GoT Fotokettingbrief Deel 5 - De Resultaten Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:26

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Daar zijn ze dan, de resultaten van de 5e GoT Kettingbrief! ((Foto-)Kettingbrief - Deel 5)
Erg leuk hoe iedereen weer z'n best heeft gedaan om er iets leuks van te maken. Misschien is het een idee om voor de volgende editie de beschrijving weg te laten. De link tussen 2 foto's moet imho ook zichtbaar zijn zonder begeleidende tekst. Het voorkomt ook dat iemand een willekeurige foto maakt en er een verhaal bij verzint om zo toch tot een link te komen.

Anyway, allemaal bedankt voor het meedoen en als iemand het stokje van me over wil nemen dan weten jullie me te vinden :)

Sharky
Eerste foto.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/00.jpg

Bastiaan
Toen deze foto binnenkwam was ik bij mijn ouders het ravotten met hun hond. Direct mijn idee gekregen, hond naar buiten, en uitgevoerd. De link van het grijpen naar de 'prooi' lijkt me duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/01.jpg

marceltuit
Bij het zien van de foto van Bastiaan zag ik eigenlijk vooral veel lichamelijke activiteit van de hond. Dit associeerde ik algauw met de altijd beweeglijke boerenzwaluw. Aangezien een vliegende zwaluw heel erg snel is, heb ik gekozen voor een paar zwaluwen die juist aan het uitrusten zijn van het drukke vliegen.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/02.jpg

Powerup
De foto van marceltuit toont een aantal vogels op een hekje. Soms willen ze meer overzicht. Dan gaan ze op hoogspanningskabels zitten om de boel goed in de gaten te houden.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/03.jpg

Gutteguttegut
Vogels verzamelen zich voor de vogeltrek naar het zuiden om koude winters te vermijden.
De herfst komt er aan.
Ik heb het herfstgevoel in mijn foto proberen vast te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/04.jpg

Zandpad
Eerste instantie overweldigend! Zoveel te zien! je kijkt tot in de vezels van elk takje en blaadje dat op de grond ligt. Aangezien ik afgelopen 2 dagen bezig ben geweest met een kast te bouwen schoot mij direct vezelplaat binnen.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/05.jpg

deblauwn
Ik zie een abstracte foto met daarop o.a. wat druppels. Er is vignettering, en de randen zijn onscherp. Op mijn foto is een badkamerraam de lichtbron, gefotografeerd door het glas boven de deur. Dit druppelglas is uiteraard ontworpen om alles daarachter onscherp te maken.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/06.jpg

Jaap-Jan
Eerst vroeg ik mij af wat het was. Metaal met een motief? Glas? Het is erg blauw in ieder geval. Het lijkt glas te zijn, mede omdat erachter wat rechte lijnen, wellicht van tegels, te zien zijn. Is het een badkamer? Verder lijkt de kamer verlicht te zijn. Zon?

Mijn eerste indruk was om een badkamer te laten zien, maar in plaats van binnen, ben ik juist naar buiten gegaan. Met water, blauw en licht moest ik meteen denken aan deze plaats.

Mocht ik er helemaal naast zitten, heb ik in ieder geval een mooi bruggetje...
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/07.jpg

D-Magic
Op de foto die ik kreeg stond water met menselijke invloed door het bruggetje. De link is het water en een grotere invloed van de mens, beschermen van het binnenland tegen de zee door de sluizen van IJmuiden.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/08.jpg

hippiepaci
Ik zag op de foto een vrije doorgang maar toch rode lichten, ik ben dus op zoek gegaan naar iets wat wel "open" is, maar waar je niet in mag.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/09.jpg

fotowilco
vorige foto was heel druk en opgesloten. ik wou een open wereld later zien van regen tot zonneschijn.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/10.jpg

Pixeltje
Bij de foto van fotowilco vraag ik me af waar de weg heengaat, hoe je over het water komt, terwijl je helemaal niet weet wat daar is. Het water "voorkomt" dat je aan de andere kant kunt komen. Met mijn foto probeer ik daar antwoord op te geven, hoewel ook hier onduidelijk is waar je precies terechtkomt als je over de top bent.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/11.jpg

veincode
De foto die ik ontving was een foto van een brug, met strakke lijnen die in 1 punt samenkwamen. Het doel van mijn foto was juist organische lijnen weer te geven. Het idee was: i.p.v. een weg over water een weg van water.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/12.jpg

