Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Exobrium
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Jacovo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:15:
Wederom een flinke teleurstelling vanuit Centralpoint. Ze geven aan dat ze niet weten wanneer er geleverd zou worden. Vandaag in ieder geval niet, terwijl dit wel toegezegd was. Even alle niet waargemaakte beloftes op een rijtje:

- 7/8/9 december
- 11 december
- 19 december
- 24 december
- 27 december
- 30 december
- 9 januari
- 13 januari.

Inmiddels 49 dagen aan het wachten op een laptop die binnen 10 dagen geleverd zou worden. Communicatie is erg slecht en ik bestel nooit op deze manier een product van Apple...
Ja het is echt dramatisch, zelfde besteldatum hier. Ik heb ook ongeveer dezelfde 'beloftes' gekregen, maar iedere keer werden deze (net zoals bij jou) niet nagekomen. Nu zeggen ze tegen mij in de loop van volgende week… Dus het komt er op neer dat ze het steeds pak'm beet 1 week verplaatsen, waardoor je als klant het idee krijgt dat het slechts enkele dagen wachten is.

Ze weten toch hoe groot hun 'backlog' is en hoeveel Macbooks ze gemiddeld per week binnen krijgen… Laatste keer CP iig.

• Jacovo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-11-2023
Exobrium schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Ja het is echt dramatisch, zelfde besteldatum hier. Ik heb ook ongeveer dezelfde 'beloftes' gekregen, maar iedere keer werden deze (net zoals bij jou) niet nagekomen. Nu zeggen ze tegen mij in de loop van volgende week… Dus het komt er op neer dat ze het steeds pak'm beet 1 week verplaatsen, waardoor je als klant het idee krijgt dat het slechts enkele dagen wachten is.

Ze weten toch hoe groot hun 'backlog' is en hoeveel Macbooks ze gemiddeld per week binnen krijgen… Laatste keer CP iig.
Erg waardeloos inderdaad. Of het komt dat Apple slecht communiceert naar de resellers of dat het een andere oorzaak heeft weet ik niet.

Ik kreeg begin van de middag een mailtje dat het maandag binnenkomt bij ze en dat ik 'm dinsdag heb. Met juichen wacht ik nog maar even...

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Die van mij kwam vanmiddag dus niet binnen de afgesproken tijd, maar als om 15:00! nu alles overzetten.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De mijne is net binnengekomen :D
Hij ziet er erg goed uit _/-\o_

hi!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Jacovo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:48:
[...]
...Of het komt dat Apple slecht communiceert naar de resellers of dat het een andere oorzaak heeft weet ik niet.
Kan natuurlijk, maar communiceer dan netjes als bedrijf, maak geen verwachtingen die niet waar te maken.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• NickM89
Hoeveel geld kon je nu besparen als je de laptop via CP bestelde?

• Jacovo
NickM89 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:03:
Hoeveel geld kon je nu besparen als je de laptop via CP bestelde?
Ruim 300 euro. Maar als ik geweten had dat ik zo lang moest wachten en niet kon annuleren, had ik het nooit gedaan.

• NickM89
Mijn laptop kwam via Surfspot (10% korting) komt ongeveer op het zelfde neer. Hoe zit het betreft garantie voor de rest?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
NickM89 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:05:
Mijn laptop kwam via Surfspot (10% korting) komt ongeveer op het zelfde neer. Hoe zit het betreft garantie voor de rest?
Garantie gaat gewoon via Apple, aangezien je ook gewoon een factuur van Apple gehad heb. :)

hi!

• NickM89
Ik had het tegen de mensen die de laptop via CP hebben besteld. als het namelijk alleen die 300,- is geweest dan rechtvaardig dat niet de situatie van 4 weken+ moeten wachten op een product.

• wickedme
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-11 21:11
Jacovo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:11:
[...]

Ruim 300 euro. Maar als ik geweten had dat ik zo lang moest wachten en niet kon annuleren, had ik het nooit gedaan.
Je kan wel annuleren hoor. Als je hem privé gekocht hebt. Zie:
https://www.acm.nl/nl/ond...eringen-op-de-bedenktijd/

Custom order computers zijn geen uitzondering op de wet verkoop op afstand. Dus Central Point mag een annulering niet weigeren. Met niet nagekomen beloftes heb je natuurlijk sowieso al een reden om te annuleren.

• la12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Dus ik heb mijn bestelling bij campusshop geannuleerd. Ik wachtte op een 15inch mbp spacegrey instap sinds 20 november.
Dezelfde dag bij apple dezelfde macbook besteld en de dag erna in Den Haag mogen ophalen.

Iedereen succes met wachten

• Jacovo
wickedme schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:31:
[...]

Je kan wel annuleren hoor. Als je hem privé gekocht hebt. Zie:
https://www.acm.nl/nl/ond...eringen-op-de-bedenktijd/

Custom order computers zijn geen uitzondering op de wet verkoop op afstand. Dus Central Point mag een annulering niet weigeren. Met niet nagekomen beloftes heb je natuurlijk sowieso al een reden om te annuleren.
Helaas als ZZP'er besteld, dus dat gaat niet op. Ze hebben eind december wel de mogelijkheid geboden om te annuleren bij uitzondering, maar dan zou ik het geld ook pas terug krijgen als zij de laptop binnen hadden. Hopelijk komt hij morgen binnen en gaan we er veel plezier van beleven.

• Jacovo
En wederom komt Central Point hun afspraak niet na. Orders zijn gisteren te laat binnen gekomen. Wat een waardeloze manier van handelen hebben ze.

• wickedme
Inderdaad ze geven aan dat hij gisteravond laat is aangekomen bij de leverancier, en dat hij 'waarschijnlijk' vandaag verzonden wordt.

• wickedme
Jacovo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Helaas als ZZP'er besteld, dus dat gaat niet op. Ze hebben eind december wel de mogelijkheid geboden om te annuleren bij uitzondering, maar dan zou ik het geld ook pas terug krijgen als zij de laptop binnen hadden. Hopelijk komt hij morgen binnen en gaan we er veel plezier van beleven.
Raar eigenlijk he, dat de wetgeving voor gewone consumenten anders is dan voor ZZPers (bedrijven). Die regeling die ze je voorstellen slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Verwijderd

Jacovo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:51:
En wederom komt Central Point hun afspraak niet na. Orders zijn gisteren te laat binnen gekomen. Wat een waardeloze manier van handelen hebben ze.
Inderdaad, 22-11 bij CP besteld 3x macbook pro touch, helaas zakelijk. Nu voor de 5 maal uitgesteld. zou gisteren verzonden worden en ik zou de trackingcode geleverd krijgen. Helaas te horen gekregen dat niet alle backorders bij de leverancier geleverd zijn en dat het nu voor 23-1 staat...

. Volgens mij weten zij totaal niet wanneer en wie er geleverd krijgt.Volgende maal gewoon bij apple bestellen....

Ga voor een snelle levering nooit naar Central Point

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 13:53
Zojuist weer contact gehad met reseller waar ik em 10-12 besteld heb. Nu verwachte levering 27-01.
Toch duidelijk langer dan de 3-4 weken die aangegeven werden bij het bestellen. Maar nog steeds zeggen ze in hun winkel dat een CTO 3-4 weken duurt. Dat vind ik gewoon voorliegen van de klant. Triest.
Zit niets anders op dan afwachten.

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-11 13:27

T.G

T.G schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:30:
Op 19 december bij iCentre in Wijchen m'n eerste MBP besteld: 15", silver, Touch Bar, 2,6-GHz, 256GB, RP 450. Let wel: US toetsenbord layout.

Verwachtte levertijd was volgens de verkoper in de winkel 1 tot 2 weken. iCentre Klantenservice zegt nu dat een CTA gemiddelde levertijd van 3 tot 4 weken heeft. Ze durven niet te zeggen wanneer ik 'm kan verwachten. :F

Bij Apple.nl staat bij precies hetzelfde model: "Vandaag besteld, in huis: 19 Jan - 23 Jan". Voortaan toch maar direct bij Apple bestellen, aangezien ze voorrang geven aan eigen (web)winkels. :)
He he, eindelijk, na 29 dagen kan ik mijn MBP ophalen bij iCentre. Vandaag om 17:18 'n mail gekregen dat 'ie klaar staat, helaas waren ze maar tot 17:30 open. Morgen dan maar eindelijk ophalen. _/-\o_

• Jacovo
De vlag hangt uit, mijn grijze vriend is binnen. 25-11 besteld en nu het eerste berichtje op de butterfly keys. Succes met wachten!

• Exobrium
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Jacovo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:00:
De vlag hangt uit, mijn grijze vriend is binnen. 25-11 besteld en nu het eerste berichtje op de butterfly keys. Succes met wachten!
Eindelijk, gefeliciteerd;) Had je nog wel verzendbevestiging met track en trace gekregen? Of stonden ze ineens voor de deur? Voor mij namelijk immer nog onduidelijkheid over de levering (zelfde dag bestelling geplaatst) :|

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-11 15:33
Die van mij, een 15/460/16gb/1TB die ik ook op 25/11 had besteld is vandaag eindelijk binnengekomen :)
Vanmorgen kreeg ik het bericht dat hij was verzonden en enkele uren later werd hij daadwerkelijk afgeleverd.

Verwijderd

Ik overweeg de aanschaf van een Macbook Pro 2016 15"via Pro Warehouse.

Hoe zijn de ervaringen met de levertijd vanuit Pro Warehouse? En hoe was de algehele ervaring?

• Jacovo
Exobrium schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:17:
[...]

Eindelijk, gefeliciteerd;) Had je nog wel verzendbevestiging met track en trace gekregen? Of stonden ze ineens voor de deur? Voor mij namelijk immer nog onduidelijkheid over de levering (zelfde dag bestelling geplaatst) :|
Dank! Het is het wachten wel echt waard. Wat een fijne machine!
Ik vroeg er om via de chat, maar de medewerker die me op de hoogte zou houden stuurde me pas een mailtje toen ik 'm al had. As usual te laat. Ter compensatie voor het lange wachten en de rare manier van handelen een waardebon van 20,- gekregen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:24:
Ik overweeg de aanschaf van een Macbook Pro 2016 15"via Pro Warehouse.

Hoe zijn de ervaringen met de levertijd vanuit Pro Warehouse? En hoe was de algehele ervaring?
Dat zou ik niet weten, maar als het geen hoge korting oplevert, adviseer ik je rechtstreeks bij Apple te bestellen. Een reseller geeft m.i. geen meerwaarde en Apple geeft voorrang aan eigen klanten.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou... op 03-01-2017 een 15" 2.9/256/460 MBP besteld. Verwachte leverdatum tussen 23 en 30 januari. Afgelopen zaterdag 'preparing for shipment', maandag verzonden. Verwachte levering op 20-01-2017. Vandaag dus :)

Echter stond vanochtend de DHL tracking nog steeds op 'Shipment information received' en verder niets. Op zichzelf al een beetje zorgwekkend. De verwachte leverdatum werd vervolgens door Apple ineens veranderd naar 17-01-2017 (afgelopen dinsdag).

Vervolgens Apple gebeld en er blijkt een probleem te zijn bij DHL waardoor de orders die vandaag uitgeleverd zouden worden vertraging op hebben gelopen. Op z'n vroegst maandag of dinsdag. Beetje (erg) jammer :(

Update: Nog altijd geen update in de status, maar zojuist is de laptop bezorgd :) Raar, maarja, ik ben blij!

[ Voor 7% gewijzigd door Longbowh op 20-01-2017 14:48 ]

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:29
UPS maakt er weer een potje van met m'n Macbook Pro.

spoiler:
Incheon, Korea, Republic of 24/01/2017 15:47 We konden het pakket niet volgens planning in het vliegtuig laden.
24/01/2017 7:53 Aankomstscan
Shanghai, China 24/01/2017 4:51 Vertrekscan
23/01/2017 8:27 Uw pakket wacht bij de inklaringsinstantie op definitieve vrijgifte. / Uw pakket werd vrijgegeven door de inklaringsinstantie.
23/01/2017 6:54 Uw pakket wacht bij de inklaringsinstantie op definitieve vrijgifte.
22/01/2017 5:56 We konden het pakket niet volgens planning in het vliegtuig laden. / Uw pakket werd vrijgegeven door de inklaringsinstantie.
Shanghai, China 22/01/2017 5:51 We konden het pakket niet volgens planning in het vliegtuig laden.
22/01/2017 1:10 Exportscan
Shanghai, China 20/01/2017 18:42 Aankomstscan
20/01/2017 18:27 Vertrekscan
20/01/2017 18:14 Herkomstscan
China 20/01/2017 22:49 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• nikon.
Ik krijg de mijne morgen via DHL als het goed is :D Ben benieuwd. Iemand al ervaringen met de nieuwe Sierra update i.c.m. de nieuwe MBP(met touchbar)?

• savieratya
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-01 21:44
Via centralpoint besteld op 25 november... Tot heden nog geen duidelijkheid over de leverdatum.

MBP 15 inch, CTO model 256gb

• nikon.
De mijne is vandaag binnen gekomen. Wat een geweldig machientje :D

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Vandaag mijn order bij iCentre omgezet; van top end 13" pro met touchbar naar exact hetzelfde model, maar dan met 16GB RAM :).

Staat 4 weken levertijd voor, ben benieuwd.

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-11 18:34
Zijn de levertijden pas veranderd?
Ik zie nu dat ipv van 15:00 is morgen in huis het 17:00 is geworden.
Klopt dit?

• Eduardboon
vasquez86 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:26:
Klopt dit?
Over welke winkel heb je het?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:47
vasquez86 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:26:
Klopt dit?
Bij Apple zelf is 't idd nu 17:00, vorige week nog 15:00.

• Eduardboon
Fuwor schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:31:
[...]

Bij Apple zelf is 't idd nu 17:00, vorige week nog 15:00.
Valt me ook op dat de Macbooks veel sneller te leveren zijn, waar de 2.9ghz 13" eerst nog op 1-2 weken levertijd stond is hij nu morgen al te krijgen! Een CTO is ook al de 15e in huis in plaats van eind februari. Zouden ze dan nu alles eindelijk goed op orde hebben?

Biedt ook wel hoop voor mijn CTO'tje bij iCentre!

• Eduardboon
Eduardboon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:59:
[...]

Valt me ook op dat de Macbooks veel sneller te leveren zijn, waar de 2.9ghz 13" eerst nog op 1-2 weken levertijd stond is hij nu morgen al te krijgen! Een CTO is ook al de 15e in huis in plaats van eind februari. Zouden ze dan nu alles eindelijk goed op orde hebben?

Biedt ook wel hoop voor mijn CTO'tje bij iCentre!
Helaas nog aan het wachten. De levertijd is ook een weekje opgeschoven :(. Als je snel wilt moet je dus sowieso bij Apple bestellen :)

Verwijderd

Ik heb bijna zeven weken geleden een MacBook Pro 15 inch (CTO) besteld bij ICentre. De medewerkster gaf aan dat de wacht tijd twee tot drie weken zou zijn. Drie weken later ben ik langs de winkel gegaan om navraag te doen en kreeg toen te horen dat het toch vier tot zes weken zou duren. Nu meer als zes weken later hoor ik niks van ICentre. Ik heb daarom een mail gestuurd waarin ik mijn onvrede heb geuit over de gang van zaken. In een mail terug konden ze niet meer doen dan zich verontschuldigen voor hun medewerkers die tot twee keer toe een onjuiste levertijd doorgaven. Verder konden ze mij geen informatie geven waarmee ik dus nog steeds in het ongewisse verkeer over wanneer ik de laptop zal ontvangen. Ik bestel nooit meer bij een reseller.

• Eduardboon
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:20:
Ik heb bijna zeven weken geleden een MacBook Pro 15 inch (CTO) besteld bij ICentre. De medewerkster gaf aan dat de wacht tijd twee tot drie weken zou zijn. Drie weken later ben ik langs de winkel gegaan om navraag te doen en kreeg toen te horen dat het toch vier tot zes weken zou duren. Nu meer als zes weken later hoor ik niks van ICentre. Ik heb daarom een mail gestuurd waarin ik mijn onvrede heb geuit over de gang van zaken. In een mail terug konden ze niet meer doen dan zich verontschuldigen voor hun medewerkers die tot twee keer toe een onjuiste levertijd doorgaven. Verder konden ze mij geen informatie geven waarmee ik dus nog steeds in het ongewisse verkeer over wanneer ik de laptop zal ontvangen. Ik bestel nooit meer bij een reseller.
Ik wacht nu ook al 5 weken, en icentre geeft allerlei redenen waardoor de levering niet loopt, maar ze zijn allemaal vrij mank. Toen ik bestelde was het 3-4 weken. Nu is het 4-8 weken.. ondertussen krijgen ze de stock modellen wel steeds binnen, maar cto's ho maar. Annuleren kan niet bij een cto en de aanbetaling is natuurlijk al gedaan. Heel vervelend allemaal. Ik krijg ook geen levertijd, kreeg op Facebook zelfs een verhaal over hun reparatieprocedure toen ik om de bestelstatus vroeg..

Bij Apple heb je hem gewoon nog steeds binnen 2 weken in huis en krijg je nog meer studentenkorting ook. Zul je zien dat we hem pas krijgen als de kaby lakes er net zijn. Schandalig.

Ook ik heb ze een mail gestuurd waarin ik mijn ongenoegen uit en vraag om een concrete leverdatum of een annulering. Ik ven benieuwd wat het antwoord gaat zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Eduardboon op 28-02-2017 12:04 ]

• Eduardboon
iCentre heeft sinds gister een gigantische voorraad aan stock modellen binnengekregen en vermoed nu dat CTO's ook zeker deze week binnen gaan komen. Ik ben heel benieuwd, want het is niet te eerste keer dat er hoopvolle geluiden klinken en deze niet waargemaakt kunnen worden 8)7

• Numitor
  • Laatst online: 19-03 16:09
Ik heb 1-2 bij iCentre de 13'' met touchbar en 16GB ram besteld, waarbij mij werd verteld dat de levertijd hetzelfde zou zijn als die van Apple, plus een paar dagen. Nu 4 weken later krijg ik na zelf te bellen en langsgaan te horen dat ze nog niet zijn begonnen met assembleren en dat het nog wel 8 weken kan duren!

Vind het wel schandalig, helemaal omdat ik nog steeds niet kan annuleren ook al zijn ze niet begonnen met maken...

• Eduardboon
Numitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:36:
Ik heb 1-2 bij iCentre de 13'' met touchbar en 16GB ram besteld, waarbij mij werd verteld dat de levertijd hetzelfde zou zijn als die van Apple, plus een paar dagen. Nu 4 weken later krijg ik na zelf te bellen en langsgaan te horen dat ze nog niet zijn begonnen met assembleren en dat het nog wel 8 weken kan duren!

Vind het wel schandalig, helemaal omdat ik nog steeds niet kan annuleren ook al zijn ze niet begonnen met maken...
Lijkt mij een grove leugen; ze assembleren de Mac namelijk helemaal niet zelf, dat wordt door Apple gedaan. Daarbij krijgen ze gewoon geen levertijd door van Apple, dus het is gewoon leugen na leugen daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Eduardboon op 01-03-2017 14:45 ]

• Numitor
Eduardboon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Lijkt mij een grove leugen; ze assembleren de Mac namelijk helemaal niet zelf, dat wordt door Apple gedaan. Daarbij krijgen ze gewoon geen levertijd door van Apple, dus het is gewoon leugen na leugen daar.
Ja blijkbaar wel. Ga wel even kijken hoe ik er onder uit kan komen, aangezien coolblue dit wel als standaard product draagt.

Op hun website staat ook dat je CTO niet kunt retourneren, maar lijkt me in strijd met consumentenrecht, ga ik ook wel even naar kijken. Anders juridisch loket.

• Eduardboon
Numitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Ja blijkbaar wel. Ga wel even kijken hoe ik er onder uit kan komen, aangezien coolblue dit wel als standaard product draagt.

Op hun website staat ook dat je CTO niet kunt retourneren, maar lijkt me in strijd met consumentenrecht, ga ik ook wel even naar kijken. Anders juridisch loket.
Ik hoor graag wat jij te horen krijgt! Ik heb zelf ook weinig zin om nog tot eind maart te wachten op de Mac als Apple binnen 2 weken levert.

Coolblue heeft inderdaad behoorlijk wat CTO's op voorraad en bieden telefonisch ook studentenkorting. Ik weet het wel als iCentre meegaat in het annuleren eind deze week.. En anders bestellen zij hem toch lekker voor ons bij Coolblue? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Eduardboon op 01-03-2017 15:08 ]

• Numitor
Eduardboon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Ik hoor graag wat jij te horen krijgt! Ik heb zelf ook weinig zin om nog tot eind maart te wachten op de Mac als Apple binnen 2 weken levert.

Coolblue heeft inderdaad behoorlijk wat CTO's op voorraad en bieden telefonisch ook studentenkorting. Ik weet het wel als iCentre meegaat in het annuleren eind deze week.. En anders bestellen zij hem toch lekker voor ons bij Coolblue? :P
Ja klinkt goed haha. Vanmiddag is mijn vriendin langs geweest om uitleg te krijgen, ben nu zelf even geweest.

Zoals het mij verteld is:
- het systeem waarmee zij de CTO's bestellen lag eruit/deed het niet. (Dit kwam zaterdag naar boven toen ik zelf heb gebeld)
- deze zijn dus ongeveer een week à anderhalf geleden besteld
- hij is al wel in productie in China, dat is wat de inkoper van iCentre heeft gehoord toen hij belde
- Apple krijgt prioriteit boven de resellers, vandaar de langere tijdsduur
Ik wordt nu wekelijks op de hoogte gesteld van de status, maar wel pas nadat ik langs ben geweest.

Ook werd mij verteld dat zij standaard binnen 3 weken leveren...

• Eduardboon
Numitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Ja klinkt goed haha. Vanmiddag is mijn vriendin langs geweest om uitleg te krijgen, ben nu zelf even geweest.

Zoals het mij verteld is:
- het systeem waarmee zij de CTO's bestellen lag eruit/deed het niet. (Dit kwam zaterdag naar boven toen ik zelf heb gebeld)
- deze zijn dus ongeveer een week à anderhalf geleden besteld
- hij is al wel in productie in China, dat is wat de inkoper van iCentre heeft gehoord toen hij belde
- Apple krijgt prioriteit boven de resellers, vandaar de langere tijdsduur
Ik wordt nu wekelijks op de hoogte gesteld van de status, maar wel pas nadat ik langs ben geweest.

Ook werd mij verteld dat zij standaard binnen 3 weken leveren...
Nou ja zeg, ik ben ook langsgeweest gister, maar mij konden ze 0,0 vertellen over de procedure wat betreft CTO's. Is wel lekker dom dat alles pas 1 a 1,5 week loopt nu, dan zouden we alsnog bijna 3 weken moeten wachten!! Geef dat dan eerlijk door in plaats van te liegen aan de telefoon.

Ze konden verder voor mij echt niks betekenen, zelf weten ze het ook niet, kunnen geen enkele indicatie geven, weten niet hoe het CTO systeem werkt en kunnen op geen enkele manier contact krijgen wat betreft productie. Ik weet daarom ook niet goed wat ik nou moet geloven.

• Numitor
Eduardboon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Nou ja zeg, ik ben ook langsgeweest gister, maar mij konden ze 0,0 vertellen over de procedure wat betreft CTO's. Is wel lekker dom dat alles pas 1 a 1,5 week loopt nu, dan zouden we alsnog bijna 3 weken moeten wachten!! Geef dat dan eerlijk door in plaats van te liegen aan de telefoon.

Ze konden verder voor mij echt niks betekenen, zelf weten ze het ook niet, kunnen geen enkele indicatie geven, weten niet hoe het CTO systeem werkt en kunnen op geen enkele manier contact krijgen wat betreft productie. Ik weet daarom ook niet goed wat ik nou moet geloven.
Hang nu in de wacht bij Juridisch loket, laat weten wat ik te horen krijg!

• Eduardboon
Numitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Hang nu in de wacht bij Juridisch loket, laat weten wat ik te horen krijg!
Ik ben erg benieuwd! Heb zelf nog geen reactie op mijn mail gehad en vandaag drie keer gebeld, 2 keer vanochtend. Je krijgt gewoon elke keer een ander verhaal te horen :+.

Dat het systeem plat zou liggen wil ik best accepteren overigens, maar meld dat dan naar je klanten toe en houdt het niet geheim.

• Numitor
Eduardboon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Ik ben erg benieuwd! Heb zelf nog geen reactie op mijn mail gehad en vandaag drie keer gebeld, 2 keer vanochtend. Je krijgt gewoon elke keer een ander verhaal te horen :+.

Dat het systeem plat zou liggen wil ik best accepteren overigens, maar meld dat dan naar je klanten toe en houdt het niet geheim.
Nou was een lang gesprek.
Mij is verteld dat wanneer de winkel een levertijd overschrijdt, je onder de koop uit kunt. Dit kun je hier lezen: http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/.
Ik heb de levertijd gezet op 3 weken, dit is wat mij mondeling is mede gedeeld bij de winkel, dus heb de volgende mail gestuurd:
Beste,

Aangaande order xxxxxxxx wil ik een levertermijn vaststellen.
Besteld op 1-2-2017 werd mij mondeling een levertermijn toegezegd, de toen geldende levertijd van Apple, plus een halve week. Op dat moment stond de levertijd op 16 februari, wat zou uitmonden op 20 februari.
Dit resulteert in een levertijd van 19 dagen, afgerond 3 weken.

Nou zijn er door problemen in jullie systemen geen CTO bestellingen doorgegeven, wat begrijpelijk is.
Nu ben ik net langs geweest in jullie winkel in xxxxx , waar mij verteld is dat de bestellingen een week a anderhalf geleden geplaatst zijn. Wederom heb ik geen levertijd ontvangen.

Daarom wil ik bij deze het volgende vaststellen:
Op ongeveer 22 februari is de laptop besteld. Als ik hier 3 weken bij op tel, kom ik uit op 15 maart. Ik beschouw deze termijn als redelijk, ook al heb ik de laptop wel nodig.

Graag hoor ik zsm een bevestiging.

Mvg
Op het moment dat deze termijn verstrijkt, kan ik de koop ontbinden, waarbij ik ook de aanbetaling retour krijg.
Misschien kun je hetzelfde doen? Ik ga het in ieder geval wel zo spelen, duurt me echt te lang zo.

• Eduardboon
Numitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Mij is verteld dat wanneer de winkel een levertijd overschrijdt, je onder de koop uit kunt. Dit kun je hier lezen: http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/.
Ik heb de levertijd gezet op 3 weken, dit is wat mij mondeling is mede gedeeld bij de winkel, dus heb de volgende mail gestuurd:

[...]

Op het moment dat deze termijn verstrijkt, kan ik de koop ontbinden, waarbij ik ook de aanbetaling retour krijg.
Misschien kun je hetzelfde doen? Ik ga het in ieder geval wel zo spelen, duurt me echt te lang zo.
Een soortgelijke mail heb ik gisteren verstuurd. Op de vorige mail kreeg ik pas na een week antwoord dus ik ben benieuwd hoe lang het dit keer duurt en hoe lang het bij jou duurt.

• Eduardboon
Excuses voor de vroege double post, maar er is relevante nieuwe informatie.

Van iCentre een mail gekregen waarin ze hun excuses aanbieden en en zeggen dat mijn vraag naar de "juiste afdeling" is doorgezet. Zodra ze een terugkoppeling hebben krijg ik dat te horen. Als het goed is heb ik binnen 2 dagen een leverdag in de mailbox staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Eduardboon op 02-03-2017 10:27 ]

Verwijderd

Numitor schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:40:
[...]

[...]

Ik zit nu zeven weken te wachten. In de laatste mail vanuit ICentre zou de betreffende ''Sales Advisor'' mijn vraag om een leverdatum doorgeven aan de afdeling inkoop, of er een antwoord zou komen kon hij niet met zekerheid zeggen. Je raad het vast al wel, zeven dagen later heb ik nog niks gehoord.

Bedankt voor de voorbeeld email hierboven (met betrekking op een ontbinding), die ga ik ze morgen sturen. Ik ben het echt spuug zat 8)7 . Ik ben ondernemer en heb de laptop nodig voor twee projecten, ik krijg nu vragen van klanten wanneer ik materiaal kan sturen waarop ik ze geen antwoord kan geven. Ik had gerekend op wachttijd maar niet op twee volle maanden. En inderdaad het wordt wel heel zuur wetende dat de kaby lakes er aan komen en ik daar niet "maanden" op kon wachten vanwege de bovengenoemde projecten, maanden die nu alsnog aan het verstrijken zijn :( .

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien een rare vraag hoor, maar waarom neem je dit op in die mail?
Nou zijn er door problemen in jullie systemen geen CTO bestellingen doorgegeven, wat begrijpelijk is.
Hoezo begrijpelijk? Ik zou dat "wat begrijpelijk is" lekker weglaten. ;)
Daarom wil ik bij deze het volgende vaststellen:
Op ongeveer 22 februari is de laptop besteld. Als ik hier 3 weken bij op tel, kom ik uit op 15 maart. Ik beschouw deze termijn als redelijk, ook al heb ik de laptop wel nodig.
Zou je daar niet even extra bij vermelden dat pas op 22 Februari door *hen* de bestelling is geplaatst. Jij bent louter zo vriendelijk om ze nog extra de tijd te geven tot 15 Maart.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

Ik ben net toch nog even langs ICentre geweest. Er werd me eerst door een jonger meisje verteld dat twee maanden wachttijd heel normaal is. Na wat op de computer te hebben bekeken vertelde ze me dat mijn laptop momenteel in de fabriek in China in elkaar gezet word }:| . Na weken van onduidelijkheid had deze dame schijnbaar opeens een live feed ontdekt waar ze kon zien hoe een fabrieksmedewerker mijn laptop frame aan het smeden is 8)7 En nee wachttijden bij Apple zijn even lang, oh en ze had ook een vriend of vriendin die haar had verteld dat je bij Apple ook geen informatie kreeg over je bestelling.

Twee andere medewerkers namen het toen over en die konden me eigelijk ook niet helpen. Ik word morgen terug gebeld nadat ze iemand van hoger op gesproken hebben. Deze persoon zou wellicht het nummer van een afdeling nog hoger op hebben, waar ze misschien meer weten 7(8)7 . Ze zijn niet bereid om mijn aanbetaling terug te draaien, en ook niet om een overeenkomst te tekenen voor een uiterlijke leverdatum (want die weten ze zelf ook niet...). Ik ben benieuwd wat het telefoontje van morgen gaat brengen. Ik ga in ieder geval naar het juridisch loket om te vragen wat ik met deze situatie kan doen.

• Eduardboon
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:17:
Ik ben net toch nog even langs ICentre geweest. Er werd me eerst door een jonger meisje verteld dat twee maanden wachttijd heel normaal is. Na wat op de computer te hebben bekeken vertelde ze me dat mijn laptop momenteel in de fabriek in China in elkaar gezet word }:| . Na weken van onduidelijkheid had deze dame schijnbaar opeens een live feed ontdekt waar ze kon zien hoe een fabrieksmedewerker mijn laptop frame aan het smeden is 8)7 En nee wachttijden bij Apple zijn even lang, oh en ze had ook een vriend of vriendin die haar had verteld dat je bij Apple ook geen informatie kreeg over je bestelling.

Twee andere medewerkers namen het toen over en die konden me eigelijk ook niet helpen. Ik word morgen terug gebeld nadat ze iemand van hoger op gesproken hebben. Deze persoon zou wellicht het nummer van een afdeling nog hoger op hebben, waar ze misschien meer weten 7(8)7 . Ze zijn niet bereid om mijn aanbetaling terug te draaien, en ook niet om een overeenkomst te tekenen voor een uiterlijke leverdatum (want die weten ze zelf ook niet...). Ik ben benieuwd wat het telefoontje van morgen gaat brengen. Ik ga in ieder geval naar het juridisch loket om te vragen wat ik met deze situatie kan doen.
Benieuwd wat hier uit komt.

• WhatsappHack
  • Niet online
En nee wachttijden bij Apple zijn even lang, oh en ze had ook een vriend of vriendin die haar had verteld dat je bij Apple ook geen informatie kreeg over je bestelling.
Apart, gezien de Apple site zelf al aangeeft dat alle custom configuraties uiterlijk 16 Maart geleverd worden. :')

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Eduardboon
WhatsappHack schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Apart, gezien de Apple site zelf al aangeeft dat alle custom configuraties uiterlijk 16 Maart geleverd worden. :')
Dat is ook de grootste bron van frustratie hierover. Vanaf 5 februari geeft Apple al aan dat het "Maandag besteld, vrijdag of begin volgende week in huis" is. Ondertussen zeggen ze bij iCentre dat het bij hen dan ook zo vlot komt en wacht je doodleuk al 5 weken. Bah.

• WhatsappHack
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Dat is ook de grootste bron van frustratie hierover. Vanaf 5 februari geeft Apple al aan dat het "Maandag besteld, vrijdag of begin volgende week in huis" is. Ondertussen zeggen ze bij iCentre dat het bij hen dan ook zo vlot komt en wacht je doodleuk al 5 weken. Bah.
Klopt. En de normale MBP, als je dus geen customisations maakt, wordt zowat de volgende dag geleverd.
Werd hier ook binnen 1 werkdag geleverd. (Ik heb 8GB + 512GB, met touchbar)

Third-party supplies zijn vaak wat trager, maar wat iCentre zegt maakt het wel heel bont.
Misschien wil je niet antwoorden hoor, maar waarom eigenlijk bij iCentre bestellen? :P Direct bij Apple kopen is erg fijn, krijg je goede support en betere garantie handling vaak. En de prijzen liggen volgens mij gelijk?

Dat en snellere levertijd dus. :P

• Eduardboon
WhatsappHack schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:03:
[...]

Klopt. En de normale MBP, als je dus geen customisations maakt, wordt zowat de volgende dag geleverd.
Werd hier ook binnen 1 werkdag geleverd. (Ik heb 8GB + 512GB, met touchbar)

Third-party supplies zijn vaak wat trager, maar wat iCentre zegt maakt het wel heel bont.
Misschien wil je niet antwoorden hoor, maar waarom eigenlijk bij iCentre bestellen? :P Direct bij Apple kopen is erg fijn, krijg je goede support en betere garantie handling vaak. En de prijzen liggen volgens mij gelijk?

Dat en snellere levertijd dus. :P
Ja goede vraag hoor. Toen ik bestelde stond de levertijd voor CTO op mijn model nog op 3 weken bij Apple, iCentre gaf hetzelfde aan en kon geen negatieve CTO ervaringen vinden online. Daarbij gaven ze me ook studentenkorting en bieden ze 3 jaar garantie aan.

Nog geen week later ging de levertijd bij Apple stevig omlaag en zeiden ze in de winkel dat het niet meer lang ging duren, nu alweer 4 weken later helaas. Ik zal er dan ook niet weer een laptop kopen :)

• WhatsappHack
  • Niet online
Eduardboon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Ja goede vraag hoor. Toen ik bestelde stond de levertijd voor CTO op mijn model nog op 3 weken bij Apple, iCentre gaf hetzelfde aan en kon geen negatieve CTO ervaringen vinden online. Daarbij gaven ze me ook studentenkorting en bieden ze 3 jaar garantie aan.

Nog geen week later ging de levertijd bij Apple stevig omlaag en zeiden ze in de winkel dat het niet meer lang ging duren, nu alweer 4 weken later helaas. Ik zal er dan ook niet weer een laptop kopen :)
Mocht je vanwege de vervelende situatie en lange wachttijden toch moeten overstappen naar direct bij Apple bestellen, dan kan je bij hen ook studentenkorting krijgen: http://www.apple.com/nl-edu/shop/buy-mac/macbook-pro :)

Dus én in ieder geval je studentenkorting nog, én een wachttijd van op dit moment slechts 10 dagen.

• Eduardboon
WhatsappHack schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:38:
[...]

Mocht je vanwege de vervelende situatie en lange wachttijden toch moeten overstappen naar direct bij Apple bestellen, dan kan je bij hen ook studentenkorting krijgen: http://www.apple.com/nl-edu/shop/buy-mac/macbook-pro :)

Dus én in ieder geval je studentenkorting nog, én een wachttijd van op dit moment slechts 10 dagen.
Dan moet ik wel eerst mijn aanbetaling terugkrijgen :+ En zie dat in 2013/2014 mensen daar ook moeite mee hadden bij iCentre (na toezegging nog eens 30 dagen op je geld wachten).

Maar bedankt voor de tip!

• Eduardboon
Een vervolg op mijn verhaal;

De e-mail die ik naar iCentre heb verzonden is bij het winkelpersoneel in het filiaal waar ik mijn bestelling heb gedaan binnengekomen, zij hebben mij opgebeld en zich verontschuldigd voor de gang van zaken. Ze vonden het zelf ook erg vreemd wat de klantenservice allemaal vertelde en beaamden dat het inderdaad vol onwaarheden stond. Omdat ze het erg vervelend vonden dat ik zo werd behandeld heb ik een demo-model 13" met touchbar meegekregen die ik mag gebruiken totdat mijn cto afgeleverd is. Ze konden me geen levertijd verschaffen maar ik wordt opgebeld zodra ze weten dat hij onderweg is.

Ik vind dat ik ontzettend goed gehoord ben door de medewerkers van de iCentre hier en dat ik een mooie oplossing aangedragen heb gekregen!! Na flinke frustratie voel ik me nu gehoord en gewaardeerd als klant. Dit bericht wordt nu dus ook getikt op een 13" met touchbar.

Ik ben nog wel erg benieuwd hoe er op jullie perikelen gereageerd wordt!

• WhatsappHack
  • Niet online
Kijk, zo hoort het. :) Dan kan je iig aan 't werk!

• Numitor
@Eduardboon @Verwijderd

Net gebeld door de iCentre. Door de problemen die zij gehad hebben met hun systemen staat mijn order nog steeds op 'verstuurd naar productie'.
Hij heeft mij 2 opties aangeboden; of een coulance korting met geen idee wanneer de laptop zou komen, of de order annuleren en mijn geld terug.

Dus ik ga zo mijn geld maar even contant ophalen! :)

• Eduardboon
Numitor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:39:
@Eduardboon @Verwijderd

Net gebeld door de iCentre. Door de problemen die zij gehad hebben met hun systemen staat mijn order nog steeds op 'verstuurd naar productie'.
Hij heeft mij 2 opties aangeboden; of een coulance korting met geen idee wanneer de laptop zou komen, of de order annuleren en mijn geld terug.

Dus ik ga zo mijn geld maar even contant ophalen! :)
Nette oplossing. Als ze mij daar ook nog mee verassen zou ik de korting nemen, maar ik heb dan ook al een demo model te leen :).

Verwijderd

Eduardboon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Nette oplossing. Als ze mij daar ook nog mee verassen zou ik de korting nemen, maar ik heb dan ook al een demo model te leen :).
Wouw in beide gevallen een fijne oplossing. Ik heb tot nu toe alleen een waardebon aangeboden gekregen van 20 euro. Vanochtend een mail verstuurd deze keer weer met de eis om een uiterlijke leverdatum, vorige keer wilde ze mij die mondeling in elk geval niet geven. Ik wacht even dit antwoord af en anders toch maar bellen met het juridisch loket. Jammer genoeg kon Consuwijzer me niet helpen omdat ik een eenmanszaak heb. Ik ben het zo zat en snap gewoon niet waarom ik zo veel moeite moet doen terwijl het me toch redelijk lijkt dat je op een bepaald moment je klant het ontbinden van de koopovereenkomst aanbied, zoals dus wel mogelijk lijkt te zijn bij jou @Numitor .

• Eduardboon
Een update:

Nog steeds niets bekend over de levertijd; bijna 2 maanden later. Werk nog steeds met het demo-model dat ik te leen heb; bevalt me tot nu toe goed, maar ik mis toch het zelf bezitten van de laptop. Zal binnenkort weer eens langs de zaak om te vragen.

• Numitor
Mijn laptop is net binnen! Besteld bij Apple op de 8e, dus schiet wat beter op dan bij de iCentre :)

• Eduardboon
Numitor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:14:
Mijn laptop is net binnen! Besteld bij Apple op de 8e, dus schiet wat beter op dan bij de iCentre :)
Dat moge duidelijk zijn!

Als het goed is mag ik de mijne morgen op gaan halen. Maar de leverdag is al eens verschoven bij het hoofdkantoor. Heb nu wel inzicht in de levertabellen die ze gebruiken, zijn behoorlijk veranderlijk.

• Eduardboon
Gister heb ik na bijna 8 weken mijn Mac op kunnen halen. Productieweek voor de mac is de week van 6 maart. Hij is dus gewoon laat besteld.

Gelukkig nu aan de slag op deze mooie nieuwe laptop :). Tot nu toe nog geen foutjes ontdekt in toetsenbord e.d. Dus eindelijk klaar!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:18
Edit: verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door MartijnMartijn op 23-03-2017 16:44 ]

Verwijderd

Voor mij is het einde ook inzicht. Ik heb ICentre uiteindelijk zo ver gekregen dat 15 maart de uiterlijke leverdatum zou zijn. De 15e was die er natuurlijk nog niet dus ben ik meteen naar de winkel gegaan en heb de koopovereenkomst ontbonden. Wat een opluchting zeg! Daarna duurde het ruim een week voor ik het geld op mijn rekening had (ik had de laptop volledig aanbetaalt). Maar toen kon ik de CTO op 24 maart opnieuw bestellen bij Apple. Morgen komt die binnen :D Het heeft drie maanden geduurd en een hele hoop frustratie maar ik ben alsnog dol gelukkig dat ik morgen mijn oude MacBook na 6 trouwe jaren kei hard werken mag verruilen voor een nieuwe oOo .

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 22:10
Nieuwe 27"iMac besteld gister direct na de keynote.

27-inch iMac met Retina 5K-display

3.8GHZ QC I5, TB UP TO 4.2GHZ
8GB 2400MHZ DDR4 - 2X4GB
512GB FLASH STORAGE
AMD RADEON PRO 580 W/8GB VRAM

CTO versie(SSD), geheugen doe ik zelf wel.
Ophalen in Store gekozen(Den Haag) staat nu op 16 juni.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:16
MacBook Pro 13-inch Touch Bar en Touch ID (MPXV2N/A)

De standaard configuratie heb ik gepakt, met:
- 3,1-GHz dual-core Intel Core i5-processor, Turbo Boost tot 3,5 GHz
- 8 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
- 256 GB SSD-opslag

Verzendklaar: 3-5 werkdagen
Levering: 19-21 juni

Ben benieuwd of hij niet alsnog eerder komt...

• overtones
Ik sta nu op klaarmaken voor verzending 👍

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-11 18:50
15‑inch MacBook Pro - Spacegrijs
• Touch Bar en Touch ID
• 2,9‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor, Turbo Boost tot 3,9 GHz
• 16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
• 512 GB SSD-opslag
• Radeon Pro 560 met 4 GB geheugen
• Vier Thunderbolt 3-poorten
• Verlicht toetsenbord - Internationaal Engels
• Accessoirekit
• Force Touch-trackpad

Maandagavond gelijk na de keynote besteld, wordt 20-23 juni geleverd. Kan nu al niet meer wachten... :D

• overtones
Gister ook nog verzonden m'n iMac.
Komt een dag eerder 15 juni nu.

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:09
  • Touch Bar en Touch ID
  • 2,9‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor, Turbo Boost tot 3,9 GHz
  • 16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
  • 512 GB SSD-opslag
  • Radeon Pro 560 met 4 GB geheugen
  • Vier Thunderbolt 3-poorten
  • Verlicht toetsenbord - Nederlands
6 juni besteld, levering tussen 21 en 26 juni. :9~

dion.dev

• Wildebeast
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:21

•Touch Bar en Touch ID
•2,8‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor, Turbo Boost tot 3,8 GHz
•16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
•512 GB SSD-opslag
•Radeon Pro 555 met 2 GB geheugen
•Vier Thunderbolt 3-poorten
•Verlicht toetsenbord - Nederlands

ook 6 juni besteld, levering tussen 21 en 26 juni.
staat op wordt verwerkt

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 16:54
Hier (bijna) dezelfde config maar dan met 1TB, een Radeon Pro 560 en Engels toetsenbord... 12 juni besteld, levering staat nu tussen 28 juni en 3 juli (verzendklaar in 7-10 werkdagen)

[ Voor 7% gewijzigd door L201 op 15-06-2017 08:19 . Reden: toetsenbord layout toegevoegd ]

• diotav
  • Laatst online: 10:09
Het lijkt erop dat er nog geen leveringen van het 15-inch model plaats hebben gevonden in Europa. In de States zijn de modellen gewoon beschikbaar voor pickup in de Stores terwijl levertijden hier na 20 juni liggen. :/

dion.dev

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 17:53
Ik zie veel toetsenborden in de Nederlands-indeling. De Engels-Amerikaanse indeling is toch mooier als lay-out?

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 16:54
Geen idee hoe die verhoudingen liggen, ik heb de Engelse besteld idd :)

• Rickth64
Rickth64 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:36:
MacBook Pro 13-inch Touch Bar en Touch ID (MPXV2N/A)

De standaard configuratie heb ik gepakt, met:
- 3,1-GHz dual-core Intel Core i5-processor, Turbo Boost tot 3,5 GHz
- 8 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
- 256 GB SSD-opslag

Verzendklaar: 3-5 werkdagen
Levering: 19-21 juni

Ben benieuwd of hij niet alsnog eerder komt...
"verzending wordt voorbereid"

Verwijderd

Ik heb op 12 juni onderstaande config besteld. De verwachte levertdatum is 27-30 juni. Behoorlijke levertijd dus.

- 2.9GHz Quad-core Intel Core i7
- Radeon Pro 560 with 4GB VRAM
- 16GB 2133MHz LPDDR3 SDRAM
- 1TB PCIe-based SSD

Als toetsenbord kies ik inderdaad altijd "VS - Engels". Simpelweg omdat ik dat gewend ben en ik dat op alle apparaten hetzelfde wil houden.

• Burgertrut
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-10 13:20
Ik heb de zilveren 15" met touchbar besteld op 6 juni. Het instapmodel met 2,8Ghz, 16GB, 256GB SSD en Radeon 555.

Ik kijk net nog even, en in mijn mail staat dat hij tussen 21 en 26 juni geleverd wordt, maar online staat de leverdatum nu al op 28 juni. Dat terwijl ik hem nauwelijks twaalf uur na de Keynote besteld heb. Jammer, verheug me er zo op.

Omdat ik gebeld had met Apple in plaats van mijn order via de website te voltooien (ging niet goed) kreeg ik nog wel een mooie korting.

/edit: ik twijfel nog wel of ik er goed aan gedaan heb een Nederlandse keyboard layout te kiezen. Ben ook gewend aan VS/english.

[ Voor 11% gewijzigd door Burgertrut op 14-06-2017 11:59 ]

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 08:27
Duidelijk dat de Mbp space grey meer in trek is dan de zilveren versie. Deze week hebben mijn collega en ik beide dezelfde specificatie besteld, de één space gray en de ander zilver. Space gray staat op levering 4 juli, terwijl de zilveren op 26 juni staat.

Owja, wij bestellen alles via Prowarehouse.

- 2.9GHz Quad-core Intel Core i7
- Radeon Pro 560 with 4GB VRAM
- 512GB PCIe-based SSD
- Apple care 3 jaar

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• overtones
Als het goed is krijg ik straks een mail dat ik m'n iMac bij de store kan ophalen :)

• Rickth64
Helaas komt die meuk direct uit China :). Gisteren verzonden, dinsdag geleverd.

• Satom
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Via Apple op 5 juni 23:59 besteld, levering tussen 20 en 23 juni.

- 2.8GHz Quad-core Intel Core i7
- Radeon Pro 555 with 2GB VRAM
- 512GB PCIe-based SSD

Ik ben benieuwd of het op tijd geleverd gaat worden, nog geen status wijziging gezien :9

[ Voor 16% gewijzigd door Satom op 15-06-2017 10:24 ]

• iFlyKLM
  • Laatst online: 27-11 18:50
Ik kan bevestigen dat ze al shippen, een klasgenoot heeft eergisteren het volgende model ontvangen:

•Touch Bar en Touch ID
•2,8‑GHz quad‑core Intel Core i7‑processor, Turbo Boost tot 3,8 GHz
•16 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
•512 GB SSD-opslag
•Radeon Pro 560 met 4 GB geheugen
•Vier Thunderbolt 3-poorten
•Verlicht toetsenbord - Nederlands

Besteld vlak na de launch via Apple.nl

• Ventieldopje
  • Laatst online: 26-11 20:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hier ook verzonden, levertijd werd steeds specifieker en nu komt hij de 21e. Ze leveren dus al wel degelijk *O*

MPXV2N/A
Touch Bar en Touch ID
3,1-GHz dual-core Intel Core i5-processor, Turbo Boost tot 3,5 GHz
8 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
256 GB SSD-opslag
Intel Iris Plus Graphics 650
Vier Thunderbolt 3-poorten
Verlicht toetsenbord - Nederlands
Accessoirekit
Force Touch-trackpad

[ Voor 55% gewijzigd door Ventieldopje op 15-06-2017 14:59 . Reden: Specs ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Nick25
  • Laatst online: 27-11 17:18
Ventieldopje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:38:
Hier ook verzonden, levertijd werd steeds specifieker en nu komt hij de 21e. Ze leveren dus al wel degelijk *O*
Retina 4K-display
3,0-GHz processor
1 TB opslag
3,0-GHz quad-core Intel Core i5-processor
Turbo Boost tot 3,5 GHz
8 GB 2400-MHz geheugen, uitbreidbaar tot 16 GB
SSD van 256 GB
Radeon Pro 555 met 2 GB videogeheugen
Twee Thunderbolt 3‑poorten
Retina 4K-display (P3) met een resolutie van 4096 x 2304

Gisteren verzonden
Maandag binnen! :9~

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Burgertrut
Snap er niks van, ik heb 6 juni in de ochtend besteld en mijn levertijd staat online nu op 28 juni. In mijn mail was de levertijd 21 tot 26 juni.

Ik heb wel de zilveren (aluminium kleur) versie besteld, en voor de rest lijkt hier wel bijna iedereen space-grey te hebben besteld.

• Burgertrut
Nick25 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Retina 4K-display
3,0-GHz processor
1 TB opslag
3,0-GHz quad-core Intel Core i5-processor
Turbo Boost tot 3,5 GHz
8 GB 2400-MHz geheugen, uitbreidbaar tot 16 GB
SSD van 256 GB
Radeon Pro 555 met 2 GB videogeheugen
Twee Thunderbolt 3‑poorten
Retina 4K-display (P3) met een resolutie van 4096 x 2304

Gisteren verzonden
Maandag binnen! :9~
Wel een beetje gekke specificaties. MBP 13" bestaan voor zo ver ik weet niet met Radeon Pro, MBP 15" bestaan niet zonder 16GB en i7. (Zelfs bij instap zonder TB krijg je een hele oude i7)
De 15" TB hebben allemaal 4 thunderbolt 3 poorten, de 13" volgens mij ook.
En 1TB opslag spreekt de 256 SSD ook een beetje tegen.

/edit: of bedoel je een iMac? Daarvan heb ik me niet zo in de specificaties verdiept.

[ Voor 5% gewijzigd door Burgertrut op 15-06-2017 16:28 ]

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 22:09
overtones schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:23:
Nieuwe 27"iMac besteld gister direct na de keynote.

27-inch iMac met Retina 5K-display

3.8GHZ QC I5, TB UP TO 4.2GHZ
8GB 2400MHZ DDR4 - 2X4GB
512GB FLASH STORAGE
AMD RADEON PRO 580 W/8GB VRAM

CTO versie(SSD), geheugen doe ik zelf wel.
Ophalen in Store gekozen(Den Haag) staat nu op 16 juni.
Exact dezelfde config 2x besteld afgelopen zondag, worden dinsdag geleverd vanuit Ierland :)
Ook ik ga zelf op zoek naar 16 of 32GB mem om er in te zetten, 512Gb SSD was al duur genoeg.

Gewoon spullen

• Nick25
Yesss *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Nick25 op 16-06-2017 08:34 ]

• Nick25
Soepie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:34:
[...]

Exact dezelfde config 2x besteld afgelopen zondag, worden dinsdag geleverd vanuit Ierland :)
Ook ik ga zelf op zoek naar 16 of 32GB mem om er in te zetten, 512Gb SSD was al duur genoeg.
Ik vind prima zo als ik het nodig heb om erin te zetten weet ik je te vinden :+

Verwijderd

Burgertrut schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:05:
Snap er niks van, ik heb 6 juni in de ochtend besteld en mijn levertijd staat online nu op 28 juni. In mijn mail was de levertijd 21 tot 26 juni.

Ik heb wel de zilveren (aluminium kleur) versie besteld, en voor de rest lijkt hier wel bijna iedereen space-grey te hebben besteld.
In mijn ervaring lopen dit soort assemblage processen of in lijnen, of in batches, of een combinatie daarvan. Daarbij doet elke lijn of batch slechts 1 bepaalde configuratie. Zelfs bij "build to order" zal men zich zoveel mogelijk beperken tot 1 configuratie per batch. Dat maakt het werk namelijk stukken eenvoudiger en voorkomt fouten. (En is daarmee weer goedkoper..)

Het kan dus zijn dat er minder (relatief gezien "te weinig") capaciteit is ingeplant voor jouw configuratie (waarschijnlijk) of dat er zo weinig vraag naar die configuratie is dat ze langer nodig hebben om een hele batch te vullen (minder waarschijnlijk).

Uiteraard kunnen er ook andere dingen meespelen, zoals het ontbreken van onderdelen voor jouw configuratie, maar dat lijkt me in dit geval niet waarschijnlijk.

• Nick25
Brussels,Belgium 16/06/2017 11:18 Aankomstscan
Barking,United Kingdom 16/06/2017 02:03 Vertrekscan
16/06/2017 02:02 Aankomstscan
Tamworth,United Kingdom 15/06/2017 23:08 Vertrekscan
15/06/2017 16:34 Aankomstscan
Dublin,Ireland 15/06/2017 03:14 Vertrekscan
Dublin,Ireland 14/06/2017 21:14 Exportscan
Cork,Ireland 14/06/2017 19:00 Vertrekscan
14/06/2017 17:44 Herkomstscan
Ireland 14/06/2017 12:02 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Wie zijn Apple apparaat is ook in Brussel? 8)

• Burgertrut
Nou zat ik toch wel erg in over dat Nederlandse toetsenbord dat ik per ongeluk besteld had. Nu toch maar weer met Apple gebeld. Originele order geannuleerd en nu is de leverdatum nog een week later tussen 3 en 6 juli :( :(

@Verwijderd : de dame aan de telefoon zei nog, en verbaasde zich er zelf over, dat er bijna geen zilverkleurige MacBooks worden verkocht tot op heden. Zij en ik vinden dat toch veel meer des Apple, Apple is wit of zilver volgens ons allebei :)
Misschien daarom als ik op je reactie afga, blijkbaar worden eerst heel veel Spacegray's geassembleerd.

• Nick25
Burgertrut schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:00:
Nou zat ik toch wel erg in over dat Nederlandse toetsenbord dat ik per ongeluk besteld had.
Waarom is dat erg dan?

Pagina: 1 ... 35 ... 56 Laatste