• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l495/Guumuus/topic/27517_112588242095660_6143_n-1.jpg

Omdat ik vind dat er weinig te vinden is over deze nog onbekende maar veelbelovende audio fabrikant heb ik besloten een ervaringen topic te openen

Wie/wat is XTZ?

XTZ is een Zweedse audio fabrikant met als steekpunt hoge kwaliteit voor een betaalbare prijs. Nu hoor ik je al denken: er zijn zoveel fabrikanten die dit beweren en het gros hiervan maakt het meestal niet waar. Welnu, daar is verandering in gekomen. En belangrijk hierbij is het concept wat XTZ als rooie draad gebruikt voor het produceren van hun apparatuur. Om dit concept zo makkelijk mogelijk uit te leggen gebruik ik hierbij 2 plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l495/Guumuus/topic/mellanhander_eng-1.gifhet normale distributie systeem van een gemiddeld bedrijf

Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l495/Guumuus/topic/mellanhander_less_eng-1.gif
de manier waarop XTZ het aanpakt

Zoals je ziet schakelt XTZ onnodige onderdelen uit waardoor er bespaart wordt op personeelskosten, promotiemateriaal, transport etc. De producten worden ontworpen in Zweden en gefabriceerd in China. Dit is de officiële website: www.xtz.se

Waarom zou ik voor XTZ kiezen? Andere grote fabrikanten hebben zich in de loop der jaren al lang en breed bewezen...

Omdat XTZ dus veel minder kosten heeft aan de productie en distributie van hun producten, schiet de prijs/kwaliteit verhouding omhoog. Met andere woorden, de units en materialen die ze gebruiken voor onder andere hun luidsprekers zijn normaal alleen te vinden in luidsprekers die in een 3x zo hoge prijsklasse liggen. De 99.xx serie luidsprekers zijn bijvoorbeeld voorzien van de gerenomeerde SEAS Excel drivers en gebruiken alluminium ribbon tweeters voor de hoge frequenties (ik heb zo'n tweeter in m'n handen gehad en je voelt dat het kwalitatief goed in elkaar steekt. Gelukkig is het goed te horen ook!)!

Afbeeldingslocatie: http://www.europe-audio.nl/img/data/W18NX001.gif
de SEAS 6.5 inch driver uit de Excel series die te vinden zijn in de 99.26 en los voor niet minder dan 160 euro over de toonbank gaan

Een ander voorbeeld hiervan is de geïntegreerde klasse A versterker. Voor een belachelijk lage prijs krijg je een 22kg wegend bakbeest die is voorzien van een ingebouwde DAC, volledig gescheiden binnenwerk, een chassis dat is opgetrokken uit dik alluminium en de keuze om te schakelen tussen klasse A of AB.

Afbeeldingslocatie: http://i1120.photobucket.com/albums/l495/Guumuus/topic/wwwminhembiocom.jpg
de XTZ Class A100D3 in z'n nakie

Zijn luidsprekers en versterkers het enige wat XTZ te bieden heeft?

Welnee! XTZ heeft een vrij uitgebreid assortiment van kabels, pluggen, stands, hifi-meubels, speakers (zowel monitoren als vloerstaanders), subwoofers (actief of passief), cd-spelers en versterkers! Kijk voor het volledige aanbod op de website van de officiële importeur van nederland en belgië Intosurround: www.intosurround.nl

Zijn er ook nog nadelen aan het concept dat XTZ gebruikt?

Ja die zijn er wel degelijk. Omdat er maar 1 importeur in nederland gevestigd is, is de kans groot dat je wat kilometers moet afleggen eer je de mogelijkheid hebt om apparatuur te bekijken dan wel te beluisteren. Laat je hier door echter niet afschrikken, doe je dat wel dan is de kans groot dat je een sterke kandidaat voor je toekomstige hifi installatie misloopt.

Voor zover ik weet is Intosurround één van de weinige importeurs in europa, veel andere landen zitten vast aan bestellen via de website van XTZ zelf.

Gevolg daarvan is dan ook bij een defect dat je het product naar Eindhoven moet sturen voor reparatie. Wat wel makkelijk is, en voor zover ik weet geld dit voor de luidsprekers, is dat als een onderdeel van je monitor of vloerstaander (woofer, tweeter of mid-range driver) defect is, je enkel dat onderdeel hoeft op te sturen. Is je tweeter dus kapot, dan schroef je hem uit de behuizing, stuurt hem op en ontvangt hem gerepareerd of vervangen terug. Je hoeft hem dan alleen maar terug te schroeven in de behuizing (ik heb expliciet gevraagd naar het vervallen van garantie indien je een unit los schroeft en de importeur vertelde me dat zolang er geen schade aan apparatuur ontstaat door hufterig gebruik, je je daar geen zorgen over hoeft te maken). Sterker nog, ik kan me herinneren een topic op een hifi forum te hebben gelezen waar een lid zijn 99.26's met loodbitumen aan het modificeren was.

Reviews

Zoals ik al zei is er niet veel te vinden op internet, maar ik heb toch een aantal productreviews gevonden:

http://www.hifi.nl/recensies/4086/XTZ-Class-AP-100.html
http://www.avforums.com/f...9-36-review-uk-first.html
http://www.techradar.com/...s/xtz-99-26-963635/review
http://www.6moons.com/audioreviews/xtz/xtz.html
http://www.intosurround.n.../documents/XTZ_ME6-10.pdf
http://www.intosurround.n...d3_hjemmekino_english.pdf

Van mijn eigen setup heb ik een aantal foto's gemaakt die hier te bekijken zijn:
http://s1120.photobucket.com/albums/l495/Guumuus/XTZ/

setup bestaat uit 2x 99.26 mat zwart op Norstone Stylum 3 stands(de hoogste) aan een NAD C370 (wordt komende week vervangen door een XTZ class A100D3) welke weer aan m'n Asus Xonar Essence STX is gelinkt met interlinks.

Dit was het wel zo'n beetje, kort maar krachtig denk ik. Als er nog ideeën of suggesties zijn voor de TS laat het me dan via DM weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Guumuus op 13-08-2011 12:05 ]

The number one enemy of progress is question

• Guumuus
  • Niet online
gereserveerd!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

Ziet er goed uit! Alleen vind ik de vloerstaanders nog erg duur, 1700 euro voor een setje (hoop ik) 99.38 (drieweg) vloerstaanders.

Imho als hifi-liefhebber (geen audiofiel) valt dit toch echt wel in de audiofiele prijsklasse of je moet het design zo mooi vinden en geld over hebben.

Ik hoopte meer dat ze vloerstaanders ook in een goedkopere klasse hebben. Denk aan zo'n 150-200 p.s. of ietsje meer.

Ik zie wel de 99.xx serie op intosurround maar dan weer geen 88.xx serie. Hopelijk zal die dan ook weer een stuk goedkoper zijn.

EDIT:

De website laat wel erg lang op zich wachten. Nu moet ik het doen met storstaljande subwoofers 8)7

EDIT:

De website doet het weer. Kennelijk een hickup op de internetz. Ik heb de 8x.xx serie bekeken en die is een stuk betaalbaarder. Je kan de prijs vinden bij XTZ. Weet niet of intosurround die ook kan importeren anders is het een gok of het wat is.

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 11-08-2011 20:31 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Guumuus
  • Niet online
Ik ben 2x bij Marc van Intosurround geweest, 1 keer om de 99.26's te beluisteren (ik heb daar toen een goede 1,5 uur gezeten) en de andere keer om m'n bestelling op te halen. Ik heb nu een XTZ Class A100D3 in bestelling staan en aan de hand van die ervaringen kan ik zeggen dat er een hoop mogelijk is bij hem, ook buiten het assortiment om, dus ik zou zeggen bel hem eens op en vraag naar de mogelijkheden :)

En de 1700 euro die jij aanhaalt zijn de MK2 versies, ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje verbaasd ben van die prijs. De voorganger staat er ook nog tussen en die was oorspronkelijk 980 euro per paar voor de pianolak versie. Vraag me af wat dat prijsverschil rechtvaardigt...

Dat is volgens mij ook de reden dat er nu bij intosurround een hoop aanbiedingen zijn van de XTZ producten. Er komt een nieuwe lichting aan, de 99.26 MK2's staan er nu ook tussen en die zijn ook met 190 euro gestegen...de enige verbetering voor zover ik kan zien is een vernieuwd crossover filter...

