Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 20:10
c0rneel schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:34:
Vandaag ook mijn bestelling binnen gekregen van de Amac, besteld op 29 November. Ben er wel blij mee.

Maar wat is het verschil met die toetsenbord instelling? Ik kon niet kiezen maar denk wel dat ik erg moet wennen aan de fn toets links van de ctrl
Hier is een pagina op de website van Apple.

https://support.apple.com/en-us/HT201794

De meeste mensen willen een horizontale ENTER toets i.p.v. een L-vorm achtige ENTER. Daarbij komen dan ook andere wijzigingen afhankelijk van de toetsenbordregio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

c0rneel schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:34:
[…] Ik kon niet kiezen maar denk wel dat ik erg moet wennen aan de fn toets links van de ctrl
Die fn-toets zit toch al járen (vele modellen) daar linksonder?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:29
Hippe Lip schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:40:
[...]

Die fn-toets zit toch al járen (vele modellen) daar linksonder?
Klopt, op mijn MBP Mid-2009 model zit de fn-toets ook al links onderin de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniblaze
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 09:57
Heeft iemand anders ook deze melding gehad bij het bestellen van meerdere producten? Er staat al sinds 11 december “verzonden”, maar zonder tracking nummer of wat dan ook. Enkel bijgevoegde melding. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat deze status wijzigt naar eentje met een tracking nummer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7AOMAf30zBSIxzL5kO_K9oZYr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66Q0ZRSrcHwoGj5TdUSkHDYE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Laatst online: 17-09 20:10
Aniblaze schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:31:
Heeft iemand anders ook deze melding gehad bij het bestellen van meerdere producten? Er staat al sinds 11 december “verzonden”, maar zonder tracking nummer of wat dan ook. Enkel bijgevoegde melding. Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat deze status wijzigt naar eentje met een tracking nummer?

[Afbeelding]
Als ik het bericht goed lees, zie ik dat er meerdere bestellingen tot 1 worden gecombineerd voordat ze worden verzonden. Wellicht dat ze dus wachten op de resterende producten die je hebt besteld voordat je een trackingnummer krijgt. Het beste is om Apple to contacteren als je het zeker wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Laatst online: 09-04-2023
Krijgen er nog mensen überhaubt wat uitgeleverd op dit moment? Ik wacht sinds 26 November op mijn bestelling via de AMAC. Toen ik bestelde heb ik ook even gekeken wat de prognose van levering bij Apple zelf was van mijn configuratie en die had dan al bijna een week binnen moeten zijn (uiterste datum).
De klantenservice van AMAC roept alleen maar: er wordt op volgorde van bestelling uitgeleverd, de wachtrij voor elke configuratie verschillend en we weten niet hoeveel en waar er uitgeleverd wordt in verband met beveiligingsmaatregelen.

Besteld: een 14" 10/16/16 32Gb 1Tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniblaze
Digger36 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:30:
Krijgen er nog mensen überhaubt wat uitgeleverd op dit moment? Ik wacht sinds 26 November op mijn bestelling via de AMAC. Toen ik bestelde heb ik ook even gekeken wat de prognose van levering bij Apple zelf was van mijn configuratie en die had dan al bijna een week binnen moeten zijn (uiterste datum).
De klantenservice van AMAC roept alleen maar: er wordt op volgorde van bestelling uitgeleverd, de wachtrij voor elke configuratie verschillend en we weten niet hoeveel en waar er uitgeleverd wordt in verband met beveiligingsmaatregelen.

Ik heb vandaag gebeld met Apple over mijn bestelling van 6 november. Orderoverzicht geeft nog steeds aan tussen 16 en 23 december, maar geen trackingnummer. Ze konden mij niet vertellen waar mijn Macbook Pro van 4100 euro op dit moment is. Ze hadden geen idee. Laatste wat ze wisten is dat er op 20 december vertraging was bij shipment, en vanaf dat moment is mijn laptop in limbo terecht gekomen. Wel achtten ze de kans klein dat ik mijn Macbook morgen binnenkrijg. Als ik vrijdag nog niets binnen heb moet ik opnieuw bellen, en zullen ze een onderzoek starten. Zoals het er nu naar uitziet word de M2 aangekondigd voor ik mijn M1 Max Macbook binnen krijg. Best teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDeluxe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-01-2023
Digger36 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:30:

Goeie vraag. Heb zelf een 14" 10/24/16 32Gb 1Tb besteld bij Lab9 (Belgische Apple reseller) op 29 november. Ze hebben me 1 december wel nog eens moeten opbellen omdat ze blijkbaar de kleur niet doorgegeven hadden, dus waarschijnlijk is de eigenlijke bestelling pas dan gebeurd. :/
Toen ik de winkel binnenstapte stond op de Apple site nog deze week (19-22 december) als verwachte leverdatum vermeld. Een week later was dat voor dit specifieke model ineens eind januari. Via de website van Lab9 valt er niet veel op te volgen, de status verandert daar pas wanneer ze hem bij hun in de winkel binnenkrijgen. Voor mij is het momenteel dus ook een beetje "blind" wachten tot ik een telefoontje krijg met goed nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
DidierDeluxe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:29:
[...]

Goeie vraag. Heb zelf een 14" 10/24/16 32Gb 1Tb besteld bij Lab9 (Belgische Apple reseller) op 29 november. Ze hebben me 1 december wel nog eens moeten opbellen omdat ze blijkbaar de kleur niet doorgegeven hadden, dus waarschijnlijk is de eigenlijke bestelling pas dan gebeurd. :/
Toen ik de winkel binnenstapte stond op de Apple site nog deze week (19-22 december) als verwachte leverdatum vermeld. Een week later was dat voor dit specifieke model ineens eind januari. Via de website van Lab9 valt er niet veel op te volgen, de status verandert daar pas wanneer ze hem bij hun in de winkel binnenkrijgen. Voor mij is het momenteel dus ook een beetje "blind" wachten tot ik een telefoontje krijg met goed nieuws...
Dat is dus vergelijkbaar met mijn situatie maar dan bij de NL AMAC (en een andere config). Ik vind het gebrek aan communicatie vooral vervelend. Wachten is tot daar aan toe als je dan ook maar weet waar je aan toe bent. :( (ok, ik weet het #firstworldproblems) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
Ik heb onlangs direct bij Apple besteld; 14”, 10/16/16, 16GB, 1TB, Engels (VS) toetsenbord.

