Op youtube zijn er zat fimpjes dat de gtx58 sli 1,5gb met 3 schermen bf3 soepel draaien op ultra en MSAA er bij aan.Mr. Detonator schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:07:
[...]
ja...maar met alles op ultra zonder msaa draait het dus wel goed @ 2560.....wat is het punt nu ?!
als die msaa op 2x had gezet in dat filmpje draait het misschien ook wel 2x zo goed.....en dan staat nog steeds alles op ultra
is dat niet soort van microstuttering in dat filmpje (een van de redenen dat ik persoonlijk geen dual-kaart wil)
je doet zelf de volgende uitspraak..''Mensen met een 590 kunnen bijvoorbeeld al niet op 2560x1600 draaien omdat ze onvoldoende VRAM hebben.''.... wil alleen maar zeggen dat dat onzin is....er zijn nog meerdere settings mogelijk dan alles op ultra/4xmsaa enz.... en dat alles op 2560x1600...en zelfs een 580 ipv 590 draait het nog goed.....met een 570 ook nog wel denk ik op die resolutie...alleen dan niet meer op ultra
er zijn trouwens ook gtx580 met 3 gig verkrijgbaar
Ik ben benieuwd, hier nog een voorbeeld:Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:39:
[...]
Op youtube zijn er zat fimpjes dat de gtx58 sli 1,5gb met 3 schermen bf3 soepel draaien op ultra en MSAA er bij aan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wmlBaV_FtuI]
Hij geeft in zijn postings ook aan dat max settings niet kunnen omdat zijn kaarten niet genoeg vram hebben.
ja..en het verschil tussen max en bijna max is zowat alleen in screenshots zichtbaar )unfor schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:43:
[...]
Hij geeft in zijn postings ook aan dat max settings niet kunnen omdat zijn kaarten niet genoeg vram hebben.
Daar gaat het toch helemaal niet om??! Het verschil tussen low en ultra is ook amper merkbaar als je aan het spelen bent, maar dat is mijn punt niet.Mr. Detonator schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:07:
[...]
ja..en het verschil tussen max en bijna max is zowat alleen in screenshots zichtbaar )
Wat ik wil aantonen dat 1-1.5 GB onvoldoende VRAM is om de game volluit te draaien op hoge resoluties.
We hadden hiervoor veel mensen die dachten dat 1 GB geen enkel probleem op zou leveren.
De 580 loopt op 1080p al op 't limiet van z'n geheugen, niet erg future proof voor een kaart die 400-500 euro moet opbrengen.
[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 28-12-2011 21:03 ]
http://hardforum.com/showthread.php?t=1647884Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:39:
[...]
Op youtube zijn er zat fimpjes dat de gtx58 sli 1,5gb met 3 schermen bf3 soepel draaien op ultra en MSAA er bij aan.
Ik zou graag die filmpjes willen zien. En als het kan ook nog een link naar de benchmarks van de hd7950, want ik kan die nog steeds niet vinden, terwijl jij beweert ze te hebben gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door Ruben0s op 28-12-2011 22:20 ]
Die benchmarks en de filmpjes van sli gtx580 1.5gb wil ik ook wel zien.Ruben0s schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:16:
[...]
http://hardforum.com/showthread.php?t=1647884
Ik zou graag die filmpjes willen zien. En als het kan ook nog een link naar de benchmarks van de hd7950, want ik kan die nog steeds niet vinden, terwijl jij beweert ze te hebben gezien.
Voor Tweakert;
En nog een keer de link die laat zien dat het toch echt NIET genoeg is: Youtube
Aangezien mijn Q6600 op stock snelheden in zowel alle games de bottleneck is voor mijn 6870, ben ik van plan mijn CPU over te klokken. Omdat ik nog de stock koeler heb, ga ik deze vervangen. Nu heb ik echter een CM Elite 333, een relatief kleine low budget kast, waarvoor zo ongeveer alle koelers te groot zijn.
Ik was aan het kijken naar een Noctua NH-D14 of een Corsair H100. Als kast ben ik aan het twijfelen tussen een CM 690 II of een Corsair 500R. Mijn doel is 3.60 GHz te halen, is het hele idee om mijn kast/koeler te vervangen dan een beetje overkill, of toch wel nodig?
En wat zijn jullie meningen over de 690 vs 500R en de D14 vs H100?
Ik was aan het kijken naar een Noctua NH-D14 of een Corsair H100. Als kast ben ik aan het twijfelen tussen een CM 690 II of een Corsair 500R. Mijn doel is 3.60 GHz te halen, is het hele idee om mijn kast/koeler te vervangen dan een beetje overkill, of toch wel nodig?
[ Voor 5% gewijzigd door Brokxie op 28-12-2011 23:56 ]
Hou lekker je setupKillerX42 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:51:
Aangezien mijn Q6600 op stock snelheden in zowel alle games de bottleneck is voor mijn 6870, ben ik van plan mijn CPU over te klokken. Omdat ik nog de stock koeler heb, ga ik deze vervangen. Nu heb ik echter een CM Elite 333, een relatief kleine low budget kast, waarvoor zo ongeveer alle koelers te groot zijn.
en clock je q6600 op 3.2ghz - 3.4ghz
dan is je cpu niet meer de bottleneck en kan je toch nog lekker spelen zonder extra geld eraan uit te geven
Dat zou ik zelf ook het liefst hebben natuurlijk. Helaas wordt de temperatuur zelfs met een overclock naar 3GHz al best hoog.SonyEricsson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 02:41:
[...]
Hou lekker je setup
en clock je q6600 op 3.2ghz - 3.4ghz
dan is je cpu niet meer de bottleneck en kan je toch nog lekker spelen zonder extra geld eraan uit te geven
Verwijderd
Geen matches
Waarom moet ik dat 2 keer zien. Zoek eens wat beter, we zijn hier tweakers.F r a n k D schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:07:
[...]
Die benchmarks en de filmpjes van sli gtx580 1.5gb wil ik ook wel zien.
Voor Tweakert;
En nog een keer de link die laat zien dat het toch echt NIET genoeg is: Youtube
Dit iets voor je?KillerX42 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:32:
[...]
Dat zou ik zelf ook het liefst hebben natuurlijk. Helaas wordt de temperatuur zelfs met een overclock naar 3GHz al best hoog.
pricewatch: Antec H2O 620
Niet beter dan de meeste luchtkoelers maar zeker ook niet slechter. Is wel enorm klein dus de koeler zelf krijg je echt overal ingebouwd. Wel moet je dan de radiator ergens kwijt zien te kunnen maar dat is gewoon maatje 120mm. (Redelijk prijzig tov luchtkoelers, dat dan weer wel)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik heb die antec h20 620 op mijn Core 2 quad 9450 koelt niet slecht en makkelijk te installeren.
Ik vind het best stil ook,weet dat er beter oplossingen zijn,maar ben tevreden.
Ik vind het best stil ook,weet dat er beter oplossingen zijn,maar ben tevreden.
Die radiator zal ik helaas niet in mijn kast kwijt kunnen, dus zal ik ook dan een andere kast moeten kopenEvaluationCopy schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:33:
[...]
Dit iets voor je?
pricewatch: Antec H2O 620
Niet beter dan de meeste luchtkoelers maar zeker ook niet slechter. Is wel enorm klein dus de koeler zelf krijg je echt overal ingebouwd. Wel moet je dan de radiator ergens kwijt zien te kunnen maar dat is gewoon maatje 120mm. (Redelijk prijzig tov luchtkoelers, dat dan weer wel)
Aan jou nu de taak om uit te zoeken hoe dat komt. Kan je CPU koeler de warmte niet kwijt doordat deze te klein is of is de airflow in je kast gewoon niet goed? Een nieuwe koeler is natuurlijk een leuke oplossing, maar als de airflow slecht is heb je daar niet veel aan.KillerX42 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:32:
[...]
Dat zou ik zelf ook het liefst hebben natuurlijk. Helaas wordt de temperatuur zelfs met een overclock naar 3GHz al best hoog.
Je geeft aan dat veel koelers te groot zijn en dat je al snel bent aangewezen op kleinere koelers. Om toch goeie prestatie's te kunnen krijgen kan je dit overwegen:
Lappen: het hoe en wat topic
Heb ik zelf ook gedaan en de eerste keer scheelde dat ongeveer 10 graden.
