Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Topicstarter
Ik open deze topic omdat het me handiger lijkt om de ontstane problemen na een OFFICIELE upgrade naar 2.3 die door HTC aangeboden wordt samen te bundelen in 1 topic. Gewoon om andere topicjes leesbaar te houden en men elkaar sneller kan helpen.

Noot: de meeste mensen schijnen niet te begrijpen of te weten dat de officiele HTC 2.3 rom (nog) niet te rooten is. Geen idee hoe lang dat zou duren en of ie ooit te rooten is maar nu op dit moment is dat nog niet het geval en je kan dus niet als je niet tevreden ben over de update ff gaan zitten rooten en een custom rom installeren.....

Voor custom ROMs (aangepaste niet-officiele roms) is er al een ander topic beschikbaar: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Voor gewone prietpraat over de HTC Desire: HTC Desire - Deel 7

Enkele voorbeelden die ik tegenkwam in andere topicjes:
Anoniem: 259643 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:40:
[...]

Ik heb voor deze voor deze update een volledige backup gemaakt met Titanium en deze op mijn sd kaart gezet. Vervolgens het ik de officiële rom van HTC geïnstalleerd. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn telefoon niet meer geroot is en ik dus mijn backup niet terug kan zetten. Unrevoked 3.32 en Gingerbreak 1.2 lijken niet niet te werken.

Als iemand weet hoe ik dit moet oplossen hoor ik het graag.
Anoniem: 207664 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:05:
Wat is dat nu... Ik installeer na de update Handcent opnieuw en nu heb ik plots root access nodig om de LED-melding aan te passen? Dat ging voorheen gewoon zonder...
Alex) schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:48:
Hm, ik dacht dat HTC allerlei dingen (zoals sms-berichten) automatisch back-upte, dat stond voor de flash ook aan. Na flashen weer aangezet, maar m'n sms-berichten zijn toch niet terug :-(
Op de frontpage nieuws: HTC voorziet Desire van Gingerbread is het volgende te lezen:
Door Antiloop, maandag 1 augustus 2011 17:40
Score: 0
even toestel geupdated, batterij wou niet meer opladen (gaf ook uitroepteken aan boven in het scherm)
moest deze even uit het toestel halen, nu laad ie weer wel op (2400mAh accu)

verder kan ik niet zeggen dat ik al voelbaar verschil merk, hopen dat ie nu langer dan 12-18 uur meegaat op een dag

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 02-08-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daarbij meteen maar even de melding dat je er rekening mee moet houden dat er dingen stuk gaan als je de 2.3-update installeert. Zo waarschuwt HTC al dat sms en mms wel eens niet meer kunnen werken. Wat mij betreft is rooten en dan een custom ROM installeren een beter idee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

Laguna

Connaisseur

RoD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:16:
Daarbij meteen maar even de melding dat je er rekening mee moet houden dat er dingen stuk gaan als je de 2.3-update installeert. Zo waarschuwt HTC al dat sms en mms wel eens niet meer kunnen werken. Wat mij betreft is rooten en dan een custom ROM installeren een beter idee :X
Dat stuk gaan van sms/mms geldt alleen voor bepaalde gebieden en die worden bij de disclaimer duidelijk vermeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Laguna schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

Dat stuk gaan van sms/mms geldt alleen voor bepaalde gebieden en die worden bij de disclaimer duidelijk vermeld.
Toch vind ik het onbegrijpelijk dat HTC dit een acceptabele manier vindt om een update te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

RoD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:39:
[...]

Toch vind ik het onbegrijpelijk dat HTC dit een acceptabele manier vindt om een update te lanceren.
No argument there ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Ik zou met je eens zijn als dit gepubliceerd was dmv OTA of zo aan het gewone ondeskundige publiek. Dit is echter gepubliceerd aan developers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

[...]

En het is raar hoe het publiek werd gehypet, het zou er komen en er werd met man en macht aan gewerkt. Geruchten gingen zelfs over een nieuwe Sense versie. En nu het eindelijk zo ver is, is het een update die eigenlijk alleen voor 'tweakers' is.
Ik ben zelf behoorlijk teleurgesteld in deze manier van handelen van HTC en het zal ook zeker mijn keuze voor een volgende telefoon beïnvloeden.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is wel een telefoon die al 1,5 jaar op de markt is hoor, wees blij dat er uberhaupt een update beschikbaar is?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 237909 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:47:
[...]

Ik zou met je eens zijn als dit gepubliceerd was dmv OTA of zo aan het gewone ondeskundige publiek. Dit is echter gepubliceerd aan developers...
Nou vanwege wat master_viper al zegt...
master_viper schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:48:
En het is raar hoe het publiek werd gehypet, het zou er komen en er werd met man en macht aan gewerkt. Geruchten gingen zelfs over een nieuwe Sense versie. En nu het eindelijk zo ver is, is het een update die eigenlijk alleen voor 'tweakers' is.
Ik ben zelf behoorlijk teleurgesteld in deze manier van handelen van HTC en het zal ook zeker mijn keuze voor een volgende telefoon beïnvloeden.
..vind ik dit ook een behoorlijke teleurstelling.
CLB schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:52:
Het is wel een telefoon die al 1,5 jaar op de markt is hoor, wees blij dat er uberhaupt een update beschikbaar is?
De Galaxy S heeft al een 2.3-update en die doet het gewoon. HTC staat bij mij hoog aangeschreven vanwege support en updates. Dat pluspunt zijn ze wmb nu kwijt.

* RoD draait overigens al maandenlang tevreden een custom 2.3-ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
master_viper schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:48:
[...]

Ik ben zelf behoorlijk teleurgesteld in deze manier van handelen van HTC
en het zal ook zeker mijn keuze voor een volgende telefoon beïnvloeden.
Ik ben het deels met je eens, ik ben ook ietwat teleurgesteld. Maar er IS een update uitgekomen en daar ben ik blij om. Wil je omdat deze update niet perfect is overstappen naar bijv Samsung? Hebben zij dan een betere support? Ken je de Samsung I7500 en de support daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
RoD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:55:
De Galaxy S heeft al een 2.3-update en die doet het gewoon.
HTC staat bij mij hoog aangeschreven vanwege support en updates. Dat pluspunt zijn ze nu kwijt.
Galaxy S is nog geen anderhalf jaar op de markt, tevens is de hardware daarvan gewoon wat beter / sneller.
Froyo 2.2 werkt goed, Gingerbread 2.3 is leuk als je wil videobellen wat niet eens kan met een Desire, c'est ca.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14
[...]

