Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Hallo,

Na ruim 15 jaar willen wij weer een nieuwe televisie kopen. De aankoop zal over ongeveer 2-3 maanden plaatsvinden. We zijn het huis opnieuw aan het inrichten en dan is pas alles klaar.

Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe TV. Ik wil een LCD TV, omdat deze minder vlekken achterlaat en als er zon op schijnt, het dan niet irritant is.

Budget is max. 1800-1900€
Formaat: 46"
3D (niet 3D-ready)
Full HD
Eventueel LED
Wi-Fi
Internetbrowser

Deze heeft een goede indruk achtergelaten op mij: pricewatch: Samsung UE46D8000

Alleen op Kieskeurig heeft iemand een probleem geconstateerd met betrekking tot lichtere/donkere randen.

Het betreft deze review: http://www.kieskeurig.nl/...852/svennerohenne/4968565

Ik vind het een mooie televisie. Prachtig beeld ook!

Mijn vraag is: welke TV raden jullie mij aan? Misschien zijn er nog betere TV's voor dezelfde prijs. Qua merk heb ik een goed gevoel bij Phillips en Samsung. Wat zeggen jullie?

Misschien komen er wel nieuwe, nog betere TV's uit tegen die tijd?

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 21-08-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik zou zeggen ga kijken in een winkel en kijk over 2-3 maanden nog een keer. Een paar maanden is best een lange periode in een wereldje waar elk jaar meerdere series geïntroduceerd worden. Nu al gaan bepalen welke tv het gaat worden, terwijl je 'm pas over meerdere maanden gaat kopen zou ik niet aanraden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hij wordt nu ook niet gekocht. Ik heb al in de winkel gekeken, zit niet echt iets tussen, behalve deze Samsung. Ik ben me nu al aan het oriënteren op de voordelen/nadelen van een bepaald merk en welke TV's goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

Een zaterdagje spenderen aan het zoeken van reviews, previews en gebruikerservaringen van verschillende tv's is geen overbodige luxe voor een uitgave van 1800 euro's. Ik zou dus daar eens beginnen. En zoals hierboven aangegeven, de tv wereld gaat zo snel dat je eigenlijk geen 3 maand van te voren een tv moet uitkiezen. Dat kun je beter een dag of twee vantevoren doen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bedankt voor jullie reacties.. dus over 2-3 maanden pas een topic openen als ik er niet uit kom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

lijkt me een verstandig idee. Kans is groot dat er een hoop nieuwe modellen uit zijn en is er ook wat meer gebruikersinformatie beschikbaar voor de modellen die je nu op het oog had.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Kan alvast wel zeggen dat als zonlicht op je TV een punt van zorg is, je beter niet de 46D7000/8000 kunt nemen. Scherm is zeer spiegelend. Heb zelf sinds kort de 55D7000, schitterend beeld, maar denk niet dat ik hem zou willen hebben als de zon er direct op kon schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je mag dan gewoon verder in dit topic. ;)

Het voordeel is, dat we dan kunnen zien of je voorkeuren zijn veranderd en welke motivatie je daarbij hebt. Op dit manier kunnen we je beter sturen richting jouw ultieme toestel.

Kijk dus nog even lekker rond, orienteer je op verschillen, wees kritisch (laat je ook niet overrompelen in een winkel door een verkoper) en kom tot een mooi besluit. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 22:56
Over een paar maandjes komt LG wel met een gloednieuw model waar ik op aant wachten ben en eind deze maand meer over bekend wordt op de ifa beurs in Duitsland.

Het gaat om de LG LW980S met nano led.

kijk hier maar eens: http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/61328

Dan weet je iig dat er nog wat aankomt maar of je dat met 1800 euro gaat redden.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 12-09 18:57
Of over 2 maanden nog 2 maanden wachten op een beter toestel!

Doe ik nu alweer 1,5 jr zolang de CRT nog steeds de geest niet heeft gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier wordt sterk overdreven met dat in een paar maanden tijd veel nieuwe series uitkomen. Alle grote TV merken (denk aan LG, Samsung, Panasonic, Sony etc.) hebben één keer per jaar een nieuwe serie.

Wat wel gezegd moet worden is dat in de tweede week van januari op CES 2012, zeer waarschijnlijk nieuwe TV-series voor 2012 wordt aangekondigd. Als je dus pas in december van plan bent een TV te kopen, is het misschien wijs om dan ook nog maar te wachten op dat evenement.
nemmiesis29 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:39:
Over een paar maandjes komt LG wel met een gloednieuw model waar ik op aant wachten ben en eind deze maand meer over bekend wordt op de ifa beurs in Duitsland.

Het gaat om de LG LW980S met nano led.

kijk hier maar eens: http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/61328

Dan weet je iig dat er nog wat aankomt maar of je dat met 1800 euro gaat redden.... :?
Deze was al aangekondigd voor DIT jaar, maar was vertraagd.

--------------------
Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:37:
[...]
En komen die allemaal tegelijk uit? Nope :>

Ja, de meeste merken hebben 1 nieuwe serie per jaar, maar bij de één komt het in april uit, de ander in november, om maar wat te noemen. Sony gaat z'n hogere series pas tegen september/oktober kunnen leveren, terwijl de Samsung D-serie (alle versies) er al wat maandjes uit.
Dan heb je nog steeds te maken met dezelfde serie. De rede dat Sony dit jaar trouwens zo laat is, is mede vanwege Japan (aardbeving). De top serie van Sony (HX920), wordt trouwens al héél lang geleverd. Alleen de hele grote maten (> 60 inch), zijn meestal wat later. Maar hetzelfde geldt voor Samsung: de 64 inch variant van de D8000 is ook nog moeilijk leverbaar. - TS zoekt 46 inch, en die zijn meestal van begin af aan al te koop ;)

Daarnaast staan de TV's al in de pricewatch die dit jaar zijn aangekondigd.

Mijn advies richting TS is dan ook: ga voor een 2011 model (alle modellen zijn al bekend gemaakt en er komen dit jaar geen nieuwe modellen op de markt, pas volgend jaar zal je weer veranderingen zien).

[ Voor 71% gewijzigd door Uniciteit op 21-08-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Uniciteit schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:34:
Hier wordt sterk overdreven met dat in een paar maanden tijd veel nieuwe series uitkomen. Alle grote TV merken (denk aan LG, Samsung, Panasonic, Sony etc.) hebben één keer per jaar een nieuwe serie.
En komen die allemaal tegelijk uit? Nope :>

Ja, de meeste merken hebben 1 nieuwe serie per jaar, maar bij de één komt het in april uit, de ander in november, om maar wat te noemen. Sony gaat z'n hogere series pas tegen september/oktober kunnen leveren, terwijl de Samsung D-serie (alle versies) er al wat maandjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:50
Wat dacht je, na 15 jaar met een 40 cm beeldbuis, gelijk een tv van 117 cm kopen zodat het altijd meevalt :+ Slim bekeken d:)b

Je moet er wel rekening houden dat je een ps3 of 3d bluray speler moet hebben voor de 3d, anders heb je er helemaal niks aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Kelvern op 21-08-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het is verder goed om al zo vroeg informatie op te zoeken, ook al duurt het nog een paar maanden. Dan weet je zodra je een TV gaat kopen, wat je kan verwachten.

Hoe dan ook, ik zal je proberen te helpen TS. Ik probeer zoveel mogelijk de volgende eisen er in te verwerken:

Budget: maximaal, en dus niet hoger, €1900
Formaat: 46 inch (ik zal ook 50-55 inch meenemen, aangezien 3D op een 50+ inch scherm veel indrukwekkender is)
Resolutie: Full HD
Achtergrondverlichting: maakt niks uit, eventueel LED
Smart TV functionaliteit mét webbrowser

------
Met dit budget ontkom je niet aan een TV met LED achtergrondverlichting. De meeste TV's zijn Edge LED (achtergrondverlichting in de randen) en enkelen Full LED (LED's achter het hele scherm). Beide verbruiken minder energie dan traditionele televisie's. Nadeel van Edge LED is dat je soms wat 'backlight bleeding' of 'clouding' hebt. Backlight bleeding is inderdaad dat het scherm wat lichter is in de hoeken. De meeste mensen valt backlight bleeding niet op tenzij ze er naar zoeken. Daarnaast zie je backlight bleeding enkel als het beeld helemaal zwart is (als het de TV staat, zie je natuurlijk niks). Clouding zijn een soort 'wolken' en die zie je ook alleen op een zwart scherm. Het is een nadeel, maar je krijgt er wel een dunnere TV voor terug, een dunnere bezel/rand, minder energieverbruik én een beeldscherm dat helderder kan om de zon te bevechten.

Een Full LED TV is duurder, maar kan vaak nog wat helderder en heeft soms een beter contrast. Een Full LED tv kán backlight bleeding hebben, maar dat komt veel minder voor. Clouding komt in 99% van de gevallen niet voor op een Full LED TV. Nadelen van Full LED zijn dat de TV misschien nét wat dikker is dan een Edge LED TV, en dat het stroomverbruik iets hoger is (maar nog altijd lager dan het 'traditionele').

Ik raad je verder aan, als het mogelijk is, om extra garantie bij te kopen van bijvoorbeeld 5 jaar (ik neem aan dat je zo'n dure TV wel zo lang wilt houden?). Zo voorkom je gedoe, mocht-ie in de toekomst nog problemen vertonen.

De énige Full LED TV binnen jouw budget is een LG TV, maar deze komt uit begin 2010 en raad ik dus af, en de Philips 46PFL9705H die net een jaartje oud is. Nadeel is dat de 2010 modellen nog niet zo'n kei zijn en volgens mij geen internet browser hebben.

Eerlijk gezegd voldoen alleen Samsung en LG aan jouw eisen, waarbij Samsung de beste van de twee is. Dan kom je al gauw uit bij de Samsung D8000. Zoals je vast al weet heeft het een erg dunne rand en is de TV verder ook erg dun. Het voordeel van de dunne rand is dat het 3D effect daardoor beter is.

Lét op: de D7000 (ook van Samsung) is precies hetzelfde model als de D8000. Het enige verschil is het design: de D7000 heeft een transparante bezel, terwijl de D8000 een chrome bezel heeft. De D7000 is wel een paar honderd euro goedkoper (kan je besteden aan een muurbeugel, of extra garantie) en een voordeel van de D7000 is dat de rand veel minder glimt (omdat deze niet van chroom is).

