eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:12:
Ik snap eigenlijk niet waarom je een dagelijkse leecher zou moeten zijn om hogere snelhe
den te willen. Ook als ik een paar keer per week een berg foto's ergens heen upload, een Linux cd download of een bak bronco
de in- of uitcheck van 1 of an
dere source repository, dan nog steeds is het verschil tussen 10 of 30 mbit download gewoon lekker. En qua upload sowieso: Zolang een kabelaar mij voor een billijk bedrag (hetzelf
de of lager dan wat ik nu aan Lijbrandt betaal) nog nieteens 10 mbit upload wil garan
deren wint glas het voor mij.
Natuurlijk gebruikt elke user zijn upload of download an
ders dus
de een zal meer "getroffen" wor
den dan
de an
der, ik gebruik het uitsluitend om series te downloa
den die ze hier in ne
derland allang afgekapt hebben,maar dat is hetzelf
de als het datagebruik van een mobiele telefoon, ik gebruik slechts 130 MB per maand terwijl er ook mensen zijn ( mijn zoon bv) die er 2 GB doorheen jaagt.
De vergelijking glas/kabelaar zie ik niet zo zitten, laat staan dat ik een winnaar zoek.
Maar een hoop mensen gebruiken ook usenet voor download, het is zelfs een re
den voor XMS om het aan te gaan bie
den want in het begin was er helemaal geen newsdienst,maar omdat veel gebruikers er om vroegen is
deze in het leven geroepen.
Natuurlijk zal er altijd een groep overblijven die net als jij,
de verbindingen ergens an
ders voor gebruikt,maar een heel groot
deel gebruikt het voor usenet,an
ders was daar in het begin ook niet zoveel om gevraagd.
Maar het is ook een geld kwestie,veel mensen gebruiken een betaal
de newsdienst of gebruiken een provi
der die een
dergelijke dienst biedt, als je er dan niet meer gebruik van kan maken, een hoop newsprovi
ders werken met jaar abonnementen en geven daar een fikse korting op ten opzichte van een maand abonnement, als je net een jaarje hebt betaald en die provi
der mag vervolgens van brein niet meer leveren,dan wil een hoop toch wel
de centjes terug.
Als dit een trend is en xms het alleen moet hebben van gebruikers zoals jij,weet ik niet of ze
dezelf
de prijzen kan blijven berekenen als het aantal gebruikers gaat afnemen.