Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:02

reaL_G

G

begin zelf altijd met rav/rav/rav of rav/rav/med bij een eindbaas en nwe levels.
En als de stagger niet snel komt sab/sab/syn om te buffen/debuffen, dan 3x com na de stagger.

sentinel en meds voor noodsituaties, sab en syn wanneer nodig.
op oude levels altijd 3x com of 3x rav

green chocobo was simpel, maar moest wel 10x verslaan op 5sterren om hem te tamen, belachelijk.
purple had in 2x.

spel is idd wel te makkelijk voor een ff.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

SinergyX schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:58:
Je zit inderdaad wat ver als je al 2 specs maxed heb, wel jammer dat Nekton zo'n slechte feral heeft, veel damage doet die absoluut niet (zelfs op 299,7% sync). Dan is die Fan stuk beter, zeker omdat die feral enorm snel stagger kan opbouwen.

An sich is de insteek van FF13-2 veel meer 'lekker doorspelen', de epic battles zoals in FF13 ben ik nog echt niet tegengekomen (waar je zelfs de juist volgorde van 'arms' moet doen, terwijl de Academia versie lekker random kon). Maarja, scheelt mij ook weer een kapotte controller :+
Ik heb niet echt gelet op die monsters. Heb een beetje gekeken naar wat het beestje standaard kon leren en verder ben ik voor late-bloomers gegaan, omdat daar bij stond dat die het verste door kunnen levellen. Geen idee of dat ook echt nut heeft. Die andere "stats" zoals Cute/Smelly/Bullish/Yucky en zo, daar heb ik niet het idee van dat dat ook echt iets doet? Heb inmiddels grade 4 spul nodig, maar dat valt vooralsnog niet echt veel. In ieder geval zijn de meeste battles binnen 5-10 seconden klaar.

Ik vermaak me wel, mocht het straks echt moeilijk worden, kan ik altijd nog met controllers gooien farmen.

Overigens die gates af sluiten, is dat ook écht nodig om door het verhaal heen te komen of is dat puur een gimmick. Ik snap daar nog niet echt het nut van?

Als het goed is krijg ik die Strategy Guide morgen binnen, wellicht dat het daarin wat uitgebreider wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Gates af te sluiten dus die timeline opnieuw doen is zo dat je een andere einde krijgt.
spoiler:
bijv. Atlas en die grote Royal Flan die je must weakening voordat je die een kop kleiner kan maken? als je bijv. die timeline gates sluit en dan hun killen op full strenght krijg je een andere ending
fbikker schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:04:
waar kan je die verschillende typen Chocobo's halen? is dat in die grote steppe?
spoiler: title
daar ben ik wegegaan nadat je die vogel(flaneter) verslagen heb.
heb nu part1 van tower gedaan en moet nu op zoek naar fragments in andere werelden.
Zover ik heb gehoord zijn er minstens 6 verschillende Chocobo's. 3 kan je in de grote steppe krijgen en de rest op andere plekken

[ Voor 45% gewijzigd door Dr_Cow op 06-02-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:10
Kaasje123 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:22:
Mee eens. Het is allemaal wat onoverzichtelijk af en toe. Ik wist op een gegeven moment niet wat ik moest doen dus dwaalde maar wat rond op dat grote veld in ???AF bleek ik dus terug te moeten naar 300AF om
spoiler:
die grote flan te verslaan met snow
Serah en Noel hebben het hier nota bene over in een cutscene op dat grote veld in AF ??? Dat die draak linked is met Sunleth 300, moet het dan nog echt met een icoontje worden aangegeven dat je dan weer terug moet naar Snow? Ik heb ook wel even zitten kloten met het vinden van de juiste gate voor Augusta Tower 300, maar dit? Nee.
SinergyX schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:14:
Minpuntje in het verhaal:
spoiler:
Je komt dus eerst in de Tower waar AI/prot-Fal'cie de stad heeft overgenomen, dit trek je later recht door die key en alternatieve versie waar Hope via time-capule ook aanwezig is, maar het verhaal zoals ik de Crux bekijkt gaat nu verder vanuit de 'goede' situatie, waar prot-Fal'cie nooit gemaakt is door Hope.
Hoe is dit een minpunt?
spoiler:
de fal'Cie was een paradox. En niet een gunstige voor de main cast. Doordat Hope hem nooit gemaakt heeft kom jein de echte timeline, want Serah gaat in de fight naar hem bleren wat hij dan ziet in een oracle drive ergens voor hij het project zou lanceren in AF13. Dus niet zo raar dat het verhaal vanuit dat punt verder gaat. Tevens bestaat de echte Hope niet meer als de AI/Fal'Cie wel was gemaakt. In het begin van het spel bij de eerste AF 1X zone die je unlocked, lees je ook dat alle data met een X in het jaar de echte timeline zijn (oid, je hebt iig een paradox gefixed).

Voor ander dingetjes (speeltijd voor verhaal en welke levels je in episode 6 beter kan hebben, spoiler het even voor de zekerheid:
spoiler:
- Spel duurt zo'n 20-35 uur (ligt er puur aan hoeveel je explored/leveled), verhaal is uit te spelen met zo'n 40 fragments
- Spel kent een kleine difficulty jump in episode 6 als je niet veel hebt zitten grinden of exploren. 1 of 2 jobs 99, rest middenmoot=cruising.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 06-02-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spoiler:
Oh dan heb ik waarschijnlijk de X verkeerd gelezen bij de omschrijving, ik dacht juist dat dat de wereld zou zijn zoals hij had kunnen zijn, maar niet is geworden. Blijft het een minpunt, Hope blijft leven, ik heb een ... hekel aan die gast

Neemt niet weg dat het de mooiste zone is die ik tot nu toe heb gezien.

Maar die gate-seals zijn dus eigelijk enkel om de laatste plekken in de Crux vrij te spelen? (begin heb je er dus al 2).

