Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 20:02

afterburn

No more...

Kiphaas7 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:54:
[...]

Bij mij staat er ondertussen een UPS tracking code bij bridgepoint. Alhoewel dit alleen een label betreft tot nu toe. Deliverydate is wel van 17 naar 12 juli gegaan! Ben benieuwd!
Ow.. bij mij nu ook. :) Moet ik toch morgen thuis werken. Vervelend toch...

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Retpics
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-11 18:26
Ik heb de standaard MBPr pas net twee dagen geleden besteld en moet waarschijnlijk nog wachten tot minimaal 8 augustus. Hopen dat ze inmiddels de productie wat hebben opgeschroefd en dat ik iets minder lang hoef te wachten op dit pracht apparaat. :P

• nielshesp
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 21:58
Retpics schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:34:
Ik heb de standaard MBPr pas net twee dagen geleden besteld en moet waarschijnlijk nog wachten tot minimaal 8 augustus. Hopen dat ze inmiddels de productie wat hebben opgeschroefd en dat ik iets minder lang hoef te wachten op dit pracht apparaat. :P
Ik denk dat de productie al op 100% zit;)

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vandaag toch maar de kogel door de kerk geschoten en ook een MBPr besteld, ter vervanging van mijn XPS16:

MBPr 16 - 2,3 - 256

Ethernet -> thunderbolt converter

Studentenwaardebon.

Direct betaald met creditcard, ben benieuwd hoe lang het gaat duren!

Verwijderd

Verzending wordt voorbereid, Intercity, mijne ook dus! Haha :-D

Verwijderd

Nog steeds geen update hier. Ik heb even gekeken en komende vrijdag zijn er precies vier weken verstreken sinds ik besteld heb. Ze nemen 'Verzendklaar: 3-4 weken' dus wel erg letterlijk

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 09:38
Een complete offtopic post en misschien overbodige vraag, maar ik zie dat de meesten een MBPr van 2300+euro bestellen. Zijn jullie hier allen mee bezig voor jullie studie/werk of toch ook puur recreatief?
(heeft zelf een macbook air voor recreatief gebruik die ik al veel geld vond:p)

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
JimmyJoness schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:47:
Een complete offtopic post en misschien overbodige vraag, maar ik zie dat de meesten een MBPr van 2300+euro bestellen. Zijn jullie hier allen mee bezig voor jullie studie/werk of toch ook puur recreatief?
Tweakers is enorm gegroeid met het niet happen :)

Heb hem voor minstens 4 jaar aan studiewerkzaamheden gekocht en wat hobby momentjes met video.

[ Voor 14% gewijzigd door Eduardboon op 11-07-2012 22:21 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
Ik bestel morgen mijn rMBP.

256GB en 16GB RAM versie.

Krijg 'm gelukkig van m'n baas. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 11-07-2012 22:00 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 22:21
Ik ben ook echt geschokt door het gigantische aantal rMBP-ers hier. Maar realiseer je wel:

rMBP = 3-4 weken minstens = zenuwachtig doen in dit topic
Air = not so much

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:32
Muldert schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:00:
rMBP = 3-4 weken minstens = zenuwachtig doen in dit topic
Dat hoort erbij, heerlijk :*)

• afterburn

afterburn

No more...

Voor mij is het werk en recreatief/privé. Krijg weliswaar een laptop van de zaak, maar dat is een gare Windows bak met waardeloos en restrictief image dus ik gebruik mn eigen laptop voor werk. Natuurlijk is het een duur ding (3300 euro in mijn geval), maar ik koop ook niet elk jaar een nieuwe computer. De huidige was net zoiets, en gaat inmiddels een jaar of 4 mee. En als ik er 12 tot 14 uur mee zit t e werken, wil ik ook dat het helemaal is zoals ik het wil hebben.

Computer specs

• Intercity
@afterburn (en @JimmyJoness) Dat is ook precies mijn reden. Ik heb mijn laptop nu vijf jaar en ik zat al enige tijd te wachten op de vernieuwingen van de WWDC, en mede door het intensieve gebruik iedere dag is het niet vreemd dat je daarin geld investeert lijk me, anders zit je je toch alleen maar te ergeren aan een suboptimaal product of moet je na een jaar weer iets nieuws. Het is zoveel fijner om op producten te werken waar je achter staat, en waarvan je weet dat ze goed zijn.

Verwijderd

Zo.. het was ff wachten... 15 juni besteld (2.6 16G US/Int)
Gisteren na al dat wachten ook nog nét de UPS bezorger gemist.
Vandaag opgehaald en nu trotse rMBP bezitter! Heerlijk!

@Alle wachtenden: succces, hou je nagels heel..... én het is het wachten waard :-)

• Eduardboon
eeen verzonden :)

Volgens Apple wel pas de 20e geleverd.. dat is wat bizar. maar goed.