De Galaxy S heeft al een 2.3-update en die doet het gewoon. HTC staat bij mij hoog aangeschreven vanwege support en updates. Dat pluspunt zijn ze wmb nu kwijt.

[...]
De tegenhanger van de Galaxy S is bij HTC de Desire HD, en die heeft ook 2.3 gekregen.

[ Voor 62% gewijzigd door Lizard op 01-08-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Lizard schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:58:
[...]

De tegenhanger van de Galaxy S is bij HTC de Desire HD, en die heeft ook 2.3 gekregen.
De Galaxy S is eerder gelanceerd dan de DHD, dus het is m.i. wel correct om de Galaxy S als tegenhanger van de Desire te zien, en niet de DHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:14
Hmmm, ja je hebt gelijk. Op de een of andere manier dacht ik dat de data van de DHD en Galaxy S dichter bij elkaar liggen.

Desire: maart 2010
Galaxy S: juni 2010
Desire HD: oktober 2010

[ Voor 21% gewijzigd door Lizard op 01-08-2011 20:20 . Reden: launchdates toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Galaxy S en de DHD hebben echter grotere ruimte voor de rom en dus was de upgrade eenvoudiger dan voor de Desire. In dat opzicht staan zij wel gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je vergeet wel twee dingen

1) TouchWiz is lang niet zo lomp als Sense.
2) De Galaxy S heeft veel meer intern geheugen.

Voor de rest zag ik het wel aankomen, zo worden immers groter dus ze zullen ook sneller hun support laten vallen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
HTC wilde de update niet meer uitbrengen omdat dit teveel problemen gaf.
Maar omdat dat op zoveel weerstand stuitte hebben ze het zo gedaan.

Nu kies je er bewust voor ipv een OTA die gewoon uitgevoerd worden.

HTC heeft het niet echt goed aan gepakt doordat aan te geven dat er een gingerbread update zou komen zonder dit eerst goed uit te zoeken.

Ik denk persoonlijk dat als je gingerbread wil op de Desire dat je hem het beste kan rooten.
Daarom is dit natuurlijk ook een developer rom.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BastiaanN schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

Voor de rest zag ik het wel aankomen, zo worden immers groter dus ze zullen ook sneller hun support laten vallen.
Das waar, maar als ze dan een update maken, verwacht je ook een fatsoenlijk werkende update. Dat ze dan voorgeïnstalleerde apps zoals Facebook moeten verwijderen heb ik vrede mee.
Anoniem: 237909 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:58:
[...]

Ik ben het deels met je eens, ik ben ook ietwat teleurgesteld. Maar er IS een update uitgekomen en daar ben ik blij om. Wil je omdat deze update niet perfect is overstappen naar bijv Samsung? Hebben zij dan een betere support? Ken je de Samsung I7500 en de support daarvan?
Dat is een oud ding en een mislukte release. Op basis van de reputatie die HTC in die tijd heeft verworven, staan ze ook zo hoog bij mij aangeschreven. Echter, als je naar recentere releases kijkt van HTC en Samsung, zie ik dat HTC zijn voordeel heeft verloren.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 01-08-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
No offense, maar ik snap eerlijk gezegd niet helemaal het nut van dit topic.

Out of the box werkt deze update gewoon goed tot nu toe voor mij.
Alleen als je met root rechten toegang wilt hebben krijg je dus blijkbaar problemen met applicaties?

Want nu lijkt het net alsof deze update out of the box al niet goed werkt.
Als je gewoon een backup maakt van je data is het enige wat je nog hoeft te doen na de update deze data weer terug te zetten. Voor de rest werkt hij voor mij net zo goed als voor de update.

Daarom denk ik dus dat dit meer dat dit een verlengde is van het topic van de custom roms en het rooten.

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat ie bij jou out of the box goed werkt wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Het is en blijft een developers release, waarvan bekend is dat er grote bugs in kunnen zitten. Ook hebben verscheidene mensen al problemen gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
RoD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:29:
Dat ie bij jou out of the box goed werkt wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Het is en blijft een developers release, waarvan bekend is dat er grote bugs in kunnen zitten. Ook hebben verscheidene mensen al problemen gemeld.
Ok, begrip voor dat. Maar dat heeft (zoals ik hier gelezen heb) meer met het root recht te maken dan zonder toch? Grote bugs of iets dergelijks heb ik nog niet gevonden (gelukkig). Kan me het wel enigszins voorstellen, maar voor een bedrijf als HTC mag ik het toch niet hopen.

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RoD schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:29:
Ze nóemen het een 'developer release', maar in de bijgeleverde tekst wordt vermeld dat ze 't zo noemen omdat het voor 'expert users' is. De doelgroep is dus verre van developpers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Er gaat een gerucht dat deze update tevens je toestel debrand, iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:18:
Er gaat een gerucht dat deze update tevens je toestel debrand, iemand die dat kan bevestigen?
Wat denk je zelf? :?

Eventuele branding zit in de firmware. Die firmware overwrite je nu met 100% HTC firmware. En er komt geen 'brand' aan te pas.

Dus ja: ik heb geen T-Mobile opstart-splash-animatie meer. Voor de rest had ik sowieso al geen last van branding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 10:37
Ik heb net de 2.3-update geïnstalleerd op mijn Desire. Nadat de RUU aangaf klaar te zijn en ik op [Finish] klikte, kreeg ik een application crash om m'n oren.

Ben benieuwd. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:23
Hier update goed gegaan behalve een klein puntje:
Ik had de app Whisky Companion gekocht maar als ik nu in de market kijk kan ik hem niet meer installeren. Volgens de market is de app niet geschikt voor de Desire! Vreemd want deze móet ook op 2.3 draaien. Probleem is dat ik met geen mogelijkheid de app van de market krijg. Iemand een idee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb hem ook geupdate en hier werkt alles, en ook sneller als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Osiris schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:53:
[...]

Ze nóemen het een 'developer release', maar in de bijgeleverde tekst wordt vermeld dat ze 't zo noemen omdat het voor 'expert users' is. De doelgroep is dus verre van developpers :)
Volledig akkoord. Ik snap niet dat iedereen het een "developer rom" zit te noemen.. net alsof het ding zo buggy en brak is als maar kan.

