Fiat Grande Punto vrouwenauto?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een paar weken met een Punto Evo mogen rijden, met de zuinige 1,3 diesel. En ik werd er niet blij van, ook omdat ik redelijk veel op de snelweg rijdt. Het ding is underpowered, en je moet flink trappen om vlot te rijden, dus niet meer zuinig rijden, en vooral boven de 100 gaat het verbruik fors omhoog.
Ook de afwerking was ik niet zo van onder de indruk. Misschien dat het nog verschilt als je een wat duurdere uitvoering hebt. Om een voorbeeld te noemen: vanaf het eerste moment ergerde ik me aan de plastik pookknop, niet omdat die van plastik was (is bij veel auto's zo) maar omdat ik de gietnaden duidelijk voelde. Het is maar één van de kleine dingetjes die het "net niet" waren, en dat is jammer.
Vergeleken met die Punto is mijn DS3 een verademing, alles tot in detail netjes afgewerkt :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12
Persoonlijk vind ik de GP een hele mooie auto om te zien. Het punt wat een GP interessant maakt is dat je een leuk uitziende auto voor relatief weinig geld op de kop kunt tikken. Wel moet ik erbij zeggen dat ik zelf maar 1 keer een blokje met een GP heb gereden, dus over zijn rijeigenschappen kan ik vrij weinig zeggen.

Wat me wel positief verbaasde, was het feit dat ik er als lang persoon een zeer goede zit in kon vinden. Dit lukt me niet in elke auto. Zover ik me nog kan herinneren is dit punt al dat het maakt dat een GP geen echte vrouwenauto is.

Waar ik minder gecharmeerd was, dat was het plastic. Ik vond het toch wel erg rammelen. Aan de andere kant, als je voor een goedkopere productiemodel gaat, dan kom je nu eenmaal in een situatie dat je op een aantal fronten concessies zult moeten gaan doen. Neem bijvoorbeeld een merk als Dacia waarbij er wordt bespaard door oude techniek en een matige afwerking van de lasnaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Spiegeltje in de zonneklep van de bestuurder -> vrouwenauto. (Serieus)

[ Voor 7% gewijzigd door ebia op 05-08-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
ebia schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:20:
Spiegeltje in de zonneklep van de bestuurder -> vrouwenauto. (Serieus)
Dat heeft die van mij ook, zelfs met verlichting, dat heet uitrusting.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/havingdinner/dump/Nieuwe%20map/04.jpg

Passat 2.8 V6 4motion 193pk, niet echt een doorsnee huismoeder auto lijkt mij. Beetje een kul argument dus. ;)

Ex-collega heeft een tijd een Punto (geloof een 1.4 multi-air) gereden, was er erg tevreden over. Als je de auto mooi vind, who cares wat andere mensen vinden. Ik werd met 19 ook een ouwe lul genoemd omdat ik in een Volvo 940 station reed, maar wel allemaal bij me aankloppen als er spullen verhuisd moesten worden. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door max op 05-08-2011 22:39 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
max schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Dat heeft die van mij ook, zelfs met verlichting, dat heet uitrusting.
Op een Audi is dat een hele dure optie.
Mijn auto heeft het standaard met een lampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Neuh, een Passat is ook gewoon een vrouwenauto. Ik zie genoeg mantelpakjes rondrijden in die hokken. Als de doelgroep 'man' is hoeft daar echt geen spiegeltje in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Aha duidelijk dus, Grande Punto's en Passats zijn vrouwen auto's, period. Net als het gros van alle goed uitgeruste "hokken" dus. :')

En u reed?

[ Voor 21% gewijzigd door max op 07-08-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mannen kijken toch ook wel eens in de spiegel :?

Maar goed, als je het belangrijk vindt wat anderen van je auto vinden wordt de keus toch juist heel makkelijk? Je laat het merk en type vallen bij die groep wiens mening je balangrijk vindt en peilt de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 23:03
Ik heb geen rij ervaring met beide auto's (Golf of GP) maar puur op uiterlijk zou ik zeker de GP kiezen.... Mooie wagens om te zien en zeker als je een sport uitvoering hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Een Yaris, die heeft het ook. Dus ook een vrouwenauto. En dat klopt ook wel, want 9 van de 10 keer als ik een Yaris zie rijden zit er een vrouw in.

De echte mannenauto's die ik ooit reedt hadden een luxe uitrusting, maar geen spiegel in de zonneklep voor de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit... ...Toen sex nog vies was en "ik reedt" nog met dt geschreven werd zeker... :+
Hoe diep willen mensen nadenken over wat een vrouwenauto kwalificeert :X Je hoort wel dat mensen het hebben over compenseren, maar het lijkt ook op een ander vlak te werken: seksuele onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
ebia schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Een Yaris, die heeft het ook. Dus ook een vrouwenauto. En dat klopt ook wel, want 9 van de 10 keer als ik een Yaris zie rijden zit er een vrouw in.

De echte mannenauto's die ik ooit reedt hadden een luxe uitrusting, maar geen spiegel in de zonneklep voor de bestuurder.
Tja, dan snap ik niet wat je met je opmerking nou eigenlijk wilde zeggen. Eerst zeg je "spiegel = vrouwenauto", oftewel niet kopen. Daarna zeg je "mijn Yaris heeft het ook dus is ook een vrouwen auto", oftewel het boeit mij ook niks wat mensen over mijn auto denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 15-09 22:13
Seks is nog steeds smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:28

Matis

Rubber Rocket

Ik vind de Grande Punto een erg gave wagen. Het is jammer dat de auto niet binnen mijn budget valt, maar ik hij staat zeker op mijn lijstje van mogelijke opvolgers :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 16-09 11:51
Heb er pas 1 aangeschaft, 1.4 t-jet (turbo). En het rijdt verdomde lekker moet ik zeggen. Vind juist de koplampen en gril (niet het evo grilletje) erg mooi van de Punto, beetje maserati look. Maar dat is uiteraard mijn mening, wat vrienden ervan vinden zou me echt geen moer kunnen schelen. Maar ... die vinden hem ook gewoon mooi dus dat probleem heb ik sowieso niet.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
max schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:54:
[...]

Tja, dan snap ik niet wat je met je opmerking nou eigenlijk wilde zeggen. Eerst zeg je "spiegel = vrouwenauto", oftewel niet kopen. Daarna zeg je "mijn Yaris heeft het ook dus is ook een vrouwen auto", oftewel het boeit mij ook niks wat mensen over mijn auto denken.
Ik heb nooit gezegd niet kopen. Ik zei alleen dat het een vrouwenauto was... want als de fabrikant 99% mannelijke kopers in zijn doelgroep heeft dan hoeft dat spiegeltje in de zonneklep er echt niet in te zitten. En ja, het boeit mij dus inderdaad geen ene reedt (;)) wat mensen van mijn auto vinden; een auto kopen is voor mij 90% verstand en 10% gevoel. 9 van de 10 Yaris rijders zijn oude kadavers en vrouwen, maar dat is alleen maar gunstig voor mijn inruilwaarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mijn 1e (en vorige) leasebak was een Grande Punto. Prima auto, fors uitgerust voor niet al te veel geld, en reedt prima.
Had de 1.3 diesel (de 25% bijtelling versie, niet de hudige 14% versie, ze schelen elkaar qua vermogen niet gek veel geloof ik), en dat was meer dan voldoende voor die auto. Vlot zat, en met 6-bak ook nog eens lekker stil op de snelweg.
Nee, prima wagen, 3,5 jaar met veel plezier in gereden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

PWM schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:18:
Nou nou, we hoeven nu ook niet te doen of vrouwen geen gevoel voor mooie auto's hebben. Mijn vrouw (geloof me, geen manlijk trekje te vinden) doet standaard haar raam open als een een Ferrari of Masserati langs komt, even luisteren.

Veel vrouwen vinden dat type auto's echt wel heel mooi, en kunnen het heus waarderen (afhankelijk hoe je er in gaat zitten natuurlijk).
Dat wordt ook nergens beweerd dat vrouwen niet van auto's houden toch?

Maar ik vind iemand in een mooie wagen niet per definitie aardiger dan iemand in een renault. En dat terwijl ik een mooie auto wel kan waarderen.

