ach, auto kost zo'n 23.000 en is "kaal" al luxer uitgerust dan menig andere auto.
Punto's zijn mooie auto's geworden. Zijn vrienden denken misschien aan het model voor de Grande Punto
En dan zou ik het lichtelijk met ze eens zijn. Echter sinds de Grande Punto staat deze wel op mijn potentiele nieuwe auto-lijst. Liefst in Abarth trim maar dan wel de Punto Evo want die is net iets mooier
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Wat is er mis met bovenstaande foto?
Juist. Dit product wordt door deze lieftallige dames aangeprezen voor een bepaalde doelgroep...
Mooi karretje trouwens hoor. Beetje duur alleen, de esseesse variant.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Of is alles met meer dan twee wielen een vrouwen auto? Echte mannen rijden op een motor!Anoniem: 39949 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:29:
alles met minder dan 6 cilinders is een vrouwenauto
Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen
Gewoon kopen wat jij mooi vindt!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Een fiat Grand Punto is dus net zozeer een vrouwenauto als elke andere auto. Als je een echt mannelijk vervoersmiddel wilt hebben moet je een motor kopenc70070540 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:30:
[...]
Of is alles met meer dan twee wielen een vrouwen auto? Echte mannen rijden op een motor!
Rijd prima en voelt gewoon erg volwassen aan.
Heeft ook een computer!
Anoniem: 39949
daar ga je al...Bertus schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:36:
Mijn moeder heeft een Grande Punto...
Dat is ook af en toe goed, beetje je 'feminine inside' laten zienBertus schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:36:
Mijn moeder heeft een Grande Punto... Maar wel in een stoere uitvoering. Mooi 17" lichtmetaal, 'sportieve' stoelen, mooie witte wijzerplaten, dashboard is fraai afgewerkt. Ik schaam me niet als ik ermee rijd, in tegendeel!
Rijd prima en voelt gewoon erg volwassen aan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die reactie verwachtte ik al inderdaad
Grande Punto is gewoon een fijne kar.!
Heeft ook een computer!
*de uitzondering hierop is de Multipla.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een Multipla in déze trim mag je me zo geven hoorSinergyX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:03:
Ach, ik bedoel het niet zo. Wil enkel laten zien, /care om die mensen die er zo over praten en koop gewoon een auto die je leuk vind*
*de uitzondering hierop is de Multipla.
[afbeelding]
Daarbij rijden die Multipla's echt geweldig
Heeft ook een computer!
[ Voor 110% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2011 13:30 ]
Wil nog niet dood gevonden worden in die auto.

Er aan verdienen is weer wat anders....blijft 'nHollander he
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Die Nissan Cube is eigenlijk nog een prima auto. Beetje bijzonder en dat klopt ook. Desondanks in het echt enkele keren mogen aanschouwen en hij is prima te doen. Beetje erg japans that's allXeNeRgY schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:06:
Alsmede al het nieuwe van Nissan.
[afbeelding]
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Btw, ik had nog een vraagje; ik ben geen krak in automechaniek en termen zoals Nm maar ik zoek een versie die snel optrekt, weinig verbruikt en normale snelheden bereikt
Op verschillende sites las ik dat de 1.3 70pk en 85pk sloom optrekt, voordeel is dan natuurlijk dat deze versies slechts 4l per 100km verbruiken, maar ik woon helaas in Belgie en dit landje is niet zo erg groot, met als gevolg veel start stop situaties
Daarnet vond ik deze 1.9 versie met bijna 150pk en die zal zeker wel snel genoeg optrekken, maar het verbruik valt dan weer enorm tegen met 7 - 8 l per 100km
http://www.autozone.be/fi...ekId=4554099&locale=nl_BE
Is er geen versie tussenin die snel optrekt en weinig verbruikt? Of moet ik gewoon voor benzine gaan dan?
Trouwens ik zou graag/wil een witte versie kopen maar ik vind alleen maar diesel 1.3 versies
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 147672 op 03-08-2011 17:30 ]
Sorry maar een 3200GT vind ik echt niet vergelijkbaar met een Punto.[TAG]Speedy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:48:
Geen vrouwenauto, of vinden je maten z'n grote broer ook een vrouwenmodel? Die zien ws niet in wat italiaans design is
[afbeelding]
Zelfde ontwerper, vandaar de gelijkenis kwa front, kan slechter denk ik ...![]()
Heb er 4 jaar in gereden (de GP that is) en mis hem kwa looks nog dagelijks boven de Evo die ik nu rijd
In al die tijd niets mee gehad dus wat mij betreft een goeie auto, zou hem zo weer willen rijden als ik een prive auto moest kiezen. Wel met een net setje 17" en de (orginele) side skirts en spoiler, dat maakt echt een verschil.
Ow en die verschrikkelijke pijp op de auto uit je TS hoort daar natuurlijk gewoon aan je dakgoot en niet onder een GP 1.4 16v
Verder vind ik de Punto ook best wel een klein autootje voor vrouwen, zou dan eerder voor de Bravo gaan.
Anoniem: 27535
Ik heb de opvolger (Evo) met ook de nieuwe versie van de 1.3 Diesel - ga nou maar eerst ergens een proefrit erin maken. Dat ding trekt prima op, tenzij je iets zoekt wat lijkt op een drag-race barrel om stoer te doen voor je vriendjes. If so: dan toch voor de Golf GTI gaanAnoniem: 147672 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:27:toon volledige bericht
Allemaal bedankt voor jullie reacties, jullie bevestigen gewoon wat ik zelf persoonlijk vind, dat de GP namelijk absoluut geen vrouwen auto is /shame @ mijn vrienden
Btw, ik had nog een vraagje; ik ben geen krak in automechaniek en termen zoals Nm maar ik zoek een versie die snel optrekt, weinig verbruikt en normale snelheden bereikt
Op verschillende sites las ik dat de 1.3 70pk en 85pk sloom optrekt, voordeel is dan natuurlijk dat deze versies slechts 4l per 100km verbruiken, maar ik woon helaas in Belgie en dit landje is niet zo erg groot, met als gevolg veel start stop situaties
Daarnet vond ik deze 1.9 versie met bijna 150pk en die zal zeker wel snel genoeg optrekken, maar het verbruik valt dan weer enorm tegen met 7 - 8 l per 100km
http://www.autozone.be/fi...ekId=4554099&locale=nl_BE
Is er geen versie tussenin die snel optrekt en weinig verbruikt? Of moet ik gewoon voor benzine gaan dan?
Trouwens ik zou graag/wil een witte versie kopen maar ik vind alleen maar diesel 1.3 versies
@onder: omg ik zit hier inderdaad duidelijk met de verkeerde perceptie, had niet beseft dat de doelstelling een hoge sjonnie-status was

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 03-08-2011 19:33 ]
Waarom wil jij voor diesel gaan? Je zegt dat je nog maar net je rbw hebt, ik neem aan dat je niet meteen kilometers gaat vreten dan? benzine is veel toffer of zo'n tractordiesel(Heb zowel een dieselauto(werk) als een benzine auto(privé) en ik rij toch veel liever met mijn benzine voor het geluid alleen al. Dat de brandstof wat duurder is tjah. In onderhoud is een diesel veel duurder.)Anoniem: 147672 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:27:
.