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2012 17:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Tja, Hope XD

Gate seals zijn gewoon reset knopjes voor zones om de laatste fragments te halen. In zoverre ik weet unlock je er geen nieuwe zones mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu las ik dat Chichu 1 van de beste COM's was, maar ik heb Orion op cap lvl20, die heeft 463 str en 8 passive abilities (boost, chaser, lifesiphon etc), die lijkt toch een stuk sterker dan Chichu? Met attack doet hij 3400 dmg (ruin maar 600ish) non-stagger, benieuwd wat hij staggered kan :P

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2012 20:00 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Chichu heeft de snelste attack speed van alle COM pets. Als je hem STR items voert kan hij 1500 STR krijgen en Chichu heeft van zichzelf al toegang tot goede abilities, laat staan als je er nog wat infusions over heen gooit. Dus ja, Chichu is 1 van de beste, zo niet de beste COM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat een geweldig stuk met Serah en
spoiler:
Caius, je wint het gevecht.. whoomp met dat zwaard... WTF! Maar gelukkig wel Fang en Vanille gezien - ik wil met hun spelen...

Vanaf dat stuk speel je echt in 1 klap door tot je bij nieuwe wereld terecht komt, geweldig mooi gedaan.
Moet zeggen
spoiler:
Last episode is inderdaad behoorlijk stuk zwaarder, die 2 giraffen-achtige dingen gingen nog wel, maar kwam 1x zo'n Behemoth tegen - 1 mob deed spawn skill, wist ik veel wat was - die heb ik nooit neer kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Wat een gepuzzel in Oerba 300. Ik heb van ellende maar gebruik gemaakt van een Hands of Time solution generator. Sta ik eindelijk voor de gate naar 400, kom ik een wild artefact tekort... Morgen weer verder

Is het trouwens slim om eerst alle bonus boosts te unlocken en daarna pas vanaf lvl1 gaan levelen voor het betreffende rol? Dus eerst die unlocks verdienen door een rol te upgraden die je toch niet gaat gebruiken. Ik heb nu voor hun hoofdrol lvl99 en eerst gefocust op atb en accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nee, dat is eigenlijk niet het beste. Voor stats maxen moet je de large nodes goed benutten op het crystarium. Zit nu op me foon en niet echt tijd het uitleggen, google maar even op 'xiii-2 large nodes crystarium' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat er geen limiet is aan haalbare crystalium 'experience', dus uiteindelijk kan je toch alles vrijspelen? Of zit er een limiet aan bonus/rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
SinergyX schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:02:
Ik neem aan dat er geen limiet is aan haalbare crystalium 'experience', dus uiteindelijk kan je toch alles vrijspelen? Of zit er een limiet aan bonus/rol?
volgens mij kan je tot lvl99 van iedere rol wat er daarna gebeurt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niets denk ik, ben je gewoon maxed :P Denk dat het met monsters nog wel uitmaakt welke items je hem voert, maar er zitten geen relatieve stats in je character, dus of je nu eerst lvl99 sen/com gaat of eerst rav/syn, zou bij alle jobs maxed imho niets meer uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
Ik zie en lees nu allerlei dingen over roles maxen en grote crystarium bollen en kleine.
Heb ik het nu vanaf het begin al fout gedaan door gewoon Noel volledig op COM te lvlen & Serah op RAV?
Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen grote en kleine nodes, ik denk ik lvl gewoon per rol naar 99, krijg ik dan hetzelfde effect (uiteraard later in het spel pas nieuwe rollen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In die zin zou het dus niet uit mogen maken, je kan je andere jobs enkel wat later doen. Maar al voor laatste episode is het vrij makkelijk al 2 jobs maxed te hebben, de rest kan je aanvullen vanuit de monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Welke jobs zijn handigst om door monsters te laten uitvoeren? Ik heb nu een RAV, MED en SEN monster.
Ik heb nu wel door dat MED bij monsters te lijden heeft onder slechte AI (single person heals terwijl iedereen op 50% zit en andersom).

Noel: COM & ...? (denk zelf SYN)
Serah: RAV & ...? (denk zelf MED)

Anderen hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Heb 'm ook al sinds vrijdag. Helaas weinig tijd gehad om hem te spelen, zit nu een uur of 8 in het spel en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik vond deel 13 ook al prima maar aangezien dit deel 13+ is alleen maar beter.

Wel ben ik het helemaal eens met iedereen die aangeeft dat bepaalde elementen in het verhaal erg verwarrend en lastig te volgen zijn. Waar moet je heen wanneer? Volgens mij is dit door de makers bewust gedaan, uiteindelijk kom je er toch wel.

Tip aan alle mensen die niet weten hoe ze verder moeten: luister naar wat je karakters zeggen. Ik hoor ze vaak genoeg dingen zeggen als: 'moesten we niet daar heen' of 'je moet deze kant niet op'.

Ik kan overigens niet wachten tot de DLC met speelbare Lightning komt.. Vind haar erg stoer, vooral na het zien van het openingsfilmpje!

Edit:
En ik ben ook zeer te spreken over de muziek!!!

[ Voor 3% gewijzigd door FreqAmsterdam op 07-02-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tarz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:31:
Welke jobs zijn handigst om door monsters te laten uitvoeren? Ik heb nu een RAV, MED en SEN monster.
Ik heb nu wel door dat MED bij monsters te lijden heeft onder slechte AI (single person heals terwijl iedereen op 50% zit en andersom).

Ik heb
Noel: Com, Syn en Sen (nog niet gebruikt)
Serah: Rav, Med en Sab (laatste gebruik ik amper, enkel deshell).

Dan met een Com, Rav en sab monster, MED healed imho erg slecht en Sen kan ik nog geen goeie vinden.
Com heb ik nog Orion, leuke damage zolang hij geen ruin doet. Als Rav heb ik mechanic plant (soort van plant pokemon :P) met wat aoe, Sab is 1 of andere pet die ik recent oppikte.

Ga proberen weer naar mijn FF13 setup te gaan (fang, lightning, Sazh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Even terugkomend op dat levelen, ik copy-paste even een reply van mezelf op een ander forum

"Ik drop dit hier even, voordat mensen vrijdag een backpedal willen doen omdat het van die stat maximizers zijn. Het viel me al een beetje op bij de JP versie, maar daar heb ik deels gewoon wat aangekloot. Echter zit het Crystarium iets leuker in elkaar dan bij XIII. Het verschil tussen aankloten en niet aankloten is een Noel met 500 attack/300 magic of 800 attack/500 magic. Voor Serah 500atk/800mag ipv 300/500.
Level MED/SEN on small nodes only. Also use small nodes to set up the following possibilities for the large nodes.

