Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ha Tweakers,

Volgens mij zit ik met een problem.

Ik heb samen met een maat zijn(hij host) complete NM samen coop doorgespeeld.
spoiler:
Omdat ikzelf jack al een aantal keer afgeschoten had, gunde ik mijn maat de eer.

Nu kan ik geen TVHM starten en geeft mijn character idd nog NM (my first gun) aan.

Ben ik nu fucked met deze character?(maya)

We willen namelijk een nieuwe pot in TVHM starten met deze characters vanwege de'dubbel' iridium bonus tot dusver.
Ik heb andere characters op de start van TVHM dus ik kan er wel om heen, maar Ik) zoek het om deze character naar UVHM te gaan en het zou jammer zijn als ik dadelijk 1 lvl 50 char. heb die ik solo uitsluitend in NM kan spelen |:(

Tips?

Zit nu te overwegen om mijn mechromancer te pakken en zelf te hosten (de kans dat hij het solo speelt is klein), maar die heeft de helft aan iridium upgrades en werkt volgens mij minder lekker met een gunzerker dan deze siren.
Of een speedrun te doen. Beide heb ik geen zin in

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 13-01-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:52:
Ha Tweakers,

Ik heb samen met een maat zijn(hij host) complete NM samen coop doorgespeeld. Omdat ikzelf jack al een aantal keer afgeschoten had, gunde ik mijn maat de eer.
Nu kan ik geen TVHM starten en geeft mijn character idd nog NM (my first gun) aan.

We willen namelijk een nieuwe pot in TVHM starten met deze characters vanwege de'dubbel' iridium bonus tot dusver.
Ik heb andere characters op de start van TVHM dus ik kan er wel om heen, maar Ik) zoek het om deze character naar UVHM te gaan en het zou jammer zijn als ik dadelijk 1 lvl 50 char. heb die ik solo uitsluitend in NM kan spelen |:(

Tips?

Zit nu te overwegen om mijn mechromancer te pakken en zelf te hosten (de kans dat hij het solo speelt is klein), maar die heeft de helft aan iridium upgrades en werkt volgens mij minder lekker met een gunzerker dan deze siren.
Had je NM met dat karakter al uitgespeeld? Of nog helemaal niet? Anders komt het er toch op neer dat jij een game moet hosten denk ik.

En ik wil je anders wel een keer speedrunnen als je wilt (PC toevallig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 09:46
Je hebt wel het level/wapens/gear van de run samen toch? Dus in principe rag je er zo doorheen lijkt me en kun je daarna TVHM gaan doen?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
Als je het eerlijk verdiend hebt maar technische problemen hebt kun je het altijd zo nog oplossen:

http://blog.gib.me/2015/1...save-editor-revision-256/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Bedankt voor de reacties.
PdeBie schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Had je NM met dat karakter al uitgespeeld? Of nog helemaal niet? Anders komt het er toch op neer dat jij een game moet hosten denk ik.

En ik wil je anders wel een keer speedrunnen als je wilt (PC toevallig?).
Nee, heb met een commando en mechromancer ge-solo-ed en met Siren enkel zijn NM volledig doorgelopen(letterlijk 0 andere playtime met Siren). PC uiteraard. Dank voor je aanbod, daar wil ik graag gebruik van maken.Toevallig dit weekend tijd/zin? Mijn steamnick is eLJay of eLJay.
XyritZz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:19:
Je hebt wel het level/wapens/gear van de run samen toch? Dus in principe rag je er zo doorheen lijkt me en kun je daarna TVHM gaan doen?
Ja, is ook gewoon level 33 character met bijbehorende gear (DLC bewaarden we voor TVHM/UVHM), maar leuk is anders.
KnoxNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:09:
Als je het eerlijk verdiend hebt maar technische problemen hebt kun je het altijd zo nog oplossen:
http://blog.gib.me/2015/1...save-editor-revision-256/
Lijkt me niet heel slim in een MP game, geen zin in VAC ban oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:40:
Bedankt voor de reacties.

[...]

Nee, heb met een commando en mechromancer ge-solo-ed en met Siren enkel zijn NM volledig doorgelopen(letterlijk 0 andere playtime met Siren). PC uiteraard. Dank voor je aanbod, daar wil ik graag gebruik van maken.Toevallig dit weekend tijd/zin? Mijn steamnick is eLJay of eLJay.
eLJay of eLJay is hetzelfde ;)

Heb je net toegevoegd op steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eL_Jay schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:52:
Ha Tweakers,

Ik heb samen met een maat zijn(hij host) complete NM samen coop doorgespeeld. Omdat ikzelf jack al een aantal keer afgeschoten had, gunde ik mijn maat de eer.

Tips?

Als ik mij niet vergis hoef je alleen de missies te doen die je niet in coop meegedaan hebt. Vermoedelijk had je maat al een stukje gespeeld voordat jij er bij kwam, misschien alleen maar die my first gun... Heb je geprobeerd om even een klein stukje te spelen? Als het goed is krijg je dan een pop-up met de vraag of je de missies die je al in multiplayer gedaan hebt over wil slaan en dan zou je dus in een klap aan het einde van het spel moeten zitten :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Finraziel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Als ik mij niet vergis hoef je alleen de missies te doen die je niet in coop meegedaan hebt. Vermoedelijk had je maat al een stukje gespeeld voordat jij er bij kwam, misschien alleen maar die my first gun... Heb je geprobeerd om even een klein stukje te spelen? Als het goed is krijg je dan een pop-up met de vraag of je de missies die je al in multiplayer gedaan hebt over wil slaan en dan zou je dus in een klap aan het einde van het spel moeten zitten :)
Nee, super ga ik proberen. Meen ergens gelezen te hebben dat
spoiler:
Jack een kogel door de kop jagen
een requirement was en aangezien maar 1 iemand dat kan doen.....
PdeBie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:42:
[...]

eLJay of eLJay is hetzelfde ;)

Heb je net toegevoegd op steam
2de eLJay moet eLJays zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 13-01-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:08:
[...]

Nee, super ga ik proberen. Meen ergens gelezen te hebben dat
spoiler:
Jack een kogel door de kop jagen
een requirement was en aangezien maar 1 iemand dat kan doen.....
[...]

2de eLJay moet eLJays zijn ;)
Lijkt me niet, vooral aangezien...
spoiler:
je Lilith het vuile werk kunt laten doen
>:)
Maar ik heb voorheen ook wel complete playthroughs in coop gedaan en dan samen door naar tvhm, dat moet gewoon kunnen. Of misschien dat je in dit geval alleen de laatste quest dan nog moet doen maar dat moet ook vrij vlot kunnen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Finraziel schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Zojuist een nieuwe playthrough gespeeld tot vlak nadat je claptraps eye terughebt en je in de 'door-angel-unlockte-container' met claptrap praat om naar een andere locatie te gaan. Kreeg toen de optie voor fast forward waardoor al mijn NM voortgang werd hersteld en TVHM werd vrijgespeeld.
Ik weet 100% zeker dat ik ook samen met mijn maat claptraps hide-out binnen ben gelopen dus ik gok dat de eerder genoemde interactie met claptrap de trigger was voor het herstel.

