gewoon het zout in juuten zakken stoppen
Wat jammer nou. ;)Japperrrr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:57:
We hebben er van afgezien omdat we niet het risico willen lopen een jaar of misschien zelfs twee jaar met al dat zout opgezadeld te zitten. En misschien is dat maar goed ook, want tot nu toe is het nou niet bepaald een koude winter.
(Kon de verleiding niet weerstaan dit topic een kickje te geven met deze reactie van de topicstarter in het achterhoofd.)
[ Voor 7% gewijzigd door ZenTex op 03-02-2012 12:05 ]
Ik ben bang dat je dat nieuwsbericht niet te veel moet geloven, er is niet bepaald een gebrek aan strooizout op dit moment. Er zijn zoveel winkels / bedrijven / particulieren die na vorig jaar een idiote hoeveelheid zout gekocht hebben dat je daar weinig aan kunt verdienenZenTex schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:03:
[...]
Wat jammer nou. ;)
(Kon de verleiding niet weerstaan dit topic een kickje te geven met deze reactie van de topicstarter in het achterhoofd.)
met een korreltje zout nemen bedoel je?jhuiting schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:13:
[...]
Ik ben bang dat je dat nieuwsbericht niet te veel moet geloven,
Dat was er in de afgelopen jaren ook niet.jhuiting schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:13:
[...]
Ik ben bang dat je dat nieuwsbericht niet te veel moet geloven, er is niet bepaald een gebrek aan strooizout op dit moment. Er zijn zoveel winkels / bedrijven / particulieren die na vorig jaar een idiote hoeveelheid zout gekocht hebben dat je daar weinig aan kunt verdienen
Maar inderdaad, in de bouwmarkten staan de pallets strooizout hoog opgestapeld, men heeft geleerd van de afgelopen 3 jaar.
Maar dan nog vond ik het gewoon een passende reactie op dit topic en kon ik de verleiding niet weerstaan.
Een paar dagen sneeuw is echt niet genoeg om als particulier veel te kunnen verkopen
Hier in Amersfoort ligt nu zeker tien centimeter. Mooi, maar wel zonde van het ijs.Japperrrr schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:03:
Oja en daar komt nog eens bij dat het pas sinds een kwartier 'sneeuwt'. De grond is nog niet eens volledig dichtgesneeuwd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En strooizout heeft geen effect bij temperaturen onder de -7 graden.
Maakt dat iets uit? Merendeel van de consumenten staan hier toch niet bij stil.Miyamoto schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:52:
Hoe dan ook elke vorm van handel wordt pas winstgevend wanneer er vraag is en deze niet kan worden voorzien. Logisch.. simpel maar bij strooitzout wel interessant. Het zou haast interessant zijn om als hobbyist eens te kijken hoevaak het serieus heeft gesneeuwd en de daarbij behorende nieuwsberichten te volgen. Ik denk dat je goed kunt achterhalen of het een interessante vorm van handel is.
Geboekte resultaten in het verleden zijn daarintegen geen garanties voor de toekomst, zeker met het weer.
Voordeel van die korrels strooizout is wel dat het de ondergrond stroever maakt. Na het sneeuwscheppen gisteren was het nog steeds glad maar na het strooien van zout was de ondergrond stroef genoeg om veilig op te lopen.Miyamoto schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:52:
Als dat het doel is kun je beter zand strooien.
Een stuk goedkoper ook.
Een stuk goedkoper ook.
Dat was meer een positief neveneffect.ZenTex schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:43:
Als dat het doel is kun je beter zand strooien.![]()
Een stuk goedkoper ook.
Zeker wel spijt dat nu.
-20 graden en overal sneew!
Zéker niet. Al zou ik nu zout willen verkopen kost dat veel te veel moeite.HenkEisDS schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:12:
Zeker wel spijt dat nu.-20 graden en overal sneew!
/me Kick
Het strooizout in het Noorden schijnt op te zijn.
Een mooi moment om wat geld te verdienen dus
(Mits je nog voorraad hebt, natuurlijk)
Een mooi moment om wat geld te verdienen dus
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tijd om de keukenkastjes leeg te halen. Hier in Twente is nog genoeg dus zat zullen ze vast duur verkopen

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Alleen is het niet veilig om die kant op te rijden (code rood) met dat zout, en halen kunnen ze het ook niet!anandus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:05:
/me Kick
Een mooi moment om wat geld te verdienen dus(Mits je nog voorraad hebt, natuurlijk)
Anoniem: 132566
Strooizout? Dat haal ik met een emmer gewoon uit de houten bak naast de brug…gratis. 
Ik denk dat het winstmodel in deze onderneming zou moeten bestaan uit een dienst, waarbij jij zelf de stoep ijsvrij maakt voor mensen, daarbij gebruik je goedkoop ingekocht zout. Mensen hebben geen zin om buiten te ploeteren, terwijl jij gewoon een vast prijs per m2 rekent, gooi dat zout neer, steek een peuk op- wacht 7-8min en schep daarna de troep weg…strooi een beetje na en snel verdiend heb je het. Mensen blij, jij blij.
Ik denk dat het winstmodel in deze onderneming zou moeten bestaan uit een dienst, waarbij jij zelf de stoep ijsvrij maakt voor mensen, daarbij gebruik je goedkoop ingekocht zout. Mensen hebben geen zin om buiten te ploeteren, terwijl jij gewoon een vast prijs per m2 rekent, gooi dat zout neer, steek een peuk op- wacht 7-8min en schep daarna de troep weg…strooi een beetje na en snel verdiend heb je het. Mensen blij, jij blij.
Over 100 jaar woon ik ook aan zeeAnoniem: 132566 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:12:
Strooizout? Dat haal ik met een emmer gewoon uit de houten bak naast de brug…gratis.
Zo is 't wel weer leuk geweest. Meer pret kan hier: Tweakers Huiskamer
Dit topic is gesloten.