When to use a large node:
*As Serah*
-To level Ravager
-To level SAB if current SAB level is even.
-To level SYN if current SYN level is even.
-To level Commando (if none of the above are possible)

*As Noel*
-To level Commando
-To level SAB if current SAB level is odd
-To level SYN if current SYN level is even
-To level Ravager (if none of the above are possible)
http://www.gamefaqs.com/b...sy-xiii-2/61814771?page=9

Dit heeft betrekking tot de stats die je per job kan krijgen als je die uplevelt op een "large node" (gewoon de grotere balletjes op je crystarium). Dit is een bonus bovenop de normale stat boost die je op elke node krijgt.

- Commando geeft altijd +2 atk op een large node.
- Ravager geeft altijd +2 magic op een large node.
- Medic en Sentinel geven altijd HP+6 op een large node.
- Saboteur geeft ATK+2 als je level van SAB voor de large node een oneven nummer is (wordt dus even na de large node te gebruiken). Goed voor Noel zoals je kan lezen in bovenstaande quote.
- Saboteur geeft MAG+2 als je level in SAB een even nummer is voordat je de large node gebruikt. Goed voor Serah dus.
- Synergist geeft HP+6 als je voor de large node een oneven level hebt in SYN.
- Synergist geeft MAG+2 als je level voor de large node even is van SYN.

HP is niet de meest handige stat (ook sommige bosses doen aanvallen gebasseerd op HP % zoals in FFXIII), dus vandaar dat je beter atk/mag kan pompen."

Kleine toevoeging: HP is ook makkelijker te fixen met accessories dan stats. Tevens doordat je stats pompt is de keuze voor een wapen met ATB speed + X% makkelijker gemaakt dan als je slechte stats hebt. Dat gezegd hebbende, alles dusver in het spel (kan niks zeggen over DLC of course) is te doen met "stats waarbij je wat hebt aangekloot", dus het is geen ramp als je het niet doet.

Nog een kleinere toevoeging: als je dit doet en je bent bang dat je het fout doet, maak in de Historia Crux gewoon even een 2de save file voordat je CP gebruikt.
Tarz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:31:

Noel is "goed" in COM, SYN en MED
Serah is "goed" in RAV en SAB
Voor Sentinel zijn beide gemiddeld geloof ik. Persoonlijk gebruik ik het liefst voor pets zo min mogelijk een pet als healer, de meeste hebben stront HP (tot heel laat) en Noel doet het prima als healer (en met Chichu verlies je ook niet op dmg output als Noel geen COM is). Ik wil eigenlijk nog een leuke RAV scoren en Sentinel (Ik krijg maar geen Pulse Knight oid lol) tot die tijd heb ik een SAB frog pet en een Cait Sith als ik 3 healers even wil. Chichu staat 70% in het veld dusver.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 07-02-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond het al zo raar dat ik net filmpje zag met iemand tegen onze grote vriend met 11k HP, terwijl ik amper de 5k aantik. Dat gevecht lukt me op dit moment absoluut niet, teveel damage, te weinig heal, bizar veel interupt.

Verschil vind ik wel bizar groot, valt me heel vies tegen, zeker als je nooit kan resetten (zelfde geintje was in FF13 met die ultima-wapens of hoe die daar heette), of je kan doodleuk weer 25 uur opnieuw spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Weet niet waarom je over 11k HP begint als de methode die ik hierboven beschreef juist niet focused op HP. Zonder accessories eindigt Noel met 8-9k HP en Serah met 6-7k HP met bovenstaande methode, meer dan voldoende, vooral als je er nog een HP +X% accessory aan doet.

Je zit er op zich niet ver van af voor je hem wel met gemak kan mollen. Ik had 6k HP op Noel en 4k op Serah (allebei hadden STR of MAG rond de 300 iirc) en kon hem aardig platwalsen tot de allerlaatste fight die mij niet zo zeer kon mollen maar wel lang kan duren (was even tactic uitvogelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die 11kHP ging dus over het 'goed' uitspelen van je crystarium, hoeveel verschil dat uitbrengt.
Ik had trouwens amper 5k met 10/16% ringen op beide characters.

Probleem was dus die heal-monster, met 800 HP kan hij amper klappen overleven (solar flare?) en ik had geen full com of rav setup, dus zat altijd maar met 2x dmg en 1x heal. Daar moet ik toch andere monster voor gaan vinden (green choco zal wel beter zijn).

Maargoed, eerste keer uitgespeeld, major WTF moment...

spoiler:
Zit je happy te kijken naar nieuwe ark etc, wham.. was toch alles waar wat gezegt werd. En daarna die shot van Lightning, to be continued...

Dus een DLC of deeltje 3? Dan is het het toch waard alles wat meer 'perfect' te gaan doen vanaf het begin, zeker als je de Paradox endings ook allemaal wil vrijspelen.

Maar dat waren weer 27 heerlijke uurtjes :D

En met toeval meteen een farm spot gevonden, controller met auto-fire X en je kan daar 'oneindig' lang blijven farmen, l'Cie tears leveren niet bijzonder veel op qua centjes (100 voor zo'n 8k), maar zo kan je wel bizar makkelijk alle jobs maxen :P

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 07-02-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Welk monster raden jullie aan om in het begin van het spel als MED te gebruiken?

De items die je gebruikt om de monsters te lvlen vind je die vaak of moet je echt goed nadenken voordat je een monster lvled?

[ Voor 44% gewijzigd door Ike. op 08-02-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:37
Volgens mij heb je in het begin van het spel niet echt veel keus, caith sith deed het aardig voor mij in het begin van het spel, maar aangezien zijn HP achterwege bleef heb ik zodra ik serah haar MED role had unlocked haar voor healing gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
SinergyX schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:44:

spoiler:
Zit je happy te kijken naar nieuwe ark etc, wham.. was toch alles waar wat gezegt werd. En daarna die shot van Lightning, to be continued...

Dus een DLC of deeltje 3? Dan is het het toch waard alles wat meer 'perfect' te gaan doen vanaf het begin, zeker als je de Paradox endings ook allemaal wil vrijspelen.
spoiler:
DLC, dat heeft Square Enix al gemeld

Ik heb nu alles maxed en ben bezig met de laatste twintig fragments te zoeken. Wel erg toffe zijmissies, dan wordt het soms daadwerkelijk even werken voor je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_Johannn_ schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 07:37:
Volgens mij heb je in het begin van het spel niet echt veel keus, caith sith deed het aardig voor mij in het begin van het spel, maar aangezien zijn HP achterwege bleef heb ik zodra ik serah haar MED role had unlocked haar voor healing gebruikt.
Klopt, eerstvolgende die je krijgt is dacht ik de green choco, daarna nog een soort van mechanische slak.

