Ik zoek een NAS! Hoe, wat en waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Tweakers,

Ik wil van mijn externe hardeschijven af. Word gek van alle kabels en het op en neer slepen van en naar computer. Ik ben dus op zoek naar alleen een behuizing. Mijn setup ziet er als volgt uit:

Linksys WRT54g Router (aangesloten om Ziggo modem, allebei in de meterkast)
iMac 24" 2008 2.8Ghz, 2gb MEM, HD2600Pro
Asus O!Play

Daarnaast heb ik een 2-tal hardeschijven (extern 1.5TB) die gesloopt mogen worden.

Ik wil graag de volgende situatie creëren! NAS in de meterkast. Verbonden met zowel mijn iMac als mijn Asus O!Play. Nu is het nog dat ik de externe HD elke keer op een neer sleep om er films op de zetten, maar dat komt mn neus uit. Daarnaast is het qua bekabeling ook niet ideaal.

Ik wil graag vanaf mijn iMac 4gb-8gb .mkv kopiëren naar mn NAS (of een NAS die dat werk voor me doet dmv .torrents, geen idee of dat mogelijk is) en ze vervolgens te streamen naar mn O!Play. Ik heb een internetaansluiting van pak en beet 600kb down/60kb up. Is dat voldoende om 1080p te streamen?

Het moet werken met OSX lion.

Iemand tips en ideeën?

Alvast bedankt! Mike 8)7

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welke dingen heb je al ondernomen en wat ben je tegengekomen?

Welke van deze dingen bevielen je en welke niet?

Enzovoorts, iets meer informatie omtrent je zoektocht zou wel fijn zijn ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Ik heb gekeken naar de grote merken, maar op dit gebied ben ik totaal niet thuis. Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.

Ik ben op zoek naar een simpele, enigszins goedkope oplossing. De Synology DS211j is volgens mij wel aardig, maar dan wel weer redelijk aan de prijs.

Daarom stel ik de vragen ook, omdat ik er geen brood van gegeten heb!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07-2025
ik heb zelf sinds kort de Netgear Readynas ultra 4. Ik moet zeggen dat hij wel goed bevalt. Er kunnen 4 schijven in, je kan downloaden via de NAS met zowel torrents als nieuwsgroepen. Verder zit er wat misschien wel makkelijk voor jou is een mogelijkheid in om hem als time capsule te gebruiken.

Er zit wel een maar aan...het streamen van 1080p films gaat niet vlekkeloos met een wrt54g mits je het met een kabel hebt aangesloten. Als het niet via de kabel zit zal dit vaak hangen onder de film. Ik weet niet zeker of het met de kabel is opgelost omdat ik een ander type router heb, dus ik kan dit niet testen.

Succes met de keuze.

PSN & R* Social: Sylvesterb001

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Beste mikevdzanden, het lijkt mij verstandig dat jij je eens gaat inlezen op het gebied van NAS devices, het moet met de ervaring topic's welke in dit subforum terug gevonden kunnen worden van de verschillende populaire NAS devices, niet moeilijk zijn om er een te vinden die voldoet aan jouw eisen.

Een paar voorbeelden: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic of Het grote QNAP topic - Deel 2 of Het grote Synology topic deel 3 . Ook kun je voor zelfbouw gaan: Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

De laatste tijd schieten de bootschappenlijstje s kwa NAS devices als paddestoelen uit de grond, dit is niet helemaal de bedoeling. Wat moet ik kopen topic's worden niet echt op prijs gesteld, op GoT wordt toch van een ieder enige eigen initiatief verwacht, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.