Ze hebben het gewoon als, zoals Osiris zegt, developer release uitgebracht omdat de update:
1) Bepaalde applicaties weglaat, waar veel gebruikers gehecht aan zijn (FB, Flashlight, Teeter, enkele wallpapers, ...)
2) Er minder ruimte op de /data partitie is dan voorheen
3) Flashlight en Teeter zijn nog te installeren via een bijgeleverde APK (net zoals de wallpapers er als JPEG bijzitten), maar Jan met de pet weet echter niet wat een APK is, laat staan hoe hij deze installeert.

Als HTC deze update als OTA had uitgebracht, waren veel gebruikers die niet tech savvy genoeg zijn, gaan klagen bij HTC over de hierboven genoemde feiten. Al dat geklaag zou dan over het internet uitgesmeerd worden en het imago van HTC loopt dan een flinke deuk op. Door de update onder developer.htc.com te zetten (waar gewone gebruikers normaal gezien niet komen) en deze te bestempelen als "developer release", lossen ze dit probleem mooi op.

Zelf heb ik deze update ook geinstalleerd en ik ben er best tevreden over. Het werkt allemaal vlotjes en soepel. Ergens vind ik het een beetje spijtig dat Sense 2.1 er niet bij zit, maar ik kan wel begrijpen waarom. We hebben teminste die fastboot, flip animation bij de klok en allerhande kleine verbeteringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Na de update is Flashlight verdwenen. Het zou op de developers website te vinden zijn maar ik heb het niet kunnen vinden :/

Op de Market zijn er zat maar ik wil de originele hebbuh!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Flip animation ben ik ook zéér blij mee, reden alleen al om te updaten :+
Mandrake466 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:33:
Na de update is Flashlight verdwenen. Het zou op de developers website te vinden zijn maar ik heb het niet kunnen vinden :/

Zit in dezelfde ZIP die je oorspronkelijk van developer.htc.com gedownload hebt als .apk-bestand.
Alex) schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:22:
Ik heb net de 2.3-update geïnstalleerd op mijn Desire. Nadat de RUU aangaf klaar te zijn en ik op [Finish] klikte, kreeg ik een application crash om m'n oren.

Ben benieuwd. :)
Dat maakt voor je telefoon niet uit lijkt me, aangezien het flash-proces dan toch allang lang en breed klaar is :)

[ Voor 102% gewijzigd door Osiris op 01-08-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl

http://developer.htc.com/ ?

Gewoon downloaden, in de ZIP zul je de APK's wel vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Pyr0wl op 01-08-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36

Die is inbegrepen in de zip file als los apk-bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Pyr0wl schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

http://developer.htc.com/ ?

Gewoon downloaden, in de ZIP zul je de APK's wel vinden.
Heb 'em allang erop staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Osiris schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:34:
[...]

Heb 'em allang erop staan :)
Woops, perongeluk de verkeerde post ge-quote! Was helemaal geen reactie naar jou toe :) Mijn excuses ^^

gelijk mijn post hierboven aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hm, ik dacht dat HTC allerlei dingen (zoals sms-berichten) automatisch back-upte, dat stond voor de flash ook aan. Na flashen weer aangezet, maar m'n sms-berichten zijn toch niet terug :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:24:
Hier update goed gegaan behalve een klein puntje:
Ik had de app Whisky Companion gekocht maar als ik nu in de market kijk kan ik hem niet meer installeren. Volgens de market is de app niet geschikt voor de Desire! Vreemd want deze móet ook op 2.3 draaien. Probleem is dat ik met geen mogelijkheid de app van de market krijg. Iemand een idee?
Heb je het ook via de PC online market geprobeerd? https://market.android.co...ent&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Die hele backup-optie heb ik nog nooit gevonden. Toen ik m'n Desire net had met 2.1 geloof ik dacht ik dat ook, maar nee hoor. Na een factory reset kwam er toch echt mooi niets terug :')

Ik hoop dat je ook een fatsoenlijke backup hebt gemaakt met een programma als "Life saver" of "My Backup".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Als je d.m.v. een RUU flasht dan verdwijnt alles :) Volgens verschijnt er ook een waarschuwing voor dat je begint met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:23
Juist via de PC market, want via de telefoon zie ik hem helemaal niet meer. Vreemde is dat deze zelfs op 3.0 moet werken. Het lijkt wel alsof mijn telefoon niet meer herkend wordt als 2.3....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Die hele backup-optie heb ik nog nooit gevonden. Toen ik m'n Desire net had met 2.1 geloof ik dacht ik dat ook, maar nee hoor. Na een factory reset kwam er toch echt mooi niets terug :')

Ik hoop dat je ook een fatsoenlijke backup hebt gemaakt met een programma als "Life saver" of "My Backup".
Dit gaat automatisch via je gmailaccount geloof ik, zo een mededeling verschijnt bij mij als ik net klaar ben met een rom installeren. Er gaan dan verschillende downloads van apps lopen die ik op de vorige rom had geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Osiris schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Nope, niet gedaan. Ik vertrouwde op de backup naar de SD-kaart, dat gebeurt me dus voortaan ook niet meer _O-

Ook m'n apps zijn niet automatisch opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:58:
[...]

Dit gaat automatisch via je gmailaccount geloof ik, zo een mededeling verschijnt bij mij als ik net klaar ben met een rom installeren. Er gaan dan verschillende downloads van apps lopen die ik op de vorige rom had geinstalleerd.
Ah, nou, lekker dan.. Moet je dus wel een dataverbinding aan hebben staan en die eerste keer dat ik een factory reset deed was juist omdat ik geen Google-account ingesteld had en dat gaf wat issues.. Naderhand instellen ging namelijk voor geen meter, dus: factory reset.. En weg was alles :P Nou ja, 'alles', was maar van een paar daagjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Ah, nou, lekker dan.. Moet je dus wel een dataverbinding aan hebben staan en die eerste keer dat ik een factory reset deed was juist omdat ik geen Google-account ingesteld had en dat gaf wat issues.. Naderhand instellen ging namelijk voor geen meter, dus: factory reset.. En weg was alles :P Nou ja, 'alles', was maar van een paar daagjes :)
Deze vraag krijg je na nieuwe installatie van een rom als je je gmailaccount waarmee je market opgaat moet invullen.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/6fnypj.png

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 02-08-2011 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Na de update kan ik 'vibrate feedback' (als je een toets drukt trilt de telefoon) niet meer uitzetten. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Mandrake466 op 02-08-2011 12:10 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Problemen vóór upgrade, mag dat ook in dit topic 8)

Op het ogenblik word ik geplaagd door een USB error 170, die mijn upgrade 2.3 in de weg staat. Via mijn PC en laptop verschijnt dezelfde error melding, als ik het upgrade proces heb gestart en door de eerste paar schermpjes heb geklikt. Zowel via mijn PC als laptop kan ik de HTC Desire zien en benaderen. Heeft iemand een idee?