Prima optrekken? In 13s naar de 100 en een top van 170 volgens opgave... Misschien ligt het er maar net aan wat je referentie is maar dit is gewoon traag, heeft niets met dragracen of sjonnie willen zijn te maken maar een krachtig blok rijdt gewoon zoveel lekkerder.Anoniem: 27535 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:31:
[...]
Ik heb de opvolger (Evo) met ook de nieuwe versie van de 1.3 Diesel - ga nou maar eerst ergens een proefrit erin maken. Dat ding trekt prima op, tenzij je iets zoekt wat lijkt op een drag-race barrel om stoer te doen voor je vriendjes. If so: dan toch voor de Golf GTI gaan
Mijn Astra doet officieel 12sec naar de honderd (100pk/270nm, 1.7 CDTI) en heeft een elektronisch begrensde top van 180km/h. Als je je koppel goed gebruikt is dat méér dan snel genoeg, zelfs wanneer je 'sportief' wilt rijden.Het Fantoom schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:57:
[...]
Prima optrekken? In 13s naar de 100 en een top van 170 volgens opgave... Misschien ligt het er maar net aan wat je referentie is maar dit is gewoon traag, heeft niets met dragracen of sjonnie willen zijn te maken maar een krachtig blok rijdt gewoon zoveel lekkerder.
Alles boven deze waardes is leuk, maar onnodig voor normaal Nederlands verkeer, ik zou het niet leuk vinden om op 200+pk te zitten die nutteloos wegroest onder de kap vanwege alle files, steek ik dat geld liever in een hobby.
Wil je dat zo graag, dan heb ik daar inderdaad een mooie generalisatie voor: de sjonnie.
Ik heb ook in powercars gereden. Mijn mening? Een overpowered auto is juist totaal niet lekker rijden binnen het normale verkeersbeeld. Het stimuleert ergeren aan ander verkeer omdat je eigenlijk zonder wat te doen bij wegrijden van stoplicht op de bumper zit. Het stimuleert daarmee een agressieve rijstijl. Een benzine-auto prefereren "alleen al voor het geluid" zoals door een ander aangehaald... Pardon? Ga ergens anders overlast veroorzaken. Op de openbare weg is een auto een vervoermiddel. Racen doe je maar op het circuit.
Opa heeft gesproken.
Geen idee hoe het overigens in Belgie is gesteld met chiptuning qua regeltjes, maar je zou een Diesel ook langs Squadra Tuning kunnen brengen. Huis-tuner van Fiat/Alfa Romeo. Voorbeeld, klik
Betrouwbaarheid zit volgens mij wel goed, hij stond nog hoog in het ADAC lijstje, paar jaar geleden. Fiat JTD's worden overigens héél veel gebruikt in verschillende merken. Van Opel, Suzuki tot Saab.
Overigens... vind jij dit een vrouwen auto?

Ik zou me er niet voor schamen, leuke bak!
..k'had er zelf ook bijna één gekocht, als Alfa liefhebber...
3drs Sport is overigens het mooist en met een beetje geluk heb je dan ook nog Interscope HiFi (incl subwoofer) van Fiat. Succes met je zoektocht!
I browse with Vivaldi
Voor de écht stoere chick!
Maar good call, gewoon je eigen weg volgen, over smaak valt niet te twisten, en een vrouwenauto wordt het pas als je er lippenstift en handtasjes in gaat laten slingeren. Veel veilige kilometers in elk geval gewenst
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Wat bedoel je met overpowered powercars, opgefokte stadsautootjes? Auto met een beetje fatsoenlijk onderstel en motor rijdt juist heerlijk over bochtige landwegen, echt racen doe je inderdaad op een circuit maar ben niet van plan daar wekelijks heen te rijden en met een beetje inzicht kun je best wel wat lol hebben op Nederlandse wegen.Anoniem: 27535 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:18:
Precies, tenzij je iemand gaat uitdagen bij het verkeerslicht (imho is dat bij constatering rijbewijs door de shredder - dan ben ik maar een ouwe lul) is er geen ziel in Nederland die <10 secs naar 100 trekt bij een standaard Nederlands verkeersbeeld.
Wil je dat zo graag, dan heb ik daar inderdaad een mooie generalisatie voor: de sjonnie.
Ik heb ook in powercars gereden. Mijn mening? Een overpowered auto is juist totaal niet lekker rijden binnen het normale verkeersbeeld. Het stimuleert ergeren aan ander verkeer omdat je eigenlijk zonder wat te doen bij wegrijden van stoplicht op de bumper zit. Het stimuleert daarmee een agressieve rijstijl. Een benzine-auto prefereren "alleen al voor het geluid" zoals door een ander aangehaald... Pardon? Ga ergens anders overlast veroorzaken. Op de openbare weg is een auto een vervoermiddel. Racen doe je maar op het circuit.
Opa heeft gesproken.
Onder sjonnie versta ik iemand die in wagentjes rijdt zoals bv de Punto van hierboven (geblindeerde ramen, sportvelgen en veelal harde dreunmuziek uit een boodschappenwagentje), niet iemand die van doorrijden houdt.
Wel heb je vaak een actiemodel zoals die Barbie roze Fiat 500 of de Twingo Miss Sixty, maar dat is meer omdat kleine autootjes vaak als 2e auto en dus door vrouwen worden gekocht, dus maken ze een modelletje voor de vrouwtjes, waar niks mis mee is, want ik hoor vrouwen ook nooit zeggen dat een zwarte versie een mannenauto is.
Rij zelf in een Twingo en voel me niet echt vrouwelijker eigenlijk
Sterker nog, de meeste vrouwen vinden het geweldig, want ze vinden hem zelf ook mooi
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Om deze reden draag je ook Uggs?Klippy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:13:
Rij zelf in een Twingo en voel me niet echt vrouwelijker eigenlijk
Sterker nog, de meeste vrouwen vinden het geweldig, want ze vinden hem zelf ook mooi
De reclames voor de nieuwe Opel Agila waren toch duidelijk op jonge vrouwen gericht. Wel apart, omdat alleen bejaarden Agila's rijden...Klippy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:13:
Daarnaast zal ook geen enkel merk een auto op de markt zetten als "vrouwenauto"
Enkele voorbeelden;

Het lieve neusje.. de auto's "kijken" schattig..
Itt, dat graag mannen het "boze" neusje hebben...

En Alfa's (los van de MiTo..) laat ik maar achterwege, want die kijken bijna allemaal boos
Niet geheel realistisch natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar de "sportieve mannelijke rijder" zie je niet zo snel in "happy face" auto. En nee, dit is niet wetenschappelijk onderbouwd
Ah iedereen moet het lekker zelf weten natuurlijk
I browse with Vivaldi
Wat je nu feitelijk doet is kleine stadsauto's (vrouwelijk) met middenklassers vergelijken.rlkz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:54:toon volledige bericht
De neus is vaak de reden tot het bestempelen van "vrouwen auto", ook de klasse overigens. Een stads auto wordt daar vaak mee geassocieerd.
Enkele voorbeelden;
[afbeelding]
[afbeelding]
sorry die moest er even tussen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En Alfa's (los van de MiTo..) laat ik maar achterwege, want die kijken bijna allemaal boos
Niet geheel realistisch natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar de "sportieve mannelijke rijder" zie je niet zo snel in "happy face" auto. En nee, dit is niet wetenschappelijk onderbouwd
Ik moet voor men werk slechts 20km heen en terug rijden, is idd weinig maar ik vind de koppeling in een diesel veel relaxter reageren dan in een benzine maar dat ligt wss gewoon aan ervaringskelleniels schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:31:
[...]