[ Voor 4% gewijzigd door Guumuus op 11-08-2011 21:55 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier ook prima ervaringen met XTZ en Intosurround. Ik was 2 jaar geleden op zoek naar een betaalbare maar goed klinkende subwoofer voor bij de Mac en kwam uit op de site van Intosurround. Ze hadden van XTZ een 10" model in de aanbieding, en na een BK Gemini overwogen te hebben ging ik voor de XTZ. Die heb ik eerst in de huiskamer laten inspelen en na een tijdje begon het een beetje te knagen: dat ding was te goed om alleen bij de computer te gebruiken. Dus toen besloten om er een 8" bij te kopen (was in de aanbieding voor 160 euro) en die bij de computer neer te zetten. Voor het geld klinkt dat ding erg goed en speelt nu ongeveer een jaar in combinatie met 2 Tangent EVO E4 speakertjes, wat gezien het budget prima klinkt. De 10" beviel in de huiskamer erg goed maar toen ik met een leuke deal kon upgraden heb ik 'm vervangen door de 12" versie. Gaf een kleine verbetering in de 45m2 ruimte.

Ik heb al sinds ie verschenen is interesse in de W12.18 met de Peerless driver, maar ik vind het jammer dat er geen EQ/DSP versie van is zoals bij de W12.16 het geval is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Hier ook een tevreden XTZ klant. Ik heb een stel 99.26 piano en een 99.25 center.
Een maat van me was een jaar of 2 geleden op zoek naar een subwoofer, we zijn toen bij XTZ terecht gekomen na wat goede reviews. Na een luistersessie in Eindhoven waar we allerlei subwoofers en luidsprekers gehoord hebben was ik verbaasd over het geluid wat eruit kwam, zeker wanneer de prijzen vermeld werden.
Die maat van me ging naar huis met de 10" versie en na wat inspeeluren klinkt het als een klok.
Een paar maanden later heb ik een setje 99.26 piano gekocht bij Marc, maar die waren toen niet op voorraad helaas. Ik kreeg toen een setje demo modellen mee die ik mocht gebruiken totdat de nieuwe batch binnen zou komen. Na een maand of 2 heb ik toen de luidsprekers probleemloos om kunnen ruilen voor een nieuw setje, dat is nog een service.

Al met ben ik erg tevreden over XTZ en al het materiaal wat ze aanbieden en over de service van intosurround natuurlijk.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:24:

Ik heb al sinds ie verschenen is interesse in de W12.18 met de Peerless driver, maar ik vind het jammer dat er geen EQ/DSP versie van is zoals bij de W12.16 het geval is.
Je zou eens contact op moeten nemen met XTZ zelf, klinkt misschien gek maar ik denk dat ze best oren hebben naar wensen van de klanten. De geïntegreerde versterker hebben ze ook al meerdere malen aangepast na opbouwende kritiek van consumenten, met onder andere een phono voorversterkertje geloof ik.

Dus ja nooit geschoten is altijd mis, maar mochten ze zoiets in productie nemen gaat er natuurlijk nog wel een aardige periode overheen voordat het daadwerkelijk te koop is.

Een andere mogelijkheid zou zijn om de passieve W12.18 te kopen en hier de DSP sub AMP aan te hangen, dan ben je alleen wel wat duurder uit...
SpongeRob schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:37:

Al met ben ik erg tevreden over XTZ en al het materiaal wat ze aanbieden en over de service van intosurround natuurlijk.
service bij Intosurround is echt uitstekend. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een half jaar geleden toen ik op zoek ging naar wat serieuzere HIFI als eerste bij Marc langs ging en toen zo onder de indruk was van de speakers dat ik niet verder heb gekeken maar ze meteen heb besteld, dus ik kan niet oordelen over andere hifi winkels...

Na een afspraak (flexibele tijden) ben ik daar heengegaan om de 99.26's te beluisteren en het is gewoon allemaal heel gemoedelijk, je krijgt een kakkie boffie aangeboden en je kan er lekker voor gaan zitten. Had mijn eigen versterker meegenomen om de monitoren op aan te sluiten en dat was geen enkel probleem. Heb er toch zeker wel 2 uur gezeten...en je ziet dat Marc echt enthousiast met z'n werk bezig is, hij beantwoord rustig al je vragen en toen ik een cd'tje van Daft Punk opzette (Alive) wilde hij meteen weten welke cd het was :D

ik moet overigens wel even benadrukken dat ik op geen enkele zakelijke wijze betrokken ben bij Intosurround. Ik heb er gewoon erg goede ervaringen aan over gehouden en ben nog steeds laaiend enthousiast over het spul wat ik uiteindelijk gekocht heb, en vind dan ook dat mensen met een wat beperkter budget zeker XTZ in overweging zouden moeten nemen...

[ Voor 3% gewijzigd door Guumuus op 12-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
heb in de TS een link toegevoegd naar foto's van mijn eigen setup voor mensen die graag willen weten hoe de 99.26's eruit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
vandaag de Class A100D3 binnen gekregen. Wat een geweldige versterker zeg! Echt een wereld van verschil met de NAD, heb ook het idee dat 'ie veel voller en krachtiger klinkt dan de NAD. Dat kan tussen m'n oren zitten maar dat interesseert me niets, ben er zeer tevreden mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:16
Hoi Guumuus,
Wat is je ervaring met de interne DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
ik heb de interne DAC nog niet gebruikt, hij is nu via AUX aangesloten op m'n Xonar Essence STX die ook een DAC aan boord heeft. Als je dat wil kan ik deze week wel even via line in aansluiten om te kijken hoe de DAC het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Als je dat wilt doen graag,
Ik ben wel benieuwd hoe deze presteert.
Heb je je geluidskaart al wel eens vergeleken met een externe dac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
nee heb alleen ervaring met de Xonar DAC, dus ik ben zelf ook wel benieuwd. Aan de ene kant zou het mooi zijn als de DAC van de versterker hetzelfde presteert of zelfs beter, aan de andere kant zonde van m'n geluidskaart, maar die zou ik dan natuurlijk kunnen vervangen voor een simpel exemplaar.

Ik ga deze week nog even switchen van input en dan laat ik m'n bevindingen nog weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
+1 - Ik zou op een gegeven moment ook wel mn versterker en DAC hiermee willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Ik ben ontzettend benieuwd hoe XTZ speakers zich zouden verhouden ten opzichte van AudioEngine speakers, welke ik momenteel heb staan en ontzettend tevreden over ben. Die leveren trouwens ook ontzettend goede speakers voor een goede prijs, aangezien zij ook alles zelf produceren en dan direct uitleveren naar importeurs welke ook meteen winkels zijn.

• Guumuus
  • Niet online
Audio Engine heb ik nog nooit van gehoord, enige manier om erachter te komen hoe ze presteren ten opzichte van elkaar is door naar intosurround te gaan...

stomme vraag misschien: Als ik de DAC wil testen moet ik de versterker met een interlink aansluiten. Nu hangt hij met 2 RCA kabels op de AUX ingang van de versterker en de audio in aansluitingen van m'n geluidskaart. Kan ik 1 van die RCA kabels gebruiken als interlink om deze aan te sluiten op een digitale ingang van de versterker en sluit ik deze dan vervolgens aan op de SPDIF van de geluidskaart of op de line-in?

Dacht dat ik 't wel wist maar begon te twijfelen. Kortom, RCA als COAX te gebruiken en hoe precies aansluiten?

[ Voor 63% gewijzigd door Guumuus op 18-08-2011 12:48 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

alex3305 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:32:
Ik ben ontzettend benieuwd hoe XTZ speakers zich zouden verhouden ten opzichte van AudioEngine speakers
Dat kun je niet echt direct vergelijken. Audio Engine richt zich echt volledig op computer audio, dus voor bij bureauopstellingen. Daar is de sound waarschijnlijk (ik heb ze zelf nooit gehoord) op aangepast, net zoals bij monitor speakers het geval is. XTZ richt zich vooral op huiskamer audio, en dan doen ze tot in de (semi) high-end klasse aan toe. Ik denk dat XTZ wat dat betreft volwassener klinkt dan de Audio Engine speakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• wagenveld
  • Niet online
Guumuus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:41:
Audio Engine heb ik nog nooit van gehoord, enige manier om erachter te komen hoe ze presteren ten opzichte van elkaar is door naar intosurround te gaan...

stomme vraag misschien: Als ik de DAC wil testen moet ik de versterker met een interlink aansluiten. Nu hangt hij met 2 RCA kabels op de AUX ingang van de versterker en de audio in aansluitingen van m'n geluidskaart. Kan ik 1 van die RCA kabels gebruiken als interlink om deze aan te sluiten op een digitale ingang van de versterker en sluit ik deze dan vervolgens aan op de SPDIF van de geluidskaart of op de line-in?