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 02:11:
[...]

Deze vraag krijg je na nieuwe installatie van een rom als je je gmailaccount waarmee je market opgaat moet invullen.
[afbeelding]
volgens mij is die optie alleen voor 2.3+ tenminste, op 2.2 of lager kwam ik deze optie niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Hoe kom je na de upgrade 2.3 in je bootloader? om dan uiteindelijk een customRom te installeren ?

In de 2.2 was het volumeknop naar beneden + powerknop indrukken en je kwam in de bootloader.

Hoe moet dit na de officiele upgrade naar 2.3 ?

Deze vraag stel ik omdat ik toch nog een beetje teleurgesteld ben van de upgrade, dit na het lange wachten....en ik wil er een CustomRom op hebben....welke ik probeer te installeren volgens het stappenplan hier [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 3

Graag snel een reactie ...thx

Iedereen die een vraag heeft wil graag snel een reactie, een forum als GoT werkt echter niet zo. Het is hier geen kwestie van ik plemp een vraag neer en wil zo snel mogelijk een antwoord. Op dit forum gaan we dan ook uit van eigen initatief. Helemaal wanneer je bezig wil met het unlocken van je toestel laat staan dat je met customroms bezig wil. Indien je niet zeker bent van je zaak, doe het niet. GoT is geen forum waar anderen je handje vast gaan houden bij de volgende stap om je ROM te installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 02-08-2011 13:15 ]

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:49
volgens mij kun je (vooralsnog) je toestel niet meer rooten nadat je op 2.3 zit.
kwestie van eerst lezen voordat je update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_GGG_ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:21:
volgens mij kun je (vooralsnog) je toestel niet meer rooten nadat je op 2.3 zit.
kwestie van eerst lezen voordat je update!
Dat klopt als je over de officiële door HTC uitgebrachte 2.3 hebt. Er zijn echter een aantal custom roms op xdadevelopers website die 2.3 aan boord hebben maar die zijn al geroot en daarop kan je door blijven gaan met custom roms installeren of zelfs teruggaan naar stockrom(=fabrieksrom) met eventueel roottoegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
natasdiamon schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

volgens mij is die optie alleen voor 2.3+ tenminste, op 2.2 of lager kwam ik deze optie niet tegen :)
Dat kan kloppen ja, deze vraag krijg ik bij het installeren van Insertcoin 1.0.8 en 1.0.9 (dit is een custom rom en daar hebben we een ander topic voor, zie oa startpost) en die heeft 2.3 aan boord.

Overigens vertrouw hier niet blind op, toen ik naar 1.0.9 ging kreeg ik niet automatisch al mijn apps terug. Gelukkig had ik My Backup Pro gebruikt en die maakt vrij goede backups. Alleen handcent restoren gaat niet zo goed (crasht steeds), beste is om hem te uninstalleren en via de market opnieuw te installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 02-08-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 18:22
BastiaanN schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

Punt 1 is natuurlijk geheeeeel onderhevig aan smaak. :O Ik zou niet meer zo snel bij HTC weg gaan, puur omdat de sense interface me veel beter bevalt dan TouchWiz. Tenzij Samsung hardwarematig (of op gebied van geluidskwaliteit interne luidspreker, microfoon of cam) toevallig met iets baanbrekends zou komen.

Verder begrijp ik de teleurstelling e.d. wel maar aan de andere kant vind ik ook wel dat sommige mensen wat te erg door drammen.

Ik ben zelf blij met deze update, puur omdat hij m'n telefoon een stuk sneller en stabieler heeft gemaakt. Dat er dan geen nieuwe sense op zit, soit. Was toch al gewend aan die bestaande.

edit: Overigens heb ik bij het instellen van m'n Google account niet de optie gekregen om automatisch backups te laten maken :S. Dit had me wel handig geleken. De enige keer dat ik die optie geloof ik heb gezien was ooit bij de initiele rom waar m'n Desire 1,5 jaar terug mee uitgeleverd werd.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 02-08-2011 21:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Ook ik heb de knoop doorgehakt en toch de offiële update gedaan (nooit geroot dus weet toch niet wat ik mis :P - me dit keer maar niet laten verleiden te gaan zitten klooien aan iets waarvan zeker wil weten dat het werkt). Wat me wel zorgen baarde was de opmerking over het niet meer functioneren van SMS/MMS bij afwijkende toestellen (waarom zou dat zo zijn?)
Maar goed, dat betreft mij niet, dus gisteren ge-update, allemaal binnen een minuutje of 5 gepiept, op het herstellen van contacten en de apps na natuurlijk.

Alles ok...tot na het eerste SMSje (verzonden en antwoord ontvangen). Toen heeft het iets van 2-2,5 uur geduurd eer dat ik weer iets kon verzenden (ontvangen weet ik niet). Meerdere keren herzonden en telefoon rebooten hielp niet, dus gewoon maar even afgewacht (dacht toen wel dat ik de sjaak was). Ik hoop dat het een jammerlijk geval van toeval is geweest en er netwerkproblemen waren (hoewel ik daar niets over zie); het bereik was het niet. Dit alles was vandaag rond het middaguur.
Zoiets is me eerder nog nooit overkomen (behalve tijdens nieuwjaar uiteraard ;) )

EDIT: Netwerk is Hi trouwens, beetje stom dat ik dat niet vermeld had... :F

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 02-08-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Gister de update op mijn telefoon gezet. Dit ging zeer gemakkelijk, als je de driver hebt geïnstalleerd |:(

De meeste dingen die mij opvallen zijn:
  1. Andere icoontjes voor mail
  2. Energie beheer heeft ook ander iconen.
  3. Volgens mij is het scherm ietwat donkerder.
  4. Ruimte wordt aangegeven in applicatie beheer, handig!
  5. Je kan snel in applicatie beheer zien welke apps op de SD-kaart gezet kunnen worden.
Voor de rest kan ik merk ik qua snelheid niet heel veel verschil.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 12:52
MysterX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:10:
Gister de update op mijn telefoon gezet. Dit ging zeer gemakkelijk, als je de driver hebt geïnstalleerd |:(