Samsung heeft erg uitgebreide Smart TV functionaliteit, heeft wi-fi ingebouwd, en ondersteund als enige een webbrowser met flash. Verder ondersteunt een Samsung TV veel formaten, dus als je een paar (gedownloade) films op je USB stick zet dan zullen de bestandsformaten in vrijwel alle gevallen geaccepteerd worden.

Ik raad je dus een Samsung aan, omdat deze gewoon de meeste bang for the buck bieden en het design ook erg mooi is.

pricewatch: Samsung UE46D8000
pricewatch: Samsung UE46D7000 (enige verschil met de D8000: design)

Er is ook nog een andere optie: de Samsung 55 inch D6500 (dit is dus één serie omlaag).

pricewatch: Samsung UE55D6500

Die is goedkoper als de 46D8000 (en weer wat duurder dan de 46D7000), maar je krijgt er wel een mooi groter scherm voor terug. De verschillen tussen een 46 inch D7000/D8000 en een 55 inch D6500 zijn klein.

- De D7/8000 hebben inclusief één 3D bril in de doos, de D6500 niet
- De D6500 kan een luider geluid produceren
- De D6500 heeft een net wat dikkere rand (maar nog steeds erg dun)
- De 55 inch D6500 is beter voor 3D dan de 46 inch D7/8000
- Je smartphone als afstandsbediening kan alleen met de D7/8000
- De D7/8000 hebben software matige "Micro Dimming" (het is geen local dimming ofzo, het is gewoon software om het te laten lijken dat het contrast beter is)

De D6500 heeft t.o.v. van de D7000/D8000 dus voor- en nadelen, maar als je niet per se zo'n hele dunne omlijsting wilt hebben (de D6500 heeft een dunne omlijsting, maar niet zo dun als de D7/8000) dan is de 55 inch D6500 dus zeker een optie, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
- De D6500 is beter voor 3D
Waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb het over de 55 inch variant D6500 tegenover de 46 inch variant D7/8000. Hoe groter het scherm, hoe beter het 3D effect. Een 55 inch scherm is dus veel beter als je van 3D gebruikt maakt dan een 46 inch variant. Het effect is veel beter.

In geval van de 46D6500 vs de 46D7000 als je kijkt naar 3D, dan is de D7000 beter. Niet omdat de D7000 'betere technieken' heeft, nee, omdat de D7000 een dunnere bezel/rand heeft. Dat versterkt het 3D effect. Maar een 55 inch D6500 heeft dus een beter 3D effect dan een 46 inch D7000 (en D8000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zet dan erbij dat de grootte beter is voor 3D, want zoals het er nu staat klopt het gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hahn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:28:
Zet dan erbij dat de grootte beter is voor 3D, want zoals het er nu staat klopt het gewoon niet ;)
Dit klopt gewoon. De 55 inch D6500 is beter voor 3D, dan de 46 inch D7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Uniciteit, bedankt voor je heldere uitleg. Sorry voor de late reactie. Omdat het nog wat te vroeg was, heb ik dit topic maar niet meer geopend. :) Ik denk dat 55" te groot is. Enig idee wanneer Samsung met nieuwe tv's komt? Hoger dan €2000,- gaan we niet. Dus ongeveer in die richting.

3D hoeft niet.. (heb ik me laten vertellen door mijn oom) ipv 3D een betere Full HD (Full Led?) TV nemen? Wat zeggen jullie?

[ Voor 18% gewijzigd door turkeyhakan op 03-09-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je LCD koopt en 2k euro te besteden hebt, zou ik zeker voor full led gaan. Dan ben je van de grootste ellende met ongelijkmatige verlichting af. Goed, een 55" of groter zit er wellicht niet in, maar de beeldkwaliteit gaat er wel op vooruit. En 3D... Wat ik er tot nu toe van heb gezien is het een leuke gimmick, maar ik wacht nog wel even tot er passieve tv's zijn die de volle 1080-beeldlijnen doorgeven in 3D...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Als je een 3D-tv wilt, kan ik je alleen LG aanraden. Zij zijn de enige met passieve 3D technologie op het moment, en na de softwareupdate kunnen hun schermen ook in 3D gewoon 1080 beeldlijnen weergeven.
Zoals eerder in dit topic aangegeven zou ik eens kijken naar de LW980S.
En geloof me, dat 3D is echt gaaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Extreme smell schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:12:
Als je een 3D-tv wilt, kan ik je alleen LG aanraden. Zij zijn de enige met passieve 3D technologie op het moment, en na de softwareupdate kunnen hun schermen ook in 3D gewoon 1080 beeldlijnen weergeven.
Zoals eerder in dit topic aangegeven zou ik eens kijken naar de LW980S.
En geloof me, dat 3D is echt gaaf ;)
Niet 1080. Ik geloof dat ze nu op 540 zitten, en dat ze dit software matig iets kunnen verhogen, maar niet naar Full HD voor elk oog.

Dat LG Cinema 3D wordt pas écht een optie zodra de normale 2D beeldkwaliteit niet slechter is als op een exact gelijke TV zonder cinema 3D én zodra het écht Full HD 3D voor elk oog kan produceren: hopelijk zal LG die TV's dus in januari aankondigen. Passieve 3D technologie is momenteel nog niet de 3D technologie die de beste beelden produceert.
Grrrrrene schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:29:
Als je LCD koopt en 2k euro te besteden hebt, zou ik zeker voor full led gaan. Dan ben je van de grootste ellende met ongelijkmatige verlichting af. Goed, een 55" of groter zit er wellicht niet in, maar de beeldkwaliteit gaat er wel op vooruit. En 3D... Wat ik er tot nu toe van heb gezien is het een leuke gimmick, maar ik wacht nog wel even tot er passieve tv's zijn die de volle 1080-beeldlijnen doorgeven in 3D...
Ik ben het hier mee eens: Full LED is zeker het beste, máár 3D vind ik zelf wel mooi om er bij te hebben ondanks dat er nog niet super veel content is. Probleem is dat de enige 46/47 inch Full LED TV die goed binnen TS' budget valt LG TV's van begin 2010 zijn en een enkele Philips TV (wel dit jaar). Vorig jaar was LG nog niet zo ver met Smart TV, en laat staan met de webbrowser: er zit geen flash op. Philips heeft dan wel een 2011 model van dit jaar, maar pas tot 40 inch in deze prijsklasse.

Een Full LED TV met de eisen van TS (3D en webbrowser) zit er nog niet in.

Als TS kan wachten, zou ik tot januari wachten en kijken wat er wordt aangekondigd. Dan kan je er zoiezo vanuitgaan dat de Edge LED technologie een stuk beter is (dus minder backlight bleeding en betere uniformiteit), meer Smart TV en betere webbrowsers én hopelijk Full HD passieve 3D zónder de nadelen ervan.
turkeyhakan schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:58:
Uniciteit, bedankt voor je heldere uitleg. Sorry voor de late reactie. Omdat het nog wat te vroeg was, heb ik dit topic maar niet meer geopend. :) Ik denk dat 55" te groot is. Enig idee wanneer Samsung met nieuwe tv's komt? Hoger dan €2000,- gaan we niet. Dus ongeveer in die richting.

3D hoeft niet.. (heb ik me laten vertellen door mijn oom) ipv 3D een betere Full HD (Full Led?) TV nemen? Wat zeggen jullie?
3D zit tegenwoordig op alle high-end modellen. De modellen met de beste beeldkwaliteit hebben simpelweg 3D. Het zou zonde zijn om dat dan maar te negeren.

Samsung komt, als we naar het verleden kijken, in de tweede week van januari 2012 met nieuwe modellen (net zoals Sony, LG en een paar anderen).

[ Voor 75% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tot januari 2012? Als het goed is hebben we over 1.5 maand ons huis opnieuw ingericht. En om dan nog een paar maanden te wachten... We willen wel een TV van goede kwaliteit, dus misschien over 1.5 maand weer eens rondkijken. (als ik jou moet geloven, komt er dan niet echt iets tussen te staan? :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:27:
Tot januari 2012? Als het goed is hebben we over 1.5 maand ons huis opnieuw ingericht. En om dan nog een paar maanden te wachten... We willen wel een TV van goede kwaliteit, dus misschien over 1.5 maand weer eens rondkijken. (als ik jou moet geloven, komt er dan niet echt iets tussen te staan? :p)
Je hoeft geen splinternieuwe modellen te verwachten, nee. Ik zou persoonlijk niet voor passieve 3D (LG's "cinema 3D") gaan, want ondanks dat het voordelen heeft: de beste 3D kwaliteit en kijkhoek vind je nog steeds bij actieve 3D technologie.

Samsung biedt de meeste bang for the buck. Je geeft zelf de 46D8000 aan en dat is echt een prima TV. Heel stijlvol dankzij de dunne rand. Zoals je zelf aangeeft hebben sommige mensen last van "backlight bleeding" of "clouding". In beide gevallen zal je die eigenlijk alleen bij een totaal zwart beeld kunnen zien: dat komt dus zelden voor. Alle Edge LED TV's hebben dit wel.

Je kan ook nog naar de 46D7000 kijken: dit is precies dezelfde TV als de D8000 met uitzondering van de rand: de rand is namelijk niet van chroom. Sommige mensen vinden dit fijner, omdat de rand van de D8000 reflecteert. Anderen vinden het minder mooi. De D7000 is in ieder geval wel een stuk goedkoper dan de D8000.

Samsung TV's hebben de beste internetbrowser's omdat er flash bij zit (één van je eisen), het is Full HD, je krijgt heel veel Smart TV functionaliteit en daarnaast is het gewoon erg stijlvol.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oké, prima! Dankje! Zal over een kleine maand nog eens kijken hoe het zit :)

Dus jij zegt eigenlijk, neem een 55" scherm als je 3D vaak gaat gebruiken?

[ Voor 33% gewijzigd door turkeyhakan op 04-09-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:51:
Oké, prima! Dankje! Zal over een kleine maand nog eens kijken hoe het zit :)

Dus jij zegt eigenlijk, neem een 55" scherm als je 3D vaak gaat gebruiken?
Wat betreft je vraag: heb je het tegen mij? Ik denk het wel omdat ik het er eerder over had. Volgens alle berichten die ik lees, ziet 3D er pas het beste uit vanaf 50 inch (en je hebt bij LED serie van Samsung enkel 46 en 55 inch). Voor 3D is de 55 inch dus wel beter.

Voordeel van de 46D7000 en 46D8000 is natuurlijk de dunne bezel: dat versterkt het 3D effect ook.