Waarom wil jij voor diesel gaan? Je zegt dat je nog maar net je rbw hebt, ik neem aan dat je niet meteen kilometers gaat vreten dan? benzine is veel toffer of zo'n tractordiesel(Heb zowel een dieselauto(werk) als een benzine auto(privé) en ik rij toch veel liever met mijn benzine voor het geluid alleen al. Dat de brandstof wat duurder is tjah. In onderhoud is een diesel veel duurder.)
Ik merk dat ik zelf nogal neig naar hoekige lijnen. Mijn wijlen BMW was een E34, lekker breed en vierkant. Ik heb nu een Astra H Station. Niet de mooiste die er is, maar voor wat het me kost vind ik het meer dan genoeg en ik vind die vierkante station-kont mooier dan bij het nieuwe model Astra.rlkz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:54:toon volledige bericht
De neus is vaak de reden tot het bestempelen van "vrouwen auto", ook de klasse overigens. Een stads auto wordt daar vaak mee geassocieerd.
Enkele voorbeelden;
[afbeelding]
[afbeelding]
sorry die moest er even tussen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- De één kiest een auto die praktisch is qua financien, gebruik, maten, et cetera.
- De ander kiest een auto die hij/zij lekker vindt rijden, mooi vindt en waarvan die persoon kan genieten.
- Ten slotte kiest weer een ander voor een specifieke auto vanwege het imago.
Eigenlijk is het dus heel simpel
Het was meer een bijkomend voordeel dan de reden
Dus als ik Uggs mooi zou vinden als man zijnde zou ik ze wel aantrekken, maar gelukkig zijn schoenen geen auto's, dus daar bestaan gelukkig wel vrouwenversies van.
Al heb ik laatst op TV iemand gezien die als man met die dingen liep

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nu rijk ik in een (niet-opgefokte, getunede) Seat Ibiza. Dat vindt iedereen dan weer een sjonniebak. Ja daag, als ik met iedereen rekening moet houden, kan ik beter met de fiets.
[ Voor 39% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 04-08-2011 01:31 ]
Alles is overigens beter dan zo'n standaard, dodelijk saaie, onbetrouwbare, overpriced, slecht sturende dweil van een Golfje!
Iedereen is altijd wel zo laaiend over de auto, maar dat zijn meestal de fanboys van VW, die de afgelopen decennia in niets anders dan VW hebben gereden. Ja, als VW je referentiekader is, dan zal het best ok rijden. Tot je buiten VW gaat kijken...
Ik heb nu twee keer een volle week in een Golf 5.5 6 mogen moeten rijden... En sorry hoor, het enige voordeel van de auto is de motor die erg soepel is. Maar daar blijft het echt bij!
De eerste was een trendline... Dat men dat nog durft te verkopen als instapper, werkelijk alles was PLASTIC, zelfs het stuur, wat normaal gesproken toch wel zacht en fijn hoort aan te voelen, was keihard plastic...
En de wegligging is in verhouding tot de concurrentie zeer slecht, iets te hard door de bocht resulteert zonder pardon in onderstuur!
Hij was niet zo oncomfortabel als ik verwacht had, maar comfort is anders... De Golf is dus EN niet comfortabel, EN niet sportief. Dan hoor je vaak, maar het is een combinatie van beide werelden. Ook dat is absoluut niet het geval! Ik kan je zo al vertellen dat een willekeurige auto op het focus onderstel op beide gebieden beter scoort.
Maar goed de motor is wel lekker soepel, jammer van alle problemen met bepaalde type motoren alleen...
Sorry maar het tweede deel geldt zeker niet voor iedereen en ik denk dat als je zelf wel eens met 200pk hebt gereden dat je, je eigen mening ook wel bijsteld. Natuurlijk is 100pk genoeg voor het Nederlandse verkeer maar 200pk rijdt zoveel fijner. Heb zelf een diesel met 200pk en het rijdt zo lekker rustig want je hoeft niet veel toeren te maken om goed mee te kunnen. Maar als je even een vrij stukje hebt kun je ook nog eens lekker uit de bocht accelereren (RWDHTT-Thalan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:05:
[...]
Mijn Astra doet officieel 12sec naar de honderd (100pk/270nm, 1.7 CDTI) en heeft een elektronisch begrensde top van 180km/h. Als je je koppel goed gebruikt is dat méér dan snel genoeg, zelfs wanneer je 'sportief' wilt rijden.
Alles boven deze waardes is leuk, maar onnodig voor normaal Nederlands verkeer, ik zou het niet leuk vinden om op 200+pk te zitten die nutteloos wegroest onder de kap vanwege alle files, steek ik dat geld liever in een hobby.
Oh, en sommige komen nog wel eens in Duitsland
Dus nodig: nee, maar comfortabeler en leuker: absoluut
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
"FAG" ...rlkz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:54:toon volledige bericht
Enkele voorbeelden;
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zeg dat maar eens tegen de bezitters van het populaire RNS systeem!Chaser2600 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:46:
Aan de andere kant, hoe meer er rond rijden hoe kleiner de kans dat ze in jouw auto inbreken ;-)
Ik ken mensen die binnen het jaar al 3 keer een nieuwe hebben moeten laten inbouwen...
Ik weet niet wat voor supercars jij normaal gewend bent maar de Golf 6 stuurt superstrak, alleen een Einzer vind ik fijner rijden.dfrenner schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:30:
Ik heb nu twee keer een volle week in een Golf 5.5 6 mogen moeten rijden... En sorry hoor, het enige voordeel van de auto is de motor die erg soepel is. Maar daar blijft het echt bij!
De eerste was een trendline... Dat men dat nog durft te verkopen als instapper, werkelijk alles was PLASTIC, zelfs het stuur, wat normaal gesproken toch wel zacht en fijn hoort aan te voelen, was keihard plastic...
En de wegligging is in verhouding tot de concurrentie zeer slecht, iets te hard door de bocht resulteert zonder pardon in onderstuur!
HTT-Thalan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:39:
Ik merk dat ik zelf nogal neig naar hoekige lijnen.

Dan is de Volvo 940 dé wagen voor jou
Wat de opmerkingen over PK's betreft: als je weinig hebt ben je er tevreden mee, want het heeft geen zin er ontevreden mee te zijn. Of je moet een andere auto halen. Maar meer dan 200 pk rijdt gewoon lekkerder, denk alleen al aan even inhalen op een autoweg...
[ Voor 32% gewijzigd door coyote1980 op 04-08-2011 09:39 ]
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Absoluut niet. Strak!?Het Fantoom schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:30:
Ik weet niet wat voor supercars jij normaal gewend bent maar de Golf 6 stuurt superstrak, alleen een Einzer vind ik fijner rijden.
Als ik een drempel iets harder neem dan normaal, dan deint redelijk na. En als dat rechtuit is, is dat minder erg. Maar ook naar de zijkanten. De besturing is gevoelloos. Geen contact met de weg.
En in verhouding met Fransozen zal het best super strak zijn hoor!
De C30 die ik had is in ieder geval EN sportiever EN comfortabeler. Puur de wegligging en stuurgedrag!
Deze gebruikt immers ook het bekende focus onderstel, dat toch wel als beste in zijn klasse gezien wordt. Zo vreemd is het dus ook niet.