De meeste dingen die mij opvallen zijn:
  1. Andere icoontjes voor mail
  2. Energie beheer heeft ook ander iconen.
  3. Volgens mij is het scherm ietwat donkerder.
  4. Ruimte wordt aangegeven in applicatie beheer, handig!
  5. Je kan snel in applicatie beheer zien welke apps op de SD-kaart gezet kunnen worden.
Voor de rest kan ik merk ik qua snelheid niet heel veel verschil.
Is toevallig ook de resolutie veranderd?
Een paar dagen terug heb ik de Desire S kunnen testen, welke Android 2.3 draait. Wat mij opviel is dat deze een hogere resolutie heeft.
En even een vraag in het algemeen: Is er toevallig ergens een lijst te vinden met wijzigingen die de update met zich mee brengt?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Die backup feature via GMail is er bij de update naar Android 2.2 uitgesloopt door HTC, in 2.1 was die gewoon nog wel aanwezig. Als ik het mij goed herinner had het iets te maken met incompatibiliteit?

Voor Android 2.2 had je bij de settings een submenu "Privacy", maar na de update dus niet meer. Hier op GoT is dat zelfs ook een paar keer vermeld geweest. Wat je kan doen, is bij de zoekinstellingen instellen dat er ook door de Settings gezocht moet worden, als je dan zoekt op privacy, kom je daar nog wel terecht. Ik weet wel niet of die optie werkt, aangezien deze verborgen is door HTC.

Wat mij opvalt, is dat deze feature niet meer zichtbaar is gemaakt bij deze update. De Desire HD, Desire Z, Desire S, ... kortom, alle HTC phones die inmiddels ook op Android 2.3 draaien, hebben deze optie wél. Sterker nog, die hebben die altijd gehad.

(Ik herinner mij plots ook iets dat de Desire vroeger een backup functie had die ingebakken zat in Sense? Je kon toen alles gewoon laten backuppen naar je sd kaart.)
Redax schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:54:
[...]

Is toevallig ook de resolutie veranderd?
Een paar dagen terug heb ik de Desire S kunnen testen, welke Android 2.3 draait. Wat mij opviel is dat deze een hogere resolutie heeft.
En even een vraag in het algemeen: Is er toevallig ergens een lijst te vinden met wijzigingen die de update met zich mee brengt?
Er zijn geen resoluties aangepast, maar wel de fonts. Sinds de update naar 2.3, zijn deze een tikkeltje kleiner.

[ Voor 21% gewijzigd door Pyr0wl op 03-08-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pyr0wl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:26:
Die backup feature via GMail is er bij de update naar Android 2.2 uitgesloopt door HTC, in 2.1 was die gewoon nog wel aanwezig. Als ik het mij goed herinner had het iets te maken met incompatibiliteit?

Voor Android 2.2 had je bij de settings een submenu "Privacy", maar na de update dus niet meer. Hier op GoT is dat zelfs ook een paar keer vermeld geweest. Wat je kan doen, is bij de zoekinstellingen instellen dat er ook door de Settings gezocht moet worden, als je dan zoekt op privacy, kom je daar nog wel terecht. Ik weet wel niet of die optie werkt, aangezien deze verborgen is door HTC.

Wat mij opvalt, is dat deze feature niet meer zichtbaar is gemaakt bij deze update. De Desire HD, Desire Z, Desire S, ... kortom, alle HTC phones die inmiddels ook op Android 2.3 draaien, hebben deze optie wél. Sterker nog, die hebben die altijd gehad.

(Ik herinner mij plots ook iets dat de Desire vroeger een backup functie had die ingebakken zat in Sense? Je kon toen alles gewoon laten backuppen naar je sd kaart.)

[...]

Er zijn geen resoluties aangepast, maar wel de fonts. Sinds de update naar 2.3, zijn deze een tikkeltje kleiner.
Die backup functie, ben je niet in de war met Desire HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:28:
[...]

Die backup functie, ben je niet in de war met Desire HD?
Dat hangt er vanaf op welke backup functie je precies doelt?

Die van GMail is verdwenen/verborgen na de update van 2.1 naar 2.2.
Zie bijv. hier: Anoniem: 304020 in "Android 2.2-update voor HTC Desire"

Die van Sense zelf, tja, daar ben ik niet erg zeker van. Het kan wel zijn dat ik me vergis, maar ik zou eigenlijk niet weten van waar ik het idee dan zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Laatst online: 15:43
Mandrake466 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:09:
Na de update kan ik 'vibrate feedback' (als je een toets drukt trilt de telefoon) niet meer uitzetten. :/
Dit kan gewoon nog wel :) dacht zelf ook dat ik aan dat irritante trillen niet meer uit kon zetten, maar na even gezocht te hebben heb ik het toch gevonden :)!

Menu > Settings > Taal en Toetsenbord > Touch Input > Tekstinvoer > en dan staat er trillen tijdens typen :)!

Edit:

Ik vind het trouwens wel jammer dat je nu niet meer via de knop bovenop snel van profiel kan wisselen, dat moet je nu helemaal in instellingen gaan doen. Dat vind ik het enige jammerlijke wat ik in 2 dagen tegen gekomen ben. Voor me gevoel gaat de accu ietsjes langer mee, verder merk ik er weinig van op die klok en wat andere logotjes en dingetjes na!

[ Voor 26% gewijzigd door HansAnders07 op 03-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wat ze trouwens óók niet gefixt hebben:

Standaard herinnering van een afspraak is minimaal by default op één minuut te zetten.. NEE FLIKKERS VAN HTC! :r Ik wil default gééééén herinnering |:( Sukkels..

ARGH! Ik raak zó gefrustreerd van die #)($#()$* lui, dat ze dingen die me écht dwarszitten níet fixen :r

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 03-08-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382508

Na de update gedaan te hebben, ben ik zeer tevreden over het functioneren van mijn telefoon.
Alles lijkt wat soepeler te lopen, aantal details zijn verandert en ze hebben eindelijk de powerknop minder gevoelig gemaakt bij het aanzetten van je mobiel. Deze moet nu een tijdje ingedrukt blijven. waarna de telefoon snel opstart.

