Daar zijn ze dan, de resultaten van de 5e GoT Kettingbrief! ((Foto-)Kettingbrief - Deel 5)
Erg leuk hoe iedereen weer z'n best heeft gedaan om er iets leuks van te maken. Misschien is het een idee om voor de volgende editie de beschrijving weg te laten. De link tussen 2 foto's moet imho ook zichtbaar zijn zonder begeleidende tekst. Het voorkomt ook dat iemand een willekeurige foto maakt en er een verhaal bij verzint om zo toch tot een link te komen.
Anyway, allemaal bedankt voor het meedoen en als iemand het stokje van me over wil nemen dan weten jullie me te vinden
Sharky
Bastiaan
marceltuit
Powerup
Gutteguttegut
Zandpad
deblauwn
Jaap-Jan
D-Magic
hippiepaci
fotowilco
Pixeltje
veincode
TheJVH
Milo.
Trancesetter
jvdgeest
Phehistyr
Universal Creations
Erg leuk hoe iedereen weer z'n best heeft gedaan om er iets leuks van te maken. Misschien is het een idee om voor de volgende editie de beschrijving weg te laten. De link tussen 2 foto's moet imho ook zichtbaar zijn zonder begeleidende tekst. Het voorkomt ook dat iemand een willekeurige foto maakt en er een verhaal bij verzint om zo toch tot een link te komen.
Anyway, allemaal bedankt voor het meedoen en als iemand het stokje van me over wil nemen dan weten jullie me te vinden
Sharky
Eerste foto.

Bastiaan
Toen deze foto binnenkwam was ik bij mijn ouders het ravotten met hun hond. Direct mijn idee gekregen, hond naar buiten, en uitgevoerd. De link van het grijpen naar de 'prooi' lijkt me duidelijk.

marceltuit
Bij het zien van de foto van Bastiaan zag ik eigenlijk vooral veel lichamelijke activiteit van de hond. Dit associeerde ik algauw met de altijd beweeglijke boerenzwaluw. Aangezien een vliegende zwaluw heel erg snel is, heb ik gekozen voor een paar zwaluwen die juist aan het uitrusten zijn van het drukke vliegen.

Powerup
De foto van marceltuit toont een aantal vogels op een hekje. Soms willen ze meer overzicht. Dan gaan ze op hoogspanningskabels zitten om de boel goed in de gaten te houden.

Gutteguttegut
Vogels verzamelen zich voor de vogeltrek naar het zuiden om koude winters te vermijden.
De herfst komt er aan.
Ik heb het herfstgevoel in mijn foto proberen vast te leggen.

Zandpad
Eerste instantie overweldigend! Zoveel te zien! je kijkt tot in de vezels van elk takje en blaadje dat op de grond ligt. Aangezien ik afgelopen 2 dagen bezig ben geweest met een kast te bouwen schoot mij direct vezelplaat binnen.

deblauwn
Ik zie een abstracte foto met daarop o.a. wat druppels. Er is vignettering, en de randen zijn onscherp. Op mijn foto is een badkamerraam de lichtbron, gefotografeerd door het glas boven de deur. Dit druppelglas is uiteraard ontworpen om alles daarachter onscherp te maken.

Jaap-Jan
Eerst vroeg ik mij af wat het was. Metaal met een motief? Glas? Het is erg blauw in ieder geval. Het lijkt glas te zijn, mede omdat erachter wat rechte lijnen, wellicht van tegels, te zien zijn. Is het een badkamer? Verder lijkt de kamer verlicht te zijn. Zon?
Mijn eerste indruk was om een badkamer te laten zien, maar in plaats van binnen, ben ik juist naar buiten gegaan. Met water, blauw en licht moest ik meteen denken aan deze plaats.
Mocht ik er helemaal naast zitten, heb ik in ieder geval een mooi bruggetje...

D-Magic
Op de foto die ik kreeg stond water met menselijke invloed door het bruggetje. De link is het water en een grotere invloed van de mens, beschermen van het binnenland tegen de zee door de sluizen van IJmuiden.

hippiepaci
Ik zag op de foto een vrije doorgang maar toch rode lichten, ik ben dus op zoek gegaan naar iets wat wel "open" is, maar waar je niet in mag.

fotowilco
vorige foto was heel druk en opgesloten. ik wou een open wereld later zien van regen tot zonneschijn.

Pixeltje
Bij de foto van fotowilco vraag ik me af waar de weg heengaat, hoe je over het water komt, terwijl je helemaal niet weet wat daar is. Het water "voorkomt" dat je aan de andere kant kunt komen. Met mijn foto probeer ik daar antwoord op te geven, hoewel ook hier onduidelijk is waar je precies terechtkomt als je over de top bent.

veincode
De foto die ik ontving was een foto van een brug, met strakke lijnen die in 1 punt samenkwamen. Het doel van mijn foto was juist organische lijnen weer te geven. Het idee was: i.p.v. een weg over water een weg van water.

TheJVH
Op de foto die ik kreeg zag ik de Erasmusbrug in Rotterdam. Zelf kom ik elke dag in Rotterdam, en zijn ze daar nu bezig met een nieuw station. Ik heb de link gelegd tussen de twee door de architectuur te fotograferen.

Milo.
In de foto zag ik veel "harde" rechte lijnen dus had ik het idee om deze om te buigen naar ovalere lijnen. Aangezien dat misschien iets zoetsappigs is heb ik dat verwoord naar fruit, een sinasappel in dit geval.

Trancesetter
Op de vorige foto zag ik een halve sinaasappel. Sinaasappel = gezond, fruit, energie, vitaminen. Na een aantal andere ideeën uitgewerkt te hebben en het resultaat me niet beviel voor dit idee gekozen. Fruit en water, naar mijn idee een goede combinatie. En daarbij de energie die vrijkomt wanneer het fruit het water raakt.

jvdgeest
Op de ontvangen foto zie ik een citroen vallend met water. Ik kon hier verschillende kanten op gaan: een rijdende citroën, iets met drank of uitgaan, of iets in de trend van koken. Ik ben voor het laatste gegaan. Belangrijk vond ik het water in de ontvangen foto, dat één van de vier basiselementen is (water, vuur, lucht en aarde). Ik wilde dat vervangen door een ander basiselement: vuur. Op de voor- en achtergrond van mijn foto zie je verschillende voorwerpen/ingrediënten voor het koken. Het vallende water heb ik ook op een andere manier verwerkt: het toevoegen van olie in de pan.

Phehistyr
De voorgaande foto wekte de indruk van een mooie, lichte keuken waar gezond gekookt wordt. Ik bedacht me dat een bezorgmaaltijd een mooi contrast daarmee zou vormen. Dat heb ik dan gebruikt om het dubbele gevoel weer te geven dat ik regelmatig had toen ik nog student levensmiddelentechnologie was.

Universal Creations
In de foto van Phehistyr zag ik nogal wat fastfood en aanverwante zaken en zoals we allemaal weten is fastfood ongezond.
Een mooi vervolg op fastfood is juist iets gezonds doen, dus ben ik maar op de crosstrainer gaan staan en heb met wat waterdruppels zweet nagebootst (om me niet letterlijk in het zweet te hoeven werken).
Dit lijkt mij een mooi moralistisch einde aan het kettingbriefverhaal.

This too shall pass