Ik geef je nog steeds het advies wat ik hier gaf:

Uniciteit in "Na ruim 15 jaar weer een nieuwe TV"

Eerlijk gezegd zou ik het zelf niet weten of ik voor een 46D7000 ging, of een 55D6500. De D7000 (en D8000) is natuurlijk erg stijlvol, maar met de 55 inch krijg je er wel bijna 10 inch bij en heb je nog steeds een mooi design en dunne bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik had het tegen jou ja :)

Maar mijn vader vindt 55" te groot.. Denk ook dat 46" echt het max. is voor bij ons in de woonkamer.

• turkeyhakan
Ik ben wezen kijken. 55" is idd te groot. 3D ziet er ook goed uit op 46". En dat is een perfecte maat ;)

Ik weet nog niet of het de D7000 of D8000 wordt. De D8000 ziet er mooier uit, maar om daar nou 100-200€ meer voor uit te geven?

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:24
Als ik jou was zou ik serieus gaan kijken naar de LG LW980s die met 4 tot 6 weken in de winkel zal staan. Dit kan wel eens de beste LED/LCD van 2011 worden en past in je budget. Full LED backlight, en passive 3D.
Is ook de 1ste passive 3D TV die THX certified is.

Ik ben iig zeer benieuwd , ben zelf ook al maanden aan het kijken/vergelijken voor een nieuwe TV.
Ik denk zelf dat ik ga kiezen tussen de Panasonic 50VT30 Plasma of de LG LW47908s.

http://www.lg.com/nl/tv-a.../LG-full-led-47LW980S.jsp

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:18:
Ik ben wezen kijken. 55" is idd te groot. 3D ziet er ook goed uit op 46". En dat is een perfecte maat ;)

Ik weet nog niet of het de D7000 of D8000 wordt. De D8000 ziet er mooier uit, maar om daar nou 100-200€ meer voor uit te geven?
Het ligt eraan hoeveel mooier jullie de D8000 vinden. Persoonlijk zou ik zelf voor de D7000 omdat ik 1) een gierige Nederlander ben en ik elke bespaarde euro ergens anders in kan stoppen :9 en 2) de D8000 volgens sommigen een té reflecterende rand heeft dankzij het chroom, daar waar de D7000 daar geen last van heeft.
Hellhound schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:59:
Als ik jou was zou ik serieus gaan kijken naar de LG LW980s die met 4 tot 6 weken in de winkel zal staan. Dit kan wel eens de beste LED/LCD van 2011 worden en past in je budget. Full LED backlight, en passive 3D.
Is ook de 1ste passive 3D TV die THX certified is.

Ik ben iig zeer benieuwd , ben zelf ook al maanden aan het kijken/vergelijken voor een nieuwe TV.
Ik denk zelf dat ik ga kiezen tussen de Panasonic 50VT30 Plasma of de LG LW47908s.

http://www.lg.com/nl/tv-a.../LG-full-led-47LW980S.jsp
Dit is inderdaad ook een erg mooie TV en ongeveer even duur als de 46D7000. Bij de 46D7000 kan je echter nog wel onderhandelen over de prijs, terwijl dat bij een TV die nét in de winkel is dat niet gaat lukken.

Als je naar deze LG gaat kijken, let er dan wel op of deze niet te groot is: hij is één inch groter en heeft daarnaast ook een dikkere rand. Let er verder op of je wel passieve 3D wilt: persoonlijk vind ik dat actieve 3D nog wint, want ondanks dat passieve 3D veel voordelen heeft, heeft het ook nadelen. Van dichtbij zal je bij passieve 3D's crosstalk kunnen waarnemen (van verderaf helemaal geen). Daarnaast kan je zoiezo niet liggen met een passief brilletje (want van wat ik heb gelezen, komt er dan geen 3D meer door bij je bril) én heb je geen Full HD resolutie voor elk oog.

Als je er ver van af zit, maakt dat niet zo heel veel uit maar ik zelf neig sterk naar een Full HD resolutie voor elk oog: je hebt te maken met 3D en alles lijkt dan nog echter, want het komt werkelijk uit je scherm (of je kijkt door een raam, ligt aan het materiaal). Persoonlijk vind ik het dan niet fijn als die realiteit een beetje 'wegvaagt' door de lagere resolutie.

Voordeel is wel natuurlijk dat het een Full LED TV is, dus een meer uniforme achtergrondverlichting en, ik neem aan, local dimming. Één van je eisen was trouwens een webbrowser: vergeet niet dat LG een webbrowser zónder flash heeft. Als je niet van plan bent flash filmpjes te bekijken of de flash websites te bezoeken, is dat geen probleem. Ben je dat wel van plan, dan zit je weer vast aan de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je openings post geef je aan dat je een LCD wilt aangezien je geen weerkaatsing wil hebben.
Maar zowel de Samsung D-series LEDS als de LG 47LW980 hebben spiegelende displays.
Dus mocht de TV komen te staan op een plek waar veel lichtinval is, wordt het lastig.
De meeste high-end tv's worden helaas met spiegelende displays uitgerust.
Mocht je dan toch een spiegelende TV gaan kan je ook de plasma TX-P50VT30 van Panasonic overwegen.
Dit toestel is dan wel een plasma TV (die bekend staan om hun spiegelende plaat), echter heeft deze plasma het Louvre filter (zie Tweakers review) die zorgt voor minder weerkaatsing.
Bovendien heb je bij een plasma TV een betere lichtverdeling, dieper zwart en ook de helderheid van de VT30 is gewoon prima. Bovendien is plasma voor snelle bewegingen nog steeds beter dan een LCD/LED display. Wat ook in het 3D een rustiger beeld weergeeft.
Ook het geluid is bij de VT30 beter dan bij de samsung TV's, iets wat veel mensen onderschatten, maar geluid is toch vaak van essentieel belang. Als je naar het journaal kijkt of een serie, wil je geen surround systeem moeten aanzetten om te kunnen luisteren. Mocht je dan LED willen kiezen vanwege het lage stroomverbruik (wat op jaarbasis misschien 10 euro is) zou een surroundsysteem dit lagere energieverbruik zo teniet doen.
Het internetplatform van de Panasonic is misschien niet zo uitgebreid, maar neem aan dat je toch een blu-ray speler zou moeten aanschaffen. Mocht je een Samsung Blu-Ray speler aanschaffen krijg je daar het internet platform van Samsung op. Dus heb je alsnog je web browser met flash ondersteuning. Maar persoonlijk zou ik een compacte PC erbij kopen met HDMI aansluiting zodat je gewoon een complete web browser hebt, want ook alleen Flash heeft zijn beperkingen. bovendien kan je op een PC gewoon een toetsenbord en muis aansluiten, want nog altijd praktischer werkt.

Nog reviews van zowel de VT30 als de D7000:

http://www.hdtvtest.co.uk...-p50vt30-201106061171.htm

http://www.hdtvtest.co.uk...e40d7000-201105281160.htm

Mocht je echt in Samsung willen blijven heb je ook nog de PS51D8000, echter is deze relatief duurder dan de VT30 (geen brillen erbij) plus een minder beeld dan de VT30 van Panasonic. Zoals te lezen in de HDTV reviews en ook hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:08:
In je openings post geef je aan dat je een LCD wilt aangezien je geen weerkaatsing wil hebben.
Maar zowel de Samsung D-series LEDS als de LG 47LW980 hebben spiegelende displays.
Dus mocht de TV komen te staan op een plek waar veel lichtinval is, wordt het lastig.
De meeste high-end tv's worden helaas met spiegelende displays uitgerust.
Mocht je dan toch een spiegelende TV gaan kan je ook de plasma TX-P50VT30 van Panasonic overwegen.
Dit toestel is dan wel een plasma TV (die bekend staan om hun spiegelende plaat), echter heeft deze plasma het Louvre filter (zie Tweakers review) die zorgt voor minder weerkaatsing.
Bovendien heb je bij een plasma TV een betere lichtverdeling, dieper zwart en ook de helderheid van de VT30 is gewoon prima. Bovendien is plasma voor snelle bewegingen nog steeds beter dan een LCD/LED display. Wat ook in het 3D een rustiger beeld weergeeft.
Ook het geluid is bij de VT30 beter dan bij de samsung TV's, iets wat veel mensen onderschatten, maar geluid is toch vaak van essentieel belang. Als je naar het journaal kijkt of een serie, wil je geen surround systeem moeten aanzetten om te kunnen luisteren. Mocht je dan LED willen kiezen vanwege het lage stroomverbruik (wat op jaarbasis misschien 10 euro is) zou een surroundsysteem dit lagere energieverbruik zo teniet doen.
Het internetplatform van de Panasonic is misschien niet zo uitgebreid, maar neem aan dat je toch een blu-ray speler zou moeten aanschaffen. Mocht je een Samsung Blu-Ray speler aanschaffen krijg je daar het internet platform van Samsung op. Dus heb je alsnog je web browser met flash ondersteuning. Maar persoonlijk zou ik een compacte PC erbij kopen met HDMI aansluiting zodat je gewoon een complete web browser hebt, want ook alleen Flash heeft zijn beperkingen. bovendien kan je op een PC gewoon een toetsenbord en muis aansluiten, want nog altijd praktischer werkt.

Nog reviews van zowel de VT30 als de D7000:

http://www.hdtvtest.co.uk...-p50vt30-201106061171.htm

http://www.hdtvtest.co.uk...e40d7000-201105281160.htm

Mocht je echt in Samsung willen blijven heb je ook nog de PS51D8000, echter is deze relatief duurder dan de VT30 (geen brillen erbij) plus een minder beeld dan de VT30 van Panasonic. Zoals te lezen in de HDTV reviews en ook hier op Tweakers.
Maar hij heeft het ook over dat de zon erop schijnt, en in zo'n geval kan alleen LCD een goed fatsoenlijk beeld geven. Daarnaast gaat het om het totale plaatje. Jij raadt puur en alleen plasma aan (en nu dus vooral Panasonic), maar de Samsung TV heeft gewoon in totaal veel meer te bieden (denk aan de Smart Hub en internetbrowser mét flash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

In de zon geeft een plasma inderdaad een minder beeld (maar wel gewoon kijkbaar), maar is dat het moment dat zijn TV het beste beeld moet geven? Of is dat toch 's avonds met film?
Reflectie is zoals Fasso zegt net zo erg als de meeste (higher-end) LCD schermen, en soms zelfs minder.