Besteld op 17 december, verwachte leverdatum staat nog steeds ongewijzigd op 18-25 januari.

Misschien hebben jullie hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Aniblaze schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:17:
[...]

Ik heb vandaag gebeld met Apple over mijn bestelling van 6 november. Orderoverzicht geeft nog steeds aan tussen 16 en 23 december, maar geen trackingnummer. Ze konden mij niet vertellen waar mijn Macbook Pro van 4100 euro op dit moment is. Ze hadden geen idee. Laatste wat ze wisten is dat er op 20 december vertraging was bij shipment, en vanaf dat moment is mijn laptop in limbo terecht gekomen. Wel achtten ze de kans klein dat ik mijn Macbook morgen binnenkrijg. Als ik vrijdag nog niets binnen heb moet ik opnieuw bellen, en zullen ze een onderzoek starten. Zoals het er nu naar uitziet word de M2 aangekondigd voor ik mijn M1 Max Macbook binnen krijg. Best teleurstellend.
6 November betsteld... Dan mag ik nog even :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gisteren was de 14 inch spacegrey Macbook Pro geruime tijd op voorraad bij Bol.com. Ongeveer van 08:00 tot 14:00.

Edit: Oh, nu weer trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door joblamie op 22-12-2021 19:44 ]

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mijn levertijd indicatie (M1max 10/32/16 "16 64gb 2tb) staat op eind januari. Besteld op 22 nov.

Gelukkig werkt mn 2016 model nog redelijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door g1n0 op 23-12-2021 10:01 ]

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 07:43
Ik doe ook wel even mee met levertijd indicaties :9

M1 Pro 10/16/16, 16", 32gb, 1tb
6 december besteld: "Verwachte bezorging: 28 dec - 04 jan"
18 december verzonden: "Wordt bezorgd di dec. 28"
24 december update: “ Wordt bezorgd ma dec. 27”, DHL heeft de zending ontvangen blijkbaar.
27 december update: Bezorgd!

DHL staat nu, sinds 18 december, dus 5 dagen later, nog steeds op "Shipment information received" in Eindhoven. Maar zoals ik het begrijp, met alle info op internet, is ie onderweg vanuit China naar Eindhoven, maar krijg je die details niet te zien.

Nog zo'n 5 dagen wachten als we optimistisch blijven. We gaan het zien :p

Update 24 dec: bezorging dagje eerder dan gepland, maandag voor de deur zitten :p
Update 28 dec: gisteren bezorgd, precies zoals aangegeven

[ Voor 40% gewijzigd door JorzoR op 28-12-2021 10:06 ]

• Jesanden
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 11:51
Doe ik ook even mee: 24‑inch iMac Zilver besteld, standaard configuratie met numeriek toetsenbord. Besteld op 6 december. Staat sinds zaterdag op Verzending wordt voorbereid. Geplande levering 31 december - 11 januari. Hoop eerder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Heb gisteren weer gebeld met Amac.
Waar ik maandag nog de belofte kreeg hem binnen 1 tot 2 weken te krijgen was gisteren het antwoord dat het misschien eind Januari wordt als ik geluk heb. (Begin november besteld).

Was er klaar mee en zei dat de bestelling geannuleerd mocht worden. Dit wilde ze initieel niet doen tot ik boos werd.

Ik ben er klaar mee en heb dezelfde middag nog een SKIKK 17MD7P besteld met 64Gb, octacore Ryzen, 3070 en 2TB opslag.

Misschien probeer ik het over een jaar nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eergisteren een Mac mini besteld met 16GB RAM en 512GB opslag. Deze heb ik, vanwege de prijs (€1199) én omdat ik de mensen ken, besteld via MacFreak. Over de exacte levertijd kon me nog niks gemeld worden, via de site van Apple zou dit in de eerste week van januari worden. Ik verwacht uiteraard niet dat MacFreak sneller kan maar we gaan zien wanneer het pakketje komt.

Dit is overigens mijn tweede nieuwe Mac in mijn 20-jarige Mac carrière. Alleen in 2008 heb ik een MacBook Unibody (2,4GHz, 4GB RAM, opslag onbekend) gekocht. Deze is 2 jaar geleden bij mij de deur uitgegaan omdat ik voor heel weinig een MacBook Air over kon nemen. De MacBook Unibody is naar een liefhebber gegaan die met oudere geluidssystemen en instrumenten werkt. Daarvoor was de MacBook prima geschikt. Nog nooit één dingetje mee gehad in die 12 jaar. Wel om de 3-4 jaar uit elkaar om schoon te maken en koelpasta verversen en op tijd een paar upgrades uitgevoerd.
Harrie-Handbak schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:22:
Nu nog even wachten op mijn tweede 97Kwh lader.
Ga je een cluster bouwen? Ik hoop dat je een 3-fasen aansluiting hebt die dit trekt... :+

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 26-12-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09 10:05
sypie schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:38:

[...]

Ga je een cluster bouwen? Ik hoop dat je een 3-fasen aansluiting hebt die dit trekt... :+
Hehe 😉, zal wel snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
2 berichten hierboven vermeld dat ik een Mac mini besteld had. Tijdspad:

24 december besteld via Upgreatest.nl, geen bezorgdatum gegeven (ook niet om gevraagd)
27 december verzonden: "Pakketje verwerkt in sorteercentrum van DHL"
28 december ontvangen: "Bezorgd"

De tussenliggende stappen zijn niet zo bijster interessant. Wat ik veel merkwaardiger vind is dat via deze manier een bestelling sneller is dan via Apple zelf.

De Mac mini staat nu even bij te komen van z'n reis. Zometeen wanneer Sypie Jr® slaapt ga ik de boel eens aanslingeren. Met al dat kabaal van een opstartende computer hoop ik dat Jr® lekker blijft slapen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
Bij Coolblue zijn nu meerdere geupgrade varianten te koop, vooralsnog vooral 14 inch, maar wel zeer diverse uitvoeringen, zoals deze:

https://www.coolblue.nl/p...-64gb-4tb-space-gray.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Hij is binnen bij mij.

Besteld via AMAC: 26-11, 14" 10/16/16 32 Gb 1Tb. Vandaag bezorgd. Nu de boel overzetten en aan de slag er mee.

Voor hen die nog wachten: succes nog even.