TheJVH
Op de foto die ik kreeg zag ik de Erasmusbrug in Rotterdam. Zelf kom ik elke dag in Rotterdam, en zijn ze daar nu bezig met een nieuw station. Ik heb de link gelegd tussen de twee door de architectuur te fotograferen.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/13.jpg

Milo.
In de foto zag ik veel "harde" rechte lijnen dus had ik het idee om deze om te buigen naar ovalere lijnen. Aangezien dat misschien iets zoetsappigs is heb ik dat verwoord naar fruit, een sinasappel in dit geval.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/14.jpg

Trancesetter
Op de vorige foto zag ik een halve sinaasappel. Sinaasappel = gezond, fruit, energie, vitaminen. Na een aantal andere ideeën uitgewerkt te hebben en het resultaat me niet beviel voor dit idee gekozen. Fruit en water, naar mijn idee een goede combinatie. En daarbij de energie die vrijkomt wanneer het fruit het water raakt.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/15.jpg

jvdgeest
Op de ontvangen foto zie ik een citroen vallend met water. Ik kon hier verschillende kanten op gaan: een rijdende citroën, iets met drank of uitgaan, of iets in de trend van koken. Ik ben voor het laatste gegaan. Belangrijk vond ik het water in de ontvangen foto, dat één van de vier basiselementen is (water, vuur, lucht en aarde). Ik wilde dat vervangen door een ander basiselement: vuur. Op de voor- en achtergrond van mijn foto zie je verschillende voorwerpen/ingrediënten voor het koken. Het vallende water heb ik ook op een andere manier verwerkt: het toevoegen van olie in de pan.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/16.jpg

Phehistyr
De voorgaande foto wekte de indruk van een mooie, lichte keuken waar gezond gekookt wordt. Ik bedacht me dat een bezorgmaaltijd een mooi contrast daarmee zou vormen. Dat heb ik dan gebruikt om het dubbele gevoel weer te geven dat ik regelmatig had toen ik nog student levensmiddelentechnologie was.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/17.jpg

Universal Creations
In de foto van Phehistyr zag ik nogal wat fastfood en aanverwante zaken en zoals we allemaal weten is fastfood ongezond.
Een mooi vervolg op fastfood is juist iets gezonds doen, dus ben ik maar op de crosstrainer gaan staan en heb met wat waterdruppels zweet nagebootst (om me niet letterlijk in het zweet te hoeven werken).
Dit lijkt mij een mooi moralistisch einde aan het kettingbriefverhaal.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/ketting/18.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 23:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zitten wel gave platen tussen. Ik ga er even rustig doorheen bladeren :).
Tof dat er weer een kettingbrief is gemaakt!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
While you're at it, wil je gelijk de topictitel kloppend maken? :P tnx.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie serie weer! :*)

Leuke links ook.
Alleen zegt: TheJVH
quote:
Op de foto die ik kreeg zag ik de Erasmusbrug in Rotterdam.

Maar dat was niet zijn gekregen foto... :?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 23:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

done. Er zitten een hoop leuke platen tussen.
Even genoemd wil ik pixeltje, jvdgeest en theJVH, wiens foto's mij positief opvielen.
Maar er zit meer tof werk tussen, maar deze 3 vielen mij het meeste op.

Nice en ik hoor dat er ook alweer animo is voor een volgende, dus goed bezig Sharky :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 10:50
Nu ik eindelijk uit de school mag klappen... Ik vroeg me af bij de foto die ik kreeg (de sinaasappel) hoe iemand op een sinaasappel komt, en hoe je er weer vanaf komt. Veel ideeën schoten door mijn hoofd, maar de meeste onuitvoerbaar. Ik was bijvoorbeeld niet in staat om een foto te maken in een mooi sinaasappelbomenveld in het glooiende landschap in Spanje ^^.

Naja, ik kan me nu vast gaan bedenken wat de eerste foto gaat zijn van de volgende foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:29:
Mooie serie weer! :*)

Leuke links ook.
Alleen zegt: TheJVH
quote:
Op de foto die ik kreeg zag ik de Erasmusbrug in Rotterdam.

Maar dat was niet zijn gekregen foto... :?
Scherp, was mij niet eens opgevallen. Weet al wel hoe het komt though, Veincode zit er eigenlijk niet helemaal goed tussen. Beetje lastig uit te leggen.

Overigens vind ik de link van Bastiaan, Trancesetter en Universal Creations het leukst, waarbij ik de foto van Universal Creations tevens het mooist vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Sharky op 30-08-2011 22:57 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:31
^^ Are you serious? Ik vond de mijne eigenlijk maar zo zo vergeleken met een paar toppertjes zoals die van TheJVH, Trancesetter en jvdgeest.
Ik kreeg de inspanning moeilijk in beeld en heb flink in lightroom lopen klooien (ook om dingen weg te poetsen) om de spieren en de "zweetdruppels" duidelijk te krijgen. Daarnaast is het lastig om jezelf te fotograferen met f/1.4 als je op een crosstrainer staat en eigenlijk voor dit doel alleen maar manueel focus kunt gebruiken. Foto is gemaakt met de Sigma 50/1.4 overigens. Wat een foto-nerd ben ik ook, om het vooral over technische zaken te praten...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 20:22
Ik ben niet zo tevreden over mijn inzending. In eerste instantie vond ik het al moeilijk om een onderwerp te bedenken. En nu zie ik dat ik de kleuren te sterk heb gesatureerd in de nabewerking. Komt doordat de laptop waarop ik heb nabewerkt een matig scherm heeft.

Het was wel moeilijk om de foto te nemen. Ik moest zelf een deel van de dam bouwen en heb de foto genomen terwijl ik moest balanceren op de stenen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-08-2011 00:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben wel tevreden over mijn inzending :)
Ook al weet ik wel dat het geen top foto is.
Maar in de tijd die je ervoor hebt en met de info die je krijgt (1 foto) (en je creativiteit moet ook nog maar even willen mee werken)...dan vind ik een hele nette serie geworden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heeft TheJVH per ongeluk mijn foto gekregen? (die brug lag trouwens tot vanmorgen nog zeker in Utrecht :P ).

Ik vind de foto's goed gelukt, en het is mooi om te zien dat de reeks zo afwisselend is, iedereen heeft zijn eigen idee bij een link met de vorige foto, erg vermakelijk! Als ik favorieten mag uitkiezen dan zouden het de foto's van Gutteguttegut, Fotowilco en Powerup zijn. De foto van fotwilco omdat het een fijne rustige plaat is, die naar mijn idee lekker wegkijkt en in balans is, die van gutteguttegut omdat het een ragscherpe foto is met heel veel om naar te kijken (en een lekker kleur :) ), die van Powerup omdat ik gewoon een zwak heb voor dit soort foto's en deze erg geslaagd vindt.

Ik had erg veel moeite om een mooi vervolg te maken op de foto van fotowilco, ik woon in de stad (wilde niet teveel contrasteren met zijn foto) en door allerlei onhandig geplande zaken had ik ineens nog maar weinig tijd om een goede foto te maken, toen ik deze brug overliep naar een wat minder bevolkt stuk van Utrecht kreeg ik ineens dit idee :) Geschoten met Canon 50mm Plastic Fantastic (op een 500D) :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 10:50
Sowieso is een zeer geslaagde serie geworden, heel divers ook, en de link tussen de meeste foto's begrijp ik ook. Zitten zeker top platen onder, en alhoewel die van mij daar ook al bij is vermeld door anderen, vind ik niet dat deze ook maar dichtbij komt van de foto's van Sharky, Pixeltje, jvdgeest en Universal Creations.

Degene die de eerste foto maakt heeft natuurlijk een makkelijkere taak dan de anderen. Er hoeft namelijk geen link te zijn met de vorige foto, en ook zou je jezelf wat meer tijd kunnen geven. Wat ik goed vind aan de eerste foto van deze serie is dat je er best veel kanten mee op kunt en dat het niet zomaar een foto is van een vogel, maar er daadwerkelijk wat gebeurd.

Wat ik ook bij dit soort series vind is meer wat er in de foto gebeurd ipv dat het een topplaat moet zijn. Het moet een verhaal vertellen, en daarbij is het dus van ondergeschikt belang hoe mooi de foto op zich wel niet is. Daarom vind ik mijn foto ook zeker niet bij de betere in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Pixeltje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:19:
...Als ik favorieten mag uitkiezen dan zouden het de foto's van Gutteguttegut, Fotowilco en Powerup zijn. De foto van fotwilco omdat het een fijne rustige plaat is, die naar mijn idee lekker wegkijkt en in balans is, die van gutteguttegut omdat het een ragscherpe foto is met heel veel om naar te kijken (en een lekker kleur :) ), die van Powerup omdat ik gewoon een zwak heb voor dit soort foto's en deze erg geslaagd vindt.
Dank je wel :*)

Ik vind het moeilijk om een favoriet uit te zoeken.
Ze spreken me zo goed als allemaal op een bepaalde manier aan.

Mijn foto is trouwens genomen met een Yashica Yashinon-DX 50mm f/1.7 M42 welke met een converter op mn 30D zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leuke serie geworden zo :) Ik ben zelf niet echt tevreden met mijn inzending, volgende keer hopelijk beter. De foto's van Pixeltje, UC en TranceSetter zijn m'n favorieten. De link tussen Sharky en Bastiaan' z'n foto is grappig. Ook het gezond -> ongezond -> gezond op het eind is een leuke.

Op naar de volgende serie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

jvdgeest schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:14:
Leuke serie geworden zo :) Ik ben zelf niet echt tevreden met mijn inzending, volgende keer hopelijk beter. De foto's van Pixeltje, UC en TranceSetter zijn m'n favorieten. De link tussen Sharky en Bastiaan' z'n foto is grappig. Ook het gezond -> ongezond -> gezond op het eind is een leuke.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:06
jvdgeest schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:14:

Idd, had meer verwacht van jouw foto.... Maar je kan niet alles hebben ;)

Pixeltje z'n foto vind ik de beste uit de serie. Nicely done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:31
Bedankt in ieder geval voor de (onverwachte) complimenten!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

GerardHenninger schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Idd, had meer verwacht van jouw foto.... Maar je kan niet alles hebben ;)

Pixeltje z'n foto vind ik de beste uit de serie. Nicely done!
Thanks!

Ik had nooit verwacht dat die foto zo in de smaak zou vallen; heb mijn best gedaan maar ben nog niet zo lang bezig en had niet eigenlijk geen idee waar ik aan begon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

Persoonlijk vind ik die van Trancesetter en JvdGeest er uit springen in deze serie, erg goed gedaan.
Ondanks dat er weinig te zien is op de foto van Fotowilco vindt ik dat toch ook wel een lekere foto.

Als ik zo terug kijk vind ik mijn eigen foto het slechts van allemaal, erg grauw en het lijkt of de focus op het water ligt :( Hopelijk volgende keer beter.

Wat ik erg leuk vindt aan zo'n kettingbrief is hoe de mensen van een onderwerp op een foto op een heel ander onderwerp komen :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 317759 op 31-08-2011 18:37 ]

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

Mooie foto's en grappig de links tussen de foto's. was voor mij de 1e keer dat ik aan zoiets meedeed.
toch lastig. maar ben wel tevreden over mijn foto. had wat meer kunnen bewerken.

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Anoniem: 176826

Er zitten een aantal heel mooie platen tussen. Ik wil er even geen favoriet of iets dergelijks uithalen, want volgens mij doe ik dan altijd wel iemand anders te kort. Laat ik het er op houden dat ik ze (in hun context) eigenlijk allemaal wel showcase waardig vind. (Hoewel lang niet alle foto's voor mij in de categorie "mooi" vallen. Er zitten bijvoorbeeld bewerkingen bij die gewoon echt mijn smaak niet zijn.

Ook het feit dat het iedereen gelukt is om op zo een korte termijn uit een foto de inspiratie heeft weten te halen om zelf weer een foto te maken... Dat is dus echt een druk waarvan ik zelf denk dat ik die niet aankan, dus _/-\o_ daarvoor.
Sharky schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:20:
Daar zijn ze dan, de resultaten van de 5e GoT Kettingbrief! ((Foto-)Kettingbrief - Deel 5)
Erg leuk hoe iedereen weer z'n best heeft gedaan om er iets leuks van te maken. Misschien is het een idee om voor de volgende editie de beschrijving weg te laten. De link tussen 2 foto's moet imho ook zichtbaar zijn zonder begeleidende tekst.
Dan nog even wat commentaar voor de TS. Ja, ik snap dat je dit streven wilt formuleren. Als ik kijk naar deze serie, dan ben ik blij met de toelichtingen. Zonder de toelichting van wat iemand uit de voorgaande foto heeft gehaald, blijft er echter weinig van deze serie over. Ik ben dus bang dat het project dan uitloopt op een complete mislukking omdat je feitelijk niets anders overhoud dan een set foto's waarvan het grootste deel eigenlijk geen verbinding heeft.
Kijk als voorbeeld maar naar de overgang van Bastiaan naar Marcel. Met toelichting zie ik wel een verbinding, maar zonder... Totaal niet. Hetzelfde geld voor de overgang van Powerup naar Gutegut. Zonder toelichting zie ik geen verbinding, echter met toelichting vind ik de overgang ijzersterk.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:34

Polariteit

Fietsende fotografeur

^ eens met dickcah. Ik ben bang dat als je de omschrijvingen weglaat, het een veel minder sterke serie wordt en de kans op minder variatie erg groot is. Het moet immers duidelijk zijn dat de foto's geinspireerd zijn door de voorganger, en dat is zonder tekst een stukje moeilijker ten uitvoer te brengen en wordt er denk ik sneller een 'makkelijke' oplossing gekozen...

verder wel gave serie om te zien, vind het verloop en de variatie best gaaf :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou ook niet zonder beschrijving doen omdat je anders na afloop gaat krijgen dat mensen het willen gaan uitleggen.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
marceltuit schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:46:
Het moet immers duidelijk zijn dat de foto's geinspireerd zijn door de voorganger, en dat is zonder tekst een stukje moeilijker ten uitvoer te brengen en wordt er denk ik sneller een 'makkelijke' oplossing gekozen...
Alhoewel het dit keer wel meevalt, zie je bij de vorige edities duidelijk dat sommige mensen gewoon een willekeurige foto hebben gemaakt (het liefst in hun eigen huis of hun eigen voortuin) en vervolgens achteraf de connectie erbij bedenken. Dat is juist een makkelijke oplossing, even een stukje tekst bedenken is 10 seconden werk. Moeite doen voor een foto die zonder tekst ook begrijpelijk is kost meer tijd en voorkomt juist dat mensen een makkelijke oplossing kiezen.
Het maakt me ook niet bijzonder veel uit, ik gooide maar even een balletje op.

This too shall pass

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

waarom zou je, ik vind het een fijne plaat, die mooi in balans is..

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

Pixeltje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:10:
[...]

waarom zou je, ik vind het een fijne plaat, die mooi in balans is..
zag in topic pas dat er een vlekje op mijn filter zat en horizon niet echt recht. verder kwa lucht enz wel tevreden.

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 21:13
Pixeltje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:19:
Heeft TheJVH per ongeluk mijn foto gekregen? (die brug lag trouwens tot vanmorgen nog zeker in Utrecht :P ).
Ik zie dit topic nu pas :$ , maar heb inderdaad de foto van Pixeltje gekregen. Dat is dus niet helemaal goed gegaan :P . En ik dacht dat ik de Erasmusbrug zag, maar die hebben ze inderdaad gekopieerd in Utrecht (waar ik elke week langs rij :P ).

Mooi foto's iig :) . Het kan interessant zijn om de beschrijving weg te laten, dat daagt de fotograaf nog een stuk meer uit tot een duidelijke connectie :) .
Pagina: 1