In ieder geval is plasma wel een optie om te overwegen en of dat dan een Samsung of een Panasonic is... Kwalitatief maakt het weinig uit en zou ik vooral op vormgeving afgaan eigenlijk (zilver rvs-look vs zwart glas). Als je echt een internetbrowser in je TV wil (heb je daar geen tablet/laptop voor?) is Samsung inderdaad beter maar dat kun je met een BR speler ook altijd nog toevoegen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

mr.paaJ schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:42:
In de zon geeft een plasma inderdaad een minder beeld (maar wel gewoon kijkbaar), maar is dat het moment dat zijn TV het beste beeld moet geven? Of is dat toch 's avonds met film?
Reflectie is zoals Fasso zegt net zo erg als de meeste (higher-end) LCD schermen, en soms zelfs minder.

In ieder geval is plasma wel een optie om te overwegen en of dat dan een Samsung of een Panasonic is... Kwalitatief maakt het weinig uit en zou ik vooral op vormgeving afgaan eigenlijk (zilver rvs-look vs zwart glas). Als je echt een internetbrowser in je TV wil (heb je daar geen tablet/laptop voor?) is Samsung inderdaad beter maar dat kun je met een BR speler ook altijd nog toevoegen.
In beide gevallen moet een TV de beste beeldkwaliteit leveren. En vergeet niet dat de beste beeldkwaliteit een mening is: wat voor de één geweldig is, is voor de ander afgrijselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Persoonlijk zou ik ook gaan voor een plasma. Zeker omdat de nieuwste Panasonic's een beter filter hebben. Het is sowieso niet echt handig om TV te kijken als de zon erin schijnt. Zorg gewoon voor fatsoenlijke verduistering of zorg dat je TV ergens staat waar de zon er niet in kan schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50
Even een kleine waarschuwing tussendoor: Als je in een winkel kijkt staar je dan niet blind op de beeldkwaliteit van de tv's, ik ken een aantal winkels welke rommelen met de instellingen waardoor een tv van een oudere generatie beter beeld geeft dan een tv van een nieuwere generatie alleen maar om die modellen uit het magazijn te verkopen.

1 keer heb ik daardoor keihard tegen een verkoper gezegt dat hij de boel aan het bedotten was, er was 1 tv (heel toevallig in de aanbieding) die veel beter beeld gaf dan alle andere tv's die ernaast stonden. Hij was helemaal te spreken over het oestel. Het toestel was na de aanbieding nog steeds 500 euro duurder dan een gemiddelde internet shop en het was een oudere generatie. Ik heb dus gewoon gezegd dat ik vermoed dat er met de instellingen is gerommeld en ben naar een andere winkel gegaan waar de tv's wel allemaal op standaard leken te staan.

Ik zeg niet dat elke winkel dit doet, maar als er 1 tv is die veel beter beeld geeft dan de overige tv's dan mag je wel even op je hoofd gaan krabben hoe dat mogelijk is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Uniciteit schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:48:
[...]

In beide gevallen moet een TV de beste beeldkwaliteit leveren. En vergeet niet dat de beste beeldkwaliteit een mening is: wat voor de één geweldig is, is voor de ander afgrijselijk.
Inderdaad is het persoonlijk, maar zowel overdag als 's avonds het beste beeld kan wat mij betreft niet.

Het blijft een afweging tussen helderheid (LED) en contrast (Plasma), en wat andere bijzaken, en het is handig om daar goed over na te denken bij aanschaf, en dus niet plasma al op voorhand af te serveren omdat het spiegelt terwijl de top LED's zo mogelijk nog meer reflecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Uniciteit schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:19:
[...]

Maar hij heeft het ook over dat de zon erop schijnt, en in zo'n geval kan alleen LCD een goed fatsoenlijk beeld geven. Daarnaast gaat het om het totale plaatje. Jij raadt puur en alleen plasma aan (en nu dus vooral Panasonic), maar de Samsung TV heeft gewoon in totaal veel meer te bieden (denk aan de Smart Hub en internetbrowser mét flash).
Ik vindt het lariekoek om te focusen op zaken als Smart Hub en een internetbrowser met Flash-support. Vooral de browser is binnen de kortste keren zwaar verouderd en onbruikbaar, zeker omdat TV-fabrikanten al na een jaar ophouden met de software-ondersteuning. De OP geeft aan dat hij met zijn vorige TV 15 jaar heeft gedaan. Als de nieuwe TV ook zo lang mee moet, dan is die browser al na 2-3 jaar onbruikbaar door het ontbreken van support voor nieuwe internettechnologie.

Concentreer je bij het kopen van een nieuwe TV op de dingen die er echt toe doen: beeldkwaliteit, voldoende aansluitingen, geluidskwaliteit, etc en niet op snufjes met een beperkte houdbaarheidsdatum.
kfaessen schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:00:
Even een kleine waarschuwing tussendoor: Als je in een winkel kijkt staar je dan niet blind op de beeldkwaliteit van de tv's, ik ken een aantal winkels welke rommelen met de instellingen waardoor een tv van een oudere generatie beter beeld geeft dan een tv van een nieuwere generatie alleen maar om die modellen uit het magazijn te verkopen.
Hou er ook rekening mee dat TVs in een fel verlichte showroom compleet anders ingesteld staan dan in een huiskamer. TVs hebben speciale showroom-settings om een superhelder beeld weer te geven waarin alle primaire kleuren van het scherm springen en hierbij winnen de LED- en LCD-TVs het van plasmaschermen, maar in een huissituatie ziet het plaatje er compleet anders uit en zal plasma juist winnen van LED en LCD vanwege de kleurechtheid en het contrast.

[ Voor 28% gewijzigd door ymmv op 11-09-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ymmv schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:22:
[...]

Ik vindt het lariekoek om te focusen op zaken als Smart Hub en een internetbrowser met Flash-support. Vooral de browser is binnen de kortste keren zwaar verouderd en onbruikbaar, zeker omdat TV-fabrikanten al na een jaar ophouden met de software-ondersteuning. De OP geeft aan dat hij met zijn vorige TV 15 jaar heeft gedaan. Als de nieuwe TV ook zo lang mee moet, dan is die browser al na 2-3 jaar onbruikbaar door het ontbreken van support voor nieuwe internettechnologie.

Concentreer je bij het kopen van een nieuwe TV op de dingen die er echt toe doen: beeldkwaliteit, voldoende aansluitingen, geluidskwaliteit, etc en niet op snufjes met een beperkte houdbaarheidsdatum.
Maar het is wél één van de eisen van de OP. Die kan je niet zomaar negeren! Plasma heeft ook een beperkte houdbaarheidsdatum, en aangezien TS aangeeft dat de zon op de TV kan schijnen is een LED TV veel beter. Zeker op de langere termijn: zowel plasma's als LED zullen na verloop van tijd minder fel (helder) worden. Plasma's zijn over het algemeen al redelijk donker, en dat zal dus nog erger worden. Bij LED TV's heb je dat probleem veel minder.

Daarnaast gaat de technologie écht niet zo snel. Er zijn ook nog genoeg mensen die Internet Explorer 6 gebruiken, en die doet het ook nog prima maar is ook ontzettend oud. Het is niet alsof er binnen 5 jaar hele nieuwe internettalen zullen zijn.

Wat jij nu doet, is gewoon compleet de eisen negeren, omdat die volgens jou niet belangrijk zijn. Het is net alsof iemand een laptop zoekt met ingebouwde webcam, en jij vervolgens een hele andere uitkiest zónder webcam omdat jij die toch niet belangrijk vind. Dat terwijl TS misschien wel veelt wilt videobellen met familie in het buitenland.
[...]

Hou er ook rekening mee dat TVs in een fel verlichte showroom compleet anders ingesteld staan dan in een huiskamer. TVs hebben speciale showroom-settings om een superhelder beeld weer te geven waarin alle primaire kleuren van het scherm springen en hierbij winnen de LED- en LCD-TVs het van plasmaschermen, maar in een huissituatie ziet het plaatje er compleet anders uit en zal plasma juist winnen van LED en LCD vanwege de kleurechtheid en het contrast.
Je maakt een fout: het contrast is niet per se beter dan een LED. Er zijn genoeg LCD TV's die een 10 x beter contrast hebben, maar minder diep zwart dan een plasma TV. Het gaat er ook om, hoe wit, wit is.

Zoals je zelf al aangeeft: de TV moet misschien weer 15 jaar mee. Dan is LED juist de betere keuze: die blijft helderder dan een plasma TV, en gaat langer mee dan een plasma TV. Kleurrechtheid is ook een keuze: het 'klopt' misschien dan wel beter, maar er zijn genoeg mensen die die kloppende kleuren misselijk vinden.

Plasma is zeker wel een optie hoor, maar de Samsung LED TV's voldoen véél en véél meer aan zijn eisen, dan de Panasonic plasma TV's. De enige Samsung plasma TV die aan TS' eisen voldoet, is de PS51D8000, maar 55" was te groot voor TS dus wie weet deze ook. Daarnaast mis je bij vrijwel alle plasma TV's het mooie design van de LED TV's, en als TS deze TV voor 15 jaar houdt, is zo'n stijlvolle TV toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het blijft een afweging tussen de verschillende eisen en het onderlinge belang. Als je nu een TV uitzoekt op kwaliteit in plaats van functies kun je die functies makkelijk toevoegen met een BR speler (sterker nog, je moet je best doen een BR speler zonder te vinden), en ook over 3 jaar vervangen voor een speler met de nieuwste snufjes indien gewenst.
Ga je nu een TV uitzoeken op functies dan krijg je niet later de mogelijkheid om toch de kwaliteit te verbeteren, en heb je met de BR speler de functies zeer waarschijnlijk dubbel.

Een Panasonic 46GT30 (of zelfs ST?) + Samsung BR speler komt misschien wel veel dichter bij de wensen. Maar ik ken uiteraard de kijkmomenten en smaak van de TS niet.

Levensduur van de verschillende technieken maakt niet zoveel uit, op papier allemaal meer dan 60.000
branduren (7,5 jaar non-stop, 45 jaar 'normaal' gebruik van 4 uur per dag) en wat over het algemeen veel eerder kapot gaat is moederbord, voeding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zow, wat een reacties! :) Bedankt voor het meedenken!

1 ding staat vast, het wordt hoe dan ook LCD. Flash zou wel fijn zijn, maar ik lees hierboven dat LG dit niet ondersteund. Ik neem aan dat Youtube e.d. wel gewoon werken? (HTML5?)

De betreffende LG die hierboven genoemd wordt (LG LW980s), ziet er op het eerste oog goed uit.

Nu weet ik natuurlijk niet welke beter is, maar het design, beeldkwaliteit van de Samsung is ook erg mooi/goed!

