Mee eens, heb ik ook gedaan. Ik heb tevens redelijk wat ervaring met installeren custom roms en de meeste problemen kan ik zelf oplossen (zoals ik in dit geval ook heb gedaan).
Wat ik vaak doe is tijdens klooien alvast vragen en issues noteren in een forum en als ik het oplos zelf het antwoord erbij zetten. Hierdoor help je wellicht anderen, en als iemand met een idee komt voordat je het zelf oplost scheelt het weer tijd
In ieder geval het apparaat met custom rom v5.2 werkt.
Ik heb deze niet voor mezelf gekocht, maar voor mijn moeder die echt een click en run systeem nodig heeft. Oftewel geen gerommel in settings of programma's die niet gebruikersvriendelijk zijn. Ze gebruikt het voornamelijk voor lezen (90%) maar wil ook wel eens een casual game spelen bijv. hidden object games is ze dol op. Ook bejeweled enz.. Tevens heb ik wat films op de sd card gezet.
Het probleem met de bewegingssensor dacht ik opgelost te hebben door in de settings te fixen, echter er zijn waarschijnlijk programma's die de settings overrulen en aanpassen. Ze belde me net dat het apparaat een virus heeft omdat het scherm draait tegen de richting in. Ik had al gezocht naar een programma om een landscape of portrait te kunnen kiezen, deze was echter niet te vinden. Ik denk dat ik uiteindelijk terug moet naar 5.0 want hier kan ze niet mee overweg.
Volgende probleem is het vinden van boeken met Aldiko. Aldiko zoekt boeken om te importeren in sdcard/eBooks/import. Ik heb op de sd card een directory gezet met /eBooks/import/ en daar boeken in geplaatst helaas vindt Aldiko deze niet. Volgens mij komt dat omdat deze rom (of android 2.3) de locatie niet ziet als /sdcard/ en het een andere naam geeft (ik heb de tablet niet bij me, volgens mij was het zoiets als /tflash/ )
Daarna moon + reader geinstalleerd, daar lukt het wel mee. Ze heeft echter heel veel moeite met het programma en werkt minder fijn dan Aldiko die gebruikersvriendelijker is en ze al kent.
Het viel me een beetje tegen dat er toch veel apk's en programma's geinstalleerd via de market niet lekker werken op de Yarvik. De beter bekende games en apps zoals Angry Birds en Ninja Fruit werken prima, maar andere spellen toch veel problemen of beperkingen. Wat ik bijv. erg jammer vond is dat jewellust niet werkt...
Meer dan de helft van de spellen bijvoorbeeld werkt niet of je ziet een klein scherm. Wellicht zijn er nog tips om de compatibiliteit te verbeteren (is de rom van de fabrikant dan beter? ). Het kan ook zijn dat ik oude apks heb en dat er aangepaste versies zijn voor Android 2.3
Welke video player gebruiken jullie? Ik heb een videoplayer geinstalleerd (weet even de naam niet meer), maar vond het beeld toch een beetje schokkerig voor een 720p avi.. wellicht is er een betere. De speler die op de fabrikant rom stond deed het beter, weet dus niet of het aan de rom ligt of de speler.
In ieder geval goed om te zien dat er nog gewerkt wordt aan de rom, zeker voor dit soort goedkope modellen moet je het niet hebben van fabrikanten ondersteuning. Bedankt daarvoor
Weet iemand nog een paar leuke games die ik op de Yarvik kan zetten en goed werken in full screen. Casual games (bejeweled, hidden objects, tower defense games, rts enz) bij voorkeur.
Sorry voor de lange post, maar als je net bijna een volle dag in de weer bent geweest met een apparaat, moet je het even van je afschrijven
Hopelijk kan iemand 1 of meerdere vragen beantwoorden. Bvd!