Het enige nadeel is dat om de een of andere reden , de zaklamp .apk die bij de upgrade zit bijgeleverd door mijn telefoon niet gepakt wordt...

Al mijn gratis aps moest ik opnieuw downloaden maar de betaalde stonden keurig in de market.

Jammer dat we 2.3.3 hebben.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 382508 op 03-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Osiris schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:29:
Wat ze trouwens óók niet gefixt hebben:

Standaard herinnering van een afspraak is minimaal by default op één minuut te zetten.. NEE FLIKKERS VAN HTC! :r Ik wil default gééééén herinnering |:( Sukkels..

ARGH! Ik raak zó gefrustreerd van die #)($#()$* lui, dat ze dingen die me écht dwarszitten níet fixen :r
Dat is toch uit te zetten? Tenminste bij mijn, nog 2.2, Desire staat het uit. Even zoeken waar die instelling ook al weer stond.

Edit: Bij de Calendar de menu knop indrukken en settings kiezen. Dan bij Reminder settings Set alerts & notifications op Off zetten. In de Nederlandse vertaling staat bij 2.2 per ongeluk twee maal melding bij de keuze, je moet dan de onderste hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 03-08-2011 20:36 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MegaTronics schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

Dat is toch uit te zetten? Tenminste bij mijn, nog 2.2, Desire staat het uit. even zoeken waar die instelling ook al weer stond.
Als je het weet let me know;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Done. :p

Komend weekend maar even de upgrade naar 2.3 uitvoeren op mijn Desire.

[ Voor 84% gewijzigd door MegaTronics op 03-08-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

Dat is toch uit te zetten? Tenminste bij mijn, nog 2.2, Desire staat het uit. Even zoeken waar die instelling ook al weer stond.

Edit: Bij de Calendar de menu knop indrukken en settings kiezen. Dan bij Reminder settings Set alerts & notifications op Off zetten. In de Nederlandse vertaling staat bij 2.2 per ongeluk twee maal melding bij de keuze, je moet dan de onderste hebben.
Ehhhm, ja da's leuk en aardig, maar dan krijg je dus helemaal geen herinneringen meer. Dat is niet wat ik bedoel. Ik wel BY DEFAULT géén herinnering, maar uiteraard WEL een herinnering als 't een belangrijke afspraak is die ik niet mag vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Osiris schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:53:
[...]
Ik wel BY DEFAULT géén herinnering, maar uiteraard WEL een herinnering als 't een belangrijke afspraak is die ik niet mag vergeten.
Dit is volgens mij wel in te stellen op je PC gewoon in de browser, dat komt er wel op neer dat je alle afspraken die je via je mobiel erin zet, op de PC moet aanpassen.

Is inderdaad een gemis van google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 382508 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

Dit is volgens mij wel in te stellen op je PC gewoon in de browser, dat komt er wel op neer dat je alle afspraken die je via je mobiel erin zet, op de PC moet aanpassen.

Is inderdaad een gemis van google
In Android 2.1 kon 't nog prima, "Geen" by default instellen.

Verder krijg ik geen Google-agenda's op m'n Desire meer.. :/ Vóór de update had ik prima m'n GMail-agenda's erin staan, maar for some reason nu niet meer (vers gmail-account).. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[...]

Ehhhm, ja da's leuk en aardig, maar dan krijg je dus helemaal geen herinneringen meer. Dat is niet wat ik bedoel. Ik wel BY DEFAULT géén herinnering, maar uiteraard WEL een herinnering als 't een belangrijke afspraak is die ik niet mag vergeten.
Op die fiets. Ik gebruik die herinneringen nooit en mijn vrouw ook niet meer sinds zij bij iedere verjaardag vanaf 00:00 uur elke paar minuten een signaal kreeg van haar Desire. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier geen enkel probleem met gmail agenda's. Ik heb zelf een (voormalig) Google Apps account maar ook de agenda's die m'n vriendin (met een gewoon gmail account) met mij heeft gedeeld zijn gewoon te zien.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

Op die fiets. Ik gebruik die herinneringen nooit en mijn vrouw ook niet meer sinds zij bij iedere verjaardag vanaf 00:00 uur elke paar minuten een signaal kreeg van haar Desire. :p
Eerlijk gezegd gebruik ik ze ook niet (meer), maar ik zou t toch wel fijn vinden als de functionaliteit gewoon aanwezig is -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik de agendafunctie wel heel vaak. En bij verjaardagen vink ik hele dag aan en stel ik geen tijd in. Facebookverjaardagen kunnen me gestolen worden en staan uit. Is het ergens in te stellen dan dat het niet standaard 10 minuten herinnertijd is maar gewoon nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals Megatronics zei: Bij de Calendar de menu knop indrukken en settings kiezen. Dan bij Reminder settings Set alerts & notifications op Off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
Anoniem: 382508 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:35:
Zoals Megatronics zei: Bij de Calendar de menu knop indrukken en settings kiezen. Dan bij Reminder settings Set alerts & notifications op Off zetten.
Zoals daarna gezegd is zet je hiermee alle reminders uit.
Met deze instelling krijg je nooit meer een reminder ook al heb je die wel ingesteld.

Dus dit kan niet. Of je zet al je reminders uit, of je moet elke keer handmatig je reminder uitzetten als je die niet wilt voor je afspraak, maar voor andere wel een reminder wil hebben.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 19:24
toestel word nog gewoon nieuw verkocht dus waarom geen updates meer? ook al is hij 1.,5 oud qua model dat is onzin!
wat ik niet snap is dat HTC officieel via facebook heeft laten weten paar dagen geleden dat ze voor alle nieuwe toestellen en updates voortaan de Hboot open zou zeggen zodat iedereen custom roms zou kunnnen maken en nu blijkt dit gelijk niet het geval te zijn?
ik wilde graag juice programma gebruiken om zo de cpu te underclocken op het monent dat het kan zodat de accu nog langer meegaat! maar zover ik weet heb je daarvoor root acces nodig.
nu iedereen hun desire opdate naar 2.3 is dat onmogelijk geworden!

[ Voor 25% gewijzigd door Maxwp op 04-08-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:34

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik zelf een app Silent Time lite. Die zet van 22:00 uur tot 06:30 alle geluiden uit, behalve degene die ik zelf aangeef. Zo kun je aan aantal contacten aangeven die je wel 's nachts mogen bellen/storen, etc. Bij verjaardagen krijg ik dus wel een notificatie, 's nachts geen geluid :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 20-06 13:29
Net een update gedaan naar 2.3 en met mybackup alles terug gezet. Voor zo ver ik kan zien werkt alleen CallTrack niet meer.. (is opeens incompatibel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Áls je je backup terugzet, worden dan ook automatisch gegevens van apps en bijv. highscores in games teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 20-06 13:29
Hayo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:36:
Áls je je backup terugzet, worden dan ook automatisch gegevens van apps en bijv. highscores in games teruggezet?
Bij mij met de gratis versie is dat niet gelukt, misschien werkt het wel met de betaalde versie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hayo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:36:
Bij mij met roottoegang (ik heb dus niet HTC 2.3 maar een custom rom met 2.3) en My Backup Pro lukt dat wel. de highscores en je voortgang worden teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Betekent dat dat je roottoegang moet hebben om het wel te laten lukken of is My Backup Pro alleen al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hayo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:58:
Betekent dat dat je roottoegang moet hebben om het wel te laten lukken of is My Backup Pro alleen al genoeg?
Om MBP in zijn volledigheid te kunnen gebruiken heb je roottoegang nodig. Ik kan alleen geen antwoord geven of je perse root nodig hebt om games en scores en voortgang succesvol terug kan plaatsen, omdat ik hier geen toestel heb liggen zonder roottoegang en het niet kan uittesten voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Oke, voor zover bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthijs
  • Laatst online: 09:48
Sinds de upgrade naar 2.3 is mijn accu binnen 8 uur leeg. Voor het slapen leg ik mijn Desire op het nachtkastje, met wifi uit en batterij vol opgeladen. 8 uur later bij het wakker worden is er nog 10 % over of is hij al helemaal leeg. Heb al twee keer de wekker gemist :s

Zijn er meer mensen met dit probleem?

eenechtezzper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:40
ijsthijs schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:37:
Sinds de upgrade naar 2.3 is mijn accu binnen 8 uur leeg. Voor het slapen leg ik mijn Desire op het nachtkastje, met wifi uit en batterij vol opgeladen. 8 uur later bij het wakker worden is er nog 10 % over of is hij al helemaal leeg. Heb al twee keer de wekker gemist :s

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb juist het tegenovergestelde!
Bij normaal gebruik kon ik er ong. 2 dagen mee.
Nu naar de update, 2 dagen veel gebruikt en moest hem opladen.

Ik kan dus juist (veel) langer met de accu.
Wel heb ik hem na die tijd nog een paar keer helemaal uit gehad, maar nooit heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10-2024
Heb problemen met de camera. Is al drie keer random vastgelopen. Telefoon reboot dan uiteindelijk. Bovendien zijn bepaalde apps niet meer te installeren uit de market (oa key Touchdown). Accuduur lijkt minder te zijn geworden. Al met al idd beter kunnen rooten en custom rom kunnen flashen.

Meer mensen die het probleem met de camera hebben? Kan het niet reproduceren. Het gebeurt gewoon af en toe.

Edit: het lijkt alleen te gebeuren wanneer je her scherm gebruikt om een foto te maken. Als je de trackball indrukt werkt de applicate wel gewoon. Toch een rare bug.

[ Voor 17% gewijzigd door nightcrow op 07-08-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 19:24
al bekend waarom HTC er toch weer een lock op heeft gezet? of is deze update naar 2.3 wel weer te overschrijven?
HTC had altans op zijn facebook pagina gezegd dat alle toekomstige moddellen plus toekomstige upgrades niet meer zouden worden gelukt
dit om de custom roms niet in de weg te staan!
deze upgraden is daarna pas gekomen dus zou hij toch open moeten zijn?
iemand al bekend met het werk wat hier door de custom rom ontwikkelaars aan word gezet en wat de stand van zaken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 09:06
[...]

Hoi...ik weet niet of je het volgende bedoeld..is het niet zo dan sorry..

Maar in 2.2 kon/kun je de meldingen bij default wel uit zetten..ik neem aan dat dat in 2.3 hetzelfde is gebleven..echter in 2.2 is er sprake van en bug..(miss in 2.3 dan ook???, kan het niet testen want ben zelf nog niet overtuigd of ik de update wel of niet zal doen)
Het uit zetten gaat als volgt...
Open de agenda->Menu->Meer->Instellingen->Instellingen voor herinneringen->Meldingen instellen->Hier verschijnen dan 3 opties: Melding - Statusbalkmelding - Melding (deze laatste moet eigenlijk zijn geen melding (hier zit de bug))
Als je die laatste aanvinkt krijg je standaard geen melding...je kunt uiteraard wel zelf een melding bij doen..

greetz ties

edit....sorry, maar dit is dus wat megatronics al zei...niet goed gelezen... :o

[ Voor 4% gewijzigd door tiesvts op 07-08-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hmm, ik wist niet dat je dan alsnog herinneringen toe kon voegen.. :$ Ik dacht dat ie dan alsnog herinneringen toevoegde, maar ze vervolgens simpelweg niet meer af liet gaan..

Excuses aan de Tweakers die hetzelfde voorstelden, maar waarvan ik zei dat t niet de oplossing voor mn probleem was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 08:28
Na de upgrade heb ik een probleem met wifi. Als ik de telefoon een tijdje op standby heb staan, schakelt hij over naar 3g ipv wifi. Als ik hem dan weer uit standby haal, schakelt hij pas weer over op wifi.

Hierdoor werkt sipdroid niet meer goed, die alleen voip oproepen kan ontvangen als je op een wifi netwerk zit (wat me prima bevalt aangezien ik geen voip oproepen wil hebben als ik niet op een wifi netwerk zit).