Ook mijn huidige Leon dweilt niet zo als de Golf 6. Dus is sowieso strakker, comfort iets minder. Maar voor mij wint de Volvo ook zeker van de Leon! De C30 lag echt als een huis op de weg. Je gooit hem de bocht in en hij gaat wel en op het punt dat je denkt dat er onderstuur zal volgen, kun je nog verder gaan dan verwacht.
Dat heeft de Leon niet en de Golf al helemaal niet...
Overigens hadden beide uitvoeringen van de Golf (verschillende auto's) hier last van... Ook vooral het onderstuur.
[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 04-08-2011 09:46 ]
De auto's die ik zakelijk gereden heb:MrFl0ppY schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:33:
[...]
Sorry maar het tweede deel geldt zeker niet voor iedereen en ik denk dat als je zelf wel eens met 200pk hebt gereden dat je, je eigen mening ook wel bijsteld. Natuurlijk is 100pk genoeg voor het Nederlandse verkeer maar 200pk rijdt zoveel fijner. Heb zelf een diesel met 200pk en het rijdt zo lekker rustig want je hoeft niet veel toeren te maken om goed mee te kunnen. Maar als je even een vrij stukje hebt kun je ook nog eens lekker uit de bocht accelereren (RWD). Of even snel invoegen of versnellen op de snelweg om in te halen, het gaat zoveel relaxer met wat meer power. En dan heb ik het nog niet over de keren dat je 5 personen in de auto hebt zitten met bagage, dan merk je ineens dat die 100pk toch niet zoveel zijn terwijl je met 100pk meer er geen centje pijn van hebt.
Oh, en sommige komen nog wel eens in Duitsland![]()
Dus nodig: nee, maar comfortabeler en leuker: absoluut
Audi TT (die van de baas) met 180pk 2-liter Turbo benzine
Seat Leon ABT Diesel 180pk en een vrachtwagen met koppel
Fiat Grande Punto 100pk benzine
Opel Insignia 130pk CDTI
Opel Astra 100pk CDTI
Peugeot 308 1.6 VTI 120pk benzine
Prive heb ik lange tijd een 129pk sterke BMW 520i gereden, RWD dus.
Mijn conclusie is dat ik het prettigst rijd op koppel in plaats van PK. Met koppel ben je vlot weg, haal je soepel in op de snelweg en hoef je niet hoog in te toeren te rijden. Ik ben het met je eens dat meer vermogen soepel rijd (niks zo vervelend als een underpowered auto, dat heb ik met die Fiat zeker gemerkt) maar vermogen hoeft niet altijd in PK's uitgedrukt te worden. Je hebt een behoorlijke benzinemotor nodig om aan het koppel te komen dat mijn 'instap; dieseltje levert.
Natuurlijk, met de Leon of de TT kon je werkelijk elk gat dichtrijden en zo laat mogelijk invoegen want je had altijd vermogen te over om een volgend 'gat' te halen men je er niet tussen laat (vanwege het sjonnie rijgedrag no doubt).
Het grote bijkomende voordeel van koppel is dat het minder negatieve invloed ervaart van gewicht.
Ik heb tijdens de verbouwing 'even' 500kg aan tegels moeten meenemen van de bouwmarkt, en los van de iets lagere wegligging kon ik nog steeds perfect meekomen met het drukke verkeer die zaterdag. Ook als ik veel mensen meeneem kan ik prima vlot door de bochtjes en korte op- en afritten nemen.
100pk is dus meer dan zat voor Nederlandse standaarden. Had ik in Duitsland gewoon of een ander land met grote stukken snelweg, was ik het waarschijnlijk met je eens geweest. Alhoewel ik de 160km/h relatief makkelijk kan halen met deze auto is de gang van daar tot zijn top vrij langzaam, daar is hij dan ook niet op gebouwd.
Overigens rij ik sowieso stukken kalmer met mensen in de auto. Hun veiligheid nog daargelaten, weet ik donders goed hoe vervelend het is om misselijk te worden van andermans rijstijl, zeker in kleine diesels die een relatief kleine powerband hebben waardoor je veel G-krachten krijgt.
Sterker nog, vorig jaar hebben wij bijna een Polar gekocht... op Gas. Het is dat de MRB torenhoog is, maar ik vind dit dus vreselijke fijne auto's om te rijden en heel mooi om te zien.coyote1980 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:37:
[...]
[afbeelding]
Dan is de Volvo 940 dé wagen voor jou
Wat de opmerkingen over PK's betreft: als je weinig hebt ben je er tevreden mee, want het heeft geen zin er ontevreden mee te zijn. Of je moet een andere auto halen. Maar meer dan 200 pk rijdt gewoon lekkerder, denk alleen al aan even inhalen op een autoweg...
En nogmaals, ik rijd liever op koppel dan op PK. Met pk's ga je vooral hard, met koppel rij je veel soepeler. Ik heb nu 270nm en dat is heerlijk rijden, sneller is echt niet nodig. Ik rij soms flink door op de snelweg en heb nooit moeite met inhalen, zelfs niet als er 'snelle' auto's achter mij zitten, op mij hoeven ze echt niet te wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-08-2011 09:53 ]
Als je een aangeklede redelijk recente golf kan krijgen lijkt me dat nog niet zo verkeerd, een afgetrapt golfje van 10 jaar oud is voor mij geen optie.
Hier staan de uitvoeringen van de Grande Punto die gemaakt zijn. Daar staat bij dat ze vanaf 2005 gemaakt zijn.
Een snelle blik op een belgische 2ehands site levert me op dat je minimaal €4000 mee moet brengen om er één te kopen. Een golf uit 2004 (die niet in de kreukels ligt) begint dan bij 4500. Ik zou persoonlijk voor de Fiat gaan vanwege de betere prijs, uitrusting en uiterlijk.
Ik rijd overigens met een VW polo van 2001 60 pk die ik netjes aan 2500 toeren opschakel naar een volgende versnelling. Muziek staat nooit te luid. Dan ben ik een sjonnie??? Van zo'n opmerkingen als van Floppus kan ik het krijgen:
Dus iedereen die liever met een benzine rijdt en die liever het geluid hoort van een benzine is een sjonnie? Wat dan met die leasers die allemaal in diesel rijden en zich van niemand anders zich iets van aantrekken en overal denken van dat zij de baas zijn?@onder: omg ik zit hier inderdaad duidelijk met de verkeerde perceptie, had niet beseft dat de doelstelling een hoge sjonnie-status was
Laat me raden Floppus: Jij bent zo iemand? Tuurlijk weet ik dat niet of jij zo iemand bent, maar jij begint me ook meteen af te kraken als sjonnie....
TS zijn woon-werk is 20 km wat dus zeker prima is voor een benzine en net wat te weinig voor een diesel. Voor degene die zei van TS woont in België, wel ik ook en benzine en diesel schelen hier niet zoveel meer in prijs als vroeger(15-20 cent).
[ Voor 7% gewijzigd door skelleniels op 04-08-2011 15:19 ]
Maar zolang er geen rioolpijp onder jouw polo vandaan komt en je geen sticker op je voorruit zit met "polo club Nederland" zit het wel goed.
Mja ik rijd zelf ook een diesel hoor(voor het werk) en die is nog maar een half jaar oud... ahja zal aan mijn oren liggenMrFl0ppY schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:29:
Relax skelleniels, trek het je niet zo aan. Misschien omdat je zelf over een "tractordiesel" begon dat mensen zich aangesproken voelde want dat is net zo min waar tegenwoordig.