Dacht dat ik 't wel wist maar begon te twijfelen. Kortom, RCA als COAX te gebruiken en hoe precies aansluiten?
RCA is niet altijd 75 ohm volgens mij maar het zou moeten werken. Heb je geen optisch kabeltje beschikbaar - dan krijg je 100% geen elektrische storing in het signaal van de PC.

• Guumuus
  • Niet online
ik heb XTZ pearl white RCA interlinks en volgens IntoSurround hebben ze een impedantie van 75 Ohm....

maakt het dan nog uit of ik de rode of zwarte kabel gebruik? Ik bedoel is dat niet een soort + en - idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 18:44
Guumuus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:01:
ik heb XTZ pearl white RCA interlinks en volgens IntoSurround hebben ze een impedantie van 75 Ohm....

maakt het dan nog uit of ik de rode of zwarte kabel gebruik? Ik bedoel is dat niet een soort + en - idee?
Dat maakt niet uit. Ik ben benoeuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Guumuus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:41:

RCA is een plug / connector type (ook wel bekend als tulp), Coax is een kabeltype. Dus je verwart appels met citroenen. Niet heel verwonderlijk, aangezien digitale verbindingen optisch of coaxiaal gemaakt worden (kabeltype), maar de coaxialen meestal met RCA pluggen uitgevoerd worden. Of 3,5mm, dat zie je ook nog wel eens - bijvoorbeeld op geluidskaarten ;)

Je SPDIF op je geluidskaart zal geen tulpaansluiting hebben, dus dat wordt een convertortje er tussen zetten. Voor de rest: als je DAC een digitale coaxiale (lees: RCA) ingang heeft, dan kan het idd met die kabel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 154173

Hier ook tevreden met de 99.26, center en subwoofer!
Ben wel erg benieuwd naar eventuele verschillen met de MKII versies.
Ik heb ze nu in het walnoot.. zou ze de volgende keer wel graag in het hoogglans zwart willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

RCA is een plug / connector type (ook wel bekend als tulp), Coax is een kabeltype. Dus je verwart appels met citroenen. Niet heel verwonderlijk, aangezien digitale verbindingen optisch of coaxiaal gemaakt worden (kabeltype), maar de coaxialen meestal met RCA pluggen uitgevoerd worden. Of 3,5mm, dat zie je ook nog wel eens - bijvoorbeeld op geluidskaarten ;)

Je SPDIF op je geluidskaart zal geen tulpaansluiting hebben, dus dat wordt een convertortje er tussen zetten. Voor de rest: als je DAC een digitale coaxiale (lees: RCA) ingang heeft, dan kan het idd met die kabel :)
lexi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:03:
[...]

Dat maakt niet uit. Ik ben benoeuwd naar het resultaat!
Momenteel ben ik erg druk, dus het wordt volgende week eer ik tijd heb om het uit te proberen, zal even kijken of ik 't allemaal op de juiste manier aangesloten krijg en dan laat ik m'n bevindingen hier wel even weten!

PS: m'n Xonar Essence heeft de SPDIF aansluiting als tulp dus ik heb geen verloopje nodig!

[ Voor 10% gewijzigd door Guumuus op 07-09-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb een setje 93.21 , 99.25 center en een w12.16 besteld als uitbreiding voor mijn huidige 2.0 setup. Ik ben benieuwd!

Anoniem: 85494

Wat een slechte post en je zit alleen maar op jezelf te replyen.

Ik vind die versterker er aardig pauper uit zien aan de binnenkant.
heb je ook nog een foto van de transistoren of zijn die zo klein dat het de moeite niet waard is?
de capaciteit van die condensatoren laat zo te zien ook niet te over.
al met al ben ik absoluut niet impressed.

over XTZ, zo zijn er veel meer fabrikanten die goede producten leveren met dezelfde insteek, dus what's new here.
denk aan NAD, audiopro, Dynaudio, DynaVoice etc.

Zelf zit ik nu in Noorwegen en daar wordt XTz gewoon gezien als een dozenschuiver en je kan een hoop via internet kopen.

Dus wat wil je melden met deze post? of is het dat je je eigen aankoop wil rechtvaardigen omdat je er eigenlijk niet helemaal tevreden over bent.

De een vind het mooi, de ander vind het niks.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 85494 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:08:
Wat een slechte post en je zit alleen maar op jezelf te replyen.
Ten eerste is het mij niet duidelijk op wie je nou eigenlijk reageert. Afgezien daarvan rammelt je post aan alle kanten.
Ik vind die versterker er aardig pauper uit zien aan de binnenkant.
Pauper... Want?
heb je ook nog een foto van de transistoren of zijn die zo klein dat het de moeite niet waard is?
Kijk hier eens naar:

Afbeeldingslocatie: http://iloapp.sm5xjx.se/data/_gallery/public/3/1215720294_resized.jpg
de capaciteit van die condensatoren laat zo te zien ook niet te over.
Wat er in zit is zat voor een stereo versterker.
al met al ben ik absoluut niet impressed.
Knap dat je op basis van 1 vluchtige blik op een onvolledige foto zo'n geweldig kundig oordeel kunt vellen.
over XTZ, zo zijn er veel meer fabrikanten die goede producten leveren met dezelfde insteek, dus what's new here.
denk aan NAD, audiopro, Dynaudio, DynaVoice etc.
Ik zou zeggen: kijk eens rond bij de merken die jij noemt, en vergelijk de prijzen met die van XTZ.
Zelf zit ik nu in Noorwegen en daar wordt XTz gewoon gezien als een dozenschuiver en je kan een hoop via internet kopen.
Ik ken zoveel bedrijven die alleen via Internet verkopen, en dat is toch echt geen rommel. Tot voor kort was de beste verkopende PC-fabrikant zo'n bedrijf: Dell.
Dus wat wil je melden met deze post? of is het dat je je eigen aankoop wil rechtvaardigen omdat je er eigenlijk niet helemaal tevreden over bent.
Wat wil jij met je post nou precies melden? Je zit gewoon een beetje slap te trollen zonder dat je ook maar 1 produkt van XTZ goed bekeken of gehoord hebt.

• Olghur
Hey Guumuus,
Heb je de interne dac nog kunnen vergelijken met je Xonar Essence STX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
excuus voor de late reactie, drukke periode achter de rug...de komende week heb ik een hoop tijd over dus dan zal ik die interne DAC is even gaan uitproberen!

Ik heb meteen maar ff m'n setup omgegooid naar SPDIF om de internet DAC te testen. Heb een nummer gebruikt wat ik door en door ken (cinema show van Genesis) en om eerlijk te zijn hoor ik weinig verschil tussen de interne DAC en m'n xonar essence...

daarnaast blijft het lastig om zo'n verschil waar te kunnen nemen omdat ik niet beide bronnen tegelijk kan gebruiken maar voor zover mijn oor kon horen is het geen doorsnee dacje wat er ingezet is. Mocht je dus op zoek zijn naar een versterker die gebruikt wordt om digitaal materiaal af te spelen dan is deze versterker zeker geen verkeerde keus...

nog een edit:
heb direct na het testen weer teruggeschakeld naar mn geluidskaart en dat klinkt toch lekkerder, minder rommelig en wat helderder. Dus toch wel blij met de Xonar, maar zoals jullie aan m'n volledige post merken, het verschil is niet groot...

[ Voor 82% gewijzigd door Guumuus op 20-11-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Toch bedankt voor je reactie, ik heb ondertussen een losse dac gekocht (metrum acoustic nos mini dac quad) waar ik erg tevreden mee ben.

Ik ben wel nog steeds erg geïnteresseerd in de XTZ A100 D3 icm met de 99.26 of 99.36. De MK2 van deze speakers is sinds kort ook uit, kan ik die ook meteen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ik heb me vandaag een xtz 99 w10.16 subwoofer bestelt en verwacht hem morgen binnen.
Waarom xtz xtz heeft een super goede prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Ik heb zelf ervaring met de 99.38 als fronts, de 99.26 als rears en de 99.25 als center.
Dit op een Onkyo 886 pre-amp en een Emotiva XPA-5 eindbak. Moet zeggen dat dit toch wel de meest indrukwekkende set was die ik ooit heb gehad :)

Nu een stereosetje met de A100D3 waar ik ook heel tevreden mee ben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
noks schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:15:
Ik heb zelf ervaring met de 99.38 als fronts, de 99.26 als rears en de 99.25 als center.
Dit op een Onkyo 886 pre-amp en een Emotiva XPA-5 eindbak. Moet zeggen dat dit toch wel de meest indrukwekkende set was die ik ooit heb gehad :)

Nu een stereosetje met de A100D3 waar ik ook heel tevreden mee ben !
Gebruik je nu de 99.38 als frontspeakers met de A100D3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Olghur schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:46:
[...]