Meer mensen opgevallen dat de telefoon overschakelt op 3g terwijl er gewoon wifi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slother
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-04 08:42
Heb de update ook uitgevoerd. Lijkt allemaal vlotjes te werken, batterij gaat iets langer mee, ben nog geen enkele bug tegengekomen. Het enige jammere is dat ik nu geen custom rom meer kan installeren. Heb een tijdje met MIUI gewerkt, en was hier ook zeer tevreden over (maar miste sense een beetje) Hopelijk kunnen we deze na een tijdje ook rooten, en de Securityflag afzetten, kan ik toch custom roms draaien, voor de rest zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Emmem: Het is mij nog niet opgevallen dat hij dit doet :). Tenzij m'n wifi netwerk (bv. op zolder) te zwak wordt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418181

NaZGuLL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:22:
Problemen vóór upgrade, mag dat ook in dit topic 8)

Op het ogenblik word ik geplaagd door een USB error 170, die mijn upgrade 2.3 in de weg staat. Via mijn PC en laptop verschijnt dezelfde error melding, als ik het upgrade proces heb gestart en door de eerste paar schermpjes heb geklikt. Zowel via mijn PC als laptop kan ik de HTC Desire zien en benaderen. Heeft iemand een idee?
Ik heb precies 't zeflde, hier al een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maxwp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:51:
al bekend waarom HTC er toch weer een lock op heeft gezet? of is deze update naar 2.3 wel weer te overschrijven?
HTC had altans op zijn facebook pagina gezegd dat alle toekomstige moddellen plus toekomstige upgrades niet meer zouden worden gelukt
dit om de custom roms niet in de weg te staan!
deze upgraden is daarna pas gekomen dus zou hij toch open moeten zijn?
iemand al bekend met het werk wat hier door de custom rom ontwikkelaars aan word gezet en wat de stand van zaken is?
Ik lees een nieuwsbericht dat HTC toch nog Sensation op slot houdt, ze hadden beloofd het open te gooien voor custom rom liefhebbers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Osiris schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:25:
Hmm, ik wist niet dat je dan alsnog herinneringen toe kon voegen.. :$ Ik dacht dat ie dan alsnog herinneringen toevoegde, maar ze vervolgens simpelweg niet meer af liet gaan..

Excuses aan de Tweakers die hetzelfde voorstelden, maar waarvan ik zei dat t niet de oplossing voor mn probleem was :P
No problem. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tiesvts schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:41:
[...]

Hoi...ik weet niet of je het volgende bedoeld..is het niet zo dan sorry..

Maar in 2.2 kon/kun je de meldingen bij default wel uit zetten..ik neem aan dat dat in 2.3 hetzelfde is gebleven..echter in 2.2 is er sprake van en bug..(miss in 2.3 dan ook???, kan het niet testen want ben zelf nog niet overtuigd of ik de update wel of niet zal doen)
Het uit zetten gaat als volgt...
Open de agenda->Menu->Meer->Instellingen->Instellingen voor herinneringen->Meldingen instellen->Hier verschijnen dan 3 opties: Melding - Statusbalkmelding - Melding (deze laatste moet eigenlijk zijn geen melding (hier zit de bug))
Als je die laatste aanvinkt krijg je standaard geen melding...je kunt uiteraard wel zelf een melding bij doen..

greetz ties

edit....sorry, maar dit is dus wat megatronics al zei...niet goed gelezen... :o
In Insertcoin 1.0.9 staat er Melding - Statusbalkmelding - Uit. Hier zit het "foutje" waar jij over spreekt niet in...

Bedankt voor de tip. Vanaf nu aan geen standaard melding van 10 minuten meer tenzij ik dit handmatig toevoeg aan de afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ten eerste vind ik ook maar vreemd dat sommige beweren dat we geluk moeten hebben dat HTC nog een update uitbrengt. Ze verkopen de Desire nog, en daar zit vrijwel altijd 1 of doorgaans een 2-jarig abo bij, dus er is geen sprake van geluk, wat mij betreft ondersteunen ze elk toestel nog 2 jaar na de laatste verkoop, en dan zeker qua veiligheidupdates.

Dat terzijde, ik heb de update ook geinstalleerd en dat ging allemaal soepel. Alles werkt op zich ook prima en merk weinig verschillen. Het enige wat ik merk is dat met Endomondo de GPS uit gaat als het scherm uit gaat (althans zo lijkt het, of een energiezuinige modus oid) waardoor mijn route niet meer wordt bijgehouden.

Is het eigenlijk mogelijk om te downgraden? [edit]Nee dus, zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1196320

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 09-08-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:33:
[...]

Ik lees een nieuwsbericht dat HTC toch nog Sensation op slot houdt, ze hadden beloofd het open te gooien voor custom rom liefhebbers....
Dan heb je niet goed gelezen. Je kan een key aanvragen o.i.d en dan kan je hem unlocken. Enige is dat HTC dan weet dat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sj44k13 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:03:
[...]

Dan heb je niet goed gelezen. Je kan een key aanvragen o.i.d en dan kan je hem unlocken. Enige is dat HTC dan weet dat je dat doet.
Dat is toch niet open gooien? Ze doen hem open als je 1 en ander doet maar standaard is ie niet open zoals beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit ander topic:
janvanduschoten schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:17:
Goed nieuws voor de mensen die de officiële HTC update hebben geïnstalleerd en er weer vanaf willen. Ik heb bij IEF geïnformeerd of de nieuwe HTC update ook in planning van Revolutionary zit en dit was zijn antwoord:

"S-OFF voor HBOOT 1.02.0001 voor Desire zit eraan te komen in de volgende release van Revolutionary.. Ik verwacht deze week of volgende week :)"

Dus nog even geduld, hij komt er aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-08-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 08:28
eymey schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:01:
@Emmem: Het is mij nog niet opgevallen dat hij dit doet :). Tenzij m'n wifi netwerk (bv. op zolder) te zwak wordt :P.
Ik zit maar een paar meter van m'n router, dus dat kan het probleem niet zijn. Bovendien had ik dit nooit voor de upgrade. Als het scherm een tijdje uit is geweest, zie ik bij het weer inschakelen dat hij op 3G in plaats van Wifi zit.
Aikon schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:12:
Dat terzijde, ik heb de update ook geinstalleerd en dat ging allemaal soepel. Alles werkt op zich ook prima en merk weinig verschillen. Het enige wat ik merk is dat met Endomondo de GPS uit gaat als het scherm uit gaat (althans zo lijkt het, of een energiezuinige modus oid) waardoor mijn route niet meer wordt bijgehouden.
Volgens mij heeft dit met hetzelfde probleem te maken als waar ik mee zit. Er is met de update erg gelet op energiebesparing. Helaas lijkt het erop dat hierdoor dingen als GPS en Wifi uitgeschakeld worden als je het scherm een tijdje uit hebt staan. Energiebesparing een beetje te ver doorgevoerd volgens mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hm, dát zou dus de reden kunnen zijn dat m'n SSH-verbinding er elke keer uitlag... :/

Nice :/
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.