Bedankt allemaal :)

Nog tips voor welk moment/level de GOTY-DLC leuk zijn om in TVHM te spelen, of moet ik rekening houden met drops? Ik heb er nu 3 NM playthroughs opzitten en nog 0 DLC gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige waar ik voor uit zou kijken is doorspelen in tvhm als je level 50 bereikt hebt, DLC of niet. Het probleem is dat jij namelijk door levelt (hoewel steeds langzamer hoe hoger je komt), maar je equip niet boven level 50 uit zal komen in tvhm. In uvhm past alles zich aan jouw level aan en dan begin je met een handicap omdat je met level 50 gear tegen hoger level vijanden moet vechten om nieuwe gear te vinden (en zelfs een level of drie is een enorm verschil in uvhm). Beste dus om meteen naar uvhm te gaan en nieuwe gear vinden is altijd prioriteit 1 tot max level in uvhm.
Dat blijf ik ook een irritant aspect van de game vinden, in uvhm had ik graag een manier gehad om minder hard te levelen want als je pech hebt met je drops kan het erg lastig worden...

Wat ik me nu trouwens realiseer... Je zou ook in steam de ultimate vault hunter DLC's uit kunnen schakelen. Dan zou de level cap op 50 moeten blijven staan en kun je dan mooi de DLC doen, lekkere equip verzamelen en rustig besluiten wanneer je er aan toe bent om uvhm in te gaan. Ik heb dat zelf niet getest maar ik zie online dat het vaker geadviseerd is dus zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-- nvm las het verkeerd :+ --

[ Voor 94% gewijzigd door PdeBie op 15-01-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even mega topic bump.

Gisteren BL2 weer eens geïnstalleerd en een nieuwe mecromancer begonnen (die had ik nog niet).

Heb inmiddels ook een nieuwe PC en die ondersteund o.a. downsampling. De game ziet er gelijk veel gelikter uit. Dit gaf mij wel even een fijne boost om de game weer te spelen :)

Heb gisteren nog niet heel veel gespeeld (Claptrap wordt nu gemarteld door de mannen van Flynt). Vanavond maar weer even wat tijd in steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:38

Shabbaman

Got love?

Het blijft leuk. Ik heb afgelopen jaar nog pt1 gedaan in bl2 en presequel. Een oude save oppakken werkte voor mij niet zo goed: pt3 zer0 was niet te doen als je niet ingespeeld bent.

"Euh, ik heb een shock nade equipped, en euh, nu ga ik... schieten?"

Het wordt wel tijd voor een nieuwe Borderlands, maar aangezien het nogal slecht gaat met Gearbox is het maar de vraag of dat nog een succes gaat worden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Man man man had dan nog even 5 dagen gewacht! :+

Maar ja, de game blijft leuk, heb hem een tijdje terug ook nog eens op de Xbox One gespeeld en alle achievements nog een keer gehaald :P
Verwachting voor Borderlands 3 is ergens in het komende financieel boekjaar, dus hopen dat dat blijkt te kloppen... en dat het de verwachtingen waar kan maken. Dan zouden we weer meer dan genoeg Borderlands fun moeten hebben :)
Ik denk niet dat resources echt een probleem zullen zijn om Borderlands 3 te maken, het is voor Take 2 namelijk ook zeer lucratief. Waar ik vooral bang voor ben is dat er wellicht te veel microtransactions in gaan zitten als Take 2 het teveel voor het zeggen gaat krijgen (lootboxes... brrrr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Man man man had dan nog even 5 dagen gewacht! :+
Lol, zie het nu pas :+

Anyway, vanavond hopelijk nog wat schieten en wat levelen. En even bedenken wat voor build ik met Gaige wil gaan maken. Anarchy (steeds meer damage, steeds minder accuracy) lijkt mij wel leuk, alleen zie ik het nut van die robot dan niet meer in. Beetje zonde.

Iemand nog tips voor leuke Mecro builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anarchy kan prima samen met Death Trap. Je hebt sowieso niet zoveel skillpoints nodig voor een anarchy build want er zitten eigenlijk gewoon niet zoveel goede skills in de ordered chaos tree. Na de verplichte Anarchy en Smaller, Lighter, Faster wil je 5 Preshrunk Cyberpunk en 3 tot 5 Blood Soaked Shields. Dan 1 puntje in Discord... en de rest van de tree is niet zo interessant meer.

Robot Rampage en Annoyed Android zijn goed, maar dat zijn nou juist Death Trap boosters. Als je hem dan toch vrijspeelt kun je nog een punt in The Nth Degree stoppen, maar die skill geeft heel erg diminishing returns. 1 puntje is een 11% damage increase (1 op de 9 kogels ketst door naar een volgend doel), maar 5 punten maar 20% (1 op de 5 kogels).

Typecast Iconoclast en Rational Anarchist maken het wel wat makkelijker om je anarchy stacks op te bouwen, maar ik heb dat zelf nooit echt nodig gevonden (en het doet helemaal niks voor je als je eenmaal op de max zit).

Samen met 5 punten in Close Enough (die moet er altijd bij natuurlijk) ben je dan dus pas level 24-26 (afhankelijk van of je BSS volledig maxt) als je stopt bij Discord. Dan kun je vervolgens kiezen of je dit combineert met Best Friends Forever of Little Big Trouble. Ik weet dat LBT schijnbaar erg goed kan zijn, maar om een of andere reden heb ik het nooit echt leuk gevonden en doet het het gewoon niet voor mij.

BFF bevat ook een hoop skills die jezelf buffen. Zo helpt Cooking Up Trouble om de health cost van Blood Soaked Shields op te lossen, is The Better Half een goede DPS boost (vooral omdat je toch niet mag reloaden met Anarchy) zolang je automatische wapens gebruikt en als het nodig is kan Fancy Mathematics je survivability nóg verder omhoog trekken. Maar DT zelf kan jou ook een flinke survival boost geven, los van damage die hij doet. Alles wat op hem schiet schiet namelijk niet op jou. Daarom kan het toch altijd wel de moeite waard zijn om te investeren in hem zoveel mogelijk op het veld te kunnen houden. Dat, en hij is gewoon leuk :)

Maar Anarchy Gaige is zeker erg leuk om te spelen. Het is alleen van belang dat je jezelf goed in leven kunt houden want als je steeds je stacks kwijt raakt omdat je weer op de grond ligt dan kan het frustrerend worden. Daar is DT trouwens ook goed voor, heb toch vrij regelmatig second winds van hem gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, ik ben echt te lang uit de game. Kan al die skill namen niet meer onthouden :+
Straks even een online skill tree builder erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:26:
Wow, ik ben echt te lang uit de game. Kan al die skill namen niet meer onthouden :+
Straks even een online skill tree builder erbij pakken.
Hahaha moest ik ook hoor, maar als ik het eenmaal voor me zie weet ik wel weer wat goed is en wat niet :)

Ik heb trouwens gelijk weer van die dingen wat Gaige op hoge stacks allemaal roept door mijn hoofd galmen :P
Player. What! Are! You! Doing!
Allen write some dialogue here!
So inaccurate, but so Awesome!
You're breaking the game dude!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik hoop echt dat er een BL3 komt, ik heb in deel 1 en 2 ver uit de meeste game uren zitten van mijn 20 jarige game carrière..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Frank1973 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:14:
Ik hoop echt dat er een BL3 komt, ik heb in deel 1 en 2 ver uit de meeste game uren zitten van mijn 20 jarige game carrière..
Die komt wel hoor :) Als ze ergens geld mee kunnen verdienen is het dit wel.

