geforce vs radeon HD

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:48
Hallo allemaal,
ik ga binnen kort een laptop kopen en ik zit er nu mee dat ik zit te twijfelen, welke videokaart is beter?
2x NVIDIA® GeForce® GTX560M 1.5GB GDDR5 (totaal 3GB GDDR5), Enhanced SLi
of de 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M

en daarbij weet ik eigelijk niets over de serves van Bto heeft daar iemand ervaring mee?

Gr Mark :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:50
Volgens Notebookcheck is de 560M in SLI net een haar beter dan de HD 6990M. Maar zo te zien wil je er mee gaan gamen? Is een desktop dan geen betere optie (en nog een stuk goedkoper)? Want je moet nagaan dat zo'n SLI opstelling niet echt ontzettend lang mee zal gaan op batterij :P.

Daarnaast ken ik de service van BTO niet persoonlijk, echter is er genoeg te vinden over de service. Wel moet je nagaan dat BTO een relatief kleine speler is, dus als hun failliet gaan en je hebt service nodig, heb je meestal pech. Dat gebeurde er namelijk ook bij Zepto (ongeveer hetzelfde als BTO).

Zelf zou ik anders eens gaan kijken naar Alienware. Zij hebben ook een hoop goede gamelaptops, maar dan met de goede service van Dell.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

SLI of CFX moet je het geheugen niet op tellen 1,5gbx2 blijft 1,5gb :)

[ Voor 63% gewijzigd door yzx op 26-08-2011 16:38 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Wat voor spellen wil je er op spelen? Als je spellen wilt spelen die SLi ondersteunen, zou ik de 2 GeForce's nemen. Als je spellen wilt spelen die juist niet lekker werken in een dubbel grafische kaart omgeving, zou ik de Radeon nemen.

En hou er inderdaad ook rekening mee dat de 2 GeForce's flink wat batterijleven zullen zuipen.

[ Voor 18% gewijzigd door ElektroNeko op 26-08-2011 16:40 ]

• Tunestwo
@ elektroneko, het gaat vooral om BF 3,
en de nieuwe games die gaan komen.

@alex ik heb nog een een computer oom in de familie zitten, daarbij vind ik dat alienware wel erg veel vraagt voor wat je krijgt want ik hoor dat ook veelste vaak. En het is echt voor een laptop die vooral naar school gaat en thuis voor gamen.
dankje wel voor de snelle reacties.

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-02 22:45
Wat voor programma's ga je gebruiken voor je school werk? Zou je voor school niet gewoon een lichte laptop/ netbook nemen die je gemakkelijk mee kunt nemen? ( Er van uit gaande dat je geen zware programma's hoeft te draain) Geloof me je bent het snel zat als je iedere keer een zware laptop in je tas mee moet slepen.
Dan zou je voor thuis nog een 'gaming pc' aan kunnen schaffen. Als je het goed doet kun je voor het geld wat je in een dure gaminglaptop steekt een simpele laptop/ netbook en een decent gaming pc halen.
Just my thoughts.....

• Tunestwo
@ dnbo mag niet van me vader en op school gaat het over cad, videobewerking.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:34
ik zou als ik jou was hier even kijken [Ervaringen] BTO notebook / laptops

• dnbo
In dat geval zou ik denk ik voor een single card setup gaan, verbruikt minder en je hebt dan geen problemen met SLI scaling. (sommige games doen nogal moeilijk met SLI/XFX)

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:57
De SLI kaarten zijn dus een klein beetje beter dan de single Radeon, volgens mij moet je dan gewoon de Radeon versie nemen, geen gezeur met ondersteuning voor SLI en dergelijke, ik gok ook minder stroomverbruik en minder kans op defecten..

Los van het feit dat 2 kaarten niet voor een lagere temperatuur zorgen..

[ Voor 14% gewijzigd door rscheper op 26-08-2011 17:10 ]

Verwijderd

Is de redeon 2 gpu's ?

• Tunestwo
ik wist niet dat sli problemen zou opgeven en wat voor problemen zijn dat dan eigenlijk?

• dnbo
De problemen waar wij op doelen is dat er een aantal games zijn waarin SLI niet echt lekker werkt en je hierdoor niet volledig gebruik kan maken van de rekenkracht van 2 videokaarten. ( in sommige games zul je zelfs slechtere prestaties hebben dan met een single videokaart setup) Het is dus afhankelijk van de game die je speelt, maar om zeker te zijn is het aan te raden gewoon een goede single kaart te nemen. En in dit geval doet de radeon vrijwel niet onder voor de SLI nvidia setup, daarmee is een logische keuze snel gemaakt toch?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is ook niet op voorhand te zeggen, maar sommige games werken er niet mee..
Tevens ga je dan gelijk naar een 17" laptop wat groot is, het wordt heet, het verbruikt veel stroom en het is maar een tikkeltje beter dan een enkele ATI 6990 =) Tevens betaal je, je ook helemaal scheel voor zo'n setup! B) >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:26
Misschien slim om ook even '**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?' door te lopen..

• Tunestwo
oh k dankje wel voor jullie hulp dus dan weet ik dat ik de ati kan halen :)
@ rann ja maar ik heb 2 laptops die eigenlijk even goed zijn , alleen andere video kaart dus nu weet ik mijn definitieve beslissing.

[ Voor 47% gewijzigd door Tunestwo op 26-08-2011 17:18 ]

Verwijderd

Wat zijn de prijzen van de 6990M vergeleken met 2x560m's?
Als de hd6990 goedkoper is zou ik zeker daar voor gaan !!
Alles is dan beter qua prijs prformance en verbruik.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:49
Mijn advies: Als je zelf een goede desktop bouwt om te gamen, of je gaat op zoek naar een alreeds gebouwd systeem met een leuke korting... die vind je altijd wel ergens. Dan hou je nog genoeg geld over voor een leuk laptopje om te gebruiken voor school... ipv 1 hele dure laptop voor beide. Ik zie daar eigenlijk alleen maar voordelen in voor je, want een gaming laptop weegt normaal gesproken minstens het dubbele van een lichte werk-laptop, vreet veel meer stroom, en zijn doorgaans ook niet heel erg compact... en een desktop is uiteindelijk toch wel wat fijner gamen ;)

Ik sluit mij ook aan bij eerder genoemde opmerkingen wat betreft de eventuele service die BTO je zou kunnen leveren... ze zijn idd maar een kleine speler... en ik vind die prijzen ook bijna te goed om waar te zijn (en dat is het dan ook meestal...) Daarmee bedoel ik niet dat je opgelicht zal worden, maar vraagtekens bij eventuele kwaliteit van overige onderdelen, zoals de display en behuizing mag je best wel plaatsen. Ik ken ze verder niet, dit is dus absoluut geen mening uit ervaring met dat bedrijf... maar prijzen vertellen doorgaans al een hele hoop over de kwaliteit die je zou kunnen krijgen.

@ Jan de G... Ik denk niet dat de 6990m goedkoper zal zijn, eerder een flink stukje duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 26-08-2011 17:29 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Je koopt natuurlijk een high-end game-laptop om mee te nemen wat niet met een desktop zal lukken =)
Tevens is BTO gewoon een grote speler in de Nederlandse markt hoor, gebruiken oa barebones van Clevo.
Schermen zijn altijd een hekel punt, maar tegenwoordig bieden ze meerdere soorten schermen aan qua kwaliteit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:50
Tunestwo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:43:
@ elektroneko, het gaat vooral om BF 3,
en de nieuwe games die gaan komen.
De specs daarvan zijn nog niet eens uit. Dus ik zou daar dan nog even mee wachten.
@alex ik heb nog een een computer oom in de familie zitten, daarbij vind ik dat alienware wel erg veel vraagt voor wat je krijgt want ik hoor dat ook veelste vaak.
Natuurlijk betaal je voor het merk, maar tegelijkertijd ook voor de goede service. Bij Alienware krijg je geloof ik zelfs next-day service, wat inhoud dat de monteur de volgende dag op de stoep staat bij gamen. Als jouw scherm stuk gaat, gaat jouw computeroom hem echt niet even openschroeven om het op te lossen. Daarnast verkbreek je bijna zeker daarmee je garantie.
En het is echt voor een laptop die vooral naar school gaat en thuis voor gamen.
dankje wel voor de snelle reacties.
Als je naar school gaat met een bakbeest van 17" of een 15" welke meer dan 3KG weegt wens ik je gruwelijk veel succes. Dat heb ik zo'n half jaar geprobeerd en daarna was ik het ook kotsbeu. Die dingen wegen veelsteveel en zijn onhandig in gebruik op school.

Maar goed, als je voor een dubbeltje op de voorste rang wilt zitten moet je weten waar je aan begint. Niet dat er iets mis is met de laptops van BTO, maar aangezien laptops (vooral als ze veel meegenomen worden) nogal eens een keer stuk willen gaan, wil je dan niet drie weken op school niet kunnen werken. Denk daar goed over na!

Verwijderd

Als de gtx560 sli goedkoper is zou ik daar voor gaan. Je hebt meer prestaties en je bent goedkoper uit.
Hoe het zit met het verbruik en gewicht weet ik niet want ik kan er geen reviews over vinden.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals eerder gezegd, GTX560 SLI = bakbeest, handig voor school *not*

Verwijderd

Tjah de TS wil 2 dingen high end gamen en een laptop voor school.
Wat zijn de specs van de 2 kaptops waar de ts uit wik kiesen.
Zelf zou ik voor de snelste gaan persoonlijk. Maar goed kat komt ook omdat ik een laptop niet zwaar
vind of onhandig.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals eerder gezegd is een SLI opstelling niet perse 'het snelste', ligt erg aan de games die je speelt..
Tevens scheelt het niet bijster veel zwart op wit: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Als jij elke dag een laptop van 3KG + andere school attributen met fiets/OV/brommer/whatever mee moet nemen gaat je dat ECHT opbreken.

Anyway, ik zou persoonlijk voor een single GPU gaan. Betere ondersteuning in het algemeen.

[ Voor 25% gewijzigd door Osxy op 26-08-2011 17:50 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

AMD
Batterij :
8-cell Primary Lithium-Ion Battery, 76,96WH

Afmetingen (BxDxH) :
376mm (B) x 256mm (D) x 35mm43mm (H)

Gewicht :
3.1 Kg

Meer lezen: http://www.laptopplus.nl/...ad/1022921/#ixzz1W9R0VQbV

Geforce
Afmetingen (BxDxH) :
439mm (B) x 229mm (D) x 44mm (H)

Gewicht :
5,6 KG

Meer lezen: http://www.laptopplus.nl/...li/1023237/#ixzz1W9QF6ZYo

Prijs verschil is ook enorm dus ik den dat de hd6990 de beste aanrader is.
Over sli heb ik nog wel wat te zeggen. bijna alle games ondersteunen het wel en alle nieuwe games ook.
Je zal erg weining games tegenkomen die nit goed om gaan met sli.
Maar zoals ik al zij id de 6990m de betere keuze als het om prijs performance gaat.

Qwa gewicht valt het wel mee vind ik persoonlijk gezien ik elke dag zware dingen mee sjouw overal heen.
5kg is vrij weining en dat voel je niet eens, teminste ik niet. Je moet wel een slapjanus zijn vind je het zwaar :9

Als ik zelf mocht kiezen koos ik voor de geforce omdat ik meer prestatie gericht ben en van een groot
scherm hou.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 18:05 ]

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:59
5,6KG????? WOW dat is dus niet echt meer mee te nemen naar school..

5kg niet zwaar? meer dan 3kg doe je niet meer voor je plezier hoor.. zeker niet elke dag.

[ Voor 40% gewijzigd door josje94 op 26-08-2011 19:19 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort topics staan vol met vragen die TS zelf prima op kan zoeken. Lees VB beleid voor meer duidelijkheid over wat wel en wat niet toegestaan is op GoT (meer specifiek: VB).

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.