Verwijderd

Ik ga volgend jaar een Informatica-studie doen, en ook een groot deel recreatief gebruik hoor. :) Strikt genomen zou een cMBP ook voldoen, maar ik heb wat extra bijverdiend, dus waarom zou ik mezelf niet trakteren?

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 14:29
Nm ;)

[ Voor 97% gewijzigd door henkyyyyyyy op 12-07-2012 11:33 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Weet iemand toevallig wanneer de MacBooks inclusief mountain lion worden geleverd?

Mijn rMPB staat op verwachte levering 23-27 juli......

• nielshesp
Ik ben nu 1 jaar Natuurkundestudent, 19 jaar. Ik wilde vóór mijn studie al een Apple laptop hebben, maar na alle lange geruchten heb ik dus een jaar gewacht op de MBPr. Ik woon nog thuis, met en een (ruime) studiefinanciering, dus dan is deze laptop wel te betalen. En natuurlijk uit het motto: als je iets doet, doe het dan goed. Hier zal ik de komende jaren nog veel plezier van hebben, en hoed met de tijd mee kunnen want het is een vooruitstrevende laptop!
Ik ze dat hij inmiddels is aan het voorbereiden voor verzending (2.3/8/256/NL, 15-jun).

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Erik-1980 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 06:54:
Weet iemand toevallig wanneer de MacBooks inclusief mountain lion worden geleverd?
Mijn rMPB staat op verwachte levering 23-27 juli......
Jouw rMBP zal waarschijnlijk niet met ML geleverd worden maar je kunt hem straks wel gratis updaten naar ML:
http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/

[ Voor 0% gewijzigd door lo3k op 12-07-2012 10:33 . Reden: typo ]

• Eduardboon
Morgen vertrekt het vliegtuig pas. Bah. Dat wordt inderdaad eind volgende week zo.

[ Voor 75% gewijzigd door Eduardboon op 12-07-2012 12:16 ]

Verwijderd

Hier nog geen status update.. (nog steeds artikelen worden verwerkt).
Besteld op 15 juni (levertijd 19-25 juli)

• Intercity
Woohoo, de mijne staat nu op Verzonden, echt sinds een paar minuten. (Ik was aan het refreshen :*) ) Ben benieuwd of ik hem dan uiterlijk de 20ste nog heb...

• afterburn

afterburn

No more...

Yes! Afgeleverd. :)

Computer specs

• nielshesp
Intercity schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:43:
Woohoo, de mijne staat nu op Verzonden, echt sinds een paar minuten. (Ik was aan het refreshen :*) ) Ben benieuwd of ik hem dan uiterlijk de 20ste nog heb...
Hier ook een paar minuten geleden verzonden, verwacht op maandag 23 juli.

Verwijderd

Mijne is ook verzonden!!

P.S. kunnen we kijken waar die in de lucht hangt?! Haha

• nielshesp
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:00:
Mijne is ook verzonden!!

P.S. kunnen we kijken waar die in de lucht hangt?! Haha
Op Expeditors is nog niks te zien, dat zal nog wel even duren ;) Heb je ook 23 juli als verwachte leverdatum?

[ Voor 7% gewijzigd door nielshesp op 12-07-2012 13:02 ]

Verwijderd

nielshesp schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Op Expeditors is nog niks te zien, dat zal nog wel even duren ;) Heb je ook 23 juli als verwachte leverdatum?
Aha i see, jaa klopt maar dit zal waarschijnlijk nog wel eerder worden, als ik dit topic goed gelezen heb! :-D

• nielshesp
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:04:
[...]

Aha i see, jaa klopt maar dit zal waarschijnlijk nog wel eerder worden, als ik dit topic goed gelezen heb! :-D
Als ik het bij iedereen schatte was het zo een dag of 8-9, waar er tussendoor nog een studentenbon bij werd gevoegd, dus de zaterdag 21 juli is haalbaar!

Verwijderd

Denk ik ook! Uhm, wat moet je zien bij expeditors om de flight te zoeken dan??

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 16:07

Xan

De flight wordt pas bekend zodra het geboekt is door Apple in China.
Dit kan doorgaans even duren (11e was mijn shipment gereed, vertrekt pas op de 12e).

Irony though, collega laptop was 1 dag later klaar.. komt nu op dezelfde tijd aan omdat hij met KLM vliegt (en mijn appletje met lufthansa.. moet dus van frankfurt -> amsterdam).

Maandag komt het aan (hopelijk..) :D

Verwijderd

Xanx schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:11:
De flight wordt pas bekend zodra het geboekt is door Apple in China.
Dit kan doorgaans even duren (11e was mijn shipment gereed, vertrekt pas op de 12e).