Gebruik je nu de 99.38 als frontspeakers met de A100D3?
Nee, de .38 heb ik alleen gebruikt icm de Emotiva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Ik heb afgelopen week de XTZ 99 W 10.16 subwoofer besteld in het wit, voor het mini HT in de woonkamer. Gekocht zonder te luisteren... Ben zeer benieuwd! Iemand al ervaring hiermee? Ik zag dat dit product niet op voorraad is, hoe lang is dan normaal de levertijd?

Verder ben ik benieuwd naar mensen die al eens het topmodel luidspreker van XTZ beluisterd hebben, de XTZ Divine 100.49, zie: http://www.xtz.se/uk/products/speakers/divine.

Afbeeldingslocatie: http://www.intosurround.nl/eshop/images/stories/divine10049_xtz_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:18:
Ik heb afgelopen week de XTZ 99 W 10.16 subwoofer besteld in het wit, voor het mini HT in de woonkamer. Gekocht zonder te luisteren... Ben zeer benieuwd! Iemand al ervaring hiermee?
Ik heb 'm een half jaar gehad en was er heel erg tevreden over. Hij is alleen maar weg gegaan omdat ik met een hele goeie deal een 12.16 ervoor in de plaats kon krijgen. Inmiddels heb ik een 12.18 met de Peerless woofer staan en is de 12.16 te koop, maar het blijft voor het geld een ontzettend goed ding, evenals de 10.16 :) Levertijden schijnen nogal te wisselen, want ik hoor wel eens over wachttijden van ettelijke weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Exirion schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:22:
[...]Ik heb 'm een half jaar gehad en was er heel erg tevreden over. Hij is alleen maar weg gegaan omdat ik met een hele goeie deal een 12.16 ervoor in de plaats kon krijgen. Inmiddels heb ik een 12.18 met de Peerless woofer staan en is de 12.16 te koop, maar het blijft voor het geld een ontzettend goed ding, evenals de 10.16 :) Levertijden schijnen nogal te wisselen, want ik hoor wel eens over wachttijden van ettelijke weken.
Als de 12.18 ICE in het wit te leveren was, had ik die genomen, voor dat geld ook een goede deal. De sub is voor in de woonkamer en de WAF vereist dat de sub in het wit was. De 10.16 is de enige in het wit ;(

Ik zie je 12.16 niet te koop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:46:
Ik zie je 12.16 niet te koop staan?
Hij staat ook niet echt te koop ;) Maar hij mag weg.

Ze staan nog even gebroederlijk naast elkaar om wat metingen te doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.exirion.net/got/DSC_4560_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
In welk opzicht is de 12.18 beter? Waar merk je dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:44:
In welk opzicht is de 12.18 beter? Waar merk je dit aan?
In principe zijn alle XTZ subs ontworpen voor muziek, dus met een wat ruimer formaat zouden ze dieper kunnen spelen. Bij de 12.18 merk je wel dat de Peerless XXLS woofer ontzettend goed is, want het klinkt allemaal net wat strakker/dieper/gecontroleerder. Maar goed, 750 euro vs 450 euro is natuurlijk ook een redelijk verschil. Voor het geld zijn de 10.16 en 12.16 echt prima. De 12.18 doet het bij films beter, maar dat merk je bij 12.16 vs 10.16 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik zie dat je het MKII filter ook apart kunt bestellen voor 100e, is dat het geld waard?

http://shop.xtz.se/kablar/filter-99.26-mkii

Ik heb een 99.25 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

De meningen die ik erover heb gelezen zijn eensgezind; zeker de moeite waard.
Ik ga het zelf niet doen denk ik, maar het schijnt wel een hele verbetering te zijn ten opzichte van de oude filters.
Of het filter ook voor 99.25 geschikt is, durf ik niet te zeggen, maar ik kan zo niks bedenken waarom het niet zou werken. Voor zover ik weet zijn ze op de vorm van de kast na identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
Die filters ga ik zeker proberen. Moet eerlijk zeggen dat ik er voorheen weinig verstand van had, maar heb er laatst een uitgebreide uitleg over gehad en nu ik weet wat de filters doen ben ik wel erg nieuwsgierig wat het gaat doen met mijn 99.26's...toch maar weer is even contact opnemen met Eindhoven :)

leuk trouwens om te zien dat het topic nog redelijk actief blijft. Ben nu zelf werkzaam in het hifi-wereldje en zelfs daar is XTZ onbekend materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Misschien hier niet de juiste plaats, maar ik ben op zoek naar een setje speakers voor bij mijn PC. Daarbij heb ik de XTZ 99.26 MKII Piano op het oog....

Afbeeldingslocatie: http://www.intosurround.nl/eshop/components/com_virtuemart/shop_image/product/XTZ_99.26_MKII_4e3bb5523fb67.jpg

Ik wil er muziek op luisteren en wat aanklooien als amateur DJ :*) voor mijzelf, op een kamertje van 3x4 meter. Nu zie ik in mijn zoektocht naar een kleine speakerset echter dat er ook veel "studiomonitoren" te koop zijn, die volgens velen heel neutraal zijn...... Bijvoorbeeld de Yamaha HS80m. Voordeel van deze studiomonitoren is dat deze meestal actief zijn, met versterker ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.electromusic.co.uk/images/D/HS80.jpg

Zou zo'n XTZ 99.26 MKII Piano met versterker beter / neutraler geluid geven, of legt deze het af tegen studiomonitoren?

En waarom kost de MKII 890 euro het paar en de MKI maar 750 euro? Het losse filter kost 100 euro?

Of zou zo'n XTZ S-800 DSP wat zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i295.photobucket.com/albums/mm131/needforsleep/PC296537.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 09-02-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Als je even rekent, de MKI kost €750,- per paar, twee filters erbij van €100,- per stuk maakt een totaalprijs van €950,-. Dat is dus €60,- duurder dan wanneer je gelijk de MKII zou nemen.

De 99.26 piano zijn erg goed luidsprekers, maar ik zou ze zelf niet als pc luidspreker gebruiken, daar zijn ze ook niet voor ontworpen.
Als de S-800 DSP dezelfde prijs/kwaliteitsverhouding heeft als de rest van de XTZ apparatuur, zal het zeker goed klinken. Ga anders gewoon eens een keertje luisteren, dan kun je het zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
SpongeRob schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:46:
De 99.26 piano zijn erg goed luidsprekers, maar ik zou ze zelf niet als pc luidspreker gebruiken, daar zijn ze ook niet voor ontworpen.
Als de S-800 DSP dezelfde prijs/kwaliteitsverhouding heeft als de rest van de XTZ apparatuur, zal het zeker goed klinken. Ga anders gewoon eens een keertje luisteren, dan kun je het zelf ervaren.
Moet idd maar eens gaan luisteren bij XTZ/intosurround in Eindhoven.

Zou er voor "near field" echt een ander soort luidspreker nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guumuus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:47:
leuk trouwens om te zien dat het topic nog redelijk actief blijft. Ben nu zelf werkzaam in het hifi-wereldje en zelfs daar is XTZ onbekend materiaal.
Leuk! Waar, als ik vragen mag?
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:08:
[...]
Moet idd maar eens gaan luisteren bij XTZ/intosurround in Eindhoven.

Zou er voor "near field" echt een ander soort luidspreker nodig zijn?
Zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Heb de plateamp van XTZ een tijdje geleden gescoord voor een DIY project.
De Class D ICEpower 500W komt te spelen op een Eminence Lab12.
Hoop binnenkort ervaringen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Als je mooie studiomonitoren zoekt zou ik toch eerder kijken naar de Adam a7x, ongeveer even duur en ook met een ribbon tweeter. Daarnaast zeer hoge kwaliteit.

