Wakoz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:23:
[...]
Daar ben ik het natuurlijk tot op zekere hoogte wel mee eens. Als bedrijf zijnde wil je zo snel mogelijk van je voorraad af. Maar bijvoorbeeld bij OnSale geloof ik (kan ook een andere zijn) is op het begeven moment 1 TP per persoon gaan verkopen en dat is een stuk redelijker als een persoon die de hele voorraad van een winkel meeneemt. Het is en blijft sneu.
tja, speculatie. bij de AH mag je ook niet meer dan 2 kratjes bier meenemen als het in de aanbieding is. Bij de MM aanbiedingen is dat volgens mij zelf 1, dat maakt de kans op speculatie wel minder.
Nu gaat het daar natuurlijk over een product dat verkocht blijft worden en niet overal in de aanbieding is, dus je kan het direct verkopen e.d.
Nu zal de markt kort overstromen met producten (prijs daalt) waarna de prijs gaat oplopen. Dit zal dus slim zijn voor mensen die extra tablets hebben gekocht die nog wel ff kunnen wachten met Cashen. Over een week of 2 zal de grootste hoeveelheid overal wel weer verkocht zijn, voor 200-250 E, en alsj e dan nog een tablet heb kan je zo 300 of de oorspronkelijke 400 vragen verwacht ik...
Maarja, het kan natuurlijk ook zijn dat de markt voorzien is en dat er geen vraag meer is, dus eerder verkopen tegen lagere prijs is dan interessanter.
Kortom, de marktwerking kent zijn grillen ook wel.
Ik zou zeggen: succes als je zoveel tablets gekocht heb.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens aan gedacht heb extra tablets te kopen, ik was al blij dat ik er zondag middag doorheen was bij B&H... achteraf gezien had ik er graag meerdere gekocht (ok, eentje) en dan natuurlijk tekoop aan geboden, voor wel iets meer dan ik er voor betaald heb, zodat mijn kosten voor transport en mijn tijd ook iets terugverdient worden, zeg 200 (ipv 160) voor 32gb...
maar 30 of meer tablets is echt teveel van het goede...
[
Voor 7% gewijzigd door
Heinemancp op 23-08-2011 22:29
]