Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik overweeg de aanschaf van één van deze twee apparaten: De HP-Pavilion dv6-6150sd en de ASUS Notebook K53SV-SX152V

Er zijn drie punten waar ik graag (ervarings)deskundigen over zou willen horen:

a) wat merkt een doorsnee normale gebruiker van het verschil van de videochip (Radeon Mobility HD6490 vs GeForce GT540M )

b) voor de snelheid, zo heb ik begrepen, is mede van belang het aantal rotaties per minuut van de harde schijf. De HP telt 7200 en de ASUS 5400. Wat merkt de gewone gebruiker van dat verschil?

c) de laptop van ASUS zou voorzien van een HD scherm. De HP van een 'gewone' LCD. Merkt een gewone gebruiker dit verschil op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik zou ook eens kijken naar de aftersales bij beide merken.

Heb bij mijn huidige laptop de nodige problemen gehad die zeer bedroevend verholpen zijn.

Nog even over de drie vragen,
Ga je games spelen op de laptop ? en google anders even op de performance van beiden.

De schijf maakt in mijn mening bij een laptop niet zo heel veel uit duurt misschien iets langer met opstarten of hele logge programma's, daarintegen is een 5400 zuiniger en dus minder heet.

Full hd heeft meer pixels daardoor kan het scherper zijn maar ook kleiner.

[ Voor 56% gewijzigd door TRAXION op 28-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraks schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:22:
a) wat merkt een doorsnee normale gebruiker van het verschil van de videochip (Radeon Mobility HD6490 vs GeForce GT540M )
Alleen in games. Zie http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
b) voor de snelheid, zo heb ik begrepen, is mede van belang het aantal rotaties per minuut van de harde schijf. De HP telt 7200 en de ASUS 5400. Wat merkt de gewone gebruiker van dat verschil?
Ja. Maar de snelheidswinst valt absolut in het niet bij de upgrade naar een SSD
c) de laptop van ASUS zou voorzien van een HD scherm. De HP van een 'gewone' LCD. Merkt een gewone gebruiker dit verschil op?
Beide laptops bevatten hetzelfde scherm. HD is een nutteloze term, je moet kijken naar full-hd, dat is 1920*1080, zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Buiten jouw budget overigens.

Ik zou trouwens pricewatch: Asus K53SV-SX146V nemen, zolang hij nog leverbaar is.

Los daarvan, losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT, zie het CSL beleid. Als je nog vragen hebt, ga dan hier verder: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011.

Dit topic is gesloten.