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik heb m ook binnen. Eergister besteld bij Coolblue, was net op tijd. 14"/10/16 32GB 521GB. Beter dan een maand wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen b
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb op 30 december een MacBook Pro besteld met een verwachte levertijd van 6-8 weken. is die levertijd daadwerkelijk zo extreem of valt het in de praktijk erg mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
tijmen b schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:43:
Ik heb op 30 december een MacBook Pro besteld met een verwachte levertijd van 6-8 weken. is die levertijd daadwerkelijk zo extreem of valt het in de praktijk erg mee?
Ik wacht persoonlijk nu 5 weken op mijn m1 pro 14". Kreeg vorige week een mailtje dat het nog tot half januari zou duren, dus ga uit van 7-8 weken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
tijmen b schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:43:
Ik heb 17 december een BBP 14” 10/16/16, 16GB, 1TB besteld, verwachte leverdatum is nog steeds 18-25 januari. Dus 4,6 ~ 5,6 weken.
Denk dat configuratie ook afhankelijk is, processor, geheugen en opslag.

[ Voor 8% gewijzigd door don spike op 03-01-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ik wacht ook nog altijd op een 16"/Max/24/64/1 besteld op 9 november, morgen 8 weken geleden. Tot dusver nog niets over gehoord, maar was niet bij Apple zelf maar via Amac (nooit meer Amac dus, géén communicatie is niet acceptabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderCarl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 14:19
Ook ik zit momenteel in de 9e week. 8 november bij Surfspot een 16”/Max/32/32/1TB besteld. Uitlevering wordt na bericht geschat op half januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
Yes, verzendbevestiging! (zie twee posts terug voor details)

Wordt overgedragen vanuit Amac aan PostNL/Trunkrs (nooit van gehoord!) dus hopelijk morgen of donderdag geleverd.

[ Voor 49% gewijzigd door Joost_K op 04-01-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Laatst online: 22:24

koornee

3!

Bij Coolblue zijn er weer een klein aantal op voorraad. Net een 14max 32/32/1tb besteld. Als het goed is morgen al binnen.
Bij Amac ook een aantal 16" modellen op voorraad zag ik.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

koornee schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:34:
Bij Coolblue zijn er weer een klein aantal op voorraad. Net een 14max 32/32/1tb besteld. Als het goed is morgen al binnen.
Bij Amac ook een aantal 16" modellen op voorraad zag ik.
Bij Amac zie ik geen 16" op voorraad helaas. Bij Coolblue alleen een Pro 32gb/512gb versie (ja logisch, wie koop 32gb ram met maar 512gb ssd :') ) of een Max 64gb/2tb :D Maar dat wordt een beetje te gek.

Vraag me af hoe snel de Pro 32gb/1tb weer op voorraad is. Online via Apple bestellen geeft ook een week of 5 levertijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
Update: mijn 16"/Max/24/64/1 is binnen, besteld op 9 november. Nog volop bezig met setup dus de laptop nog niet echt gebruikt, maar wát een audio komt er uit dit apparaat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 19:03
Vandaag een 16"/Max/10cpu/32gpu/32gb/1tb besteld. Ze schatten in dat hij tussen 25 feb - 10 maart wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDeluxe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik had een 14"/Max/10CPU/24GPU/32Gb/1Tb besteld op 1 december bij Lab9 (Belgische Apple Reseller) en die werd vandaag geleverd in de winkel. Da's dus 5 weken, ongeveer anderhalve week langer dan oorspronkelijk bij de bestelling was voorspeld. Valt al bij al dus nog redelijk mee vergeleken met sommige andere verhalen.

Zeer fijn machientje tot dusver. :) Enkel de setup assistant die wat vreemd deed en crashte bij de eerste bootup. :/ Daarna wel zichzelf heropgestart en loopt verder dan ook prima. Heb intussen ook alle -voor mij belangrijke- software kunnen installeren (veel CAD/CAM met focus op ontwerp voor 3D-print, lasersnijden en CNC-frezen) en die lijken het op 't eerste zicht toch ook allemaal prima te doen op Apple Silicon. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peelchris
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Voor de geïnteresseerden:

Macbook Pro 16" M1 Pro 10CPU | 16GPU | 32GB | 1TB opslag besteld bij Apple.
Geschatte levering 12 - 19 jan 2022

Bestelling gedaan op 12 december 2021
Status is aangepast naar "Verzending wordt voorbereid" op 6 januari 2022
* Update * Status is aangepast naar "Verzonden" op 7 januari 2022. Wordt volgens Apple bezorgd op 14 januari

Wordt vervolgd, wachten in spanning!

[ Voor 15% gewijzigd door Peelchris op 07-01-2022 13:10 . Reden: Aanvulling status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Laatst online: 20:24
Er zijn redelijk wat modellen op te halen bij Apple zelf in Haarlem. Ik heb net zelf een 16'' M1 Pro 10CPU 16GPU 16GB 512GB in het zilver besteld en kan 'm vandaag ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniblaze
Aniblaze schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:17:
[...]

Nou, even een update want het is binnen!

06-11-2021
M1 Max, 64GB, 1TB Macbook Pro besteld met Apple Care. Verwachte levertijd: 16~23 december.

12-12-2021
Apple Care gemarkeerd als actief.

22-12-2021
Nog steeds geen trackingnummer, dus gebeld. Gaven aan de Macbook kwijt te zijn. Als het 23-12 nog niet binnen is, moet ik bellen op 24-12 zodat er een intern onderzoek gestart kan worden.

24-12-2021
Gebeld met helpdesk, onderzoek gestart.

28-12-2021
Een trackingnummer ontvangen van UPS!

29-12-2021
Macbook geleverd!

03-01-2022
Gebeld met service desk voor Apple Care. Apple Care van mijn Macbook afgehaald.

06-01-2022
Apple Care aankoopbedrag teruggestort gekregen.

Kan nu opnieuw Apple Care bestellen voor mijn Macbook en dan is alles in orde. Behoorlijk avontuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:46
Vandaag besteld, ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk bezorgd wordt:

Macbook Pro 16" M1 Pro 10CPU | 24GPU | 32GB | 1TB opslag | Engels VS keyboard
Geschatte levering 28feb - 11maa 2022

[ Voor 12% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 23-01-2022 18:55 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Peelchris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:24:
Voor de geïnteresseerden:

Macbook Pro 16" M1 Pro 10CPU | 16GPU | 32GB | 1TB opslag besteld bij Apple.
Geschatte levering 12 - 19 jan 2022

Bestelling gedaan op 12 december 2021
Status is aangepast naar "Verzending wordt voorbereid" op 6 januari 2022
* Update * Status is aangepast naar "Verzonden" op 7 januari 2022. Wordt volgens Apple bezorgd op 14 januari

Wordt vervolgd, wachten in spanning!
Bedankt!

