- D-e-n
- Registratie: Februari 2004
-
Laatst online: 07:06
Matched: -
Na eerder geëxperimenteerd te hebben met MCE en Mediaportal ben ik nu aan het stoeien met XBMC onder Windows 7 (32bits). Skin, video-instellingen, menu's, plugins: alles werkt prima echter wat XBMC met de remote-knoppen doet is me een raadsel. Of ik nu mijn Harmony of de standaard MCE-remote gebruik maakt dan niet uit.
Allereerst had ik het probleem dat ik de pause en play knoppen langer ingedrukt moest houden om een video te pauzeren en weer te laten afspelen. Dat heb ik op kunnen lossen door middels de MCE remote-plugin de toetsencombinatie voor beide knoppen te veranderen in "pause" en respectievelijk "play".
De gekleurde knoppen netjes toewijzen wil me echter maar niet lukken. Ik heb al allerlei instellingen in de plugin geprobeerd, van de standaard toetsencombinatie tot "mce" tot letters toewijzen tot helemaal niks invullen. Maar wat ik ook doe: rood en blauw geven een filmmenu (genres, titel etc...), groen een muziekmenu (genres, artiesten etc..) en geel een menu voor afbeeldingen.
Ik heb gezocht in de (standaard) keymap maar daar kan ik de verwijzingen naar de knoppen niet terugvinden en zelfs als ik niets invul blijft de originele verwijzing gelden. Vraag: waar haalt XBMC die verwijzing vandaan?
- Magic
- Registratie: September 2001
-
Niet online
Geen matches
Ik ben op zoek naar een remote voor XBMC. Ik heb XBMC op mijn mac mini draaien, en in combinatie met de apple remote werkt het super, echter mis ik wat extra knoppen om toe te wijzen aan acties als subtiles downloaden en subtitle sync en dergelijke.
Nu heb ik ook een harmony one, maar die is zo traag met xbmc dat het bijna onwerkbaar is, zelfs als ik de delay in de harmony software erg laag zet.
De harmony "emuleert" volgens mij een een MCE compatible remote, als ik zo'n een zou aanschaffen, is dat dan ook zo traag? Wat voor remote kunnen jullie aanraden?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
- XyritZz
- Registratie: Augustus 2003
-
Laatst online: 23-04 10:10
Matched: -
Sinds kort XBMC op een Mac Mini draaien met Aeon Nox als skin. Bevalt goed, maar stoor me aan de start-up time van Aeon Nox.
Met de standaard skin klik ik op het XBMC icon (of de menu knop van de Apple Remote) en binnen een seconde zit ik het het main menu van XBMC. Met Aeon Nox zit ik eerst nog een aantal seconde naar een spinner te kijken.
Na wat zoekwerk lijkt dit te komen door scripts die draaien tijdens de start-up van XBMC, maar hoe kom ik er achter welke scripts dit zijn? Ik heb al zoveel mogelijk add-ons verwijderd, maar sneller wordt het er niet op. Ik kan de scripts wel naar de achtergrond forceren door nogmaals de menu knop van de Remove in te drukken, maar ik heb liever dat dit automatisch gebeurd zodat ik niet hoef te wachten.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via
http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook
het algemeen beleid.~~~[/html]