Maar zolang er geen rioolpijp onder jouw polo vandaan komt en je geen sticker op je voorruit zit met "polo club Nederland" zit het wel goed.
Nee er komt zeker geen rioolpijp vanonder mijn polo, uitlaat is ook nog niet zo lang geleden vervangen door de dealer
omg en jij hebt het over vw-fanboys, je hebt zelf hopelijk wel door dat jij exact hetzelfde bent, alleen zit je aan de andere kant van het spectrum.dfrenner schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:30:toon volledige bericht
Jongen, doe gewoon wat je zelf mooi vind, of betalen je maten de auto voor je?
Alles is overigens beter dan zo'n standaard, dodelijk saaie, onbetrouwbare, overpriced, slecht sturende dweil van een Golfje!
Iedereen is altijd wel zo laaiend over de auto, maar dat zijn meestal de fanboys van VW, die de afgelopen decennia in niets anders dan VW hebben gereden. Ja, als VW je referentiekader is, dan zal het best ok rijden. Tot je buiten VW gaat kijken...
Hij was niet zo oncomfortabel als ik verwacht had, maar comfort is anders... De Golf is dus EN niet comfortabel, EN niet sportief. Dan hoor je vaak, maar het is een combinatie van beide werelden. Ook dat is absoluut niet het geval! Ik kan je zo al vertellen dat een willekeurige auto op het focus onderstel op beide gebieden beter scoort.
Maar goed de motor is wel lekker soepel, jammer van alle problemen met bepaalde type motoren alleen...
vw is niks mis mee. Misschien wat saai maar verder degelijke wagens.
Dat jij nou niet kan rijden en last hebt van overstuur zegt meer over jou gebrek aan beheersing in het verkeer dan over de golf.
[edit] oh dfrenner.. Wéér 5 minuten van mijn leven weggegooid. Volgende keer eerst kijken wie er post.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Wat had je anders gedaan in die 5 minuten?Flagg schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:33:
[...]
[edit] oh dfrenner.. Wéér 5 minuten van mijn leven weggegooid. Volgende keer eerst kijken wie er post.
Je hoeft niet op de man te spelen hoor...Flagg schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:33:
omg en jij hebt het over vw-fanboys, je hebt zelf hopelijk wel door dat jij exact hetzelfde bent, alleen zit je aan de andere kant van het spectrum.![]()
vw is niks mis mee. Misschien wat saai maar verder degelijke wagens.
Dat jij nou niet kan rijden en last hebt van overstuur zegt meer over jou gebrek aan beheersing in het verkeer dan over de golf.
Maar waar baseer jij je mening op dat ik aan de andere kant van het spectrum zit!?
Ik rijd nu Seat = VAG, die heb ik niet zelf gekozen. Maar over een maandje (hoop ik) staat mijn nieuwe Skoda voor de deur, Deze heb ik wel zelf gekozen...
Heel de VAG groep is één pot nat, met marginale verschillen. Ik zit dus helemaal niet aan de andere kant van het spectrum. Maar de Golf kan ik totaal niet waarderen, nee. Het model is zwaar verouderd. In vergelijking tot de concurrentie rijdt het helemaal niet beter.
Het is heel simpel, ik neem altijd een hele lange bocht de snel op, dan geef ik vol gas. En waar ik met de Volvo zonder problemen met 90 de bocht kon nemen, kan dat met de Seat ook redelijk, alleen de Golf begon bij +/-75 uit te breken aan de voorkant = onderstuur.
Ook bij andere bochten gebeurde dit veel sneller, nu heb ik een redelijk zware rechtervoet... Daarbij is de besturing gewoon een stuk gevoellozer dan bij de Volvo en Seat.
Verder zal de Golf best degelijk zijn. Simpel, maar degelijk. Maar dat is de concurrentie ook. Sterker nog, als we het over afwerking hebben, begrijp ik niet dat VW de trendline nog als model aanhoudt. Verwijder dat ding gewoon compleet van de lijsten.
Maar waarom vind je het vreemd dat de Golf een mindere wegligging heeft dan bijvoorbeeld de C30!?
Nogmaals, het is algemeen bekend dat het Focus onderstel het beste in zijn klasse is. Daar wordt het onderstel juist om geroemd...
Waarom ik de Golf persoonlijk niets vind:
Hij blinkt niet uit in uiterlijk, de trendline is van binnen echt drie keer niets. Dan moet je diesel rijden en heb je de 3-deurs, 90pk 1.6TDI, trendline voor nog geen 26.000 euro

Dan heb je geen opties, geen mooi design en een hoge aanschafprijs...
Als je daar de C30 D2 (115pk) Advanced tegenover zet. Heb je voor nog geen 23.000 euro een luxere auto, een Volvo, een mooier design, een veel mooier interieur, een betere wegligging, een snellere auto, betere service, het geweldige DSTC systeem, enz.
Ik vind (mening) een Golf dus een vreemde keuze, omdat hij werkelijk nergens in uitblinkt, maar ook niet bovengemiddeld scoort op die onderdelen. Op werkelijk alle gebieden is een andere auto beter en dan kost hij nog eens mee ook. Ja alleen de restwaarde, maar koop je de auto alleen op restwaarde!? Dan weet ik nog wel andere keuzes, als je zo goedkoop mogelijk wil uitzijn!
Ik relativeer mijn mening dus gewoon met argumenten, dus waarom je meteen niet inhoudelijk zou reageren omdat je mijn naam ziet is me een raadsel en erg flauw. Ik ben best benieuwd waarom je dan wel een Golf zou kiezen. En een reden zou best kunnen zijn dat je alleen VW wil en niet eens andere merken wil bekijken, maar zeg dat dan gewoon. Zeg dan niet dat de Golf beter is, want dat is hij gewoon niet.
[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 05-08-2011 09:09 ]
Inderdaad! Ik heb exact hetzelfde, met twee verschillende Golfjes gehad. Ik heb het idee dat mensen die anders beweren de afgelopen 10 in geen enkel model van de concurrentie gereden hebben. Als je de huidige Golf 6 gaat vergelijken met Megane's, Astra's en Peugots van 10 jaar geleden dan zal de Golf 6 er best heel goed uitkomen ja.MrFl0ppY schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:18:
Een Golf VI is wel lekker stil van binnen. Maar verder deel ik je mening wel, zeker wat betreft het gevoelloos sturen. Ja hij stuurt waar je hem naar toe wilt hebben maar je niet echt het idee in controle te zijn. Voor velen maakt dat niks uit maar ga me niet vertellen dat hij fijn weggedrag heeft.
Zoals ik al zei, de motor rijdt wel lekker soepel en inderdaad stil is hij ook, maar voor mij persoonlijk hield het daar op. De Volvo rijdt overigens ook heel soepel en stil... Nadeel is dat die alleen niet in 5 deurs verkrijgbaar is en een kleinere achterbak heeft.
Iedereen die in mijn C30 heeft gereden was overigens verrast wat betreft de wegligging. Het is natuurlijk niet een super sport wagen, ook al geen sport wagen, maar hij scoort goed op zowel comfort als sportiviteit... Dat laatste vooral in verhouding tot het comfort. Ik had nooit verwacht dat een comfortabele auto, zo sportief zou zijn.
Lekker belangrijk, ik krijg over enkele weken een VW golf Variant, zo'n slowmotion dingetje. Rijd echt prima hoor, ik zou hem zelf niet uitkiezen en van mijn levensdagen niet kopen, maar ja ik kan zelf niet keizen, dus dan houdt het op he, hij die betaald bepaald.