Zojuist ook even gekeken;

- Besteld op 17 december direct bij Apple.
- Verzending wordt voorbereid sinds minimaal vandaag 7 januari

Ben benieuwd. Verwachte levertijd is 18-25 januari (ongewijzigd).

MacBookPro 14” M1 Pro 10CPU | 16GPU | 16GB | 1T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Saven schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Bij Coolblue alleen een Pro 32gb/512gb versie (ja logisch, wie koop 32gb ram met maar 512gb ssd :') ) of een Max 64gb/2tb :D Maar dat wordt een beetje te gek.
Jammer, die 64/2 is precies welke ik wilde hebben maar is al weg. Gelukkig heb ik nog een 16"/MAX/10CPU/32GPU/64GB/1TB kunnen vinden online die als het goed is dinsdag bezorgd wordt. Zo niet, dan drama. Erg veel vertrouwen heb ik er niet in, maar we gaan het zien.

EDIT: PostNL heeft hem al en bezorgt morgen als het goed is. Hip.

EDIT: Bezorgd.

[ Voor 6% gewijzigd door BoomSmurf op 10-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Laatst online: 18:42
BoomSmurf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Jammer, die 64/2 is precies welke ik wilde hebben maar is al weg. Gelukkig heb ik nog een 16"/MAX/10CPU/32GPU/64GB/1TB kunnen vinden online die als het goed is dinsdag bezorgd wordt. Zo niet, dan drama. Erg veel vertrouwen heb ik er niet in, maar we gaan het zien.

EDIT: PostNL heeft hem al en bezorgt morgen als het goed is. Hip.
Laat me raden, bij Amac?

Zojuist ook besteld daar, mijne komt waarschijnlijk dinsdag! Dan maar mijn bestelling bij Apple annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

easy-cloud schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:29:
[...]

Laat me raden, bij Amac?

Zojuist ook besteld daar, mijne komt waarschijnlijk dinsdag! Dan maar mijn bestelling bij Apple annuleren
Yup, maar wilde het niet meldden tot ik verzendbevestiging had, gezien de ervaringen die over Amac gepost zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
NovaDesu schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
Vandaag een 16"/Max/10cpu/32gpu/32gb/1tb besteld. Ze schatten in dat hij tussen 25 feb - 10 maart wordt bezorgd.
Ik zie nu dat het type toetsenbord veel uitmaakt. Ik heb de Engels(VS) versie gekocht, en die heeft een flinke levertijd. Als ik dezelfde laptop met een Nederlands toetsenbord wil, kan ik die vandaag nog ophalen in Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
Iemand hier die ook een tweede (extra) lichtnetadapter heeft besteld? Zou tegelijk met mijn m1 pro 14" worden geleverd maar staat nu op 20 Dec - 18 Jan. Productie te laag hiervoor en dit ook het probleem dat iedereen op zijn laptop aan het wachten is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCA9MdetJZAMc9-ZuNa-ZU-PluU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q5a0sMhtldqP149xQp8AgyF3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Harrie-Handbak op 10-01-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
don spike schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:57:
[...]
- Besteld op 17 december direct bij Apple.
- Verzending wordt voorbereid sinds minimaal vandaag 7 januari
[…]
MacBookPro 14” M1 Pro 10CPU | 16GPU | 16GB | 1T
Kreeg vandaag maandag 10 januari de verzendbevestiging. Kennelijk werken ze daar niet in het weekend.

Verwachte levertijd was altijd 18-25 januari.
UPS geeft geschatte bezorging op donderdag 13 januari aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:33
Vandaag ook een update op mijn bestelde Apple M1 Max‑chip met 10‑core CPU, 32‑core GPU en 16‑core met toestenbord Engels(VS) gekregen.
Besteld op 12-12-2021 en wordt volgens UPS een geschatte bezorging op Donderdag, Januari 13 tussen 10:15 - 14:15

De verwachte levertijd was 12-19 januari

[ Voor 4% gewijzigd door _Mitchie_ op 10-01-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
Hmm, ik heb een vraag over apple care: inmiddels is het 6 weken geleden dat ik mijn macbook heb besteld bij surfspot. Daar wilde ik graag apple care bij kopen, maar dat gaat niet zonder productcode. Er staat alleen ook dat dat alleen kan als je het afsluit binnen 60 dagen na aankoop. Heeft iemand ervaring met dit soort omstandigheden? Anders kan ik nooit apple care afsluiten als de levering >2 maanden blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Eggthud schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:57:
Hmm, ik heb een vraag over apple care: inmiddels is het 6 weken geleden dat ik mijn macbook heb besteld bij surfspot. Daar wilde ik graag apple care bij kopen, maar dat gaat niet zonder productcode. Er staat alleen ook dat dat alleen kan als je het afsluit binnen 60 dagen na aankoop. Heeft iemand ervaring met dit soort omstandigheden? Anders kan ik nooit apple care afsluiten als de levering >2 maanden blijft
Bij een beetje bedrijf komt de faktuur op leverdatum en heb je dus vanaf dag van levering 2 maanden om apple care af te sluiten. Dus niet de besteldatum die telt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Harrie-Handbak schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:38:
Iemand hier die ook een tweede (extra) lichtnetadapter heeft besteld? Zou tegelijk met mijn m1 pro 14" worden geleverd maar staat nu op 20 Dec - 18 Jan. Productie te laag hiervoor en dit ook het probleem dat iedereen op zijn laptop aan het wachten is?

[Afbeelding]
Waarom koop je deze van Apple en niet een versie met meer poorten zoals deze van Ugreen of deze van Baseus?

Kan je meteen alles opladen op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
Ron555 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Bij een beetje bedrijf komt de faktuur op leverdatum en heb je dus vanaf dag van levering 2 maanden om apple care af te sluiten. Dus niet de besteldatum die telt
Bedankt! Het blijkt tevens zo te zijn dat apple care met name kijkt naar de verzenddatum (althans, dat zei men aan de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
m_a_rnix schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Waarom koop je deze van Apple en niet een versie met meer poorten zoals deze van Ugreen of deze van Baseus?

Kan je meteen alles opladen op vakantie.
Mbt tot stroom probeer ik altijd origineel te gebruiken 😅. En ben zelf niet zo’n voorstander van Amazon. Maar een goede mophie of anker powerbank vind ik het proberen altijd wel waard. Zal er eens goed naar kijken thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Harrie-Handbak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Mbt tot stroom probeer ik altijd origineel te gebruiken 😅. En ben zelf niet zo’n voorstander van Amazon. Maar een goede mophie of anker powerbank vind ik het proberen altijd wel waard. Zal er eens goed naar kijken thanks!
Anker heeft er laatst ook 1 gepresenteerd, met nog meer Watts zelfs. Nog niet te koop volgens mij. Satechi bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
m_a_rnix schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Anker heeft er laatst ook 1 gepresenteerd, met nog meer Watts zelfs. Nog niet te koop volgens mij. Satechi bij Coolblue.
Goede, gelukkig red ik het nog met een macsafe en een usb c lightning kabel. Deze extra is zodat ik er standaard eentje in mijn backpack heb en eentje vast op mijn bureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbie426
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heeft iemand zicht op de levertijd vanuit Apple naar Amac?

Ter info, besteld MacBookPro 16” M1 Pro 10CPU | 16GPU | 32GB | 2TB
26-11 - bestelling geplaatst
04-01 - zou volgens de klantenservice bij Amac de status hebben gekregen “verzonden”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Besteld op vrijdag 17 december 2021 (direct bij Apple zelf);
• BBP 14.2 Zilver / 10C CPU / 16C GPU / 16GB / 1TB / US-toetsenbord
• Verlengkabel voor lichtnetadapter
• Poetsdoekje

Verlengkabel voor lichtnetadapter
• zondag 19 december - Verzonden
• dinsdag 21 december - Bezorgd
(verzonden met DHL vanuit Waalwijk via Eindhoven, Brussel terug naar Nederland)

MacBook Pro 14.2
• vrijdag 7 januari - Verzending word voorbereid
• maandag 10 januari - Verzonden
• donderdag 13 januari - Bezorgd
(verzonden met UPS vanuit Shanghai China via Incheon Zuid Korea, Keulen Duitsland naar Nederland)

Poetsdoekje
• donderdag 13 januari - Verzending word voorbereid
• donderdag 13 januari - Verzonden
• vrijdag 14 januari - Bezorgd
(verzonden met DHL vanuit Waalwijk via Eindhoven, Brussel terug naar Nederland)

edit:
Poetsdoekje inmiddels ook gearriveerd

[ Voor 9% gewijzigd door don spike op 18-01-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 21:25

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Retespannend, ik heb zojuist m’n eerste iMac besteld. Ik ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAp9-hexLLewyMjR93ZOLe_MuxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lr0l8cmU9AzvkBczVcAU5T3W.jpg?f=user_large

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webbie426
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Webbie426 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:01:
Heeft iemand zicht op de levertijd vanuit Apple naar Amac?

Ter info, besteld MacBookPro 16” M1 Pro 10CPU | 16GPU | 32GB | 2TB
26-11 - bestelling geplaatst
04-01 - zou volgens de klantenservice bij Amac de status hebben gekregen “verzonden”
Inmiddels verstuurd en ontvangen.
14-01 verzendbevestiging vanuit Amac en de volgende dag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Ik heb zaterdag 15 januari het volgende besteld, direct bij Apple. Dikgedrukt de afwijking van standaard/basismodel

MacBook Pro 16" Silver, M1 Pro
10 core CPU
16 core GPU
1TB SSD
32GB RAM
Engels (US) Toetsenbord

Verwachte levering: 28 Februari - 7 Maart

Best een eindje weg nog helaas, maar ik wist het van te voren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:54

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Precies een week geleden een 16” mbp besteld: 10/16/32/1tb. Krijg zojuist al verzendbevestiging met levering deze donderdag.
Originele verwachte leverdatum was 7-14 februari.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 23:54

Tubby

or not to be

Heb 18 November een M1max(10/24) met 64gb en 512gb ssd besteld bij de a-mac. Vrij specifiek samengesteld voor mijn soort werk.

En het laatste bericht is dat hij in de levering van week 4 gaat zitten, ben benieuwd :) ben wel heel erg benieuwd wat t verschil gaat zijn t.o.v. m'n huidige :)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
Eggthud schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Ik wacht persoonlijk nu 5 weken op mijn m1 pro 14". Kreeg vorige week een mailtje dat het nog tot half januari zou duren, dus ga uit van 7-8 weken inderdaad.
Update: inmiddels is mijn bestelling vertraagd tot begin februari.

Vraag me af of ik dit ding uberhaupt nog een keer ontvang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:43
Even een positieve noot tussendoor.

Besteld op 31/12/2021:
MBPro M1 Pro 16' - 10/16/16 - 16Gb - 512Gb - VS engels KB

Origineel opgegeven leverdatum:
1 - 8 februari 2022

Daadwerkelijke leverdatum:
17 januari 2022

Blij ei hier! Mag mijn oude beestje (MBPro 15' 2010) met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-01-2022
In plaats van alleen maar meekijken zal ik ook even mijn bestel status delen :)

Besteld op 24-12 bij apple zelf

MacBook Pro 16" Spacegrijs, M1 Max
10-core CPU
32-core GPU
16‑core Neural Engine
32GB RAM
1TB SSD
NL Toetsenbord

Wordt bezorgd: 24 Jan - 31 Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azaden
  • Laatst online: 00:04
Mijn bijdrage met betrekking tot bestellingen via Surfspot (leverancier Switch IT)

Op 1 november een MBP-16inch/10cpu/32gpu/32Gb/1T besteld, wacht nu nog steeds op levering!
Op 11 november een MBP-14inch/10cpu/16gpu/16Gb/1T besteld, die per 14 januari is geleverd.

Kijk niet raar op als je 10+ weken moet wachten op een levering dan de beloofde 4 a 6 weken.
Wel vreemd als je kijkt dat de meeste leveringen binnen korter tijdsbestek gaan.
Dus zeker geen dikke pluim voor Surfspot en Switch IT. Niet professioneel, omdat het ook ontbreekt aan de nodige communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:54

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Xilantof schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:44:
Precies een week geleden een 16” mbp besteld: 10/16/32/1tb. Krijg zojuist al verzendbevestiging met levering deze donderdag.
Originele verwachte leverdatum was 7-14 februari.
En hij is zojuist geleverd.
Ik ga lekker aan de gang, besloten om, voor nu, te beginnen met een cleane installatie. Mocht ik toch dingen missen, kan ik altijd opnieuw beginnen met een Time Machine back-up.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaringFart
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik heb laatste week (13.01) via Surfspot een MBP-14inch/8cpu/14gpu/32Gb/1T besteld.
Verwachte levertijd: 4-8 weeken maar in werkelijkheid ¯\_(ツ)_/¯

Ik heb het midden maart noddig. Dus vingers kruisen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen b
Besteld bij apple 30-12-21

MacBook Pro 16" Spacegrijs, M1 Max
10-core CPU
32-core GPU
16‑core Neural Engine
64GB RAM
2TB SSD
NL Toetsenbord

Levertijd 6-8 weken (Staat er al sinds ik besteld heb. Dus ik heb hoop voor half februari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Op 29-11 bij Surfspot (Switch IT) de 16” MBP Max 32c 32GB 1TB besteld. Op 31-12 een geautomatiseerde mailing dat de levering vertraagd was, nu 22-1 nog steeds niks ontvangen.

Diverse mails naar Surfspot gestuurd maar een reactie blijft uit en vooral dat vind ik kwalijk. Het lijkt daar niet helemaal lekker te gaan of het is gewoon laksheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creda
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11-2022
MacBook Pro 16 inch, M1 Max 10/32/16, 64Gb Ram, 2Tb SSD, Engels (VS) toetsenbord.
1 December besteld. 6-8 weken levertijd. Nu, in de 8e week, vandaag verzonden!

Volgens UPS wordt hij vrijdag as geleverd. Als ik de berichten hier lees zou dat erg optimistisch zijn maar enfin, er is beweging!

creda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azaden
  • Laatst online: 00:04
Zij er meerdere mensen die net zoals ik met smart zitten te wachten op hun MacBook Pro bestelling via Surfspot?
In mijn geval gaat het om een bestelling al vanaf 1 november betreffende de standaard configuratie MBP 16 inch, specifiek de 10cpu/32gpu/32Gb/1T variant.

Surfspot geeft aan dat het aan Switch IT ligt maar doet er zelf niets aan. Zeggen en schrijven 1x een standaard mail ontvangen tegen de kerstperiode aan dat de verwachte backorder leverdatum van 31/12/2021 naar verwachting niet realiseerbaar was.

Wellicht dat we collectief iets kunnen betekenen tegen Surfspot e/of Switch IT, want hier is duidelijk sprake van in gebreke zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gapert86
azaden schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:17:
Zij er meerdere mensen die net zoals ik met smart zitten te wachten op hun MacBook Pro bestelling via Surfspot?
In mijn geval gaat het om een bestelling al vanaf 1 november betreffende de standaard configuratie MBP 16 inch, specifiek de 10cpu/32gpu/32Gb/1T variant.

Surfspot geeft aan dat het aan Switch IT ligt maar doet er zelf niets aan. Zeggen en schrijven 1x een standaard mail ontvangen tegen de kerstperiode aan dat de verwachte backorder leverdatum van 31/12/2021 naar verwachting niet realiseerbaar was.

Wellicht dat we collectief iets kunnen betekenen tegen Surfspot e/of Switch IT, want hier is duidelijk sprake van in gebreke zijn!
Jep hier. Het is dat het een aardig bedrag scheelt, anders had ik mijn order al lang verplaatst. Maar ik vraag me af wat ze er tegen kunnen doen dat Apple ze helemaal achteraan in de leveringsrij zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud

Inmiddels heb ik een bericht dat mn macbook vandaag geleverd wordt. Het heeft inderdaad ongeveer 9 weken tussen bestellen en leveren geduurd, SwitchIt zal dus wel achteraan staan bij leveringen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 13:02
Op 26 november bij surfspot een MB Pro 16,2" Spacegrey M1 10c 32G 1TB NL besteld, opgegeven levertijd 4 tot 6 weken.

31 december update ontvangen dat de verwachte levertijd is verschoven naar midden januari 2022. (standaard bericht van surfspot)

28 januari 2022 van Switch (leverancier) een bericht ontvangen dat de levertijd is verschoven naar 28-02-2022. Bij navraag bij de helpdesk gaven zij aan dat dit ook een fictieve datum is en zij niet kunnen overzien wanneer er geleverd gaat worden.

Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapert86
Woodman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:09:
28 januari 2022 van Switch (leverancier) een bericht ontvangen dat de levertijd is verschoven naar 28-02-2022. Bij navraag bij de helpdesk gaven zij aan dat dit ook een fictieve datum is en zij niet kunnen overzien wanneer er geleverd gaat worden.
Dit ontving ik vandaag ook. Toch vreemd dat de levertijden elders een stukje sneller en overzichtelijker lijken te zijn. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Apple M1 Max‑chip met 10‑core CPU, 32‑core GPU en 16‑core Neural Engine
64 GB centraal geheugen
1 TB SSD‑opslag
16‑inch Liquid Retina XDR-display
Drie Thunderbolt 4-poorten, HDMI-poort, sleuf voor SDXC-kaart, MagSafe 3-poort
USB‑C-lichtnetadapter van 140 W
Magic Keyboard met achtergrondverlichting en Touch ID - Engels (VS)
Nieuwe werklaptop. Ik ben benieuwd of ie er gaat zijn op m'n eerste werkdag :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Languh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Vandaag de 16‑inch MacBook Pro - Spacegrijs Besteld.

Apple M1 Max met 10‑core CPU, 24‑core GPU en 16‑core Neural Engine
USB‑C-lichtnetadapter van 140 W
32 GB centraal geheugen
2 TB SSD‑opslag

Wordt bezorgd: 28 Maa - 8 Apr. Nu 8 weken voorpret!! :-)

[ Voor 27% gewijzigd door Languh op 02-02-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hier ook een update van mijn MacBook Pro 14" Spacegrijs met snellader en Engels toetsenbord:
12 januari: bestelling geplaatst bij Apple
1 februari: verzending wordt voorbereid
3 februari: bestelling verzonden

Oorspronkelijke verwachte levertijd: 9-16 februari
Verwachte levertijd: maandag 14 februari

Dat duurt nog even, zeker omdat de DHL T&T aangeeft dat de bestelling al in Eindhoven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
  • Laatst online: 22-08-2022
Hier ook even een update:

M1 Max Spacegrijs met Azerty BE toetsenbord
32GB Ram
1TB SSD

Besteld bij Vandenborre winkel ter plaatste op 16 december. Normaal gezien zou ik het ongeveer na 5-6 weken in het bezit hebben. Helaas nog altijd niets ontvangen. Bij Vandenborre weten ze ook geen raad meer. Dit week wordt volgende week enzo verder...

[ Voor 3% gewijzigd door pcwolf op 03-02-2022 21:57 . Reden: winkel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster!
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 23:16
Toch even een positieve noot over Surfspot en Switch IT.

16-1 De basis versie 14 inch MacBook Pro Space Grey besteld zonder aanpassingen
4-2 Bevestiging gekregen van GLS dat deze onderweg is.

As ik andere berichten zie dat lijkt ik wel erg veel geluk te hebben zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:18
Hier mijn input, 16 inch MBP M1 Max (10c cpu, 24c gpu, 16c ng, 32gb 1tb ssd, english (us) keyboard) spacegray besteld voor werk op 3 feb, verwachtte levering: 29 maart - 11 april. Bij Apple zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door evadnl op 07-02-2022 09:31 . Reden: keyboard layout toegevoegd / store toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:10
Gisteren ook iMac 24 inch besteld rechtstreeks online bij Apple zelf, verwachte levering tussen 28 feb en 7 maart. Zo goed als de basisconfiguratie, maar met 1 Tb SSD. Niet voor mezelf (mijn Retina 5K 27inch van begin 2016 doet het nog uitstekend), maar voor mijn mama die eindelijk na zoveel jaren Windows ook de overstap gaat maken naar iMac :-)

Vraagje i.v.m. de betaling via credit card: wanneer gaat het bedrag van de credit card? Direct nu bij bestelling of pas als hij geleverd gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:04
Net voordat het verzonden gaat worden. Even opletten dus dat er genoeg saldo op je gekoppelde rekening staat. Ze proberen het een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:58:
Hier ook een update van mijn MacBook Pro 14" Spacegrijs met snellader en Engels toetsenbord:
12 januari: bestelling geplaatst bij Apple
3 februari: bestelling verzonden

Oorspronkelijke verwachte levertijd: 9-16 februari
Verwachte levertijd: maandag 14 februari

Dat duurt nog even, zeker omdat de DHL T&T aangeeft dat de bestelling al in Eindhoven is.
Update:
12 januari: bestelling geplaatst bij Apple, oorspronkelijke verwachte levertijd: 9-16 februari
3 februari: bestelling verzonden, verwachte leverdatum: 14 februari
8 februari: helaas de bezorger gemist omdat ik in een call zat, morgen ophalen bij DHL Servicepunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
pcwolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:56:
Hier ook even een update:

M1 Max Spacegrijs met Azerty BE toetsenbord
32GB Ram
1TB SSD

Besteld bij Vandenborre winkel ter plaatste op 16 december. Normaal gezien zou ik het ongeveer na 5-6 weken in het bezit hebben. Helaas nog altijd niets ontvangen. Bij Vandenborre weten ze ook geen raad meer. Dit week wordt volgende week enzo verder...
Nog altijd niets ontvangen. Ook krijg Vandenborre geen reactie meer van de leverancier meer wat uiterst vreemd is natuurlijk. Toch bijna 2 maanden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvermeulen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 11:31

Hier precies hetzelfde, heb op 2 november een MBP 16 inch (zelfde configuratie besteld), en ook ik heb nog niks ontvangen. Meermaals contact opgenomen via de chat service van surfspot, die trouwens alleen maar op specifieke tijden beschikbaar is, en elke keer hetzelfde antwoord, ''apple heeft levering problemen vanwege corona'' en ''je ontvangt van switch it een bericht wanneer hij geleverd gaat worden''. Het is dat ik de macbook met zo'n relatief hoge korting heb kunnen kopen want anders had ik hem allang al geannuleerd en besteld bij een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gapert86
Hier dus ook het zelfde verhaal. Ondanks de hoge korting overweeg ik toch om mijn order te annuleren vanwege de slechte communicatie. Elk ander bedrijf met zo’n service was al failliet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
omgwtfbbq schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:56:
Ik heb zaterdag 15 januari het volgende besteld, direct bij Apple. Dikgedrukt de afwijking van standaard/basismodel

MacBook Pro 16" Silver, M1 Pro
10 core CPU
16 core GPU
1TB SSD
32GB RAM
Engels (US) Toetsenbord

Verwachte levering: 28 Februari - 7 Maart

Best een eindje weg nog helaas, maar ik wist het van te voren ;)
Update: Vandaag 14 Februari is de status verschoven van 'Wordt verwerkt' naar 'Verzending wordt voorbereid'. Als de boel nog uit China moet komen verwacht ik dat de originele levertijd nog steeds accuraat is, maar ik hoop natuurlijk op eerder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 22:19

iStijn

Tech-fanaat

Op 26 Januari de volgende Macbook Pro 14" bij Apple zelf besteld:

Apple M1 Pro met 8‑core CPU, 14‑core GPU en 16‑core Neural Engine
16 GB centraal geheugen
1 TB SSD‑opslag
USB‑C-lichtnetadapter van 96 W
14‑inch Liquid Retina XDR-display
Drie Thunderbolt 4-poorten, HDMI-poort, sleuf voor SDXC-kaart, MagSafe 3-poort
Magic Keyboard met achtergrondverlichting en Touch ID - Engels (VS)

Verwachte levertijd was 23 Feb - 2 Maa
Verzending wordt voorbereid 9 Februari, levertijd aangepast naar 16 Feb - 23 Feb
Verzonden 11 Februari
Geleverd vandaag, 15 Februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
jobvermeulen schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Hier precies hetzelfde, heb op 2 november een MBP 16 inch (zelfde configuratie besteld), en ook ik heb nog niks ontvangen. Meermaals contact opgenomen via de chat service van surfspot, die trouwens alleen maar op specifieke tijden beschikbaar is, en elke keer hetzelfde antwoord, ''apple heeft levering problemen vanwege corona'' en ''je ontvangt van switch it een bericht wanneer hij geleverd gaat worden''. Het is dat ik de macbook met zo'n relatief hoge korting heb kunnen kopen want anders had ik hem allang al geannuleerd en besteld bij een ander.
Hier ook... ik heb ook een MBP-16inch M1 MAX / 32 GB / 1TB besteld (en betaald...) ook op 2 november.
Nog steeds niets ontvangen. Ben best een geduldig mens maar dit duurt toch wel heel erg lang...
Begin ondertussen wel te twijfelen of ik dit moet annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
StevenRSCA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:58:
Gisteren ook iMac 24 inch besteld rechtstreeks online bij Apple zelf, verwachte levering tussen 28 feb en 7 maart. Zo goed als de basisconfiguratie, maar met 1 Tb SSD. Niet voor mezelf (mijn Retina 5K 27inch van begin 2016 doet het nog uitstekend), maar voor mijn mama die eindelijk na zoveel jaren Windows ook de overstap gaat maken naar iMac :-)
Update: bestelling is vertrokken in Ierland met UPS. Wordt normaal gezien volgende week dinsdagochtend geleverd. Een week eerder dan initieel gepland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
omgwtfbbq schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Update: Vandaag 14 Februari is de status verschoven van 'Wordt verwerkt' naar 'Verzending wordt voorbereid'. Als de boel nog uit China moet komen verwacht ik dat de originele levertijd nog steeds accuraat is, maar ik hoop natuurlijk op eerder ;)
Vandaag bericht ontvangen dat 21 februari DHL voor de deur staat! Van bestelling tot levering 5 weken. Zoals verwacht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
evadnl schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:58:
Hier mijn input, 16 inch MBP M1 Max (10c cpu, 24c gpu, 16c ng, 32gb 1tb ssd, english (us) keyboard) spacegray besteld voor werk op 3 feb, verwachtte levering: 29 maart - 11 april. Bij Apple zelf.
Deze bestelling geannuleerd en enkel de processor in nieuwe bestelling gewijzigd naar de M1 Pro op 15 feb. M1 Max bleek achteraf toch niet nodig. Nieuwe levertijd 8 maart - 15 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Laatst online: 04-09-2024
23 November een Macbook Pro 16" besteld (M1 Max, 64Gb ram, 1TB) bij Apple zelf.
Staat al sinds begin bestelling op 6-8 weken, maar ondertussen zijn het er dus al meer dan 12.. Iemand met dezelfde ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMNh0wgiq_59hWKt4qS-3KYewjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3fhJtaMU8QvTU93hyXzGAh7J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
StevenRSCA schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Update: bestelling is vertrokken in Ierland met UPS. Wordt normaal gezien volgende week dinsdagochtend geleverd. Een week eerder dan initieel gepland dus.
Finale update: gisterenochtend netjes in het aangekondigde tijdsslot gearriveerd. Mijn mama zal tevreden zijn; vrijdagavond ga ik 'em daar installeren :) . Ben wel benieuwd naar de look & feel & performantie; ikzelf zit hier nog steeds - tot mijn grote tevredenheid - op mijn 27inch late 2015 intel model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcwolf
MrMute schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:54:
Staat al sinds begin bestelling op 6-8 weken, maar ondertussen zijn het er dus al meer dan 12.. Iemand met dezelfde ervaring?

[Afbeelding]
Ongelooflijk :?
Dit gaat inderdaad nergens meer over. Vandaag nogmaals gevraagd hoe het zit met mijne MacBook, ook een Max, maar dan met 32GB ram en het schijnt dat Apple dit nog altijd niet heeft verzonden. Het kan dus nog 2-4 weken duren. De besteldatum was 16 december maar 23 november gaat wel heel erg ver.

Apple zeg nog altijd 4-6 weken voor bijna elke MacBook op hun site als levering. Ze willen dit volgens mij niet langer doen blijken anders verliezen ze omzet €€€ ?

Hou je ons verder op de hoogte want zo te lezen komt mijn Macbook niet eind maart binnen, maar misschien zelfs eind april of begin mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen b
MrMute schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:54:

[Afbeelding]
Zo heeft het bij mij ook gestaan tot half februari toen veranderde het naar een tijdsslot van 3 weken. Uiteindelijk heeft het 9 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 13:32
Dan heb ik een mazzeltje gehad, was aan het kijken en vroeg bij de Mediamarkt of ze MB pro 14 base hadden. Het eerste antwoord was nee, het 2e antwoord was misschien nog een waarvan de doos open geweest was.

Gevraagd of ik deze mocht bekijken, het apparaat was puntgaaf, alleen de protectie folie zat er niet meer om, ook 0 laad cycli.

En daarna nog 254 euro korting op adviesprijs gekregen.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werasa
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-08 11:18
Ik heb een Apple MacBook Pro 14-inch (M1 Pro-chip 10C CPU & 14C GPU / 32GB / 512GB) - spacegrijs gekocht bij amac.nl/apple_studentenkorting. En heb zojuist bericht van PostNL gekregen dat ze vandaag voor de deur staan. Dus een levertijd van 6 weken en 1 dag om precies te zijn.

update: hij is binnen! Ik was vergeten te zeggen dat ik vrijdag nog contact had met Amac en die kwam met een schatting op half maart. Denk achteraf dat het een gescripte reactie was.

[ Voor 22% gewijzigd door werasa op 02-03-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
evadnl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Deze bestelling geannuleerd en enkel de processor in nieuwe bestelling gewijzigd naar de M1 Pro op 15 feb. M1 Max bleek achteraf toch niet nodig. Nieuwe levertijd 8 maart - 15 maart.
Zojuist verzendbericht ontvangen, stond gisteren al op bestelling word voorbereid op verzending. Geschatte leverdatum is volgens UPS 7 maart. :9~

update: vertraagd door technisch issue in Korea..? komt nu woensdag aan volgens UPS.

[ Voor 9% gewijzigd door evadnl op 07-03-2022 12:23 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDesu
NovaDesu schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
Uiteindelijk op 10 januari de 64GB versie gekocht. Kreeg gisteren een update dat hij onderweg is, en hij zou er maandag moeten zijn :)

update 7 maart: het pakket heeft vertraging, en hij zou nu woensdag aan moeten komen

[ Voor 10% gewijzigd door NovaDesu op 07-03-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 22:46
NovaDesu schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Uiteindelijk op 10 januari de 64GB versie gekocht. Kreeg gisteren een update dat hij onderweg is, en hij zou er maandag moeten zijn :)

update 7 maart: het pakket heeft vertraging, en hij zou nu woensdag aan moeten komen
Ah, dit geeft mij nog een beetje hoop! Ik heb hem 22 jan besteld. Dan zal er in de komende 2 weken hopelijk een verzendmelding komen.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Pagina: 1 ... 52 ... 56 Laatste