Zelf twijfel ik tussen de Adam a7x en de 99.26 mk2. Ik woon zelf in leiden, maar ik denk dat ik binnenkort dan maar eens het ov pak om te gaan luisteren bij intosurround.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 10-02-2012 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 02:28:
Als je mooie studiomonitoren zoekt zou ik toch eerder kijken naar de Adam a7x, ongeveer even duur en ook met een ribbon tweeter. Daarnaast zeer hoge kwaliteit.

Zelf twijfel ik tussen de Adam a7x en de 99.26 mk2. Ik woon zelf in leiden, maar ik denk dat ik binnenkort dan maar eens het ov pak om te gaan luisteren bij intosurround.
Maar je kiest dus mogelijk ook voor een "normale hifi luidspreker" als nearfield studio monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 12:33

NYG

Ik ben erg geinteresseerd in de XTZ 99 W8.16. Dat is volgens mij de kleinste subwoofer uit die serie.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze subwoofer.

Ikzelf wil hem namelijk gebruiken om mijn audioengine a2 ( "hifi" pc speakers) aan te vullen met wat lage tonen. Het feit dat deze sub actief is zou dus geen problemen moeten geven als ik ze aansluit op mijn a2 (ook actief). Ik gebruik men a2 bijna alleen maar om muziek te luisteren.
Heel af en toe kijk ik ook wel films en dan kan een beetje extra laag ook geen kwaad.Alhoewel ik me wel afvraag of het allemaal soepel gaat werken

Afbeeldingslocatie: http://www.xtz.se/custom/view_images/image.php?IMAGE_ID=20120201180856-01.jpg&size=800&typ=1

Ik zie namelijk op de achterkant een sub in en out staan. Maar hoe moet ik deze nu aansluiten om men a2/laptop. Gewoon RCA kabel naar die rode en witte in en uit gang? Please help :P

Of moet ik dan toch voor 99 W10.16. gaan want die heeft meer aansluitingsmogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NYG schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:24:
Ik ben erg geinteresseerd in de XTZ 99 W8.16. Dat is volgens mij de kleinste subwoofer uit die serie.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze subwoofer.
Sterker nog, er staat er hier eentje onder het bureau te spelen. Ook heb ik de hele grote broer: W12.16.
Ikzelf wil hem namelijk gebruiken om mijn audioengine a2 ( "hifi" pc speakers) aan te vullen met wat lage tonen. Het feit dat deze sub actief is zou dus geen problemen moeten geven als ik ze aansluit op mijn a2 (ook actief).
Dat gaat niet zomaar werken, tenzij je er genoegen mee neemt dat je het volume op je computer regelt. Je speakertjes zijn actief maar hebben geen sub-uitgang, dus je kunt alleen je geluid splitten en dan moet je op zowel je speakers als op de subwoofer het volume regelen. Da's natuurlijk niet handig, dus dan moet je ze in een goeie verhouding op een vast volume zetten en het regelen vanaf je computer doen.
Of moet ik dan toch voor 99 W10.16. gaan want die heeft meer aansluitingsmogelijkheden
Die heeft wel actieve inputs, maar dat gaat je in dit geval niet helpen. Ik heb voor m'n computer setup een Cambridge Audio versterker staan die bass management doet, met een line-level uitgang voor de sub.

Qua geluid is XTZ overigens erg goed voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG

NYG

Exirion schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:37:
Dat gaat niet zomaar werken, tenzij je er genoegen mee neemt dat je het volume op je computer regelt. Je speakertjes zijn actief maar hebben geen sub-uitgang, dus je kunt alleen je geluid splitten en dan moet je op zowel je speakers als op de subwoofer het volume regelen. Da's natuurlijk niet handig, dus dan moet je ze in een goeie verhouding op een vast volume zetten en het regelen vanaf je computer doen.
Dat is inderdaad niet echt handig, maar aan de andere kant heb ik helaas niet veel keus. Ik kan natuurlijk voor de audioengine s8 subwoofer gaan, maar die vind ik eigenlijk te duur. Die kost trouwens even veel als de 99 W10.16.

Nog een aparte versterker erbij is mij iets te. Ik zit in een studenten kamer en heb het liefst zo min mogelijk apparaten. Misschien moet ik toch maar eens naar een paar andere subs kijken en hopen dat ik eentje vind die net zo compact en goed geprijst is als de 99 W8.16, maar dan wel met de juiste aansluitingen. Anders wordt het toch misschien doorsparen voor een s8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NYG schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:45:
Dat is inderdaad niet echt handig, maar aan de andere kant heb ik helaas niet veel keus. Ik kan natuurlijk voor de audioengine s8 subwoofer gaan, maar die vind ik eigenlijk te duur. Die kost trouwens even veel als de 99 W10.16.

Nog een aparte versterker erbij is mij iets te. Ik zit in een studenten kamer en heb het liefst zo min mogelijk apparaten. Misschien moet ik toch maar eens naar een paar andere subs kijken en hopen dat ik eentje vind die net zo compact en goed geprijst is als de 99 W8.16, maar dan wel met de juiste aansluitingen. Anders wordt het toch misschien doorsparen voor een s8.
Het is jammer dat je die actieve speakertjes hebt. Dit zou bijvoorbeeld iets zijn als je passieve speakertjes had staan:

http://www.tangent-audio....2-1-active-subwoofer.html

Daarmee heb je een versterker met filtering in de sub ingebouwd, dus kun je er zo 2 compacte satellietjes bij aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG

NYG

Maar toch ff voor de duidelijkheid. Stel ik heb een 99W10.16 en ik wil die aansluiten op mijn laptop. Dan heb ik dus een jack naar tulp kabel nodig die ik dan aansluit op de line in(naast de balanced input) van de 99W10.16.

Afbeeldingslocatie: http://www.xtz.se/custom/view_images/image.php?IMAGE_ID=20090909081857-01.jpg&size=800&typ=1

Om nu nog mijn actieve speakers aan te sluiten moet ik mijn laptop audio uitgang splitten met zo'n koptelefoonsplitter en dan tegelijkertijd zowel de subwoofer als de speakers aansluiten op mijn laptop.

En dan kan ik ,zoals Exirion al vermeldde, het volume van zowel de sub als de speakers op een bepaald niveau afstellen en dan voortaan alleen nog volume via de computer regelen.

Heb ik het een beetje begrepen? :P Of moet er toch wat anders gedaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NYG schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:30:
Heb ik het een beetje begrepen? :P Of moet er toch wat anders gedaan worden
Correct inderdaad :) Ik heb trouwens eventueel een 8.16 en 12.16 die weg mag.

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Exirion schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:21:
[...]

Correct inderdaad :) Ik heb trouwens eventueel een 8.16 en 12.16 die weg mag.
Wat voor muziekstijlen luister je? In mijn geval is dat meer (black/death) metal en hiphop/ dubstep en dan zou het fijn zijn als het geen brij wordt ;)

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sirius schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:49:
Wat voor muziekstijlen luister je? In mijn geval is dat meer (black/death) metal en hiphop/ dubstep en dan zou het fijn zijn als het geen brij wordt ;)
Een goeie speaker is niet bedoeld voor een bepaalde muziekstijl :) Ik heb een hele brede muzieksmaak en draai zo'n beetje elke mogelijk stijl. De 8.16 wordt voor muziek gebruikt maar de 12.16 werd (hij is al vervangen) voor films gebruikt. Voor zowel muziek als films klinkt die echt erg goed voor het geld. Bij de 8.16 merk je uiteraard dat het een klein kastje met "slechts" een 8" woofer is, maar voor bij de computer is dat meer dan genoeg. Als ik wil kan de hele werkkamer (36m3) staan dreunen en dan slaat de woofer nog niet maximaal uit. De 12" komt echter weer een stuk lager en kan in een grote kamer veel meer geluidsdruk opbouwen.

• NYG

NYG

Exirion check je DM ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Gezien :) Erg druk op 't werk, dus ik reageer nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08
Weet iemand of de XTZ Class A100 D3 ook over een 'HT bypass' modus beschikt?

Ik zou deze versterker namelijk willen combineren met mijn Pioneer AV receiver. Dus voor films (surround) alleen het eindversterkergedeelte van de XTZ gebruiken; processing, volume regeling en dergelijke gebeurt dan door de AV receiver. Hierbij wordt de XTZ aangesloten op de pre-outs van mijn receiver. Daarnaast wil ik voor stereo mijn bronnen wel rechtstreeks op de XTZ aansluiten, en dus ook gebruik maken van de DAC, processing, volume control van de XTZ.

Ik weet dat bijvoorbeeld de Marantz PM7004 een 'power amp direct' modus heeft, waarmee bovenstaand scenario te bewerkstelligen is. Probleem is dat elke fabrikant dit weer anders noemt en bij de XTZ kon ik er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
Hobo Hifi:)

een collega was wel nieuwsgierig geworden na mijn verhaaltje over XTZ bij mij thuis, dus heb toen de class A100D3 een middag meegenomen naar werk en aangesloten op een paar audio physic sitara's en hij was behoorlijk onder de indruk :D

De filters van de 99.26 ga ik nog wel onder handen laten nemen. Even afwachten of dat goedkoper uitvalt dan de MKII filters. Komt vanzelfsprekend ook nog wel in het topic terecht.
robpol schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:11:
Weet iemand of de XTZ Class A100 D3 ook over een 'HT bypass' modus beschikt?

Ik zou deze versterker namelijk willen combineren met mijn Pioneer AV receiver. Dus voor films (surround) alleen het eindversterkergedeelte van de XTZ gebruiken; processing, volume regeling en dergelijke gebeurt dan door de AV receiver. Hierbij wordt de XTZ aangesloten op de pre-outs van mijn receiver. Daarnaast wil ik voor stereo mijn bronnen wel rechtstreeks op de XTZ aansluiten, en dus ook gebruik maken van de DAC, processing, volume control van de XTZ.

Ik weet dat bijvoorbeeld de Marantz PM7004 een 'power amp direct' modus heeft, waarmee bovenstaand scenario te bewerkstelligen is. Probleem is dat elke fabrikant dit weer anders noemt en bij de XTZ kon ik er niks over vinden.
'Class A100 D3 has the possibility of powering other amplifiers, due to the volume controlled pre out, which can be used for bi-amping.'

Helpt dit?

[ Voor 64% gewijzigd door Guumuus op 18-02-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo, XTZ heeft z'n prijzen (weer) flink verhoogd. Ik zie net dat de 12.16 500 euro moet kosten (was ooit 400, daarna 430 en 450). De 12.18 moet nu 800 euro kosten terwijl die ooit op de markt is gezet voor 650 euro en later 700 en 750 euro heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Exirion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:41:
Zo, XTZ heeft z'n prijzen (weer) flink verhoogd. Ik zie net dat de 12.16 500 euro moet kosten (was ooit 400, daarna 430 en 450). De 12.18 moet nu 800 euro kosten terwijl die ooit op de markt is gezet voor 650 euro en later 700 en 750 euro heeft gekost.
Aiaiai, dat is niet goed. Gelukkig heb ik al enige weken geleden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Morgen (of overmorgen als ik niet op tijd thuis ben) komt eindelijk mijn 10.16 sub voor in de woonkamer. Ben zeer benieuwd. Gelukkig besteld voor de prijsverhoging, want de sub is nu 40 euro duurder (350>390).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:25:
Morgen (of overmorgen als ik niet op tijd thuis ben) komt eindelijk mijn 10.16 sub voor in de woonkamer.
Die heb ik ook een tijdje gehad. Daarna een 12.16 maar die is 2 weken geleden ook verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 00:37
heb een xtz99w10.16 te koop staan hehe
V&A aangeboden: XTZ99w10.16 Subwoofer

het is jammer ik zie nooit tweedehands xtz speakers staan zelfs op MP niet.

[ Voor 20% gewijzigd door eeltje op 20-03-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Mischien is dat juist wel een goede reden dat er nooit tweede hands staan.
Zijn toch bijna alle kopers heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 374197 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:21:
Mischien is dat juist wel een goede reden dat er nooit tweede hands staan.
Zijn toch bijna alle kopers heel tevreden.
De mijne was al verkocht voordat ik 'm uberhaupt echt te koop had gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
Om het topic een klein beetje nieuw leven in te blazen, zijn er toevallig tweakers hier die verstand hebben van crossover filters?

Ik weet dat je qua kastconstructie en gebruikte units niet veel beters (voor het geld) kan krijgen dan bij XTZ maar ze hebben wel bezuinigd op het filter en bekabeling.

Nu weet ik dat je het MKII setje filters gewoon kunt bestellen bij Marc of XTZ, maar het lijkt mij wel een leuk DIY projectje. Punt is alleen dat ik niet genoeg verstand heb van crossover filters om er zelf een te bouwen, dus ik zat te denken om de onderdelen (als ik weet welke ik moet hebben) los te bestellen (gewoon mooie componentjes zoals Jantzen ofzo) en als dat kan iemand het filter (tegen vergoeding uiteraard) laten bouwen.

Daarnaast zou ik dan ook de bekabeling willen vervangen voor VDH of Supra kabel...dan denk ik dat ik qua speaker de komende 10/15 jaar wel goed zit...

Iemand aanwezig die zich hiervoor geroepen voelt cq het leuk lijkt om hier mee aan de slag te gaan?

Let wel, het setje MKII filters kost €200,- euro, nou lijkt het me niet zo'n drama om iets meer te betalen voor custom filters maar het hoeft geen tientallen euro's meer te kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap je bedoeling eigenlijk niet.
Een DIY projectje lijkt je leuk, maar je wilt de filter kant-en-klaar aanschaffen.
Dan kun je toch gewoon de MKII crossover van XTZ kopen en die er zelf in zetten?
Interne bekabeling kun je natuurlijk altijd zelf doen, dat is niet zo lastig.

Een DIY projectje lijkt je leuk, maar dan moet iemand anders het voor je inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 154173 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:33:
Dan kun je toch gewoon de MKII crossover van XTZ kopen en die er zelf in zetten?
Of het schema uitpluizen en ze met zelf gekocht materiaal nabouwen. Hoef je niks te ontwerpen en kun je 't gewoon in elkaar solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
Anoniem: 154173 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:33:
Ik snap je bedoeling eigenlijk niet.
Een DIY projectje lijkt je leuk, maar je wilt de filter kant-en-klaar aanschaffen.
Interne bekabeling kun je natuurlijk altijd zelf doen, dat is niet zo lastig.

Een DIY projectje lijkt je leuk, maar dan moet iemand anders het voor je inbouwen?
het is niet de bedoeling om het filter kant en klaar te kopen, ik heb alleen te weinig verstand van crossover filters om er zelf een te bouwen dus vraag ik of iemand het leuk lijkt om me daar bij te helpen. Ik denk ook dat er het een en ander aan metingen verricht moeten worden en daar heb ik bijvoorbeeld de apparatuur niet voor...
Exirion schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:57:
[...]

Of het schema uitpluizen en ze met zelf gekocht materiaal nabouwen. Hoef je niks te ontwerpen en kun je 't gewoon in elkaar solderen.
zo ongeveer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Gezien de normale prijs/kwaliteitsverhouding van XTZ, zou het me hoogst verbazen dat het verstandig is om zelf een filter in elkaar te hangen. Het is waarschijnlijk net als met de rest van de XTZ spullen, duurder om het met dezelfde materialen zelf te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online
daar zit wat in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Vandaag XTZ speakers geluisterd.. de 95.24 de 100.33 en de grootste 100.49.

De 95.24 waren niet echt mijn speakers (instapversie). Erg gesloten weinig detail een beetje wharfedale achtig.

De 100.33 waren erg mooi zeer gedetailleerd en niet te schel in het hoog tov van mijn phonars P4 weer net een slagje beter. Geen dag en nacht maar toch wat meer detail is stemmen achtergrond geluiden. (Wat kraakt de piano van birdy zeg!). Deze set is zeker een luisteren waard!

De 100.49 zijn behoorlijke kasten.. Heb je een woonkamer van 35m2 .. overdone...
Kwa klank waren deze een stuk meer aangevuld maar vrijwel hetzelfde als de 100.33 waarbij mijn voorkeur nog meer uitgaat naar de 100.33. Geheel eerlijke vergelijking heb ik niet gehad aangezien beide speakers in andere ruimten/aansturing stonden.

De woofers heb ik ook nog even geluisterd de Xtz 99 w10.16 Erg mooi dingetje zeker dmv de afstelmogelijkheden. Ziet er zeer degelijk uit en staat z`n mannetje wel.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Waar heb je ze beluisterd?

Bedankt in ieder geval voor het korte verslag, wat meer info of een uitgebreidere beschrvijving was mooi geweest. Ben zelf geïnteresseerd in de 100.49 en 100.33. Weet je de prijzen? Wat een absurde productnamen overigens, eerder een bestelnummer dan een naam voor een product dat zoveel plezier/emotie kan leveren.