Ik zie dat de LG passieve 3D heeft. De brillen zijn een stuk goedkoper. Maar die duurdere brillen zijn wel een stuk beter neem ik aan? Als passieve 3D beter is, is dat financieel gezien beter voor ons. En hoe vaak gebruik je 3D nou?

We zullen over ongeveer 6 weken een beslissing nemen.

Staan er nog meer goede LCD's in de planning dit jaar?

Hoe zit het met de Toshiba ZL2? Edit: lees net dat die rond de 8000 pond gaat kosten. :P

EDIT13-9: ben naar de Mediamarkt gegaan en heb het verschil kunnen ervaren tussen actieve/passieve 3D. Passieve 3D is eigenlijk hetzelfde als wat je in de BIOS ziet. En dat doet pijn aan mijn ogen! Bij actieve 3D totaal geen last van.

[ Voor 33% gewijzigd door turkeyhakan op 13-09-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:52:
Zow, wat een reacties! :) Bedankt voor het meedenken!

1 ding staat vast, het wordt hoe dan ook LCD. Flash zou wel fijn zijn, maar ik lees hierboven dat LG dit niet ondersteund. Ik neem aan dat Youtube e.d. wel gewoon werken? (HTML5?)

De betreffende LG die hierboven genoemd wordt (LG LW980s), ziet er op het eerste oog goed uit.

Nu weet ik natuurlijk niet welke beter is, maar het design, beeldkwaliteit van de Samsung is ook erg mooi/goed!

Ik zie dat de LG passieve 3D heeft. De brillen zijn een stuk goedkoper. Maar die duurdere brillen zijn wel een stuk beter neem ik aan? Als passieve 3D beter is, is dat financieel gezien beter voor ons. En hoe vaak gebruik je 3D nou?

We zullen over ongeveer 6 weken een beslissing nemen.

Staan er nog meer goede LCD's in de planning dit jaar?

Hoe zit het met de Toshiba ZL2? Edit: lees net dat die rond de 8000 pond gaat kosten. :P

EDIT13-9: ben naar de Mediamarkt gegaan en heb het verschil kunnen ervaren tussen actieve/passieve 3D. Passieve 3D is eigenlijk hetzelfde als wat je in de BIOS ziet. En dat doet pijn aan mijn ogen! Bij actieve 3D totaal geen last van.
Als je zo last hebt van passieve 3D, dan zou ik absoluut en zeker voor actieve 3D gaan. Dan heb je ook betere beeldkwaliteit.

LG ondersteunt inderdaad geen flash. Ik neem aan dat YouTube wel werkt, maar dit kan ik niet garanderen.

• turkeyhakan
De kwaliteit is inderdaad ook merkbaar beter bij actieve 3D. Ik denk dat het de UE46D8000 wordt. Maar we hebben nog een maand. Maak ik een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:17
Je maakt een goede keus pas als je zelf vind dat dat een van de betere tv's is die je hebt gezien, bijvoorbeeld in de winkel.

Persoonlijk zou ik voor Plasma gaan, ik heb 3D mogen ervaren op een Plasma en een Full-led, en op de Plasma vond ik het veel fijner/rustiger kijken. Ik vond het op LCD met LED ook goed kijken, alleen toen ik de Plasma zag was ik een beetje verbaasd hoe rustig en fijn dat kijkt.
Nadeel is dat je een redelijk goed verduisterde kamer moet hebben wil je optimaal gebruik er van maken.

En plasma is natuurlijk een stuk goedkoper. Alleen heb je niet de ultra-dunne bezel.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Youtube op LG werkt, heb ik laatst gezien op een 37" LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SgtElPotato schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:51:
Je maakt een goede keus pas als je zelf vind dat dat een van de betere tv's is die je hebt gezien, bijvoorbeeld in de winkel.

Persoonlijk zou ik voor Plasma gaan, ik heb 3D mogen ervaren op een Plasma en een Full-led, en op de Plasma vond ik het veel fijner/rustiger kijken. Ik vond het op LCD met LED ook goed kijken, alleen toen ik de Plasma zag was ik een beetje verbaasd hoe rustig en fijn dat kijkt.
Nadeel is dat je een redelijk goed verduisterde kamer moet hebben wil je optimaal gebruik er van maken.

En plasma is natuurlijk een stuk goedkoper. Alleen heb je niet de ultra-dunne bezel.
Ligt er ook aan op wat voor LED TV je hebt gekeken. Die van vorig jaar zijn veel slechter dan die van dit jaar.

De D8000 is een prima keuze. Zoals ik volgens mij al eerder heb vermeld, is de D7000 precies hetzelfde maar dan zonder CHROMEN rand, maar wél een stuk goedkoper. Denk er dus goed over na of je per se honderden euro's extra voor het design wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Plasma wordt het niet. :)

XeNeRgY, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
@turkey: misschien dat je in een eerdere post hebt gemeld, maar waarom geen plasma? Ik ben maar al te blij dat ik een plasma van Panasonic heb gekocht als deze vergeleken wordt met een LCD/LED tv. Oké, de Samsung D8000 of hoger is een prachtige tv, maar qua kleuren kunnen ze niet tippen aan een plasma.

Misschien wachten op de OLED tv's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Plasma, omdat dit niet fijn is in de zon. Het scherm is ook erg vlek gevoelig. (niet dat je aan het scherm zit)

OLED? Wat is dat? :) Wanneer komen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:21:
Plasma, omdat dit niet fijn is in de zon. Het scherm is ook erg vlek gevoelig. (niet dat je aan het scherm zit)

OLED levert de grootste kijkhoek, de beste beeldkwaliteit, de diepste zwardwaarde en zijn nóg dunner. OLED zal de komende jaren nog niet goed leverbaar zijn (mogelijk over een jaar voor het eerst een grote consumenten TV). Prijzen zullen ook heel hoog zijn. Over 5 jaar is OLED misschien een optie, nu niet.

Voordeel van OLED is, dat écht alle individuele pixels uitkunnen (het is zeg maar wat ze nu proberen met Full LED: bij Full LED kan een gedeelte van het scherm worden gedimd). Bij OLED kan echter elke pixel 'uit' gezet worden. Zorgt dus voor ontzettend diepe zwartwaarden.

• turkeyhakan
Maar veel meer dan €2000,- zit er niet in voor ons. En welke Full LED TV met actieve 3D staat op de planning voor dit jaar? (of misschien begin volgend jaar)

Verwijderd

Je weet dat de hoeveelheid aan 3D programma's/films die er momenteel voorhanden zijn echt op 1 hand zijn te tellen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 14:53 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:27:
Maar veel meer dan €2000,- zit er niet in voor ons. En welke Full LED TV met actieve 3D staat op de planning voor dit jaar? (of misschien begin volgend jaar)
Ik zou ook niet op OLED wachten, duurt nog veelstelang voordat het redelijk betaalbaar is en alle kinderziektes bekend zijn.

Full LED actief 3D, tja, de enige die me direct te binnenschiet is Sony met de HX920. LG heeft ook Full LED, maar met passief 3D. De rest is eigenlijk allemaal Edge LED. Wat er volgend jaar uitkomt, tja, dat weten we nog niet.

De 46 inch HX920 is vanaf €2299 te koop: pricewatch: Sony Bravia KDL-46HX920. In de winkel kan je dit waarschijnlijk met wat goed onderhandelen naar 1999 of zelfs nog wat minder brengen.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:53:
Je weet dat de hoeveelheid aan 3D programma's/films die er momenteel voorhanden zijn echt op 1 hand zijn te tellen?
Maar over een jaar zal het er meer zijn. En over 2 jaar nog meer. En ik neem aan dat ze de TV niet na één jaar alweer weg willen doen.

Daarnaast heb je YouTube 3D, en dan krijg je plots een hoop content extra!

-----------------
Die HX920 is echt een hele mooie TV vind ik persoonlijk. Je hebt niet echt een rand (die zie je pas als je 'm aanzet), en is dus heel stijlvol. Daarnaast is local dimming ook fijn (dus het lokaal dimmen van het scherm voor een beter contrast). Nadeel is, dat Sony wél een internetbrowser biedt, maar zonder flash. Zoals ik al zei: Samsung is de enige met een internetbrowser mét flash.

Het heeft Motionflow 800 XR, om het beeld dus te verbeteren. Verder staat er bij de specs dat het daadwerkelijke scherm 200 Hz is (Sony is hier altijd al vrij direct in geweest, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Samsung).

Het scherm aan de voorkant is van 'Gorilla Glass', dit is ontzettend stevig glas en moeilijker om bijvoorbeeld te breken. Nadeel van glas is natuurlijk reflecties, maar als ik de reviews lees doet de HX920 het aardig goed in zonlicht: beter dan de Samsung TV's.

Als ik jou was zou ik dus kijken naar de 46 inch Samsung D7000 of D8000, en de 46 inch Sony HX920 of de HX820 (zie hieronder).

Ik ben er vrij zeker van dat je de prijs van de HX920 zeker naar 1999 euro kan krijgen, en wellicht nog lager. Verder moet je gewoon even kijken welke TV je mooier vindt, welke TV je het beste beeld vindt geven, etc.

Er is ook nog één andere Sony die zeker binnen je budget valt. De 46 inch HX820, deze heeft hetzelfde mooie design als de HX920. Verschil is wel dat het Edge LED is, net zoals de Samsungs, en dat helpt in de prijs. Ander voordeel is, dat het "Dynamisch Edge LED" is. Dan kunnen nog steeds bepaalde plekken van het scherm gedimd worden (maar niet zo nauwkeurig als met Full LED).

De HX820 heeft Motionflow XR 400 maar ook een écht 200 Hz scherm. De HX820 valt direct in je budget (pricewatch: Sony Bravia KDL-46HX820): al te koop vanaf 1900 euro. In de winkel weer onderhandelen natuurlijk, en wie weet krijg je 'm dan wel mooi voor 1800 euro, of minder.

De HX820 kan je eigenlijk zien als de directe concurrent van de D7000 en D8000 van Samsung. De HX920 is een Full LED model, en die heeft Samsung dus niet.

Conclusie:

- Kijk in de winkel naar de D7000 of D8000 (afhankelijk van welk design je het mooist vindt)
- Kijk in de winkel ook naar de HX920
- Kijk in de winkel naar de HX820
- Vergelijk de televisie's met elkaar (D7000/D8000 vs HX820 vs HX920)
- Ga voor de TV die jij het mooist vind qua design, die jij de beste beeldkwaliteit vindt bieden en die het meest aan jouw eisen voldoet
- Als de Samsung wint, ga je voor de Samsung
- Als de Sony wint, vergelijk dan nog eens de HX820 en de HX920: kijk of jij het waard vind om voor de HX920 meer te betalen, ga anders voor de HX820.

Edit
Gauw wat voordelen en nadelen t.o.v. elkaar:

- Sony producten zijn meestal van hoge kwaliteit
- Samsung heeft een hele dunne bezel
- Sony biedt Full LED met local dimming
- Samsung biedt Edge LED zonder local dimming, maar heeft daardoor wel een hele dunne bezel
- Sony biedt met de HX820 Edge LED mét local dimming, maar heeft dus een wat dikkere bezel
- Samsung heeft meer online functionaliteiten
- Sony heeft een design waarbij je de rand praktisch niet kan zien als de TV uitstaat
- Samsung valt direct in je budget, bij de HX920 moet je onderhandelen over de prijs
- Sony heeft met Full LED geen/zelden last van backlight bleeding en clouding
- Samsung heeft een grotere 'fanbase', dus meer support op internet
- Sony heeft met de HX820 minder last van clouding en backlight bleeding dan de D7000/D8000
- Samsung heeft een internetbrowser mét flash, Sony zonder flash
- Sony's HX920 heeft perfecte zwartwaarden: beter dan plasma TV's.

En ik had het volgens mij al een keer eerder gezegd, maar verleng je garantie naar 3 of 5 jaar. Als je TV een keer kapot gaat, bespaart dat een hoop gedoe!
En vergeet niet te onderhandelen over de prijs, er kan altijd wat af! Niet geschoten is altijd mis!

[ Voor 76% gewijzigd door Uniciteit op 17-09-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zo, dat is een uitgebreide reactie! Bedankt!

Het ligt eraan of mijn vader behoefte heeft aan flash. Of heeft Sony ook zoiets dat flash wordt omgezet in HTML5 (waar mogelijk).

Die Sony ga ik overwegen. Tenzij we natuurlijk kunnen onderhandelen over de prijs.

Ik ga de aankomende weekenden er even goed voor zitten. Verschillende winkels langs.

Als ik jou (Uniciteit) moet geloven, ga ik kiezen tussen de Samsung en de Sony. Die laatste moet ik wel eerst in de winkel bewonderen :)

Ik houd jullie op de hoogte!

Edit: ik heb deze review bekeken: YouTube: Sony KDL-46 HX920, KDL55HX920 + KDL65HX920! Sony LED tv met 3D functie Sony HX820 serie! - YouTube Ik vind het design wat minder, maar nog steeds niet slecht. Hij ziet er verder goed uit. Specificaties lijken beter dan die van de Samsung. Heb mijn vader wat kunnen overtuigen, maar de prijs is natuurlijk ook belangrijk :)

Over dat extra garantie. Mijn vader zegt dat ze er veel geld voor vragen. Dus niet echt nodig is, denkt hij.. Het is veel geld. En als zo'n TV kapot gaat, heb je pech. Maar je verwacht dat zo'n TV minimaal 5-10 jaar meegaat.

[ Voor 39% gewijzigd door turkeyhakan op 18-09-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik weet eerlijk gezegd niet of ze (zowel Samsung als Sony) uberhaupt HTML 5 ondersteunen. Je kan er vanuitgaan dat bijvoorbeeld YouTube zal werken, maar echt sites met flash videos... geen idee. Dit zal je in de winkel moeten uitproberen (ook bij de Samsung trouwens, dan weet je hoe het werkt!).

Ik zou als ik jou was ook nog wat professionele reviews lezen (vaak in het Engels helaas), want in professionele reviews zullen ze vaak al de kleinste dingen aanhalen waarvan 90% van de mensen niks merkt, maar toch...

En tja, over dat extra garantie. Het ligt aan de winkel waar je 'm haalt hoe duur dat is, en soms valt ook daar over te onderhandelen. Het is voor ieder persoonlijk, maar als ik het zo lees willen jullie 'm toch zeker wel de komende 5 jaar houden. Tja, het ligt er maar net aan of je een eventueel defect kan opvangen: als-ie over 3 jaar kapot gaat, zou je dan zomaar even een gelijkwaardige TV kopen (of 'm laten repareren wat vaak ook duur is)?

Als-ie kapot gaat, en je kan de repartiekosten zo 'opvangen', dan is het niet nodig nee. Maar stel je verlengt de garantie naar 5 jaar, en dat kost je 100 euro. Dan kost die extra garantie je €1,67 per maand (je hebt 60 maanden garantie). Persoonlijk zou ik de prijs voor vervanging of reparatie van zo'n dure TV niet in 1x kunnen opvangen, dus dan vind ik die 1,60 per maand een goede 'deal'. Maar zoals ik al zij, da's ieder voor zich.

Het beste kun je beide TV's in de winkel bekijken (vergeet ook de HX820 niet! (die is goedkoper en zeg maar de tegenhanger van de D7000/D8000)).

In de winkel kan je de online functionaliteit, zoals de webbrowser, uitproberen. Kan je eens goed naar het design en de aansluitingen kijken en natuurlijk het beeld. Neem ook een USB stick mee bijvoorbeeld, om een paar films af te spelen. Dan zie je direct de beeldkwaliteit én weet je direct of bepaalde bestandsformaten niet ondersteund worden.

En zoals ik al zei: altijd onderhandelen over de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:21:

Nogmaals, de reflectie van een LED tegenwoordig is net zo erg, of misschien nog wel erger dan de Panasonic Plasma's met Louvre filter. Ga gewoon maar eens in een winkel kijken, zet de tv's uit, en kijk maar eens in welke tv's je niet je haar kan doen tegenwoordig.

Als je dat wilt, zal de Philips 46PFL9706 waarschijnlijk de enige high end LED zijn die aan je eisen voldoet. Zowel de HX920 en de D8000 zijn gewoon spiegels en dus vervelend in de zon. De Panasonic VT30 weerkaatst ook, maar al minder dan de D8000 of de HX920.
Dus als dit je reden is plasma af te schepen, zou ik toch nog een keer goed gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:06:
[...]

Nogmaals, de reflectie van een LED tegenwoordig is net zo erg, of misschien nog wel erger dan de Panasonic Plasma's met Louvre filter. Ga gewoon maar eens in een winkel kijken, zet de tv's uit, en kijk maar eens in welke tv's je niet je haar kan doen tegenwoordig.

Als je dat wilt, zal de Philips 46PFL9706 waarschijnlijk de enige high end LED zijn die aan je eisen voldoet. Zowel de HX920 en de D8000 zijn gewoon spiegels en dus vervelend in de zon. De Panasonic VT30 weerkaatst ook, maar al minder dan de D8000 of de HX920.
Dus als dit je reden is plasma af te schepen, zou ik toch nog een keer goed gaan kijken.
Je vergeet één ding: ze spiegelen wel, maar LED kan daar veel gemakkelijker overheen dan plasma omdat LED een veel hogere lichtopbrengst heeft. Licht met licht bestrijden dus. De Sony HX920 heeft trouwens een best wel goed filter, en directe zon erop spiegelt daardoor niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:59:
[...]

Je vergeet één ding: ze spiegelen wel, maar LED kan daar veel gemakkelijker overheen dan plasma omdat LED een veel hogere lichtopbrengst heeft. Licht met licht bestrijden dus. De Sony HX920 heeft trouwens een best wel goed filter, en directe zon erop spiegelt daardoor niet zo.
Zo'n groot helderheidverschil zit er niet tussen, en die helderheid heeft alleen effect bij heldere kleuren terwijl juist bij donkere kleuren die lichtinval en reflectie het meest storende is. En dan heb je niks maar aan de helderheid van een LED televisie.

Ik zou echt de tip willen geven aan de topic starter om toch een serieus te gaan kijken in een winkel. En dan wel dit specifieke plasma model. Bij HDTVtest.co.uk niet voor niks highly recommended en zowel de D8000 en de HX920 recommended.

Maar dat is enkel als je in die prijsklasse de beste beeldkwaliteit wil.
En nogmaals, is reflectie een probleem, dan zal je serieus moeten kijken naar de 46PFL9706. De enige high end LED tv die met een anti-refectielaag uitgerust wordt en een dynamisch schermcontrast van 150.000.000:1, voor wat dat iets waard is, maar beloofd een hoop contrast.

Maar de 46HX920 en de D8000 zouden ook moeten afvallen op je reflectie eis. Maar zet eens TV's uit in een winkel, om te zien wat voor spiegel je in huis neemt. Als dat een harde eis is, moet je dat goed overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Uniciteit, het is eigenlijk wel goed om extra garantie erbij te nemen, voor het geval dat. Maar ik betaal het niet.. Mijn vader moet het beslissen :) Als het aan hem ligt, gaat hij naar de winkel en kijkt welke TV hij mooi vindt en koopt hem. Maar ik ben niet zo, ik moet eerst reviews lezen, op fora informatie vragen en dan een keuze maken op basis van ratio/budget. Dus ik moet een goede keuze maken voor hem. Die Sony is echt een mooie televisie. Maar is wat duur. Als ik de prijs daarvan rond de €1950,- kan krijgen, zou het helemaal mooi zijn. Ik ga weer wat reviews lezen.

Fasso, die Phillips is ook een mooie televisie. Maar ook duur. Wij geven niet meer dan €2000,- uit. (incl. onderhandelen) Plasma is niet icm met LED te krijgen, toch?

Uniciteit, wat zeg jij over deze Phillips? pricewatch: Philips 46PFL9706H

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 19-09-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

LED is de achtergrondverlichting bij LCD, en die heeft plasma inderdaad niet nodig. LCD TV's (en vooral LED) hebben een veel hogere lichtopbrengst dan plasma, waardoor je als de zon erop schijnt het beeld toch nog kunt zien (licht wordt bestreden met licht).

En tja, die Philips TV. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een grote fan van Philips TV's ben geweest: ik vond ze altijd al wat dik, en heb altijd gevonden dat de beeldkwaliteit slechter was dan bij de concurrent.

Die TV kost volgens de pricewatch 2500 euro. Ik denk niet dat je er 500 euro vanaf kan onderhandelen. Daarnaast is het ook nog eens een Edge LED TV! Ikzelf vind echt dat een 46 inch TV van 2500 euro, toch wel Full LED moet zijn. Maar die Philips, tja dat is persoonlijk he: ben je weg van het design, vind je de beeldkwaliteit beter dan de anderen en vind je een Philips TV gewoon fijner... tja dan moet je voor de Philips gaan.

De prijs van de Sony HX920 kan je onder de 2000 euro krijgen, vast en zeker. De HX820 (die Edge LED) zit al onder de 2000 euro dus dat is ook nog altijd een optie (de HX820 is zeg maar de D7000/D8000 van Sony).