Mijn vriendin vond het zelf ook een stuk beter om als we dan toch een bmw cabrio kochten meteen maar op zoek te gaan naar een 330ci. _/-\o_

Hhm maar ze heeft wel een punto gehad, maar dat was een waardeloos kuthok. Stuurbekr was ruk, zoop als een ketter, lawaai, traag. Maar die is niet te vergelijken met de huidige grande punto, denk ik...

[ Voor 22% gewijzigd door Flagg op 09-08-2011 20:57 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind dat spiegeltje eigenlijk wel handig bij het scheren. Hoef ik de binnenspiegel niet te verstellen. En ik heb er ook nog een lichtje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47

sebasd

loopt op espresso

Flagg schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:50:
[...]

Hhm maar ze heeft wel een punto gehad, maar dat was een waardeloos kuthok. Stuurbekr was ruk, zoop als een ketter, lawaai, traag. Maar die is niet te vergelijken met de huidige grande punto, denk ik...
Volgens mij ook niet, maar ik ga toevallig een paar dagen de proef op de som nemen en mijn GP inruilen voor een Punto Mk2b. Ervaringen met de Punto Mk1 heb ik ook niet.

Edit: geef mij mijn GP maar. Een Mk2 is wel echt een behoorlijke stap terug, (nog) veel meer plastic en een bijzonder vage besturing.

[ Voor 12% gewijzigd door sebasd op 11-08-2011 07:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vind het wel spijtig dat sommige mensen meer afgerondere vormen op auto's associëren met vrouwelijk/gay. Er zijn zo wel een paar vrienden van mij met die mindset :/

Nuja, ik vind het een leuke auto, heb al tal van garages gechecked en ik blijf nog steeds bij men mening, het design, de opties en de relatief vlotte motor + lage verzekering zijn allemaal mooi meegenomen

Zit nu wel met een klein dillema:

Een Punto kopen met erbij: mooie velgen, schroevenset twv een paar honderden euro's, maar dan zonder dak en climatecontrol. 88000km gereden voor €7800
http://www.2dehands.be/au...e+punto&pcpl=&pc_id=&afd=

Of een standaard punto met climate control, en evenveel PK + een dak! Die dan nog eens 1050€ goedkoper is, heeft wel 93.900 km gereden..
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=199154689

Welke is meer aantrekkelijker door jullie autokenners?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 17:48 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Die 6k km verschil lijkt me niet zo heel erg interessant, je zit hooguit wat dichterbij een onderhoudsbeurt die de andere auto niet veel later ook moet krijgen.

Ik zou voor de tweede gaan, al was het alleen maar omdat ik de velgen onder de eerste spuuglelijk vindt. :+ De standaard 17" Fiat-velgen onder de tweede zijn IMO een stuk mooier. Climate Control wil je volgens mij ook niet meer missen als je het eenmaal gewend bent. Houd je er trouwens wel rekening mee dat zo'n Skydome-dak wat hoofdruimte wegneemt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:55:
Die 6k km verschil lijkt me niet zo heel erg interessant, je zit hooguit wat dichterbij een onderhoudsbeurt die de andere auto niet veel later ook moet krijgen.

Ik zou voor de tweede gaan, al was het alleen maar omdat ik de velgen onder de eerste spuuglelijk vindt. :+ De standaard 17" Fiat-velgen onder de tweede zijn IMO een stuk mooier. Climate Control wil je volgens mij ook niet meer missen als je het eenmaal gewend bent. Houd je er trouwens wel rekening mee dat zo'n Skydome-dak wat hoofdruimte wegneemt?
Ja de standaard velgen zijn wel leuk, maar deze vind ik persoonlijk ook wel mooi, deze zijn dan op zijn beurt ook wel vet

En dat van dat dak wist ik niet, maarja, ik ben 1.73m groot, dus dat zal wel meevallen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

Ja de standaard velgen zijn wel leuk, maar deze vind ik persoonlijk ook wel mooi, deze zijn dan op zijn beurt ook wel vet
Dat zijn dezelfde velgen als jouw tweede link, gewoon de originele Fiat-velgen. Alleen dan in een kleurtje gespoten. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Aaah hehe had ik niet gezien

• Het Fantoom
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:46:
Vind het wel spijtig dat sommige mensen meer afgerondere vormen op auto's associëren met vrouwelijk/gay. Er zijn zo wel een paar vrienden van mij met die mindset :/

Nuja, ik vind het een leuke auto, heb al tal van garages gechecked en ik blijf nog steeds bij men mening, het design, de opties en de relatief vlotte motor + lage verzekering zijn allemaal mooi meegenomen

Zit nu wel met een klein dillema:

Een Punto kopen met erbij: mooie velgen, schroevenset twv een paar honderden euro's, maar dan zonder dak en climatecontrol. 88000km gereden voor €7800
http://www.2dehands.be/au...e+punto&pcpl=&pc_id=&afd=

Of een standaard punto met climate control, en evenveel PK + een dak! Die dan nog eens 1050€ goedkoper is, heeft wel 93.900 km gereden..
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=199154689

Welke is meer aantrekkelijker door jullie autokenners?
Waarom zijn beide Punto's voorzien van een Ferrari-logo?
Laatst zag ik in België ook al een Alfa Brera met Ferrari-logo's achter de wielkasten geplakt, is dat daar mode ofzo?

• gwystyl
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het Fantoom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

Waarom zijn beide Punto's voorzien van een Ferrari-logo?
Laatst zag ik in België ook al een Alfa Brera met Ferrari-logo's achter de wielkasten geplakt, is dat daar mode ofzo?
Is dat niet 'gewoon' het Abarth logo?

Afbeeldingslocatie: http://images.fiat.com/abarth/MOSS/nl/SiteCollectionImages/Abarth_Logo.gif

Dat is een plaatje dat op de snelle fiats geplaatst wordt.

edit: Bij de eerste link lijkt het reclame naast het kenteken (hebben belgen wat ruimte over tov nederlandse platen), de tweede link lijkt eigenlijk ook meer op een ferrari logo dan een abarth logo. Ik snap het in geen van beide gevallen :)

edit 2: de Grande Puno Abarth (of Abarth GP zo je wil) ziet er nog iets sportiever uit dan beide linkjes: http://www.gummen.org/for...-Fiat-Grande-Punto-Abarth

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 11-08-2011 22:11 ]

• Het Fantoom
Nee geen Abarth, het waren duidelijk steigerende paardjes.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:03

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb niet alle posts gelezen en wellicht is dit een beetje te OffTopic maar wil het toch even gemeld hebben. Ik rijd nu zelf ook tijdelijk een fiat punto evo, mijn auto reparatie wegens inbraak, maar moet zeggen dat het niet te vergelijken is met een golf. De wegligging van deze auto is echt een drama als je het mij vraagt, dan heb ik het natuurlijk niet over de abarth uitvoering. Ik heb regelmatig in een golf gereden en deze zijn qua rijcomfort toch wel een stuk beter. Ik persoonlijk zou mij niet storen aan het feit of een auto veel voorkomt of niet. Verder kan ik niet zeggen dat ik de punto een vrouwenauto vind. Persoonlijk vind ik het een auto voor zowel mannen als vrouwen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Golf is ook een segment hoger (C), de Grande Punto kan je beter vergelijken met de Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47

sebasd

loopt op espresso

Xander schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:55:
Het onderhoudsinterval op een GP is 30000km, dus de kans is groter dat die van 93k km die beurt al heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
sebasd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:29:
[...]
Het onderhoudsinterval op een GP is 30000km, dus de kans is groter dat die van 93k km die beurt al heeft gehad.
Mwah, vlak voor je een auto verkoopt nog een dure beurt geven, ik weet het niet.
Volgens de advertentie heeft de tweede er een bij 86.000km gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Lekker belangrijk dat het een vrouwenauto is. Ik heb ook een vrouwenauto, couldn't care less. Oh wacht ... ik ben een vrouw :P Het verlichte spiegeltje op de zonneklep is wel handig.

Mijn ex-vriendje was extra blij met zijn auto omdat er zoveel 'chicks' in reden, dat vond hij juist leuk. Dat was trouwens niet echt een vrouwenauto.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind het niet echt een vrouwenauto, maar ook geen stoere mannenbak ofzo. ;) Daarbij zou het me niet zoveel kunnen schelen eigenlijk, zolang hij niet roze is met Hello Kitty stickers erop kan je je als man bijna overal wel in vertonen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:31:
Een echte man geeft geen zak om wat anderen denken en heeft een eigen mening :+
De beste reactie op deze suffe vraag :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 2 Laatste