Ik heb zelf de XTZ 99 W10.16 subwoofer in het wit, zeer tevreden mee:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0027.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 16-03-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:28:
Waar heb je ze beluisterd?

Bedankt in ieder geval voor het korte verslag, wat meer info of een uitgebreidere beschrvijving was mooi geweest. Ben zelf geïnteresseerd in de 100.49 en 100.33. Weet je de prijzen? Wat een absurde productnamen overigens, eerder een bestelnummer dan een naam voor een product dat zoveel plezier/emotie kan leveren.

Ik heb zelf de XTZ 99 W10.16 subwoofer in het wit, zeer tevreden mee:

[afbeelding]
Ja de woofer is voor een vriendin van mij.. tevens waren we aan het kijken voor een speaker tot 150 euro.. Maar het is de Dali zensor 1 geworden.

Ja een uitgebreid verslag is lastig. De precieze componenten weet ik niet. Maar ik had mijn phonar p4 edma center meegenomen als referentie.
De 100.49 is gewoon een erg groot ding en heeft erg veel lucht nodig. Al snel klinkt deze dan boemig in een kleine ruimte.Vanwege de buizenversterkers vond ik het hoog minder gedetailleerd als bij de 100.33. Ik denk dat buizen beter samengaan met echt schelle tweeters zoals bij focal.

Geen idee wat een audyssey kan doen met deze speaker, maar misschien met wat afstelwerk speelt hij wel lekker in een gemiddelde woonkamer.
De 100.33 zijn gewoon erg gedetailleerd echt alles hoor je, vibraties en aanhalen in stemmen, aanslagen van pianopedalen, tot zelfs kuchende mensen die mij eerst niet opvielen met mijn speakers. Maar meestal zijn deze analytische speakers ook erg schel... Maar.... Deze 100.33 dus totaal niet. Geen snijdende S of T.

Ik zelf kijk vaker films dan ik muziek luister dus ik heb zoiets van jah een setje met 100.33 speakers en mijn svs woofer, dat zal net zo goed presteren als een 100.49. De100.49 is wel erg imposant om te zien, een beetje zoals de focal utopia.

Als ik tegen die tijd echt het geld er voor over heb dan ga ik nog wel terug en dan vraag ik gewoon een receiver opstelling aan (afgesteld) zodat ik echt goed kan oordelen wat nou echt beter gaat klinken thuis.
Ik vraag me af of er veel speakers zijn die de 100.33 kunnen evenaren in deze prijscategorie, ik denk het niet.

Geweest bij introsurround... Let niet op mijn schrijven .. Het is zaterdagavond O-)

Prijzen staan op de site.. 1600 (stuks) voor de 100.33
5900 (paar) voor de 100.49

Ohja de dozen waarin de 100.49 geleverd worden zijn net zo groot als mijn amerikaanse koelkast :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Masterkale1 op 16-03-2013 22:17 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Van de week even kijken hoe de XTZ meekomt met de marten django XL speakers.

Leuke foto gevonden. De XTZ 100.33 naast de 30000 euro kostende Consensus speakers.

Afbeeldingslocatie: http://d2heru13qkbk4q.cloudfront.net/media/865329/scaled/XTZ_100.33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben een poos geleden ook eens bij Intosurround geweest om te luisteren voor een set boekenplank speakers (geen ruimte op het moment voor vloerstaanders). Ik heb daarbij geluisterd naar de 99.26 en het model daaronder (de 95.24?). Het lagere model vond ik een te bonkende bass hebben. De 99.26 had dit ook, maar in mindere mate, en eigenlijk viel me vooral het mooie hoog op van de 99.26. Levendig en breed, een stuk beter dan van andere speakers die ik tot dan toe beluisterd had, het sprankelt er echt vanaf.

Uiteindelijk toch besloten dat het niet voor mij was, vooral vanwege dat bonkende laag. Ben nu wel benieuwd naar hoe die 100.33s klinken.

Wat Masterkale1's plaatje en ook commentaar wel goed aangeven is dat XTZ speakers wel lomp groot zijn. Voor een boekenplank speaker heb je wel flinke boekenplanken nodig om die ook echt kwijt te kunnen.
Masterkale1 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:10:
De 100.33 zijn gewoon erg gedetailleerd echt alles hoor je, vibraties en aanhalen in stemmen, aanslagen van pianopedalen, tot zelfs kuchende mensen die mij eerst niet opvielen met mijn speakers. Maar meestal zijn deze analytische speakers ook erg schel... Maar.... Deze 100.33 dus totaal niet. Geen snijdende S of T.
Ik zou de lagere series zeker niet analytisch willen noemen. Voor de prijs van een 100.33 mag je inderdaad wel een wat neutralere sound verwachten, ben benieuwd hoe dit klinkt.
Als ik tegen die tijd echt het geld er voor over heb dan ga ik nog wel terug en dan vraag ik gewoon een receiver opstelling aan (afgesteld) zodat ik echt goed kan oordelen wat nou echt beter gaat klinken thuis.
Ik vraag me af of er veel speakers zijn die de 100.33 kunnen evenaren in deze prijscategorie, ik denk het niet.
Tja, dat hangt altijd af van je eigen voorkeuren. Sommige mensen zullen de sound niet zo geweldig vinden, andere juist weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Ja 95.24 hebben veel bas en het hoog is erg gesloten, de klanken spatten er niet vanaf. . De 99.36 heb ik alleen als surround speaker even gehoord maar deze klinkt als stukken beter dan de 95.24.

De verkoper zei dat de 99.26 waarschijnlijk hetzelfde niveau hadden als mijn phonar P4 reeks. Ik had zelf niet tijd genoeg om deze verder te beluisteren.

Ik denk dat de 100.33 klanken te vergelijken zijn met de Marten of isophon speakers. Deze speakers worden altijd erg goed gereviewd. Omdat ik dit ook zelf wil horen, ga ik van de week even naar de Django XL (9999 pp). Hierin zitten dezelfde midwoofers als de 100.33. En de Marten formfloor (instapversie @ 5900) euro pp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ken geen van die speakers die je noemt, maar die vallen dan ook niet echt in de prijsklasse waar ik normaalgesproken naar kijk. Alhoewel... ik zou wel serieus nagaan denken over de Audio Physic Step 25 (à 2000 euro per stuk) als ik ruimte had voor vloerstaanders. Die klinken best fijn voor mijn oren. Zeer gedetaileerd en zeer neutraal. En mooi om te zien, slank en elegant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Ik kijk daar normaal gesproken ook niet naar maar omdat de 100.33 best een leuke upgrade zou zijn wil ik ze vergelijken. Geen idee met welke prijsklasse van andere merken ze te vergelijken zijn.
Audio physic heb ik nog nooit beluisterd, ik houd hem in mijn achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van XTZ speakers. Voor mij zijn de 99.26 een waar genot op mijn slaapkamer. Center is een 99.25 en de subwoofer een 8''.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/549foto_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/955foto_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/968foto_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Mooi spul, hoe lang heb jij ze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Ik heb gister naar de Marten Getz 2 geluisterd @ 18000 euro pp, dit om een vergelijking te maken met de XTZ speakers.

De getz zijn echt loepzuiver, veel detail en toch een warm klinkende speaker. Raar maar waar. Het viel me direct op dat alle instrumenten en volumes klopten en elkaar perfect overliepen. Hierdoor merkte ik op dat dat bij mij thuis dus niet het geval is (het kan dus nog veel beter :-) !). Het enige wat miste was een beetje bas onderin. Het Live aanwezig gevoel is zeker aanwezig met deze speakers, grote soundstage.
De speakers waren slechts 2 dagen oud dus moesten nog ingespeeld worden.

Eigenlijk moet ik de XTZ speakers weer even luisteren om een goede vergelijking te maken. Maar voor mijn gevoel zit de 100.33 niet gek ver van de dure Getz 2 mits je een subwoofer hebt staan natuurlijk.

