Winners don't use drugs!
Nee hoor.... ik heb afgelopen zondag bij de mediamarkt in rotterdam alexandrium de imac 27 inch 3,2ghz met geforce 675mx gekocht. Moest voor de volle 2085 euro, maar ik kon vandaag mijn 21%btw terug komen vragen. Dat heb ik gedaan: je loopt naar de informatiebalie, zegt 'hallo, ik heb hier vorige week dit gekocht' en de dame achter de balie begint al meteen te rennen.Delio Nijmeijer schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:00:
Heb eerst Mediamarkt Zwolle gebeld, daarna Mediamarkt landelijk, daarna BCC en geen van allen geeft korting (niet voorradig) op de 27" iMac, ook niet eentje die samegesteld moet worden.
Op de website van BCC zijn alle prijzen aangepast, behalve die van de iMacs.
Wordt voor mij dus volle mep... helaas.
Dank u, 361 euro teruggekregen.
Grappig toch dat de mediamarkt er zo sterk in is om niet éénduidig over te komen, franchises of niet.
Hoe dan ook: ik ga nooit meer op de btw-dagen naar de mediamarkt. Veelal altijd te laat, artikel net op. Nu al dagen van mijn 27 inch iMac aan het genieten en heb de korting ook nog eens.
Overigens hadden ze 3x 27inche op voorraad van het goedkoopste type en 1x degene die ik dus gekocht heb.
Snap overigens nog steeds niet dat mensen in de online apple store kopen. Levering duurt weken en je krijgt maar 1 jaar garantie. Bij mediamarkt heb ik nu al meerdee keren zo naar buiten kunnen lopen met m'n nieuwe speeltje en je krijgt standaard 2 jaar garantie.
En nee, die garantie heb ik nog niet nodig gehad en ja, ik koop er netjes applecare bij. Niet omdat ik graag van m'n geld af wil of het ermee eens ben dat ik het moet betalen om netjes garantie te krijgen, maar meer omdat ik van het gezeur af wil zijn. Als er wat mee is, wordt je tenminste door apple zelf goed en snel(ler) geholpen. Op die manier heb ik het voordeel van de filnke korting bij MM en de service van Apple zelf.
EDIT:
Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb, want je bedoelde waarschijnlijk erop dat als ze niet meer op voorraad zijn, je kansen op korting verkeken zijn omdat ze niet aan bestellen doen. En dat is zwaar vervelend...
Ik weet niet of het je helpt maar kijk 's naar de MM in alkmaar (meen ik). Daar heb ik mijn niet-BTO macbook gewoon tijdens de MM-btwdagen mogen bestellen. En het grappige was: er kwam precies op dat moment een nieuw model uit dus ik kreeg een maandje later netjes het nieuwe model geleverd :-)
[ Voor 12% gewijzigd door Zonnetje83 op 23-01-2013 23:38 ]
Ik zou en moest er 1 hebben en het liefst zo snel mogelijk. Dan maar de Dixons proberen... volgens de site was er 1 op voorraad in Den Helder. Die gebeld, maar dat was een gereserveerde voor iemand die hem besteld had.
Ten einde raad heb ik de Apple Store Amsterdam gebeld en die hadden hem op voorraad liggen. Moest hier een kleine 2 uur voor rijden en bij Apple hadden ze me afgeraden om die kant op te komen. Ze konden me niet garanderen dat ze hem dan nog zouden hebben.
Toch de gok genomen en ben nu een trotse bezitter van een gloednieuwe 27" iMac
Winners don't use drugs!
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Kan je gewoon doen, wordt niet op gecontroleerd.Chillco schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:31:
Zijn er mensen die via de TU Delft link besteld hebben die gecontroleerd werden? Zit er aan te denken om een rMBP te bestellen en via die link scheelt dat uiteraard flink. Als je gecontroleerd wordt maakt dat ook niet zoveel uit lijkt mij. Dan is het 'jammer' en nogmaals bestellen via mijn gewone studentenkorting
IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8
Heb ik vandaag ook gewoon besteld met die link, je hoeft nergens aan te geven dat je uberhaupt studeert.Chillco schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:31:
Zijn er mensen die via de TU Delft link besteld hebben die gecontroleerd werden? Zit er aan te denken om een rMBP te bestellen en via die link scheelt dat uiteraard flink. Als je gecontroleerd wordt maakt dat ook niet zoveel uit lijkt mij. Dan is het 'jammer' en nogmaals bestellen via mijn gewone studentenkorting
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb die voorwaarden zitten lezen, mocht het zo zijn dat je gecontroleerd wordt, is volgens mij het enige wat gebeurt dat ze de koop ontbinden en je geld terugstorten. Big dealMJ23 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:07:
[...]
Kan je gewoon doen, wordt niet op gecontroleerd.
Vraag me achteraf af waarom ik dat ook niet gewoon gedaan heb..... ohja, kon 'm meteen meenemen ipv 4 weken levertijd. Een mens kan soms irrationeel zijn
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Gefeliciteerd, veel plezier ermee!! Echt een fenomenale machine.Delio Nijmeijer schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 05:49:
Zowat elke Mediamarkt in Nederland (en Nordhorn in Duitsland) gebeld voor een 27" iMac 3,2 GHz. Elke keer zeggen ze hetzelfde... niet op voorraad en dan wordt er geen korting gegeven, ook niet op een BTO. Daarna BCC gebeld en langs BCC geweest... ook geen succes.
...
Toch de gok genomen en ben nu een trotse bezitter van een gloednieuwe 27" iMac
Laat ik nu precies hetzelfde model (denk ik) gekocht hebben en er superblij mee zijn.
Maar...ik heb het anders gedaan. Ik lees dit tweakers-apple-forum dagelijks en wist natuurlijk van de leveringsproblemen van de 27 inch.
Ik ben de zondag VOORdat de mediamarkt btw-dagen van start gingen (dus 4 dagen ervoor) toevallig (ja, echt!) bij hen binnengelopen en daar hadden ze 2x basis 27 inch staan en 1x 3,2 ghz / 675mx 27 inch. Ik heb de laatste direct meegenomen.