Verder ben ik nog een MED mobs tegen gekomen, genoeg com/rav/sab's. Wil nu toch wel zo'n behemoth variant hebben, ik heb al een rav versie, maar die heeft 260/80 str/mag, volgens mij niet echt een denderende basis voor een rav.

Nachtje laten farmen, tikt toch best aardig aan, bijna alles maxed en 400k gil. Kan ik nog wel paar uurtjes doorlaten draaien, om genoeg mats te kopen om ook bergje monsters te maxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
"laten" farmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Controller met auto-fire op de X, die vastzetten en lekker laten gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
De meeste hoef je echt niet te maxxen, die zijn gewoonweg niet sterk, of hebben geen leuke infuses. gewoon kijken bij zo'n beest, maxxen, is het niets, load game, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Grappig genoeg krijgt Cait Sith in z'n latere leven wel een berg HP. Flanitor (enige Feral Link die een cure is, helpt daar ook bij) en Green Chocobo (die ik toevallig gister tegen het lijf liep in Yassha's Massif 100 AF) zijn de beste MEDs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik wil ook niet gaan voor de sterkste, maar voor de 'mooiste'. Ik heb nu een Rav die sprekend lijkt op Bulbasaur van Pokemon, daar moet ik nog een leukere voor vinden.

Maar die flanitor, dat is toch dat domme ding met zo'n zwaailamp op z'n hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Haha, ja flanitor is die ding met zwaailampje op zijn hoofd... XD

Buiten dat, heb gisteren dus het spel uitgespeeld op timer rond de 26 uur... Was makkelijker dan verwacht ondanks me paradigms die ik had totaal crap was.

spoiler:
Het einde was echt van O.O WTF?! - Ik had wel een vermoeden dat Serah het loodje zou leggen misschien, maar kwam toch als een klap aan toen het toch gebeurde. Maar die open einde voor de DLC... Had ik juist niet verwacht lol...

Nu maar de focus gooien op de fragments en de 8 paradox endings. Even zoeken voor de Wild artefacts... >_<

Me nieuwe pets is trouwens nu: Chichu ( Feral boven de 300% halen is 10k+ dmg en is niet eens maxed O.o ) - Gold Chocobo puur het feit omdat het een chocobo is en zeker niet een slechte commando, buiten Chichu om. En alsnog me trouwe rode Flan als me rav... Wil best een andere rav maar kan niet 1tje vinden waar de Feral zo goed is als de Flan >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Komt ie nu mee ;-(

Ik heb Noel op 99 als COM, 40 als sen en syn en Serah op 99 asl rav en 40 als MED

Ik ga dat echt niet opnieuw zitten doen ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ach, ik ga Serah ook als 2e rol in Medic lvlen zo snel mogelijk. Sentinel Pulse Knight is prima, Noel is COM, Serah RAV. Als pet neem ik geen Medic meer, healen wil ik zelf kunnen regelen. Langer doen over een battle is (meestal) niet erg, doodgaan wel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ach het is geen ramp wimpie007. Spel is prima te doen. En aangezien je toch nog niet veel hebt geleveled, kan je er op zich nog steeds aan beginnen, is het iets onder de max, maak je het jezelf nog steeds makkelijker mee.

Iemand al de Lightning DLC fight geprobeerd trouwens? Ze is een RAV. Gaat maar tot lv13 maar krijgt wel 800 STR of zo. Dus is nog best goed ook. Denk dat ik hier maar me RAV van maak ipv een Blue Chocobo, hoewel ik het idee van een hele Chocobo unit als pet pack wel leuk vind, maar Lightning is cool =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was dat die speciale DLC? Ik heb enkel pre-order bonus en daar krijg je niets bij.
Voor Serah 500atk/800mag ipv 300/500.
Deze stats zijn zonder of met wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy

Ozzy

SinergyX schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:20:
Was dat die speciale DLC? Ik heb enkel pre-order bonus en daar krijg je niets bij.

[...]

Bij die pre-order zit toch een steelcase, de Omega Battle en alternatieve outfits? Dat kreeg ik althans.

Sinds gisteren staan die Lightning/Amador DLC en een Azrael wapen DLC klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SinergyX schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:20:
[...]

Zonder. Voor Serah is het trouwens meer 4xxSTR/8xxMAG in de meest ideale situatie.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 08-02-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:08
Ik heb me hier totaal niet aan gehouden. Ben momenteel bij einde chapter 5 maar ben bezig met fragments te halen. Nu vraag ik me af of ik alle trophies binnen het spel kan behalen, ondanks ik niet via jou manier de crystarium ben langs gegaan. (Wil voor de Platinum Trophie gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ja hoor, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Dr_Cow schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:35:
Haha, ja flanitor is die ding met zwaailampje op zijn hoofd... XD

Me nieuwe pets is trouwens nu: Chichu ( Feral boven de 300% halen is 10k+ dmg en is niet eens maxed O.o ) -
Chicu is maxed mijn bestje maatje, level 70. Ik wil eigenlijk geen andere COM, die gast is belachelijk sterk. Nog wat infusen voor meer HP en wat leuke gimmicks en hij is overal inzetbaar. Hij tikt een nog niet gestaggerde SEN met gemak neer :')

Ik heb een green chocobo infused voor medic en eigenlijk ben ik maar wat aan het rotzooien voor het derde slot. Meestal zit er een SEN voor een enkele zijmissie handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik heb hier nog een guide voor een powerhouse Chichu infusion.
http://www.gamefaqs.com/b...l-fantasy-xiii-2/61659288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Pheno79 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:55:
[...]

Chicu is maxed mijn bestje maatje, level 70. Ik wil eigenlijk geen andere COM, die gast is belachelijk sterk. Nog wat infusen voor meer HP en wat leuke gimmicks en hij is overal inzetbaar. Hij tikt een nog niet gestaggerde SEN met gemak neer :')

Ik heb een green chocobo infused voor medic en eigenlijk ben ik maar wat aan het rotzooien voor het derde slot. Meestal zit er een SEN voor een enkele zijmissie handig.
Moet wat gil farmen zodat ik het vol kan proppen met strenght pills :P, ook het feit hoe hij op het veld vecht en loopt... hilarious :+ Kopstootjes was nooit zo dodelijk.

Momenteel heb ik geen SEN in me team buiten Noel om voor het geval dat. Misschien maar 1tje vinden om me Chocobo te vervangen om uiteindelijk RAV, CMD, SEN te hebben als pet pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Is er al een piggyback guide uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-01-2023
ja die is gelijk met het spel uitgekomen, afgelopen vrijdag
Collector's edition
Normale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dacht even Lightning te downloaden, is het nergens te vinden op EU PSN, slome zooi. Staat al sinds gister op USA en JP PSN, maar ja dat werkt weer niet met me EU disc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Deze zou vandaag of vanavond toch wel in de store moeten verschijnen;

Lightning and Amodar Coliseum Battle voor €1,99 of is dit wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je infused dus 90% van z'n 'bonus' vanuit andere monsters, dit zou je dus op veel andere monsters ook kunnen toepassen? (al kost dan bakken met geld). Die Fehita Kata, dat is die grote mob in mid-top van de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Die grote Cie'th? Dat is Geiseric. Fehita Kata is nog overblijfseltje in die guide van de JP versie (staat bovenaan ook dat 3 namen niet kloppen). Het is iig de Fencer. En ja, deze guide kan je ook toepassen op de COM van jou keuze,. Ze nemen in de guide gewoon Chichu omdat die heel goed is en dit best een tijdrovend proces is, maar kan op elk beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aaah ik las het stukje eronder verkeerd :P Heb nu Chichu tijdje draaien, zijn attacksnelheid is inderdaad behoorlijk hoog, ga nu eerst mijn Green Choco maar eens opkrikken, die 2 andere komt niet echt ver qua HP en tegen Omega is dat bijna niet te doen :P

edit, raar, ik kan nog steeds geen DLC kopen/downloaden :/

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
DLC staat online Je moet hem via search doen. Ik deed "final fantasy xiii" in me search en toen was het de 6de optie of zo. Ik kan hem niet vinden in PS3 game add ons of PS3 games (en de optie in de game werkt al helemaal niet), maar met search vindt die hem wel. Zo maar even de fight proberen na het eten.

Ik vind de EU store (of nou ja ik heb UK account, maar vast hetzelfde) trouwens dikke schijt. Op de US store heb je een "Search all by title" menu optie, die zie ik helemaal niet op de EU store. Moet me trailers, dlc, themes van 1 game lekker allemaal in aparte menuutjes opzoeken. Zie ik iets over het hoofd of mist de EU store echt deze makkelijke optie?

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 08-02-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rechts bovenin zit die, kan je meteen alles zoeken.

Uiteindelijk via 'nieuw deze week' de DLC gevonden.

Leuk detail, het is dus een crystal drop (lightning is een monster), ik heb 12 potjes gedaan om hem eindelijk te krijgen. Stats zitten erg netjes als basis, wordt nu meteen mijn vaste RAV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je zoekt op "lightning amodar", is het meteen de eerste hit. Wel jammer dat er geen 'Final Fantasy' in de titel zit. Als ik het me goed herinner was het iets van 'Tegenstanders: Lightning & Amodar'. Vandaar dat ik het ook nooit bij de 'D-F' lijsten heb gevonden...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SinergyX schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:17:
Rechts bovenin zit die, kan je meteen alles zoeken.
Waar denk je dat ik "Final Fantasy XIII" heb ingevoerd? -.-
Waar ik het over heb (dus niet het vergrootglas) staat in de US store in de menubalk links, je weet wel waar ik niks hoef te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Heel de game ging aardig soepel bij mij, zit helaas vast bij de final boss battle. Wat ook vervelend is, is dat ik geen 1 monster heb die sentinel is. Als ik al levend weet te blijven krijg ik de main boss maar een heel klein beetje dood voordat zijn twee assisten weer terug komen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Die fight kan best lang duren, maar de boss krijgt geen HP erbij als die z'n hulpjes naar voren schuift, dus zolang je die weet te mollen en wat van hem weet af te snoepen, win je uiteindelijk wel (wat woundpotions kan ook geen kwaad bij een lange fight).

Voor de Lightning DLC ben ik blijkbaar nog een beetje te slap. Ik win het maar net van de cure/potion spam van die twee. In totaal iets meer dan 230 levels gehaald op me jobs, maar dacht dat ik wel een kans maakte aangezien ik andere al hoorde dat het zo makkelijk was. Maar zoals ik het nu zie, ben ik minstens een half uur aan het vechten voor een pet crystal die niet eens 100% dropped. Dus ging ik maar even verder klooien, vind ik bij toeval die Gigantaur als pet XD 10 meter aan cactaur als pet lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Hmmm ik zit nu vast bij een draak (beginnende met een F) op dat grote landschap met dat weer apparaat.

Noel is level 99 COM , sareh is level 80 ish RAV en ik gebruik een level 30 RAV. En dat monster switch ik dan naar een healer Caith. Maar ik ontvang gewoon teveel dmg om hem neer te krijgen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Diversity schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:21:
Hmmm ik zit nu vast bij een draak (beginnende met een F) op dat grote landschap met dat weer apparaat.

Noel is level 99 COM , sareh is level 80 ish RAV en ik gebruik een level 30 RAV. En dat monster switch ik dan naar een healer Caith. Maar ik ontvang gewoon teveel dmg om hem neer te krijgen :(.
Hmmz... dat is raar. Ik was vele malen levels lager dan jou en ik had het makkelijk neer.

Misschien switchen naar MED, MED, SEN. om snel recoveren, switchen naar 2x rav - com of 3x rav om de boss te staggeren en daarna moet het wel rap dood gaan.

Wat is je setup / stappen die je neemt?

En hoe is lightning as rav? nice damage output en "feral" combo?

[ Voor 4% gewijzigd door Dr_Cow op 09-02-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Feral combo valt tegen, damage is moeilijk te zien (enorme chain), maar die input luistert wel bizar nauw. (rechts rondje, beneden kruisje, rechts rondje). Qua RAV doet ze nette damage, ook haar HP zit wel goed.

Je kan haar wel infusen, dus ga nog op zoek naar wat leuke monsters om te (mis)gebruiken.

Grootste probleem had ik gisteren op laatste fragment op het grote landschap, een setup met een SEN heeft amper nut omdat alles wat hij doet AoE is. Na 15 minuten alsnog neer weten te halen, weer een zone afgewerkt om alle fragments te halen. Nu maar weer farmen voor gil, die grade 5 upgrades zijn behoorlijk prijzig.

Enige wat ik nog niet snap is waarom de AI zo enorm willekeurig staat te healen. Serah healt met curea vaak maar 300-400, terwijl haar Cure ruim 600 kan halen. Hou dan gewoon lekker nonstop Cure aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Dr_Cow schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:24:
[...]

Hmmz... dat is raar. Ik was vele malen levels lager dan jou en ik had het makkelijk neer.

Misschien switchen naar MED, MED, SEN. om snel recoveren, switchen naar 2x rav - com of 3x rav om de boss te staggeren en daarna moet het wel rap dood gaan.

Wat is je setup / stappen die je neemt?

En hoe is lightning as rav? nice damage output en "feral" combo?
Ik begon met COM/RAV/RAV

Vervolgens naar COM/RAV/MED

En als het te gek werd SEN/SEN/MED (majah dan komt er dus geen dmg op de boss en verlies ik de stagger bonus weer).

Moet wel zeggen dat ik me nog niet zo verdriept heb op infusion of hoe het precies werkt. Ik kan me niet heugen dat je dit bij het eerste deel had. Ik hoop vanavond meer tijd te hebben om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Diversity schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:56:
[...]

Ik begon met COM/RAV/RAV

Vervolgens naar COM/RAV/MED

En als het te gek werd SEN/SEN/MED (majah dan komt er dus geen dmg op de boss en verlies ik de stagger bonus weer).

Moet wel zeggen dat ik me nog niet zo verdriept heb op infusion of hoe het precies werkt. Ik kan me niet heugen dat je dit bij het eerste deel had. Ik hoop vanavond meer tijd te hebben om te spelen :)
Misschien kan je voor 1 ronde COM/RAV/RAV gaan en dan naar 3x RAV om chain snel omhoog te krikken.
SEN/SEN/MED zou ik vervangen naar SEN/COM/MED om chain niet te verliezen of MED/MED/COM.

2x SEN en 1MED is niet handig, healing gaat veels te traag en geen dmg output. Met 2x MED moet je in no time op redelijk niveau health zitten dat je meteen switch naar je aanvallende paradigms.

Deel 1 had je inderdaad geen infusion dus dit is wel een leuke toevoeging om tijd erin te "verspillen" :9
SinergyX schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:31:
Feral combo valt tegen, damage is moeilijk te zien (enorme chain), maar die input luistert wel bizar nauw. (rechts rondje, beneden kruisje, rechts rondje). Qua RAV doet ze nette damage, ook haar HP zit wel goed.

Je kan haar wel infusen, dus ga nog op zoek naar wat leuke monsters om te (mis)gebruiken.

Grootste probleem had ik gisteren op laatste fragment op het grote landschap, een setup met een SEN heeft amper nut omdat alles wat hij doet AoE is. Na 15 minuten alsnog neer weten te halen, weer een zone afgewerkt om alle fragments te halen. Nu maar weer farmen voor gil, die grade 5 upgrades zijn behoorlijk prijzig.

Enige wat ik nog niet snap is waarom de AI zo enorm willekeurig staat te healen. Serah healt met curea vaak maar 300-400, terwijl haar Cure ruim 600 kan halen. Hou dan gewoon lekker nonstop Cure aan :/
Klikt wel nice als vervanger voor me Flan, vanavond even kijken denk ik. Ik moet nog beginnen aan de gate closing etc. Maar waar zit jij gil te grinden? ( misschien ook maar die guide halen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
Cure is op 1
cura is op alle 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik bedoelde Curasa, de omschrijving ingame leest verwarrend tov wat er op wikia staat. Curasa healed op basis van HP (lager = meer), maar deze lijkt altijd lager dan wat Cure normaal healed. Regelmatig staat ze Curasa ook te gebruiken als iedereen op 90% HP zit (Serah krijgt de 2 AoEs niet).

Zie net dat monsters dus ook nog Curaja kunnen leren, Hidden skill: Infuse 99+ levels of SEN.
Lijken dus meer hidden monster skills te zijn:
Jeopardize Infuse a Commando monster with Ravager monsters of any variety with a combined level of 99.
Vigor Infuse a Ravager monster with Commando monsters of any variety with a combined level of 99.
Reprieve Infuse a Sentinel monster with Medic monsters of any variety with a combined level of 99.
Jinx Infuse a Saboteur monster with Synergist monsters of any variety with a combined level of 99.
Boon Infuse a Synergist monster with Saboteur monsters of any variety with a combined level of 99.
Curaja Infuse a Medic monster with Sentinel monsters of any variety with a combined level of 99.

Nu nog een late bloomer SEN zien te vinden, ik heb er nu maar 2 die tot lvl20 gaan, dus zou ik mijn Green Choco eerst naar lvl80 moeten krijgen om Curaja te halen. Of toch die Flanitor maar gaan halen, die heeft als Feral ook die party-heal.
Dr_Cow schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:11:
Klikt wel nice als vervanger voor me Flan, vanavond even kijken denk ik. Ik moet nog beginnen aan de gate closing etc. Maar waar zit jij gil te grinden? ( misschien ook maar die guide halen :X )
Ik heb gewoon een afk spot gevonden waar je continue 'agro' krijgt van een mob, auto-button X en zo blijven gevechten eindeloos doorgaan. Het is in die map waar Caius hulp heeft van die proto-L'cie, weet even zo de naam niet.

Wel lekker gaar trouwens, als je na het uitspelen terug gaat naar de laatste zone (valhalla), speel je gewoon de intro weer (Lightning vs caius) ipv het eind gevecht.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Ja, zoiets dacht ik ook al. Maar helaas heb ik geen controller die auto-button X vast kan houden en speciaal er voor aan te schaffen is ook een beetje te denk ik. Tenzij die dat soort dingen voor een prikkie koopt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Prikkie niet echt, mijn converter was tegen de 50 euro (incl verzend), maar die werkt ook meteen als muis/keyboard converter en compatible met PS2 joysticks, dus heeft wel meer features dank enkel auto-fire :P

Mischien dat er ergens nog een imitatie controller is met programmeerbare buttons, maar zijn recent veel van die controller geblokkeert door Sony.

Per saldo doe ik maar zo'n 300k per nacht, dus gaat absoluut niet snel en zelf farmen (op de moeilijkere bosses) verdient een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
bij bol.com zie ik er 1 van BigBen voor 40euro
voor mij toch iets te duur voor dit moment
Bol.com

[ Voor 14% gewijzigd door fbikker op 09-02-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is waarschijnlijk zo'n controller die enkel quickmodes heeft voor de bekende shootknoppen, L1, R1, mischien nog L2/R2, maar niet voor X of dergelijke. Je kiest enkel de 'modus' en verder is er niets te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Dat word maar ouderwets mobs grinden handmatig en tegelijk mobs die items dropped die ik nodig heb voor items etc. En die guide maar halen, is wel lekker dan op een beeldscherm / laptop te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je Lego hebt, kan je daar desnoods nog creatief mee worden, zolang die X knop maar steeds opnieuw wordt ingedrukt :P

Ik ga wel nog op zoek naar wat andere plaatsen, die Cie'th droppen enkel tears waar je erg weinig aan hebt. Maar dit is de enige plek tot nu toe waar je dus altijd agro krijgt ook als je gewoon stil staat.

Vind trouwens Omega een stuk moeilijker dan Lightning en die andere knakker, als je maar genoeg damage kan gooien op die gast is het haalbaar. Moment dat hij Sen/Med gaat moet je helemaal los, daarna gaan ze volgens mij op Com/Med en krijg je gewoon teveel interupt om damage hoog te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
SinergyX schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:57:
Als je Lego hebt, kan je daar desnoods nog creatief mee worden, zolang die X knop maar steeds opnieuw wordt ingedrukt :P

Ik ga wel nog op zoek naar wat andere plaatsen, die Cie'th droppen enkel tears waar je erg weinig aan hebt. Maar dit is de enige plek tot nu toe waar je dus altijd agro krijgt ook als je gewoon stil staat.
Dat is dat ene punt uit de guide toch?
Naast die holo muur met daarachter die robot? Net voordat je omhoog gaat en met dat rare monster met die tentakels gaat vechten?
Is tussen de 280 en 420 CP per battle maar battles duren maar 35 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ken heel die guide niet, maar het klinkt wel precies zo inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
Gisteravond paar leuke monsters kunnen vangen:
blue, silver, green en purple chocobo's
Chichu, Leyak. moet alleen veel orbs hebben probeer chichu vol te proppen met power orb/essence en blue/green chocobo met mana orb/essence. en silver met vital orb/essence
van welke stats hebben de sen/sab rol het meeste profijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gister lang bezig geweest met Black Choco, las uit een guide dat als je 3 choco's in je team hebt, ze 30% boost krijgen op hun primairy stat (str/magic). De sab versie begreep ik is 1 van de beste 4 sab's in de game, dus de 2 Vile's maar vrij gespeeld (kan ik meteen Twilight Odin halen - die strouwens statwise de beste zou zijn, maar enorm duur is), maar na uurtje rondrennen pas 1x gezien en geen drop gehad.

Vile is trouwens best interessant om af te werken, leuke kleine verhaaltjes met nog een oude bekende (waar denk ik ook een DLC aan hangt).

Heb nu gelukkig de monsterhunter fragment, hogere kans op een crystal, dus we gaan maar weer proberen :P

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Vraagje aan de mensen die al verder zijn of klaar zijn met het spel. Ik heb net de Tower afgerond
spoiler:
(met de Proto Fal´cie die zichzelf kopieert)

Nu heb ik voor mijn pets tegenwoordig hogere items nodig om ze te levelen (orbs). Zijn deze te koop of alleen door battles te vinden? Ik heb ze bij onze mooie rooie kippedame nog niet gezien in de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die droppen van de latere mobs, als je volgende chapter komt droppen ze daar ook. Speel je op normal heb je iets hogere drops, met een catalog tikt het nog harder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Ik zit beetje vast met de wild artefacts zoeken... Weet dus niet welke ik nou had gehaald en welke niet :( enige wat ik weet 100% is 1tje van de casino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:57:
Die droppen van de latere mobs, als je volgende chapter komt droppen ze daar ook. Speel je op normal heb je iets hogere drops, met een catalog tikt het nog harder aan.
Waar haal je die catalogue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die kan je dacht ik kopen bij die choladia (of hoe ze heet) op nogwat Steppe, 40.000 gil.
Dr_Cow schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:05:
Ik zit beetje vast met de wild artefacts zoeken... Weet dus niet welke ik nou had gehaald en welke niet :( enige wat ik weet 100% is 1tje van de casino.
Pak de guide van Hypersukenogwat van youtube, die laat ze alle 10 zien, die volg ik gewoon 1 voor 1. Er zijn diverse die je makkelijk kan pakken, maar een aantal moet je alle quests doen van een bepaalde zone.. daar zit behoorlijk wat irritatie (zeker die Masif locaties, daar moet je 10x heen en weer). Beste combinatie is dit meteen te doen met de Fragments, omdat je veelal bij fragments ook wild's gaat krijgen.

Het is alleen jammer dat je niet direct kan zien hoeveel je er al hebt gehad, of welke je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:22:
Gister lang bezig geweest met Black Choco, las uit een guide dat als je 3 choco's in je team hebt, ze 30% boost krijgen op hun primairy stat (str/magic).
is dat niet alleen als je die bonus ability heb ben alleen de naam ervan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
fbikker schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:57:
[...]

Het is ook mooi als je 3 STR items zoals 3 power wristbands hebt op 1 character en je capacity van 100 hebt je een bonus krijgt van 3% vampire

Ik heb nu +12%STR(durable power wristband)+12%STR(durable power wristband)+10%STR(gewone) en 3% vampire op Noel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
wimpie007 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:44:
[...]

Het is ook mooi als je 3 STR items zoals 3 power wristbands hebt op 1 character en je capacity van 100 hebt je een bonus krijgt van 3% vampire

Ik heb nu +12%STR(durable power wristband)+12%STR(durable power wristband)+10%STR(gewone) en 3% vampire op Noel
Wordt hij hierdoor bijna onsterfelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy

Ozzy

fbikker schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat je Pack Mentality bedoeld, maar die kun je maar van twee monsters infusen van Chichu en Nanochu en verder niet. Dus dat kan maar twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ozzy schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:35:
[...]

Ik denk dat je Pack Mentality bedoeld, maar die kun je maar van twee monsters infusen van Chichu en Nanochu en verder niet. Dus dat kan maar twee keer.
Zit het zo te lezen, lijkt inderdaad Pack Mentality. Andere kant heb ik er ook maar 2 nodig, green en blue, die black is puur debuff.

Ik heb nu die 2 catalogs, dat is een behoorlijke bonus, krijg nu 1000+ gil per farm-gevecht :)

Om die catalogs te krijgen:
1. Level up your Gold Chocobo until it's at lv45, which is its max LV. Maxed out Goldie has A speed and A stamina, making it a very good candidate to winning chocobo races in the Casino.
2. Keep winning races until you get to Fal'Cie class - here aim for race called "Dahaka's stake". If the race doesn't appear, you can use certain items to refresh the race list and see if it comes up.
3. Obtain 2x Collector's Catalog by winning the race "Dahaka's stake".
4. Obtain 4x Sunpetal, which is a rare drop from Microchu. These guys can be found in Archylte steppe, W region, during the rains.
5. Obtain 4x Phoenix Blood, which can be bought at the casino for 1600 chips (equivalent of 16000 gil).
6. Go to Archylte Steppe's Chocolina shop and buy two units of [Collector's Catalog "Heavy Formula"] for 40000 gil.
7. Properties of upgraded Collector's Catalog are: increased chance of getting rare item, more gil dropped by enemies (stacks!), and getting more items.

Alleen lukt me Yomi nog niet makkelijk neer te halen, die zou met 2x catalog 144k droppen :P

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Yomi is juist vreselijk simpel :? Ik gebruik geen guides, ik zoek liever alles zelf uit, maar Yomi is erg slecht met poison. Gaat zonder problemen neer als het eenmaal werkt op die blockende zak hooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar poison blockt hij dan toch ook gewoon? Kan wel even setje SAB's inzetten, maar tijdens block kan je zo belachelijk weinig doen :X

Dood ga ik absoluut niet tegen hem, gaat alleen traag. Juist omdat ik hem wil gaan farmen, ben ik nog bezig alles wat sneller te krijgen :P

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Bij block heb je niets aan poison, maar in de gevechten tussendoor juist des te meer. In het begin heb je zoiets van: wat moet dit gaan doen, want dan doet poison nog niet veel damage en hij gaat vrij snel weer in zijn schild. Maar na een paar schilden doet hij dat niet vaak meer en dan loopt het hard op.

En Chicu natuurlijk, want chicu is echt best COM ever. Ik heb alleen een COM en een MED inmijn team, voor de rest heb ik nog nergens problemen gehad. SEN is leuk in het begin van het spel, maar voor de rest?

Ik vind het spel echt te simpel, ik heb alleen moeite gehad met een rare paradox in Oerba. Die gast heeft echt een miljoen nog wat hp en nogal veel summons :') Maar een goede COM (eerste keer had ik dat niet) maakt ook daar korte metten mee. En daar is SYN nog wel nuttig :+

Fragments found. Nu nog even kijken of ik platinum ga, vast wel. Maar ik heb weer wat previewdingen binnen, en die hebben voorrang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chicu is m'n party uit, wordt vervangen door Odin en later Black Choco :P

Enige waar ik SYN voor gebruik is die anti-interupt, wat word ik moe van die continue AoE's die veel bosses doen en je party staat 10seconde weer niets te doen.

Maar het maakt mij niet zo uit dat het makkelijk is, liever dit dan freaking irritatie om het te halen (bayonetta hardmode bijvoorbeeld :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Ik word gek... Die catalog item die eigenlijk te koop zou zijn bij Archylite Steppes als je de game hebt verslagen, zie ik dus niet =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je moet eerst alle materials hebben voordat hij zichtbaar is. Die gold choco heeft wat runs nodig (puur random qua tegenstanders, dus stukje geluk) en die Sunpetals farmen kan wat irritant lang duren. Ze spawnen niet zo vaak en droppen niet altijd.

Moment dat je 1 catalog hebt uit de Choco race is hij op Steppes wel zichtbaar.

Odin van 1 naar 74 met enkel die 6.000 potents (vanaf 40 ofzo is hij rank 5) heeft me zojuist bijna 1,4mil gil gekost :X Nu maar weer verder farmen (door die catalogs trek ik 1500 gil per gevecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Cow
Ah ja, even snel de Chocobo races gedaan! Thanks! Nu alleen die 40k gil farmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Ik zit even vast in het spel. Ik had van de week geen tijd dus ben weer aan het spelen nu maar heb geen idee wat te doen om verder te gaan met het verhaal. Ik ben in augusta tower 200AF maar elke guide die ik lees zegt dat je eerst in augusta tower 300AF moet zijn, maar hoe kom ik daar? Ik kom net uit academia 400AF maar bij mij was augusta tower 200AF unlocked en niet 300AF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Als ik me goed herinner moet je een gate openmaken in Yassha's Massif AF1X met een Wild Artefact, deze gaat naar Augusta Tower AF300 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:40:
Als ik me goed herinner moet je een gate openmaken in Yassha's Massif AF1X met een Wild Artefact, deze gaat naar Augusta Tower AF300 dacht ik.
Dat herinner je correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Pff wat heb ik een schijthekel gekregen aan die academia 400 AF, ik moet een fragment zien te vinden maar ik krijg nog niet eens de kans om te lopen of ik word weer aangevallen. echt .... frustrerend.

Kun je dat niet uitzetten ofso? ik heb het nu wel gezien na 100x gevechten tegen die klote beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan wel later fragment skill krijgen dat je minder mobs krijgt, maar die lijkt daar amper te helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand nog tips om een Tonberry neer te krijgen? Zijn er speciale tactics om die dingen af te maken, of is het een kwestie van farmen, sterker worden en nog een keer proberen?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
gewoon tonberry lijkt me wel makkelijk (1x geprobeerd maar was niet sterk genoeg) maar de andere Don Tonberry lijkt me wel pittig,

weet iemand of je kan zien welke monsters je nog moet voor "Academic Rank: Monster Professor"
wil me hier op gaan richten maar om alles na te lopen vind ik beetje te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat die mob die continue poison/wound doet? Bagger irritant :P Mijn Odin werd gelukkig continue target van hem, die heeft bijna 11k HP (kan nog hoger :P) dus kon ik even flink doormeppen tot hij ergens 40-50% zat en alles weer terughealen.

Veilige methode was een sen/com/med setup, maar daar haal je amper 5 sterren mee.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 13-02-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
zijn er ook goede sen pets? ik ben tot nu toe pas 2 sen pets(soldier/knight robots) tegen gekomen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste