(PS aan het begin: Sorry voor de wall of text met ongevraagd advies

had wel weer eens zin om een analyse post over Borderlands 2 te typen en kon ik gelijk mijn nieuwe keyboard eens goed testen

)
@
Famous ik reageer hier even voordat mensen gaan klagen dat er een Borderlands topic is

Die build is prima als je heel erg op DT wil leunen, maar als je zelf wat meer damage wil doen (en ik betwijfel dat DT op eigen kracht heel ver komt in UVHM, laat staan tegen bosses) dan zou ik toch wat aanpassingen maken.
Wat de skills die je daar hebt betreft:
Close Enough 5/5: Eigenlijk verplicht als je Anarchy gebruikt zodat je dingen kunt raken met veel Anarchy stacks. Prima dus.
Cooking up Trouble 5/5: Mooie skill, maar als je elders ook healing zou pakken heb je hem hier niet per se nodig. Bedenk ook dat deze skill in combat vaak niks doet, tenzij je een wapen hebt dat na elk schot reload (zoals een coach gun die wel héél goed werkt met Gaige zoals ik in het Xbox topic ook al zei). Je zou hier ook één punt in kunnen stoppen als je bijvoorbeeld een Legendary Mechromancer te paken weet te krijgen of een andere class mod hebt die deze skill plust.
Fancy Mathematics 5/5: Ja prima, verhoogt je survivability behoorlijk.
Buck Up 1/1: Ehh... Ik vind dit een weggegooid punt. Sterker nog, DT had schade kunnen doen in de tijd dat ie nou mensen een shield boost geeft. Sommige mensen vinden hem echter wel fijn, je zou hem kunnen proberen en kijken of hij bevalt.
The Better Half 5/5: Prima, maar wel met als kanttekening dat hij natuurlijk alleen werkt op volautomatische wapens zoals SMGs of bepaalde pistols en assault rifles. Als je altijd met een coach gun rond rent is deze minder nuttig.
Upshot Robot 1/1: Top, meer DT die harder mept voor 1 punt, must pick.
Unstoppable Force 5/5: Prima, de snelheid en shield regen geeft je extra survivability en maakt het makkelijker om snel dichterbij te komen want Gaige is met Anarchy echt een close combat character.
Explosive Clap 1/1: Sommige mensen hebben hier ook hun twijfels bij, ik vind hem leuk.
Made of Sterner Stuff 5/5: Ehh.. Ik vind dit heel marginaal voor 5 puntjes. Naar mijn idee ga je 5% damage reduction echt nauwelijks merken. 15% Melee damage voor DT is niet slecht, maar als je zelf meer schade wil doen is dit ook een goede kandidaat om er uit te knikkeren.
20% Cooler 5/5: Hangt af van de gear die je aan hebt. Is het je enige bron van cooldown dan bringt 30% je van 60 seconden naar 46 seconden (60/1.3). Heb je echter ook al cooldown op je classmod en relic dan zit je misschien al op 80% en ga je van 33,3 naar 28,6 seconden. Ik zou daar geen 5 punten voor overhebben. 1 puntje is wel altijd handig als het op je classmod zit (zoals op de legendary mechro).
Sharing is Caring 1/1: Als je hem unlockt hebt kun je hier leuke dingen mee doen, bijvoorbeeld de Flame of the Firehawk shield gebruiken waardoor DT continu ontploft. 1 punt is niet veel, maar je moet er wel komen natuurlijk. Als je echter Close Enough, Fancy Mathematics, The Better Half en Unstoppable Force al maxt dan ben je er eigenlijk ook al bijna. Een puntje in Upshot Robot en je kunt nog 4 punten verdelen over Cooking up Trouble, Explosive Clap en 20% Cooler en je bent er al.
Wat de Anarchy tree betreft, de bovenste twee zijn natuurlijk verplicht als je er iets in wil doen. Maar Anarchy gebruiken zonder Discord gaat je echt veel frustratie opleveren tenzij je heel erg gedisciplineerd bent in wanneer je reload (handmatig reloaden van je gun = al je Anarchy stacks weg). De skills die je hier eventueel juist er bij zou willen...
Preshrunk Cyberpunk: Extra stacks... Je zou het eerst zonder kunnen proberen, maar als je echt vol Anarchy omarmt dan maakt het toch niet meer uit of je niet kunt richten of helemaal niet kunt richten

Close Enough zorgt er voor dat je dingen raakt, jij schiet op de grond. Ik zou hier voor 5/5 gaan.
Blood Soaked Shields: Die 5% health penalty bij 5/5 klinkt eng, maar het is 5% van je current health. Dat zorgt er voor dat het best wel meevalt. Maar ik geloof dat ik hem zelf meestal op 3/5 had als mooie balans. Vooral in combinatie met Unstoppable Force is 60% shield op elke kill meestal ook zat. 3% van je current health kwijt raken merk je waarschijnlijk nauwelijks, vooral met wat Cooking up Trouble of je kan Discord activeren als je wat moet healen.
Annoyed Android: Is nuttig voor DT, maar hangt er vanaf of je sterk op zijn damage wil leunen.
Discord: Zoals gezegd, wat mij betreft net zo verplicht voor een Anarchy build als Close Enough. Zonder zul je geregeld per ongeluk reloaden en al je stacks zien verdwijnen. Bovendien kan het erg nuttig zijn om Discord te activeren in een moeilijk gevecht. De accuracy boost maakt niet uit, maar 25% firerate is geweldig en 3% health per seconde is ook niet niks. De stacks tikken niet heel hard omlaag, zie bv
YouTube: Gaige w/ Fibber+Bee Shield vs Pyro Pete OP8 (1:45)
En dat is het eigenlijk al in deze tree! Typecast Iconoclast en Rational Anarchist doen niks anders dan je iets sneller stacks laten bouwen. Kan helpen als je nog te vaak dood gaat, maar, mweh... Death from Above, The Nth Degree en With Claws zuigen... The Nth Degree is goed voor 1 punt als je hem toch unlocked hebt, geeft effectief een 11,1% damage boost, maar 5/5 is maar een 20% damage boost (en alleen als er meerdere vijanden zijn, doet niks als je maar 1 target hebt). Maar tenzij je Annoyed Android pakt of de makkelijker stacken skills is hij nog gelockt.
De middelste tree moet ik eerlijk van zeggen dat ik hem misschien niet snap... of misschien gewoon niet zo goed vind (maar sommige mensen vinden hem geweldig geloof ik dus misschien snap ik hem dus gewoon niet). Maar als je hoger level wordt kun je als Gaige genoeg punten overhouden om er in te experimenteren.
Ik zou op level 50 zelf hier voor gaan:
https://bl2skills.com/mec...1000000000000415130100000
De 3 puntjes in Cooking up Trouble kunnen ook gedeeltelijk naar 20% Cooler geschoven worden, en je hebt nog 4 punten over.
En dan rond rennen met een Coach gun, bouw je supersnel stacks op.

Sommige mensen pre-stacken in de gunrange van Marcus in Sanctuary, maar dat is saai... Als je merkt dat het lastig is om op te starten zou je dat kunnen doen. Is wel handig dan als je een single shot shotgun met maar 2 ammo (die Smaller, Lighter, Faster naar 1 verlaagt) hebt daarvoor. Als je eenmaal een beetje gewend bent aan Anarchy dan sloop je hier heel erg hard dingen mee.
edit: Was een skill vergeten
edit2: Trouwens, bijkomend voordeel van meer Anarchy stacks, Gaige is hilarisch met veel stacks... Player! What! Are! You! Doing?! You're breaking the game dude!