Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe krijg je 2 a 3 potten mayo per maand op?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

Dennis1812

Amateur prutser

Kan je niet grotere flessen mayo kopen?
Remia Fritessaus classic XL #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi199161

Dat heb je niet in een maand leeg hoor.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis1812 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:46:
Kan je niet grotere flessen mayo kopen?
Remia Fritessaus classic XL #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi199161

Dat heb je niet in een maand leeg hoor.
Dat is geen mayo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee, fritessaus.
Maar 80% van de mensen gebruiken het door elkaar heen.
En Remia mayo of remoa fritessaus zit echt maar weinig verschil in eerlijk gezegd.

Een goede mayo wint het sowieso. Maar dan nog is enkele potten per maand erg veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:04:
[...]

Nee, fritessaus.
Maar 80% van de mensen gebruiken het door elkaar heen.
En Remia mayo of remoa fritessaus zit echt maar weinig verschil in eerlijk gezegd.

Een goede mayo wint het sowieso. Maar dan nog is enkele potten per maand erg veel.
Valt mee als je een groot gezin heb, misschien zijn ze wel met 4 a 6 personen.

Misschien kijken maar emmers bij de groothandel ofzo met een pompje erop voor naast de koffiemachine 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

In plaats van hazelnoot siroop zit er ineens mayo in mn koffie.
Nee bedankt.

Ik merk toch dat de wekelijkse uitgeven weer wat toenemen hier. Producten die weer wat prijziger worden.
Dat "goedkoper" worden merk ik weinig van.

En alle frisdrank waar zuivel in zit om suikertax te vermijden is echt ranzig.
Dus koop maar gewoon normale. Dat is die paar cent wel waard.

Ook niet fijn voor lactose intolerante mensen. Overal zuivel instoppen om belasting te ontduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:22
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar wij komen met 2 (mijn vrouw en ik) uit op 1000€ / 1200€ per maand
We gaan wel naar Delhaize (een van de duurste supermarkten die er zijn)

1200€ per maand is wel inclusief restaurant bezoek en dranken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wolfp4ck schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:28:
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar wij komen met 2 (mijn vrouw en ik) uit op 1000€ / 1200€ per maand
We gaan wel naar Delhaize (een van de duurste supermarkten die er zijn)

1200€ per maand is wel inclusief restaurant bezoek en dranken
En wat geef je aan boodschappen uit?
Dus geen restaurant en terrassen en broodjes buiten de deur?

Maar echt boodschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
broodjes buiten de deur zijn daar niet ingerekend. (50€ per maand ongeveer give or take)
Restaurant (1 maal per maand, wel) ook afhaal zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Aan wat geven we het uit. Ik heb geen flauw idee...

Ik neem meestal items van het huismerk,
Verzorgingsproducten van Dove en H&S voornamelijk voor mijn vrouw, ik gebruik een stuk zeep dat soms een hele maand meegaat.
Vrouwlief heeft ook heel graag haar wekelijkse zalm schotel, tonijn schotel.
Ik nam vroeger nogal eens duurdere stukken vlees mee, maar daar ben ik mee gestopt.
Elke 2-3 weken wasproducten en wasverzachter.
En vrouwlief neemt ook elke week een 15€ aan chocolade mee :)

Ik kook meestal, en beperk me tot goedkopere zaken (en groentjes uit mijn moestuin) maar om 1 of andere reden geraken we niet onder de 1000€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik geef zo 200 uit bij de Hanos kom ik achter, ben eens van een paar maanden gaan tellen.
Daarboven op de AH die thuisbezorgt (elke week minimaal 50E), 1-2x per week losse boodschappen (ook zo 10-20E), een bierabonnement (50E/maand) , wijn en sterk en lunch buiten de deur. Koffie ook nog wel 50E vrees ik zo, ik drink wel 2 kilo van Brandzaak weg.

Veel geld. Ik haal ook regelmatig wat speciaalbier, geef ik zo nog 100E/maand aan uit bovenop die 50. Had dit weekend een blikje van 14E :X (https://moersleutel.com/nl/product/8y-neptune/)

We zijn met zijn tweeen maar eten alleen kwaliteitsspul, maar weer bijna geen halffabrikaten. Weinig fris, altijd meerdere kazen (hanos...). Zelden blikvoer. Als mensen langskomen en ze zouden met trek naar huis toe gaan, of niet lekker eten zou ik dat heel vervelend vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 28-08-2024 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBigApple
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
NicoHF schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:13:
[...]

Valt mee als je een groot gezin heb, misschien zijn ze wel met 4 a 6 personen.

Misschien kijken maar emmers bij de groothandel ofzo met een pompje erop voor naast de koffiemachine 😂
Haha dit maakt mijn dag, een emmer met pomp op de aanrecht. Daar ga ik voor :)
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen en we kopen de Remia Mayolijn (0,5L) ivm allergieen/intoleranties.
We eten vaak aardappelschijfjes of krieltjes omdat we dit lekkerder vinden dan gekookte aardappel, en bij de krieltjes en schijfjes doen we mayo. Er zijn inderdaad nog wel goedkopere maar die kunnen niet vanwege de ingredienten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 21:26
Gezin van 4 => +- 400 euro per maand schat ik. Ik let er niet op maar koop wel altijd strak in (bulk, acties). We eten waar we zin in hebben en zijn geen fan van rundvlees. Dus veel kip en varkenproducten in bulk. Als er fris is dan nooit merkproducten maar bv First Choice ofzo, idem met bier is het aanbieding of huismerk. Soms flesje wijn (4a6€ fles). Iemand die 1k uitgeeft begrijp ik soms niet zo goed als je daar dan niets op kan besparen. Wij met onze 400 euro, als ik er de knip in wil kan er bijna 100 euro af denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:57
Hier 2 volwassenen en een kind van anderhalf. We laten elke week Picnic langskomen, die bestelling vullen we door de week aan met dingen die op zijn en bestellen dan op zondag. Brood kopen we dagelijks bij de bakker en kaas bij de kaasboer.

Verzorgingsproducten en luiers etc. kopen we bij de drogist of speciaalzaken.

Gemiddeld komen we hiermee rond de €800 per maand uit. Hetzelfde bedrag als voor ons zoontje er was maar toen kochten we wat meer wijn en borrelhappen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Wolfp4ck schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:35:

Verzorgingsproducten van Dove en H&S voornamelijk voor mijn vrouw, ik gebruik een stuk zeep dat soms een hele maand meegaat.
Ik nam vroeger nogal eens duurdere stukken vlees mee, maar daar ben ik mee gestopt.

Ik kook meestal, en beperk me tot goedkopere zaken (en groentjes uit mijn moestuin) maar om 1 of andere reden geraken we niet onder de 1000€
Elke 2 a 3 weken wasproducten en wasverzachter? Wow!
In mijn 1 persoonshuishouden koop ik 1 pak wasmiddel poeder (500? gram) formil en 1 fles natuurazijn bij de Lidl en daar doe ik denk ik een jaar mee (duurt zo lang dat ik me niet kan herinneren wanneer de vorige aankoop was) Dus daar valt wel wat te besparen. De formil is de beste uit de test van de consumentenbond dus aan kwaliteit boet je niet in. Truc is vooral om minder te gebruiken dan voorgeschreven en daadwerkelijk een maatschepje te gebruiken om het af te meten.
Is ook nog eens beter voor de wasmachine dan vloeibare middelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18

ptjuh

New day, same old shit

Boodschappen en veel producten zijn wel echt een stuk duurder geworden inderdaad.

Daarom ben ik toch maar weer eens gaan kijken op dit Topic.
maar zo te lezen doen wij het zo slecht nog niet.

We gebruiken standaard ongeveer 150 euro per week ( 750 euro per maand in budgetpot) voor een 2 volwassenen en 3 kinderen. Het grootste gros van de boodschappen komt via Jumbo bezorgd en we halen dan nog Kaas, groente & Fruit op de wekenlijkse markt. Brood komt bij de bakker vandaan. En daar kunnen we tegenwoordig ook brood van de dag ervoor kopen met 35% korting. Dus dan betaal je 2 euro inplaats van 3 euro voor je brood.

Sommige maanden hebben dan maar 4 weken en dan laten we de 150 euro op het budget potje staan voor wanneer we bij een actie frisdrank / Bier enzovoort kopen. Of wanneer we een verjaardagsfeestje hebben en dat kost toch ook wel echt opeens 150/200 euro extra.

Zo levert ons budget potje van 750 euro per maand ruimte en flexibiliteit als je keer extra geld uitgeeft aan een verjaardag en/of om te hamsteren.

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wij (2p) storten maandelijks 1000 op de gedeelde rekening, ik denk dat ~700 naar boodschappen gaat.

Grote boodschappen halen we bij de Lidl en de verfijnde bij de AH.
Persoonlijke verzorging is voor eigen rekening, gezamenlijke verzorging betalen we van de gezamenlijke rekening (bv tandpasta).

[ Voor 61% gewijzigd door SURFivor op 29-08-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 21:44
Naar aanleiding van dit topic ook maar eens gaan kijken wat wij per maand aan boodschappen uitgeven. Wij (2 personen) zitten zo rond €500 per maand. Dit is inclusief persoonlijke verzorgingsproducten. Alcohol drinken wij niet, meestal calorie arme drankjes, water, koffie en thee.
Boodschappen doen wij vooral bij de Aldi en de Lidl. Het overige halen we bij de AH of Jumbo en de HEMA. Vlees(kip) halen we op de markt. Daarnaast gaan we regelmatig naar die Grenze, dat is een discount drogist die vaak scherpe partij aanbiedingen heeft in levensmiddelen en persoonlijke verzorgingsproducten. Naast dat boodschappen stukken duurder zijn geworden geldt dit wat mij betreft ook voor persoonlijke verzorgingsproducten zoals (A-merk) shampoos en deodorant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Normaal geef ik (alleen) ongeveer €160 per maand uit in de supermarkt (voornamelijk de AH die het dichtste bij is), maar de afgelopen 3 maanden zit ik rond de €220!

Uit mijn snelle analyse blijkt dat het grotendeels komt omdat ik de laatste tijd veel ijs eet en dat is gewoon erg duur, zelfs in de aanbieding :9

Wat verder flink duurder is geworden:
-Vlees (kip)
-Fris/sap
-Kant-en-klaarmaaltijden (voorheen was er een vaste bonusaanbieding 2 met korting maar dat is niet meer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29
Wolfp4ck schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 00:35:

€15 chocola in de week? Dat is (in de aanbieding) 2 kilo Milka chocolade :D

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

henri86 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

€15 chocola in de week? Dat is (in de aanbieding) 2 kilo Milka chocolade :D
Ligt er nogal aan waar je het haalt, bij een chocolaterie is het veel minder, bij de Aldi meer ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
Wij (2 volwassenen) doen het de ene maand met ongeveer €350 en de andere maand met €450.
Ongeveer 90% gaat via de Picnic bezorgdienst en enkele versproducten van de markt en of een kleine lokale super/ winkel.

Kan hierbij wel een kanttekening neerzetten dat ik een jaar terug we het met ongeveer €100 minder aankonden.

Ja we kiezen wel veel eigen merk producten en letten op aanbiedingen (en bij de aanbiedingen rekenen we ook vaak na of het echt een aanbieding is).

Verzorgingsproducten zijn niet in bovenstaande meegenomen maar dat bestellen we vaak 1x in de 2 a 3 maanden uit het buitenland. In Nederland is dat belachelijk duur geworden. Zelfs Amazon die naar mijn idee net onder de middenmoot zit met de prijzen scoort dan toch even goedkoper dan de diverse webwinkels in Nederland. Als ik de verzorgingsproducten mee ga rekenen komt er ongeveer €20 per maand bij.

Een paar weken terug liep ik op de markt en zag ik ook een verzorgingsproducten kraam. Omdat ik daar eigenlijk nooit zoiets had gekocht ging ik daar kijken maar ik heb direct geleerd dat dit op de markt behoorlijk prijzig kan zijn. Er waren ook goedkopere prijzen maar de verkoper hanteerde daar een limiet op van 1 en sommige 2 per klant. Hierdoor was het dan weer eigenlijk niet interessant genoeg.

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:34
Cave_Boy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:10:
Wij (2 volwassenen) doen het de ene maand met ongeveer €350 en de andere maand met €450.
Ongeveer 90% gaat via de Picnic bezorgdienst en enkele versproducten van de markt en of een kleine lokale super/ winkel.

Kan hierbij wel een kanttekening neerzetten dat ik een jaar terug we het met ongeveer €100 minder aankonden.

Ja we kiezen wel veel eigen merk producten en letten op aanbiedingen (en bij de aanbiedingen rekenen we ook vaak na of het echt een aanbieding is).

Verzorgingsproducten zijn niet in bovenstaande meegenomen maar dat bestellen we vaak 1x in de 2 a 3 maanden uit het buitenland. In Nederland is dat belachelijk duur geworden. Zelfs Amazon die naar mijn idee net onder de middenmoot zit met de prijzen scoort dan toch even goedkoper dan de diverse webwinkels in Nederland. Als ik de verzorgingsproducten mee ga rekenen komt er ongeveer €20 per maand bij.

Een paar weken terug liep ik op de markt en zag ik ook een verzorgingsproducten kraam. Omdat ik daar eigenlijk nooit zoiets had gekocht ging ik daar kijken maar ik heb direct geleerd dat dit op de markt behoorlijk prijzig kan zijn. Er waren ook goedkopere prijzen maar de verkoper hanteerde daar een limiet op van 1 en sommige 2 per klant. Hierdoor was het dan weer eigenlijk niet interessant genoeg.
Waar koop die verzorgingsproducten dan? Via Duitsland?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• Wolfp4ck
sebastiaan89 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

In mijn 1 persoonshuishouden koop ik 1 pak wasmiddel poeder (500? gram) formil en 1 fles natuurazijn bij de Lidl en daar doe ik denk ik een jaar mee (duurt zo lang dat ik me niet kan herinneren wanneer de vorige aankoop was) Dus daar valt wel wat te besparen. De formil is de beste uit de test van de consumentenbond dus aan kwaliteit boet je niet in. Truc is vooral om minder te gebruiken dan voorgeschreven en daadwerkelijk een maatschepje te gebruiken om het af te meten.
Ik weet het, doseren is een oud kwaad.
Ik ga deze week echter eens proberen met pads van boni komt toch op een -75% besparing per dosering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik denk dat wij ~600-700 per maand uitgeven aan boodschappen. 2 volwassenen en 1 jong kind.

90% bij AH: We bestellen 1 en soms 2 keer per week, meestal tussen de 50 en 100 euro. Soms nog een incidentele boodschap in de winkel en eens in de zoveel tijd voor voorraadartikelen naar de Lidl. Ik houd zelf niet van boodschappen doen en onze kleine is nogal ongeduldig dus het bestellen is ideaal. Het samen opruimen van de boodschappen is dan wel weer leuk.

We eten niet veel vlees, maar recent voor het eerst bij Zorgnatuur besteld en dat is extreem goed bevallen ten opzichte van supermarkt vlees. Het vlees daar is wel 1,5-3x zo duur maar het kwaliteits- en smaakverschil vind ik gigantisch. Voordeel is dat je alles ingevroren binnenkrijgt en maandenlang kan bewaren. Minder, maar beter dus voor ons.

@Cave_Boy Waar bestellen jullie verzorgingsproducten dan? Dit is op de een of andere manier nooit echt bij me op gekomen...

• Cave_Boy
Space21 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:18:
[...]

Waar koop die verzorgingsproducten dan? Via Duitsland?
Vaak inderdaad Duitsland. Het helpt ook als je eerst een VPN verbinding maakt met een land en dan naar die website gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 22:43
Cave_Boy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Vaak inderdaad Duitsland. Het helpt ook als je eerst een VPN verbinding maakt met een land en dan naar die website gaat.
Op welke websites bestel je dit dan? En leveren zij gewoon in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verzorgingsproducten heb ik wel eens via
https://www.supermarkt24h.de/ (komt met DHL aan. Dacht 10 euro verzenden)
Amazon..de
Amazon.uk

Naja diverse Amazon's eigenlijk

Edeka24 deed ik ook maar die is nu meen ik alleen Duitsland

https://www.kaufland.de/ (niet elk deel verkoopt ook naar buitenland.

Vergeten Lidl.de erbij te zetten (scheelde soms wel wat en de aanbiedingen van spullen waren soms ook leuker maar ook die doet maar een bepaald gebied in Duitsland nu ondanks dat ze DHL doen).

[ Voor 24% gewijzigd door Cave_Boy op 30-08-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:54
Pfff afgelopen twee maanden 1000 per maand en dan voor ons idee niets geks gedaan. Met z'n tweetjes en dreumes van 1. En dan drinken we nagenoeg alleen water.
Hoog tijd om prijsbewuster te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Hertog_Martin schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:57:
Pfff afgelopen twee maanden 1000 per maand en dan voor ons idee niets geks gedaan. Met z'n tweetjes en dreumes van 1. En dan drinken we nagenoeg alleen water.
1000 euro is wel heel veel. Zelfs met luiers voor een dreumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:38
Ik was afgelopen week weer in Nederland voor werk (woon in Zweden) en heb ook wat boodschappen gedaan. Ben echt geschrokken van de prijzen. Tientallen procenten gestegen in een paar jaar tijd. Hoe kan iedereen dit betalen? Ik weet dat veel salarissen ook een redelijke inflatiecorrectie gehad hebben (niet her geval in Zweden, 3% en je bent al dankbaar op je blote knieën), maar boodschappen plus koopwoningen lijken alleen maar bereikbaar voor mensen die 3x modaal verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Orangelights23 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:37:
Ik was afgelopen week weer in Nederland voor werk (woon in Zweden) en heb ook wat boodschappen gedaan. Ben echt geschrokken van de prijzen. Tientallen procenten gestegen in een paar jaar tijd. Hoe kan iedereen dit betalen? Ik weet dat veel salarissen ook een redelijke inflatiecorrectie gehad hebben (niet her geval in Zweden, 3% en je bent al dankbaar op je blote knieën), maar boodschappen plus koopwoningen lijken alleen maar bereikbaar voor mensen die 3x modaal verdienen.
Normale Nederlanders mogen ook blote voeten kussen voor 3 tot 5%.
Inflatiecorrectie en hogere stijgingen is enkel voor het rijke luis volk. Die met een gek accent praten en een bakfiets hebben zeg maar.
Vergeet niet dat merendeel op tweakers een rijke bubbel is. Ook al zien ze zichzelf niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 01-09-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 20:46

de Peer

under peer review

Dennis1812 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:58:
[...]

Normale Nederlanders mogen ook blote voeten kussen voor 3 tot 5%.
Inflatiecorrectie en hogere stijgingen is enkel voor het plebs.
Vergeet niet dat merendeel op tweakers een rijke bubbel is. Ook al zien ze zichzelf niet zo.
Plebs = juist het klootjesvolk. Neem aan dat je dat met normale Nederlander bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

de Peer schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:01:
[...]

Plebs = juist het klootjesvolk. Neem aan dat je dat met normale Nederlander bedoelt.
Dank voor t wakker zijn. Enigzins edit.

Immers is tweakers absoluut geen afspiegeling van het normale volk. Zeker niet qua inkomens.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis1812 op 01-09-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
"Het gemiddelde bruto verdiende uurloon steeg in 2023 met 7,0 procent. Dit is de grootste loonstijging in 45 jaar. De bruto verdiende lonen namen meer toe dan de cao-lonen. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe uitkomsten."

Bron:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...g%20van%205%2C9%20procent.

Valt wel mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sebastiaan89 schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:49:
"Het gemiddelde bruto verdiende uurloon steeg in 2023 met 7,0 procent. Dit is de grootste loonstijging in 45 jaar. De bruto verdiende lonen namen meer toe dan de cao-lonen. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe uitkomsten."

Bron:

Valt wel mee toch?
Na inflatie van 10% het jaar ervoor zijn we er gemiddeld 3% op achteruit gegaan. De meeste dan nog meer.

Ontopic:
Hier met 2 volwassenen en een baby gaat er zo'n €500 per maand doorheen.
Sinds de kleine er is vinden we het gemak van uitgekookt wel even prima. Zodra de prakhapjes komen gaan we wel weer terug (en zal de rekening weer naar beneden gaan) naar de supermarkt.

Eigenlijk besparen we veel geld met een kind: niet meer uit eten, vakanties, lange reizen of spontane uitjes :+

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

sebastiaan89 schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:49:

Bron:

Valt wel mee toch?
Wat heb je aan gemiddelden dan?
En met inflatie schiet je nog steeds omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:32
Hertog_Martin schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:57:
Dat is wel veel ja, het zou interessant zijn om je kassabonnetjes eens te bewaren en te posten :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
No Hands schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:41:
[...]

Dat is wel veel ja, het zou interessant zijn om je kassabonnetjes eens te bewaren en te posten :)
Ze staan allemaal in m'n AH App maar helaas kan je niet makkelijk een data extract doen van alles. Kan ze 1 voor 1 als PDF opslaan, maar is als afbeelding ipv selecteerbare tekst dus zou dan nog met tekst extractie bezig moeten gaan.

Misschien in kader van 'recht op inzage' Albert heijn eens vragen om een datadump :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-09-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hertog_Martin schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:08:
[...]

Ze staan allemaal in m'n AH App maar helaas kan je niet makkelijk een data extract doen van alles. Kan ze 1 voor 1 als PDF opslaan, maar is als afbeelding ipv selecteerbare tekst dus zou dan nog met tekst extractie bezig moeten gaan.

Misschien in kader van 'recht op inzage' Albert heijn eens vragen om een datadump :P
Screenshot? Of zijn ze zo lang dat dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hertog_Martin schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:08:
[...]

Kun je er niet vanaf de website bij? Ik ben met de computer altijd 10x zo snel dan via een of andere 'praktische' app.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
True schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:19:
[...]

Kun je er niet vanaf de website bij? Ik ben met de computer altijd 10x zo snel dan via een of andere 'praktische' app.
Via website zie ik helemaal geen kassabonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:13
Leuk topic dit, ben even een paar pagina's aan het teruglezen.

Gezien ik alles pin was het makkelijk achterhalen: hier 1 persoon (man) en heb de afgelopen maand voor 330euro aan boodschappen uitgegeven (supermarkt & poelier). als single ben ik niet zo van het koken, dus wel relatief veel kant & klaar maaltijden.

of het veel is?...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Frame164 schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:16:
[...]
1000 euro is wel heel veel. Zelfs met luiers voor een dreumes.
Och wij doen ook 1100 zonder dreumes hoor, en dan koop ik dingen als persoonlijke verzorging, maar ook hondenvoer bijvoorbeeld nog niet van de boodschappenrekening. Heel vaak zie je dat boodschappenbudget groeit met inkomsten. Je uitgavenpatroon verandert volgens mij gewoon mee met je salaris

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Hertog_Martin schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:02:
[...]

Via website zie ik helemaal geen kassabonnen.
Maar je weet toch wel ongeveer wat je koopt? Zo lastig kan het toch niet zijn om erachter te komen waar dat geld in kan zitten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:26
JohnR schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:59:
[...]

Och wij doen ook 1100 zonder dreumes hoor, en dan koop ik dingen als persoonlijke verzorging, maar ook hondenvoer bijvoorbeeld nog niet van de boodschappenrekening. Heel vaak zie je dat boodschappenbudget groeit met inkomsten. Je uitgavenpatroon verandert volgens mij gewoon mee met je salaris
Het is de kunst om dat niet gelijk op te laten lopen. Wij doen dat door met een vast weekbudget te werken en die niet te verhogen wanneer er een salarisverhoging aan komt. De salarisverhoging gaat dan rechtstreeks naar de spaarrekening.

Hier geven we zo'n €400 per maand aan boodschappen uit met z'n tweeën. Dat zijn alleen de supermarkten, persoonlijke verzorging etc. zit er niet bij in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het meest vervelende aan de 'maand' berekeningen die ik vaak heb gedaan is het moment waarop je salaris krijg. Dus enkele maanden 5 weken ipv 4.

Ik reken nu dus vooral in weken: het doel is om €100 stabiel te behouden (ipv €120 wat het nu gemiddeld zou zijn) voor met z'n 3en. Merendeel vlees gewoon uit de discount bak van Jumbo (de vriezer is geduldig) en zoveel mogelijk bulk proberen te kopen en geen snacks (chips/etc) op regelmatige basis. Alle aanbiedingen scoren die we ook maar enigszins gebruiken (rijst, knakworsten, crackers, brood). Ik vind het bizar als ik lees dat mensen aan de €1000 kunnen komen met zn 2-3en. Teveel slagerbezoekjes?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
J_C_W schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:21:
Uit mijn snelle analyse blijkt dat het grotendeels komt omdat ik de laatste tijd veel ijs eet en dat is gewoon erg duur, zelfs in de aanbieding :9
Een pareltje bij de Appie, 2 liter tricolore schepijs voor €2,79 en die is heerlijk van smaak. Waterijs huismerk is kwa prijs ook prima te doen, 12 perenijsjes €1,59, chocoladesticks 12 st voor €1,79. Dat zijn prima prijsjes, zelfs de huismerk magnums zijn met €2,59 niet duur maar of ze lekker zijn weet ik niet.

Misschien een tip maar de meeste A-merken verzorging zijn om de week in de actie en in die week vaak in bulk bij Bol nog goedkoper. €14,82 voor 6x150ml dove for men deo is €2,47 per bus. [goedkoper dan kruidvat]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:38
ByteMe_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:05:
Het meest vervelende aan de 'maand' berekeningen die ik vaak heb gedaan is het moment waarop je salaris krijg. Dus enkele maanden 5 weken ipv 4.

Ik reken nu dus vooral in weken: het doel is om €100 stabiel te behouden (ipv €120 wat het nu gemiddeld zou zijn) voor met z'n 3en. Merendeel vlees gewoon uit de discount bak van Jumbo (de vriezer is geduldig) en zoveel mogelijk bulk proberen te kopen en geen snacks (chips/etc) op regelmatige basis. Alle aanbiedingen scoren die we ook maar enigszins gebruiken (rijst, knakworsten, crackers, brood). Ik vind het bizar als ik lees dat mensen aan de €1000 kunnen komen met zn 2-3en. Teveel slagerbezoekjes?
€1000 is veel, maar het meeste supermarktvlees dan weer ranzig. Wij zitten dus ergens in het midden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
remzor schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:02:
[...]

€1000 is veel, maar het meeste supermarktvlees dan weer ranzig. Wij zitten dus ergens in het midden :+
Als je minder ingespoten kip wil, wellicht via https://www.mr-fillet.shop/ bestellen.

Even wachten op de aanbiedingen en je bent zelf goedkoper uit dan de supermarkt :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ByteMe_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:22:
[...]

Als je minder ingespoten kip wil, wellicht via https://www.mr-fillet.shop/ bestellen.

Even wachten op de aanbiedingen en je bent zelf goedkoper uit dan de supermarkt :+
offtopic:
In onbewerkt vlees mag geen water worden toegevoegd. En dan een random webwinkel delen die 'beter' vlees zou leveren helpt toch niemand (al helemaal niet in een topic wat enkel gaat over uitgaves m.b.t. boodschappen). Daarnaast wie zegt dat zij geen water toevoegen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ByteMe_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:05:

misschien eten jullie gewoon weinig? Ik zit rond de 400€ per maand in mijn eentje, ben wel een grote eter.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:16
Salvatron schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:19:
[...]

misschien eten jullie gewoon weinig? Ik zit rond de 400€ per maand in mijn eentje, ben wel een grote eter.
Uhm ik heb wel een beetje moeite met het begrip "grote eter". Calorietjes die je nodig hebt kunnen echt niet een 2x zo grote uitgave voor boodschappen verklaren en zullen echt niet zoveel afwijken van elke andere volwassen man.

Sure fysiek werk / intensief sporten heeft een effect maar echt niet tot de gradatie wat jij hierboven probeert te claimen.

Je hebt natuurlijk zeker verschil in het aantal eetmomenten en eetpatroon van mensen, zo valt het me elke keer weer op hoe weinig avondeten mijn broer eet als ik er een keer ga eten. Maar daar komt een uur na het eten alweer het kaasplankje op tafel. Of meer kleinere eetmomenten nu perse beter of slechter zijn voor je boodschappen budget zou ik niet kunnen zeggen.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Janpietertje89 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:52:
[...]

Uhm ik heb wel een beetje moeite met het begrip "grote eter". Calorietjes die je nodig hebt kunnen echt niet een 2x zo grote uitgave voor boodschappen verklaren en zullen echt niet zoveel afwijken van elke andere volwassen man.

Sure fysiek werk / intensief sporten heeft een effect maar echt niet tot de gradatie wat jij hierboven probeert te claimen.

Je hebt natuurlijk zeker verschil in het aantal eetmomenten en eetpatroon van mensen, zo valt het me elke keer weer op hoe weinig avondeten mijn broer eet als ik er een keer ga eten. Maar daar komt een uur na het eten alweer het kaasplankje op tafel. Of meer kleinere eetmomenten nu perse beter of slechter zijn voor je boodschappen budget zou ik niet kunnen zeggen.
Ik zit normaal rond de 3000 kcal per dag gemiddeld. Mijn uitgaven zijn vrij normaal en niet speciaal duur, dus als anderen veel minder uitgeven moet dat ergens door worden verklaard. Aanbiedingen zullen het niet zijn want zoveel schelen die aanbiedingen niet, dus dan moet het wel zo zijn dat iemand die veel minder uitgeeft gewoon veel minder eet. Waar zal het verschil in uitgaven anders door komen?

Verder ging het niet zozeer om mijn uitgaven die volgens mij vrij normaal zijn, maar om die van de ander

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 05-09-2024 01:26 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 5 september 2024 @ 01:20:
[...]

Ik zit normaal rond de 3000 kcal per dag gemiddeld. Mijn uitgaven zijn vrij normaal en niet speciaal duur, dus als anderen veel minder uitgeven moet dat ergens door worden verklaard. Aanbiedingen zullen het niet zijn want zoveel schelen die aanbiedingen niet, dus dan moet het wel zo zijn dat iemand die veel minder uitgeeft gewoon veel minder eet. Waar zal het verschil in uitgaven anders door komen?
Uit de bedrijfskantine...
Dan zijn het geen boodschappen.. :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49
Dit topic loopt al vanaf 2011.
Heeft het eigenlijk nog wel zin, want de prijzen zijn sinds die tijd nogal veranderd.
En wat valt onder de maandelijkse boodschappen? Alleen de spullen die je eens per maand koopt, alle supermarkt aankopen, alle eet- en drinkwaren?

En ik dacht dat opsom topics bij Tweakers niet mochten.

Soms ben ik bijna gelukkig

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:17
JukeboxBill schreef op donderdag 5 september 2024 @ 01:31:
Dit topic loopt al vanaf 2011.
Heeft het eigenlijk nog wel zin, want de prijzen zijn sinds die tijd nogal veranderd.
En wat valt onder de maandelijkse boodschappen? Alleen de spullen die je eens per maand koopt, alle supermarkt aankopen, alle eet- en drinkwaren?

En ik dacht dat opsom topics bij Tweakers niet mochten.
Ik denk alles :) over boodschappen gesproken woon zelf dicht bij de Duitse grens scheelt ook wel een paar euro's daar

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Heel vaak zie je dat boodschappenbudget groeit met inkomsten. Je uitgavenpatroon verandert volgens mij gewoon mee met je salaris
Valt wel mee hoor. Het is geen gegeven dat het veranderd, mensen laten het veranderen. Wij zijn ooit begonnen met 50 gulden in de week (per persoon). Dat zou nu 35 euro per persoon per week zijn (volgens de inflatie calculator van het cbs). Ik heb nu m'n budget op 400* euro in de maand gezet. Vorig jaar hadden we daar nog 47 euro van over :D Dus in 25 jaar zijn we van 35 euro in de week naar, zeg maar, 50 euro in de week (per persoon) gegaan. We hebben in die tijd wel meer salarisverhoging gehad...

* hier zit geen kosten bij voor de katten en uit-eten is ook een eigen budget

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Is op zich ook logisch denk ik. Ik heb een tijdje echt weinig inkomen gehad en toen lukte het voor 30 euro per week voor twee mensen. Nu zitten we op het dubbele (wat nog steeds vrij weinig is denk ik vergeleken met anderen).

Je moet dan wel keuzes maken als rijst of aardappelen? aardappelen zijn goedkoper. Welk vlees is in de aanbieding? Dan eten we dat.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:29:
[...]

Valt wel mee hoor. Het is geen gegeven dat het veranderd, mensen laten het veranderen. Wij zijn ooit begonnen met 50 gulden in de week (per persoon). Dat zou nu 35 euro per persoon per week zijn (volgens de inflatie calculator van het cbs). Ik heb nu m'n budget op 400* euro in de maand gezet. Vorig jaar hadden we daar nog 47 euro van over :D Dus in 25 jaar zijn we van 35 euro in de week naar, zeg maar, 50 euro in de week (per persoon) gegaan. We hebben in die tijd wel meer salarisverhoging gehad...

* hier zit geen kosten bij voor de katten en uit-eten is ook een eigen budget
Het is ook niet als je miljonair wordt dat je jezelf dan tonnetje rond eet, er zal wel een bovengrens aan de logica zitten (tenzij je Kim Schmitz bent ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 05-09-2024 08:35 ]

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Insert12 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:55:
[...]

Het is de kunst om dat niet gelijk op te laten lopen.
Ik geniet liever van luxe en extra inkomsten. Ik kan prima leven van m'n salaris en boodschappen is niet een van de dingen waar ik überhaupt op wil bezuinigen.

/(bb|[^b]{2})/

• Wolfp4ck
THE_BASE schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:02:
[...]

En toch is het zo. De maand begint bij ons de 25e en we zitten nu op 201,65 euro. ;)

Gewoon slim inkopen en veel rijst en pasta eten.
@THE_BASE kan je je consumptie patroon (alles) eens neerpennen?
bvb
- Smorgens eten en drinken we dit of dit
- Overdag dit en dit
- Smiddags dit en dit
...

Alsook, is dat bedrag enkel voeding of ook verzorging ?

Ik ben gewoon heel benieuwd hoe jullie dit volhouden, ik denk niet dat ik het zou kunnen.

@NeFoRcE 2000 freaking EURO voor kinderopvang ??? Meen je dat nu ?

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfp4ck op 05-09-2024 09:36 ]

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:26
JohnR schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:16:
[...]

Ik geniet liever van luxe en extra inkomsten. Ik kan prima leven van m'n salaris en boodschappen is niet een van de dingen waar ik überhaupt op wil bezuinigen.
Een weekbudget betekent niet meteen dat je moet bezuinigen. Een goed gekozen weekbudget geeft je alleen een handvat. Wij kunnen prima wekelijks onze boodschappen doen en daarnaast uit lunchen gaan, afhalen en ergens koffie met een taartje doen.

Door te werken met een weekbudget hebben we juist rust gevonden in onze uitgaven en leven we relaxter dan toen we er niet mee werkten. Iedere maandag beginnen we weer met een geldbedrag en weten we waar we voor die week aan toe zijn. Ondertussen sparen we ook nog eens rustig door.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:33:
[...]

bvb
- Overdag dit en dit
- Smiddags dit en dit
...

Ik ben gewoon heel benieuwd hoe jullie dit volhouden, ik denk niet dat ik het zou kunnen.

Goh, dat is eventjes geleden. We ontbijten inderdaad niet veel en lunchen kunnen we op kantoor. Dat zal ongetwijfeld veel schelen. Aan de andere kant eten wij glutenvrij, dus dat zorgt wel weer voor duurdere producten. Verzorgingsproducten vallen er gewoon binnen, maar die koop je niet wekelijks.

De ene maand is natuurlijk wel wat duurder dan de andere i.v.m. ik noem maar wat: frituurolie, olijfolie, toiletpapier, gehakt of kipfilet. Maar gewoon een beetje opletten, dan lukt het budget prima. Overigens ben ik wel iets flexibeler geworden en minder zuinig. :9

[ Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 05-09-2024 10:35 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wolfp4ck schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:33:
[...]

bvb
- Overdag dit en dit
- Smiddags dit en dit
...

Ja, maar zoals aangegeven krijgen we wel een stukje terug qua KOT. Maar dan nog is het een gigantische kostenpost. Het loont haast om gewoon minder te werken (maar dat is een andere discussie).

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 16:37

Orac

Ik mis je papa.

ByteMe_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:22:
[...]

Halal geslacht en niet biologisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
True schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:32:
[...]

offtopic:
In onbewerkt vlees mag geen water worden toegevoegd. En dan een random webwinkel delen die 'beter' vlees zou leveren helpt toch niemand (al helemaal niet in een topic wat enkel gaat over uitgaves m.b.t. boodschappen). Daarnaast wie zegt dat zij geen water toevoegen.
Het is al jaren en jaren lang bekend dat we bedonderd worden met het vlees, waar gewoon water ingespoten wordt.
Het mag misschien niet maar het gebeurt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
readytoflow schreef op dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:50:
Een paar keer per jaar maak ik een 'scan' van onze bankrekeningen. Even kijken of er geen vreemde dingen ageschreven worden en daarnaast gewoon eens kijken waar het geld allemaal naar toe gaat.

Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is? En wellicht zijn er nog tips om gemak met minder geld uitgeven te kunnen combineren?
Hier worden de huishoudelijke uitgaven gewoon in een excelbestand bijgehouden.
Dus nooit geen verrassingen.
En nog nooit meer uitgegeven dan er binnenkwam dus ook geen noodzaak om op wat dan ook te gaan besparen. Zeker niet op de essentiële uitgaven zoals boodschappen.
Er zit ook geen regelmaat in de uitgaven want hier is er niet zo iets als een "boodschappendag".
Dreigt de voorraad op te geraken even naar de winkel en dan terug aanvullen. De ene maand geef je afhankelijk van wat er aangevuld moet worden - dan weinig uit en de ander weer wat meer.
Vlees eten we thuis sowieso niet dus dat valt al niet onder de boodschappen.
En vis een tweetal keren per week.
"Boodschappen" is hier ook niet een afzonderlijke rubriek in de huishoudelijke uitgaven.
Het totaal zit zo tussen de 500 en 2000 € per maand voor een gezin van twee personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 23:31
Hier €400-€500 met 2 volwassenen en 1 peuter. Altijd naar de Nettorama en Dirk vd Broek. Goedkoopste supermarkten die er zijn. Zelfs goedkoper dan de Lidl die stiekem met bepaalde producten erg prijzig is.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:22
CryptoNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:51:
Hier €400-€500 met 2 volwassenen en 1 peuter. Altijd naar de Nettorama en Dirk vd Broek. Goedkoopste supermarkten die er zijn. Zelfs goedkoper dan de Lidl die stiekem met bepaalde producten erg prijzig is.
Ik kom geregeld bij de LIdl. Wat voor producten zijn stiekem prijzig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 23:31
jordy89 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:27:
[...]

Viel mij laatst op dat de appelmoes bijvoorbeeld duurder was dan elders en ook vlees, want er zat minder in de verpakking dan bij de Nettorama etc. Als je erop gaat letten valt het op. Veel dingen zijn er goedkoop,maar over een hele kar vol boodschappen is de Lidl niet de goedkoopste. Dat zijn de Nettorama en de Dirk van den Broek.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Netto zeker nog eens door de 10% extra op A merken. En vaak hele goede aanbiedingen.
En Dirk is geweldig. Maar helaas niet in de buurt hier.

Assortiment Nettorama is wel wat kleiner dan een AH bijvoorbeeld. Maar ik kon er geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jordy89 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:27:
[...]

Ze zijn continu met de prijzen bezig en de aanbiedingen vind ik ook steeds ingewikkelder worden. Ze hebben aanbiedingen, aanbiedingen die je alleen krijgt met de app en dan nog aanbiedingen waar je een bon voor moet activeren en dan nog XXL verpakkingen die soms duurder zijn dan de normale verpakking.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:49
Via onderstaande link een prijsvergelijking van supermarktartikelen tussen 2000 en 2022:
https://www.plusonline.nl...n-aardappels-tot-zuurkool

De prijzen in 2024 lijken in 2 jaar net zo hard gestegen als tussen 2000 en 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kees_1 schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:52:
Via onderstaande link een prijsvergelijking van supermarktartikelen tussen 2000 en 2022:

De prijzen in 2024 lijken in 2 jaar net zo hard gestegen als tussen 2000 en 2022.
Nu zitten we afgelopen twee jaar met een enorme inflatie en grote stijging in energiekosten (die ook doorberekend worden in de producten) en de decenia daarvoor met een economische crisis, supermarktoorlogen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

Honesty

kattenneus!

Marzman schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:52:
[...]

Ze zijn continu met de prijzen bezig en de aanbiedingen vind ik ook steeds ingewikkelder worden. Ze hebben aanbiedingen, aanbiedingen die je alleen krijgt met de app en dan nog aanbiedingen waar je een bon voor moet activeren en dan nog XXL verpakkingen die soms duurder zijn dan de normale verpakking.
De producten met korting met bon zijn er een stuk minder geworden, af en toe gratis dingen, dingen die je met de app krijgt, producten die uit het assortiment gaan en voor de rest schiet het niet op(15% ofzo)
Die xxl moet je inderdaad opletten,. Vroeger was het gewoon 2 extra.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Honesty schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 06:43:
[...]

De producten met korting met bon zijn er een stuk minder geworden, af en toe gratis dingen, dingen die je met de app krijgt, producten die uit het assortiment gaan en voor de rest schiet het niet op(15% ofzo)
Die xxl moet je inderdaad opletten,. Vroeger was het gewoon 2 extra.
Het zijn wat meer aanbiedingen en wat minder bonnen geworden, maar ik zie nog steeds 9 bonnen die ik zelf moet activeren (die van de webshop niet meegerekend), en dan hebben ze regelmatig een soort minigame die je moet spelen voor een bon (een goal scoren waar het onmogelijk is om te missen, of een bon open krassen met je vinger). Dan vind ik het systeem van AH beter met de bonuskaart, zelfs als je die niet hebt dan gebruikt de kassiere gewoon haar kaart. De kans dat je een korting mist omdat je iets fout doet is veel groter dan bij AH. Ook zit op de Lidl bij ons een metalen dak, dat betekend dat ik in de winkel van mijn data over moet op hun wifi maar ik heb al gehad dat bonnen die dan geactiveerd lijken dan opeens niet meer geactiveerd zijn (dus je kan ook niet thuis al alles activeren voor je boodschappen gaat doen). Of dat je in de winkel staat en hun wifi niet werkt dat is ook al een paar keer geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 10-09-2024 07:01 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ik heb van geen enkel warenhuis "bonnen" of een app voor "kortingen".
Met die onzin kan ik me echt niet bezig houden.
Maar iedereen zijn hobby uiteraard. :)

Uit nieuwsgierigheid eens opgezocht: in de maand augustus 238,47 € uitgegeven aan boodschappen in warenhuizen.

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 10-09-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Blijft een leuk topic om ervaringen van anderen te lezen. Helaas is vergelijken o.b.v. maandbedragen toch echt onmogelijk, omdat er zoveel variabelen en interpretaties zitten in die uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:14
CryptoNL schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:33:
[...]

Viel mij laatst op dat de appelmoes bijvoorbeeld duurder was dan elders en ook vlees, want er zat minder in de verpakking dan bij de Nettorama etc. Als je erop gaat letten valt het op. Veel dingen zijn er goedkoop,maar over een hele kar vol boodschappen is de Lidl niet de goedkoopste. Dat zijn de Nettorama en de Dirk van den Broek.
De Dirk is volgens mij de goedkoopste supermarkt over de gehele linie van basis tot A-merken. Op de website schapr kun je producten vergelijken en dan zie je dat Dirk er vaak het beste uitkomt.
Vroeger ging ik naar de Lidl of Aldi, maar zoals jij al zegt, viel het mij op dat deze flink duurder zijn geworden sinds corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiceMeatball
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-02 09:02
sebastiaan89 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

Hoe gebruik je dan de wasmiddel en de azijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan89
Gewoon, waspoeder in vak 2 (hoofdwas) (1/4 van de aanbevolen dosering) en een scheutje azijn in vak* (wasverzachter)
Ik gebruik witte natuurazijn, iets met een kleurtje lijkt mij af te raden.

[ Voor 4% gewijzigd door sebastiaan89 op 16-09-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
sebastiaan89 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:51:
Gewoon, waspoeder in vak 2 (hoofdwas) (1/4 van de aanbevolen dosering) en een scheutje azijn in vak* (wasverzachter)
Ik gebruik witte natuurazijn, iets met een kleurtje lijkt mij af te raden.
En wat voor temperatuur was je dan?

Ik gebruik trouwens als ik de was eens doe helemaal geen wasverzachter, het gaat toch in de droger dan wordt het wel redelijk zacht.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
30 graden voor kleding en 60 graden voor beddengoed/handdoeken.
Azijn is er ook niet zozeer voor "wasverzachten" maar meer tegen geurtjes en naar mijn idee helpt het ook tegen vlekken, vooral die veroorzaakt door huidvet/zweet.
De fles natuurazijn van de Lidl gaat jaren mee en die euro zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En tip: je handdoeken voor keuken, theedoeken en vaatdoeken op 90.
Goed voor je machine om af en toe op 90 te draaien.

En als je gele doekje vergaan is gooi je hem weg. maar ze gaan best lang mee stiekem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:08:
En tip: je handdoeken voor keuken, theedoeken en vaatdoeken op 90.
Goed voor je machine om af en toe op 90 te draaien.

En als je gele doekje vergaan is gooi je hem weg. maar ze gaan best lang mee stiekem.
Die doe ik idd ook regelmatig.
95 graden en dan met de handdoeken uit de schuur en dweil. Zonder zeep want dat zit er dan genoeg nog in de machine vastgeplakt getuige het schuim dat ontstaat en de geur van wasmiddel in de gewassen stukken.

Vrouwlief doet alles op 40 als het treft en dan begint de boel te stinken als je niet regelmatig even een hete was doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sowieso beddengoed, normale handdoeken en ondergoed op 60 hier.
Maar ik ben wel een autist qua wassen, temperatuur, welk wasmiddel en verzachter etc en sorteren.

Mijn vrouw weet amper hoe dat ding werkt.

Ik was het en zorg dat het droog wordt. (Ik ben heel selectief in wat er in de droger mag) En zei strijkt het.
Ieder zn taak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
kees_1 schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:52:

Met de nadruk op lijken. Als je naar het gehaal kijkt is het veel maar niet zoveel.

Overigens is het modaal inkomen gestegen van 24000 in 2000 naar ruim 44000 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-06 12:41
Veel teveel. Ben volgens mij de enige die nog A merken koopt. Olijfolie is 10 euro tegenwoordig.
Kijk ook niet echt naar aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:01

Agent47

I always close my contracts.

Dennis1812 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:21:
Sowieso beddengoed, normale handdoeken en ondergoed op 60 hier.
Maar ik ben wel een autist qua wassen, temperatuur, welk wasmiddel en verzachter etc en sorteren.

Mijn vrouw weet amper hoe dat ding werkt.

Ik was het en zorg dat het droog wordt. (Ik ben heel selectief in wat er in de droger mag) En zei strijkt het.
Ieder zn taak
Handdoeken, theedoeken,vaatdoeken beddengoeden ondergoed op 60 éénmaal per week bij ons.
1 maal per maand wasmachine met 2 vaatwastabletten op 95 graden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:18
Sinds kort gaan we hier de grens over ( half uurtje rijden naar Duitsland ).

Veel producten een stuk goedkoper (niet alles), maar scheelt denk ik wel 150 - 200 per maand. Als ik de drogisterij benodigdheden erbij optel (shampoo, wasmiddel, tandpasta etc. etc.) Scheelt het een stuk meer.

DM is een stuk goedkoper dan Kruidvat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Hollandse kaas in Duitsland jong per kg 6,98 of 5,98 in de aanbieding.
Schweinebraten :9 per kg 5,99 of 5,49 in de aanbieding.
Om over alcoholische dranken maar te zwijgen.
En natuurlijk goedkoper tanken euro95 nu 1,539 :9~ (NL 1,809)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Agent47 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:36:
[...]

Handdoeken, theedoeken,vaatdoeken beddengoeden ondergoed op 60 éénmaal per week bij ons.
1 maal per maand wasmachine met 2 vaatwastabletten op 95 graden.
Die draai je dan leeg?
Waarom gooi je daar geen was bij dan? Leuke textiel/gele doekjes kunnen daar prima tegen.

Je maakt de wc ermee schoon. Ik zou niet eens anders willen dan kookwas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

emeralda schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:33:
Veel teveel. Ben volgens mij de enige die nog A merken koopt. Olijfolie is 10 euro tegenwoordig.
Kijk ook niet echt naar aanbiedingen.
Dan heb je best betaalbare goedkope olijfolie als je daarvoor een liter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:15

DropjesLover

Dit dus ->

Even opgeteld van afgelopen maand, ik kom uit op ~€550.
Gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen <6 jaar oud.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-06 11:37
Wij geven maandelijks tussen de 900-1100 euro uit voor z'n tweeën. Dit is exclusief uit eten (gemiddeld 1 keer per week). Een deel van ons maandelijks bedrag zijn goede wijnen voor bij het avondeten/de borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Er zit niet echt verschil in of je wast op 20, 30 of 40 graden, aangezien de bacterieen pas boven de 57~ dood gaan.
Daarom kan je beter op 20 graden gaan wassen, dat is namelijk het energie zuinigst.
Tenzij je echt vervuilde kleding hebt met oliën bv dan zou je een hogere temperatuur misschien moeten aanhouden.
Maar mijn kleding heeft daar geen last van.

Wat ik doe alles wassen op 20 graden en 1x per week een 60 graden was waar het beddengoed, onderbroeken, sokken, tweedoeken en handdoeken in gaan.

Edit wasverzachter gebruik ik ook niet, alleen wasmiddel.

[ Voor 5% gewijzigd door NicoHF op 16-09-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:46
Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk, voor mijn gevoel zijn we ook echt duur uit. 2 volwassenen en 2 kinderen (2 en 4 jaar). Puur supermarkt tussen 16-8 en 16-9 €792 €915 (was nog een bedrag vergeten). En hier komt dus ook alle Kruidvat, Etos en Hema dergelijk zaken nog bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Arvado op 16-09-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:19

marapuru

db.

Wij eten hoofdzakelijk vegetarisch en zijn per maand (2 volwassenen, 1 kind van 4) tussen de 400 en 500 euro kwijt aan boodschappen. Dat is inclusief drogisterij artikelen zoals shampoo, zeep, tandpasta enzo.

Onze boodschappen zijn veelal huismerk, vervangen vlees dus door tofu, tempeh en noten en gebruiken beperkt zuivel. Enkel yoghurt eigenlijk. We koken veelal vers, geen 'pakjes'.

Boodschappen ook 90% van de tijd bij de Dekamarkt. Soms een uitstapje naar de Jumbo of AH.

[ Voor 10% gewijzigd door marapuru op 16-09-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ronald.42 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:15:
[...]
Vrouwlief doet alles op 40 als het treft en dan begint de boel te stinken als je niet regelmatig even een hete was doet.
Zal dan toch wel eerder aan het gebruik (en onvoldoende luchten) van de wasmachine liggen en minder aan de temperatuur.
Ik (en vrouwlief doet hier de was niet dus ik weet waar ik het in deze over heb) doe uitsluitend* de was op 20, 30 en 40°C. De wasmachine is van 2013 (en heeft toen geen 500€ gekost) en doet het nog steeds zonder mankeren en er komt geen enkele geur uit.
Maar bij iedere wasbeurt wel een scheut azijn in de bak en nooit poederwasmiddel in de bak (altijd rechtstreeks in de trommel). En na de wasbeurt bakje en trommeldeur wagenwijd open om te drogen.

En van de lichte azijngeur in de was vlak na het uithalen valt na enkele uren drogen in zon en wind niets meer te merken.

*Nou ja in al die jaren één keer op 90°C gewassen.

[ Voor 10% gewijzigd door IvoB2 op 16-09-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
IvoB2 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:18:
[...]

Zal dan toch wel eerder aan het gebruik (en onvoldoende luchten) van de wasmachine liggen en minder aan de temperatuur.
Ik (en vrouwlief doet hier de was niet dus ik weet waar ik het in deze over heb) doe uitsluitend* de was op 20, 30 en 40°C. De wasmachine is van 2013 (en heeft toen geen 500€ gekost) en doet het nog steeds zonder mankeren en er komt geen enkele geur uit.
Maar bij iedere wasbeurt wel een scheut azijn in de bak en nooit poederwasmiddel in de bak (altijd rechtstreeks in de trommel). En na de wasbeurt bakje en trommeldeur wagenwijd open om te drogen.

En van de lichte azijngeur in de was vlak na het uithalen valt na enkele uren drogen in zon en wind niets meer te merken.

*Nou ja in al die jaren één keer op 90°C gewassen.
Als het eruit komt en gedroogd is dan is er nog niks aan de hand.
Maar als je dan drie druppen zweet uit je oksels in dat shirt krijgt begint het gelijk te meuren.
Ik dacht eerst dat het aan mij lag, zelfs net onder de douche vandaan en een beetje zweet in zo'n shirt en wat the fuck...

Schijnt dan een één of andere bacterie te zijn die in de was achterblijft.
Heeft me net niet tot wanhoop gedreven zeg maar :o

Maar tegenwoordig hebben we daar dus geen last meer van.

Deurtje en zeepbakje staan altijd open na de was.
Maar ik had/heb het idee dat niet alle zeep oploste en dat daardoor een mooie plakkerige laag met beestjes achter bleef in de machine.
Plus dat dat ding meestal ramvol gepropt werd door het parlement, in mijn beleving moet dat spul nog wat ruimte hebben om rond te klotsen..

Back to de boodschappen, vrouwlief is vandaag weer even naar Duitsland geweest voor de goedkope bulk.
En tankje benzine weer vol.
Uiteindelijk is het maar tientjes wat je bespaard maar goed ze zijn er even weer een dagje uit :)

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Een kleine of korte reactie op een post kan uiteraard, maar probeer niet te ver af te dwalen en het bij het onderwerp te houden!