Even terugkomend op dat levelen, ik copy-paste even een reply van mezelf op een ander forum
"Ik drop dit hier even, voordat mensen vrijdag een backpedal willen doen omdat het van die stat maximizers zijn. Het viel me al een beetje op bij de JP versie, maar daar heb ik deels gewoon wat aangekloot. Echter zit het Crystarium iets leuker in elkaar dan bij XIII. Het verschil tussen aankloten en niet aankloten is een Noel met 500 attack/300 magic of 800 attack/500 magic. Voor Serah 500atk/800mag ipv 300/500.
Level MED/SEN on small nodes only. Also use small nodes to set up the following possibilities for the large nodes.
When to use a large node:
*As Serah*
-To level Ravager
-To level SAB if current SAB level is even.
-To level SYN if current SYN level is even.
-To level Commando (if none of the above are possible)
*As Noel*
-To level Commando
-To level SAB if current SAB level is odd
-To level SYN if current SYN level is even
-To level Ravager (if none of the above are possible)
http://www.gamefaqs.com/b...sy-xiii-2/61814771?page=9
Dit heeft betrekking tot de stats die je per job kan krijgen als je die uplevelt op een "large node" (gewoon de grotere balletjes op je crystarium). Dit is een bonus bovenop de normale stat boost die je op elke node krijgt.
- Commando geeft altijd +2 atk op een large node.
- Ravager geeft altijd +2 magic op een large node.
- Medic en Sentinel geven altijd HP+6 op een large node.
- Saboteur geeft ATK+2 als je level van SAB
voor de large node een oneven nummer is (wordt dus even na de large node te gebruiken). Goed voor Noel zoals je kan lezen in bovenstaande quote.
- Saboteur geeft MAG+2 als je level in SAB een even nummer is
voordat je de large node gebruikt. Goed voor Serah dus.
- Synergist geeft HP+6 als je
voor de large node een oneven level hebt in SYN.
- Synergist geeft MAG+2 als je level
voor de large node even is van SYN.
HP is niet de meest handige stat (ook sommige bosses doen aanvallen gebasseerd op HP % zoals in FFXIII), dus vandaar dat je beter atk/mag kan pompen."
Kleine toevoeging: HP is ook makkelijker te fixen met accessories dan stats. Tevens doordat je stats pompt is de keuze voor een wapen met ATB speed + X% makkelijker gemaakt dan als je slechte stats hebt. Dat gezegd hebbende, alles dusver in het spel (kan niks zeggen over DLC of course) is te doen met "stats waarbij je wat hebt aangekloot", dus het is geen ramp als je het niet doet.
Nog een kleinere toevoeging: als je dit doet en je bent bang dat je het fout doet, maak in de Historia Crux gewoon even een 2de save file voordat je CP gebruikt.
Tarz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:31:
Welke jobs zijn handigst om door monsters te laten uitvoeren? Ik heb nu een RAV, MED en SEN monster.
Ik heb nu wel door dat MED bij monsters te lijden heeft onder slechte AI (single person heals terwijl iedereen op 50% zit en andersom).
Noel: COM & ...? (denk zelf SYN)
Serah: RAV & ...? (denk zelf MED)
Anderen hier een idee over?
Noel is "goed" in COM, SYN en MED
Serah is "goed" in RAV en SAB
Voor Sentinel zijn beide gemiddeld geloof ik. Persoonlijk gebruik ik het liefst voor pets zo min mogelijk een pet als healer, de meeste hebben stront HP (tot heel laat) en Noel doet het prima als healer (en met Chichu verlies je ook niet op dmg output als Noel geen COM is). Ik wil eigenlijk nog een leuke RAV scoren en Sentinel (Ik krijg maar geen Pulse Knight oid lol) tot die tijd heb ik een SAB frog pet en een Cait Sith als ik 3 healers even wil. Chichu staat 70% in het veld dusver.
[
Voor 7% gewijzigd door
AppieNL op 07-02-2012 18:14
]