Elke keer met luisteren bouw je ook ervaring op hierin waardoor je ook elke keer op andere elementen gaat letten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502340

SpongeRob schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:44:
Gezien de normale prijs/kwaliteitsverhouding van XTZ, zou het me hoogst verbazen dat het verstandig is om zelf een filter in elkaar te hangen. Het is waarschijnlijk net als met de rest van de XTZ spullen, duurder om het met dezelfde materialen zelf te bouwen...
Wat je normaal noemt. 'k heb ooit eens gesproken met de importeur en kreeg het vermoeden dat XTZ niet weet hoe zij haar produkten moet prijzen om klanten te trekken. De 99.26 waren niet zo heel lang geleden nog 650 per paar geloof ik. Jammer dat ik toen niet gekocht heb. De 99.25 waren 450 per paar (nu resp. 900-950 en 800 per paar volgens mij). Puur omdat een hoger prijskaartje chic is en zo meer klanten trekt. Wel mooie speakers hoor. Ik vind trouwens dat je ze wat harder moet zetten om echt te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Ik krijg ergens deze week de XTZ 100.33 thuis te leen. Ik ben benieuwd hoe deze gaan klinken tegenover mijn phonars. Ik kan alles audyssey pro inregelen dus dan heb je echt een 1 op 1 vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Even een pic. XTZ als center ingesteld. Pro gecalibreerd nu even wat luistermomentjes :-)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ru7byr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
productreview: XTZ 100.33 divine piano black 1.0 review door Masterkale1

begonnen met de review .. Ik vul deze aan wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Iemand al het nieuwe spul van XTZ kunnen beluisteren?

De cinema series: http://www.xtzsound.com/cinema-series

Met bijv. deze sub met 3x 12 inch? >:) 71 kg basgeweld met 3x 500 watt voor 2.000 euro!

Afbeeldingslocatie: http://www.xtzsound.com/sites/cinema-series/img/cinema_sub3.jpg

Of de Master M2 speaker? http://www.xtzsound.com/master_m2#arrow

Afbeeldingslocatie: http://www.fyndborsen.se/images/P_12062_1_750-325.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG

NYG

Heeft hier iemand ervaring met het openmaken van een xtz subwoofer? Mijn XTZ 99 W8.16 heeft nu een tijdje last van krakend geluid als ik aan de volume knop draai. Ik heb contact opgenomen met intosurround, maar aangezien ik geen garantie meer heb wil ik hem liever niet opsturen. Ze zeiden dat er waarschijnlijk stof in de potmeter is gekomen en dat ik kan fixen als ik die schoonmaak.

Ik ben eens gaan rondkijken op youtube en heb verschillende filmpjes gezien waarin mensen de potmeters van hun gitaar versterker met contact spray of alcohol schoonmaken. Het ziet er op zich niet echt moeilijk uit, maar vraag me wat de precieze verschillen zijn tussen mijn subwoofer en die versterkers. Heb zelf helaas niet echt verstand van elektronica en wil niet mijn subwoofer slopen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NYG schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:31:
Heeft hier iemand ervaring met het openmaken van een xtz subwoofer? Mijn XTZ 99 W8.16 heeft nu een tijdje last van krakend geluid als ik aan de volume knop draai. Ik heb contact opgenomen met intosurround, maar aangezien ik geen garantie meer heb wil ik hem liever niet opsturen. Ze zeiden dat er waarschijnlijk stof in de potmeter is gekomen en dat ik kan fixen als ik die schoonmaak.
Die is toch gewoon met torx- of inbus-schroeven dichtgemaakt? Die kun je zo open halen door de plate amp los te schroeven en dan kun je bij de potmeter komen. Als je de waarde afleest of opmeet kun je er zo een nieuwe potmeter in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04
Niet met contact spray beginnen. Het lost het probleem niet op, je blijft daarmee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
JAHRASTAFARI schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:55:
Iemand al het nieuwe spul van XTZ kunnen beluisteren?

De cinema series: http://www.xtzsound.com/cinema-series

Met bijv. deze sub met 3x 12 inch? >:) 71 kg basgeweld met 3x 500 watt voor 2.000 euro!
Ik heb wel zijn 'kleine broer' in huis staan: de 1x12. Heb hem nu een week en tot nog toe bevalt hij erg goed! Het is (zoals de naam al zegt) duidelijk een HT-sub, maar ook bij muziek valt hij zeker niet door de mand. Wel was hij in het laag wat 'doffer' dan de muzikalere Monitor Audio die hij er naast had staan. Ik ben nog bezig met goed inregelen, dus de echte details volgen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nav de nieuwe 'Beryllium' upgrade kit heb ik stap 1 van de handleiding eens gevolgd voor mijn 99.25:
http://www.xtzsound.com/f...ade_ManualBrochure1_3.pdf
Heb 4mm auto ontdreuningsplaten hiervoor gebruikt.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/miyIPr0l.jpg

Best de moeite waard, blijft subjectief natuurlijk. Maar gezien de prijs van de kit zelf leek mij dat het upgraden niet waard. Ook omdat de ribbon tweeter al heel fijn is en ik die eigenlijk niet om wil ruilen. Ik lees trouwens wel dat mensen ook de bass driver al eens omgewisseld hebben, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Op termijn plan ik aankoop (bookshelf) monitor speakers om het schelle basarme TV geluid wat op te waarderen.
Dus ben ik nu reeds gestart met het inwinnen van informatie naar compacte monitors waar toch voldoende laag uit komt en een warm hoog produceren i.p.v. een fel/schel/ agressief hoog dat de moderne luidsprekers tegenwoordig ten gehore brengen.
Nu kwam ik de XTZ Tune 4 tegen ..... ze hebben mijn interesse eerlijk gezegd omdat ze er mooi (in het wit) en compact uitzien.
https://www.hifi.nl/artik...eert-TUNE-4-speakers.html

Op verplaatsing gaan luisteren zou mij het beste inzicht geven, echter is dat voor mij heel erg moeilijk.
Daarom probeer ik toch wat inzicht te krijgen via meningen/ervaringen van XTZ eigenaars.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
wagenveld schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:51:
Nav de nieuwe 'Beryllium' upgrade kit heb ik stap 1 van de handleiding eens gevolgd voor mijn 99.25:
http://www.xtzsound.com/f...ade_ManualBrochure1_3.pdf
Heb 4mm auto ontdreuningsplaten hiervoor gebruikt.

Resultaat:
[afbeelding]

Best de moeite waard, blijft subjectief natuurlijk. Maar gezien de prijs van de kit zelf leek mij dat het upgraden niet waard. Ook omdat de ribbon tweeter al heel fijn is en ik die eigenlijk niet om wil ruilen. Ik lees trouwens wel dat mensen ook de bass driver al eens omgewisseld hebben, heeft iemand daar ervaring mee?
Wat kost deze update? Knap dat ze dit doen! _/-\o_ :9~

Edit: even erin gedoken, 1.000 euro per paar kost dit dus. Niet slecht als je ziet dat de tweeters (SEAS T29B001, tweeter, 29mm beryllium dome, neodym magnet) los al 800 euro per paar kosten. Een mooie upgrade optie, dat zouden meer fabrikanten moeten doen.

Heb een beryllium tweeter in mijn focal 1028 speakers, klinkt erg goed. Daarvan weet ik dat een vervangende tweeter 700 euro moet kosten.....

[ Voor 15% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-11-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Het wordt wel wat teveel, dat is al meer dan ik origineel voor versie 1 heb betaald. Versie 2 was alleen de filters. Maar de kabinet verbeteringen van versie 3 kunnen we wel gebruiken natuurlijk. Nu dus een versie 2.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Finesse schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:46:
Op termijn plan ik aankoop (bookshelf) monitor speakers om het schelle basarme TV geluid wat op te waarderen.
Dus ben ik nu reeds gestart met het inwinnen van informatie naar compacte monitors waar toch voldoende laag uit komt en een warm hoog produceren i.p.v. een fel/schel/ agressief hoog dat de moderne luidsprekers tegenwoordig ten gehore brengen.
Nu kwam ik de XTZ Tune 4 tegen ..... ze hebben mijn interesse eerlijk gezegd omdat ze er mooi (in het wit) en compact uitzien.
https://www.hifi.nl/artik...eert-TUNE-4-speakers.html
Op verplaatsing gaan luisteren zou mij het beste inzicht geven, echter is dat voor mij heel erg moeilijk.
Daarom probeer ik toch wat inzicht te krijgen via meningen/ervaringen van XTZ eigenaars.
Alvast bedankt.
Weinig reactie hier in een merken topic waar toch eigenaars / liefhebbers van het merk actief zouden moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dat wel, maar volgens mij weinig mensen die die specifieke set hebben, tenminste ik ben ze niet tegengekomen. Maar waarom ga je ze niet luisteren, Intosurround zou ze wel moeten hebben:
http://www.intosurround.n...=com_virtuemart&Itemid=70
Pagina: 1 2 Laatste