De techdemo ziet er in ieder geval erg goed uit: YouTube: Borderlands 3 Unreal Engine 4 Tech Demo - GDC 2017

Mocht iemand trouwens nog deze willen kopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/arT8JLwOudG9UJjxJKTwKSIG/full.jpg

Ze zijn te bestellen in de 2K Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:42:
[...]

De techdemo ziet er in ieder geval erg goed uit: YouTube: Borderlands 3 Unreal Engine 4 Tech Demo - GDC 2017

[afbeelding]

Zo die zien er best sweet uit :) jammer dat Jack al out of stock is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 19:06
PilatuS schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:42:
[...]

[afbeelding]

Tnx! Ben voor Claptrap gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Jack variant nog besteld van Amazon uk :)
Foto's als ie binnen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:28:
[...]
Verwachting voor Borderlands 3 is ergens in het komende financieel boekjaar, dus hopen dat dat blijkt te kloppen... en dat het de verwachtingen waar kan maken. Dan zouden we weer meer dan genoeg Borderlands fun moeten hebben :)
Heb er helaas nog niet heel veel over gehoord, behalve de tech demo. Vind het akelig stil eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is geen officiële aankondiging geweest, maar wel zijn er steeds meer hints en een winstverwachting van Take 2 die hoogstwaarschijnlijk op Borderlands 3 in boekjaar 2019 (die in april 2018 begint) slaat.

Dus als vooral dat laatste waar blijkt te zijn, dan verwacht ik ergens in het komende half jaar een aankondiging... fingers crossed oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Nog een goede site voor recente shift keys voor BL2??

Edit: gevonden, 170 keys heb ik nou..

[ Voor 27% gewijzigd door Frank1973 op 13-01-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:51:
Nog een goede site voor recente shift keys voor BL2??
http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1220101042

Overigens lock ik zelf gewoon altijd mijn profile.bin voordat ik keys ga gebruiken... Enige nadeel is dat je wat badass ranks verliest als je die krijgt tijdens het gebruiken van de keys (bijvoorbeeld x paarse items geloot), en niet vergeten je file weer beschrijfbaar te maken nadien :)

edit: Oh ik zie nu wel je PSN naast je post staan dus wellicht speel je op playstation... dan werken bovenstaande keys niet vermoed ik en zul je zelf even moeten googlen (en je kunt je profile.bin uiteraard ook niet locken).

[ Voor 55% gewijzigd door Finraziel op 13-01-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Finraziel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:08:
[...]

http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1220101042

Overigens lock ik zelf gewoon altijd mijn profile.bin voordat ik keys ga gebruiken... Enige nadeel is dat je wat badass ranks verliest als je die krijgt tijdens het gebruiken van de keys (bijvoorbeeld x paarse items geloot), en niet vergeten je file weer beschrijfbaar te maken nadien :)

edit: Oh ik zie nu wel je PSN naast je post staan dus wellicht speel je op playstation... dan werken bovenstaande keys niet vermoed ik en zul je zelf even moeten googlen (en je kunt je profile.bin uiteraard ook niet locken).
Op de PC speel ik niet meer, ik speel nu idd op de PS4. Op de PC was ik level 54, nu ben ik level 45 met Krieg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jack is here, baby!! :*)

Jack with mask and vault key

Jack without mask

And the world just got 25% more handsome!

Hij is helaas niet heel goed te poseren, de gewrichten van de benen buigen niet heel ver en zijn ook niet stijf genoeg. Als ik probeer hem in een rennende pose (nou ja, lopende pose) te zetten dan zakt hij onderuit en lijkt hij meer een soort breakdance move te proberen :P
Maar hij is wel echt heel cool, blij mee *O*

edit:
Met een beetje meer spelen toch een beetje in een soort loop pose gekregen, en hij mag voorlopig even plaats nemen tussen Vader en Wolf Link O-)
Jack walking

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 16-01-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis alleen de krankzinnige glimlach van Jack. Voor de rest......awesome! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren trouwens weer een klein uurtje kunnen spelen. Gaige gaat mij steeds beter bevallen. Zeker wanneer je een hogere Anarchy stack opgebouwd hebt doet ze echt mega veel schade. Dit gecombineerd met de skill waarmee kogels afketsen naar vijanden toe en een shotgun met 17x49 (ben pas lvl 13 ofzo) is het echt heerlijk :)

Ga hier nog wel even mee door :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zojuist Zero en Claptrap ontvangen. Er zijn ook weer 2 nieuwe bijgekomen, Lilith en Krieg.

Dus voor wie het boeit: http://store.2k.com/store...ist/categoryID.4872363500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

vorige week of de handsome collection gescoord voor de ps4. BL2 behoorlijk wat gespeeld op de PS3. Maar na 2 chars door gespeeld te hebben tot TVHM, had ik er toen wel genoeg van.

Ik ben er nog niet uit wat ik eerst wil spelen.
Eerst de pre-sequel
Of een nieuw BL2 sessie. Maar dan met welk char.
Ik zit te denken aan Gaige, of Maya, of misschien de Gunzerker, welke is de meeste fun?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind zelf de Gunzerker het leukste om te spelen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
el-jorge schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:26:
vorige week of de handsome collection gescoord voor de ps4. BL2 behoorlijk wat gespeeld op de PS3. Maar na 2 chars door gespeeld te hebben tot TVHM, had ik er toen wel genoeg van.

Ik ben er nog niet uit wat ik eerst wil spelen.
Eerst de pre-sequel
Of een nieuw BL2 sessie. Maar dan met welk char.
Ik zit te denken aan Gaige, of Maya, of misschien de Gunzerker, welke is de meeste fun?
Je noemt mijn drie favoriete chars op, dus... alle drie goede keuzes zou ik zeggen :P

Gaige kan op meerdere manieren gespeeld worden... Anarchy is erg cool als je van in your face overpowered kill everything gameplay houdt, maar er ook tegen kan als je af en toe je stacks kwijt bent en dan even wat minder overpowered bent (hoewel ik zelf vind dat het niet nodig is om altijd maar te prestacken, gewoon spelen en die stacks komen wel). DeathTrap is cool als je er van houdt om je robot het werk te laten doen :+. Zelf speel ik het liefst een combinatie van de twee, Anarchy heeft niet veel skillpoints nodig namelijk. De middelste tree heeft ook veel fans, maar persoonlijk heb ik die nooit zo 'gesnapt', het voelt voor mij nogal underpowered, maar kan ook aan mij liggen.

Salvador, de gunzerker, is ook leuk omdat je een one man apocalypse bent (om er even een Overwatch quote bij te slepen O-)). Je kunt uiteindelijk praktisch permanent met twee guns in je handen rond lopen en alles relatief makkelijk neermaaien. Vond het ook erg leuk om Sal een stel van die rapidfire (Vladof meen ik) snipers te gebruiken aangezien Sal de enige is die dat kan zonder ammo problemen (want het regenereert tijdens gunzerken).

Maya vind ik persoonlijk de beste class om mee te solo-en. Ze is ook goed in een team als je het niet erg vind om de healer uit te hangen*, maar haar skills geven haar ook veel 'crowd control' waardoor ik het persoonlijk met haar het makkelijkst vind om tot hoge levels in mijn eentje te spelen. Ze heeft minder burst damage dan de andere twee en is minder geschikt om in je eentje raid bosses neer te halen... maar aangezien je zei dat je twee keer 'tot tvhm' gespeeld hebt zal dat wel niet aan de orde zijn.

(* verduidelijking, haar meeste heal skills zijn passive, het is niet zo dat jij alleen maar je teamgenoten staat te healen terwijl zij de vijanden killen. Wel kan het zijn dat je in een team vaak je phaselock 'kwijt' bent aan het res-en van je team).

Nu ik dat zeg realiseer ik me ook dat mijn advies hier sowieso een beetje meer op de hogere levels gericht is. Als je alleen normal doorspeelt... dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit want normal is easy en je hebt nog niet echt genoeg levels om leuke builds te proberen, dan is het gewoon wat spreekt je aan. Gaige kan wel in normal al behoorlijk anarchy-en (dat begint eigenlijk met level 10-15 al viable te worden), Maya heeft haar phaselock natuurlijk meteen en groeit met meer levels vrij gestaag... Sal heeft wel echt een leveltje of 30 nodig meen ik om echt het beest te worden waar hij om bekend staat.

Even wat anders... ik zie net toevallig dat er een community patch is?! Wist ik nog niks van maar ziet er wel interessant uit...
https://mentalmars.com/ga...official-community-patch/
Heb even niet de tijd/zin om te kijken wat ze allemaal gewijzigd hebben maar staat blijkbaar allemaal in de change log. Iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 12-03-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook zeker Zer0 niet (http://borderlands.wikia.com/wiki/Zer0).

Dat is mijn favoriete character. Zer0 in combinatie met een paar leuke handguns kan ook erg leuke builds opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04:41
Finraziel schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:39:
[...]

Even wat anders... ik zie net toevallig dat er een community patch is?! Wist ik nog niks van maar ziet er wel interessant uit...
https://mentalmars.com/ga...official-community-patch/
Heb even niet de tijd/zin om te kijken wat ze allemaal gewijzigd hebben maar staat blijkbaar allemaal in de change log. Iemand hier al ervaring mee?
Ik speel al lange tijd met de community patch. Bevalt mij erg goed. Al is het alleen maar voor de auto pickup van Eridium en Crystals.

Maar er zijn gewoon een hoop balance patches. En sommige wijzigingen in wapens. Er is ook ergens nog een patch versie waarbij je kan kijken wat je wel en niet aan wilt zetten van de community patch als je iets wel of niet leuk vind.

[Edit] Filter Tool, dat is de Mod die ik bedoelde. YouTube: Borderlands 2: UCP Filter Tool v2.0

[ Voor 8% gewijzigd door ZanielGa op 13-03-2018 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Borderlands 2 / The Pre Sequel beginnen updates te krijgen na jaren geen updates te hebben gehad. Is iets wat al een tijdje bezig is en zeer sterk lijkt op een nieuwe DLC voor deze games. Mogelijk om Borderlands weer een beetje op de kaart te zetten met Borderlands 3 die een keer moet gaan komen. Op dit moment is nog niet bekend wat dit precies zal zijn, maar dat deze games na jaren geen updates te hebben gehad nu update na update krijgen moet wel iets aangeven.

Voor meer info hierover zie bijvoorbeeld deze video: YouTube: Borderlands SteamDB Update - 9 Brand New DLC Depots Added to Borderl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is interessant. Ik heb deze game al enige tijd niet meer aangeraakt, maar twijfel regelmatig om hem niet nog een keer op te starten :)
Helaas in de vriendengroep speelt niemand het meer. Samen spelen maakt dit spel nog leuker. Helaas is dat alleen nog amper te doen, omdat we tegenwoordig allemaal aan de kiddo's zitten. Die kosten ook nogal tijd en maakt plannen nog lastiger :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
PdeBie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:52:
Dat is interessant. Ik heb deze game al enige tijd niet meer aangeraakt, maar twijfel regelmatig om hem niet nog een keer op te starten :)
Helaas in de vriendengroep speelt niemand het meer. Samen spelen maakt dit spel nog leuker. Helaas is dat alleen nog amper te doen, omdat we tegenwoordig allemaal aan de kiddo's zitten. Die kosten ook nogal tijd en maakt plannen nog lastiger :P
Door het bovenstaande bericht heb ik wel weer zin om te spelen ;) Vanaf 8 uur is deze papa vrij _/-\o_

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://twitter.com/Duval.../1068168554212667392?s=20

Als dit geen Borderlands 3 betekend. Laatste tijd tweet hij vaker dingen met 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te vroeg gejuicht. Randy blijkt maar weer eens een ordinaire troll te zijn. Blegh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:40:
Te vroeg gejuicht. Randy blijkt maar weer eens een ordinaire troll te zijn. Blegh :(
BL3 is wel bijna klaar hoor :) Ze zijn sowieso bezig met vertalingen wat één van de laatste dingen is waar ze mee aan de slag gaan bij een spel. Jammer van de troll, maar BL3 komt er vrij snel aan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds druk met BL2. Hij moet en zal bovenaan mijn Steam game lijst komen te staan :P

Speel inmiddels wel met de Community Patch (4.1).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gepost door Gearbox :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QCqXDMzPtEl9gVetvaESUi4r/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dan gaat Randy wat liedjes zingen en Borderlands Battle Royale aankondigen ofzo. Na voorgaande jaren zou je toch weten dat dit alleen maar op een teleurstelling gaat uitdraaien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tsja, ze kunnen voldoen aan de verwachtingen en BL3 opleveren, dat kunnen ze ook niet overtreffen. Ja, door BL4 ook aan te kondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:10
Exit 3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De teaser van Borderlands 3 is er. In de teaser zit blijkbaar een Shift-code verborgen die goed is voor 5 Golden Keys en een skin voor Salvador: C35TB-WS6ST-TXBRK-TTTJT-JJH6H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben benieuwd wat ze morgen allemaal gaan laten zien van BL3. Die teaser laat in ieder geval al wat nieuwe characters zien. Nu hopen op een release date die niet al te ver in de toekomst ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou een stunt zijn als ze zeggen dat hij vanaf morgen gelijk te koop is :+

Maar wel vette teaser. Heb al een hoop dingen gezien die ik wel gaaf vind.

Voorbeeld:
Volwassen Tiny Tina
Handsome Jack's masker (waarschijnlijk een of andere cult die hem volgt)
Nieuwe characters
Sir Hammerlock
Moxxxi's place
Alle oude karakters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb liever dat ze er nog een jaar over doen maar we dan wel een waardige Borderlands game krijgen... En alsjeblieft geen Destiny met een Borderlands sausje... Geen always online, geen MMO crap, NEE... Ik wil Borderlands!

maar ik ben er een beetje bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BL2 is over een paar maanden alweer 7 jaar oud. BL3 dit jaar nog kunnen spelen lijkt mij wel te doen. Van alle leaks die ik heb gezien komt het sowieso wel goed met BL3. Er zitten nogal wat mooie nieuwe dingen in en de basis blijft zoals ie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Finraziel Ze hebben lang genoeg de tijd gehad voor een nieuwe volwaardige game, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt. De lat ligt met de kwaliteit van BL2 wel hoog, maar ik denk dat ze het kunnen.

Ben wel echt heel benieuwd naar wat ze morgen gaan tonen op PAX east.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:05:
@Finraziel Ze hebben lang genoeg de tijd gehad voor een nieuwe volwaardige game, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt. De lat ligt met de kwaliteit van BL2 wel hoog, maar ik denk dat ze het kunnen.

Ben wel echt heel benieuwd naar wat ze morgen gaan tonen op PAX east.
Klopt, tijd zou echt geen probleem geweest mogen zijn. En ik heb niet echt de lekken gevolgd dus ik hoop ook dat @PilatuS gelijk krijgt. Ik ben alleen bang dat Take2 een verdienmodel wil waarbij ze meer binnenkrijgen dan alleen de verkoop van de game en optionele DLC. Vandaar dat het me niet zou verbazen als het meer de Destiny kant op zou gaan. Maar wie weet, hopelijk hebben ze de verleiding kunnen weerstaan (of doen ze het wel maar dan heel goed, als de game maar leuk genoeg is maakt het ook niet uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Een skin over de oude engine met dezelfde mechanics is natuurlijk veel goedkoper dan iets nieuws bouwen. Wat dat betreft is de kans denk ik wel groot dat we een spel zoals BL2 krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De oude engine is eigenlijk enorm brak. Battleborn is gemaakt met dezelfde engine die ze voor borderlands gebruikt hebben, en dat spel had verschillende maps waar ik met mijn PC die Doom 2016 op high graphics draait met moeite 30 fps kon halen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borderlands 3 is op de Unreal 4 engine gebouwd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ze kunnen ook echt niet wegkomen met een 7 jaar oude engine.

In de teaser is dit character trouwens te zien op 32 seconden. Hij zegt in dit filmpje ook: Don't worry about the character. Wel dus :) Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat BL3 er uit zal zien zoals in deze tech demo. Dat is toch een flinke sprong tegenover de oude engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wordt het geen tijd voor een Multi Borderlands 3 topic? :P

Ik heb zelf helaas geen tijd om het allemaal bij te houden, maar als iemand mee wil werken graag :)

--edit--
[Multi] Borderlands 3

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 28-03-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 08:36
PdeBie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:27:
Maar wordt het geen tijd voor een Multi Borderlands 3 topic? :P

Ik heb zelf helaas geen tijd om het allemaal bij te houden, maar als iemand mee wil werken graag :)

--edit--
[Multi] Borderlands 3
Ik heb je een PM gestuurd :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de nieuwe update is de mod tool BLCMM helaas omgevallen. Althans, de Hex multitool daar binnen in. Mods kunnen dus niet gebruikt worden, tenzij je manueel in de hex editor aan de slag gaat. Hmpf..... Dat is even een tegenvaller....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er is een grote kans dat we binnenkort een nieuwe BL2 DLC krijgen.

PilatuS in "[Multi] Borderlands 3"
PilatuS schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:13:
Er is een grote kans dat we binnenkort een nieuwe Borderlands 2 DLC krijgen. Het hele verhaal dat er updates worden toegevoegd aan BL2 loopt al maanden en nu komt dit filmpje uit: YouTube: Borderlands 2 - NEW DLC COMING - Commander Lilith And The Fight For ...

Deze persoon heeft keer op keer gelijk gehad wat betreft BL3 en andere dingen. Dat hij dit nu zegt maakt de kans erg groot dat we die DLC gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Dat zou top zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naxul
Er is nieuws over de nieuwe DLC voor Borderlands 2: Commander Lilith and The Fight For Sanctuary. Enkele kenmerken volgens SupMatto:
  • Level cap now 80
  • New Rainbow Rarity gear
  • New enemies
  • New vehicles skins
  • New major villain
  • Poison Gas
  • 100% FREE
"Return to the award winning shooter-looter for a new adventure that sets the stage for the upcoming Borderlands 3. Sanctuary is under siege, the Vault's map has been stolen and a toxic gas is poisoning Pandora. Fight new bosses, explore new zones, get new loot (including an entirely new tier beyond Legendary) and join up with Lilith and the Crimson Raiders to take on a deranged villain hell-bent on ruling the planet. Returning players can pursue an increased level cap of 80, while newcomers can automatically boost to level 30 and dive straight into the action."
[YouTube: Commander Lilith and The Fight For Sanctuary Out June 9th (New Level Cap, Enemies & Story)]
Waarschijnlijk kunnen we deze DLC op 9 juni al spelen!

[ Voor 35% gewijzigd door Naxul op 06-06-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het heeft ook wel wat tijd gekost deze DLC :P

Het was November vorig jaar toen de eerste info hier over kwam: PilatuS in "[Multi] Borderlands 2"

Wel mooi om te zien dat de info van SupMatto iedere keer weer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
VIP season 1 rewards zijn nu actief. Via dit linkje kan je er meer over lezen.

[YouTube: Borderlands 3 VIP Season 1 - Earn New Weapons & How To Earn Points! (Exclusive Skins and Weapons!)]

Je kan loot verdienen voor BL2 & Pre-Sequel.

[ Voor 7% gewijzigd door Naxul op 07-06-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels ook bij de eindbaas aangekomen van de nieuwe DLC aangekomen. Wat is die gast sterk.. Was al een kwartier bezig en had nog geen kwart van z'n health eraf.... geen idee hoe ik dit moet gaan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

PdeBie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:15:
Inmiddels ook bij de eindbaas aangekomen van de nieuwe DLC aangekomen. Wat is die gast sterk.. Was al een kwartier bezig en had nog geen kwart van z'n health eraf.... geen idee hoe ik dit moet gaan doen :?
:+
Tja, kijk even in het Borderlands 3 topic zou ik zeggen :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

PdeBie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:15:
Vond Uranus toch de pittigste, maar die is vrij straightforward.
spoiler: laatste baas
Laatste baas slaggen en fireweps op gebruiken, als hij zich verstopt de bloemen op de tentakels kapot schieten tot hij weer boven komt.
Op een bepaald moment komt Lillith ook meehelpen.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Famous het is toch een BL2 DLC? :+

@BlaSfem0n ik vind Uranus juist het makkelijkste met dat trucje aan de linkerkant. De eindbaas is een bitch! Er spawned zoveel om je heen. Tentakels, vijanden, bloembollen. En dan zijn eigen tentakels nog en weet ik wat nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 20:18
Weet iemand of fight for sanctuary ook werkt op de backwards compatible versie van bl2? Of moet je echt de Xbox one retail versie hebben? Heb gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens iemand hier op het forum kwam hij niet naar de previous gen versie en heb je dus inderdaad de Xbox one versie nodig.

Ik vond de eindbaas overigens ook pittig, maar ik was juist blij met alles wat er omheen spawnt. Bazen zonder andere spawns zijn erg vervelend solo omdat je jezelf niet uit FFYL kan krijgen. Maar ik was ook blij met mijn Siren die zichzelf heel erg goed kan healen daar, anders was het inderdaad een stuk lastiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor skill tree gebruik je @Finraziel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
All of them! :+
Ik geloof dat ik op dit moment dit heb: https://bl2skills.com/sir...1550015054005514550510501
Kan hem nog wat tweaken, ik weet niet of quicken nog veel doet bovenop de ongeveer 50% faster van mijn legendary siren classmod en relic (samen dus al rond de 100% sneller), en 5/5 life tap is overkill op dit level. Quicken is er overigens als laatste bijgekomen met de extra levels nu. Maar er is niet echt veel voor de siren wat nog heel veel meerwaarde biedt... Misschien kinetic reflection ipv quicken...

Maar deze build is dus wel echt op het voormalige max level gericht. Converge is praktisch verplicht dus je moet 11 punten in motion stoppen, en ruin en scorn, de twee capstones van harmony en cataclysm zorgen er samen met mijn snelle cooldown voor dat ik alles kan slaggen zonder een slag wapen. Dat maakt uvhm een stuk fijner te spelen (en is mede reden waarom ik uvhm aan het begin echt ruk vind als je nog niet genoeg punten hebt om een echt leuke build te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Finraziel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:19:
Bazen zonder andere spawns zijn erg vervelend solo omdat je jezelf niet uit FFYL kan krijgen.
Je hebt dat ook nodig om je kill skills te triggeren. Nu is het niet veel werk om je build even te veranderen naar een raidboss build, maar het is toch wel fijn als dat niet nodig is. Overigens ben ik te lui om te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ha! Zojuist gelukt om hem te verslaan. Wat een gedoe zeg :P

Hij dropt wel echt veel loot, alleen door de cutscene kon ik het niet oppakken. En nu kan ik niet meer naar het gebied toe...... Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Ik ga deze maar proberen denk ik?
https://bl2skills.com/mec...1000000000000410100000000

Heb nu best wel wat punten in Little Big Trouble.
Snel even TVHM doorlopen en dan UVHM starten en dan gaar framen ofzo... We zien wel :+

Laatst ook die Ultimate gold binnen gesleept dus nog genoeg te spelen!
(PS aan het begin: Sorry voor de wall of text met ongevraagd advies :+ had wel weer eens zin om een analyse post over Borderlands 2 te typen en kon ik gelijk mijn nieuwe keyboard eens goed testen O-))

@Famous ik reageer hier even voordat mensen gaan klagen dat er een Borderlands topic is :+
Die build is prima als je heel erg op DT wil leunen, maar als je zelf wat meer damage wil doen (en ik betwijfel dat DT op eigen kracht heel ver komt in UVHM, laat staan tegen bosses) dan zou ik toch wat aanpassingen maken.
Wat de skills die je daar hebt betreft:
Close Enough 5/5: Eigenlijk verplicht als je Anarchy gebruikt zodat je dingen kunt raken met veel Anarchy stacks. Prima dus.
Cooking up Trouble 5/5: Mooie skill, maar als je elders ook healing zou pakken heb je hem hier niet per se nodig. Bedenk ook dat deze skill in combat vaak niks doet, tenzij je een wapen hebt dat na elk schot reload (zoals een coach gun die wel héél goed werkt met Gaige zoals ik in het Xbox topic ook al zei). Je zou hier ook één punt in kunnen stoppen als je bijvoorbeeld een Legendary Mechromancer te paken weet te krijgen of een andere class mod hebt die deze skill plust.
Fancy Mathematics 5/5: Ja prima, verhoogt je survivability behoorlijk.
Buck Up 1/1: Ehh... Ik vind dit een weggegooid punt. Sterker nog, DT had schade kunnen doen in de tijd dat ie nou mensen een shield boost geeft. Sommige mensen vinden hem echter wel fijn, je zou hem kunnen proberen en kijken of hij bevalt.
The Better Half 5/5: Prima, maar wel met als kanttekening dat hij natuurlijk alleen werkt op volautomatische wapens zoals SMGs of bepaalde pistols en assault rifles. Als je altijd met een coach gun rond rent is deze minder nuttig.
Upshot Robot 1/1: Top, meer DT die harder mept voor 1 punt, must pick.
Unstoppable Force 5/5: Prima, de snelheid en shield regen geeft je extra survivability en maakt het makkelijker om snel dichterbij te komen want Gaige is met Anarchy echt een close combat character.
Explosive Clap 1/1: Sommige mensen hebben hier ook hun twijfels bij, ik vind hem leuk.
Made of Sterner Stuff 5/5: Ehh.. Ik vind dit heel marginaal voor 5 puntjes. Naar mijn idee ga je 5% damage reduction echt nauwelijks merken. 15% Melee damage voor DT is niet slecht, maar als je zelf meer schade wil doen is dit ook een goede kandidaat om er uit te knikkeren.
20% Cooler 5/5: Hangt af van de gear die je aan hebt. Is het je enige bron van cooldown dan bringt 30% je van 60 seconden naar 46 seconden (60/1.3). Heb je echter ook al cooldown op je classmod en relic dan zit je misschien al op 80% en ga je van 33,3 naar 28,6 seconden. Ik zou daar geen 5 punten voor overhebben. 1 puntje is wel altijd handig als het op je classmod zit (zoals op de legendary mechro).
Sharing is Caring 1/1: Als je hem unlockt hebt kun je hier leuke dingen mee doen, bijvoorbeeld de Flame of the Firehawk shield gebruiken waardoor DT continu ontploft. 1 punt is niet veel, maar je moet er wel komen natuurlijk. Als je echter Close Enough, Fancy Mathematics, The Better Half en Unstoppable Force al maxt dan ben je er eigenlijk ook al bijna. Een puntje in Upshot Robot en je kunt nog 4 punten verdelen over Cooking up Trouble, Explosive Clap en 20% Cooler en je bent er al.

Wat de Anarchy tree betreft, de bovenste twee zijn natuurlijk verplicht als je er iets in wil doen. Maar Anarchy gebruiken zonder Discord gaat je echt veel frustratie opleveren tenzij je heel erg gedisciplineerd bent in wanneer je reload (handmatig reloaden van je gun = al je Anarchy stacks weg). De skills die je hier eventueel juist er bij zou willen...
Preshrunk Cyberpunk: Extra stacks... Je zou het eerst zonder kunnen proberen, maar als je echt vol Anarchy omarmt dan maakt het toch niet meer uit of je niet kunt richten of helemaal niet kunt richten :+ Close Enough zorgt er voor dat je dingen raakt, jij schiet op de grond. Ik zou hier voor 5/5 gaan.
Blood Soaked Shields: Die 5% health penalty bij 5/5 klinkt eng, maar het is 5% van je current health. Dat zorgt er voor dat het best wel meevalt. Maar ik geloof dat ik hem zelf meestal op 3/5 had als mooie balans. Vooral in combinatie met Unstoppable Force is 60% shield op elke kill meestal ook zat. 3% van je current health kwijt raken merk je waarschijnlijk nauwelijks, vooral met wat Cooking up Trouble of je kan Discord activeren als je wat moet healen.
Annoyed Android: Is nuttig voor DT, maar hangt er vanaf of je sterk op zijn damage wil leunen.
Discord: Zoals gezegd, wat mij betreft net zo verplicht voor een Anarchy build als Close Enough. Zonder zul je geregeld per ongeluk reloaden en al je stacks zien verdwijnen. Bovendien kan het erg nuttig zijn om Discord te activeren in een moeilijk gevecht. De accuracy boost maakt niet uit, maar 25% firerate is geweldig en 3% health per seconde is ook niet niks. De stacks tikken niet heel hard omlaag, zie bv YouTube: Gaige w/ Fibber+Bee Shield vs Pyro Pete OP8 (1:45)
En dat is het eigenlijk al in deze tree! Typecast Iconoclast en Rational Anarchist doen niks anders dan je iets sneller stacks laten bouwen. Kan helpen als je nog te vaak dood gaat, maar, mweh... Death from Above, The Nth Degree en With Claws zuigen... The Nth Degree is goed voor 1 punt als je hem toch unlocked hebt, geeft effectief een 11,1% damage boost, maar 5/5 is maar een 20% damage boost (en alleen als er meerdere vijanden zijn, doet niks als je maar 1 target hebt). Maar tenzij je Annoyed Android pakt of de makkelijker stacken skills is hij nog gelockt.

De middelste tree moet ik eerlijk van zeggen dat ik hem misschien niet snap... of misschien gewoon niet zo goed vind (maar sommige mensen vinden hem geweldig geloof ik dus misschien snap ik hem dus gewoon niet). Maar als je hoger level wordt kun je als Gaige genoeg punten overhouden om er in te experimenteren.

Ik zou op level 50 zelf hier voor gaan: https://bl2skills.com/mec...1000000000000415130100000
De 3 puntjes in Cooking up Trouble kunnen ook gedeeltelijk naar 20% Cooler geschoven worden, en je hebt nog 4 punten over.
En dan rond rennen met een Coach gun, bouw je supersnel stacks op. :) Sommige mensen pre-stacken in de gunrange van Marcus in Sanctuary, maar dat is saai... Als je merkt dat het lastig is om op te starten zou je dat kunnen doen. Is wel handig dan als je een single shot shotgun met maar 2 ammo (die Smaller, Lighter, Faster naar 1 verlaagt) hebt daarvoor. Als je eenmaal een beetje gewend bent aan Anarchy dan sloop je hier heel erg hard dingen mee.

edit: Was een skill vergeten :Z

edit2: Trouwens, bijkomend voordeel van meer Anarchy stacks, Gaige is hilarisch met veel stacks... Player! What! Are! You! Doing?! You're breaking the game dude! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik heb in TVHM de DLC uit.

En het werkt, het verhaal gaat nu mooi aansluiten en shit, wat ben ik hyped voor BL3 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

@Finraziel ik heb de skills aangepast en vond toevallig ook een bee shield.
Vloog echt door de Quests heen!

Heb hem nu naar UVHM omgezet, zodadelijk eens opstarten, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de nieuwe expansion ook nog eens mijn low level mechromancer uit de kast gehaald en wat extra uren in gestoken. Begint heel saai, maar de anarchy build wordt echt wel leuker hoe hoger je level is. Level 34 nu, en met snelvurende shotguns en smg's is het nu al hard keet schoppen: Kogels vliegen naar overal :D.

Ik heb op aanraden eerst nog eens Tales from the Borderlands opnieuw gespeeld, en nu ik aan de nieuwe DLC begonnen ben, ben ik zeer blij dat ik dit gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ik moet nog even aan de Gear werken denk ik want op UVHM ga ik redelijk vaak dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Famous schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:47:
Ik moet nog even aan de Gear werken denk ik want op UVHM ga ik redelijk vaak dood :+
slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik kwam via myreact in dit topic, maar ik drukte blijkbaar op blz. 1 ipv. de laatste bladzijde. Ik zat eerst een tijdje de screenshots daar te bewonderen voordat ik doorhad dat dit niet het BL3-topic was: priemt in "[Multi] Borderlands 2"

Zo ziet BL2 er bij mij helaas niet uit.
Finraziel schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:53:
[...]

En dan rond rennen met een Coach gun, bouw je supersnel stacks op. :) Sommige mensen pre-stacken in de gunrange van Marcus in Sanctuary, maar dat is saai...
Je kan dus ook op skagpiles enzo schieten, als je dan reload krijg je ook een stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Yes, daar loop ik mee.
Scheelt veel maar ik ben snel dood 8)7

Zal eens die Golden Keys kist paar keer openen als ik in Sanctuary ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49

Aight!

'A toy robot...'

Via PS+ deze binnen gehaald een maand geleden geloof ik.

Van de week eens opgestart, best een leuke game zeg! Speel wel alleen en ben net begonnen met de Commando. Pas level 4 dus heb nog even te gaan.

In het begin snapte ik de wapens allemaal niet zo goed. Want ik kreeg de vijanden moeilijk dood :P.
Al vindt je snel een ander wapen waar mee het allemaal net zo goed gaat.

Dat ik deze game nog nooit heb gespeeld, speelt lekker weg en met het loot systeem lijkt het een beetje op Diablo. Is het ook de moeite om alles te spelen met verschillende personages qua verhaal?

Heb ook de pre-sequel, maar kan beter toch eerst Borderlands 2 spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aight! schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:56:
Via PS+ deze binnen gehaald een maand geleden geloof ik.

Van de week eens opgestart, best een leuke game zeg! Speel wel alleen en ben net begonnen met de Commando. Pas level 4 dus heb nog even te gaan.

In het begin snapte ik de wapens allemaal niet zo goed. Want ik kreeg de vijanden moeilijk dood :P.
Al vindt je snel een ander wapen waar mee het allemaal net zo goed gaat.

Dat ik deze game nog nooit heb gespeeld, speelt lekker weg en met het loot systeem lijkt het een beetje op Diablo. Is het ook de moeite om alles te spelen met verschillende personages qua verhaal?

Heb ook de pre-sequel, maar kan beter toch eerst Borderlands 2 spelen?
Nice, geniet er van :)

De wapens is inderdaad een kwestie van veel uitproberen en vooral niet te lang hetzelfde wapen gebruiken want de damage die wapens doen en de health die vijanden hebben schaalt exponentieel. Een level 25 wapen doet dus véél meer dan 25% meer dan een level 20 wapen.

Het verhaal is niet anders met een ander personage, hooguit wat andere voicelines hier en daar. Meerdere keren doorspelen met de verschillende karakters kan echter wel de moeite waard zijn maar dat hangt helemaal af van hoe leuk jij de game vindt. Ik heb er zelf 838 uur in zitten op Steam en op de Xbox One geloof ik ook nog eens iets van 100-150 uur, maar ik vind de combat gewoon geweldig. Ik ben vooral een fan van Maya, de siren, maar de andere classes heb ik ook allemaal wel minstens tot lvl 50 gespeeld. Oh en het overgrote deel heb ik ook gewoon solo gedaan, kan prima.

En ja, beter eerst Borderlands 2 spelen voor the Pre-Sequel. TPS speelt zich wel voor BL2 af (min of meer... you'll see), maar het werkt veel beter om eerst Borderlands 2 goed te kennen en dan door TPS de gaten in te laten vullen (waarom is Jack Jack?)

Borderlands 1 heb je verhaaltechnisch niet heel veel aan gemist, je zou nog even een recap op Youtube kunnen kijken of zo... Ik weet niet of dit de beste is maar ik vond hem redelijk hilarisch: YouTube: Borderlands 1 Very Accurate Story Recap (maar misschien is hij grappiger als je de game zelf al kent). Borderlands 2 bevat veel meer verhaal met Jack dus goed dat je daar instapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu met Salvador aan het spelen, maar man dat is nog moeilijker dan ik dacht.

Ik wordt continu naar de grond gebracht.

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:41
Waarschijnlijk is deze vraag al vaker voorbij zien komen in deze topic, maar om Borderlands 3 te kunnen spelen is het handig om eerst Borderlands 2 te spelen?

Ik was niet van plan om gelijk Borderlands 3 te gaan halen maar eerst Borderlands 2 rustig uitspelen. Aangezien het najaar bom en bom vol wordt met nieuwe releases van games.

[ Voor 12% gewijzigd door Buizerd__NL op 15-08-2019 21:33 ]

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

• PilatuS
  • Niet online
Buizerd__NL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:32:
Waarschijnlijk is deze vraag al vaker voorbij zien komen in deze topic, maar om Borderlands 3 te kunnen spelen is het handig om eerst Borderlands 2 te spelen?

Ik was niet van plan om gelijk Borderlands 3 te gaan halen maar eerst Borderlands 2 rustig uitspelen. Aangezien het najaar bom en bom vol wordt met nieuwe releases van games.
Er zijn ook video's van: Borderlands: The Story So Far.

Verder is BL2 een geweldig spel, dus die spelen kan zeker geen kwaad :) Gaat je inclusief DLC's wel wat uurtjes kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had van het weekend die DLC pack gekocht voor 10 euro ofzo (zat zo'n beetje alles in), maar ik was natuurlijk vergeten, de jaren geleden dat ik dit speelde, had je natuurlijk geen cloud saving, dus moest eigenlijk weer opnieuw beginnen (of een instant-30 aanmaken).

Dus mijn oude backups opgezocht, daar mijn 2012 save gevonden, maar deze krijg ik op geen manier meer geladen. Of hij ziet niets, of ik krijg een 'cannot load character' met een berg rare tekens erna.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@SinergyX

Alsjeblieft:

https://mentalmars.com/gu...ve-file-editor-by-gibbed/

Kun je iig je character nabouwen. Hoe het met voortgang zit weet ik helaas even niet.

EDIT: Ik zie dat dat ook kan op het laatste tabje

[ Voor 16% gewijzigd door KnoxNL op 23-08-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KnoxNL schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:01:
Alsjeblieft:

https://mentalmars.com/gu...ve-file-editor-by-gibbed/

Kun je iig je character nabouwen. Hoe het met voortgang zit weet ik helaas even niet.
Oooh dat kan ook wel een manier zijn :D

Kijken of ik hem daarmee kan openen, anders maar mijn huidige en op de gok maar wat zut gaan bouwen, het is toch maar voor een weekje of 2.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja ik zag later dat je ook gewoon je voortgang kunt nabouwen, zie mijn edit. Kost je wellicht even wat tijd maar het KAN wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voortgang boeit me niet zo extreem, meeste DLC heb ik nu al in normal mode gespeeld qua verhaallijn, dus gaat meer om nog wat fijn aan te klote op de hogere levels met wat grappige gear.

Het is meer weer even de humor van de game terughalen, de referenties naar andere games, of gewoon de cutscenes/tekst onderweg (kwam nog 'dont copy that floppy' tegen :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woohoo! *O*
https://www.roadtovr.com/borderlands-2-vr-pc-dlc-update/

Het werd eens tijd :)
Stiekem ben ik hier enthousiaster over dan deel 3... En deze kan ik gewoon via Steam spelen als het goed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Nevermind. NVT. Enjoy deze game people. d:)b

[ Voor 91% gewijzigd door LightTwi op 07-02-2021 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:09
Ben weer eens begonnen met de beste game van de serie: borderlands 2.
Blijft een kei van een game, ook na zoveel jaar imho.

Ditmaal begonnen met Salvador. Momenteel rond level 70. Iemand hier die het nog speelt :P ?
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Als je op zoek bent naar spelers op Steam, kijk dan bij deze Steamgroup.