HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:33:
...
@RedHat - Nogmaals prima als dat zo is maar geef dat dan ergens aan. Als het een onvriendelijke community is waar je je eerst de kat uit de boom moet kijken omdat er geen echt sociale mensen in zitten moet je dit wel duidelijk maken van te voren. En niet iemand gaan bashen omdat hij dit niet weet.
Ik ben blij dat jij het geen sociaal danwel moreel issue vindt om 175 mensen over 1 kam te scheren én te beledigen.

@alt-92 - Een hoop aannames. Ik lees niet alles van 3 dagen logs, alleen wanneer ik zelf ook wat zei. Ik maak hier niemand de boeman, ik noem alleen het beestje bij zijn naam.
Je neemt alleen voor het gemak aan dat we allemaal 'niet echt sociaal' zijn, en #tweakers.net een onvriendelijke community is. Verder is het knap kansloos om 3 dagen IRC logs
die je zelf niet gelezen hebt op Pastebin te zetten. Knip er dan het stuk uit dat relevant is (knippen is meestal de stap vóór PASTEbin. Pun intended) in plaats van het maar klakkeloos online te ketsen.

@Hans - Troll, ga jij eerst maar eens mijn reacties goed lezen.
En dan noem je óns onvriendelijk?

@MueR - Omdat het hier gaat om irritatie van 2 kanten. Ik probeer er een oplossing voor te zoeken. Als ik lekker een channel aanmaak heeft niemand daar wat aan. Want als iemand op IRC komt komt hij direct in #Tweakers.net en daar staan geen verwijzingen of iets, of regels. Kortom er moet gewoon duidelijkheid komen. Ik doe dit ook niet voor mezelf. Ik vind random IRC'n best prima op zijn tijd. Het is alleen niet eerlijk naar de andere n00bs toe.
1. Als je daadwerkelijk een oplossing noemt, kan ik je meedelen dat het beledigen van de regulars uit het kanaal geen beste eerste stap is. Dus ik weet niet wát je probeert te bereiken, maar een oplossing kan ik het nauwelijks noemen.
2. Zoals al veel vaker gesteld, gaat het niet om n00bs an sich. Er zitten ook best mensen in #tweakers.net die niet bijzonder technisch onderlegd zijn (en dat zijn niet louter vrouwen). Een vraag stellen mag best, maar #tweakers.net als helpdesk gebruiken is, los van de sociale normen en waarden in het kanaal, gewoon betrekkelijk asociaal.
@Cheatah - Wat een hufterige opmerking.
Hufterig omdat? Omdat hij niet zegt wat jij wilt lezen? Of omdat hij, op zich niet onlogisch, mensen die een community binnen stampen en meteen alle aandacht op gaan eisen best irritant vindt?
@Hahn - De link staat onder community. Het zou dus gewoon een deel van de Tweakers community moeten zijn. Maar dat is het niet echt.
Het is in principe een losstaande community. Je hoeft geen forum/frontpage account te hebben om op IRC te kunnen en vice versa. Is dat heel lastig? Daarnaast is IRC perfect geschikt als verlengstuk van de Tweakers community; alles wat niet op de FP of het forum past, past doorgaans prima op IRC.
@Whieee - Als je dat gevoel wil. Moet je maar echt naar de kroeg gaan met een paar vrienden. Niet in een openbaar IRC kanaal. Vind dit een beetje trieste vergelijken. En gaat ook niet op.
Voor veel regulars in #tweakers.net of eender welk IRC kanaal met regulars, is IRC een online alternatief voor de kroeg. Een plek waar je met vrienden, kennissen en/of gelijkgestemden kan praten over de dingen die je interessant vindt. Of dat nou over videokaarten, auto's, bier of tieten is, is irrelevant.
Maar aangezien jij het een trieste vergelijking vindt... geef dan ook maar aan wat je er precies triest aan vindt, en waarom het volgens jou niet opgaat.
@curry684 -
[...]
Lees eens even goed mijn reacties en vooral mijn eerste post. Ik "zeik" niet om hoe stom jullie wel niet tegen mij doen. Waar lees je dit? Waarom reageer je überhaupt hier dan als je aan het einde van je post dit zegt?
Ik ben gewoon stom verbaast over hoe laf je reactie is. Zie je dan echt niet wat het probleem is en welke oplossing ik hier voorstel? Doe maar lekker je oogkleppen op en houdt je ver van deze discussie. Je voegt namelijk niets toe.
Ik reageer op een aantal mensen niet omdat het niet relevant was tot mijn post maar op iemands anders reactie.
Ik hoop dat we het eens kunnen zijn dat er daadwerkelijk wel een probleem is. En dat dit eigenlijk een deel te voorkomen is door mijn suggestie van een regels pagina etc.
Hier wordt iedereen toch beter van? Waarom zouden we dit dus niet doen?
Alle subtiliteit terzijde: heb je
enig idee hoe ongelofelijk suf je jezelf nu wegzet? Jij bent het overduidelijk niet eens met de manier waarop we in #tweakers.net met elkaar omgaan, en daarom moeten wij nu dus maar onszelf aan gaan passen. Dat is niet hoe de wereld werkt, en dat is hoe het in vrijwel geen enkele community werkt. Als jij je bereid toont je aan te passen aan de 'regels' van een community, zal je zien dat een community een flexibel ding is, waar mensen zich ook aan jou aan zullen passen.
Vanaf een afstandje mensen af gaan blaffen omdat
jij vindt dat ze het 'verkeerd' doen zorgt er hooguit voor dat je door die betreffende community uitgekotst wordt.