[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 29-12-2011 13:38 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
wat is hoog? Ik zit met mijn Q op 71graden bij full load (uurtje primen)KillerX42 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:32:
[...]
Vanmiddag even een slordige overclock gedaan.
In de bios enkel de PCI naar 100, de FSB naar 333 en de Vcore van 'auto' naar 1.3V gezet.
Kwam prima door zo'n 10 minuten blend test in Prime95. Maximaal 57 graden, niet extreem slecht voor de stock koeler
BF3 werd echter nog steeds tegengehouden door de CPU. Alle cores volop belast, GPU kwam niet verder dan 80%. Dit zowel in 64p Caspian Border en 32p Operation Metro.
Ook in AC: Revelations, Skyrim, EVE Online en GTA IV werd de GPU niet goed belast, tenzij er een stuk/gebied kwam wat niet zo CPU eisend was. In GTA IV kon ik de GPU wel aan het werk zetten door de viewing distance, detail distance en traffic density naar 0 te zetten.
Van de games die ik op m'n pc heb kon enkel COD4 continu de GPU bezig houden.
Tijdens de uitgebreide gamingsessie van zo'n anderhalf uur kwam de temperatuur meestal niet aan de 50.
Hierna even geprobeerd het beestje op 3.6GHz te laten draaien. Weer een slordige overclock waarbij ik enkel de Vcore en FSB heb verhoogd. FSB naar 400, Vcore eerst naar 1.4V. Deze vond hij echter toch te weinig, net als 1.45V. Bij 1.50V wilde hij eindelijk booten en kon ik even in Windows komen. Na een paar seconden Prima95 kwam er echter een BSOD.
Toen eventjes 3.3GHz geprobeerd, wat lukte op 1.40V, maar toen die ook faalde had ik er even genoeg van, en heb ik alles weer naar de 3GHz gezet.
In de meeste overclock guides worden vaak tientallen settings in de BIOS handmatig ingesteld, waaronder bijvoorbeeld de RAM timings en Volt. Dit heb ik nu dus allemaal niet gedaan. Zou de setting die ik nu gebruik gewoon veilig zijn? Uiteraard zal ik hem nog even fatsoenlijk stresstesten, en desnoods het voltage aanpassen. Maar zoals gezegd biedt deze 600MHz extra eigenlijk weinig verbetering. Het is dan ook maar de vraag of 1200MHz (naar 3.6GHz) wel de bottleneck zal weghalen.
Ik draai nu mijn Q6600 G0 @3.00GHz met 1.30Vcore in de BIOS.
Dit met de stock intel koeler, waarmee hij tijdens gamen maximaal zo'n 50 graden wordt, en zo'n 57 tijdens Prime95.
Asus P5K SE/EPU
4GB DDR2-800 RAM
Ati 6870 1GB
Lappen heb ik overwogen, maar wil het liever toch niet doen, aangezien het een toekomstige verkoop van mijn Q6600 zou kunnen bemoeilijken.
In de bios enkel de PCI naar 100, de FSB naar 333 en de Vcore van 'auto' naar 1.3V gezet.
Kwam prima door zo'n 10 minuten blend test in Prime95. Maximaal 57 graden, niet extreem slecht voor de stock koeler
BF3 werd echter nog steeds tegengehouden door de CPU. Alle cores volop belast, GPU kwam niet verder dan 80%. Dit zowel in 64p Caspian Border en 32p Operation Metro.
Ook in AC: Revelations, Skyrim, EVE Online en GTA IV werd de GPU niet goed belast, tenzij er een stuk/gebied kwam wat niet zo CPU eisend was. In GTA IV kon ik de GPU wel aan het werk zetten door de viewing distance, detail distance en traffic density naar 0 te zetten.
Van de games die ik op m'n pc heb kon enkel COD4 continu de GPU bezig houden.
Tijdens de uitgebreide gamingsessie van zo'n anderhalf uur kwam de temperatuur meestal niet aan de 50.
Hierna even geprobeerd het beestje op 3.6GHz te laten draaien. Weer een slordige overclock waarbij ik enkel de Vcore en FSB heb verhoogd. FSB naar 400, Vcore eerst naar 1.4V. Deze vond hij echter toch te weinig, net als 1.45V. Bij 1.50V wilde hij eindelijk booten en kon ik even in Windows komen. Na een paar seconden Prima95 kwam er echter een BSOD.
Toen eventjes 3.3GHz geprobeerd, wat lukte op 1.40V, maar toen die ook faalde had ik er even genoeg van, en heb ik alles weer naar de 3GHz gezet.
In de meeste overclock guides worden vaak tientallen settings in de BIOS handmatig ingesteld, waaronder bijvoorbeeld de RAM timings en Volt. Dit heb ik nu dus allemaal niet gedaan. Zou de setting die ik nu gebruik gewoon veilig zijn? Uiteraard zal ik hem nog even fatsoenlijk stresstesten, en desnoods het voltage aanpassen. Maar zoals gezegd biedt deze 600MHz extra eigenlijk weinig verbetering. Het is dan ook maar de vraag of 1200MHz (naar 3.6GHz) wel de bottleneck zal weghalen.
Ik draai nu mijn Q6600 G0 @3.00GHz met 1.30Vcore in de BIOS.
Dit met de stock intel koeler, waarmee hij tijdens gamen maximaal zo'n 50 graden wordt, en zo'n 57 tijdens Prime95.
Asus P5K SE/EPU
4GB DDR2-800 RAM
Ati 6870 1GB
Aangezien mijn kast slechts zeer minimale cablemanagement mogelijkheden heeft, was het erg moeilijk de kabels fatsoenlijk weg te werken. De airflow is wel redelijk lijkt me. Als ik een nieuwe koeler koop, heb ik de neiging meteen voor een high end model te gaan, zoals de Noctua NH-D14, en dan dus ook meteen een andere kast te pakken voor fatsoenlijke cablemanagement.ChojinZ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:37:
[...]
Aan jou nu de taak om uit te zoeken hoe dat komt. Kan je CPU koeler de warmte niet kwijt doordat deze te klein is of is de airflow in je kast gewoon niet goed? Een nieuwe koeler is natuurlijk een leuke oplossing, maar als de airflow slecht is heb je daar niet veel aan.
Je geeft aan dat veel koelers te groot zijn en dat je al snel bent aangewezen op kleinere koelers. Om toch goeie prestatie's te kunnen krijgen kan je dit overwegen:
Lappen: het hoe en wat topic
Heb ik zelf ook gedaan en de eerste keer scheelde dat ongeveer 10 graden.Zelfs bij stockkoelers kan dit schitterende resultaten geven.
Lappen heb ik overwogen, maar wil het liever toch niet doen, aangezien het een toekomstige verkoop van mijn Q6600 zou kunnen bemoeilijken.
Hmm dan houdt mijn G0 Q6600 het nog redelijk koel. (zie verhaaltje over OCen).SonyEricsson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:19:
[...]
wat is hoog? Ik zit met mijn Q op 71graden bij full load (uurtje primen)
zo even snel gelezen te hebben kan je makkelijk met je stock koeler de q op 3,4 laten draaien
gewoon op 1.375/1,4 moet geen probleem zijn , maar je moet spelen met je ram timings en andere bios settings. Maar daarover staan genoeg over op internet.
gewoon op 1.375/1,4 moet geen probleem zijn , maar je moet spelen met je ram timings en andere bios settings. Maar daarover staan genoeg over op internet.
Als ik hem nu gewoon een tijd op 3.00GHz laat lopen, kan ik dan nu gewoon alles laten staan?SonyEricsson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:18:
zo even snel gelezen te hebben kan je makkelijk met je stock koeler de q op 3,4 laten draaien
Aangezien ik dus nergens mee gespeeld heb behalve FSB/PCI en Vcore.
Voor de mensen die overwegen een nieuwe pc te kopen KOOP VANDAAG JE RAM!!! het is weer dubbel zo d uur over een paar maandjes.. laatst ook ff voor 3 tientjes 8GB gehaald.. markt is nu een dal
[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 30-12-2011 11:33 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Om welke reden en/of welke bron? De prijzen zijn nog steeds behoorlijk hard aan het dalenLias schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:32:
Voor de mensen die overwegen een nieuwe pc te kopen KOOP VANDAAG JE RAM!!! het is weer dubbel zo d uur over een paar maandjes.. laatst ook ff voor 3 tientjes 8GB gehaald.. markt is nu een dal
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Je kan ook wachten tot 16GB betaalbaar is maarja 8Gb is meer dan zat zat zat.
Ik denk niet dat de prijzen nog veel gaan dalen (2x 4Gb).
Sterker nog ik zie ze alweer in prijs stijgen!
Ik denk niet dat de prijzen nog veel gaan dalen (2x 4Gb).
Sterker nog ik zie ze alweer in prijs stijgen!
[ Voor 43% gewijzigd door A87 op 30-12-2011 14:11 ]
Verwijderd
Matched: bf3
Ik heb een i7-920 met 6gb geheugen en een EVGA GTX 550 Ti Superclocked, is het mogelijk om BF3 te kunnen spelen??
Sure, op low-med settings moet dat wel lukken. (low is niet zo erg als het klinkt)Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:31:
Ik heb een i7-920 met 6gb geheugen en een EVGA GTX 550 Ti Superclocked, is het mogelijk om BF3 te kunnen spelen??
Verwijderd
Geen matches
Thanks! Ik zie wel filmpjes voorbij komen met mijn set-up (ongeveer) die het op high spelen met ongeveer 30-40 fps. Is dat niet mogelijk met mijn set-up dan?unfor schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:33:
[...]
Sure, op low-med settings moet dat wel lukken. (low is niet zo erg als het klinkt)
Ik draai met men 460gtx 1gb BF3 op high met 40fps medium 55 a 60fps als ik men kaartje overclock kom ik op high met een 46 a 48fps weg!
Verwijderd
Denk je dat ik met mijn i7 920 stock, 6gb ram en m'n evga gtx 550 ti superclocked ook bf3 rond de 30-35 fps kan draaien op high?elsympatico schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:56:
Ik draai met men 460gtx 1gb BF3 op high met 40fps medium 55 a 60fps als ik men kaartje overclock kom ik op high met een 46 a 48fps weg!
op medium met een paar op high .. maar laat AA maar uit staan!Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:31:
[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:59 ]
Er is ook nog zoiets als ''buffer extra'' meer MB is trouwens altijd beter.unfor schreef op 27 december 2011 @ 16:59:
Regelmatig discussies voorbij gekomen in dit topic of 1 GB voldoende zou zijn voor max settings.
Kwam vandaag deze tegen:
[afbeelding]
Op 1080 P kan je met sommige games al op 2.2 GB komen... en denk maar niet dat je frame drops krijgt met 1.5GB.
Theoretisch spul allemaal.
1.5GB is gewoon ZAT vool ALLE op 1080 P .. ZAT in de zin van net geen frame drops en- off.. dat je freezes krijgt of irritante dips. Een goed voorbeeld is Crysis 2 .. je pakt zo 1.8GB vol maar met 1.5 GB heb ik naar mijn weten geen frame drops gehad...... (ultra).
To be honest......... 3GB is bull shit and the latencies messes it totally up
http://www.hardwarecanuck...tx-580-3gb-review-15.html
maaarr.. op papierr had ik wellicht wel een frame drop.... dus op papier is het anders dan in de praktijk...
[ Voor 71% gewijzigd door A87 op 02-01-2012 16:52 ]
Verwijderd
Geen matches
Dankjewel! En ja dat dacht ik al.. Nou, good enough.. Heb wat filmpjes gezien met alles op low, en zelfs dan ziet het er nog geweldig uit!Lias schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:54:
[...]
op medium met een paar op high .. maar laat AA maar uit staan!
Kameraad van me is van 4GB naar 16GB ram gegaan, hij zegt dat het een wereld van verschil is in Battlefield 3.
En die kwibus speelt em nog gewoon van hd
Hij wil gewoon de voordelen van een ssd niet zien.
waarom wil je per se op high draaien? Zelfs op low is het niet lelijk hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:03:
[...]
Denk je dat ik met mijn i7 920 stock, 6gb ram en m'n evga gtx 550 ti superclocked ook bf3 rond de 30-35 fps kan draaien op high?
[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 03-01-2012 18:21 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik heb een 560ti en heb op sharqi in/op tv station immer een lage fps van 45 als ik richting de city kijk.
Heb allls naar medium geen msaa en 1x aa
De grafische kernwordt volgens msi afterburner op dat moment slechts voor ongeveer 50% benut. Zo ook het geheugen.
Resolutie 1380x768.
Ook mét msaa aan heb ik minimaal 45.
Ok...wie weet wat hier aan de hand is.
Heb allls naar medium geen msaa en 1x aa
De grafische kernwordt volgens msi afterburner op dat moment slechts voor ongeveer 50% benut. Zo ook het geheugen.
Resolutie 1380x768.
Ook mét msaa aan heb ik minimaal 45.
Ok...wie weet wat hier aan de hand is.
[ Voor 8% gewijzigd door Waterlelie op 04-01-2012 22:35 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Verwijderd
Geen matches
Logisch, want OS + BF2 > 4GB, maar nog wel <8GBSnowwie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:15:
Kameraad van me is van 4GB naar 16GB ram gegaan, hij zegt dat het een wereld van verschil is in Battlefield 3.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 23:29 ]
ga hopelijk ook binnekort met mn computer 4 gb -> 8 gb wel jammer dat ddr2 wat duurder is. ik merk het wel dat ik veel memory leakage heb dus..Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:27:
[...]
Logisch, want OS + BF2 > 4GB, maar nog wel <8GB
Ik begrijp niet hoe mensen toch boven die 4GB komen. Ik kom nooit boven de 3 uit, incl BF3.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
hoeveel geheugen heb je in je machine? als je maar 4 gb erin hebt dat waarschijnlijk niet, maar met mn andere computer kom ik op 6 gb uit...EvaluationCopy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:12:
Ik begrijp niet hoe mensen toch boven die 4GB komen. Ik kom nooit boven de 3 uit, incl BF3.
Ik haal wel eens 4.5 zonder dat ik iets anders draai... dat je niet hoog uitkomt is omdat de software intelligent is en niet al je geheugen opslokt maar naar je schijf cached oid.EvaluationCopy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:12:
Ik kan het weten ik ging over van 4 naar 8... zelfs windows boot sneller!
[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 05-01-2012 10:34 ]
Dat dacht ik ook, totdat ik 8 GB aanschafte.EvaluationCopy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:12:
Nu zit ik toch regelmatig tegen de 4.5 GB gebruik, en heb het idee dat BF3 beter loopt.
*Ik heb de waarschuwing gelezen tot 3x toe. Het heet BF 3 hardware topic dus ik post toch maar mijn vraag..*
Beste Tweakers,
Korte intro. Ik heb in 2008 een "monster" (toen dan) aangeschaft en inmiddels ben ik wel toe aan wat nieuws. Alleen anders dan toen ben ik niet meer zo hele fanatieke gamer en ben ik ook minder op de hoogte van de do's/don'ts. Van mij hoeft dan ook niet meer alles op Ultra, high is voldoende en ik wil gewoon kunnen spelen zonder FPS lag.
Zoals ik al aangaf ben ik niet een hele fanatieke game meer dus een compleet nieuw systeem zit er niet in. Ik heb ook een motor die mijn geld op eist
. Kortom ik wil een upgrade.
Huidige PC:
CPU:Intel Q9550 Quad Core 2.8 Ghz (niet overclocked, sta er wel voor open).
GPU: ATI HD 4870 1Gb, geen Xfire. Dit onderdeel is naar mijn idee het zwakt en wordt... makkelijk 90 Cel!
Geheugen: 8Gb Corsair, 4 x 2GB (2x Twin van 4Gb)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Scherm: 24" wens alles op 1900*1200 te spelen/max spel resolutie,
Ik laat al een beetje doorschemeren dat ik niet happy ben met mij videokaart. Dat ding wordt soms verschrikkelijk heet en maakt ook best veel lawaai. Nu kan ik daar wel mee leven dus ik heb gekeken naar Xfire maar ik geloof dat ik niet verder kom dan medium met BF3.
Conclusie
Wat raden jullie aan om te upgraden? Ik lees veel over sandy hupel de pup maar er is geen budget voor en en, dus het moet worden of of
. Ik sta open voor het overklokken van mijn CPU dus ik denk dat het vervangen van mijn videokaart het beste is.
Budget niet meer dan €230 of helemaal niks doen en sparen voor een compleet nieuw systeem want binnenkort komt er een nieuwe gen harware uit dus wordt alles weer net iets betaalbaarder.
Mijn dank is groot,
Joost
ps. Singelplayer draaide BF3 aardig dus ik wil nu de multiplayer versie kopen maar ik verwacht dat er dan meer beroep wordt gedaan op mijn PC en het dan niet meer vlot draait.
Beste Tweakers,
Korte intro. Ik heb in 2008 een "monster" (toen dan) aangeschaft en inmiddels ben ik wel toe aan wat nieuws. Alleen anders dan toen ben ik niet meer zo hele fanatieke gamer en ben ik ook minder op de hoogte van de do's/don'ts. Van mij hoeft dan ook niet meer alles op Ultra, high is voldoende en ik wil gewoon kunnen spelen zonder FPS lag.
Zoals ik al aangaf ben ik niet een hele fanatieke game meer dus een compleet nieuw systeem zit er niet in. Ik heb ook een motor die mijn geld op eist
Huidige PC:
CPU:Intel Q9550 Quad Core 2.8 Ghz (niet overclocked, sta er wel voor open).
GPU: ATI HD 4870 1Gb, geen Xfire. Dit onderdeel is naar mijn idee het zwakt en wordt... makkelijk 90 Cel!
Geheugen: 8Gb Corsair, 4 x 2GB (2x Twin van 4Gb)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Scherm: 24" wens alles op 1900*1200 te spelen/max spel resolutie,
Ik laat al een beetje doorschemeren dat ik niet happy ben met mij videokaart. Dat ding wordt soms verschrikkelijk heet en maakt ook best veel lawaai. Nu kan ik daar wel mee leven dus ik heb gekeken naar Xfire maar ik geloof dat ik niet verder kom dan medium met BF3.
Conclusie
Wat raden jullie aan om te upgraden? Ik lees veel over sandy hupel de pup maar er is geen budget voor en en, dus het moet worden of of
Budget niet meer dan €230 of helemaal niks doen en sparen voor een compleet nieuw systeem want binnenkort komt er een nieuwe gen harware uit dus wordt alles weer net iets betaalbaarder.
Mijn dank is groot,
Joost
ps. Singelplayer draaide BF3 aardig dus ik wil nu de multiplayer versie kopen maar ik verwacht dat er dan meer beroep wordt gedaan op mijn PC en het dan niet meer vlot draait.
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Ik heb trifire 5870, 1920/1080 , veel settings op high, maar lijk af en toe toch last te hebben van wat frame-drops.... bah 
al aan het frutten geweest met instellingen... moet ff nakijken wat ik nu heb, lol

al aan het frutten geweest met instellingen... moet ff nakijken wat ik nu heb, lol
icm je processor zou ik voor een HD6780 gaan. (bv deze pricewatch: MSI R6870 HAWK) Alles daarboven vormt je processor de bottleneck en dat wil je echt niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 05-01-2012 16:31 ]
Whole lot of stars ***
- ApC_IcE
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15-09 14:09
Aan elk einde zit een begin
:strip_icc():strip_exif()/u/43218/crop5cd29cf426461_cropped.jpeg?f=community)
Geen matches
wat een onzin.. zie de setup in mijn sig.Rudios schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:30:
[...]
icm je processor zou ik voor een HD6780 gaan. (bv deze pricewatch: MSI R6870 HAWK) Alles daarboven vormt je processor de bottleneck en dat wil je echt niet.
tuurlijk is bij mij de processor 'iets' aan het bottlenecken.. Maar op ultra is het zelfs speelbaar.
maar op high haal ik rond de 80 fps (op sommige momenten inzakkers naar 50 voor luttele seconden)
constante load videokaart 80% en processor 100% (dus iets processor bottleneck)
Maar een 6870 aanpraten als 'beste kaart voor jouw systeem' gaat toch echt te ver

Ik raad je aan een 2GB kaart te kopen.
klok je processor over tot ongeveer 3,7 Ghz en koop een 6950 2GB
pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
of een paar tientjes meer voor een 6970 2GB
pricewatch: Sapphire HD 6970 2 GB GDDR5 PCI-E
[ Voor 17% gewijzigd door ApC_IcE op 05-01-2012 16:52 ]
Is helemaal geen onzin. Heb het hier al tig keer gezegt dat ik zo'n 20% vooruit ben gegaan van een Q6600@3ghz naar een i5@4ghz met een GTX560ti. Maargoed, als jij het de moeite waard vind om performance in te leveren voor zo'n dure kaart, heb ik niks gezegd.
Proc op 100% en je GPU op 80% zegt toch al genoeg??
Ik zou altijd voor een kaart kiezen die matched aan het systeem en dan voor de 100% benut wordt, ga je meer betalen in verhouding tot de prestaties is het gewoon sonde van het geld, imho.
Ik zou altijd voor een kaart kiezen die matched aan het systeem en dan voor de 100% benut wordt, ga je meer betalen in verhouding tot de prestaties is het gewoon sonde van het geld, imho.
[ Voor 59% gewijzigd door Rudios op 05-01-2012 17:05 ]
Whole lot of stars ***
Gedvers. Ik heb wel wat gehaper af en toe, zou dat dan toch aan het geheugen liggen? Raar dat hij die 4e GB dan niet gebruikt... misschien omdat ik net over de 3 kom ofzo... Geheugen kost toch geen reet nu, tijd voor een 8GB setjeLias schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:28:
[...]
Ik haal wel eens 4.5 zonder dat ik iets anders draai... dat je niet hoog uitkomt is omdat de software intelligent is en niet al je geheugen opslokt maar naar je schijf cached oid.
Ik kan het weten ik ging over van 4 naar 8... zelfs windows boot sneller!
Een q9550 op 3.7 is toch net anders dan een q6600 op 3.0. Ok, niet extreem maar die q9550 gaat nog prima mee. Ik zou als ik hem was ook een nieuwe videokaart aanschaffen met 2GB geheugen. En z'n processor inderdaad even wat overklokken. Kan ie weer ff vooruit.Rudios schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:00:
Is helemaal geen onzin. Heb het hier al tig keer gezegt dat ik zo'n 20% vooruit ben gegaan van een Q6600@3ghz naar een i5@4ghz met een GTX560ti. Maargoed, als jij het de moeite waard vind om performance in te leveren voor zo'n dure kaart, heb ik niks gezegd.
Hallo
een Q6600 op 3ghz is dan ook peanuts als je het een Q9xxx op 3,8-4ghz clocktRudios schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:00:
Jouw conclusie kan wel kloppen hoor
dus een Q6600 standaard met een highend videokaart is 30% bottleneck
een Q6600 @ 3.0 ghz = 20%
een Q6600 @ 3,6 ghz = 10%
een standaard Q9550 = 10%
een Q9550 @ 3,7 and up =5%
dus al met al hebben jullie beide gelijk zou ik zeggen
Beste Rudios en ApC...
Bedankt voor jullie reacties. Het prijsverschil tussen de door jullie gekozen kaarten vind ik niet erg groot. Nuja €70 is niet mis maar wat ik lees is dat 2Gb e VRAM een sterke aanrader is voor BF3 en ik heb het idee dat de ATI 6950 wel ff wat beter is op de lange baan als ik eventueel mijn CPU zou willen vervangen.
Een kaart die ik ben tegengekomen met 2 Gb is de XFX 6870 op Alternate
Andere tips?
Oh ApC, heb je een goeie noobi overclock guide?
Bedankt voor jullie reacties. Het prijsverschil tussen de door jullie gekozen kaarten vind ik niet erg groot. Nuja €70 is niet mis maar wat ik lees is dat 2Gb e VRAM een sterke aanrader is voor BF3 en ik heb het idee dat de ATI 6950 wel ff wat beter is op de lange baan als ik eventueel mijn CPU zou willen vervangen.
Een kaart die ik ben tegengekomen met 2 Gb is de XFX 6870 op Alternate
Andere tips?
Oh ApC, heb je een goeie noobi overclock guide?
[ Voor 16% gewijzigd door joostsozee op 05-01-2012 17:21 ]
http://speedtest.net/result/2130203198.png
- ApC_IcE
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15-09 14:09
Aan elk einde zit een begin
:strip_icc():strip_exif()/u/43218/crop5cd29cf426461_cropped.jpeg?f=community)
Geen matches
ik zit op me werk dus kan niet kijken .. pm me even en dan kijk ik vanavond
2gb is zéker een aanrader, ik heb nu een 2gb 560ti versie en het loopt echt kutjesoepel, door de 2gb geheugen kan ik op Ultra spelen, ook op High zie je dat BF3 graag van het geheugen snoept, soms een verbruik van 1.5gb op high. Ook gezien het feit dat je met een 2gb kaart klaar bent voor toekomstige games, is dat het zeker waard!
Whole lot of stars ***
Ik speel bf3 nu sinds de release, op mn hd 6950 2 GB. Ik merk nu met de nieuwe maps toch wel frame drops onder 40 FPS. Ik heb alle sop high 16x af. rest uit.
Zijn er meer lui welke met de nieuwe maps meer uitschieters naar beneden hebben,.
Ik denk dat ik mn 6950 ga omruilen voor de 7970.
Zijn er meer lui welke met de nieuwe maps meer uitschieters naar beneden hebben,.
Je zou m nog kunnen flashen naar een 6970, misschien dat het helptJustin2000 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:45:
Ik speel bf3 nu sinds de release, op mn hd 6950 2 GB. Ik merk nu met de nieuwe maps toch wel frame drops onder 40 FPS. Ik heb alle sop high 16x af. rest uit.
Wat Apc_IcE zegt klopt, met dat budget moet je absoluut voor een 6950 gaan. Overclocken gaat eenvoudig met een Q9550, je moet wel een redelijk MoBo hebben en bij voorkeur een E0 stepping.
Op welke CPU heb je dit? En ik zou eerst omflashen inderdaadJustin2000 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:45:
Ik heb inmiddels een 2e 6950 besteld (sapphire) ik heb een instelling gevonden op high waarmee ik continue 55-60 fps behaal. Wat me nu opvalt dat mn videogeheugen niet continue voor 100% vol is maar rond 85-99 schommeld.Cyleo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:16:
[...]
Op welke CPU heb je dit? En ik zou eerst omflashen inderdaadtoch een dikke boost als het kan (lees: als het een beetje een oude kaart is)
Maar straks met 2e 6950 ga ik uiteraard naar ultra ik draai op een i5 2500k op 3.9
Waarom zou je je videogeheugen continue 100% vol willen hebben?Justin2000 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:53:
[...]
Ik heb inmiddels een 2e 6950 besteld (sapphire) ik heb een instelling gevonden op high waarmee ik continue 55-60 fps behaal. Wat me nu opvalt dat mn videogeheugen niet continue voor 100% vol is maar rond 85-99 schommeld.
Maar straks met 2e 6950 ga ik uiteraard naar ultra ik draai op een i5 2500k op 3.9

Verwijderd
4,5 ,komt ie regelmatig aan vooral bij de grotere maps.EvaluationCopy schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:12:
Ja wie wil dat wel?, echter had ik last van FPS dips nu blijkt dit was wanneer het geheugen vol liep, nu heb ik dusdanig instellingen naar beneden bijgesteld dat het redelijk strak loopt op 55-60 fps.mdcobra schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:16:
[...]
Waarom zou je je videogeheugen continue 100% vol willen hebben?
Ik hoor andere lui welke op ultra spelen met aa aan etc, en lekker rond 60 FPS zitten, (wat ik niet geloof)
Op 720p haal je met een 570 of 6950 wel rond de 60 fps hoor.
Echt niet met alles aan.haarbal schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:39:
Op 720p haal je met een 570 of 6950 wel rond de 60 fps hoor.
Ik speel BF3 1920x1080 met een HD5850 1Gig.
Opgeklokt van 725/1000 naar 870/1200 alle instellingen "high" behalve 0 MSAA meestal +/- 40 fps. Goed te doen. Maar de ge-aliasde details zoals dakranden antennes irriteerde mij.
Dus met een 2e hands kaartje er bij nu in crossfire.
Beide kaarten opgeklokt naar 765/1125 met MSI Afterburner programma en een agressieve ventilator instelling: max 50% fan-speed om het zaakie onder de 80ºC te houden. (840/1175 werkt ook met "nog" hogere fps maar dan wordt het erg warm met een hoop meer koelings lawaai.)
Nu doet BF3 bij mij +/- 50fps op de zelfde "high" instellingen maar dan met 4x MSAA (SSAA instelling van CCC driver). Ik speel echter met 2x MSAA omdat ik het verschil niet merk tijdens het vluchten voor die $#@! viper heli en iedereen die achter me aan zit. Schommelt een beetje tussen de 45-60fps nu, prima voor mij.
Er is echter een vette crossfire bug in BF3. Als je crossfire hebt samen met onboard Realtek ALC888 of soortgelijk audio ingeschakeld dan maak je grote kans op de BRRRR freeze vastloper waar je een harde reset moet uitvoeren. Dit na 5 tot 45 minuten of meer. Soms houd ik het wel eens een ronde of 2 vol maar ik kan er op rekenen dat hij vastloopt. Daar gaan je 4000 punten.
Als je dit probleem hebt probeer eerst de onboard sound in je moederbord bios uit te zetten voor dat je net als ik de heel driverbende overhoop haalt.
Ik heb er maar een usb X-Fi 5.1 pro geluidsbakkie voor besteld want ik heb geen slots vrij voor een interne kaart. Deze bug heb ik uiteindelijk gevonden na allerlei vage workarounds in de diverse forums welke niet werkte.
Daar komt ook nog eens bij dat ik 2 diplays in clone draai om eventueel op m'n tv films te kijken of race spelletjes te spelen met een xbox360 controller. Nu met crossfire werkt alles behalve in eens geen 3D game uitvoer op m'n tv. Start ik een spel op dat gaat de tv op zwart / sluit ik het spel af dan heb ik weer beeld.
Nu blijkt weer dat het komt omdat ik de tv op de hdmi-poort heb en mijn monitor op de DVI. Oplossing zou zijn een dvi-adapter op de nog vrije display-poort en daar mijn dvi monitor op aansluiten. Adaptertje heb ik ook maar besteld. Het heeft te maken met de manier waarop de 1e grafische kaart het beeld van beide kaarten samenstelt en de manier waarop hdmi en dvi poorten samenwerken of niet.
Nu krijg ik die dvi adapter en de nieuwe geluidsbron vandaag pas binnen dus ik laat nog wel weten hoe het werkt. Haha. €€€
Dus mijn advies. Heb je budget € 230,- Een HD6950 2Gig is prima voor BF3 zoals ik bij een vriend heb gezien. Maar als je zit te denken aan een 2e voor crossfire in de toekomst. Koop dan gewoon nu een kaart die nog sneller is voor € 300,- ofzo.
Want stel je voor dat je in de toekomst een nieuwe pc in elkaar zet en dan allerlei problemen tegenkomt met crossfire, dan is die bottleneck van een langzamere CPU van nu wellicht wel even te verteren.
--Edit--
Geen brrrrrr freeze vastloper meer in BF3 met nieuwe geluidskaart en onboard Realtek uitgeschakeld in Bios. Werkt.
DP>DVI adapter is geen oplossing ome 3d game beeld simultaan op 2 monitoren te tonen met crossfire ingeschakeld. Jammer van de € 25,- . (Sapphire)
Totale kosten crossfire naderhand aanvullen met HD5850 1Gig voor BF3
extra 2e hands kaart € 100,-
nieuwe geluidskaart usb X-Fi € 60,-
dp>dvi kabel test € 25,-
manuren 40 niet mee gerekend
Totaal € 185,- Maar ik ben wel een stuk wijzer en BF3 crossfire werkt nu eindelijk zonder problemen
.
Opgeklokt van 725/1000 naar 870/1200 alle instellingen "high" behalve 0 MSAA meestal +/- 40 fps. Goed te doen. Maar de ge-aliasde details zoals dakranden antennes irriteerde mij.
Dus met een 2e hands kaartje er bij nu in crossfire.
Beide kaarten opgeklokt naar 765/1125 met MSI Afterburner programma en een agressieve ventilator instelling: max 50% fan-speed om het zaakie onder de 80ºC te houden. (840/1175 werkt ook met "nog" hogere fps maar dan wordt het erg warm met een hoop meer koelings lawaai.)
Nu doet BF3 bij mij +/- 50fps op de zelfde "high" instellingen maar dan met 4x MSAA (SSAA instelling van CCC driver). Ik speel echter met 2x MSAA omdat ik het verschil niet merk tijdens het vluchten voor die $#@! viper heli en iedereen die achter me aan zit. Schommelt een beetje tussen de 45-60fps nu, prima voor mij.
Er is echter een vette crossfire bug in BF3. Als je crossfire hebt samen met onboard Realtek ALC888 of soortgelijk audio ingeschakeld dan maak je grote kans op de BRRRR freeze vastloper waar je een harde reset moet uitvoeren. Dit na 5 tot 45 minuten of meer. Soms houd ik het wel eens een ronde of 2 vol maar ik kan er op rekenen dat hij vastloopt. Daar gaan je 4000 punten.
Als je dit probleem hebt probeer eerst de onboard sound in je moederbord bios uit te zetten voor dat je net als ik de heel driverbende overhoop haalt.
Ik heb er maar een usb X-Fi 5.1 pro geluidsbakkie voor besteld want ik heb geen slots vrij voor een interne kaart. Deze bug heb ik uiteindelijk gevonden na allerlei vage workarounds in de diverse forums welke niet werkte.
Daar komt ook nog eens bij dat ik 2 diplays in clone draai om eventueel op m'n tv films te kijken of race spelletjes te spelen met een xbox360 controller. Nu met crossfire werkt alles behalve in eens geen 3D game uitvoer op m'n tv. Start ik een spel op dat gaat de tv op zwart / sluit ik het spel af dan heb ik weer beeld.
Nu blijkt weer dat het komt omdat ik de tv op de hdmi-poort heb en mijn monitor op de DVI. Oplossing zou zijn een dvi-adapter op de nog vrije display-poort en daar mijn dvi monitor op aansluiten. Adaptertje heb ik ook maar besteld. Het heeft te maken met de manier waarop de 1e grafische kaart het beeld van beide kaarten samenstelt en de manier waarop hdmi en dvi poorten samenwerken of niet.
Nu krijg ik die dvi adapter en de nieuwe geluidsbron vandaag pas binnen dus ik laat nog wel weten hoe het werkt. Haha. €€€
Dus mijn advies. Heb je budget € 230,- Een HD6950 2Gig is prima voor BF3 zoals ik bij een vriend heb gezien. Maar als je zit te denken aan een 2e voor crossfire in de toekomst. Koop dan gewoon nu een kaart die nog sneller is voor € 300,- ofzo.
Want stel je voor dat je in de toekomst een nieuwe pc in elkaar zet en dan allerlei problemen tegenkomt met crossfire, dan is die bottleneck van een langzamere CPU van nu wellicht wel even te verteren.
--Edit--
Geen brrrrrr freeze vastloper meer in BF3 met nieuwe geluidskaart en onboard Realtek uitgeschakeld in Bios. Werkt.
DP>DVI adapter is geen oplossing ome 3d game beeld simultaan op 2 monitoren te tonen met crossfire ingeschakeld. Jammer van de € 25,- . (Sapphire)
Totale kosten crossfire naderhand aanvullen met HD5850 1Gig voor BF3
extra 2e hands kaart € 100,-
nieuwe geluidskaart usb X-Fi € 60,-
dp>dvi kabel test € 25,-
manuren 40 niet mee gerekend
Totaal € 185,- Maar ik ben wel een stuk wijzer en BF3 crossfire werkt nu eindelijk zonder problemen

[ Voor 9% gewijzigd door gusto_NL op 14-01-2012 14:47 . Reden: Conclusie ]
waarom niet? 720p is een factor 2.25 met 1080p, battefield schaalt vrij mooi mee met de resolutie als je maar niet cpu bottlenecked bent. rond de 60 fps zal het wel zitten hoor.
Vraagje met betrekking het videogeheugen.. Als je dus 2 x gtx580 koopt zou het kunnen zijn dat je nog niet alles op ultra kan spelen omdat deze kaarten maar 1,5 gig geheugen hebben ?? Of neemt dan gewoon het aantal FPS af en omdat je dan 2 van deze kaarten heb loopt het nog steeds soepel ?
Een enkele 580 kan prima Ultra draaien. Ik draai het op 1920x1200. Een tweede zou altijd lekker zijn. Ik sli heb je nog steed 1,5 gb beschikbaar, wat genoeg is.
sorry, maar ik kom hier volgensmij voor de 3e keer, met het probleem: framedrops, maar ik heb nu eigenlijk ook het probleem dat mijn graka onderpresteerd. dit is mijn computer:
van wat ik hier heb gehoord, moet ik de harde schijf/geheugen veranderen? maar heeft dat ook te maken dat mn graka onderpresteerd met bf3.
dus ik kan op medium spelen met settings: medium. met 40fps
maar als ik high oid ga zijn de fps nog iets lager (logisch) maar dan beginnen de framedrops die telkens opbouwen.
dus is er nog iets dat ik aan deze computer dat ik kan verbeteren om het beter te laten werken?
bijv. meer geheugen/nieuwe hdd (al zijn deze duur en ik heb het geheugen van de hdd niet echt nodig)/2e hands cpu?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Hitachi Deskstar P7K500, 500GB PATA-133, 8MB, 7200rpm | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI P43 NEO-F | € 0,- | € 0,- |
1 | DQVE1B16 2x 2gb @800 | -- | -- |
1 | Intel Core 2 Quad Q8200 Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 62,30 | € 62,30 |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) | € 0,- | € 0,- |
1 | windows 7 ultimate | -- | -- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 62,30 |
van wat ik hier heb gehoord, moet ik de harde schijf/geheugen veranderen? maar heeft dat ook te maken dat mn graka onderpresteerd met bf3.
dus ik kan op medium spelen met settings: medium. met 40fps
maar als ik high oid ga zijn de fps nog iets lager (logisch) maar dan beginnen de framedrops die telkens opbouwen.
dus is er nog iets dat ik aan deze computer dat ik kan verbeteren om het beter te laten werken?
bijv. meer geheugen/nieuwe hdd (al zijn deze duur en ik heb het geheugen van de hdd niet echt nodig)/2e hands cpu?
Kijk eens naar je processorgebruik tijdens het spelen, als dat de hele tijd de 100% aantikt weet je dat dat tegenwerkt. Flinke overclock zal je dan ook kunnen helpen. Die framedrops had ik met mijn 6870 trouwens ook, na upgrade naar 6970 is dat over, kan met het videogeheugen te maken hebben.
o vergeten te vertellen, cpu gebruik is rond 80-90 maar nooit 100%. dus zal dat snelheids probleem hier liggen?EvaluationCopy schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:34:
Kijk eens naar je processorgebruik tijdens het spelen, als dat de hele tijd de 100% aantikt weet je dat dat tegenwerkt. Flinke overclock zal je dan ook kunnen helpen. Die framedrops had ik met mijn 6870 trouwens ook, na upgrade naar 6970 is dat over, kan met het videogeheugen te maken hebben.
ik heb zelf ook een andere computer met een cfx 6870 en daar kan ik prima ultra 2x msaa 60 fps draaien. (en heeft ook 8 gb geheugen waarvan ik altijd 6gb gebruik). hier heb ik ook dat het geheugen helemaal vol loopt, als ik ga alt-tabben dan crash het spel vaak tijdens die fps drops. of als ik weg ga freezed mn computer helemaal voor 20 seconden ofzo.
ik wil ook echt weten wat het probleem is voordat ik wat ga kopen, anders geef ik iets uit voor niks.(vorige keren vond ik het een beetje onduidelijk hier op got
[ Voor 10% gewijzigd door megadoom op 14-01-2012 12:43 ]
Momenteel speel ik Battlefield 3 met een E8400, 4GB, HD 4850 512ram onder Windows 7 64bit. Ik speel het spel in servers van 64 man op low met een FPS van 30. Op 32 servers op medium met ook een FPS van 30. Nou ga ik aan het einde van deze maand een MacBook Pro aanschaffen waar ik ook Windows 7 64bit op ga draaien. Op internet zijn verschillende filmpjes te vinden van mensen die BF3 op een MPB (2.2 GHz quad-core, 4GB, HD 6750 512ram) draaien, het zelfde model als dat ik ga aanschaffen. Is er misschien iemand op dit forum die toevallig ook een MBP heeft een BF3 draait? Zoja, hoe zijn je ervaringen ermee en heeft het spel een speelbare FPS?
alles zal aan de resolutie liggen, en zodra je de gpu laat scalen zal het opgevuld worden met zwarte balken er omheen, dan krijg je nog een strak plaatje en op 1440x900 ofzo speelt het nog lekker en met wrs voldoende fps...
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Na wat tweaks eindelijk mn CF 6950 setup up and running.
Had in BF3 veel last van micro stuttering, voor mijn gevoel 30 fps terwijl console netjes 60-200 aan gaf.
(Strafe links & rechts, dan kun je het aan minimap zien of je last hebt van stuttering)
Gelukkig is de oplossing simpel!
GameTime.MaxVariableFps 59,95
Kwam deze oplossing hier nog niet tegen.
Had in BF3 veel last van micro stuttering, voor mijn gevoel 30 fps terwijl console netjes 60-200 aan gaf.
(Strafe links & rechts, dan kun je het aan minimap zien of je last hebt van stuttering)
Verwijderd
een mac boook gaat je probleem niet oplossen,die vga is nou ook niet geweldig van macbook.Zekers niet omdat deze maar v512mb geheugen heeft...Terwijl eigenlijk een 1260mb kaar wat ik nu heb nog te weinig is om alles voluit te draaien qua filtering bedoel ik dan.laquaezzi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:10:
Momenteel speel ik Battlefield 3 met een E8400, 4GB, HD 4850 512ram onder Windows 7 64bit. Ik speel het spel in servers van 64 man op low met een FPS van 30. Op 32 servers op medium met ook een FPS van 30. Nou ga ik aan het einde van deze maand een MacBook Pro aanschaffen waar ik ook Windows 7 64bit op ga draaien. Op internet zijn verschillende filmpjes te vinden van mensen die BF3 op een MPB (2.2 GHz quad-core, 4GB, HD 6750 512ram) draaien, het zelfde model als dat ik ga aanschaffen. Is er misschien iemand op dit forum die toevallig ook een MBP heeft een BF3 draait? Zoja, hoe zijn je ervaringen ermee en heeft het spel een speelbare FPS?
op deze site
http://www.notebookcheck....eon-HD-6750M.43958.0.html
zie je dat ook staan,dat deze vga niet voldoende is voor bf3
Het probleem met je huidig esyteem is puur je videokaart,zet hier maar een hoger type in(denk aan 560ti of 570 b.v en je genoeg fps krijgen.
Ik heb ook tijdelijk in mijn sysyeem met een 4870 gedraait met deze game en dat is niet te doen,zeer lage fps vooral bij explosies en grote mappen.
Ik heb er nu een 570 in zitten en dat gaat aardig goed zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 11:26 ]
Met een dual-core zul je ook met een redelijke GPU nog moeite hebben boven de 30 fps te blijven.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:22:
[...]
een mac boook gaat je probleem niet oplossen,die vga is nou ook niet geweldig van macbook.Zekers niet omdat deze maar v512mb geheugen heeft...Terwijl eigenlijk een 1260mb kaar wat ik nu heb nog te weinig is om alles voluit te draaien qua filtering bedoel ik dan.
op deze site
Het probleem met je huidig esyteem is puur je videokaart,zet hier maar een hoger type in(denk aan 560ti of 570 b.v en je genoeg fps krijgen.
Ik heb ook tijdelijk in mijn sysyeem met een 4870 gedraait met deze game en dat is niet te doen,zeer lage fps vooral bij explosies en grote mappen.
Je kon ook gewoon vsync aanzetten, dat doet volgens mij precies hetzelfde.Justin2000 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:35:
Na wat tweaks eindelijk mn CF 6950 setup up and running.
Duidelijke site in ieder geval, die had ik nog niet gevonden. De FPS op mijn systeem heb ik zelf geen problemen mee, voor mij speelt het goed. De MacBook koop in sowieso niet om op te gamen laat dat duidelijk zijn, maar Battlefield 3 op Low zou natuurlijk niet verkeerd zijn. De graphics ben ik toch aan gewend en het ziet er voor mij mooi genoeg uit, de gameplay is belangrijkerVerwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:22:
[...]
een mac boook gaat je probleem niet oplossen,die vga is nou ook niet geweldig van macbook.Zekers niet omdat deze maar v512mb geheugen heeft...Terwijl eigenlijk een 1260mb kaar wat ik nu heb nog te weinig is om alles voluit te draaien qua filtering bedoel ik dan.
op deze site
Zou eventueel een GTX 550 ti ook voordelen op leveren of een HD 6770, of kan je dan beter iets meer uitgeven voor bijvoorbeeld een GTX 560 (ti) of een HD 6850. Mijn processor upgrade ik sowieso niet, dat zal wel de bottleneck in het systeem zijn, so be it. Maar als het door een GTX 550 of een HD 6770 beter zou lopen dan heb ik daar wel +/- €100 voor over.
Nee dan had ik nog steeds last van stuttering.Ruben0s schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:44:
[...]
Je kon ook gewoon vsync aanzetten, dat doet volgens mij precies hetzelfde.
Dit was DE oplossing voor mij (en meer lui zoals ik heb gelezen)
Nee, Vsync locked steevast op 60 FPS. Maxvariable op 60 laat de FPS niet boven de 60FPS komen waardoor je minder last hebt van terugval naar 30 fps - als je met Vsync niet de 60FPS mocht halen.Ruben0s schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:44:
[...]
Je kon ook gewoon vsync aanzetten, dat doet volgens mij precies hetzelfde.
Whole lot of stars ***
Ik speel met een systeempje;
Asus Striker II Extreme
Asus 9800GX2 (1GB)
Quadcore Q6700 @ 2.75 Ghz -- Scythe mugen 3 (PCGHE) --
Corsair Dominator 4GB RAM
OCZ ZT 750W
Het schommelt zo rond de 30/60 @ high (op de grote mappen) en op medium schommelt het tussen de 40/95 en verder speelt het heel smooth. Wat ik wel vreemd vind is dat ik weinig verschil merk in de graphics tussen low/med/high ?? Ik speel trouwens op 1680x1050 (22'')
Verder zit er wel over te dubben om voor een GTX480 of 580 te gaan, maar aan de andere kant gamed dit nog perfect, iemand die met een van deze kaarten die veel BF3 speelt? Ik heb namelijk nog helemaal geen zin om naar een i7 systeem te gaan, ik ga ervanuit dat ik dan genoeg zou hebben aan een graka update.
Ik heb trouwens nog een tweede Asus 9800GX2 liggen, alleen ben op dit moment bezig met het systeem over te bouwen in een andere (big tower) case (Aopen H700A mod) EN een zon kaart maakt al herrie zat tbh -.- zal het veel schelen om in quadsli te draaien? heb er op dit moment nog geen ruimte voor helaas (ben aant wachten tot de spuiter klaar is)
Asus Striker II Extreme
Asus 9800GX2 (1GB)
Quadcore Q6700 @ 2.75 Ghz -- Scythe mugen 3 (PCGHE) --
Corsair Dominator 4GB RAM
OCZ ZT 750W
Het schommelt zo rond de 30/60 @ high (op de grote mappen) en op medium schommelt het tussen de 40/95 en verder speelt het heel smooth. Wat ik wel vreemd vind is dat ik weinig verschil merk in de graphics tussen low/med/high ?? Ik speel trouwens op 1680x1050 (22'')
Verder zit er wel over te dubben om voor een GTX480 of 580 te gaan, maar aan de andere kant gamed dit nog perfect, iemand die met een van deze kaarten die veel BF3 speelt? Ik heb namelijk nog helemaal geen zin om naar een i7 systeem te gaan, ik ga ervanuit dat ik dan genoeg zou hebben aan een graka update.
Ik heb trouwens nog een tweede Asus 9800GX2 liggen, alleen ben op dit moment bezig met het systeem over te bouwen in een andere (big tower) case (Aopen H700A mod) EN een zon kaart maakt al herrie zat tbh -.- zal het veel schelen om in quadsli te draaien? heb er op dit moment nog geen ruimte voor helaas (ben aant wachten tot de spuiter klaar is)
Heeft een uitbreiding van 4gb naar 8gb geheugen enig zin?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Ze bevelen 4GB aan met een Quadcore het lijkt me dat je dan beter iets ''anders'' kan upgraden? 4GB is voldoende.Erw schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:50:
ik weet niet, maar ik ga het denk ik doen. op mn 8gb computer gebruik is sowieso 6 gb, en krijg veel framedrops op computer met 4 gb, moet alleen nog goedkoop ddr2 2x2 gb 2e hands op de kop zie te tikken.Erw schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:50:
Mensen die van 4 naar 8 gingen waren toch blij hooriNFiNiTY- schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:01:
[...]
Ze bevelen 4GB aan met een Quadcore het lijkt me dat je dan beter iets ''anders'' kan upgraden? 4GB is voldoende.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Ja dat zal best zo zijn, alleen als 8GB de aanbeveling was voor deze game hadden ze niet gezegd 4GB.yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:03:
[...]
Mensen die van 4 naar 8 gingen waren toch blij hoor
Het kan natuurlijk nooit kwaad om je RAM up te graden, alleen denk ik dat een combinatie van de juiste inhoudelijke onderdelen meer voordeel heeft voor een soepelere game ervaring dan 1 punt op te krikken. Ik kan het ook mis hebben hoor
Ikzelf ervaar geen problemen met 4GB.
Ik loop met 8gb al tegen de lamp dat mijn Areo telkens uitgeschakeld moet wordeniNFiNiTY- schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:08:
[...]
Ja dat zal best zo zijn, alleen als 8GB de aanbeveling was voor deze game hadden ze niet gezegd 4GB.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om je RAM up te graden, alleen denk ik dat een combinatie van de juiste inhoudelijke onderdelen meer voordeel heeft voor een soepelere game ervaring dan 1 punt op te krikken. Ik kan het ook mis hebben hoor![]()
Ikzelf ervaar geen problemen met 4GB.

Vreemd, kan je wel alt enter zonder problemen enzo? Als ik in game ben even alt enteren, wat terug zeggen op msn, terwijl ik op steam een update draai op TS3 aan het praten ben, om dat met alt enter weer verder te gaan zonder problemen. Het wordt wel iets lastiger als ik daarnaast met alt binz een bestand van 10gb aan het quickparren ben enzo..yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:14:
[...]
Ik loop met 8gb al tegen de lamp dat mijn Areo telkens uitgeschakeld moet wordentevens gain in dan ook 5-10fps ingame
IK alt tab altijd hooriNFiNiTY- schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:25:
[...]
Vreemd, kan je wel alt enter zonder problemen enzo? Als ik in game ben even alt enteren, wat terug zeggen op msn, terwijl ik op steam een update draai op TS3 aan het praten ben, om dat met alt enter weer verder te gaan zonder problemen. Het wordt wel iets lastiger als ik daarnaast met alt binz een bestand van 10gb aan het quickparren ben enzo..
En heb tig rommel op de achtergrond lopen etc etc
Ligt vooral daar aan
* yzx gaat nu vertrekken naar zijn welverdiende vakantie bestemming, haddeuhg
Alt tab, alt enter, een pot nat.yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:27:
[...]
IK alt tab altijd hoor![]()
En heb tig rommel op de achtergrond lopen etc etc
Ligt vooral daar aan
* yzx gaat nu vertrekken naar zijn welverdiende vakantie bestemming, haddeuhg
Veel plezier
ik heb 2x 22" full hd lcd's, als ik bf3 windowed speel kan ik deze over beide schermen verdelen. om te voorkomen dat de crosshair in het midden valt plaats ik het window iets buiten beeld. de ruimte die dat links geeft vul ik op met wat gpu en cpu info. door de field of view te verhogen compenseer ik zichtverlies rechts.

video settings:

gtx580 krijgt het voor z'n kiezen aan de fps (34 in open ruimte) en gpu-load (99%, bovenste reading is temp) te zien (OC@852MHz). cpu heeft nog wat head room (AMD 955 @3.3GHz).
system specs: inventaris: DARKFLOW 2.1

video settings:

gtx580 krijgt het voor z'n kiezen aan de fps (34 in open ruimte) en gpu-load (99%, bovenste reading is temp) te zien (OC@852MHz). cpu heeft nog wat head room (AMD 955 @3.3GHz).
system specs: inventaris: DARKFLOW 2.1
[ Voor 16% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-01-2012 00:57 ]
d:)b
Misschien wel interessant voor de gene die het willen uitproberen.
Er is een nieuwe fxaa-injector , om de graphics wat op te pimpen.
Download en Screens.
http://extreme.pcgameshar...anoc1-v1-25-download.html
Forum topic:
http://battlelog.battlefi...view/2832654624850123515/
Download en Screens.
Forum topic:
Nou snap daar niks van zie nergens waar ik dit dan kan installeren.. kan aan mij liggen hoor
Als je het tegen mij had dan volg het volgende.k1978 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:58:
Nou snap daar niks van zie nergens waar ik dit dan kan installeren.. kan aan mij liggen hoor
-File Downloaden
-Uitpakken
-De uitgepakte files in de Bf3 hoofdmap kopiëren
-Bf3 map sluiten
-Spel starten
Klaar
Ziet er echt zoveel beter uit zonder die blauwe kleurtoon
Zo, dat is een behoorlijk verschil, alsof iemand eens flink heeft lopen photoshoppenwow7 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:14:
Download en Screens.
Forum topic:
Dat is vanwege een tekort aan videogeheugen, niet je ram. Als je bij bf3.exe naar eigenschappen gaat, compatibility en dan "disable desktop composition" aanvinkt schakelt aero standaard uit als battlefield draait en gaat ie weer aan als je battlefield en origin killt.yzx schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:14:
[...]
Ik loop met 8gb al tegen de lamp dat mijn Areo telkens uitgeschakeld moet wordentevens gain in dan ook 5-10fps ingame
Verwijderd
Geen matches
Deze heeft ook een goed punt:

Die minimap aan de linkerkant komt uit BF2:Project Reality. Die hadden echt supergoede maps. Niet geschikt voor rondjes van 30 minuten nade-spam, maar wel voor rondjes van een uur tactisch samenwerken in een map waar je een enorme tijd kon lopen.
En deze is ook goed:

Die minimap aan de linkerkant komt uit BF2:Project Reality. Die hadden echt supergoede maps. Niet geschikt voor rondjes van 30 minuten nade-spam, maar wel voor rondjes van een uur tactisch samenwerken in een map waar je een enorme tijd kon lopen.
En deze is ook goed:

Oke zijn hier nog risico's aan verbonden dan... Dus gewoon in hhofdmap BF3 he?? Ben benieuwdwow7 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:44:
[...]
Als je het tegen mij had dan volg het volgende.
-File Downloaden
-Uitpakken
-De uitgepakte files in de Bf3 hoofdmap kopiëren
-Bf3 map sluiten
-Spel starten
Klaar
[ Voor 14% gewijzigd door k1978 op 23-01-2012 21:36 ]
Zover ik heb kunnen zien niet.k1978 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:10:
[...]
Oke zijn hier nog risico's aan verbonden dan... Dus gewoon in hhofdmap BF3 he?? Ben benieuwd
Ik wil het zeker gaan uitproberen.wow7 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:14:
@wow7:
Ik heb de FXAA Injector discussies een beetje gemist:
- Begrijp ik goed dat de versie van "danoc" (v1.25), minder performance impact zou geven dan de "normale FXAA Injector versie" (v4 of v5)??
- Dient de ingame FXAA ook op High te staan? Of dient de ingame FXAA op OFF komen te staan?
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
- bazs2000
- Registratie: November 2000
- Laatst online: 05-08 11:09
Pixels zo groot als een atoom
:strip_exif()/u/15256/Froukje.gif?f=community)
Geen matches
Ik heb het niet gedaan. Geef mij maar gewoon de fletse kleuren zoals het spel deze presenteert. Het spel heeft een zekere realistische uitstraling (voor zover dat mogelijk is) dat ga je dan toch niet teniet doen door de kleuren te verzieken?
Over de legaliteit van deze software is in december al een vraag geweest aan Even Balance.
De conclusie was: voorlopig niet legaal.
http://www.pbbans.com/for...__pid__397639#entry397639
De conclusie was: voorlopig niet legaal.
http://www.pbbans.com/for...__pid__397639#entry397639
Ik gebruik het zonder problemen, beetje vreemd dat je gebanned wordt omdat je andere ''looks'' van je game wilt / hebt, terwijl echte cheaters gewoon door blijven spelen.. maargoed.
PB is een van de gaarste a/c's aller tijden, ik snap ook niet waarom ze dat bij deze game gebruiken.
PB is een van de gaarste a/c's aller tijden, ik snap ook niet waarom ze dat bij deze game gebruiken.
[ Voor 96% gewijzigd door iNFiNiTY- op 24-01-2012 14:55 ]
Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.