Maar ik vind mijzelf echt niet zo belangrijk dat mijn mening de enige in de wereld is en als ik iets niet lekker vind rijden dat dat dan meteen voor iedereen zou moeten gelden.
En ik ben zeker geen professioneel testrijder, die iedere auto op zijn al dan niet perfecte wegligging kan beoordelen.
En weet je wat, dat kunnen jullie ook niet, tenzij je toevallig eerder genoemde testpiloot bent.
Ergo het slaat compleet nergens op om een moderne auto weg te zetten als waardeloze bakken, dat komt omdat die auto's volgens mij niet meer bestaan, iedere auto die je nu nieuw koopt is goed mee te rijden. En of die bevalt is afhankelijk van jou voorkeuren en niet meer zozeer op kwaliteit. Dus tenzij je denkt dat jou smaak leidend zou moeten zijn voor de rest van de wereld, dan ga voor je gang, maar reken op wat teleurstellingen de rest van je leven.
De Variant gaat mij dan ook prima bevallen, en als ik belachelijk hard een bocht in ga, dan zal die best overstuur hebben, zoals iedere normale gezinsauto, aangezien ze daar simpelweg op afgesteld worden, omdat dat makkelijker door een leek is op te vangen dan overstuur.
Maar als je een beetje zelfbeheersing hebt en een beetje verkeersinzicht en een bocht kán inschatten, zul je nooit last van overstuur krijgen op de openbare weg. Maar als je denkt dat je Schumacher bent (en je zelf chronisch overschat dus) dan kan je daar wel eens last van krijgen ws.
[edit] Prive rijd ik nu in een BMW330ci en hiervoor een Saab 9-5 en daarvoor een 525i dus nee ik rijd niet al 10 jaar alleen maar VW.
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 05-08-2011 09:43 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Auto koop je voor je zelf en niet voor andere, doe je dat niet dan ben je imo nog niet helemaal volwassen.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Jij onderschat vrouwen nogal volgens mij... Maar een vrouw raakt echt niet (financieel) opgewonden van een grote auto hoor. Vrouwen redden zichzelf prima de afgelopen 50 jaar en als ze een grote auto willen dan kunnen ze die prima zelf kopen. En de simpele blondjes die dat wel fantastisch vinden moet je sowieso links laten liggen. :-)evilpin0 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:43:
Mwhja ik vind het wel een beetje een vrouwen auto. Heb 4 jaar in een polo gereden en ik voelde me niet echt fijn erin. Het zit wel als volgt; vrouwen denken niet ow kijk hem in ze vrouwen autotje. Maar denken; ow leuk autotje. Sommige mannen denken wel haha wat een vrouwen waggie, maarja laat je daar je keuze door beïnvloeden? Wil je sjans met de vrouwen? Tsja dan is een grote auto wel beter, denken ze dat je loot hebt. Achja vrouwen he….
Auto koop je voor je zelf en niet voor andere, doe je dat niet dan ben je imo nog niet helemaal volwassen.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ja, want die hebben geen kwaliteiten waar je lol mee kan hebbenFlagg schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:47:
[...]
En de simpele blondjes die dat wel fantastisch vinden moet je sowieso links laten liggen. :-)
Ik durf zelfs te beweren dat de meeste vrouwen denken dat je iets te compenseren hebt.Flagg schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:47:
[...]
Jij onderschat vrouwen nogal volgens mij... Maar een vrouw raakt echt niet (financieel) opgewonden van een grote auto hoor. Vrouwen redden zichzelf prima de afgelopen 50 jaar en als ze een grote auto willen dan kunnen ze die prima zelf kopen. En de simpele blondjes die dat wel fantastisch vinden moet je sowieso links laten liggen. :-)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Veel vrouwen vinden dat type auto's echt wel heel mooi, en kunnen het heus waarderen (afhankelijk hoe je er in gaat zitten natuurlijk).
Niemand inderdaad en het is totaal niet belangrijk, eens.Flagg schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:42:
Ik rijd al 6 jaar inmiddels in een VW Caddy, en ja das een kuthok, maar rijdt verder prima, en nee je kan er niet de bocht mee omhoeken, who cares.
Misschien was ik iets te ongenuanceerd. Natuurlijk rijdt het prima, maar waar ik meer op doelde was de relatie tot de prijs.Lekker belangrijk, ik krijg over enkele weken een VW golf Variant, zo'n slowmotion dingetje. Rijd echt prima hoor, ik zou hem zelf niet uitkiezen en van mijn levensdagen niet kopen, maar ja ik kan zelf niet keizen, dus dan houdt het op he, hij die betaald bepaald.
Stoelen zijn echt een persoonlijke keuze, over het algemeen. En of je liever een sportief onderstel hebt of een comfortabel onderstel is ook een keuze en een kwestie van smaak. Maar de bepaling of iets sportiever, directer stuurt of juist heel comfortabel op de weg ligt is prima door iedereen te vergelijken. Ook of de auto gevoelloos is, daar hoef je geen testpiloot voor te zijn.Maar ik vind mijzelf echt niet zo belangrijk dat mijn mening de enige in de wereld is en als ik iets niet lekker vind rijden dat dat dan meteen voor iedereen zou moeten gelden.
Ik ook niet en een perfecte testcase kan ik ook zeker niet opstellen, maar met een standaard route met bochten en veel drempels, kom je al een heel end. En een ieder kan bepaalde verschillen prima opmerken.En ik ben zeker geen professioneel testrijder, die iedere auto op zijn al dan niet perfecte wegligging kan beoordelen.
Het was meer in verhouding tot de kosten. VW wordt vaak weggezet als super degelijk en goed gebruik van materialen. Dat zijn gezien mijn ervaringen met de Golf 6 meer gebaseerd op fabeltjes. VW is m.i. gewoon geen haar beter dan een willekeurige andere auto in het middensegment. Lees, Opel, Renault, Peugot, Ford etc.Ergo het slaat compleet nergens op om een moderne auto weg te zetten als waardeloze bakken, dat komt omdat die auto's volgens mij niet meer bestaan, iedere auto die je nu nieuw koopt is goed mee te rijden. En of die bevalt is afhankelijk van jou voorkeuren en niet meer zozeer op kwaliteit. Dus tenzij je denkt dat jou smaak leidend zou moeten zijn voor de rest van de wereld, dan ga voor je gang, maar reken op wat teleurstellingen de rest van je leven.
Ik neem aan dat je onderstuur bedoeld, dat is inderdaad beter op te vangen en fabrikanten stellen daar de auto op af. Tevens moet je het met een voorwiel aangedreven auto wel heel erg je best doen om overstuur voor elkaar te krijgen. Ik red dat iig niet zonder handrem...De Variant gaat mij dan ook prima bevallen, en als ik belachelijk hard een bocht in ga, dan zal die best overstuur hebben, zoals iedere normale gezinsauto, aangezien ze daar simpelweg op afgesteld worden, omdat dat makkelijker door een leek is op te vangen dan overstuur.
Maar toch is onderstuur niet wenselijk, de kwaliteit van je onderstel bepaalt zeker wel deze rijeigenschappen. Als je auto als een dijk op de weg ligt, zul je hier minder snel last van hebben.
