Door de bomen het bos niet meer zien

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Beste Tweakers,

Ik ben me aan het orienteren op een NAS, maar zie door de vele bomen (reviews) het bos (NAS) niet meer... :-S.

Mijn wensen zijn simpel:
- Media moet makkelijk toegankelijk zijn voor Sonos, TV en android-based handhelds.
- Moet van buitenaf benaderbaar zijn.

Nu was ik in eerste instantie aangetrokken tot de Iomega StorCenter 2ix-200 Cloud edition, echter lees ik hier zeer tegenstrijdige reviews over van mensen die helemaal lyrisch zijn en mensen die het apparaat haten. Ik vond eigenlijk om dezelfde eigenschappen de "thuisgebruikeroptie" Iomega Home Media Cloud edition ook aantrekkelijk, maar eveneens zeer wisselende reviews.

Nu heeft een collega van mij een Qnap TS 412 Turbo NAS thuis staan en is daar erg over te spreken.

Ik hoop dat iemand een paar bomen kan kappen zodat ik weer wat bos zie 8)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt hier in elk geval wel 3 totaal verschillende prijsklassen. Die HMNHD CE is een budget NAS, die Qnap kost 300 euro zonder schijven, en die StorCenter zit er ergens tussen in. (Min of meer. Per GB is hij goedkoper dan die HMNHD)
Die beide Iomega's hebben het nadeel dat het OS op de harde schijf staat. Dat betekent dat je na een schijfcrash de NAS weg kan gooien (wat de fabrikant betreft dan). Verder kun je er niet (eenvoudig) een grotere schijf inhangen.
Die Qnap is behoorlijk prijzig. (Vind ik. Natuurlijk heb je dan wel een 4bay NAS, maar als een HMNHD CE ook binnen de overweging valt, zie je dat blijkbaar niet als must)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ik zou eens kijken naar Synology, hebben veel toestellen in verschillende prijsklassen, misschien is de Synology DS211J iets voor jou?

Blijf wel weg van die iomega rommel, die ix reeks is gedoemd, wij hebben op het bedrijf zo'n 20 stuks van verkocht en ze zijn allemaal tot de laatste teruggekomen. Meeste RMA toestellen zijn ook weer terug gekomen, sommigen zelfs DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 20:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Beste Pabz, aangezien je weet wat je wilt, moet het met de ervaring topic's welke in dit subforum terug gevonden kunnen worden van de verschillende populaire NAS devices, niet moeilijk zijn om er een te vinden die voldoet aan jouw eisen. Gewoon wat vergelijken en je misschien enigszins inlezen.

Een paar voorbeelden: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic of Het grote QNAP topic - Deel 2 of Het grote Synology topic deel 3 . Ook kun je voor zelfbouw gaan: Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

De laatste tijd schieten de bootschappenlijstje s kwa NAS devices als paddestoelen uit de grond, dit is niet helemaal de bedoeling. Wat moet ik kopen topic's worden niet echt op prijs gesteld, op GoT wordt toch van een ieder enige eigen initiatief verwacht, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.