2.1 Home Cinema, welke ?

Pagina: 1
Acties:

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:01

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om onze oude radio en speakers te vervangen door een 2.1 home cinema set. Dit omdat de radio/cd-speler toch al tegen de 20 jaar oud is en ze te veel plaats innemen. Dit maal ga ik ook de TV aansluiten op de home cinema, kwestie om dat geluid ook te verbeteren.

Vereisten :
- Het budget bedraagt 300 - 400 euro.
- 1 optische input
- 2 HDMI-inputs

Dat keuze is echter enorm, en ik heb moeite om te kiezen... Deze heb ik zelf al gevonden :

Samsung HT-C5200
Sony BDV-E370
Panasonic SC-BTT362, waarnaar welke de voorkeur gaat.
...

Wel 1 probleem wat betreft de Panasonic SCBTT362, bij Saturn en Media Markt hadden ze enkel versie 222. Deze verschilt redelijk van de 362 dus ik heb geen beeld van hoe alles klinkt. Ik heb de 3 genoemde modellen kunnen beluisteren bij Media markt, maar de man had toevallig alleen een joodse cd, super slechte kwaliteit en geen bass. Dus het was echt onmogelijk om een goed beeld te krijgen van hoe ze klonken, en op de achtergrond nog explosies van een film (demoruimte) die veel te luid stond 8)7

Nu, de eigenlijke vraag, welke 2.1 set zouden jullie aanraden ?
(en ik kies bewust voor 2.1 omdat het een kleine ruimte is met beperkte mogelijkheid om kabels weg te werken)

[ Voor 8% gewijzigd door Mavamaarten op 28-08-2011 21:39 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
een leuk 2.0 setje lijkt me een betere optie. Die sluit je dan gewoon aan op de tv ofzo.

http://www.bax-shop.nl/dj...-set/product-details.html is wel een leuk setje, is actief, dus hoef je geen versterker te hebben. Zijn wel monitor speakers, dus klinken neutraal, moet je van houden.

http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-5 is ook een populair setje.

Zal iig 100x beter klinken dan de setjes die je zelf al liet zien.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
+1 over die AudioEngine A5 speakers. Zijn kwalitatief ontzettend goede speakers voor dat geld. Ook zou je eventueel de subwoofer erbij kunnen kopen, al zit je dan op een prijskaartje van rond de 650 euro.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Bedankt al voor deze info !
Het enige wat ik mij afvraag is, hoe ga ik mijn TV, HTPC en Blu-Ray speler hierop aansluiten ?
De AudioEngine A5 heeft maar 2 inputs, en de Behringer TRUTH B2031A heeft 2 aansluitingen die ik niet ken ? :? (http://www.behringer.com/assets/B2031A_P0252_Rear_XXL.png)
Het probleem is ook dat ik dan geen radio meer heb, dus moet ik nog een radio vinden die aan te sluiten valt...

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 15:36
XLR en Jack aansluitingen.
Het spijt me hoor K0L3N, maar je smeert hem (studio) monitoren aan.
Kan allemaal geweldig klinken (wat die Behringers niet doen -ik weet hoe ze klinken-) maar daar heeft hij vrij weinig aan.
Hij moet dan een voorversterker en een dvdspeler kopen.

Ik zou gewoon voor een 2.1 setje gaan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

Daan00 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:19:
Kan allemaal geweldig klinken (wat die Behringers niet doen -ik weet hoe ze klinken-) maar daar heeft hij vrij weinig aan.
Waarom de voorversterker? Alles naar de TV aansluiten en dan vanaf de (analoge) Audio Out van de TV naar een setje monitoren gaat ook gewoon werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daan00 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:19:
Grappig: de A5's hebben niets, maar dan ook niets te maken met studiomonitoren. Zijn gewoon actieve HIFI-speakers; zijn zo gekleurd als ik weet niet wat. Ik heb zelf de A2's staan.
Wederom grappig: ik gebruik de B2031A's al jaren als monitoren voor draaien en produceren (naast een paar andere sets ter vergelijking, zoals gebruikelijk met studiowerk) en ze klinken prima wat mij betreft; luister er ook dagelijks muziek mee, absoluut niet vermoeiend. Zat andere pro's die ze ook gebruiken, dus kennelijk is er iets mis met jouw oren.

Ik zou gewoon voor een 2.1 setje gaan.
Tip van mijn kant: zorg dat het geen geïntegreerde DVD- of blu-rayspeler is (in de versterker dus), want dat is vragen om problemen. Voor de rest:

- versterker
- blu-rayspeler (veel mooier dan DVD, alleen al met upscaled DVD)
- 2 speakers

Sub kan altijd nog, zou ik even voor doorsparen als ik jou was.

• alex3305
Mavamaarten schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:04:
Bedankt al voor deze info !
Het enige wat ik mij afvraag is, hoe ga ik mijn TV, HTPC en eventueel later PS3 hierop aansluiten ?
De AudioEngine A5 heeft maar 2 inputs, en de Behringer TRUTH B2031A heeft 2 aansluitingen die ik niet ken ? :? (http://www.behringer.com/assets/B2031A_P0252_Rear_XXL.png)
Het probleem is ook dat ik dan geen radio meer heb, dus moet ik nog een radio vinden die aan te sluiten valt...
Je sluit je apparaten allemaal op je televisie aan. De televisie sluit je dan op de speakers aan en het geluid gaat via de televisie naar je speakers toe. Simpeler kan niet toch?

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
alex3305 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

Je sluit je apparaten allemaal op je televisie aan. De televisie sluit je dan op de speakers aan en het geluid gaat via de televisie naar je speakers toe. Simpeler kan niet toch?
En vervolgens moet je TV aanstaan om CD of radio te luisteren?

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Inderdaad, dat probeer ik dus te vermijden. Bij een home cinemaset zoals genoemd zou er geen probleem zijn,
gewoon FM radio via dat ding luisteren (is ingebouwd), optisch kabeltje van de Belgacom Box (Digitale TV) naar de home cinema, en de HTPC krijgt ook nog een kabeltje. Trouwens, vullen die studio monitors wel de kamer die ik heb ? (en qua plaatsing, ... ?) Hier even een snelle schets van de kamer (klik = groter)
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/8/24010334868-orig.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mavamaarten op 29-08-2011 16:33 ]

• alex3305
Wil je dan wel studio monitoren? Want dat lijkt mij ongewenst om muziek door te luisteren. Daarnaast vullen die AudioEngine's makkelijk zo'n kamer!

Echter zou je inderdaad de tweede ingang van de AudioEngine kunnen gebruiken voor de radio of cd-speler. Maar goed dat is keuzes maken. Wil je echt aan al je eisen voldoen, dan zou je een stuk duurdere speakerset moeten aanschaffen, inclusief een receiver. met een input voor hdmi.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Niet per sé, ik vroeg mij dat gewoon af.
Zijn home cinemasets dan zo slecht ? Ik heb een €50 kostende 2.1 set van logitech op mijn kamer staan en die klinkt niet enorm slecht. Ik kan me dan een €350 kostende 2.1 set alleen maar beter voorstellen, toch ? Ook zijn reviews op internet best lovend over de producten die ik in mijn eerste post aanhaalde.

• alex3305
Het is niet slecht, dat hoor je ook eigenlijk niemand hier zeggen. Echter zijn bijvoorbeeld monitor speakers of bookshelf speakers gewoonweg niet te vergelijken met de home cinema sets waar je mee komt. Dat zie je bijvoorbeeld al aan de grootte van de sets, wat gewoon magertjes is. Een €50 2.1 Logitech setje is in geen velden of wegen te vergelijken met bijvoorbeeld de AudioEngine set.

Maar kijk anders eens naar een set waar de speakers wat groter van zijn. Bijvoorbeeld van Philips. Die heeft IMHO redelijk goed geluid voor de prijs van ongeveer 300 tot 350 euro.

Verwijderd

Mavamaarten schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:53:
Niet per sé, ik vroeg mij dat gewoon af.
Zijn home cinemasets dan zo slecht ? Ik heb een €50 kostende 2.1 set van logitech op mijn kamer staan en die klinkt niet enorm slecht. Ik kan me dan een €350 kostende 2.1 set alleen maar beter voorstellen, toch ? Ook zijn reviews op internet best lovend over de producten die ik in mijn eerste post aanhaalde.
Als je echt per se zo'n alles in één set wilt zou ik ook eens gaan luisteren naar de pricewatch: Philips HTS7200.

Als ik echter zelf zou moeten kiezen zou ik gaan voor een losse versterker met twee speakers en een subwoofer. Wat een goedkoop alternatief is, is kiezen voor die AudioEngine speakers met daaraan een subwoofer bijvoorbeeld de Infinity Beta SW-10.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
@Alex3305 : Tuurlijk valt het niet te vergelijken, ik wilde gewoon zeggen dat die home cinemasets toch niet vréselijk zijn tov die dingen... Persoonlijk heb ik al vreselijk slechte ervaringen gehad met philips. Een mixer die gloeiend warm wordt, een DVD recorder die niet meer opneemt ook na reparatie, ... Ik heb geen zin in een dergelijk scenario :S

@ChicaneBT : Ik dacht dat die AudioEngine speakers actief waren ? Hoe sluit je ze dan aan op een receiver ?
Een fatsoenlijke receiver kost tegenwoordig al (eerstehands) even veel als een homecinema die ik in gedachten had... Da's dan wel een flinke toevoeging aan mijn budget, want goeie speakers kosten ook wat neem ik aan :?

Edit: @TimMer: een Blu-Ray speler heb ik al, maar deze gebruik ik eigenlijk amper (lees: nooit) want ik heb geen Blu-Rays. Voor HD films heb ik mijn HTPC al.

[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 29-08-2011 18:21 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Is de Onkyo HTX22HDX misschien wat?
3x HDMI in, 2x optisch.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Die ben ik inderdaad ook al tegengekomen. Het enige (grote) nadeel hiervan is dat alles te bedienen is via de subwoofer zelf. Dit is best lastig als hij op de grond staat. Ook voor het wegwerken van de kabels is dit allesbehalve ideaal.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mavamaarten schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:17:
Ik dacht dat die AudioEngine speakers actief waren ? Hoe sluit je ze dan aan op een receiver ?
Een fatsoenlijke receiver kost tegenwoordig al (eerstehands) even veel als een homecinema die ik in gedachten had... Da's dan wel een flinke toevoeging aan mijn budget, want goeie speakers kosten ook wat neem ik aan :?
Met actieve speakers heb je eigenlijk geen receiver nodig. Het kan wel als de receiver Pre-Outs heeft, maar je betaald dan veel te veel voor een apparaat wat je maar voor 15% gaat gebruiken. Het voordeel van een receiver is dat er onder andere een versterker in is gebouwd. Indien je actieve monitoren neemt is het versterkende deel niet nodig.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Jah, dat weet ik, maar hoe sluit je er dan een subwoofer op aan zoals ChicaneBT zegt :?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waarom vraag je het dan? ;)
maar hoe sluit je er dan een subwoofer op aan zoals ChicaneBT zegt :?
Er zijn actieve (studio)monitoren met een Pre-out voor een subwoofer. Dat is een manier van aansluiten. Maar ligt ook aan de subwoofer die je koopt. Er zijn subwoofers die je tussen de bron en de speaker moet zetten. De subwoofer filtert zelf de lage tonen er dan al uit en stuurt de rest door naar de speakers. Dus is zo niet te zeggen aangezien er verschillende opties zijn.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Okee, de AudioEngine A5 zie ik best wel zitten, maar dan nog wel een subwoofer erbij, omdat ik lees dat bij films kijken je toch diepe bas mist... Deze moet liefst wel niet te duur zijn (een beetje extra dan 400 euro totaal kan geen kwaad, maar het duurste van het duurste toch liever niet). De Jamo Sub 210, is dat een beetje wat, samen met de AudioEngine A5's ?

• alex3305
De AudioEngine S8 is de subwoofer die eigenlijk bij de A5 hoort. Dat is tevens een powered subwoofer welke je zo te zien tussen de speakers en de bron zet. Misschien dat je anders kunt informeren bij Hifi123?

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Die is wel wat duur :S Hifi123 heeft maar 3 subwoofers, allemaal flink boven mijn budget.

Verwijderd

Mavamaarten schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:02:
Die is wel wat duur :S Hifi123 heeft maar 3 subwoofers, allemaal flink boven mijn budget.
In dit topic (Subwoofer gezocht) zocht iemand een betaalbare doch goede subwoofer bij zijn AudioEngine speakers. Uiteindelijk kwam hij uit op de Infinity SW 10 subwoofer vandaar dat ik die met het oog op budget en kwaliteit ook noemde. Nog enkele stuks voorradig: http://www.correct.nl/art...10&MODE=Zoek&ARTNR=275351

Hoe je het ook alweer precies moet aansluiten weet ik eigenlijk niet meer, maar weet nog wel dat het kan ;). In de FAQ op hun website zal er vast iets over staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 23:44 ]

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Dan heb ik beslist :)
AudioEngine A5 + Infinity BETA SW-10 zal het zijn !
Nog 1 klein vraagje, waar plaats ik best de subwoofer ? Ik zou hem persoonlijk op de plaats van de rechterspeaker nu zetten (check plaatje). Of beter rechts naast de radiokast ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05
Hoe ga je het volume regelen? Elke keer naar de speaker lopen? Via de tv kan misschien maar dan moet je tv wel een output hebben die met het volume meegaat. Mogelijk moet je dit steeds in het menu aan of uitzetten. Ook voor radio of een cd moet de tv dan aanstaan. Er kleven nogal wat praktische bezwaren aan het niet hebben van een losse (voor)versterker

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Er zijn 2 audio-ingangen.1 voor de TV dus (waarop de HTPC en Digitale TV zijn op aangesloten) en 1 voor de radio. De radio heeft een afstandsbediening voor het volume, en de TV dus ook.

Het grootste probleem met een receiver is dat die veel duurder is. Dan moet ik nog extra speakers gaan kopen ook, wat dus eindigt in een setup ver boven mijn budget...

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

Hoewel ik een wat groter budget voorhanden sluit dit topic wel aan op de vraag waar ik momenteel ook mee worstel.

Grote favoriet voor mij nu is de Philips HTS9221. Scoort bij verschillende reviews erg goed en heeft ook verschillende awards in de wacht gesleept.

Een paar toffe features van het systeem zijn:

* kwalitatief goed speakers
* 3d weergave
* build in wi-fi adapter
* ethernet aansluiting (smart tv mogelijkheid)
* i-pod/i-phone dock

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Alle functies die jij noemt heb ik dus al niet nodig. Ik kan me dus alleen maar voorstellen dat je daarvoor enorm bijbetaalt. Ook vind ik €650 wat aan de dure kant. Toch bedankt voor je suggestie...

Verwijderd

Wat vind je van zoiets?

pricewatch: Yamaha RX-V367 (Zwart) 170eu
http://www.correct.nl/art...&TAG_ID=1059&ARTNR=379537 tezamen 200eu
Afbeeldingslocatie: http://www.hifix.co.uk/graphics/pics/large/105004.jpg
99 euro per stuk klinkt mij in de oren als een prikkie voor dit soort speakers. Maar je kunt gewoon eens goed kijken bij Correct en andere audiozaken die tegen een schappelijke prijs speakers aanbieden. Vervolgens moet je je verdiepen in de speakers zelf en gaan luisteren :). Misschien hebben ze ook nog wel een goedkope versterker/receiver.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 22:23 ]

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ik vind ze gigantisch :S
Één van de eisen is namelijk dat ze niet te groot zijn, da's namelijk de reden waarom ik de oude speakers weg wil. Ze kunnen misschien wel leuk klinken en een goeie deal zijn, maar ik vind ze vééls te groot :X

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:23:
Ik vind ze gigantisch :S
Één van de eisen is namelijk dat ze niet te groot zijn, da's namelijk de reden waarom ik de oude speakers weg wil. Ze kunnen misschien wel leuk klinken en een goeie deal zijn, maar ik vind ze vééls te groot :X
Het is een idee he ;). Je kunt ook zoeken naar boekenplank speakers.

Ik had laatst eens zelf goedkope boekenplank speakers op het oog maar weet niet meer wat de merknaam is ;(. Weet iemand het misschien? Ze hebben een baspoort aan de onderzijde zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 23:48 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mavamaarten schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:17:

Edit: @TimMer: een Blu-Ray speler heb ik al, maar deze gebruik ik eigenlijk amper (lees: nooit) want ik heb geen Blu-Rays. Voor HD films heb ik mijn HTPC al.
TimMer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

- blu-rayspeler (veel mooier dan DVD, alleen al met upscaled DVD)
Praktisch iedere fatsoenlijke blu-rayspeler upscaled DVD's naar 1080P, waardoor ze er een stuk beter uitzien. Ik zou hem wel gebruiken als ik jou was dus. :)

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
DVD's kijk ik ook bijna nooit :X

@ChicaneBT: De set die ik ga kopen is de AudioEngine A5, en dat zijn actieve boekenplankspeakers (monitors). Hierbij ga ik nog een subwoofer aanschaffen, de Inifinity Beta SW-10.

Maar waar kan ik nu best de sub zetten ?

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Dat zou je het beste gewoon zelf kunnen proberen. Zet hem op verschillende plaatsen waar je hem graag zou willen hebben, en luister dan waar hij het beste klinkt. Daar laat je hem staan.

Wil je echt het meest optimale resultaat dan zal je de subwoofer neer moeten zetten op de luisterpositie. Vervolgens ga je rondlopen door de kamer en luisteren waar hij het beste klinkt. Daar waar hij het beste klinkt zet je hem neer. Op deze manier heb je natuurlijk wel kans dat je ergens uitkomt waar je hem helemaal niet kwijt kan. Daardoor zou ik het gewoon op de andere manier doen.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Okee, bedankt voor de tip :)
Dit topic mag op slot, mijn keuze is gemaakt en ik weet waar ik moet gaan bestellen. Bedankt allen !

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04
Mavamaarten schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:01:
Okee, bedankt voor de tip :)
Dit topic mag op slot, mijn keuze is gemaakt en ik weet waar ik moet gaan bestellen. Bedankt allen !
Heb je de combinatie eigenlijk wel geluisterd? Of gaan je medetweakers nu jouw geld uitgeven?
Straks klinkt het in jouw oren echt prut...

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Weet jij soms een plaats waar ik ze kan luisteren? Ik woon in belgie, regio antwerpen. Ik bestel eerst de A5's en luister dan of ze voldoen. Als ik toch wat meer bass wens voor mijn muziek, dan koop ik er de subwoofer bij.
Dat ze prut klinken kan ik mij moeilijk voorstellen, ik heb een microketentje aan mijn PC hangen (JVC UX-J60) en deze vind ik echt niet prut klinken. Speakers van hogere kwaliteit en prijs kan ik me alleen maar beter voorstellen, en reviews zeggen ook niets anders.

• Lumics
Mavamaarten schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:14:
Weet jij soms een plaats waar ik ze kan luisteren? Ik woon in belgie, regio antwerpen. Ik bestel eerst de A5's en luister dan of ze voldoen. Als ik toch wat meer bass wens voor mijn muziek, dan koop ik er de subwoofer bij.
Dat ze prut klinken kan ik mij moeilijk voorstellen, ik heb een microketentje aan mijn PC hangen (JVC UX-J60) en deze vind ik echt niet prut klinken. Speakers van hogere kwaliteit en prijs kan ik me alleen maar beter voorstellen, en reviews zeggen ook niets anders.
Nee sorry, geen idee. Ik zou het persoonlijk een drempel vinden om zomaar 300/400 aan geluid uit te geven. Geluid is erg persoonlijk en subjectief. Een processor voor een pc kan je bv wel zonder te testen bestellen o.b.v. online benchmarks.

Misschien zijn de door jou uitgezochte speakers wel heel erg aanwezig in het hoog, of klinken ze warm en gekleurd. Misschien zijn de vocals bij muziek minder aanwezig. Het kan maar zo zijn dat het niet prettig klinkt in jouw woonkamer. Er is meer dan alleen maar bass. Stel dat je het niet mooi vindt klinken, dan stuur je ze terug naar de winkel. Dan zit die opgescheept met gebruikte speakers die niet meer als nieuw zijn te verkopen, dat is ook niet netjes.

Nee, iets bestellen omdat anderen zeggen dat zij het mooi vinden klinken dat zou ik niet doen. Ik kan mij niet voorstellen dat er bij jouw in de omgeving geen winkel is waar jij je kan laten voorlichten en speakers kan luisteren die binnen jouw budget passen. Misschien kies je dan wel voor een losse 2.0 receiver en 2 boekenplankspeakers.

Anyway jouw geld, jouw keus.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Daar heb je misschien wel een punt. In mijn dorp is er in elk geval al niks dergelijks te vinden (er was er 1 maar die is nu leeg). Bij media markt en saturn ben ik al geweest, daar kon je niks horen omdat er overal luidsprekers stonden te spelen op een belachelijk hoog volume...

Verwijderd

Mavamaarten schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:55:
Daar heb je misschien wel een punt. In mijn dorp is er in elk geval al niks dergelijks te vinden (er was er 1 maar die is nu leeg). Bij media markt en saturn ben ik al geweest, daar kon je niks horen omdat er overal luidsprekers stonden te spelen op een belachelijk hoog volume...
Bij sommige Media Markt en Saturn winkels heb je wel een luisterkamer voor HiFi spullen. Anders kun je eens naar een gespecialiseerde HiFi winkel bij jou in de buurt gaan om te luisteren. Misschien kom je dan wel leuke speakers tegen voor een leuke prijs :).

In tegenstelling tot mcsluis, die je een schuldgevoel probeert aan te praten, heb ik er totaal geen moeite mee om producten te bestellen en dan op basis van de Wet Koop op Afstand terug te sturen indien dat noodzakelijk mocht zijn. Netjes of niet is helemaal niet de vraag, jij hebt het recht aan jouw zijde. Als de verkoper dergelijke retourzendingen onwenselijk vindt moet hij zich maar niet begeven in de verkoop van producten via internet aan consumenten. Zo simpel is het. Jij bent via internet niet in staat om die speakers te bekijken of te beluisteren. Dit kun jij pas doen als ze worden afgeleverd bij jou thuis. Zolang je met zorg omgaat met het product én de verpakking is er niets aan de hand.

• Lumics
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:10:
[...]

Bij sommige Media Markt en Saturn winkels heb je wel een luisterkamer voor HiFi spullen. Anders kun je eens naar een gespecialiseerde HiFi winkel bij jou in de buurt gaan om te luisteren. Misschien kom je dan wel leuke speakers tegen voor een leuke prijs :).

In tegenstelling tot mcsluis, die je een schuldgevoel probeert aan te praten, heb ik er totaal geen moeite mee om producten te bestellen en dan op basis van de Wet Koop op Afstand terug te sturen indien dat noodzakelijk mocht zijn. Netjes of niet is helemaal niet de vraag, jij hebt het recht aan jouw zijde. Als de verkoper dergelijke retourzendingen onwenselijk vindt moet hij zich maar niet begeven in de verkoop van producten via internet aan consumenten. Zo simpel is het. Jij bent via internet niet in staat om die speakers te bekijken of te beluisteren. Dit kun jij pas doen als ze worden afgeleverd bij jou thuis. Zolang je met zorg omgaat met het product én de verpakking is er niets aan de hand.
Wettelijk gezien sta je in je recht. Maar dat was trouwens de minst belangrijke opmerking uit mijn post. Blind bestellen omdat anderen het 'goed' vinden is gewoon niet slim. Kost tijd en moeite. Gewoon een beetje tijd investeren en goed uitzoeken wat je nu werkelijk wilt. bespaart de internetwinkel ook weer moeite.

Als iedereen maar van alles gaat kopen en terugsturen zijn webwinkels snel failliet. Ik vind het dan ook een erg makkelijke gedachte dat het een risico van de webwinkel is. Als de consument er slim mee omgaat kunnen we ook blijven profiteren van de lage webwinkel prijzen. Win win situatie..

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 31-08-2011 21:30 ]

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Je doet percies alsof de AudioEngine A5's vreselijke ondingen zijn, en ik weet gewoon dat dat niet zo is.
Audiofielen zijn we thuis niet, maar met gsm-luidsprekerkwaliteit zijn we natuurlijk niet tevreden. Slechter dan we nu hebben kan ik me moeilijk voorstellen voor dat geld, reviews, ...

• Lumics
Mavamaarten schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:52:
Je doet percies alsof de AudioEngine A5's vreselijke ondingen zijn, en ik weet gewoon dat dat niet zo is.
Audiofielen zijn we thuis niet, maar met gsm-luidsprekerkwaliteit zijn we natuurlijk niet tevreden. Slechter dan we nu hebben kan ik me moeilijk voorstellen voor dat geld, reviews, ...
Je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden. Ik ken die speakers niet en heb ze nog nooit gehoord. Ik verbaasde mij er over dat jij bereid bent op 300/400 euro uit te geven omdat anderen jou hebben gewezen op de combi van speakers en subwoofer terwijl je de set nog nooit hebt gehoord.

Voor dat geld kan je ook real-life kan gaan shoppen, of kijken wat je lekker vindt klinken en dan op 2ehands sites gaan kijken (tip: HTforum.nl subforum 'de markt'. Komen ook veel vlamingen). Als je een 2ehands set kan scoren die goed behandeld is en er nog als nieuw uitziet, en fijn klinkt, dan heb je pas echt plezier van je aankoop.

Stel nu dat je het ''betere' geluid in een percentage kan uitdrukken (wat natuurlijk niet kan) en je geluid 30% 'beter' wordt, dan is zomaar kopen op aanraden van anderen het een dure uitgave.

Gewoon doen wat jij zelf wilt. Maar gezien het feit dat je nog niet hebt besteld twijfel je nog. Je hebt het topic geopend voor advies, en dan probeer ik je dan ook te geven.

Als laatste een voorbeeld wat je 2ehands kan scoren;

- Stereo versterker: http://link.marktplaats.nl/477893237
- Stero versterker: http://link.marktplaats.nl/479569007
- Set boekenplank speakers: http://verkopers.marktplaats.nl/16191855
of:
- Set boekenplank speakers: http://verkopers.marktplaats.nl/6180635

Het is een is een willekeurige combinatie van goed en degelijk spul. De mordaunt short's zullen helder en wat scherper klinken, en de kefs wat warmer en gekleurder. Voor beide combi's ben je ongeveer 300 euro kwijt en die zullen dat actieve setje compleet wegspelen. Daarnaast heb je legio meer uitbreidings mogelijkheden.
Als je bereidt bent om in totaal 400 euro uit te geven, kan je nog leuker spul krijgen.

Je ook aan dat je de tv wil gebruiken als doorgeefluik voor dig tv en htpc bij gebruik van die actieve speakers. Controleer dan ook dat je tv wel via die uitgang geluid kan doorgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 31-08-2011 23:39 ]

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Mijn TV kan dat, ik heb het zonet geprobeerd. Je kan ook het geluid harder en zachter zetten dmv de afstandsbediening, dus een extra remote heb ik al niet nodig (dus de A5 is eventueel geen probleem).

Ik zal nog eens overleggen met de rest van het gezin om te zien wat zij van tweedehands denken. Ik zie het persoonlijk wel zitten, alleen is de keuze wel veel groter nu :+

Verwijderd

De A5 zijn uitstekende speakers voor het geld. Als je in een winkel a la Mediamarkt (of een HiFi winkel) gaat shoppen ben je zo 2x zoveel kwijt zonder dat je beter geluid hebt... :)

• Lumics
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:31:
De A5 zijn uitstekende speakers voor het geld. Als je in een winkel a la Mediamarkt (of een HiFi winkel) gaat shoppen ben je zo 2x zoveel kwijt zonder dat je beter geluid hebt... :)
Haha...Ieder topic over 2.0 promoot je de speakers. Zal ongetwijfeld goed klinken, maar shoppen kan geen kwaad natuurlijk. waarschijnlijk heb jij destijds wel geluisterd en een weloverwogen keuze gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 02-09-2011 18:46 ]

• alex3305
Lumics schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:45:
[...]

Haha...Ieder topic over 2.0 promoot je de speakers. Zal ongetwijfeld goed klinken, maar shoppen kan geen kwaad natuurlijk. waarschijnlijk heb jij destijds wel geluisterd en een weloverwogen keuze gemaakt.
Ik heb ze zelf ook en kan het ook alleen maar bevestigen. Het zijn gewoonweg de beste speakers in de prijsklasse tot 450 - 500 euro. En met de extra subwoofer zijn ze zelfs nog beter!

Verwijderd

Lumics schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:45:
[...]

Laten we zeggen dat ik jarenlang heel veel gehoord heb dus ik weet wel waar ik over praat.

Ik heb ze nooit gehoord voordat ik ze kocht.

Er zijn best goede andere systemen hoor, maar voor dit geld wordt het wel lastig ze te vinden bij HiFi winkels.

• Lumics
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:29:
[...]

Laten we zeggen dat ik jarenlang heel veel gehoord heb dus ik weet wel waar ik over praat.

Ik heb ze nooit gehoord voordat ik ze kocht.

Er zijn best goede andere systemen hoor, maar voor dit geld wordt het wel lastig ze te vinden bij HiFi winkels.
Juist dan moet jij als geen ander weten dat het ervaren van geluid heel erg subjectief is en niet iedereen hetzelfde lekker vindt klinken. kwestie van smaak. toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 02-09-2011 23:33 ]

Pagina: 1