Ik raad af om te bestellen bij slim.nl, zij kunnen mij niets vertellen over de levering want Amac levert de Macbook. Maar Amac verwijst me door naar Slim.nl omdat ik daar bestelt heb. Ondertussen weet ik nog niets.
@jeroenvdk tip voor ons voor de volgende keer. Gewoon de Macbook direct bij Apple zelf bestellen
[ Voor 15% gewijzigd door marineII7 op 22-11-2016 14:46 ]
BCC weet ook nog 0,0...marineII7 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:42:
gefeliciteerd voor de mensen die hem binnen hebben!
Ik raad af om te bestellen bij slim.nl, zij kunnen mij niets vertellen over de levering want Amac levert de Macbook. Maar Amac verwijst me door naar Slim.nl omdat ik daar bestelt heb. Ondertussen weet ik nog niets.
Als je al ziet hoe vage info men krijgt die direct bij apple besteld hebben, kan je je voorstellen dat Slim.nl of BCC niet zoveel moeite gaat doen om iederen klant met deze info te updaten. Als ze uberhaupt al per besteld product een aparte verzendstatus ontvangen.
BCC geeft voorraad nuScirocco schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:52:
Toch ook niet zo gek toch jongens?
Als je al ziet hoe vage info men krijgt die direct bij apple besteld hebben, kan je je voorstellen dat Slim.nl of BCC niet zoveel moeite gaat doen om iederen klant met deze info te updaten. Als ze uberhaupt al per besteld product een aparte verzendstatus ontvangen.
It's dogged that does it
Meestal wordt dit weer aangepast zodra je MacBook bij het eerste sorteercentrum is aangekomen.SavageBrother schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:21:
Vreemd. Ik krijg zojuist een tracking sms van Apple met daarin het bericht; artikelen worden uiterlijk bezorgd op 25 november (zoals al die tijd gecommuniceerd). Vervolgens klik ik op de traceercode (UPS) en zie ik dat de leverdatum gerescheduled is naar 28 november. Heeft iemand dit al meegemaakt? Heef het verder zin om contact met UPS op te nemen? Gaat om een BTO 13" noTB.
How do you know? Lieten ze ook weten hoeveel?Jeroenvdk schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:44:
Morgen 13" touch bar stock binnen via BCC
[ Voor 16% gewijzigd door marineII7 op 22-11-2016 17:47 ]
Status gekregen via de site, een vriend van me heeft ook gebeld ze zeiden 5 stuksdennissimeau schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:44:
[...]
How do you know? Lieten ze ook weten hoeveel?
[ Voor 17% gewijzigd door dof250 op 22-11-2016 17:53 ]
Ik had preorder al vanaf 29 oktmarineII7 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:46:
Ik had ze net aan de telefoon van BCC en zij vertelde me dat de Macbooks op korte termijn niet leverbaar zijn. Maar misschien ben jij de gelukkige jeroen.
Bijzonder! Op hun website http://www.bcc.nl/compute...-2.9ghz-8gb-512gb(225346) is nog voorraad...marineII7 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:46:
Ik had ze net aan de telefoon van BCC en zij vertelde me dat de Macbooks op korte termijn niet leverbaar zijn. Maar misschien ben jij de gelukkige jeroen.
[ Voor 48% gewijzigd door dof250 op 22-11-2016 17:53 ]
De medewerkster die ik sprak zei dat het niet klopte.dof250 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:48:
[...]
Bijzonder! Op hun website http://www.bcc.nl/compute...-2.9ghz-8gb-512gb(225346) is nog voorraad...
Gesch. levering 29 november 2016
op DHL :
Tuesday, November 22, 2016 Location Time Piece
1 Shipment information received EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 13:32
Besteld op 28 oktober 2016 (Standaard macbook pro 13" touchbar 8gb)
Hopelijk voor dinsdag 29 november binnen
[ Voor 6% gewijzigd door Tupac op 22-11-2016 18:27 ]
Wel eventjes wennen maar verder is de touch bar een geweldige toevoeging!
Nou laten we het hopen. Eigenlijk vind ik een week levertijd wel in orde, maar om er bijna twee weken van te maken ;\. Was eigenlijk van plan om er van 't weekend lekker mee aan de slag te gaan.Rub147 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:24:
[...]
Meestal wordt dit weer aangepast zodra je MacBook bij het eerste sorteercentrum is aangekomen.
It's dogged that does it
Verwijderd
Iemand ervaring met Pro Warehouse. Die geven aan verwachte levertijd 10 werkdagen (ook op de te configureren modellen zoals 460 gfx en maxed out cpu 512gb). Medewerker gesproken via de mail en geeft netjes aan dat het eerder 15 dan 10 dagen gaat zijn maar ze alle modellen hebben vooruit besteld en iedere keer als er een backorder bij komt bestellen ze nieuwe er bij.
Iemand ervaring mee. 2 / 3 weken is toch echt even wat anders dan 4-5 weken.
Sterkte voor diegene die nog wachten!
Dankje! hier nog steeds geen update. dus kon nog wel eens spannend wordenNvU schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:33:
Ik heb mijn 13 inch met TB en 16GB vanavond ontvangen. Toetsenbord is erg wennen maar dat moet goed komen!
Sterkte voor diegene die nog wachten!
edit: Jeeej eindelijk "Verzending wordt voorbereid" hier
[ Voor 8% gewijzigd door Xantios op 22-11-2016 23:51 ]
de 13 inch base TouchBar MBP's zijn vanaf nu verkrijgbaar (en vandaag af ta halen) bij de 3 Nederlandse Apple Stores!
Zou me niks verbazen als later vandaag of uiterlijk morgen ook de 15 inch wordt toegevoegd aan de voorraden
[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 23-11-2016 07:37 ]
mijn 15" heeft zojuist een Tracking ID gekregen, dus ik vermoed dat ze inmiddels wel redelijk op gang komen qua productie.dof250 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:51:
Ik ben bang dat de 15inch toch nog niet gaat komen vandaag... Lijkt me dat ze deze anders wel zouden toevoegen bij de 13inch . De 13 inch is inmiddels best breed verkrijgbaar al, maar zie nog nergens een 15inch op voorraad.
zal dan niet lang meer duren voor ook de 15" redelijk verkrijgbaar is denk ik?
Hier het zelfde verhaal, probeercerberusss schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:35:
Status is "verzonden", en vervoerder is "DHL Express". Er staat een tracking number bij (een 10-cijferige code) maar als ik die invoer op DHL.com dan krijg ik "not found". Waar voeren jullie je tracking number in?
https://www.dhlparcel.nl/
eens ?
Of het is gewoon kwestie van geduld ;-)
Ik zou rekenen op begin volgende weekAJM schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:49:
Iemand een idee hoeveel dagen er zitten tussen de status 'Verzending wordt voorbereid' en de daadwerkelijke levering?
Nope, geen resultaat. Niet eens een error, gewoon geen resultaat.Xantios schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:42:
Hier het zelfde verhaal, probeer https://www.dhlparcel.nl/ eens ?
Uiteraard, geen probleem!Of het is gewoon kwestie van geduld ;-)
*kucht*
*Bijt vingernagels af tot er bloederige stompjes over zijn*
Ergens op macrumors gelezen om de laatste 2 cijfers weg te halencerberusss schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:35:
Status is "verzonden", en vervoerder is "DHL Express". Er staat een tracking number bij (een 10-cijferige code) maar als ik die invoer op DHL.com dan krijg ik "not found". Waar voeren jullie je tracking number in?
Echter heeft meneer een uitzondering mogen maken en kan ik nu de Macbook een langere tijd uitproberen.
Erg prettig, aangezien zowel de macbook met 450 als 460 binnenkomt
Helaas, nee!Jeroenvdk schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:04:
[...]
Ergens op macrumors gelezen om de laatste 2 cijfers weg te halen
Ik heb vandaag DHL gestalkt. Het blijkt dat ze vanaf Rotterdam een ochtend, middag en avondroute. Vanaf dit moment werd mij geadviseerd om, om 14:30 nog een keer te kijken. Als hij dan op koerier stond, werd 'ie in de middag bezorgd. Anders in de avond (18:00 - 21:00)Vilscon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:20:
Benieuwd hoe laat de mijne wordt geleverd. Hij is nu in aflevercentrum Rotterdam!
It's dogged that does it
Zojuist een SMS ontvangen (handmatig voor aangemeld) dat mijn zending tussen 1430 en 1800 wordt geleverd. We zullen zien!Micco90 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:19:
[...]
Ik heb vandaag DHL gestalkt. Het blijkt dat ze vanaf Rotterdam een ochtend, middag en avondroute. Vanaf dit moment werd mij geadviseerd om, om 14:30 nog een keer te kijken. Als hij dan op koerier stond, werd 'ie in de middag bezorgd. Anders in de avond (18:00 - 21:00)
Verwijderd
Wel een voordeel Spinozo, als je hem kwijt bent hoef je alleen je neus maar te volgen
Verzonden op 23 november 2016
Status L Onderweg naar klant – verzending op schema 23 november 2016
Gesch. levering 29 november 2016
Op DHL staat er Shipment information received. Hoop echt dat ik hem voor de 29ste heb
Wat is voor mij de manier om het snelste aan de laptop te komen? Nu bestellen, of wachten tot hij in een Apple Store / bij een APR beschikbaar is? Ik hoef hem dus niet BTO, en wil hem vooral zo snel mogelijk hebben.
Ik denk dat niemand je dat op dit moment echt kan vertellen. Gister kregen de Apple Stores en APR's allebei 13" voorraad, dus aannemelijk is dat de 15" ook aan beide uitgeleverd zullen worden op die manier.SytseHartvelt schreef op donderdag 24 november 2016 @ 00:46:
Ik wil graag een 2016 MBPr aanschaffen. 15", en de complete standaardconfiguratie; 2,6GHz, 256GB, 16GB, 450GPU. Ik ben student en wil hem dus graag met de studentenkorting kopen. Het maakt met niet uit of hij zilver of spacegrijs is.
Wat is voor mij de manier om het snelste aan de laptop te komen? Nu bestellen, of wachten tot hij in een Apple Store / bij een APR beschikbaar is? Ik hoef hem dus niet BTO, en wil hem vooral zo snel mogelijk hebben.
Enlighten us! Welk alu hoedje zit hier achter dan volgens jou?marineII7 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:52:
Leuk om te zien dat de nieuwe Macbook 13 TB overal op voorraad is in Europa behalve in Nederland en België. Coincidence? i think not.
[ Voor 18% gewijzigd door SavageBrother op 24-11-2016 09:19 ]
It's dogged that does it
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Na wat rondbellen blijkt dat de bestelling niet van de Distri in Waalwijk komt maar uit Shanghai.
[ Voor 36% gewijzigd door racs op 24-11-2016 10:23 . Reden: Update ]
Dit is alleen een melding dat je Macbook aangemeld is, waarschijnlijk is het apparaat fysiek nog in China. Morgen ontvang je niks.AJM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:16:
Ik heb gisteren de verzendbevestiging ontvangen van Apple, volgens de DHL track&trace komt de verzending wel uit Waalwijk. Apple geeft als verwachte levertijd woensdag 30 november aan, maar op basis van de huidige locatie lijkt het mij dat ik de MBP TB bto morgen wel in ontvangst kan nemen?
[afbeelding]
De 15" die dan in de winkel komt te liggen, dat is denk ik gewoon het standaardmodel, zonder upgrades? En als ik dan de apple store binnenloop, kan ik die gewoon direct meenemen?dennissimeau schreef op donderdag 24 november 2016 @ 05:59:
Ik denk dat niemand je dat op dit moment echt kan vertellen. Gister kregen de Apple Stores en APR's allebei 13" voorraad, dus aannemelijk is dat de 15" ook aan beide uitgeleverd zullen worden op die manier.
Want als ik het zo lees, en ik nu online bestel, kost het nog een week of 3/4.
De vraag is wanneer komt die in de winkel te liggen, als die net als de 13 inch binnenkort in de winkel ligt annuleer ik misschien mijn 13 inch preorder voor 15 inch.SytseHartvelt schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:52:
[...]
De 15" die dan in de winkel komt te liggen, dat is denk ik gewoon het standaardmodel, zonder upgrades? En als ik dan de apple store binnenloop, kan ik die gewoon direct meenemen?
Want als ik het zo lees, en ik nu online bestel, kost het nog een week of 3/4.
Zoals gezegd komt je MBP uit China en is deze pas te traceren met het DHL nummer zodra hij in Nederland is. Even geduld dus nogAJM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:16:
Ik heb gisteren de verzendbevestiging ontvangen van Apple, volgens de DHL track&trace komt de verzending wel uit Waalwijk. Apple geeft als verwachte levertijd woensdag 30 november aan, maar op basis van de huidige locatie lijkt het mij dat ik de MBP TB bto morgen wel in ontvangst kan nemen?
Als je naar deze sheet kijkt lijkt de geschatte afleverdatum van Apple redelijk te goed te zijn.
https://docs.google.com/s...cyr_eGB-HD-2fv1Cx8B3W_pY/
[ Voor 45% gewijzigd door racs op 24-11-2016 12:58 ]
Als je de release van de nieuwe MBP's hier in Europa volgt sinds deze week, is de UK eerst aan de beurt (zie de 13 inch modellen), gevolgd door andere Europese landen en dan pas Nederland.Gastje8 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:02:
Op het MacRumors forum is te lezen dat er in sommige UK Apple Stores al 15-inch MacBook Pro's beschikbaar zijn, ondanks dat ze nog niet op de site als beschikbaar staan. Kan iemand bevestigen of dit ook het geval is in Nederlandse Apple Stores?
Ik denk op z'n vroegst morgen de 15 inch en anders maandag/dinsdag in Nederland (zeer beperkte voorraden)
In Amerika lijkt de best beschikbare standard custom die van 2.9/460/1TB te zijn overigens. Het liefste zou ik de 2.7/460/1TB hebben maar ik kan met de beide andere varianten ook uit de voeten, wil wel graag 1TB.
[ Voor 6% gewijzigd door dof250 op 24-11-2016 14:09 ]
Staan niet op de website, wellicht alleen als je binnen loopt?jeroen11 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:22:
15" is in 256 en 512 stock varianten in de Amsterdamse store binnen hoorde ik net. Zullen snel weg zijn.
Probeerde ze al te bellen, half uur in de wachtrij ( wat een rot muziek) en nog niemand aan de telefoon gehad.dof250 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:26:
[...]
Staan niet op de website, wellicht alleen als je binnen loopt?
Hoorde het van iemand van het business team een half uur geleden. Binnenlopen en/of telefonisch reserveren lijkt me, als ze niet al weg zijn... Ik wacht op de 1TB.dof250 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:26:
[...]
Staan niet op de website, wellicht alleen als je binnen loopt?
Update: Beperkt voorraad stock modellen
[ Voor 27% gewijzigd door dof250 op 24-11-2016 16:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door dof250 op 25-11-2016 09:08 ]
Weet iemand of er ook voorraad is in de andere Stores
Alleen de twee basismodellen of ook meerdere varianten?
Alleen nog stock 15inch of zilver 13inchThe Unbelievabl schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:50:
[...]
Alleen de twee basismodellen of ook meerdere varianten?
Hopelijk komen de bestellingen bij de Reseller dan ook morgen ofzo al binnenmarineII7 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:59:
[...]
Alleen nog stock 15inch of zilver 13inch
Ik bid met je meedennissimeau schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:17:
[...]
Hopelijk komen de bestellingen bij de Reseller dan ook morgen ofzo al binnen!
Bij mij al 3 dagen zelfde status.AJM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:16:
[afbeelding]
Sinds vandaag op de order status van apple : Status Shipment dispatched expected 29 november
Vandaag bij de Amac in Eindhoven al het 15-inch demomodel met Touch Bar kunnen proberen. Stond nog niet als demomodel opgesteld, maar medewerker was zo vriendelijk om het even te laten zien. Ze waren nog bezig de demosoftware te installeren.dennissimeau schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:17:
[...]
Hopelijk komen de bestellingen bij de Reseller dan ook morgen ofzo al binnen!
Medewerker wist me daarnaast te vertellen dat hij die dag van alles binnen had zien komen, waarvan hij vermoedde dat er ook 15-inch MacBook Pro's tussenzaten. Het demomodel was overigens de goedkoopste Space Gray variant.
Een foto van het demomodel:

Klik voor een grotere versie
[ Voor 10% gewijzigd door Gaston op 24-11-2016 20:10 . Reden: Foto toegevoegd ]
Dat zou heel tof zijn! Ik heb mijn bestelling ook via Amac lopen en dat zou toch mooi zijn als die snel binnen komt.Gastje8 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:02:
[...]
Vandaag bij de Amac in Eindhoven al het 15-inch demomodel met Touch Bar kunnen proberen. Stond nog niet als demomodel opgesteld, maar medewerker was zo vriendelijk om het even te laten zien. Ze waren nog bezig de demosoftware te installeren.
Medewerker wist me daarnaast te vertellen dat hij die dag van alles binnen had zien komen, waarvan hij vermoedde dat er ook 15-inch MacBook Pro's tussenzaten. Het demomodel was overigens de goedkoopste Space Gray variant.
Een foto van het demomodel:
[afbeelding]
Klik voor een grotere versie
Lijkt me wel. Als we Australie volgen dan worden het gift cards €25-150 bij Apple Watch 1, Apple TV, iPhone SE/6S, iPad Pro en Macs.... uitgezonderd de Touch Bar MacBook Pro's!Wouter36 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:15:
Momenteel niks te bestellen online, vanwege black friday ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door dof250 op 25-11-2016 06:55 ]
Mijn bestelling heeft wel een andere leveringsperiode gekregen:
Was 29/12 - 4/1
Nu 21/12 - 3/1
[ Voor 5% gewijzigd door jeroen11 op 25-11-2016 10:59 ]
Ik heb zelf ook de 512GB besteld, omdat ik een VM met o.a. Windows erin draai. Mocht ik overhoop toch nog onvoldoende ruimte hebben, heb ik ik weet niet hoeveel externe HDD's hier nog slingeren (>5TB), de Cloud én heeft Samsung nog mooi USB-C SSD's te koop. Ik maak me niet zo'n zorgen om opslag op dit moment groter dan 512GB.jeroen11 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:59:
Ben overstag gegaan en heb de 15" space grey 2.7/455/512GB gehaald in de Amsterdam store. Weet niet zeker of ik het met 512GB ga redden maar mocht dat tegenvallen kan ik hem nog tot 5 januari retourneren.
Ik draai mijn windows ook op een externe ssd, binnenkort even een externe usb c behuizing voor halen of wachten op een massa ssd behuizing met usb c. Dat is alweer een stuk kleiner, past mooi tussen de donglesdennissimeau schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:08:
[...]
Ik heb zelf ook de 512GB besteld, omdat ik een VM met o.a. Windows erin draai. Mocht ik overhoop toch nog onvoldoende ruimte hebben, heb ik ik weet niet hoeveel externe HDD's hier nog slingeren (>5TB), de Cloud én heeft Samsung nog mooi USB-C SSD's te koop. Ik maak me niet zo'n zorgen om opslag op dit moment groter dan 512GB.
Toen ik zag dat er een 15" met 'maar' 2.7 GHz maar wel met betere videokaart (455) beschikbaar was in Den Haag heb ik die maar genomen.
Je moet wel snel zijn want ik wilde eerst in Amsterdam ophalen maar die ging binnen 5 minuten van beschikbaar naar leverbaar in januari..
Volgens iStockNow alleen de 512GB space grey. Amsterdam heeft nog de 256GB silver. Je kunt het ook via de Apple Store app of site checken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:30:
Iemand enig idee of er voorraad is voor de 15" in Haarlem
It's dogged that does it
Ik ben op die dag alleen niet thuis, zouden mijn ouders eigenlijk voor dit pakketje mogen tekenen of moet ik even een dagje vrij inplannen?
Bizar dat rond deze feestmaand de voorraad zo beroerd is.
Ook de nieuwe Macbook's zijn erg slecht op voorraad wat volgens mij voorheen ook wel anders was.
Erg jammer maar nu moet ik iets anders voor 5dec verzinnen
Nike+ versie eventueel acceptabel? Hiervan zijn er zo te zien we een paar in Haarlem:GeeMoney schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:03:
Ik ben gister in Haarlem geweest om een iWatch Series2 voor de vrouw te halen maar werkelijk niets op voorraad. Heel Europa lijkt wel tot 13 dec. te moeten wachten...
Bizar dat rond deze feestmaand de voorraad zo beroerd is.
38mm Space Black Stainless Steel Case with Black Sport Band (MP492)
Nike+ 38mm Space Gray Aluminum Case with Black/Cool Gray Nike Sport Band (MNYX2)
Nike+ 38mm Silver Aluminum Case with Flat Silver/Volt Nike Sport Band (MNYP2)
En als je naar Amsterdam wilt komen:
38mm Space Black Stainless Steel Case with Black Sport Band (MP492)
Nike+ 38mm Space Gray Aluminum Case with Black/Cool Gray Nike Sport Band (MNYX2)
Nike+ 38mm Space Gray Aluminum Case with Black/Volt Nike Sport Band (MP082)
Nike+ 38mm Silver Aluminum Case with Flat Silver/White Nike Sport Band (MNNQ2)
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.