Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1Ck
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05-2021
Na het lezen van de FAQ, regels en BBG aanschaf threads ben ik super nieuwsgierig geworden naar die Hazro 27 inch monitoren. Ik heb nog niemand negatief er over zie praten, maar vraag me nu af of iemand hem daadwerkelijk heeft besteld. Zoja, zou diegene dan misschien zijn ervaring willen delen.

Daarnaast heb ik wat andere vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.
- Ik heb dus gelezen dat schermen een zogenaamd native resolutie hebben. De resolutie waarop het scherm eigenlijk is ontworpen. Bij deze Hazro is dat hoger dan 1920x1080, nl. 2560 x 1440. Echter denk ik wel dat ik ga gamen op 1920x1080. Is dit dan een probleem? Heb je dan een scaler nodig om 1920x1080 goed scherp te kunnen weergeven? Op TFT central staat dat er in het WA model 2 scalers ziten, maar ze refereren dan steeds naar 10 en 8 bit. Ik snap dit niet zo goed, denk dat ik een denkfout maak hier. Daarnaast zeggen ze ook dat de inputlag 3x zo hoog wordt bij de WA versie door juist die scalers. help!

- 'het dooie pixelverhaal'
in de BBG lees eerst topic staat dat als er geen class staat opgegeven je ervanuit moet gaan dat het een class I scherm is, maw, dus foutloos moet zijn. Toch vind ik dit tricky. Weet iemand hoe dit met Hazro zit? Ik kan het zelf niet echt vinden. Als het scherm uit NL zou komen zou ik het niet zo erg vinden, maar ff heen en weer naar ENG is natuurlijk niet handig :S Ik heb zoiets dat als het een Class I monitor zou zijn dat je dat toch als verkoopargument op je website zou zetten.

- Zijn er nog meer mensen geintereseerd om zo een scherm te kopen? Ik heb namelijk in mijn mail naar Hazro geschreven dat ik geintereseerd ben om meerdere schermen te kopen. Aanvankelijk voor het bedrijf waar ik werk, maar als dit niet door gaat kunnen we misschien als tweakers onder elkaar wat regelen. De onderstaande reply van Hazro op mijn email geeft aan dat er iets te regelen valt.

Na contact opgenomen te hebben met de resellers van Hazro zelf zeiden ze het volgende:
Many thanks for showing interest in Hazro monitors. Warranty on all Hazro monitors is 36 months regardless of the customers location. As your based in the EU, there are no import costs involved and you only pay additional shipping.

Overclcockers are a UK only reseller. We service international customers directly.

The panels are glossy with or without the glass. We suggest that you purchase non-glass versions if reflections are an issue.

Whilst we haven't announced it yet, the HZ27WA will be swapped with a new model titled 'HZ27WD' [the only difference will be that this will have Displayport along with all the additional ports found on the HZ27WA]. Also, we don't actually sell non-glass models directly from our site but can do if a few units are ordered.

If you would like to purchase 5 sets directly from Hazro, I suggest you contact our Sales Manager who may reduce the price or offer you an better deal than whats published on the website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1Ck
Hier is nog wat achtergrondinformatie van het scherm:

Uitgebreide test en specs: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hazro_hz27wa.htm

Officiele Hazro site: http://www.hazro.com/HZ27WA.php

HD video van een gebruiker die zijn configuratie filmt: YouTube: ‪Hazro HZ27WC LED I-PS 27 inch Monitor‬‏ - YouTube

Stand van de Britse Pond (pound sterling): http://www.wisselkoersen....raph.aspx?valutaid=514312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47
In dit en dit topic op overclockers.co.uk is ook heel wat informatie te vinden.
Ikzelf ben ook van plan om deze (Hazro HZ27WC) monitor te kopen. Ik ben dan ook van plan om het via overclockers.co.uk te doen omdat enkel deze de monitor zonder glasplaat verkopen. Ze zeggen wel enkel aan UK klanten te verkopen, maar tweaker SytseHartvelt, die de monitor daar gewoon heeft kunnen kopen, bewijst dat het dus ook kan als Europese klant. Ik ga, als ze de monitor er effectief vrijdag op voorraad is, deze daar dan ook proberen te bestellen. Ik zal dan hier ook melden of het lukt, en zal natuurlijk mijn eerste bevindingen ermee posten.
Als je hier de handleiding downloadt, dan kom je ook te weten welke Class het is, het staat er ergens in.
En om op je eerste vraag te antwoorden: Je videokaart heeft als ik me niet vergis wel een scaler, dus 1080P ga je gewoon fullscreen zien.
Overigens zijn als je die twee topics helemaal leest die ik gaf, de meeste mensen wel tevreden. Enkel hebben veel mensen die de versie met glasplaat hebben wel last van reflecties.
Ook iets wat het melden waard is, is dat de WC versie geen HDCP heeft, dus je kan bijvoorbeeld geen (niet zomaar alleszins) blu-ray films afspelen.
Wat ook een probleem met de HD5xxx serie van AMD blijkt te zijn is dat je niet in de BIOS kan geraken. Al melden sommige mensen dat ze dit probleem ook ondervinden met de HD6xxx serie. Hazro meldde zelf dat ze dit aan AMD hadden gemeld, en dat dit mogelijk opgelost was in een toekomstige driver van AMD.
Een recent probleem, dat momenteel nogal besproken wordt in één van de topics is iets i.v.m. de zwartweergave. Sommige mensen zien het onderscheid er niet tussen. (Tussen verschillende soorten zwart) Al blijkt dit enkel een probleem te zijn bij selecte gevallen, sommigen hebben er namelijk geen last van.
Voor mensen die toch de glasplaat zouden willen nemen, veel mensen hadden hier last van Stof onder de glasplaat. Hazro meldde wel dat ze dit hadden opgelost door hun productie te verplaatsen naar een Class 1 cleanroom.
Nog een klein weetje, het paneel in de Hazro HZ27WA/C is hetzelfde als dat in het Apple Cinema Display, dat te bewonderen is in veel winkels. Dus als je de beeldkwaliteit eens wil zien, kan je het Apple Cinema Display eens gaan opzoeken in winkels zoals de Media Markt. Wel zit er op het ACD een glasplaat, dus als je de versie zonder glasplaat neemt, zullen de reflecties minder erg zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 02-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1Ck
Hey Jo,

In mijn correspondentie kreeg ik te horen dat dus binnenkort de WA versie wordt vervangen door de WD versie. Dan komt er ook een Displayport op. Misschien wil je hier even op wachten? Ik weet niet of het scherm dezelfde prijs krijgt.

Ja de apple cinema had ik van de week al bekeken, echt een mooi scherm!

Ik hoop dat alles goed gaat met de shipping/ordering etc.. laat ff weten wat je ervan vind! Ben ook echt benieuwd of je goed op 1920x1080 kan gamen. Als ik namelijk mijn laptop op een andere resolutie als mijn native resolutie in stel krijg ik altijd een verkloot beeld.

Groet Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Aangezien ik toch enkel van plan was om mijn PC te verbinden d.m.v. DVI heb ik geen Displayport nodig, dus niet echt een reden om erop te wachten.
Zal ik zeker laten weten, ik hoop echt dat het goed gaat, want heb nog nooit zo'n groot pakket laten overkomen van het VK. Al moet het eerst nog lukken om het verzonden te krijgen, misschien zijn de werknemers zich er intussen van bewust dat het eigenlijk alleen naar het VK mag verzonden worden. (Hopelijk niet natuurlijk :p)
Er is trouwens even terug deze thread verschenen om overclockers.co.uk in verband met problemen met de Hazro HZ27WC. Al deze problemen geven me toch wat twijfels over de aankoop, al zie je dan ook weer mensen die er dolgelukkig mee zijn en amper tot geen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Hazro HZ27WA en de Dell U2711, ben ook erg benieuwd of het beeld er nog een beetje uitziet op 1920x1080.

Het voordeel van de Hazro is voor mij is dat het stroomverbruik lager ligt en dus logischerwijs ook minder warmte zou moeten produceren. Helaas nog steeds geen airco dus hoe minder hitte er van de apparatuur afkomt hoe beter! Vind het ronduit bizar dat ze aan gewone consumenten niet de versie zonder glas aanbieden, heel veel mensen zitter er niet op te wachten en het maakt de prijs enkel hoger lijkt mij.

Moet zelf trouwens sowieso nog even wachten voordat ik uberhaupt weet of ik de één dan wel de ander ga aanschaffen, moet eerst nog de benodigde resolutie uit de laptop zien te krijgen waarvoor ik nog op onderdelen zit te wachten.

Ik heb zojuist Azerty (de webshop) gemailed met de vraag of zij niet als reseller dienst willen doen in Nederland, ik zal nog een reactie plaatsen (of deze updaten) als ik daar een antwoord op krijgt.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er1Ck schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:50:
.
- Ik heb dus gelezen dat schermen een zogenaamd native resolutie hebben. De resolutie waarop het scherm eigenlijk is ontworpen. Bij deze Hazro is dat hoger dan 1920x1080, nl. 2560 x 1440. Echter denk ik wel dat ik ga gamen op 1920x1080. Is dit dan een probleem?
Alle TFT schermen hebben een nativeresolutie, en hiervan afwijken is in de regel toch mindere beeldkwaliteit.
Bij sommige monitoren valt dit best mee, bij anderen ziet het er niet uit, maar ik vind zelf gamen op de native resolutie wel het fijnst.

Wat je natuurlijk altijd kan doen is gebruik maken van de scalingoptie van de monitor of van de GPU, dan heb je wat zwarte randjes, maar heb je wel netjes 1:1 pixelmapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Xthemes.us schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:53:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Hazro HZ27WA en de Dell U2711, ben ook erg benieuwd of het beeld er nog een beetje uitziet op 1920x1080.

Het voordeel van de Hazro is voor mij is dat het stroomverbruik lager ligt en dus logischerwijs ook minder warmte zou moeten produceren. Helaas nog steeds geen airco dus hoe minder hitte er van de apparatuur afkomt hoe beter! Vind het ronduit bizar dat ze aan gewone consumenten niet de versie zonder glas aanbieden, heel veel mensen zitter er niet op te wachten en het maakt de prijs enkel hoger lijkt mij.

Moet zelf trouwens sowieso nog even wachten voordat ik uberhaupt weet of ik de één dan wel de ander ga aanschaffen, moet eerst nog de benodigde resolutie uit de laptop zien te krijgen waarvoor ik nog onderdelen zit te wachten.

Ik heb zojuist Azerty (de webshop) gemailed met de vraag of zij niet als reseller dienst willen doen in Nederland, ik zal nog een reactie plaatsen (of deze updaten) als ik daar een antwoord op krijgt.
Aan consumenten verkopen zij wel de non-glass versie, maar enkel via overclockers.co.uk. Dit kwam omdat veel mensen daar klaagden dat de glas versie te veel reflecteerde. Volgens henzelf verkopen ze enkel aan UK customers, maar iemand uit NL is erin geslaagd hem daar gewoon te kopen, en ik ga het ook proberen zodra hij op voorraad is, dus hopelijk ontstaat daar dan wat meer duidelijkheid rond.
Ik vraag me overigens wel af waarom ze het niet via hun eigen site verkopen, het lijkt me dat ze dan meer verdienen. (Ervan uitgaande dat Overclockers ze goedkoper inkoopt bij hen)
Wat me net opviel bij overclockers was echter het volgende: "3yr RTB Warranty (UK customer only)". Zou dit willen zeggen dat als ze hem toch naar mij zouden verzenden, ik er helemaal geen garantie op heb?
Ikzelf was (ben) overigens ook aan het twijfelen over de Dell en de Hazro, maar wat me een vervelend probleem lijkt met de Dell is die matte coating, welke volgens sommige mensen erg storend is.
Als het echter niet lukt om de non-glass versie te kopen bij overclockers, ga ik ook eens contact opnemen met Hazro zelf. Ik zie niet in waarom ze er niet eentje minder kunnen sturen naar overclockers, en die dan naar mij sturen. Maar volgens de mail die Er1Ck kreeg zou je dan meerdere non-glass monitors moeten kopen... ben eens benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, hopelijk lukt het allemaal gewoon via overclockers.co.uk! :p

Hazro heeft trouwens een reactie gepost in de thread die ik in een eerder bericht gaf:
quote: Hazro
We do read comments and monitor feedback. Our support email address is given on page 12 of every instruction manual printed. Customers often go through the trouble of taking pics of faults which should be emailed in if support is required.

The BIOS not displaying is a graphics card issue and nothing to do with the monitor. We have confirmation from AMD that its their cards at fault and a f/w is due. We have tried 2 non-Hazro dual-link monitors on the same cards and found the same issue. The BIOS appears fine on most other cards [both nVIDIA and AMD]. As mentioned previously, 100% compatibility is never guaranteed by any vendor - its incorrectly assumed by customers. This applies to both hardware and software. As an example, we unsuccessfully spent a day trying to get a HP scanner to work on MAC OS 'SNOW' Leopard [having worked fine for years on the standard 'Leopard']. The scanner is now surplus to our requirements as its not compatible with the OS upgrade.

To tie in comments made on other posts: Our Warranty policy is unique to our setup in the UK and is often compared to vendors who offer no quibble on site returns & zero dead pixel guarantees etc. etc. We're not there yet [and will never be] as we don't accept e.g. returns for 'defects' or 'faults' which are in fact, optical characteristics of the panel. A monitor being 'not fit for purpose' is subjective. Backlight non-uniformity is one example i.e. panel bleed may be a problem for some whilst others will never notice. Similarly, we had a RMA request once where a customer reported high input lag during gaming and therefore, for him, the monitor was 'not fit for purpose'. Its important to quantify these which we've done [to some extent] in our pixel defect and non-uniformity policies.

Finally, the fact that all our stock is sold out is proof of how satisfied customers and OCUK are. There will always be issues and we can say for certainty that no future Hazro monitor will be 100% problem-free [we publicize this whilst other OEMs choose to simply swap out products upon receipt of a claim without acknowledging underlying problems]. There are no shortage of horror stories on these forums [from customers who purchased from reputable brands].

[ Voor 31% gewijzigd door Jo... op 03-08-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Overclockers UK verkoopt enkel de WC-versie (wat klinkt dat toch raar ;)) zonder de glasplaat. Deze is voor mij niet echt interessant omdat ik minstens 2 aansluit mogelijkheden nodig heb zodat ik 2 apparaten tegelijkertijd kan aansluiten en d.m.v. een knopje op het scherm van input kan wisselen. Heb nog wel gekeken of hier niet omheen valt te werken d.m.v. een DVI-switch maar die doen vrijwel allemaal enkel single-link DVI. De enige dual-link switch die ik heb kunnen vinden zou uit australië moeten komen, en echt mooi is het ook niet zo'n apart kastje.

[edit]
Volgens mij heb je door de EU regelgeving altijd recht op garantie voor een bepaalde periode en als het niet door de verkoper (Overclockers UK) wordt gedaan dan is volgens mij Hazro alsnog verantwoordelijk er voor. Maar goed dat is weer zo'n "what if" geval waardoor ik zelf ook niet met een gerust hart iets zou willen kopen.

Zelf zou ik nog wel kunnen leven met de glasversie alhoewel mijn voorkeur naar een niet-glas versie uitgaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Xthemes.us op 03-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Xthemes.us schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:21:
Overclockers UK verkoopt enkel de WC-versie (wat klinkt dat toch raar ;)) zonder de glasplaat. Deze is voor mij niet echt interessant omdat ik minstens 2 aansluit mogelijkheden nodig heb zodat ik 2 apparaten tegelijkertijd kan aansluiten en d.m.v. een knopje op het scherm van input kan wisselen. Heb nog wel gekeken of hier niet omheen valt te werken d.m.v. een DVI-switch maar die doen vrijwel allemaal enkel single-link DVI. De enige dual-link switch die ik heb kunnen vinden zou uit australië moeten komen, en echt mooi is het ook niet zo'n apart kastje.
Nee hoor, de WA-versie hebben ze ook zonder glasplaat. Echter is deze er wel vrij duur, hij kost er ongeveer 550 pond, terwijl de WA-versie met glasplaat bij Hazro zelf maar ongeveer 490 pond kost. De monitor is trouwens op OCUK hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ah je, je hebt volledig gelijk overheen gekeken.

Zoals eerder beloofd zou ik posten als ik een reactie terug had gekregen van Azerty, en die heb ik.
"We zullen het overleggen met de productmanager"

Dus wie weet, met een beetje geluk een NL reseller erbij? Ik hoop dat ze er brood in zien want dan gaat mijn voorkeur toch echt wel uit naar de Hazro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Er1Ck schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:50:
...maar als dit niet door gaat kunnen we misschien als tweakers onder elkaar wat regelen.
Inkoopacties mogen niet georganiseerd worden op Tweakers.net (ook niet via DM).

Overigens twijfel ik een beetje over de toegevoegde waarde van dit topic. Voorlopig zal ik hem wel open laten, maar ik zal dit topic wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Kid Jansen schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Inkoopacties mogen niet georganiseerd worden op Tweakers.net (ook niet via DM).

Overigens twijfel ik een beetje over de toegevoegde waarde van dit topic. Voorlopig zal ik hem wel open laten, maar ik zal dit topic wel in de gaten houden.
Er is eigenlijk nergens een plaats om ervaringen te posten met deze monitors, want hij staat bijvoorbeeld niet in de PW. Eventueel kan ik wel een mooie startpost maken met de specificaties, bekende problemen, aankoopmogelijkheden, ervaringen van tweakers, foto's, ...
Er is bijvoorbeeld toch ook een topic om ervaringen te delen en informatie op te doen over de Dell Ultrasharp serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Als jij een topic wil maken voor de Hazro schermen zoals [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 17 er is voor Dell UltraSharp schermen dan vind ik dat prima.

Met de specificaties zou ik je ook nog wel kunnen helpen, want ik weet meer van die schermen dan dat Hazro opgeeft.

Geef het topic maar de titel "[TFT] Hazro beeldschermen topic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jo... schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:26:
[...]

, want hij staat bijvoorbeeld niet in de PW.
Je kunt hem dan ook gewoon toevoegen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat heeft alleen niet zoveel zin, want hij heeft toch geen resellers in Nederland of België, dus hij krijgt dan geen prijs. En producten zonder prijs kan je alleen vinden door er direct op te zoeken, maar je zal hem dan niet in Pricewatch categorie Monitoren zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dan kun je er natuurlijk WEL een userreview over schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Daar heb je een punt, dat heb ik ook gedaan met productreview: HP Elitebook 8560w review door Kid Jansen. Die kan je alleen bij Switch Automatisering in Oldenzaal kopen als je student of medewerker van Universiteit Twente bent.

Ik denk dat dit topic nu beter dicht kan, aangezien we nu [TFT] Hazro beeldschermen topic hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.