Zoals ik al zei: zijn jullie thuis helemaal weg van de Philips TV, probeer 'm dan zeker voor onder de 2000 euro te krijgen. Is het "tja, ik vind alle 3 de merken wel mooi", dan zou ik zeker voor óf de Samsung D7000 of D8000 gaan, óf de Full LED Sony HX920 of de HX820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Persoonlijk heeft mijn voorkeur de Sony HX920. En jij zegt dat die wel voor onder de €2000,- te krijgen is. Ik heb al een offerte ontvangen van een bedrijf die hem voor €2199,- verkoopt. (zonder onderhandelen) Dus dat moet goed komen. Bovendien ziet de Sony er goed uit (wel veel zwart) maar de HX920 heeft ook geborsteld aluminium aan de zijkanten en de voetsteun is ook in deze kleur.

Trouwens, volgens Kieskeurig.nl is deze Phillips wél full-led.

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 19-09-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bij de hx920 moet je op te F toevoeging letten als je de speakervoet wil hebben. Zijn naar het schijnt wel goedkoop op marktplaats te vinden van mensen die hun scherm ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Philips 46PFL9706 is een edge led met local dimming, net als de Sony 46HX920.

Bovendien heeft de Philips de komende weken de Philips ambilight weken en krijg je geloof ik 300 euro retour op dit toestel. Dus van de 2500 moet je in dat geval nog 200 afpraten en kom je uiteindelijk op je 2000 euro uit.
Deze ambilight weken beginnen woensdag meen ik, maar geen idee hoe lang ze duren.

De Philips heeft bij de EISA award de award binnengesleept van beste 3D televisie voor 2010/2011. Dat is na de prijs van de HX920 de belangrijkste prijs die er te winnen is, eigenlijk veredelde tweede plaats. En de reden om dan te kiezen voor de Philips is dus in dit geval een belangrijke eis van de topic starter: anti-reflectie.

Daarbij heeft de Philips vanaf nu ook de ISF beeldcalibratie, waarbij je dus tot in de kleinste details je kleuren kan instellen om zo een optimaal beeld te krijgen. Waarbij de Sony nog steeds bestaat uit een beperkte beeldkalibratie.

Denk dat deze TV het beste aan je eisen voldoet, maar hij heeft wel een heel erg afwijkend uiterlijk, dus zal je moeten kijken of dit een optie is. Maar qua reflectie is dit wel de beste TV om te kiezen. En daarbij zijn de high-end tv's van Philips altijd goed. Bovendien is de dikte geen probleem meer, de TV is namelijk nog slechts 39mm dik. Dus dat is gewoon dun.

Full LED is helaas voor de meeste fabrikanten geen optie meer, te duur. Edge led's met dynamic backlightning kunnen al in de buurt komen qua zwartwaarden met de Full LEDs, met daarbij het voordeel dat de TV ook dunner is en een lager verbruik heeft. Nano LED van LG zou ook een optie kunnen zijn, maar of dat qua lichtverdeling nu wel beter is dan de series van vorig jaar, is nog te bezien. Maar deze Nano led (de 9 serie) zal ook weer te veel spiegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Goeie tip van die ambilight weken, daar was ik zelf niet van op de hoogte. De HX920 heeft inderdaad de prijs "Beste Product" gewonnen ja. En Philips zoals je zegt dus eigenlijk een soort van tweede plaats.

Je hebt wel één ding fout: de HX920 is wel Full LED. De HX820 is Edge LED met dynamische belichting. De HX920 is qua local dimming dus véél accurater dan de Philips.

De HX920 komt er dus wel als beste uit de bus, maar heeft inderdaad geen anti-reflectie. Zoals eerder vermeld doet de HX920 het echter wel goed als je kijkt naar reflecties.

Ik heb trouwens even wat meer info opgezocht over die Philips. Zoals je zegt turkeyhakan, het is wél een full LED TV (er zitten 1000 LED's in het 46 inch model). Hier op Tweakers.net staat het dus fout.

Laat je trouwens niet misleiden, bij de Philips staat "1200 Hz" maar dit is de "Perfect Motion Rate": oftewel gewoon marketing. Waarschijnlijk 200 Hz net zoals de Sony en Samsung.

Zoals hierboven aangegeven: de Philips heeft een anti-reflectie laag. Zeker iets om te overwegen!

Toch blijf ik je de HX920 aanraden, want die zal mogelijk ook nog maar nét in het budget passen en heeft volgens de reviews toch de betere beeldkwaliteit (maar dat is voor iedereen subjectief).

Dus ik blijf bij mijn eerdere advies, maar om zeker te weten dat je niks misloopt zou ik als ik jou was toch eens even kijken of je die Philips fijner vindt qua reflectie. Dit zal je in de meeste winkels wel direct kunnen zien, vanwege de felle lampen die er vaak boven hangen.

Ik kan verder niks vinden over die korting op Philips.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 19-09-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nogmaals bedankt voor alle info!

Ik ga dit weekend wel naar de Mediamarkt. Ik hoop dat beide tv's aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:41:
Nogmaals bedankt voor alle info!

Ik ga dit weekend wel naar de Mediamarkt. Ik hoop dat beide tv's aanwezig zijn.
Neem een USB stick mee met een paar films: weet ej welke bestandsformaten het ondersteunt, en zie je gelijk beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zal het onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Ambilight weken moeten nog komen, da's elke keer met een nieuwe reeks. Die worden niet van tevoren aangekondigd natuurlijk want dan koopt niemand nu een Philips. De PFL9706 zal wel lastig vindbaar zijn, weinig kans dat hij er nu al hangt, maar ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de wedstrijd PSV - Ajax maakten ze er al reclame mee op de reclame borden.
Dus die ambilight weken zijn er nu wel. Ik meen zoals eerder gezegd vanaf morgen.

En of de 9706 aanwezig is, hangt inderdaad af van de winkel. Meestal is Philips niet zo snel met het verdelen van nieuwe toestellen. Hij is pas sinds recentelijk beschikbaar. Dus sommige winkels zullen eerder zijn dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ambilightweken zijn toch idd net gestart.

• turkeyhakan
Moeilijke keus.. De Sony of de Phillips? :)

Ga dit weekend wel even naar de Mediamarkt om beide tv's te bekijken. (hopen dat ze er staan)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:26:
Moeilijke keus.. De Sony of de Phillips? :)

Ga dit weekend wel even naar de Mediamarkt om beide tv's te bekijken. (hopen dat ze er staan)
Is de Samsung geen optie meer? Of denk je nu dat je beter voor de HX920 of Philips kan gaan omdat die wel Full LED hebben?

Met de ambilight weken moet je trouwens wel bij de goede winkel zijn: niet alle winkels doen mee, en winkels die wel meedoen doen elk verschillende modellen.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor het Philips model krijg je dan dus 300 euro cashback (moet je wel bij een deelnemende winkel (zie url hierboven)) de TV kopen. Dan moet je er zelf dus nog proberen 200 euro vanaf proberen te lullen zodat je op 1999 uitkomt.

Tja, moeilijk. Als je ambilight fijn vindt en Philips het betere merk, zeker daar voor gaan. Vind je de Sony beter, dan daarvoor.

• turkeyhakan
mr.Paaj bedankt voor de link!

Uniciteit, moeilijke keus. Op basis van de specificaties, welke zouden jullie kiezen?

En wij willen de TV met een uitgestelde betaling kopen. Dat betekent dat die €300,- daar niet in wordt meegenomen?

Edit: lees in het 2011 Phillips LCD tv topic dat er veel problemen zijn dat banding heet. Soort kleurverschill. En mijn vader kijkt vaak naar voetbal. Dus toch maar voor de Sony gaan?

[ Voor 28% gewijzigd door turkeyhakan op 22-09-2011 15:30 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:12:

Uniciteit, moeilijke keus. Op basis van de specificaties, welke zouden jullie kiezen?

En wij willen de TV met een uitgestelde betaling kopen. Dat betekent dat die €300,- daar niet in wordt meegenomen?

Edit: lees in het 2011 Phillips LCD tv topic dat er veel problemen zijn dat banding heet. Soort kleurverschill. En mijn vader kijkt vaak naar voetbal. Dus toch maar voor de Sony gaan?
Banding, tja. Sommigen melden het ook bij de Sony dacht ik, maar dan vooral reviewers Het kritische oog ziet het mogelijk wel, je moet pas zorgen maken als het massaal opgemerkt wordt door de 'normale' massa en dat heb ik bij Sony niet gehoord (of is mij in ieder geval ontgaan).

En tja, met die uitgestelde betaling... ik weet het niet. Dan klinkt Sony zoiezo ook wel logischer: daar zal de prijs met onderhandelen mogelijk uiteindelijk lager zijn en dat bespaart kosten.

Op basis van specificaties klinken ze allebei wel goed, maar als ik naar het totaal plaatje kijk zoals design (persoonlijk) en beeldverwerkingstechnologieen zou ik voor de Sony gaan. Sony vind ik vaak toch een betere bouwkwaliteit en quality check hebben dan andere bedrijven. Daarnaast vind ik het design van de Sony HX920 (en HX820) véél mooier dan van de Philips, maar dat is is dus persoonlijk.

Kortom: ikzelf zou voor de Sony gaan, maar ik zou het ook volledig begrijpen als iemand juist voor de Philips ging.

Daarnaast moet je wel zeker weten dat jullie uitgestelde betaling willen... er zitten vaak addertjes onder het gras.

• turkeyhakan
Vandaag wezen kijken. De Sony ziet er goed uit. Maar er zat een standaard disk in met een filmpje (3D) van een minuut. Dus heb niet echt de kwaliteit in 2D kunnen zien.

Samsung heeft hele mooie DVD's waardoor het lijkt alsof die een betere beeldkwaliteit heeft. Dit onderhandelen.. volgens mij zullen niet veel bedrijven de prijs verlagen, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:00
Zelf ben ik ook naar een nieuwe TV op zoek. Op mijn lijstje staan:
-Samsung 46D8000
-Sony 46HX920
-Philips 46" 9706
-Panasonic 42" VT30

Gisteren heb ik de Samsung in twee verschillende winkels gezien. Ik vind de Samsung qua behuizing het mooiste van de 4 en de afmetingen passen ook het mooist in mijn woonkamer. Toen ik de verkoper vroeg naar de bleeding problemen bij deze tv gaf hij aan dat dit inderdaad een bekend probleem is. Hij gaf aan dat niet alle consumenten dit opvalt en alleen de kritische. Het was in die winkel het meest verkochte model en hij had er nog geen terug gekregen wegens deze problemen. En als het er echt extreem in zit dan kon ik het model omruilen. Er draaide een Samsung demo op en toen zag ik het eigenlijk nauwelijks, alleen als ik er erg vanaf een zijkant naar keek. Toen ik vroeg of ze dezelfde uitzending op de Samsung wilde zetten als op de Sony zag ik het wel direct en onderaan de TV is een smalle balk te zien die minder scherp beeld (blokkerig) geeft dan op de rest van het scherm. Later die avond ben ik dit ook gaan bekijken bij de Mediamarkt, waar weer een andere bron draaide, en daar viel het me direct op bij de 8000 en de 7000 serie. Kortom de Samsung gaat voor mij hoogst waarschijnlijk afvallen. Vind dat best jammer want verder vind ik het beeld en de tv zelf prachtig.

De Sony hadden ze maar in 1 van de 2 winkels. Deze had geen last van wat de Samsung wel heeft. De tv zelf ziet er naar mijn mening ook mooi uit, maar design Samsung is mooier. Qua beeldkwaliteit was het ok, vond de kleuren een beetje flets, maar dat zal met de instellingen te maken hebben waarschijnlijk.

Ik heb met de winkel afgesproken als de Philips binnen is dat ze me bellen en dat ze de 4 modellen naast elkaar voor me zetten waardoor ik het verschil kan zien en ook met eigen content kan bepalen welke ik het beste vind. Helaas kan dit nog wel 3 weken duren dachten ze, omdat Philips eerst van de voorraad 9705 af wil.

Van de Panasonic stond overigens alleen de 50", dit is te groot voor mijn woonkamer, maar op het eerste gezicht was het beeld ook mooi.

Ben benieuwd welke keuze jij maakt, blijf het in ieder geval met belangstelling volgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:25:
Vandaag wezen kijken. De Sony ziet er goed uit. Maar er zat een standaard disk in met een filmpje (3D) van een minuut. Dus heb niet echt de kwaliteit in 2D kunnen zien.

Samsung heeft hele mooie DVD's waardoor het lijkt alsof die een betere beeldkwaliteit heeft. Dit onderhandelen.. volgens mij zullen niet veel bedrijven de prijs verlagen, of heb ik het mis?
Geen USB stick met films meegenomen dus? :9

Tja, DVD's zijn DVD's. Het onderhandelen van de prijs, tja, dat doen vrijwel alle bedrijven. Is redelijk normaal met elektronica. Je moet er wel zelf mee aankomen, en ook een beetje dringen. En dan zal de werknemer 'kijken wat hij kan doen', en vervolgens laat-ie jou denken dat hij 'm praktisch zonder winst weggeeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Die USB ben ik helemaal vergeten. Dom dom. Binnenkort maar weer terug dan.

maikel7, bedankt voor je reactie. Ik zal mijn bevindingen/keuze zeker in dit topic posten. De Phillips is bij mij afgevallen omdat ik in het Phillips 2011 tv's topic (pagina hiervoor) lees dat er veel problemen zijn. Maar je weet het maar nooit met mij, ik verander vaak snel van keus :)

[ Voor 36% gewijzigd door turkeyhakan op 23-09-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

turkeyhakan schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:12:

De Philips actie geldt doorgaans alleen voor modellen die binnen de actieperiode geleverd worden. Lastig met levering van nieuwe high-end modellen, maar wanneer je het afbetaald maakt niet uit ;) Het geld krijg je van Philips terug, dus je zit wel met €300 extra in de financiering.

Met het oog op reflectie lijkt de Philips een betere keus, maar in vorige series zijn er best een hoop problemen mee geweest en het is natuurlijk nog maar de vraag hoe deze gaan uitpakken. Wat dat betreft zit je met Sony net wat lekkerder denk ik, maar de Philips thuisservice is normaal wel gewoon goed.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 23-09-2011 16:25 ]

• turkeyhakan
Na een tip van een Tweaker een Sony 46HX920 voor €1849,- gevonden. Wat een koopje! De prijs is 5 dagen geldig. Maar mijn vader heeft nu geen geld bij de hand, en dit bedrijf heeft niet de mogelijkheid om de tv "uitgesteld" te betalen.. Jammer :(

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 09:35:
Na een tip van een Tweaker een Sony 46HX920 voor €1849,- gevonden. Wat een koopje! De prijs is 5 dagen geldig. Maar mijn vader heeft nu geen geld bij de hand, en dit bedrijf heeft niet de mogelijkheid om de tv "uitgesteld" te betalen.. Jammer :(
Het is niet de perfecte oplossing, maar kan je bij je bank niet tot een bepaald bedrag in de min gaan? Tot de 1000 euro ofzo? Dan is het al een stuk verdraagzamer.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als hij het nu niet kan betalen lekker laten zitten, zo'n prijs komt echt nog wel een keer langs. En anders zakt de adviesprijs natuurlijk uiteindelijk ook ver genoeg :)

• turkeyhakan
We hebben al een lening bij de bank ;) Nieuwe meubels etc. Huis in buitenland.. ;)

Maar ik ga met deze offerte langs een andere winkel, denk ik. Welke? :)

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:21
Doe jezelf en je pa een plezier en koop aub niet met uitgestelde betaling...
Dit zijn zo'n wurgcontracten.

Daarnaast, internet op je tv zou ik geen criterium laten zijn, hang er dan gewoon je laptop aan.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

KnoxNL schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:49:
Doe jezelf en je pa een plezier en koop aub niet met uitgestelde betaling...
Dit zijn zo'n wurgcontracten.

Daarnaast, internet op je tv zou ik geen criterium laten zijn, hang er dan gewoon je laptop aan.
Ah, dus nu wil je 'm naast een dure TV ook nog een laptop van 1000 euro aansmeren? :9

Internet zitten tegenwoordig op alle high-end modellen. ;)

• KnoxNL
Nee ervan uitgaande dat hij een laptop heeft natuurlijk, had ik er even bij moeten zeggen ;)
En hoewel subjectief, is internet via de tv zelf nog steeds geen feestje naar mijn mening.

• turkeyhakan
Hoe wil je iets kopen als het geld er niet voor is? Mijn vader werkt zelf bij een bank dus hij weet hoe het één en ander in elkaar zit ;)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

turkeyhakan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:26:
Hoe wil je iets kopen als het geld er niet voor is? Mijn vader werkt zelf bij een bank dus hij weet hoe het één en ander in elkaar zit ;)
Op dezelfde manier als de VS met zijn triljarden schuld? :9

• turkeyhakan
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik suggereer dus ook niet dat je iets moet kopen, het had gekund dat je er 1 had en dan was het voor dat onderdeel van je eisen een goede oplossing geweest.

Verder wilde ik je alleen maar waarschuwen en kan ik door mijn glasvezeltje niet ruiken dat je pa bij een bank werkt.

Anyhow succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen.

Ik was lang aan het twijfelen tussen de Philips 9706, de Samsung D8000 et de Sony HX920. Uiteindelijk heb ik voor de Sony gekozen. Hij wordt woensdag geleverd. :)

Wat ik interessant vond aan de Philips is het scherm (niet glanzend) en de kwaliteit van de beelden. Jammer genoeg vond ik de design niet zo top, ik heb liever een zwarte TV. En ik heb eveneens veel negatieve commentaren gehoord in verband met de vorige versie + sommige slechte commentaren voor de 9706 (beeld niet altijd perfect, geluidsproblemen, enz...)

De Samsung D8000 vind ik zeer mooi, maar de voet van die TV vind ik gewoon lelijk en kwaliteit van beeld is toch iets minder als die van Sony.

Hopelijk heb ik goed gekozen.

Oja, ik heb ook die ene balk genomen met luidsprekers om de TV erop te zetten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tussen die 3 tv's ben ik ook aan het twijfelen!

De Sony staat op nummer 1, de Samsung op 2 en de Phillips op 3. Moeilijk...

Wij willen een tv die een erg goede beeldkwaliteit heeft en geen tot weinig problemen. Over de Sony heb ik nog niet echt iets gelezen waar ik van denk, nee die moet ik laten staan. Behalve dat bij sommige HX920's het glas verkeerd is gemonteerd en er dan druk op het scherm komt te staan. Maar ik neem aan/hoop dat, dat al is opgelost.

Zou je misschien jouw ervaringen kunnen posten? Eventueel met foto's? :) Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:08:
Tussen die 3 tv's ben ik ook aan het twijfelen!

De Sony staat op nummer 1, de Samsung op 2 en de Phillips op 3. Moeilijk...

Wij willen een tv die een erg goede beeldkwaliteit heeft en geen tot weinig problemen. Over de Sony heb ik nog niet echt iets gelezen waar ik van denk, nee die moet ik laten staan. Behalve dat bij sommige HX920's het glas verkeerd is gemonteerd en er dan druk op het scherm komt te staan. Maar ik neem aan/hoop dat, dat al is opgelost.

Zou je misschien jouw ervaringen kunnen posten? Eventueel met foto's? :) Bij voorbaat dank!
Eens dat ik hem heb zal ik een paar foto's plaatsen.

• turkeyhakan
Even een update. Waarschijnlijk ga ik ook een PS3 kopen. Aangezien ik voor 3D toch een Blue-ray speler nodig heb.

Of kan je van internet ook content downloaden. Zoals het huren van films in 3D?

Is de Sony 46HX920 geschikt voor gaming? Vooral GranTurismo 5?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Heb net de LG 47LW980S gezien, wow wat een mooi toestel en prachtig beeld, zeker een aanrader met passiefe 3D, Full HD LED en Internet, zeker een aanrader! :Y

http://tweakers.net/nieuw...nieuwe-cinema-3d-tvs.html

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 23:11
HereIsTom schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:00:
Heb net de LG 47LW980S gezien, wow wat een mooi toestel en prachtig beeld, zeker een aanrader met passiefe 3D, Full HD LED en Internet, zeker een aanrader! :Y

http://tweakers.net/nieuw...nieuwe-cinema-3d-tvs.html
Hee, de tv is in het land !

Kan je vertellen waar je 'em gezien hebt? Ik wil deze tv ook graag even in real life zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Is de LG een aanrader ja? Hmm. Moeilijk!!

We gaan de TV over 3 weken kopen.

Wat is wijsheid? Passief 3D doet zeer aan mijn ogen, maar of dat bij deze LG ook zo is?

Waarschijnlijk wordt het de Sony 46HX920. Geen slechte keus toch?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.