Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Uiteraard zal de GM er wel wat meer binnen hebben gekregen als concern en wellicht de MM ook. Maar ga zo nog wel even kijken. Verwacht niet dat ze em al hebben liggen in de winkel. Maar goed, wie weet.
• Voor degene die het voorgaande deel niet hebben gespeeld, is het geen probleem om de game op te pikken.
De ervaringen met betrekking tot het vorige deel mogen dan ook in het juiste topic worden besproken.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
weer de verkeerde besteld.
Nog ff en ik ga gewoon ebay afstruinen
http://tinyurl.com/5sdar8p
Nu nog 13 uitspelen, maar doe dit lekker samen met mijn vrouw. Is ook super om te doen gezellig samen op de bank. Alhoewel ik merk dat ik toch langer zou spelen en mijn vrouw na een uur of anderhalf wel klaar is met gamen.
Groot gelijk.Arunia schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:37:
Ik heb maar gebruik gemaakt van het aanbod wat ze me gaven. Was 45 euro inclusief verzending. Scheelt een boel en die Crystal Edition was leuk voor dat geld, maar niet boeiend genoeg om stad en land af te struinen voor een veel duurdere versie. t-shirt en soundtrack zijn wel leuk, maar luister ik zelf niet zo heel vaak en het shirt zal best wel in de verkeerde maat zijn.
Nu nog 13 uitspelen, maar doe dit lekker samen met mijn vrouw. Is ook super om te doen gezellig samen op de bank. Alhoewel ik merk dat ik toch langer zou spelen en mijn vrouw na een uur of anderhalf wel klaar is met gamen.
Er zit toch geen boeiend standbeeldje bij ofzo.
Ik zet al die dingen in mijn woonkamer in een kast. vind ik wel geinig ^^
Maja laatste kans is Gamediscounter die hem voor 80 euro aanbied.
moetk wel erg snel zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Ienni1983 op 01-02-2012 15:41 ]
Doen ze goed overigens. Je kan je inschrijven op een product, krijgt een mail/sms als het beschikbaar is en dan bestel je het. Zo krijgen ze nooit teveel bestellingen binnen
Maar nu weer on-topic. Ik vond XIII een prima spel, maar wat lineair. XIII-2 moet dit gaan oplossen dus denk da'k er heel veel plezier aan ga beleven!
"Eerste uitbreiding Final Fantasy XIII-2 aangekondigd
Gamesontwikkelaar Square-Enix heeft de eerste downloadbare uitbreiding voor zijn nieuwste rollenspel Final Fantasy XIII-2 aangekondigd.
Final Fantasy XIII-karakter Lightning (rechts) is straks ook in FFXIII-2 te selecteren. Final Fantasy XIII-karakter Lightning (rechts) is straks ook in FFXIII-2 te selecteren.
Het eerste downloadpakket stelt spelers van het spel in staat om tijdens een Colisseum Battle het op te nemen tegen Lightning en Amodar, twee karakters uit de eerste Final Fantasy XIII. Als de speler deze weet te verslaan, kan hij ze in het hoofdspel mee op avontuur nemen.
Het pakket is op 7 februari op de Xbox 360 te downloaden en een dag later op de PlayStation 3. Een prijs is nog onbekend. "
Als het net zoiets is als in X, kom je die op een gegeven moment vanzelf tegen na een tijdje spelen.ArgantosNL schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:22:
Wat is een Colisseum Battle? is dat iets wat je vanuit het menu moet starten of is er werkelijk een colisseum om in te vechten?
Die DLC lijkt me wel iets dat nu al de verkeerde kant op gaat. FF met DLC
[ Voor 10% gewijzigd door bakakaizoku op 02-02-2012 11:26 ]
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
In Japan en Noord Amerika.janus_freggel schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:25:
is hij al ergens te krijgen voor de ps3?
In Europa/Nederland mogen ze nog niet verkocht worden, maar sommige (vaak kleine) winkels houden zich daar niet aan.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
hadden ze ook de crystal edition?Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:02:
Ik heb 'm gister (Collectors edition) bij de MediaMarkt in Rotterdam gehaald.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik kreeg daarna ook meteen telefoontje, geen CE voor mijChester schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:36:
Bij de GameMania verkopen ze em nu ook. Net een SMSje gekregen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Damn, dat zuigtSinergyX schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:59:
[...]
Ik kreeg daarna ook meteen telefoontje, geen CE voor mij
Hebben ze je nog korting op de gewone versie oid gekregen? Of zeggen ze dat je nu gewoon pech hebt gehad?
[ Voor 17% gewijzigd door Chester op 02-02-2012 13:01 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Daarnaast, mijn vrouw (zie foto
Nu moet ik mijn melding dat ik de gewone maar wilde hebben nog annuleren en dus dat ik mijn geld terug wil.
Zal geen probleem zijn. Alleen de vraag hoelang het gaat duren voor het geld weer terug is.
Was het niet van plan maar toch is het grappig zo'n muziek-cdtje; artwork boekje en een mooie plaat van Lightning.
Nu maar los gaan met spelen vanavond; heb de demo nog overgeslagen dus ben benieuwd of het mijn ervaring van FF13 kan evenaren
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Nice.Ryceck schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:43:
Lol, loop MediaMarkt in Anrhem in en zie daar een doosje "Limited Collectors Edition" liggen...
Was het niet van plan maar toch is het grappig zo'n muziek-cdtje; artwork boekje en een mooie plaat van Lightning.
Nu maar los gaan met spelen vanavond; heb de demo nog overgeslagen dus ben benieuwd of het mijn ervaring van FF13 kan evenaren
Ik moet wachten tot morgen. Mijn zending is wel vooraagemeld bij TNT Post, maar is nog niet verzonden. Iets met releasedatum. Oh wel, bijna weekend!
mag hopen dat ie morgen op de mat ligt.
volgende keer gewoon ophalen bij een winkel...
Wat bedoel je precies? Wat zit erbij dat het verhaal vertelt tussen de 2 delen?SinergyX schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:00:
Ik heb de normale versie met de steelcase pre-order gekregen, dit ook episode 1 bij, die het verhaal verteld tussen de 2 delen
Nou blijkbaar hadden ze er opeens meer special editions want opeens was het "nee die is net uitverkocht voor de ps3.Arunia schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:08:
MM Alexandrium heeft 10 Special Editions!
Daarnaast, mijn vrouw (zie foto) heeft daar net de enige binnengekomen Crystal gehaald! ROFL! Dus alsnog een Crystal editie. We zijn blij!
Nu moet ik mijn melding dat ik de gewone maar wilde hebben nog annuleren en dus dat ik mijn geld terug wil.
Zal geen probleem zijn. Alleen de vraag hoelang het gaat duren voor het geld weer terug is.
circa 30 minuten later dan jouw bericht
Ook zo naar is dat....crystal edition reserveren kopen en dan weer voor meer doorverkopen/.
[ Voor 6% gewijzigd door Ienni1983 op 02-02-2012 15:00 ]
? wat is er mis dan? Ik heb de mijne daar ook besteld?sharkzor schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:06:
ok... ik bestel dus noooooit meer bij bol.com.
mag hopen dat ie morgen op de mat ligt.
volgende keer gewoon ophalen bij een winkel...
Ik had zelf niet verwacht de pre order steelcase te krijgen aangezien ze daar niets van vermeld hadden bij Bart Smit, toch een leuke bonus
Verhaal wordt opeens een heel stuk duidelijker, maar zoals ik het nu zie, is de 'volgorde' van de game een beetje goedkoop neergezet. De monsters als party-members compenseert dan wel weer enorm, samen met nieuwe talent/crystaldinges system.
Ben begonnen op easy, wil genieten van het verhaal, niet m'n joystick door de kamer gooien als de latere bosses weer niet lukken
dat laatste gedeelte ken ik.... tegenwoordig gooi ik ze tegen een kussen aanSinergyX schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:23:
Weekend helaas even zonder PS3 doen, maar alvast eerste 1,5 uur gespeeld. Kijkt weer heerlijk weg, enorm veel voiceacting en wat leuke nieuwe features. Nieuwe agro systeem is best handig, al is het 'aanvallen' soms wat moeilijk te richten.
Verhaal wordt opeens een heel stuk duidelijker, maar zoals ik het nu zie, is de 'volgorde' van de game een beetje goedkoop neergezet. De monsters als party-members compenseert dan wel weer enorm, samen met nieuwe talent/crystaldinges system.
Ben begonnen op easy, wil genieten van het verhaal, niet m'n joystick door de kamer gooien als de latere bosses weer niet lukken
Controllers zijn duur, daar moet je nie mee gooienIenni1983 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:41:
[...]
dat laatste gedeelte ken ik.... tegenwoordig gooi ik ze tegen een kussen aan
Maar was het bij eerdere delen ook al zo dat je de moeilijkheid kon instellen? Heb het bij XIII nooit gezien in elk geval... Volgens mij is het iets nieuws, als ik me ook eerdere (PSX) delen goed herinner.
Je kunt ook op normal/medium spelen en switchen als het té pittig wordt.SinergyX schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:23:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat vond ik altijd het nadeel van Final Fantasy. Als je een paar dagen/weken niet meer had gespeeld wist je bij god niet meer waar je was en wat je moest doen. Hopelijk helpt dit een beetje.
ik ben zelfs nog met deel 1 bezig xDtiguan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:57:
Wel gaaf zeg, als je vanuit een save game verder gaat spelen krijg je eerst een samenvatting van het verhaal tot zover. Echt gaaf gedaan.
Dat vond ik altijd het nadeel van Final Fantasy. Als je een paar dagen/weken niet meer had gespeeld wist je bij god niet meer waar je was en wat je moest doen. Hopelijk helpt dit een beetje.
eplaza
"Status: Uw bestelling wordt ingepakt "
awww wat lief
[ Voor 7% gewijzigd door Ienni1983 op 03-02-2012 09:56 ]
bol heeft die van mij vanochtend al verzonden. ik heb alleen geen track and trace nummer dus ik weet niet hoe ver hij nou isIenni1983 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:43:
[...]
ik ben zelfs nog met deel 1 bezig xD
eplaza
"Status: Uw bestelling wordt ingepakt "
awww wat lief

Jup, plus dat in het hoofdmenu (primer ofzo heet dat), je kort het hele FF13 verhaal kan bekijken.tiguan schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:57:
Wel gaaf zeg, als je vanuit een save game verder gaat spelen krijg je eerst een samenvatting van het verhaal tot zover. Echt gaaf gedaan.
Wat trouwens erg mooi is, ze hebben filmpjes uit FF13 ook in -2 zitten (flashbacks zegmaar), maar met een twist, heel mooi uitgewerkt.
Toch maar even na het werk na MM arnhem, wie weet nog zon special edition kopen =)
Wel jammer dat ik geen ps3 heb want de filmpjes waren niet om aan te zien op de 360 =(
Misschien is deeltje 2 beter dan de eerste deel, was echt een tegenvaller wanneer je hem eenmaal had uitgespeeld.( zo goed als niks meer te doen )
weet je het zeker?ArgantosNL schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:14:
[...]
bol heeft die van mij vanochtend al verzonden. ik heb alleen geen track and trace nummer dus ik weet niet hoe ver hij nou is
ik heb na de annulering bij all4games ook maar bij bol een CE besteld.
gister nacht een mailtje gehad met wel een track-trace code ontvangen.
wel raar dat een dedicated gameshop minder exemplaren ontvangt dan een groothandel als bol.
nice
GiTS
Ik heb waarschijnlijk geen track-trace code gekregen omdat het een deellevering was. Ze willen er zeker geen extra geld aan uit geven, stelletje pinnen dat het zijnreaL_G schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:14:
[...]
weet je het zeker?
ik heb na de annulering bij all4games ook maar bij bol een CE besteld.
gister nacht een mailtje gehad met wel een track-trace code ontvangen.
wel raar dat een dedicated gameshop minder exemplaren ontvangt dan een groothandel als bol.
nice
zelfrs deelleveringen hebben tracktraceArgantosNL schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:31:
[...]
Ik heb waarschijnlijk geen track-trace code gekregen omdat het een deellevering was. Ze willen er zeker geen extra geld aan uit geven, stelletje pinnen dat het zijn
deze keer dus niet.Ienni1983 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:32:
[...]
zelfrs deelleveringen hebben tracktrace
welke versie heb je dan? miss briefpost voor een normale versie?
word steeds gekker hier met de sneeuw, zie nou meldingen van evt vertraging. wtf.
GiTS
normale versie briefpostreaL_G schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:35:
[...]
welke versie heb je dan? miss briefpost voor een normale versie?
word steeds gekker hier met de sneeuw, zie nou meldingen van evt vertraging. wtf.
alleen het artbookje val me wel tegen.
Softcover tov de vorige die was nog met een hardcover.
de gehele verpakking is wel netjes.
eerst maar zo snel mogelijk omega proberen te temmen.
GiTS
Xbox 360 Crystal Edition : retour gaande
Morgen in de bus 1 PS3 Crystal Edition : In de pocket gaande
Behalve de enkele uitzondering is het spel op normal erg makkelijk. Op dit moment heb ik Noel op Max Rav en als lvl 64 commando terwijl Serah al op max Commando en 64 sentinel zit. Als tank gebruik ik een Pulse Knight (lvl 20) en als medic een Cath Sith (lvl43). Daarmee is tot nu toe alles goed te doen.
Voor Tonberry gaf eigenlijk alleen die reuze cactus me problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 03-02-2012 21:45 ]
ah die bastards ken ik nog welLukin schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:41:
Ik heb er nou zo'n kleine 12 uur op zitten en denk dat ik op ongeveer 25% van het spel zit. Het bevalt me stukken beter dan 13 tot nu toe.
spoiler:Ik kom nu ad random deze gast tegen: Tonberry in Bresha Ruins -300 AF-. Het is dat er geen surrender optie in het spel zit, anders zou het me een hoop tijd schelen. Die gast is niet te verslaan op dit moment.
Behalve de enkele uitzondering is het spel op normal erg makkelijk. Op dit moment heb ik Noel op Max Rav en als lvl 64 commando terwijl Serah al op max Commando en 64 sentinel zit. Als tank gebruik ik een Pulse Knight (lvl 20) en als medic een Cath Sith (lvl43). Daarmee is tot nu toe alles goed te doen.
Voor Tonberry gaf eigenlijk alleen die reuze cactus me problemen.

Kan pas maandag weer verder
Crystal Edition doos is trouwens echt lomp groot! Maar wel erg gaaf. Dacht trouwens dat je het t-shirt moest nabestellen, maar die zat er gewoon in. Mij past ie wel, maar kan me voorstellen dat er mensen moeite mee zullen krijgen
welke maat is het dan?ksborg schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:58:
Net even 2,5 uur gespeeld. Als ik alle vernieuwingen zo zoe dan stemt me dat heel erg vrolijk. Het fixt echt wat XIII tekort kwam! Vind ook dat ze de sfeer weer erg goed neer weten te zetten. En het begin was helemaal nice.
Crystal Edition doos is trouwens echt lomp groot! Maar wel erg gaaf. Dacht trouwens dat je het t-shirt moest nabestellen, maar die zat er gewoon in. Mij past ie wel, maar kan me voorstellen dat er mensen moeite mee zullen krijgen
Er staat geen maat in, maar 't hangt ergens tussen de M en de L. Niet bijzonder wijd, wel vrij lang...
Oh god wat ben ik blij datk nog de crystal Edition heb kunnen bemachtigen
blijkt dat ze uitverkocht zijn bij E-Plaza
Booyah
PS3 versie zojuist ontvangen.
super dienst.
[ Voor 131% gewijzigd door Ienni1983 op 04-02-2012 11:58 ]
Hoop dat ik hier iemand gelukkig mee gemaakt heb
Vandaag is het arsenaal compleet, en zal ik beginnen aan mijn avontuur, gezien het feit dat dit deel tamelijk snel ontwikkeld is, hoop ik dat de game zonder DLC nog steeds goed is voor zo'n 150 uur aan gameplay.
Aan iedere fan, Succes !

Er staat trouwens wel een maat opksborg schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:01:
[...]
Er staat geen maat in, maar 't hangt ergens tussen de M en de L. Niet bijzonder wijd, wel vrij lang...
F
maar goed.... F voor FAT?
Het vechtsysteem is heerlijk snel, net als de paradigm shifts.
Maar de verhaallijn is echt een chaos. Het is tot nu toe allemaal moeilijk te volgen.
De gevechten zijn ook redelijk makkelijk zelfs op normal.
Het verhaallijn vind ik ook behoorlijk lastig nog, maar wat een heerlijk spel is het verder.
Gisterenavond kwam ik onze oude vriend
Zometeen weer verder op dat grote veld. Wat ben ik blij dat het nog weekend is
Edit; Ik ben nu zo ver dat ik 7 Cores moet verzamelen, heb er een stuk of 3 en om ze verder te vinden moet ik nieuwe gates openmaken met Wild Artefacts. Nu heb ik zo'n lijst met 10 van die krengen, maar ik kan nergens vinden welke ik al wel en nog niet gevonden heb. Valt dit nog ergens na te kijken? Anders moet ik elke locatie afstruinen in de hoop dat 'ie er nog ligt.
[ Voor 24% gewijzigd door Mikayu op 05-02-2012 23:06 ]

Monster party member begint ook steeds irritanter te worden, loopt al vrij snel enorm achter dus je kan ze niet makkelijk als volwaardige rol gebruiken, of je loopt toevallig weer tegen hun max levelup aan.
Nu was FF13 redelijk lineair, maar deze 'vrijheid' gaat bijna nergens meer over. Je kan niet eens normaal luisteren naar hun ingame conversaties of je wordt continue aangevallen door mobs.
Ook de verplichte terugkeer (wat totaal niet wordt aangegeven) naar bepaalde zones is erg onduidelijk, aangezien er dus geen tracker in de game zit welke missies je nu precies hebt openstaan (enkel in de plaats zelf, maar je moet soms juist naar een andere tijd om daar iets te fixen).
Mee eens. Het is allemaal wat onoverzichtelijk af en toe. Ik wist op een gegeven moment niet wat ik moest doen dus dwaalde maar wat rond op dat grote veld in ???AF bleek ik dus terug te moeten naar 300AF omOok de verplichte terugkeer (wat totaal niet wordt aangegeven) naar bepaalde zones is erg onduidelijk, aangezien er dus geen tracker in de game zit welke missies je nu precies hebt openstaan (enkel in de plaats zelf, maar je moet soms juist naar een andere tijd om daar iets te fixen).
Die crystarium is trouwens ook een stuk onduidelijker geworden. Begrijp er nog niet veel van behalve dat je het min of meer ook kan verkloten gezien je die grote bolletjes moet gebruiken om je stats extra te boosten en het dus belangrijk is die te gebruiken voor magic of strength roles zodat je daar extra boost voor krijgt. Althans dat lees ik op verschillende fora. Ik deed maar wat in het begin dus ik heb al wat verknoeit. Naja.
[ Voor 20% gewijzigd door Kaasje123 op 05-02-2012 23:27 ]
Ah, je bent net voor het punt waar ik ben. Heb nu zelf 12 uur gespeeld en ben nu al behoorlijk verslaafd. Moet zeggen dat ik het eens ben met veel reviews, dit fixt de tekortkomingen van het vorige deel. Die side-quests bieden wel weer een extra uitdaging. Hoe ver ik ben? Geen idee... Maar dat had je bij het vorige deel toch ook niet? Of ligt dat aan mij?Kaasje123 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:22:
Weet iemand trouwens hoe je kan zien hoever je in het verhaal bent? Ik heb er totaal geen notie van. In het vorige deel had je nog in je datalog het verhaal per chapter uitgeschreven nu niks van dat alles. Ben 11 uur onderweg maar het voelt aan alsof ik er zo doorheen jas.
[...]
Mee eens. Het is allemaal wat onoverzichtelijk af en toe. Ik wist op een gegeven moment niet wat ik moest doen dus dwaalde maar wat rond op dat grote veld in ???AF bleek ik dus terug te moeten naar 300AF omspoiler:die grote flan te verslaan met snow
Die crystarium is trouwens ook een stuk onduidelijker geworden. Begrijp er nog niet veel van behalve dat je het min of meer ook kan verkloten gezien je die grote bolletjes moet gebruiken om je stats extra te boosten en het dus belangrijk is die te gebruiken voor magic of strength roles zodat je daar extra boost voor krijgt. Althans dat lees ik op verschillende fora. Ik deed maar wat in het begin dus ik heb al wat verknoeit. Naja.
[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 06-02-2012 00:42 ]
Verder is het wel een gaaf spel , ben nog niet zover maar van wat ik gezien heb wel een waardige opvolger van het vorige deel.
Is je HDD niet vol? Geen idee of je daar een melding van krijgt of niet.Diversity schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:01:
Hmm, ik krijg dit spel niet geinstalleerd op de hdd van de xbox360. Hebben meer mensen hier last van? Hij begint wel met instaleren maar doet vervolgens echt niets.
Verder is het wel een gaaf spel , ben nog niet zover maar van wat ik gezien heb wel een waardige opvolger van het vorige deel.
De PS3 geeft daar voor zover ook niet echt een duidelijke melding van namelijk.
Niet echt een tracker, maar als je naar je fragments gaat, dan zie je naast je behaalde fragments ook de openstaande fragments en daarachter zit een stukje tekst met wat er nodig is. Die "open quests" zie je aan de hand van het "briefje" dat voor het fragment staat. Degene die je hebt staat een vinkje voor en de rest zijn vraagtekens.SinergyX schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:07: aangezien er dus geen tracker in de game zit welke missies je nu precies hebt openstaan (enkel in de plaats zelf, maar je moet soms juist naar een andere tijd om daar iets te fixen).
omnia mutantur, nihil interit
Verwijderd
Diversity, ik had hetzelfde probleem, en aangezien mijn dvd drive een beetje gaar is kon ik dus ook niet spelen. Dacht dat het door mijn dvd drive kwam dat het spel niet installeerde, maar na een zoektocht van 2 dagen op diverse plekken heb ik de oplossing gevondenDiversity schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:01:
Hmm, ik krijg dit spel niet geinstalleerd op de hdd van de xbox360. Hebben meer mensen hier last van? Hij begint wel met instaleren maar doet vervolgens echt niets.
Het blijkt een fout op de Xbox versie van het schijfje te zijn, oplossing: Log out in je dashboard (sign out of xbox live) en installeer het spel. Log daarna weer in. Zo simpel is het
Wat ik van deel 13 had verwacht (die ik nu in de hoek heb getiefd:) ) komt nu eindelijk tot zn recht. Althans zo zijn mijn eerste bevindingen.
Ik heb er nu zo.n 4 uurtjes opzitten.
Wat al meer gezegd wordt is dat het nu allemaal wat snel gaat en nog wat onduidelijk is wat je precies moet doen, maar het verhaal bevalt mij wel.
Mijn positieve punten tot nu toe
- Leuk verhaal
- Dorpjes waar je kunt side questen
- Je kunt terug warpen
- Caracters zijn leuk en nemen je mee in het verhaal
- Cinematic gevechten
- Werkt verslavend
Een leuke bijkomende zaak is, als je een load game start, je een terugblik voorgeschoteld krijgt van wat je al gedaan hebt.
Mijn negatieve punten:
- Nog onduidelijk van wat je precies moet doen
- Het komt nu nog wat kinderlijk over.
- Ik mis de summons!
Een paar uurtjes werken en dan snel naar huis om te spelen!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ah tnx! Dat werkte inderdaad (hij is nu aan het instaleren).Tarz schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:31:
[...]
Diversity, ik had hetzelfde probleem, en aangezien mijn dvd drive een beetje gaar is kon ik dus ook niet spelen. Dacht dat het door mijn dvd drive kwam dat het spel niet installeerde, maar na een zoektocht van 2 dagen op diverse plekken heb ik de oplossing gevonden(had al op 1% na een nieuwe Xbox besteld...!!)
Het blijkt een fout op de Xbox versie van het schijfje te zijn, oplossing: Log out in je dashboard (sign out of xbox live) en installeer het spel. Log daarna weer in. Zo simpel is het
Wat ik trouwens wel jammer vind is dat je die crystarium dingen niet kan terugdraaien (net als het vorige deel).
Ik heb nu een SEN / COM en verschillende monsters(pets?). Maar ik heb wel aardig wat moeite hiermee door het spel heen te komen en als je dan niet echt een lekkere combo hebt kun je dat niet terug draaien
Bij mij duurd een gevecht veel te lang waardoor ik geen bonussen of whatever mee kan pakken.
Welke combo gebruiken jullie?
Serah: Ravager
Noel: Commando
Bosses die hard meppen: Sentinel / Sentinel (zoals uitgelegd wordt in tutorial)
Als monster gebruik ik tot nu toe (maar kan pas net monster paradigm pack gebruiken) een Ravager en op plaats 2 een medic.
Als je RAV/COM/RAV gebruikt dan bouw je snel stagger bonus, en met een commando loopt de stagger bonus ook niet snel terug (Ravage doet meer chain bonus, commando houdt het gele balkje stabiel).
Ik heb nu Libra ring op Serah, maar blijft die auto-attack logica dom vinden. Als ze weakness hebben voor bv fire, waarom gaat dat ding dan continue random fire/firestrike/fire/firestrike doen? De 1 is balletje gooien met de hand, de ander is met haar boog, maar zit bijna 200dmg verschil in.
Dat zat ook bij Sazh in FF13 ook, die moest je wel handmatig spelen wilde je maximale damage (zijn 'cone attack' was 1 van de eerste skills die bij stagger max-damage kon halen).
En kies je mobs ook op basis van hun feral ability, die van die robot (com) is behoorlijk sterk, die van Chocobo is redelijk zwak.
Nu heb ik wel die pre-order key ingegeven, maar kan nog steeds alternatieve outfits niet kiezen en de arena is niet beschikbaar voor Ultima.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2012 10:04 ]
Mijn grootste minpunt is, het blijkt dat de bosses wel erg extreem makkelijk is... Ik heb eerder moeite met random special encounters
Mijn combinatie:
CMD, RAV, RAV - standaard altijd als starter
- CMD om de stagger bar te starten
- RAV om stagger bar omhoog te voeren
Normal random encounters hiermee = press X like mad = ??? = profit within seconds lol
Bosses / wat tougher monsters:
- Hetzelfde als boven. Behalve hier kijk ik 1 ronde of de bosses pijnelijke klappen geeft waardoor ik standaard een MED en/of SEN nodig heb.
- Zoniet, switch ik naar 3x RAV, en stagger ik de boss zo snel mogelijk.
- Switch naar MED, CMD, SYN of MED, CMD, SEN om even health erbij te halen indien nodig en/of voordat boss staggered is.
- Switch naar 3x CMD als boss staggerd is en keihard dmg output geven ( of 3x rav om even de % hoger te zetten richting the 500% )
- Switch naar 2x CMD, 1 MED als health wat laag word.
- Repeat
Tot nu toe heeft het mij nooit gefaald bij bosses
Ben wel blij dat alles wat makkelijker is (goed, ik speel easy), je hebt ook maar 2,5 mankracht in je party zitten.
Niet flink maar ik doe toch echt behoorlijk dmg, plus het feit dat Serah alleen maar RUIN gebruikt en geen physical attacks. Zover ik het weet is RUIN physical en magic based ( correct me if I'm wrong )SinergyX schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:29:
3x COM doen als je ook flink geinvesteerd hebt in Serah's COM, ze heeft bij mij relatief lage str dus laat ik haar altijd RAV.
Ben wel blij dat alles wat makkelijker is (goed, ik speel easy), je hebt ook maar 2,5 mankracht in je party zitten.
En heb Serah puur op magic zitten en Noel strenght qua lvling.
Ik laat 2 COM's rustig doormeppen zodat ik met Serah stagger verder omhoog kan krijgen.
Noel doet met auto-cast toch vaak RUINGA in begin tegen multiple mobs. Best apart dat het bij jou anders is, bij het vorige deel was het inderdaad zo belabberd maar hier heb ik voorlopig nog geen last van.
Misschien ook maar met 2 COM, 1 RAV proberen of dat sneller gaat. ( ongetwijfeld sneller bij langere gevechten met een langzame stagger bar depletion )
Verwijderd
Verder moet ik echt wel zeggen dat ik het een heel goed spel vind. Er is veel te doen en veel zijsporen. Dat miste ik toch bij het vorige spel.
Qua statistieken is Noel een echte COM, en Serah een RAV. CP investeren in de main rol is daarom in het begin de beste keuze.
Wel heb ik Noel enkele abilities toegekend die vroegtijdig in andere rollen te koop zijn (RAV/SEN) echter in de praktijk heb ik nog geen probleem ondervonden in battles en switch zijn rol daarom zelden tot nooit. Dusver story tot eind Oerba en elke battle standaard 5 Sterren.
Voor Serah heb ik als bijrol gekozen tussen een balans van SAB/MED voor de wat zwaardere battles.
SAB speelt een ideale rol om de (sterke) vijand eerst iets te verzwakken, gevolgd door een directe switch van aanvallend paradigm.
Chocolina ( shop ) heb ik tot nu toe ook amper benaderd op een Volatile Spark ( wpn Noel ) Magician's Mark en Power Wristband na. Laat al je Gil dus lekker op de bank staan, het is geen Dark Souls
Vroegtijdig word het temmen van monsters al geïntroduceerd, het maken van de juiste keuze kan lastig zijn aangezien je niet precies weet waarop je moet letten. Op moment van schrijven heb ik echt een killer team bestaande uit een SYN: Purple Chocobo / RAV: Munchkin Boss / SEN: Pulse Knight.
Naarmate het verhaal verder gaat kom je sterkere vijanden tegen, als je party nog niet veel heeft gefarmed is een SEN als Pulse Knight een must om alle schade op zich te nemen. Een paradigm als COM/RAV/SEN is dermate prima gebalanceerd en sterk.
Mochten de battles geen problemen meer ondervinden dan is een aanvallende ally natuurlijk altijd welkom. Ik heb gekozen voor Munchkin Boss omdat hij een RAV is en eigenlijk geen investering vereist qua upgrades. Met het paradigm COM/RAV/RAV ben ik de meeste battles standaard ingestapt. Dit zodat Serah + "Ally" zorgen voor een snelle stagger, en Noel er genadeloos door heen hakt.
Wil je graag een voorsprong en het maximale uit je charachter halen dan raad ik de Purple Chocobo ten zeerste aan. Het kan even duren voordat je hem tegenkomt en hebt weten te temmen, maar ik garandeer je dat het de moeite waard is. Deze SYN is waarschijnlijk één van de beste die je naast je kan hebben om een battle in te lopen. Binnen 1 seconde heeft hij op je main charachter Bravery en / of Faith gecast. 95% van je battles zijn waarschijnlijk ook nog eens Pre-emptive strike dus je begint eigenlijk met Haste,Bravery en Faith. Battles zijn werkelijk afgelopen voordat ze moeten beginnen.
Let dat dit paradigm: COM/RAV/SYN enkel een start strategie is, het is niet nodig om de hele party te voorzien van buffs, je kan daarom direct switchen naar het voorgaande paradigm COM/RAV/RAV* Munchkin Boss. De Fehral Behemoth en Green Chocobo ( 145.000 HP ! ) waren kansloos.
In de praktijk executeer ik het volgende. Pre-Emptive strike indien mogelijk. Battle start en
Purple Chocobo cast direct Bravery op je. In diezelfde 1-2 seconde kies ik met Noel abilities en Attack x 5 ( afhankelijk van hoeveel ATB gauges je hebt ) * Dit zodat ik in de aankomende aanvallen simpelweg op d-pad rechts kan klikken voor repeat. Directe switch naar paradigm COM/RAV/RAV en de battles zijn over.
By the way, wat is Caius toch een sterk personage qua charachter.
Ik mag hem wel, doet me erg denken aan good old Sephiroth.
Verhaal brengt Caius in veel verschillende fases, met flashbacks (1 ervan zie je ook in de trailer) weet ik nog niet welke kant hij opgaat.
Minpuntje in het verhaal:
Grafisch is die laatste plek trouwens bizar mooi, jammer dat je niet makkelijk screenshots kan maken, maar dat laat wel zien dat ze wederom weer alles uit de PS3 trekken om dat zo op je scherm te krijgen.
Ik ben nu tot voorbij Academia, maar heb het idee dat de normale verhaallijn veels te makkelijk is (of ik heb te lang gedaan over bepaalde stukken, waardoor ik te hoog level ben). Ik wissel nauwelijks van paradigm, heb niet echt op de monsters gelet en ook 5 sterren bij de nagenoeg alle battles. Ik heb nu Noel (Com-99/Sen-99) Serah (Rav-99/Sab-99) Verder een Caith Sit(Med), Nekton?(zo'n blauwe kever) als Rav en een Triffid (Syn). Maar ik sta 99% van de tijd in Com/Rav/Rav. Bij baasjes af en toe wisselen naar Com/Rav/Med en heel soms even in Sen/Sab/Syn of Sen/Sab/Med. Nekton is eigenlijk de enige die ik geupdate heb met infusion, dus die doet alle elementen magic damage single en multitarget. Ik speel op normal. Enige dat me niet lukte toen ik er langs kwam was een groot beest op Academia en een Metal Gigantur. Omega één keer geprobeerd, vlak nadat het kon, maar dat was ook kansloos.Destianto schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:01:
Roleplay, Leveling & Tamed Monsters
Qua statistieken is Noel een echte COM, en Serah een RAV. CP investeren in de main rol is daarom in het begin de beste keuze.
Wel heb ik Noel enkele abilities toegekend die vroegtijdig in andere rollen te koop zijn (RAV/SEN) echter in de praktijk heb ik nog geen probleem ondervonden in battles en switch zijn rol daarom zelden tot nooit. Dusver story tot eind Oerba en elke battle standaard 5 Sterren.
Wellicht dat ik later in de knoei kom met mijn monsters, maar dan ga ik tegen die tijd wel farmen.
Wat op zich wel jammer is, is dat ik al mijn Chocobos die ik onderweg getamed heb, gereleased heb. Ik vond het al zo raar dat ik meerdere van dezelfde kleur kon temmen, maar goed inmiddels dus gebleken dat je daar nog meer mee kunt doen....
Ja, dat kan. Als je een monster infused of released kun je weer een nieuwe temmen.ArgantosNL schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:41:
Ik heb een vraagje, ik heb een hoplite gebruikt als infusing brandstof zeg maar, kun je hem daarna opnieuw krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Ozzy op 06-02-2012 13:48 ]
An sich is de insteek van FF13-2 veel meer 'lekker doorspelen', de epic battles zoals in FF13 ben ik nog echt niet tegengekomen (waar je zelfs de juist volgorde van 'arms' moet doen, terwijl de Academia versie lekker random kon). Maarja, scheelt mij ook weer een kapotte controller
heb nu part1 van tower gedaan en moet nu op zoek naar fragments in andere werelden.
ben nog wel erg druk bezig met uitzoeken hoe de companions werken.
heb nu een frost/fire rav en ben een lighting versie aan het upgraden zodat deze geinfused kan worden.
sen mob heb ik niet echt(nog niet echt nodig gehad) en een slak als med.
als start gebruik ik com/rav/rav en soms switch ik naar com/rav/med
tot nu toe niet echt ergens moeite mee gehad.