Irony though, collega laptop was 1 dag later klaar.. komt nu op dezelfde tijd aan omdat hij met KLM vliegt (en mijn appletje met lufthansa.. moet dus van frankfurt -> amsterdam).

Maandag komt het aan (hopelijk..) :D
Dr staat al *Booked* bij mij? :P

• Intercity
Bij mij staat-ie dus ook “op of voor 23 juli”, hopelijk issie er voor het weekend, maar dat zal wel een verloren verwachting zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Intercity op 12-07-2012 20:59 ]

• MeRCeNaRy514
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik word stil aan gek... Heb hem 18 juni besteld en nog steeds op verwerken :(

• Intercity
Hij vliegt vannacht naar Amsterdam :)

Verwijderd

MeRCeNaRy514 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:23:
Ik word stil aan gek... Heb hem 18 juni besteld en nog steeds op verwerken :(
Same here...
Op 15 juni besteld en nog steeds op verwerken.
Ik heb ondertussen wel al contact gezocht met de apple store. Wanneer mijn bestelling niet binnen de afgesproken termijn binnenkomt, is het mogelijk dat ik een vergoeding krijg..

• Intercity
@djefmo Dat werd mij ook verteld aan de telefoon, maar ze waren nogal vaag over wat die vergoeding dan precies zou zijn. De verwachte bezorgdatum is drie dagen later dan wat er een maand lang op internet heeft gestaan, dus dan zou Apple ofwel de bezorgdatum breder moeten maken aangezien ze klaarblijkelijk niet aan de ‘tijdslimiet’ kunnen voldoen, of andere mensen niet al dagen vóór de eerste bezorgdatum hun laptops gaan leveren ten koste van mensen die er al langer op wachten (! daar staan genoeg verhalen van op de Apple-gerelateerde fora) — en juist vanwege zo'n laatste reden heb ik er totaal geen problemen mee om van zo'n vergoeding gebruik te maken als ze dat aanbieden, want dan heb je dus niet over een louter logistieke kwestie maar kent de gang van zaken vooral een kostenbesparend motief voor Apple.

(Misschien kom ik een beetje als een zeikerd over hier, maar als Phil Schiller op de WWDC-keynote zegt ‘Available today’ en ik moet er anderhalve maand op wachten terwijl ik dezelfde avond besteld heb, dan is dat voor mij gewoon pertinent onwaar.)

Trouwens djefmo, 25 juli is in principe haalbaar als-ie een dezer dagen verstuurd wordt, maar het wordt inderdaad ook een krap verhaal. Moet die van jou nou ook nog langs Tilburg voor de backtoschool-kaart?

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:33
MBA verzonden :) . Verwachte leverdatum 18 juli.

Verwijderd

@Intercity Ze waren ook bij mij aan de telefoon inderdaad niet duidelijk wat die vergoeding precies inhoud. En ik vind absoluut niet dat je over komt als een zeikerd. Integendeel, Als een bedrijf een statement maakt dat het product vanaf heden direct leverbaar is en het blijkt dat je ruim een maand moet wachten.. tja, dat strookt nogal met het feit dat het direct leverbaar is.

Feit is ook dat de verwachte bezorgdatum al relatief breed vermeld staat. Goed argument dat je opnoemt betreffende het vaker eerder uitleveren van laptops bij andere klanten. Alleen maar prima voor de personen die het bestelde product eerder krijgen, no offense there, maar des te meer rede om gebruik te maken van een vergoeding/compensatie aan Apple's kant wanneer de gestelde bezorgdatum niet nageleefd wordt.

Verder heb ik inderdaad ook gebruik gemaakt van de back-to-school actie. Dus hoe dan ook, er moet in Tilburg een tussenstop gemaakt worden (wat de levertijd hoogstwaarschijnlijk niet ten goede komt).
Het zou inderdaad nog kunnen dat de levering voor of op 25 juli plaatsvind, maar dan moet er echt wel wat actie ondernomen worden op het moment van schrijven ;)

• Erik-1980
Hoe lang duurt het ongeveer vanaf moment dat status is gewijzigd naar 'verzending wordt voorbereid' naar de feitelijke levering (rekening houdend met een tussenstop in NL ivm itunes giftcard)?

Mijn geplande aflevering is namelijk 23 - 27 juli....

• Intercity
Bij mij duurde het ongeveer 24 uur van Verzending wordt voorbereid tot aan Verzonden.

@djefmo Die tussenstop maakt inderdaad wel een paar dagen verschil lijkt me (want nu is het hier: Amsterdam - Tilburg - Leiden, in plaats van Amsterdam - Leiden). Ironisch genoeg moet ik op dinsdag in Tilburg zijn voor een toneelrepetitie, ik zou bijna geneigd zijn te informeren of ik hem daar niet kan komen ophalen als-ie daar op dat moment is, haha ;-)

Maar het is waarschijnlijk precies het verschil tussen op tijd en te laat! Van de andere kant, Apple wist hier op 11 juni al dat die tussenstop erbij zat. Ze kunnen er dan ook voor kiezen om die dingen apart te leveren, of überhaupt, waarom zou je zo'n bon niet alleen digitaal opsturen.

• Erik-1980
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:58:
Bij mij duurde het ongeveer 24 uur van Verzending wordt voorbereid tot aan Verzonden.
De vraag was eigenlijk wanneer de levering wordt thuisbezorgd. Moment status 'verzending wordt voorbereid' naar bezorging door postbode aan huis.....

Verwijderd

@Intercity Haha, dat zul je altijd zien he, op het moment dat je pakket ergens in een depot stof staat te verzamelen ben je in de buurt ;).

Ze weten inderdaad al ruim van tevoren dat er een bon bij moet, dus het lijkt mij niet meer dan logisch om die bon apart te sturen als ze zien dat de levertijd in het geding komt :). Buiten dat, vind ik het inderdaad anno 2012 een beetje apart dat het niet digitaal kan. Scheelt ze ook weer transportkosten. Maargoed, wie ben ik :)

• Muldert
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:58:

@djefmo Die tussenstop maakt inderdaad wel een paar dagen verschil lijkt me (want nu is het hier: Amsterdam - Tilburg - Leiden, in plaats van Amsterdam - Leiden). Ironisch genoeg moet ik op dinsdag in Tilburg zijn voor een toneelrepetitie, ik zou bijna geneigd zijn te informeren of ik hem daar niet kan komen ophalen als-ie daar op dat moment is, haha ;-)

Maar het is waarschijnlijk precies het verschil tussen op tijd en te laat! Van de andere kant, Apple wist hier op 11 juni al dat die tussenstop erbij zat. Ze kunnen er dan ook voor kiezen om die dingen apart te leveren, of überhaupt, waarom zou je zo'n bon niet alleen digitaal opsturen.
Ik was heel erg tegen dat de bon aan mij verzonden zou worden. Dat maakt verzending lastig, slechter voor het milieu etcetera etcetera. Maar toen ik hem openmaakte was het toch wel weer leuk. Typisch gevalletje Apple, zelfs voor een actie een complete kaart ontwikkelen, netjes verpakt en opgestuurd. Ik ben er wel blij mij in ieder geval.

Verwijderd

En de levertijd bij de apple store is inmiddels 2-3 weken ipv 3-4 weken..
... Stuur dan op die apparaten... :/

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
rMBP - 2.3 / 16gb / 256gb

Besteld op 28 juni. Staat nog steeds op Processing items.

Verwachte levertijd 1 tot 7 augustus.

[ Voor 19% gewijzigd door Sephone op 13-07-2012 11:56 ]

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• Cowzozozo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Sephone schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:56:
rMBP - 2.3 / 16gb / 256gb

Besteld op 28 juni. Staat nog steeds op Processing items.

Verwachte levertijd 1 tot 7 augustus.
Ga er maar vanuit dat die status tot en met 24 juli nog staat. Ik wacht inmiddels al een maand met de status: Artikelen worden verwerkt. Geschatte leverdatum is 18 - 24 juli.
Ben bang dat ie dat niet eens gaat halen...

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb op 16 juni besteld, geld overgeboekt. 18/19 bevestigd. Leverdatum zou 3-4 weken zijn.
Dat verschoof vorige week ineens naar 4-5.
Woensdag 11 is mijn mac verzonden, donderdag 12 krijg ik een tweede mailtje van die strekking met de interessante zin "uw pakket wordt gecombineerd in ???n pakketten"
Leverdatum staat nu op ±19 juli.

Geen track-en-trace en kennelijk een tussenstop ivm gift card, dus geen idee of ze dat gaan halen.
Alle overige macs die ik nieuw heb gekocht kwamen uit China met UPS en kon je prima volgen. Nu is dat kennelijk ineens niet mogelijk.

Ik wist dat het even kon gaan duren met bestelling, maar ik ben toch matig geïrriteerd, met name over het verzend-proces. Gisteren Apple gebeld, die konden niet veel meer zeggen dan "goh, vervelend, maar dat komt omdat het uit China moet komen". Dat viel wat verkeerd. Als UPS het in twee dagen zou het Apple geen 8 moeten hoeven kosten.

[ Voor 0% gewijzigd door HiddenWolf op 13-07-2012 13:11 . Reden: tikfout ]

Verwijderd

@intercity
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ie verzonden is... Jij ook al?

• vinzent
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 13:46
rMBP, 2.6ghz, 16gb ram net besteld -> Verzendklaar: 2 - 3 Weeks Levert 07 Aug, 2012 - 13 Aug, 2012

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:32
rMBP, 2.3ghz, 16gb ram gisteren besteld en overgemaakt met bankoverschrijving. Vandaag status veranderd naar Levering 07 Aug, 2012 - 13 Aug, 2012, een week eerder toen ik hem gister bestelde :>

• Intercity
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:57:
@intercity
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ie verzonden is... Jij ook al?
Die had ik gisteren al ;) Gaat die van jou ook nog met Lufthansa vlucht 7708 mee?

Dat kan je checken door op Volg bestelling te klikken, en op die pagina 'Ons Leveringsnummer' in te vullen op http://expo.expeditors.com/ :-)

• Eduardboon
Hier kan ik mijn vliegtuigstatus zien:

http://nl.flightaware.com/live/flight/KLM896

Denk dat het apparaat niet meer naar tilburg gaat vandaag of morgen, maar ach. Ik weet dat hij dichtbij is!

• HiddenWolf
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:01:
[...]

Die had ik gisteren al ;) Gaat die van jou ook nog met Lufthansa vlucht 7708 mee?

Dat kan je checken door op Volg bestelling te klikken, en op die pagina 'Ons Leveringsnummer' in te vullen op http://expo.expeditors.com/ :-)
De mijne zit op 7704, maar als ik die vlucht probeer op te zoeken op flightaware komt het terug als San Francisco-Portland.

Verwijderd

Ja intercity, wij hebben hetzelfde vliegtuig! (-;

Verwijderd

Kan iemand mij ook uitleggen hoe dat flight tracking werkt? Alvast bedankt! ^^

• Intercity
@HiddenWolf Je moet Lufthansa Cargo selecteren, niet de reguliere Lufthansa ;-)

Hij zal ergens later vanavond wel toegevoegd worden, maar de komende uren zit hij toch nog niet in de lucht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal snap. Komt het vliegtuig dat vanuit Shanghai vertrekt oorspronkelijk vanuit Frankfurt? Of staat het gedeelte Shanghai - Frankfurt niet op de tracker en vliegt-ie vannacht vanaf Frankfurt naar Amsterdam met de goederen, maar louter Frankfurt - Amsterdam duurt niet 9 uur lijkt me...

• Eduardboon
Mijn vliegtuig is zojuist geland :)

Morgen wordt het pakketje aan apple geleverd. Ben benieuwd of het zich dan meteen in Tilburg bevind :) Als dat zou is zou ik dinsdag of woensdag de laptop hebben

[ Voor 70% gewijzigd door Eduardboon op 13-07-2012 17:46 ]

• HiddenWolf
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:34:
@HiddenWolf Je moet Lufthansa Cargo selecteren, niet de reguliere Lufthansa ;-)

Hij zal ergens later vanavond wel toegevoegd worden, maar de komende uren zit hij toch nog niet in de lucht. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal snap. Komt het vliegtuig dat vanuit Shanghai vertrekt oorspronkelijk vanuit Frankfurt? Of staat het gedeelte Shanghai - Frankfurt niet op de tracker en vliegt-ie vannacht vanaf Frankfurt naar Amsterdam met de goederen, maar louter Frankfurt - Amsterdam duurt niet 9 uur lijkt me...
Oeps, dat klinkt... logisch

Mijn mac gaat met 8401 van Shanghai naar Frankfurt gekomen, en zal dan met 7704 naar Amsterdam komen. Maandag naar Apple, woensdag op z'n vroegst naar mij.
Effectief 6-7 dagen extra onderweg t.o.v. UPS. Van mij hadden ze die tegoedbon mogen mailen of schrappen om eerlijk te zijn.

• Intercity
Ah, kijk dat van 8401 wist ik niet, hoe kwam je daarachter? Dit is wat ik zie;

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/k1t9au.png

Edit: nevermind, ik las 7708 ipv 7704, dacht dat je op dezelfde zat ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Intercity op 13-07-2012 18:04 . Reden: kan nie lezen nie ]

• HiddenWolf
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:54:
Ah, kijk dat van 8401 wist ik niet, hoe kwam je daarachter? Dit is wat ik zie;
[snip]
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/35cqzj6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door HiddenWolf op 13-07-2012 18:26 . Reden: thumbnail ]

• Intercity
Oké, vaag, dan mis ik gewoon het gedeelte waar hij vanuit Shanghai naar Frankfurt gaat of reeds is gegaan. Maar de mijne heeft Freight Received en Comm Docs Received op een latere datum staan, maar zou eerder vanuit Frankfurt richting Amsterdam vertrekken :')

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Binolirao schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:13:
rMBP, 2.3ghz, 16gb ram gisteren besteld en overgemaakt met bankoverschrijving. Vandaag status veranderd naar Levering 07 Aug, 2012 - 13 Aug, 2012, een week eerder toen ik hem gister bestelde :>
Moet je kijken. Heb ik 'm twee weken eerder besteld en krijg 'm misschien 1 week eerder. Misschien wordt ie nog wel in dezelfde partij gemaakt. Bankoverschrijving duurde bij mij al wel 4 dagen. :s

Vandaag maar eens even in de winkel gekeken naar de retina laptop. Wilde toch even weten wat ik nou had gekocht :D Maar dat is wel het wachten waard. Tot zolang nog even op de BlackBook (zwarte MacBook).

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• Eduardboon
Sephone schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:16:
[...]

Moet je kijken. Heb ik 'm twee weken eerder besteld en krijg 'm misschien 1 week eerder. Misschien wordt ie nog wel in dezelfde partij gemaakt. Bankoverschrijving duurde bij mij al wel 4 dagen. :s

Vandaag maar eens even in de winkel gekeken naar de retina laptop. Wilde toch even weten wat ik nou had gekocht :D Maar dat is wel het wachten waard. Tot zolang nog even op de BlackBook (zwarte MacBook).
Een blackbook is natuurlijk een veel grotere wow factor nog he. Prachtding!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
Gisteren de Retina MacBook Pro besteld.

2.3Ghz - 16GB RAM - 256GB SSD

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Intercity
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:46:
Kan iemand mij ook uitleggen hoe dat flight tracking werkt? Alvast bedankt! ^^
Ik houd dit in de gaten, die laat de vliegtuigen van Lufthansa Cargo die in de lucht zijn zien;
http://nl.flightaware.com/live/fleet/GEC

• Muldert
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:44:
[...]

Ik houd dit in de gaten, die laat de vliegtuigen van Lufthansa Cargo die in de lucht zijn zien;
http://nl.flightaware.com/live/fleet/GEC
Ha! Bizar. Stelletje zenuwpezen :p

• Eduardboon
Hoelang zou dit duren?

code:
1
Arrived, not Cleared for Import

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11 08:35
Heb hetzelfde als hierboven.. toevallig ook vandaag aangekomen met een Korean vlucht?

Verwijderd

Nu dus precies vier weken geleden dat ik besteld heb, en nog steeds geen beweging. Maandag maar eens naar Apple bellen. (op zaterdag zijn ze blijkbaar niet bereikbaar)

• Eduardboon
Skylevel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:24:
Heb hetzelfde als hierboven.. toevallig ook vandaag aangekomen met een Korean vlucht?
Met een KLM vlucht ja :)

Bridgepoint zegt nu onderweg naar klant

• Intercity
Ahhh. Van Frankfurt naar Amsterdam gaat-ie met de vrachtwagen, dus http://nl.flightaware.com/live/fleet/GEC in de gaten houden heeft weinig zin. Saai :P

[ Voor 114% gewijzigd door Intercity op 13-07-2012 20:50 . Reden: informatie toegevoegd ]

• nielshesp
Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:31:
Ahhh. Van Frankfurt naar Amsterdam gaat-ie met de vrachtwagen, dus http://nl.flightaware.com/live/fleet/GEC in de gaten houden heeft weinig zin. Saai :P
Hoe weet je dat? Het is inderdaad wel logisch gezien de levertijd. Maar dan moet het nu dus al in Frankfurt zijn, en als het over gaat op een vrachtwagen, moet ook al de douane langsgeweest zijn. Of is het toch Shanghai-Amsterdam, maar staat er Frankfurt-Amsterdam?

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Skylevel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:24:
Ik heb Korean airlines :) Vandaag aangekomen. Er staat nu Arrived, not Cleared for Import.

• Intercity
@nielshesp Er staat het e.e.a. op deze website http://lufthansa-cargo.co...rvices/schedule-routings/ Daar staat ook bij dat het een RFS is (Road Feeder Service), en daarom duurt de reis ook acht uur in plaats van één :)

Ik heb geen idee over het douane gebeuren en mijn Expeditors tracking zegt ook niets over hoe het in Frankfurt is aangekomen, alleen dat ze 7708I hebben geboekt, die vanavond om 22:40 vertrekt naar Amsterdam. Het rare is dat die niet in het overzicht op de website weergegeven wordt, maar wel in hun Excel-sheet met het Flight Schedule. Dit wordt een gevalletje van: we zien het wel, denk ik ;) (Maar ik vind het stiekem wel jammer dat ik de vlucht naar Frankfurt niet heb kunnen tracken.)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

CrashOne schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:41:
Gister een MacBook Air 13" met i7, 8GB en 256GB SSD besteld. Geschatte datum is 12 juli.
Gister aangeboden, was toen niet thus, vandaag bezorgd.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

BreeeZe

Devt

Hmm.. nadat m'n retina MacBook sinds 11-07 rap de wereld rond aan het trekken was is hij nu al sinds 12-07 23:04 in keulen..
Om 13-07 02:13 is de importscan gedaan en sindsdien is er niets meer veranderd.
Levering is nog steeds gepland op maandag 16-07 en dat zal vast wel lukken.
Maar vroeg toch af of anderen dit ook wel eens gezien hebben.

Overigens rechtstreeks met UPS, niks bij besteld en geen kortingen ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door BreeeZe op 13-07-2012 21:52 ]

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11 08:35
Dranica schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:55:
[...]

Ik heb Korean airlines :) Vandaag aangekomen. Er staat nu Arrived, not Cleared for Import.
Toevallig ook KE509? Dan zaten ze in hetzelfde vliegtuig! :P Staat bij jou ook de levertijd op 19 juli?

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 21:12
Het lijkt erop dat die van mij onderweg is, al heb ik geen tracking code oid. "Onderweg naar klant – verzending op schema" en gisteren ontving ik per email een verzendbevestiging.

De zending moet nog gemerged worden, hoe lang duurt het nu nog doorgaans voordat ik een track and trace code krijg en het pakket ontvang? Ik heb wel een leveringsnummer maar daar kan ik volgens mij vrij weinig mee.

[ Voor 19% gewijzigd door kroepmoesje op 13-07-2012 22:44 ]

• afterburn

afterburn

No more...

Bij mij kwam de zending zaterdag aan op AMS, zondag inklaring, dinsdag afgeleverd in Tilburg voor merge, woensdagavond tracking nummer gehad, donderdag afgeleverd.

Computer specs

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 15:52
Mijn Mac is ondertussen verzonden, leverdatum is 20 juli. Moet wel nog mergen met mijn tegoedbon, heeft dit nog een negatief effect op de levertijd of is het al ingecalculeerd?

• kroepmoesje
@afterburn: Hoe en waar kon je zien waar hij was? Ik heb alleen:

Extra bestelnummers
Ons leveringsnummer
Uw inkoopordernummer

expeditors.com kent geen van deze nummers.

@Muchachooo, hier idem! Zelfde product, zelfde leverdatum. Heb jij een tracking nummer?

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 16:07

Xan

Intercity schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:31:
Ik heb de LH7704S, net zoals HiddenWolf.
Kon ook al geen info vinden.. even googlen en ja.. geen air buh ~_~

[ Voor 16% gewijzigd door Xan op 14-07-2012 00:41 . Reden: beter lezen, tis al laat! ]

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Ziet er naar uit dat Apple de productie heeft opgeschroefd, of er worden minder MBPr's besteld. Zou kunnen betekenen dat Apple nu meerdere leveranciers heeft, hopelijk geen (merkbare) verschillen in schermen en SSD snelheden onderling...

De levertijd is nu 2-3 weken geworden, ipv 3-4 weken via apple.com/nl. Volgende week maar eens mijn Macbook Pro Retina 2.6Ghz met 512GB SSD + 16GB RAM bestellen :)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Intercity
@ASNNetworks het ironisch aan die datum vervroegen is weer dat mensen die hem eerder besteld hebben hem later geleverd kunnen krijgen...
kroepmoesje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:15:
@afterburn: Hoe en waar kon je zien waar hij was? Ik heb alleen:

Extra bestelnummers
Ons leveringsnummer
Uw inkoopordernummer

expeditors.com kent geen van deze nummers.

@Muchachooo, hier idem! Zelfde product, zelfde leverdatum. Heb jij een tracking nummer?
Bij Expeditors zou je ‘Ons leveringsnummer’ moeten invoeren, die zou die moeten herkennen. Raar dat dat niet zo is.

Ondertussen is hij in Amsterdam aangekomen!
14-Jul-2012 07:38:00 CEST At Final Destination AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS)

[ Voor 10% gewijzigd door Intercity op 14-07-2012 08:06 ]

• kroepmoesje
Intercity schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 06:38:
Bij Expeditors zou je ‘Ons leveringsnummer’ moeten invoeren, die zou die moeten herkennen. Raar dat dat niet zo is.
Hij zegt dan: No data available in table. :|

Bij Bridgepoint zie ik: Ons leveringsnummer 8210167957, dat vul ik dan in bij http://expo.expeditors.com onder shipment number.

• nielshesp
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:43:
Nu dus precies vier weken geleden dat ik besteld heb, en nog steeds geen beweging. Maandag maar eens naar Apple bellen. (op zaterdag zijn ze blijkbaar niet bereikbaar)
@Intercity Als ik lees hoe het bij Afterburn ging, dan kunnen we de laptop al eerder verwachten. Ik zou schatten: douane (als dat nodig is), 2 dagen, naar Tilburg: 1 dag, verwerken: 1 dag, UPS: 2 dagen, dan kom ik uit op Vrijdag.

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 15:52
kroepmoesje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:15:

Mijn leveringsnummer (volgens de email die ik van Apple heb gekregen) is 8210285665

Expo zegt:

Event DateDescriptionOriginDestinationRemarks
16-Jul-2012 15:00:00 CEST Requested Delivery Date
14-Jul-2012 22:01:00 CEST (est.) Est Arrival at Dest PUDONG, SHANGHAI, CHINA (PVG) AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS) PVG-AMS: KL896/14 PVG AMS
13-Jul-2012 08:56:00 CEST Comm Docs Received AMSTERDAM, NETHERLANDS (AMS)
13-Jul-2012 09:43:00 SGT Freight Received w/Docs
12-Jul-2012 22:07:00 SGT Client Called for Pickup

• Intercity
nielshesp schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:06:
[...]

@Intercity Als ik lees hoe het bij Afterburn ging, dan kunnen we de laptop al eerder verwachten. Ik zou schatten: douane (als dat nodig is), 2 dagen, naar Tilburg: 1 dag, verwerken: 1 dag, UPS: 2 dagen, dan kom ik uit op Vrijdag.
Volgens mij ook, maar hij is hier al door de douane volgens mij, want vanochtend zei het systeem dat hij daarop zat te wachten, om kwart over tien cleared/released, en nu staat er bij mij op Expeditors ‘Ready for delivery’. Ben wel benieuwd of hij dan vandaag nog naar Tilburg gaat, of maandag pas. Maar in beide gevallen is de kans best groot dat hij er vrijdag in ieder geval is, wat fijn zou zijn :)

• kroepmoesje
Hmm, de order nummers tussen die van mij zijn al door de douane, maar het pakket met mijn order nummer is in geen velden en wegen te bekennen.

Hoop niet dat het weer (zoals regelmatig bij mij :P ) "achter uit de hel" moet komen.

• Eduardboon
Expo zegt ondertussen ready for delivery. Hopelijk krijgt Apple de zending vandaag binnen :) Dat scheelt weer een dag voor mij.

Op Expo nu out for delivery! :) Hoop echt dat ik hem voor vrijdag krijg dan

[ Voor 23% gewijzigd door Eduardboon op 14-07-2012 15:29 ]

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Skylevel schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:57:
[...]

Toevallig ook KE509? Dan zaten ze in hetzelfde vliegtuig! :P Staat bij jou ook de levertijd op 19 juli?
Yup idd 19 juli. Er staat nu bij out for delivery. Ik vermoed dat dat delivery aan apple is en niet aan mij? :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/ir9n4xy1l/Apple.jpg
Ik hoop dat dit betekent dat er eindelijk iets gebeurt!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 23:00

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik had daarstraks dezelfde melding. Ondertussen kan ik niet eens meer inloggen maar verschijnt de melding "We zijn de Apple Store aan het bijwerken, dus we vragen heel even je geduld". Ik vermoed dus een vals alarm :-(

• Erik-1980
Ik krijg de melding ook. Wanneer is jullie verwachte levertijd? Van mij 23-27 juli

Verwijderd

De mijne is 19-25 juli, maar heb 15 juni al besteld, staat nog steeds op 'Artikelen worden verwerkt' (vanmiddag tenminste).

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:49:
De mijne is 19-25 juli, maar heb 15 juni al besteld, staat nog steeds op 'Artikelen worden verwerkt' (vanmiddag tenminste).
Wat heb je besteld dan? De mijne is ook 15 juni besteld en had exact dezelfde levertijd. Nu staat dat op "Overdracht aan laatste vervoerder wordt voorbereid" en als uiterste leverdatum 20 juli

• Erik-1980
Zou best kunnen zijn dat onze bestellingen klaar worden gemaakt voor verzending. Wilde vanmiddag toch 16gb in rmbp nemen en huidige bestelling annuleren maar dat kon niet meer. Denk dat onze orders eraan komen

• Intercity
Ik krijg de melding ook en de mijne is een paar dagen geleden verzonden. Maar de gewone Apple Store doet het wel, zullen wel een (achtergrond)systeem aan het updaten zijn met nieuwere software, of er is gewoon een servertje uitgevallen.

Verwijderd

Eduardboon schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:04:
Wat heb je besteld dan? De mijne is ook 15 juni besteld en had exact dezelfde levertijd. Nu staat dat op "Overdracht aan laatste vervoerder wordt voorbereid" en als uiterste leverdatum 20 juli
rMBP 2.3GHz - 8GB - 256 GB, NLD, basismodel dus. Blijkbaar zijn die het lastigst te leveren.
Pagina: 1 ... 10 ... 56 Laatste