Het gaat bij de Golf dus om onderstuur, aangezien dat prima te corrigeren is, mits je genoeg ruimte in de bocht overlaat, is dat geen enkel probleem. Heeft niets met verkeersinzicht te maken, meer met voertuigkennis. Weten tot waar je voertuig kan.Maar als je een beetje zelfbeheersing hebt en een beetje verkeersinzicht en een bocht kán inschatten, zul je nooit last van overstuur krijgen op de openbare weg. Maar als je denkt dat je Schumacher bent (en je zelf chronisch overschat dus) dan kan je daar wel eens last van krijgen ws.
Tevens was mijn reactie vooral op dit deel:
Dan heb je echt geen andere auto's gereden. Dus misschien dat ik daardoor me iets liet meeslepen in het overdrijven.Het Fantoom schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:30:
Ik weet niet wat voor supercars jij normaal gewend bent maar de Golf 6 stuurt superstrak, alleen een Einzer vind ik fijner rijden.
Natuurlijk is het geen slechte auto, maar gezien het feit wat je ervoor krijgt, vind ik het een vreemde keuze die erg overpriced is (mening).
Superstrak is overdreven van mij misschien maar de wegligging zeer slecht is bullshit, van snel onderstuur heb ik niets gemerkt. Uiteraard kom je tot onderstuur in krappe doordraaiers richting snelweg als je hard genoeg plankt maar ervaarde dit later dan in de '07 Astra en '09 Megane. De Golf waarin ik reed had wel chassis control die ik altijd op 'sport' maar ik kan me niet voorstellen dat dit een wereld van verschil oplevert. Verder vind ik de Golf gewoon een suffe bak hoor dus ga hem hier niet ophemelen maar afkraken op basis van wegligging verdient hij niet. Focus/C30 heb ik nooit gereden btw, wel zat andere auto's van anderen voor korte ritjes maar daarbij ben ik altijd zo netjes om de wagens niet tot het uiterste te drijven dus kan ik ook geen goede mening over het weggedrag vormen.dfrenner schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:30:
Dan heb je echt geen andere auto's gereden. Dus misschien dat ik daardoor me iets liet meeslepen in het overdrijven.
Natuurlijk is het geen slechte auto, maar gezien het feit wat je ervoor krijgt, vind ik het een vreemde keuze die erg overpriced is (mening).
[ Voor 9% gewijzigd door Het Fantoom op 05-08-2011 13:19 ]
Het 1.2 3 cilinder dieseltje in de Ibiza en de Polo heeft een vrij hoog agrarisch gehalte als je ernaast staat.MrFl0ppY schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:29:
Misschien omdat je zelf over een "tractordiesel" begon dat mensen zich aangesproken voelde want dat is net zo min waar tegenwoordig.
On topic: ik heb een Grande Punto gehad, mooie wagen maar met 95pk 1.4 net even te sloom (weinig trekkracht onderin in combinatie met een 6-bak is vrij veel terugschakelen) en te weinig comfort.
[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 05-08-2011 13:27 ]
Ook de afwerking was ik niet zo van onder de indruk. Misschien dat het nog verschilt als je een wat duurdere uitvoering hebt. Om een voorbeeld te noemen: vanaf het eerste moment ergerde ik me aan de plastik pookknop, niet omdat die van plastik was (is bij veel auto's zo) maar omdat ik de gietnaden duidelijk voelde. Het is maar één van de kleine dingetjes die het "net niet" waren, en dat is jammer.
Vergeleken met die Punto is mijn DS3 een verademing, alles tot in detail netjes afgewerkt
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Wat me wel positief verbaasde, was het feit dat ik er als lang persoon een zeer goede zit in kon vinden. Dit lukt me niet in elke auto. Zover ik me nog kan herinneren is dit punt al dat het maakt dat een GP geen echte vrouwenauto is.
Waar ik minder gecharmeerd was, dat was het plastic. Ik vond het toch wel erg rammelen. Aan de andere kant, als je voor een goedkopere productiemodel gaat, dan kom je nu eenmaal in een situatie dat je op een aantal fronten concessies zult moeten gaan doen. Neem bijvoorbeeld een merk als Dacia waarbij er wordt bespaard door oude techniek en een matige afwerking van de lasnaden.
[ Voor 7% gewijzigd door ebia op 05-08-2011 22:20 ]
Dat heeft die van mij ook, zelfs met verlichting, dat heet uitrusting.ebia schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:20:
Spiegeltje in de zonneklep van de bestuurder -> vrouwenauto. (Serieus)

Passat 2.8 V6 4motion 193pk, niet echt een doorsnee huismoeder auto lijkt mij. Beetje een kul argument dus.
Ex-collega heeft een tijd een Punto (geloof een 1.4 multi-air) gereden, was er erg tevreden over. Als je de auto mooi vind, who cares wat andere mensen vinden. Ik werd met 19 ook een ouwe lul genoemd omdat ik in een Volvo 940 station reed, maar wel allemaal bij me aankloppen als er spullen verhuisd moesten worden.
[ Voor 26% gewijzigd door max op 05-08-2011 22:39 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Op een Audi is dat een hele dure optie.max schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:37:
[...]
Dat heeft die van mij ook, zelfs met verlichting, dat heet uitrusting.
Mijn auto heeft het standaard met een lampje
En u reed?
[ Voor 21% gewijzigd door max op 07-08-2011 11:35 ]
Maar goed, als je het belangrijk vindt wat anderen van je auto vinden wordt de keus toch juist heel makkelijk? Je laat het merk en type vallen bij die groep wiens mening je balangrijk vindt en peilt de reacties.
Een Yaris, die heeft het ook. Dus ook een vrouwenauto. En dat klopt ook wel, want 9 van de 10 keer als ik een Yaris zie rijden zit er een vrouw in.max schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:33:
En u reed?
De echte mannenauto's die ik ooit reedt hadden een luxe uitrusting, maar geen spiegel in de zonneklep voor de bestuurder.
Hoe diep willen mensen nadenken over wat een vrouwenauto kwalificeert

Tja, dan snap ik niet wat je met je opmerking nou eigenlijk wilde zeggen. Eerst zeg je "spiegel = vrouwenauto", oftewel niet kopen. Daarna zeg je "mijn Yaris heeft het ook dus is ook een vrouwen auto", oftewel het boeit mij ook niks wat mensen over mijn auto denken.ebia schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:53:
[...]
Een Yaris, die heeft het ook. Dus ook een vrouwenauto. En dat klopt ook wel, want 9 van de 10 keer als ik een Yaris zie rijden zit er een vrouw in.
De echte mannenauto's die ik ooit reedt hadden een luxe uitrusting, maar geen spiegel in de zonneklep voor de bestuurder.
Seks is nog steeds smerig.Anoniem: 27535 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:39:
Ooit... ...Toen sex nog vies was
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hallo
Ik heb nooit gezegd niet kopen. Ik zei alleen dat het een vrouwenauto was... want als de fabrikant 99% mannelijke kopers in zijn doelgroep heeft dan hoeft dat spiegeltje in de zonneklep er echt niet in te zitten. En ja, het boeit mij dus inderdaad geen ene reedt (max schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Tja, dan snap ik niet wat je met je opmerking nou eigenlijk wilde zeggen. Eerst zeg je "spiegel = vrouwenauto", oftewel niet kopen. Daarna zeg je "mijn Yaris heeft het ook dus is ook een vrouwen auto", oftewel het boeit mij ook niks wat mensen over mijn auto denken.