Om daarna 4 dagen later vrolijk dezelfde mediamarkt binnen te lopen, 'hallo' tegen de dame bij de servicebalie te zeggen, de bon daarbij te overhandigen en ik kreeg direct 361 euro in mn handjes gedrukt :-)
Dus niet de stress van is-ie-er-wel-of-is-ie-er-niet, niet vroeg opstaan of vrijnemen, toch de korting en er direct mee kunnen spelen. En volgens de wet 2 jaar garantie waarvan het 1e jaar via apple zelf en het 2e jaar via mediamarkt. Alhoewel ik toch applecare erbij ga kopen dit jaar.
Bij mijn macbook kwam ik toentertijd wel net te laat, alle voorraad op. Heb uiteindelijk 5 mediamarkts in 2 dagen gezien, waar alles op was. pure stress. voordeel was wel dit ik 'm uiteindelijk toch mocht bestellen bij één vestiging. Maar werd wel gewaarschuwd dat het 'weleens zou kunnen zijn dat ze het allernieuste type' zouden uitleveren en dat die misschien duurder was.
Moest een maandje wachten maar kreeg het allernieuwste model in m'n handen gedrukt, terwijl die er ten tijde van de btw-dagen nog niet eens was.
Misschien een idee voor volgend jaar....gewoon voordat deze dagen beginnen de winkel binnenstappen en je gewilde item kopen. daarna nog een keertje terug om je centjes terug te krijgen :-)
Zijn er hier mensen die ook een CTO iMac hebben besteld bij MM in de afgelopen tijd en daarbij aan kunnen geven wat hun levertijd is/was! Eventueel een MM medewerker met inside info?
Ondanks de mooie korting heb ik geen zin om 3 tot 4 maand te wachten op mn iMac! Dan cancel ik gewoon en bestel ik hem via Apple!

Besteld op 22-12, en morgen gaat die eindelijk door meneer de postbode afgegeven worden :-)
Had je beter via Apple kunnen bestellen, niet?Immortal_NL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:31:
hmm, ik heb 12 december zo'n BTO 27" iMac besteld bij iCentre, maar ze weten nog van niets. Ding is al weer bijna 2 maanden oud tegen de tijd dat ik het heb waarschijnlijk.
Kun je je bestelling niet annuleren?
An a day keeps the doctor away.
De winkel zit bij mij om de hoek, dus leek het me makkelijker dan via internet. Ze zeggen dat ze alsnog in Januari leveren (zoals afgesproken). Ik kan het wel annuleren, maar dan moet ik nog een maand wachten denk ik. Wat zouden jullie doen ? iemand ervaring met iCentre en levertijden ?iApp schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:32:
[...]
Had je beter via Apple kunnen bestellen, niet?
Kun je je bestelling niet annuleren?
Was dinsdag 8 januari gearriveerd in de winkel.
25 jan mbp weer ingeleverd (magsafe adapter lichtje ging sporadisch uit, ook na vervanging van de magsafe). Redelijk non-issue maar na uitleg van de situatie en aandringen op vervanging ipv reparatie wordt er nu een nieuwe besteld. Heb voor de tussentijd een early 2011 hi res mat model gekregen ter bruikleen.
Bij mij hadden ze toevallig één op voorraad, maar voordat ik dat wist deed hij heel vaag over levertijden. Die 4 weken die ik suggereerde kon hij niet ontkennen, maar het zou zomaar meer kunnen zijn.Immortal_NL schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:12:
[...]
De winkel zit bij mij om de hoek, dus leek het me makkelijker dan via internet. Ze zeggen dat ze alsnog in Januari leveren (zoals afgesproken). Ik kan het wel annuleren, maar dan moet ik nog een maand wachten denk ik. Wat zouden jullie doen ? iemand ervaring met iCentre en levertijden ?
Als het goed is, wordt ie a.s. vrijdag geleverd. Twee verzendingen worden bij Apple voor die tijd nog gecombineerd, dus ik kan nog steeds niet zien waar m'n bestelling op dit moment is. Maar er staat "Verzending op schema", dus we zullen zien of het lukt vrijdag!Skoobanul schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:19:
[...]
Ik heb ook op 22 december besteld; een 27", 3.2GHz, 8GB, 3TB Fusion, 1GB, met diverse accesoires (Apple TV, Time Capsule 2TB, HDMI kabel, SuperDrive. De accesoires waren gewoon op voorraad. Status is ook nog steeds "Artikelen worden verwerkt, verzendklaar januari". Zou het aan de 3TB Fusion Drive liggen?
Vandaag is mijn rMBP afgeleverd, dus dit is mijn eerste berichtje op een Mac :-)
[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen V op 01-02-2013 19:58 ]
Gisteren toch de levenrancier maar even gebeld en die gaven aan dat deze week pas (custom) iMac's geleverd waren die begin december besteld waren. Ik moet dus nog een weekje of 3 wachtenNeejoh schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:44:
Op 't werk voor kerst 2x 27" iMac met Fusion drive besteld met de bekende levertijd van "januari". Nu beginnen de dagen toch wel snel op te raken, dus ik hoop dat ze maandag ein-de-lijk geleverd worden, maar ga er nog niet van uit... Wat heeft deze maand al lang geduurd
21,5" of 27", BTO of standaard? Besteld bij de bakker of de groenteboer? Wat meer relevantie info zou prettig zijn.s.farrelly schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:52:
Ik heb mijn iMac 15 jan. besteld en hij komt deze week binnen! Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan :-)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
via apple.comZer0 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:58:
[...]
21,5" of 27", BTO of standaard? Besteld bij de bakker of de groenteboer? Wat meer relevantie info zou prettig zijn.
27"
3.4 i7
8gb (heb zelf 32gb extra aangeschaft)
1tb fusion drive
gtx 680mx
magic trackpad
apple wireless keyboard
Om te voorkomen dat ik (als zakelijk gebruiker) dagelijks verlies zou draaien, was ik er meteen vanaf het begin bij en heb ik zelfs meteen al de proforma-factuur voldaan aan Xando (uit de hoop dat dit het proces nog verder zou kunnen versnellen).
Ik mail en bel elke 2 weken met Xando Zakelijk om te informeren hoe het er voor staat. Ik word elke keer keurig geholpen en keurig te woord gestaan. Nadat ze bij de importeur informeerden kreeg ik elke keer antwoord terug dat er nog niets bekend is over de status (of deze al in behandeling is genomen of al verstuurd wordt).
Ik koop al mijn Apple-spullen bij Xando omdat ze me in de winkel (Zwolle) altijd goed helpen, maar dit is een flinke domper. Ik weet dat Xando er als APR niets aan kan doen (omdat ze afhankelijk zijn van Apple) maar ik voel me gewoon erg machteloos momenteel.
Ik wacht al vanaf eind 2011 op de nieuwe iMac, is-ie eindelijk aangekondigd eind 2012, duurt het nog zo lang.
Ben ik nou echt de enige die vanaf november wacht en nog niets aan duidelijkheid heeft?
Die heb ik gister ook besteld. Best veel geld huhs.farrelly schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:04:
via apple.com
27"
3.4 i7
8gb (heb zelf 32gb extra aangeschaft)
1tb fusion drive
gtx 680mx
magic trackpad
apple wireless keyboard
....I see what you did there, Apple.
I reject your reality, and substitute my own.
Zo ben ik ook van de 21.5" (ach, maar 1350€!) terechtgekomen bij de 27" 3.2GHz i5. Daar ben ik ook gestoptsnars schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:13:
[...]
Die heb ik gister ook besteld. Best veel geld huhAls je eenmaal aan het upgraden gaat....27" (want 4x zoveel pixels en goedkoop geheugen upgraden vergeleken met de kleinere iMac), fusion drive zowieso (want SSD), hm...toch graag wat meer videogeheugen dus de duurdere 27"...tja i7 is ook niet gek (want 3,9Ghz Turbo Boost jonguh) en als je DAAR ben aangekomen is de upgrade naar 680MX nog maar een klein stapje, want je wil je niet de komende 4-5 jaar achter dat ding zitten afvragen waarom je niet gewoon meteen de aller-allersnelste hebt gekocht.....
....I see what you did there, Apple.
Maar WOW wat ben ik er blij mee!
Wat kost jullie versie? 2900€?
Vrij snel klaar en op 5/2 is de shipping gestart door UPS.
Uiterlijke levertijd zou vanavond zijn maar nu staat die al een dag stil in Keulen.
Hij is ook van het vliegtuig gehaald in Hong Kong (volgens UPS omdat het vliegtuig vol was) en heeft daar ook een dag gelegen.
UPS blijft echter aangeven dat ik hem straks nog mag verwachten maar de UPS dame verzekerde me al aan de telefoon dat hij absoluut niet meer naar België kwam deze week.
Op de bridge-point website geeft hij ook nog steeds 8/2 aan als leverdatum.
Grappig is wel dat er bij "historic events" staat:
Out for Delivery Feb 07, 2013
Echt niet blij.
De reis ondertussen al:
Koeln, Germany 02/08/2013 12:30 A.M. Import Scan
Koeln, Germany 02/07/2013 11:15 P.M. Arrival Scan
Chek Lap Kok, Hong Kong 02/07/2013 5:50 P.M. Departure Scan
02/07/2013 12:57 P.M. The airline off-loaded packages. / Delivery rescheduled.
02/07/2013 12:55 P.M. The airline off-loaded packages.
Chek Lap Kok, Hong Kong 02/06/2013 4:22 P.M. Arrival Scan
Incheon, Korea, Republic of 02/06/2013 1:35 P.M. Departure Scan
02/06/2013 7:36 A.M. Arrival Scan
Shanghai, China 02/06/2013 5:01 A.M. Departure Scan
02/06/2013 1:31 A.M. Export Scan
Shanghai, China 02/05/2013 2:45 P.M. Arrival Scan
02/05/2013 2:15 P.M. Departure Scan
02/05/2013 11:41 A.M. Origin Scan
China 02/05/2013 10:49 P.M. Order Processed: Ready for UPS
Nu ben ik er volgende week de eerste dagen niet.
Weet iemand wat er dan zal gebeuren UPS laat een papier achter dat ik ze ergens halverwege het land kan gaan ophalen of...?
[ Voor 5% gewijzigd door ThisCatIs op 08-02-2013 18:13 ]
Mijn status is op 8-2-2013 veranderd in:Verzending wordt voorbereid
Heeft iemand enig idee hoe lang het nu duurd voordat hij word verzonden?
(dus dat ie van Verzending wordt voorbereid naar verzonden gaat hoeveel dagen dat gem. is)
(en of ze wel werken in shanghai in het weekend)
de aflverdatum staat nog steeds op 22-2-2013
Besteld is een imac 27inc+fusiondrive
alvast bedankt!
Wat mijn ervaring is met UPS is dat ze idd een briefje achter laten en dat je kan bellen voor een nieuwe afspraak! En dan komen ze gewoon weer naar je huis (als dat de afleverplek in je bestelling is)ThisCatIs schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:08:
31/1 Macbook Air 128SSD met upgrade naar 8GB ram besteld.
Vrij snel klaar en op 5/2 is de shipping gestart door UPS.
Uiterlijke levertijd zou vanavond zijn maar nu staat die al een dag stil in Keulen.
Hij is ook van het vliegtuig gehaald in Hong Kong (volgens UPS omdat het vliegtuig vol was) en heeft daar ook een dag gelegen.
UPS blijft echter aangeven dat ik hem straks nog mag verwachten maar de UPS dame verzekerde me al aan de telefoon dat hij absoluut niet meer naar België kwam deze week.
Op de bridge-point website geeft hij ook nog steeds 8/2 aan als leverdatum.
Grappig is wel dat er bij "historic events" staat:
Out for Delivery Feb 07, 2013
Echt niet blij.
De reis ondertussen al:
Koeln, Germany 02/08/2013 12:30 A.M. Import Scan
Koeln, Germany 02/07/2013 11:15 P.M. Arrival Scan
Chek Lap Kok, Hong Kong 02/07/2013 5:50 P.M. Departure Scan
02/07/2013 12:57 P.M. The airline off-loaded packages. / Delivery rescheduled.
02/07/2013 12:55 P.M. The airline off-loaded packages.
Chek Lap Kok, Hong Kong 02/06/2013 4:22 P.M. Arrival Scan
Incheon, Korea, Republic of 02/06/2013 1:35 P.M. Departure Scan
02/06/2013 7:36 A.M. Arrival Scan
Shanghai, China 02/06/2013 5:01 A.M. Departure Scan
02/06/2013 1:31 A.M. Export Scan
Shanghai, China 02/05/2013 2:45 P.M. Arrival Scan
02/05/2013 2:15 P.M. Departure Scan
02/05/2013 11:41 A.M. Origin Scan
China 02/05/2013 10:49 P.M. Order Processed: Ready for UPS
Nu ben ik er volgende week de eerste dagen niet.
Weet iemand wat er dan zal gebeuren UPS laat een papier achter dat ik ze ergens halverwege het land kan gaan ophalen of...?
€2470, met onderwijskorting. 4 februari besteld besteld, staat sinds 6 februari op "bestelling wordt verwerkt" en "Verzendklaar: 4 - 6 weeks Levert 13 Mar, 2013 - 26 Mar, 2013"page404 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:26:
[...]
Zo ben ik ook van de 21.5" (ach, maar 1350€!) terechtgekomen bij de 27" 3.2GHz i5. Daar ben ik ook gestoptmaar het was toch zo'n 700€ meer dan ik in eerste instantie had bedacht
![]()
Das een knappe prijs want met onderwijskorting kom ik voor de 27 inch iMac met Core i7, 8GB, 1TB Fusion Drive en GTX 680MX uit op een prijs van 2524.-snars schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:06:
[...]
€2470, met onderwijskorting. 4 februari besteld besteld, staat sinds 6 februari op "bestelling wordt verwerkt" en "Verzendklaar: 4 - 6 weeks Levert 13 Mar, 2013 - 26 Mar, 2013"De levering van 27"ers zou in de loop van februari weer een beetje vlot worden getrokken, maar vooralsnog is het wachten...
Hoe kom je aan die 2470?
Verschillende onderwijsinstellingen hebben verschillende kortingspercentages.rickjehh schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:56:
[...]
Das een knappe prijs want met onderwijskorting kom ik voor de 27 inch iMac met Core i7, 8GB, 1TB Fusion Drive en GTX 680MX uit op een prijs van 2524.-
Hoe kom je aan die 2470?
Als je gewoon via de Apple store besteld heb je niets te maken met verschillende onderwijsinstellingen want dan krijg je gewoon een x aantal procent korting.Zer0 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:01:
[...]
Verschillende onderwijsinstellingen hebben verschillende kortingspercentages.
Oei zeg, €2900. Dat vind ik toch wel erg pittig voor een computer, waar vervolgens maar een klein jaartje garantie op zit.page404 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:26:
[...]
Zo ben ik ook van de 21.5" (ach, maar 1350€!) terechtgekomen bij de 27" 3.2GHz i5. Daar ben ik ook gestoptmaar het was toch zo'n 700€ meer dan ik in eerste instantie had bedacht
![]()
🌞🍃
Wel als je de url gebruikt die je onderwijsinstelling je geeft, of vanaf het intranet van een onderwijsinstelling de apple store bezoekt.. Je komt dan op dezelfde store, maar met andere korting. (http://www.apple.com/nl/aoc/)rickjehh schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:14:
[...]
Als je gewoon via de Apple store besteld heb je niets te maken met verschillende onderwijsinstellingen want dan krijg je gewoon een x aantal procent korting.
ik sta er nu al vanaf vrijdag avond (08-02-2013) op?!
gaat om BTO imac
**EDIT** 12-02-2013 nog steeds op shipping
[ Voor 18% gewijzigd door paultje035 op 12-02-2013 11:11 ]
Verwijderd
Hij staat nu op "Processing items", geleverd voor 22 februari. Ben benieuwd!
Is direct afgeschreven zie ik (Mastercard).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 17:37 ]
Als ik echter naar een spreadsheet kijk die ik op MacRumors heb gevonden (kan de link doorsturen als er geïnteresseerden zijn) worden orders van de 23e echter al verwerkt. Ben van plan morgen Apple te bellen en even een update te vragen.
Ik heb ook al meerdere malen gelezen dat Apple soms je bestelling versneld, of een Superdrive erbij doet. Heeft iemand daar ervaring mee en kan die vertellen hoe je dat doet? Direct om zo'n ding vragen klinkt zo lomp. Geven ze hem gratis weg als je je interesse toont ofzo?
graag de link ben benieuwdSmitovic schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:33:
Ik heb de 21e een standaard high-end 27' iMac besteld. Volgens mij orderpagina is de verzending tussen de 21 en 26 februari.
Als ik echter naar een spreadsheet kijk die ik op MacRumors heb gevonden (kan de link doorsturen als er geïnteresseerden zijn) worden orders van de 23e echter al verwerkt. Ben van plan morgen Apple te bellen en even een update te vragen.
Ik heb ook al meerdere malen gelezen dat Apple soms je bestelling versneld, of een Superdrive erbij doet. Heeft iemand daar ervaring mee en kan die vertellen hoe je dat doet? Direct om zo'n ding vragen klinkt zo lomp. Geven ze hem gratis weg als je je interesse toont ofzo?
Verwijderd
14 Feb 2013 14:50:00 Pudong International Airport Connection Delay- Customs. Recovery Actions Underway
14 Feb 2013 14:37:19 Pudong International Airport Shipment In Transit.
13 Feb 2013 22:47:23 Pudong International Airport Shipment Received At Tnt Location
13 Feb 2013 22:43:00 Shanghai Shipment In Transit.
13 Feb 2013 22:35:56 Shanghai Shipment In Transit.
13 Feb 2013 22:12:49 Shanghai Shipment Collected From Customer
Dus vanaf dat moment geen enkele update meer gezien maar me lever datum staat nog steeds op 20e
(edit:verzonden met TNT Express,maandag maar even bellen en vragen wat het betekend)
Staat trouwens ook STATUS:Exception met een knipper uitroepteken
Nou ik ga ff verder met zorgen maken .....
[ Voor 13% gewijzigd door paultje035 op 17-02-2013 08:36 . Reden: foutje ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
In de tussentijd had je ze natuurlijk gewoon even kunnen bellen, ze zijn vanmiddag open: http://www.apple.com/nl/retail/amsterdam/freddyathlon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:53:
Van de 21" ook niet?
Sterker nog, tot 1900 kun je nog terecht..
[ Voor 8% gewijzigd door Zer0 op 17-02-2013 16:34 ]
Verwijderd
Volgende stap is dus Hong Kong. Vanaf daar gaat ie vast naar Duitsland.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 11:41 ]
De 21,5" zijn echt wel op voorraad bij een aantal winkels hoor. O.a. de Dixons en de Mediamarkt hebben genoeg voorraad. Ik heb toevallig de laatste besteld die op voorraad was bij 4launch en deze kan ik vanmiddag direct al ophalenfreddyathlon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:53:
Van de 21" ook niet?
Eindelijk...
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 13:05 ]
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Verwijderd
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Levertijd van Apple is op het moment gewoon heel slecht. Ik heb tijdens de btw actie bij BCC een 27" iMac besteld en wacht er ook nog steeds op. Maar de winkels horen ook niks van Apple. De iMac staat verder op eigenlijk alle websites op 'levertijd onbekend'. Moet dus ook nog geduld hebben.thomaske schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:28:
Heb tijdens de BTW dagen van Mediamarkt (op 26/jan) een Mac Mini (de i7) besteld in de webshop, de levertijd stond toen op 3 weken. Apple blijkt leveringsproblemen te hebben (of MM kan niet goed bestellen), en pas op 11 maart wordt er een levering verwacht. Nog even geduld dus..
Mac Mini (i7 met fusion drive) besteld op 13 februari, 18de aangeleverd aan TNT en ze stonden gister al voor de deur in Groningen.thomaske schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:28:
Heb tijdens de BTW dagen van Mediamarkt (op 26/jan) een Mac Mini (de i7) besteld in de webshop, de levertijd stond toen op 3 weken. Apple blijkt leveringsproblemen te hebben (of MM kan niet goed bestellen), en pas op 11 maart wordt er een levering verwacht. Nog even geduld dus..
Via de AppleStore worden ze dus prima snel geleverd!
21 Feb 2013 13:36:00 Zwolle Shipment Delivered In Good Condition.
21 Feb 2013 09:05:15 Zwolle Out For Delivery.
20 Feb 2013 19:28:56 Arnhem Hub Shipment Received At Transit Point.
20 Feb 2013 19:07:18 Ide Centre Shipment In Transit.
20 Feb 2013 18:36:08 Arnhem Hub Shipment In Transit.
20 Feb 2013 14:25:40 Arnhem Hub Shipment In Transit.
19 Feb 2013 09:01:53 Hong Kong Shipment In Transit.
18 Feb 2013 22:02:55 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
18 Feb 2013 20:51:00 Shenzhen Shipment In Transit.
18 Feb 2013 20:49:58 Shenzhen Shipment In Transit.
18 Feb 2013 19:17:19 Shenzhen Shipment Collected From Customer
Via diverse winkels zijn ze leverbaar? Bijvoorbeeld de Dixons heeft er in 23 winkels op voorraad.snars schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:50:
Iemand die z'n 27"iMac begin februari heeft besteld die al naar een andere melding kijkt dan "Artikelen worden verwerkt Verzendklaar: 4 - 6 weeks Levert 12 Mar, 2013 - 25 Mar, 2013" ??
Mijn iMac werd pas een paar dagen voor levertijd verwerkt, komt goed. Hou die 25 maart aan en het moet meevallen:)snars schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:50:
Iemand die z'n 27"iMac begin februari heeft besteld die al naar een andere melding kijkt dan "Artikelen worden verwerkt Verzendklaar: 4 - 6 weeks Levert 12 Mar, 2013 - 25 Mar, 2013" ??
Wat dacht je van de Saturn? Daar hebben ze zelfs een hele leuke actie op dit moment met die 15 euro korting bij elke 100 euro. Ik heb mijn 27 inch iMac daar vandaag al opgehaaldDa_Vince schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:44:
[...]
Via diverse winkels zijn ze leverbaar? Bijvoorbeeld de Dixons heeft er in 23 winkels op voorraad.
kleine letters gelezen over Apple?rickjehh schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:06:
[...]
Wat dacht je van de Saturn? Daar hebben ze zelfs een hele leuke actie op dit moment met die 15 euro korting bij elke 100 euro. Ik heb mijn 27 inch iMac daar vandaag al opgehaald
Hoezo? De iMac's doen gewoon mee met de actie daar hoor.
[ Voor 28% gewijzigd door rickjehh op 28-02-2013 10:06 ]
Meestal staat er dat de iMac's niet mee doen met de actie. Maar in dit geval staat dat er niet, je heb dus gelijkrickjehh schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:03:
[...]
Hoezo? De iMac's doen gewoon mee met de actie daar hoor.(alleen iPad's en iPhones zijn uitgesloten van de actie, voor de rest doet alles mee). Voor de 27 inch iMac scheelt het toch 300 euro met de Apple Store, prima aanbieding dus.
Moet alleen wel zeggen, de enige iMac 27 inch die op de site staat van Saturn:
http://www.saturn.nl/mcs/...92,567474.html?langId=-11
Is wel de duurder config alleen de met de prijs van de goedekopere. Weet je nou wel welke je krijgt?
Op de site is de korting van de actie al verwerkt. Dit is het model dat in de Apple Store 2085 euro kost. Je hebt dus omgerekend 300 euro netto korting. Ik kan beamen dat het inderdaad om het snellere model gaat, zoals ook op de website van Saturn staat aangegevenFrid0 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:34:
[...]
Meestal staat er dat de iMac's niet mee doen met de actie. Maar in dit geval staat dat er niet, je heb dus gelijk![]()
Moet alleen wel zeggen, de enige iMac 27 inch die op de site staat van Saturn:
http://www.saturn.nl/mcs/...92,567474.html?langId=-11
Is wel de duurder config alleen de met de prijs van de goedekopere. Weet je nou wel welke je krijgt?
O ok, op die manier.rickjehh schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:01:
[...]
Op de site is de korting van de actie al verwerkt. Dit is het model dat in de Apple Store 2085 euro kost. Je hebt dus omgerekend 300 euro netto korting. Ik kan beamen dat het inderdaad om het snellere model gaat, zoals ook op de website van Saturn staat aangegeven
O, dat moet betekende dat je hem al binnen heb...is dat zo? Zo ja, bevalt die? Geen gek vaag type of model? Je kan niet bij Saturn iets upgrade he, bv geheugen of zo?
Ja ik heb 'm al binnen, dat had ik ook vermeld in een eerdere post hierbovenFrid0 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:36:
[...]
O ok, op die manier.
O, dat moet betekende dat je hem al binnen heb...is dat zo? Zo ja, bevalt die? Geen gek vaag type of model? Je kan niet bij Saturn iets upgrade he, bv geheugen of zo?
Verwijderd
Of ik ben gewoon vreselijk ongeduldig;)
Heb afgelopen aankoop ook betaald dmv overschrijving vanaf mijn Rabobankrekening. De volgende dag was het binnen bij ze! Wellicht iets verkeerd gegaan met het vermelden van de referentienummers?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:57:
Afgelopen dinsdag om 12.00 een Macbook Pro Retina 13'' besteld zonder aanpassingen. Direct geld overgemaakt (heb helaas een creditcard met een limiet van 1000 euro) vanaf de Rabobank. Je zou verwachten dus dat die betaling zo verwerkt zou moeten zijn bij Apple, maar helaas. Tot op heden staat er nog steeds 'wacht op betaling' als status. Vind het toch jammer dat Apple niet eens overgaat op iets als Ideal waardoor het betalen zonder creditcard niet onnodig veel vertraging met zich mee brengt.
Of ik ben gewoon vreselijk ongeduldig;)
Verwijderd
Het referentienummer en bankrekeningnummer kloppen. Ik heb het voor de zekerheid nogmaals gecontroleerd. Het vervelende eraan is dat ik tegelijk met mijn zus dezelfde macbook besteld heb die ook bij Rabobank zit en zij heeft haar macbook woensdag al binnen gekregen. Dat voelt dus niet echt chill, want bij mij is de betaling nog niet eens verwerkt.just_nl schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:15:
[...]
Heb afgelopen aankoop ook betaald dmv overschrijving vanaf mijn Rabobankrekening. De volgende dag was het binnen bij ze! Wellicht iets verkeerd gegaan met het vermelden van de referentienummers?
Maar we wachten rustig af.. (makkelijker gezegd dan gedaan
Nog. Steeds. Niets. Binnen.Neejoh schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:44:
Op 't werk voor kerst 2x 27" iMac met Fusion drive besteld met de bekende levertijd van "januari". Nu beginnen de dagen toch wel snel op te raken, dus ik hoop dat ze maandag ein-de-lijk geleverd worden, maar ga er nog niet van uit... Wat heeft deze maand al lang geduurd
Begin toch wel een beetje gefrustreerd te raken, de bestelling is van een week voor kerst en het is inmiddels bijna zomer. Op een auto met 400 verschillende samenstellingen kan ik me een levertijd voorstellen maar kom op... deze iMac's hebben alleen een fusion drive FFS. Ze rollen toch zeker niet van de band af waarna er een Chinees zo'n iMac in moet kruipen om de bestaande HDD te vervangen?!
Krengen zijn ook al betaald dus zit niets anders op dan wachten. En dan nog even wachten. En dan nóg even .... *zucht*
Ik zie nu dat ze de levertijden voor de iMac's 27inch hebben aangepast. Ik heb vorige week ook eentje besteld met Fusion Drive en toen stond er 'verzendklaar 4-6 weken' en nu 'verzendklaar 2-4 weken'
Hopelijk ontvang je snel goed nieuws. (en ik ook natuurlijk)
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 06-03-2013 07:22 ]
Verwijderd
Ik heb voor de iMac gekozen met maximale upgrades, zodat ik daar met mijn 360-graden foto's minimaal 3 jaar vooruit kan.
Ik hoop dat je de geheugen upgrade hebt laten zitten? Anders ben je dief van je eigen portemonnee of je hebt geld teveelVerwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:38:
Vanmiddag heb ik mijn maximum geüpgrade iMac 27" besteld. Nu geduld... Ik kan niet wachten.
Ik heb voor de iMac gekozen met maximale upgrades, zodat ik daar met mijn 360-graden foto's minimaal 3 jaar vooruit kan.
Verwijderd
Mijn order status is inmiddels veranderd naar "artikelen worden verwerkt". Ik ben heel benieuwd naar de exacte levertijd. Als indicatie wordt nu gezegd: tussen 22 en 29 maart.
Verwijderd

Geen uitzicht nog op geplande leverdatum.
Meneer kon me wel vertellen dat er een hoop standaard geconfigureerde iMacs op voorraad zijn binnengekomen. (levertijd momenteel 1 week). Apple laat de resellers echter radeloos achter over de bto orders.
Verwijderd
Mag ik vragen waarom jij je iMac bij Mailamac.nl hebt besteld, en niet direct zelf bij Apple?
Verwijderd
50% korting op het geheugen.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:09:
Mijn BTO iMac staat als indicatie tussen 22 en 29 maart. Die heb ik 8 maart besteld.
Mag ik vragen waarom jij je iMac bij Mailamac.nl hebt besteld, en niet direct zelf bij Apple?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Afgelopen vrijdag 8 stuks 27" iMac besteld (BTO) en die zijn vandaag verzonden. Komen 18 maart aan. Via Apple Store for Business.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:56:
18 februari mijn bto 27' iMac besteld bij mailamac.nl. in de volgende configuratie.
[afbeelding]
Geen uitzicht nog op geplande leverdatum.
Meneer kon me wel vertellen dat er een hoop standaard geconfigureerde iMacs op voorraad zijn binnengekomen. (levertijd momenteel 1 week). Apple laat de resellers echter radeloos achter over de bto orders.![]()
![]()
![]()
![]()
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Misschien dat er wat schot in gaat komen binnenkortRivanov schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:33:
[...]
Afgelopen vrijdag 8 stuks 27" iMac besteld (BTO) en die zijn vandaag verzonden. Komen 18 maart aan. Via Apple Store for Business.
Weet eigenlijk iemand wat er voor zorgt dat de levertijden zo lang zijn/waren?
Dit scheen te maken te hebben met de nieuwe manier van lamineren van het glas/beeldscherm. LG die de schermen levert had er wat problemen mee en kon de vraag niet aan, vooral bij de 27" schermen. Schijnt nu opgelost te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:31:
[...]
Misschien dat er wat schot in gaat komen binnenkort
Weet eigenlijk iemand wat er voor zorgt dat de levertijden zo lang zijn/waren?
4 februari besteld bij de Apple Store
6 februari betaling verwerkt
14 maart verzonden met UPS
19 maart verwachte bezorgdatum
Staat dus naast mijn 27" iMac. Precies zelfde infosnars schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:13:
Zo, mijn 27" BTO is onderweg
4 februari besteld bij de Apple Store
6 februari betaling verwerkt
14 maart verzonden met UPS
19 maart verwachte bezorgdatum
Erg frustrerend dit. Bestel nooit meer een CrApple ding maar struin wel alle winkels af dan heb je het in ieder geval meteen.
iMac 27'' late 2012
Met de volgende opties:
• 3,4GHz i7 Quad Core
• 3TB Fusion Drive
• 32GB RAM
• GeForce 680MX 2GB
• AppleCare
Wordt geleverd ergens tussen 27 maart en 3 april
Even wat advies:Zegato schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:25:
Vandaag heb ik ook zo'n beestje besteld
iMac 27'' late 2012
Met de volgende opties:
• 3,4GHz i7 Quad Core
• 3TB Fusion Drive
• 32GB RAM
• GeForce 680MX 2GB
• AppleCare
Wordt geleverd ergens tussen 27 maart en 3 april
- Je bent een dief van je eigen portemonee als je extra geheugen doet configureren via apple. Pak de standaard configuratie en koop voor een paar tientjes 16 of 32 gb en plaats dit zelf (kan zeer eenvoudig gedaan worden en apple geeft hier gewoon garantie/ondersteuning op
- Apple care online kopen via ebay (kan prima zonder risico's als je maar een betrouwbare verkoper hebt en de volledige verpakking krijgt (sealed) met aankoop bewijs van apple reseller.
- 3tb + fusion drive combi werkt niet met bootcamp (of dit is inmiddels gefixt). Waarom niet gewoon 1tb fusion drive en de extra euro's investeren in een mooie SYNOLOGY NAS. Heb je direct ook een back-up voor timemachine en al je data. Stel ze jatten je imac dan ben je ook meteen al je data kwijt. Sowieso vraag ik me af waar je 3 tb voor nodig hebt? Films en muziek? Zet dat juist op een NAS zodat andere devices hier naar kunnen connecteren of van kunnen streamen.
[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 14-03-2013 21:36 ]
[ Voor 5% gewijzigd door ken op 14-03-2013 21:51 ]
Verwijderd
Je advies komt wat laat ná het doorvoeren van de bestelling. Vergeet niet dat er nog steeds mensen zijn, die liever een kant- en klaar systeem kopen zodat zij daar direct mee aan de slag kunnen. Een beetje ram upgraden kunnen veel mensen zelf, maar als mensen gemak belangrijker vinden dan 300-400 incl. btw. Los van de Apple Care. Natuurlijk is het geld, maar zeggen dat iemand een dief is van zijn of haar eigen portemonnee, zegt misschien meer over jouw betaalde uren, dan over die van iemand die een iMac full option besteld.Workaholic schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:33:
[...]
Even wat advies:
- Je bent een dief van je eigen portemonee als je extra geheugen doet configureren via apple. Pak de standaard configuratie en koop voor een paar tientjes 16 of 32 gb en plaats dit zelf (kan zeer eenvoudig gedaan worden en apple geeft hier gewoon garantie/ondersteuning op
- Apple care online kopen via ebay (kan prima zonder risico's als je maar een betrouwbare verkoper hebt en de volledige verpakking krijgt (sealed) met aankoop bewijs van apple reseller.
- 3tb + fusion drive combi werkt niet met bootcamp (of dit is inmiddels gefixt). Waarom niet gewoon 1tb fusion drive en de extra euro's investeren in een mooie SYNOLOGY NAS. Heb je direct ook een back-up voor timemachine en al je data. Stel ze jatten je imac dan ben je ook meteen al je data kwijt. Sowieso vraag ik me af waar je 3 tb voor nodig hebt? Films en muziek? Zet dat juist op een NAS zodat andere devices hier naar kunnen connecteren of van kunnen streamen.
@Zegato
Ik hoop dat je lekker geniet van je nieuwe iMac!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 22:54 ]
Ik heb tot drie keer mijn bestelling gewijzigd zonder extra kosten. Is dus geen probleem. Verder geeft hij aan dat hij pas net de bestelling heeft gedaan. Een dag extra vertraging (bestelling moet opnieuw gedaan worden) gaat echt niet veel uitmaken.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Je advies komt wat laat ná het doorvoeren van de bestelling.
Het systeem is kant en klaar met 8gb. Het toevoegen of aanpassen van de modules is nog geen 1 minuut werk en bespaart je zonder onderwijskorting etc. 600 euro!!! (uitgaande van 8 --> 32gb). Het gaat hierbij niet om een complete ombouw, demontage, maar gewoon een klepje openen en modules toevoegen.Vergeet niet dat er nog steeds mensen zijn, die liever een kant- en klaar systeem kopen zodat zij daar direct mee aan de slag kunnen. Een beetje ram upgraden kunnen veel mensen zelf, maar als mensen gemak belangrijker vinden dan 300-400 incl. btw. Los van de Apple Care.
Hetzelfde idee als een TV die je koopt waarbij je de batterijen nog moet plaatsen, of een hdmi kabel moet kopen.. peanuts! Dan heb ik het nog niet eens over Apple care waarbij ik me nog kan voorstellen dat je dit liever "netjes" doet.
Ik zeg toch ook niet dat het verplicht is?Natuurlijk is het geld, maar zeggen dat iemand een dief is van zijn of haar eigen portemonnee, zegt misschien meer over jouw betaalde uren, dan over die van iemand die een iMac full option besteld.
M.a.w. natuurlijk mag hij zelf besluiten of hij extra wil uitgeven of betalen voor wat gemak. Maar het gemak in deze is te verwaarlozen omdat het niet gaat om een hele ombouw/aanpassing, maar een handeling welke mijn moeder nog binnen 5 minuten kan verrichten. Imho is er dus geen goed argument om Apple extra te sponsoren.
[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 15-03-2013 13:01 ]
Verwijderd
Spannend.
En het is verzonden.
De leverdatum staat op 22-3!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 10:31 ]
Ik koop ze dan ook in de after market: dat had ik wat duidelijker kunnen vermelden. Gezien het geen invloed had op de levertijd, was ik wat lui om het te vermelden.Workaholic schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:33:
[...]
Even wat advies:
Gezien ik er werk, betaal ik ook niet het volle pond: via eBay is me te veel moeite en ik vind -ondanks, je gelukkig postieve, ervaringen- te veel moeite om een marginaal bedrag te besparen- Apple care online kopen via ebay (kan prima zonder risico's als je maar een betrouwbare verkoper hebt en de volledige verpakking krijgt (sealed) met aankoop bewijs van apple reseller.
Bootcamp heb ik (nog) niet nodig en het 3TB-issue is inmiddels inderdaad gefixt, mocht het ooit voor games interessant zijn. De kosten van een goede externe schijf van 2TB liggen hoger dan de upgrade naar 3TB, dus het zou irrationeel voor me zijn om die upgrade niet te doen met het oog op de toekomst. Daarnaast heb ik al een DS713+ (2x 3TB WD Red in raid 1) als Time Machine en een 4TB WD MyBook ThunderBolt, waar ik eigenlijk niets mee doe- 3tb + fusion drive combi werkt niet met bootcamp (of dit is inmiddels gefixt). Waarom niet gewoon 1tb fusion drive en de extra euro's investeren in een mooie SYNOLOGY NAS. Heb je direct ook een back-up voor timemachine en al je data. Stel ze jatten je imac dan ben je ook meteen al je data kwijt. Sowieso vraag ik me af waar je 3 tb voor nodig hebt? Films en muziek? Zet dat juist op een NAS zodat andere devices hier naar kunnen connecteren of van kunnen streamen.

Dan moet ik wel de knoop snel doorhakken overigens om er een met VESA-mount te bestellen.
Hoe dan ook: al komt het misschien niet zo over, ik waardeer je input. Het is erg aardig en waardevol dat je je best doet voor andere mensen hun portemonnee
DankjewelVerwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Je advies komt wat laat ná het doorvoeren van de bestelling. Vergeet niet dat er nog steeds mensen zijn, die liever een kant- en klaar systeem kopen zodat zij daar direct mee aan de slag kunnen. Een beetje ram upgraden kunnen veel mensen zelf, maar als mensen gemak belangrijker vinden dan 300-400 incl. btw. Los van de Apple Care. Natuurlijk is het geld, maar zeggen dat iemand een dief is van zijn of haar eigen portemonnee, zegt misschien meer over jouw betaalde uren, dan over die van iemand die een iMac full option besteld.
@Zegato
Ik hoop dat je lekker geniet van je nieuwe iMac!
Hoi Frozenberg,Frozenberg schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:41:
Ik heb ruim en week voor de Btw dagen een iMac 27 besteld (CTO 1tb fusion 675mx) en tevens de korting gekregen. Een paar dagen later lees ik hier verschillende berichten dat de betreffende Media Markt (Groningen) nu een levertijd indicatie geven van ong 4 mnd. Dit terwijl mij tijdens bestellen 4 tot 6 weken als indicatie is gegeven. Bij navraag vandaag werd mij verteld dat ze echt geen enkel idee hebben. Van een paar week tot een paar maand was beide mogelijk.
Zijn er hier mensen die ook een CTO iMac hebben besteld bij MM in de afgelopen tijd en daarbij aan kunnen geven wat hun levertijd is/was! Eventueel een MM medewerker met inside info?
Ondanks de mooie korting heb ik geen zin om 3 tot 4 maand te wachten op mn iMac! Dan cancel ik gewoon en bestel ik hem via Apple!
Ook ik heb begin december een iMac 21,5" CTO model bestel (8 > 16 GB RAM) bij MM Groningen en wacht nu nog steeds op de levering!!
Hier is een reden voor. Dit wordt bij call centers ook toegepast.snars schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:25:
Ik denk....dat ze de productiecapaciteit weer op orde hebben, maar er voor kiezen om de bestaande orders niet naar voren te halen. We pikken het maar.
Iemand die reeds wacht op zijn iMac en bij aankoop wist dat het 5 weken ging duren is al wat geïrriteerd. Iemand die zijn iMac net koopt en verwacht 2 weken of sneller gaat geïrriteerd zijn als het langer duurt. Dus het is het beste om de geïrriteerde mense geïrriteerd te laten en de andere mensen niet geirriteerd te laten worden ;-)
Ja, daar heb je gelijk in. Verwachtingen van klanten waar maken is het belangrijkste. In feite houdt Apple zich bij mij keurig aan de levertijd die ze op gaven bij het bestellen. Als er geen internet was waar mensen van over de hele wereld 24 uur per dag levertijdtopics zitten te F5en en iedere wijziging in hun orderstatus bijhouden in openbare spreadsheets....dan zou ik ook niet beter weten.DaemonAngel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:15:
Hier is een reden voor. Dit wordt bij call centers ook toegepast.
Iemand die reeds wacht op zijn iMac en bij aankoop wist dat het 5 weken ging duren is al wat geïrriteerd. Iemand die zijn iMac net koopt en verwacht 2 weken of sneller gaat geïrriteerd zijn als het langer duurt. Dus het is het beste om de geïrriteerde mense geïrriteerd te laten en de andere mensen niet geirriteerd te laten worden ;-)
Als je uit gaat van macrumors.com heeft de helft van de iMacs last van image retention, backlight bleeding, kapotte fans, blikkerig geluid en is het de miskoop van de eeuw......maar tegenover dat geklaag heb je natuurlijk een enorme groep mensen die supertevreden is. Ik ga er van uit dat ik ook tot die categorie behoor.
Morgen
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.