Had de 1.3 diesel (de 25% bijtelling versie, niet de hudige 14% versie, ze schelen elkaar qua vermogen niet gek veel geloof ik), en dat was meer dan voldoende voor die auto. Vlot zat, en met 6-bak ook nog eens lekker stil op de snelweg.
Nee, prima wagen, 3,5 jaar met veel plezier in gereden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat wordt ook nergens beweerd dat vrouwen niet van auto's houden toch?PWM schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:18:
Nou nou, we hoeven nu ook niet te doen of vrouwen geen gevoel voor mooie auto's hebben. Mijn vrouw (geloof me, geen manlijk trekje te vinden) doet standaard haar raam open als een een Ferrari of Masserati langs komt, even luisteren.
Veel vrouwen vinden dat type auto's echt wel heel mooi, en kunnen het heus waarderen (afhankelijk hoe je er in gaat zitten natuurlijk).
Maar ik vind iemand in een mooie wagen niet per definitie aardiger dan iemand in een renault. En dat terwijl ik een mooie auto wel kan waarderen.
Mijn vriendin vond het zelf ook een stuk beter om als we dan toch een bmw cabrio kochten meteen maar op zoek te gaan naar een 330ci.
Hhm maar ze heeft wel een punto gehad, maar dat was een waardeloos kuthok. Stuurbekr was ruk, zoop als een ketter, lawaai, traag. Maar die is niet te vergelijken met de huidige grande punto, denk ik...
[ Voor 22% gewijzigd door Flagg op 09-08-2011 20:57 ]
Volgens mij ook niet, maar ik ga toevallig een paar dagen de proef op de som nemen en mijn GP inruilen voor een Punto Mk2b. Ervaringen met de Punto Mk1 heb ik ook niet.Flagg schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:50:
[...]
Hhm maar ze heeft wel een punto gehad, maar dat was een waardeloos kuthok. Stuurbekr was ruk, zoop als een ketter, lawaai, traag. Maar die is niet te vergelijken met de huidige grande punto, denk ik...
Edit: geef mij mijn GP maar. Een Mk2 is wel echt een behoorlijke stap terug, (nog) veel meer plastic en een bijzonder vage besturing.
[ Voor 12% gewijzigd door sebasd op 11-08-2011 07:54 ]

Nuja, ik vind het een leuke auto, heb al tal van garages gechecked en ik blijf nog steeds bij men mening, het design, de opties en de relatief vlotte motor + lage verzekering zijn allemaal mooi meegenomen
Zit nu wel met een klein dillema:
Een Punto kopen met erbij: mooie velgen, schroevenset twv een paar honderden euro's, maar dan zonder dak en climatecontrol. 88000km gereden voor €7800
http://www.2dehands.be/au...e+punto&pcpl=&pc_id=&afd=
Of een standaard punto met climate control, en evenveel PK + een dak! Die dan nog eens 1050€ goedkoper is, heeft wel 93.900 km gereden..
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=199154689
Welke is meer aantrekkelijker door jullie autokenners?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 147672 op 11-08-2011 17:48 ]
Ik zou voor de tweede gaan, al was het alleen maar omdat ik de velgen onder de eerste spuuglelijk vindt.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja de standaard velgen zijn wel leuk, maar deze vind ik persoonlijk ook wel mooi, deze zijn dan op zijn beurt ook wel vetXander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:55:
Die 6k km verschil lijkt me niet zo heel erg interessant, je zit hooguit wat dichterbij een onderhoudsbeurt die de andere auto niet veel later ook moet krijgen.
Ik zou voor de tweede gaan, al was het alleen maar omdat ik de velgen onder de eerste spuuglelijk vindt.De standaard 17" Fiat-velgen onder de tweede zijn IMO een stuk mooier. Climate Control wil je volgens mij ook niet meer missen als je het eenmaal gewend bent. Houd je er trouwens wel rekening mee dat zo'n Skydome-dak wat hoofdruimte wegneemt?
En dat van dat dak wist ik niet, maarja, ik ben 1.73m groot, dus dat zal wel meevallen
Dat zijn dezelfde velgen als jouw tweede link, gewoon de originele Fiat-velgen. Alleen dan in een kleurtje gespoten.Anoniem: 147672 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:06:
[...]
Ja de standaard velgen zijn wel leuk, maar deze vind ik persoonlijk ook wel mooi, deze zijn dan op zijn beurt ook wel vet
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Waarom zijn beide Punto's voorzien van een Ferrari-logo?Anoniem: 147672 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:46:toon volledige bericht
Vind het wel spijtig dat sommige mensen meer afgerondere vormen op auto's associëren met vrouwelijk/gay. Er zijn zo wel een paar vrienden van mij met die mindset
Nuja, ik vind het een leuke auto, heb al tal van garages gechecked en ik blijf nog steeds bij men mening, het design, de opties en de relatief vlotte motor + lage verzekering zijn allemaal mooi meegenomen
Zit nu wel met een klein dillema:
Een Punto kopen met erbij: mooie velgen, schroevenset twv een paar honderden euro's, maar dan zonder dak en climatecontrol. 88000km gereden voor €7800
http://www.2dehands.be/au...e+punto&pcpl=&pc_id=&afd=
Of een standaard punto met climate control, en evenveel PK + een dak! Die dan nog eens 1050€ goedkoper is, heeft wel 93.900 km gereden..
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=199154689
Welke is meer aantrekkelijker door jullie autokenners?
Laatst zag ik in België ook al een Alfa Brera met Ferrari-logo's achter de wielkasten geplakt, is dat daar mode ofzo?
Is dat niet 'gewoon' het Abarth logo?Het Fantoom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:20:
[...]
Waarom zijn beide Punto's voorzien van een Ferrari-logo?
Laatst zag ik in België ook al een Alfa Brera met Ferrari-logo's achter de wielkasten geplakt, is dat daar mode ofzo?

Dat is een plaatje dat op de snelle fiats geplaatst wordt.
edit: Bij de eerste link lijkt het reclame naast het kenteken (hebben belgen wat ruimte over tov nederlandse platen), de tweede link lijkt eigenlijk ook meer op een ferrari logo dan een abarth logo. Ik snap het in geen van beide gevallen
edit 2: de Grande Puno Abarth (of Abarth GP zo je wil) ziet er nog iets sportiever uit dan beide linkjes: http://www.gummen.org/for...-Fiat-Grande-Punto-Abarth
[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 11-08-2011 22:11 ]
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Het onderhoudsinterval op een GP is 30000km, dus de kans is groter dat die van 93k km die beurt al heeft gehad.Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:55:
Die 6k km verschil lijkt me niet zo heel erg interessant, je zit hooguit wat dichterbij een onderhoudsbeurt die de andere auto niet veel later ook moet krijgen.
Mwah, vlak voor je een auto verkoopt nog een dure beurt geven, ik weet het niet.sebasd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:29:
[...]
Het onderhoudsinterval op een GP is 30000km, dus de kans is groter dat die van 93k km die beurt al heeft gehad.
Volgens de advertentie heeft de tweede er een bij 86.000km gehad.
Mijn ex-vriendje was extra blij met zijn auto omdat er zoveel 'chicks' in reden, dat vond hij juist leuk. Dat was trouwens niet echt een vrouwenauto.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
De beste reactie op deze suffe vraagAnoniem: 20531 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:31:
Een echte man geeft geen zak om wat anderen denken en heeft een eigen mening
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein