Tweakers IRC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.446 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25
Naar aanleiding van Topic op IRC

De IRC regels:

1. Geen vragen stellen voordat je ze gegoogled hebt en een topic hebt geopent op GoT en daar je antwoord hebt gekregen.
2. Niet kloten of warez posten.
3. Als je gebanned wordt vonden we je irritant, niet huilen.

Na een aantal nare ervaringen in het Tweakers IRC probeer ik het hier aan de kaart te stellen.

Er heerst nogal een aparte sfeer in het Tweakers IRC kanaal. Het is helemaal niet zoals de rest van de Tweakers Community. Ik vraag me überhaupt af hoe het hiermee geassocieerd kan worden. Prima dat het daar anders is maar er is hier geen waarschuwing voor. Als je op de tap IRC klikt wordt je direct doorgestuurd naar het IRC kanaal en autojoin je #Tweakers.net.

Ik vroeg hier bijvoorbeeld of iemand mijn reactie kon modereren. Vervolgens liep dat uit in een enorme discussie hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXII
Vanaf: Geplaatst op zaterdag 30 juli 2011 21:58
Met ctrl-f kan je gemakkelijk hiernaar zoeken.

Nieuwe gebruikers weten niet wat hier wel een niet mag, en worden vrijwel direct gebashed door de reguliere IRC gebruikers. Ik hielp bijvoorbeeld een random Tweaker die een probleem had met zijn hardeschijf, ik voelde me hiertoe verplicht omdat hij heel erg bot behandeld werd door de andere IRC gebruikers. Vervolgens werd mij verweten dat ik iemand hielp. Je kan echter niet iemand verwijten dat hij de regels niet kent als deze nergens aangeboden worden. En iemand verwijten dat hij iemand helpt? Dat is wel heel erg krom.

Je mag het er alleen maar over random topics hebben zonder inhoud. Je mag niemand helpen want het is geen helpdesk. Dat is tenminste wat ik heb opgemaakt uit de reacties op mijn vraag naar de regels. Dat voelt niet aan als een community en al helemaal niet die van Tweakers. Ik vind het niet netjes naar de site gebruikers dat er geen waarschuwing is voor de sfeer die hier hangt. Misschien kan er een waarschuwing en regel pagina komen voordat je direct doorgestuurd wordt naar #Tweakers.net. Ik vind het IRC kanaal niet representatief voor de rest van de community. En dat zeggen ze daar zelf ook.

Hier is mijn complete log: http://pastebin.com/0htWUPcX

De random tweaker vanaf:
jul 31 22:01:17 <Tweaker_0719> hallo
Met ctrl-f kan je gemakkelijk hiernaar zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door HaX0r op 01-08-2011 23:07 ]

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48
Ik snap niet waarom je dik 3 dagen log post die niet relevant zijn. Accepteer dat irc niet exact hetzelfde is als het forum of de fp. Persoonlijk denk ik dat irc gewoon een leuk extratje is maar voor de vragen moet men gewoon op het forum zijn. Eenmaal daar gesteld bereikt het meer mensen. Irc is geen live helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben het anders helemaal eens met de TS.
Prima als men lekker een kliekje wil vormen in het IRC kanaal (wat al jaren zo is).
Maar de mentaliteit van de mensen daar schaad de reputatie op de rest van tweakers.net wel (behalve natuurlijk de Huiskamer waar toelatingseisen voor zijn).
Waarschijnlijk is de hoofdreden het feit dat er slechts een zeer gering percentage van de bezoekers IRC kent of gebruikt. Hierdoor is de impact minimaal.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
@Freezerator

Het log is wel relevant om mijn verhaal te bevestigen. Je kan zelf lezen hoe het daar aan toegaat. Nogmaals, prima dat het zo is. Maar random mensen die op de link klikken IRC hier op Tweakers en gelijk in #Tweaker.net komen moeten hiervoor wel gewaarschuwd worden. Als het er geen live helpdesk is moeten daar regels voor opgesteld worden. Anders zou gewoon alles moeten kunnen daar. Nu worden mensen onterecht gebashed omdat ze dat soort dingen niet weten.

@Da_maniac
Elke nieuwe gebruiker die daar de n00b gaat uithangen wordt hierdoor geraakt. Die denken daar even snel aan de sfeer te proeven van de Tweakers community. Krijgen ze dan even een koude douche! Die zie je vervolgens niet meer terug. En dat is gewoon niet nodig.

Ik denk ook niet dat dat dus de reden is. Het is meer door een gebrek aan regels en een hoop mensen die zich nogal vervelen. Ook wel bekend als trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
(06:01:04) -ChanServ- [#tweakers.net] Welkom in #tweakers.net, het officiële Tweakers.net IRC Kanaal! Warez is not done hier en voor al je problemen is de zoekfunctie van het forum natuurlijk de beste plek om te beginnen: http://gathering.tweakers.net/forum/find/

Een beetje mijn nick en IP op pastebin te dumpen hoe durf je :X....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Gast,
Tweakers.Net IRC is soms inderdaad een incrowd clubje doorgewinterde Tweakers die graag een beetje willen ouwehoeren en niet aan hun hoofd gezeurd willen worden over problemen waar het forum voor is. Overigens zijn de regels daarvan (zie hierboven) kort en bondig uitgelegd in de opening message. Zelfs Tweakers willen soms ook wel eens niet vragen beantwoorden van gebruikers. En Tweakers die dat wel willen tref je hier op het forum. Waarom wel op het forum en niet op IRC? Simpel: Het forum is makkelijk doorzoekbaar voor de volgende die een dezelfde vraag heeft. Dit scheelt weer tijd voor zowel vraagsteller als beantwoorder.
Als jij dus vragen gaat lopen beantwoorden in IRC geef je daarmee een signaal af dat tegen het beleid in gaat en tevens creëer je een onaangename sfeer op IRC want we willen daar helpdeskers een beetje weghouden. Incidenteel willen mensen je vraag heus wel beantwoorden, maar dat is bij hoge uitzondering.
Nu kun je wel doen alsof je een of ander duister netwerk hebt geïnfiltreerd alsware een tak van Anonymous en het op pastebin plakken, maar daarmee maak je je niet geliefd.
Verder staan alle logs van IRC al lang en breed op internet, tenzij je je eigen kanaal aan maakt (hé dat mag ook joh! maak lekker #helpdesker aan, en doe je ding!)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien moeten die 'doorgewinterde' tweakers dan een eigen kanaal aanmaken zodat ze ongestoord kunnen chatten. Blijkbaar wil het IRC kanaal zich niet lenen voor het oplossen van problemen, echter wordt dit niet in de MOTD vermeld, althans niet explicitet. Anyway, mij maakt het weinig uit, IRC zuigt, gebruikte vroeger in de UT99 tijd enorm veel IRC en toen waren de mensen met de @ ook al de binkies van het kanaal. Nog niks veranderd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ulysses schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:11:
Gast,
Tweakers.Net IRC is soms inderdaad een incrowd clubje doorgewinterde Tweakers die graag een beetje willen ouwehoeren en niet aan hun hoofd gezeurd willen worden over problemen waar het forum voor is. Overigens zijn de regels daarvan (zie hierboven) kort en bondig uitgelegd in de opening message. Zelfs Tweakers willen soms ook wel eens niet vragen beantwoorden van gebruikers. En Tweakers die dat wel willen tref je hier op het forum.
Ik vind dat Hax0r toch wel een punt heeft. Hoe kunnen nieuwkomers nu weten dat uitgerekend op het tweakers.net IRC kanaal geen vragen worden beantwoord? IRC wordt op grote schaal gebruikt als vraagbaak. Nogal wiedes dat men ook op #tweakers.net komt om vragen te stellen.
Er zijn zat kanalen waar het ze wel lukt om moeilijke vragen te beantwoorden zonder forum. Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan het forum. Dat is nog geen reden om mensen te kleineren en belachelijk te maken. "vraag het maar aan de jongen van de computerwinkel" vind ik nogal een afgang voor Tweakers.

De enige regels die ik zie op IRC zijn:
[#tweakers.net] Welkom in #tweakers.net, het officiële Tweakers.net IRC Kanaal! Warez is not done hier en voor al je problemen is de zoekfunctie van het forum natuurlijk de beste plek om te beginnen: http://gathering.tweakers.net/forum/find/
Ik zie nergens staan dat je geen vragen mag stellen
Als jij dus vragen gaat lopen beantwoorden in IRC geef je daarmee een signaal af dat tegen het beleid in gaat en tevens creëer je een onaangename sfeer op IRC want we willen daar helpdeskers een beetje weghouden.
Vragen beantwoorden creëert een onaangename sfeer? Dit is toch krom?

Overigens vind ik de sfeer op IRC meestal vrij goed maar dit is toch een minder mooie episode.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Het is vaak denk ik een combinatie van joinen en een vraag stellen. Als je 3 dagen lurkt en dan eens een vraag stelt wordt er vaak al heel anders op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb geen probleem met mensen vertellen dat ze hun eigen huiswerk moeten doen maar dat kan je ook op een vriendelijke manier vertellen. Een zetje de goede kant op kan enorm stimulerend werken. Ik hoop altijd dat mensen zelf lol krijgen in het oplossen van hun problemen. Een koude douche op IRC helpt niet.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Er staat ook nergens expliciet gemeld dat je geen vraag mag stellen, wellicht een idee om dit te melden alvorens het kanaal gejoined wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

En waarom mag je op Tweakers IRC niks vragen ? Ookal ben je de grootste noob en toon je 0 inzet. Van mij mag je op IRC Tweakers alles vragen wat je wilt. En mensen mogen ook alles antwoorden wat ze willen.
Als er echter een lang vraag en antwoord spel ontstaat dan zou ik zeggen, ga even privé dan stoor je de rest ook niet.

Ik heb al vaak als ik een klein vraagje had en wist dat er iemand op IRC zat die me kon helpen, het eventjes snel op IRC gevraagd. Om 2 uur 's nachts gaat dat een stuk sneller als een nieuw topic openen.
En sommige vraagjes zijn het helemaal niet waard om een topic voor te openen.
Op het kanaal van DPC werd ik altijd het beste geholpen.
Ik vind dat iedereen elkaar in zijn waarde moeten laten.

Ik weet ook wel dat Tweakers geen helpdesk is, maar dat betekend niet dat bij elke vraag wat zo ever er altijd iemand moet zeggen: Het is hier geen helpdesk.
Aardige tweakers helpen elkaar nu eenmaal.
Als iemand een simpele vraag stelt en jij weet toevallig een antwoord en het kost je misschien een paar woorden meer als zeggen: Het is hier geen helpdesk. Waarom zou je dan niet even het antwoord geven ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:11:
@Freezerator

Het log is wel relevant om mijn verhaal te bevestigen. Je kan zelf lezen hoe het daar aan toegaat. Nogmaals, prima dat het zo is. Maar random mensen die op de link klikken IRC hier op Tweakers en gelijk in #Tweaker.net komen moeten hiervoor wel gewaarschuwd worden. Als het er geen live helpdesk is moeten daar regels voor opgesteld worden. Anders zou gewoon alles moeten kunnen daar. Nu worden mensen onterecht gebashed omdat ze dat soort dingen niet weten.

@Da_maniac
Elke nieuwe gebruiker die daar de n00b gaat uithangen wordt hierdoor geraakt. Die denken daar even snel aan de sfeer te proeven van de Tweakers community. Krijgen ze dan even een koude douche! Die zie je vervolgens niet meer terug. En dat is gewoon niet nodig.
Even voor mijn beleving dan he..

Je komt op een voor jou onbekende omgeving terecht, ziet al een paar dagen (!) dat het over alles behalve zaken die je normaal gesproken op het forum zou zetten gaat.

Er komt iemand zoals daar ook al gezegd wordt de kamer binnenvallen en begint gelijk - zonder eerst na te vragen of hij aan het goede adres is voor zijn kwestie - los te gaan over een ding wat bij uitstek op het forum thuishoort, en als daar dan ook door de inzittenden wat van gezegd wordt zijn zij opeens de boeman?

Zou het niet handiger zijn om voordat je een tech-vraag gaat stellen eerst even te checken of dat wel de bedoeling is?
"kan ik hier ook een vraag stellen over $onderwerp x of moet dat ergens anders" > kleine moeite, en voorkomt onnodige frustraties..
Daarmee laat je ook gelijk zien dat je als binnenvaller niet het denkvermogen van een gekneusde druif bezit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom post je in godesnaam een dagenlange IRC log met totaal irrelevante shit terwijl het effectief gaat om het laatste stukje? Of vond je het wel leuk om als 'haxor' zoveel mogelijk IP gegevens op internet te klappen?

Verder vind ik je verhaal een beetje "Mama ze pesten me op het grote boze Internet". In ieder IRC kanaal zit wel iemand die het niet met je eens is of je zit te jennen of uit te lokken of wat dan ook. Live with it.

Daarnaast wat alt-92 zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans op 01-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers.Net IRC is soms inderdaad een incrowd clubje doorgewinterde Tweakers die graag een beetje willen ouwehoeren en niet aan hun hoofd gezeurd willen worden over problemen waar het forum voor is.
Dan moet je dat in een private channel doen en niet in het public channel dat voor alle tweakers zou moeten zijn. Ongeacht of ze ervaren of onervaren zijn met IRC conventies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Dan moet je dat in een private channel doen en niet in het public channel dat voor alle tweakers zou moeten zijn. Ongeacht of ze ervaren of onervaren zijn met IRC conventies.
Kan prima hoor, dan gaan we met zijn allen verhuizen naar een ander kanaal. Elke mibbit'er die dan binnenkomt, zit of in een lege kanaal of met andere mibbit'ers die allen beginneling zijn.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De MOTD werd (en wordt) mijns inziens altijd gezien als een relatief subtiele hint dat helpdesken niet de bedoeling is. Voor de rest ging men ervan uit dat mensen zelf wel zouden snappen dat zoiets niet gewaardeerd zou worden (waarschijnlijk is dan ook de kroeg-metafoor wel voorbij gekomen).

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

#tweakers.net zit vol idioten :X Ik schop deze ff naar LA, daar lijkt deze discussie me meer op zijn plek :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Er is ook een #helpdesk, hoewel die de laatste tijd vaak leeg is.

[ Voor 46% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2011 11:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Nu online
PcDealer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:07:
Er is ook een #helpdesk, hoewel die de laatste tijd vaak leeg is.
En dat is weer een reden dat men op IRC nou niet echt zit te wachten om iedereen zijn vragen te beantwoorden. Het is gewoon een gezellige boel waar het vaker over auto's en motoren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Beerkeeper schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

En dat is weer een reden dat men op IRC nou niet echt zit te wachten om iedereen zijn vragen te beantwoorden. Het is gewoon een gezellige boel waar het vaker over auto's en motoren gaat.
En bier en tieten \o/

Ofwel gewoon ouwehoeren over van alles en nog wat tussen min of meer gelijkgestemden. Meesten zitten in de it, maar dat wil niet zeggen dat ze ook per se antwoord op vragen willen geven.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Het ligt er vaak ook aan hoe de persoon in kwestie binnenvalt.

Als iemand er al een tijdje zit, met een normale nick en vraagt "heeft iemand ervaring met ..." of "nog iemand met <apparaat>" dan wordt er vaak normaal geantwoord.

Hoe het in de praktijk meestal gaat is:

• --- Gezellig gesprek bezig over auto X of vrouw Y of gadget Z ---
• [12:05:01] * Tweaker_1234 (Mibbit@host.name.nl) has joined #tweakers.net
• [12:05:03] <Tweaker_1234> blabla probleem blabla hoe fix ik dit blabla

En zo heb je er soms verschillende op een dag/avond. Dat is gewoon erg vervelend.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DinX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:25:

En zo heb je er soms verschillende op een dag/avond. Dat is gewoon erg vervelend.
En soms per uur een aantal achter elkaar. Waarbij ondergetekende vast de opmerking plaatst "let op, er komt een vraag aan." En dat klopt dan meestal ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En toch zou het van volwassenheid getuigen als je de betreffende 'noob' kort uitlegt dat hij zijn vraag hier niet kwijt kan en daarvoor Google of GoT forum moet gebruiken (ook al staat dat summier in de MOTD). Imo zijn er twee kanten aan het verhaal:

- de 'noob' die denkt in 3 seconden een oplossing te hebben voor een gemakkelijke vraag: hier snap ik volledig dat dit enige irritatie opwekt bij de IRC leden aangezien dit vast niet de eerste keer is ;)

- de IRC leden die het blijkbaar nodig vinden onbeschoft en uit de hoogte (want ze hebben een @je) te reageren.

Persoonlijk vind ik GoT een fijne plek omdat mensen als volwassenen met elkaar om gaan en respect voor elkaar op weten te brengen. Die IRC log heeft in mijn ogen niks met GoT te maken, leek wel op een log van #FoK.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik heb een hekel aan mensen die GoT als helpdesk zien voor de meest simpele vragen, echter vind ik het principe van 'I am the LAW' een beetje sad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Aghanim schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:41:
- de IRC leden die het blijkbaar nodig vinden onbeschoft en uit de hoogte (want ze hebben een @je) te reageren.
Ook de mensen zonder @ vinden het regelmatig niet fijn als een gesprek wordt onderbroken omdat iemand er per se een vraag tussendoor moet duwen
Persoonlijk vind ik GoT een fijne plek omdat mensen als volwassenen met elkaar om gaan en respect voor elkaar op weten te brengen. Die IRC log heeft in mijn ogen niks met GoT te maken, leek wel op een log van #FoK.
Ik weet niet hoe vaak je in de kanalen #tweakers.net en #fok komt, maar tussen die 2 is echt een dusdanig cultuurverschil dat dit zeker geen log van #fok kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Meestal wordt de mensen gewoon duidelijk gemaakt dat ze voor technische problemen niet in het kanaal moeten zijn maar op het forum. Maar 9 keer van de 10 blijft men toch doordrammen.
Dit durft alleen eens omslaan als het de 5de is op een avond.

Stel je voor dat je ergens op een terrasje zit met wat vrienden en om het half uur komt er iemand naar je toe en begint meteen over probleem x. De eerste keer zal je hem wel netjes en beleefd vertellen dat je je daar nu niet mee gaat bezighouden. Bij de 2de wordt het misschien al wat korter. Als na 2 uur echter de 4de of 5de persoon naar je toestapt zal het ook moeilijker worden om dat nog net zo beleefd te doen als bij de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 19:52
Ik ben het eens met de TS dat er een aparte sfeer hangt op #tweakers.net .

Vanaf het moment dat in het channel bekend werd dat ik een vrouw ben word ik lastig gevallen met vragen om foto's van mijzelf en mijn borsten. Ik ben hier totaal niet van gediend, en ik vind het een zeer (vrouw)onvriendelijke omgeving. Mijn oplossing tot nu toe is dan ook om de desbetreffende users te melden dat ze hun bek moeten houden en over auto's moeten gaan praten. Of bier.

Even zonder gein, de reden dat mensen naar #tweakers.net komen en hun vraag daar neergooien is omdat ze hun vraag niet op het forum willen zetten. Dit omdat ze geen zin hebben om een mooie forumpost te bakken, omdat ze weten dat de vraag niet op het forum past, of omdat ze direct antwoord willen. Vaak is het een combi. Punt is dat de mores die op het forum gelden ook bekend zijn bij de users in #tweakers.net. Het neerplempen van je vraag wordt dus ook op irc beschouwd als onbeschoft. Een MOTD die dat wel of niet expliciet vermeldt (voorheen gebeurde dat wel) helpt bijzonder weinig. Wat mij betreft gebeurt het beantwoorden van zo'n vraag op vrijwillige basis. Als iemand zin heeft om te helpdesken, prima, maar ik ga me geenzins verplicht voelen om te helpen omdat een collega-IRC'er gemeen doet.

Dat je vraag betrekking leek te hebben op karmahoeren zal ook niet geholpen hebben

En wat betreft de sfeer, sja, die wordt inderdaad gecreëerd door de regulars. Het zou wat zijn als dat niet zo was. Abuse door users met een @'tje kan altijd over gerant worden, maar dat lijkt me hetzelfde als bij modjes.
Eens. Het lijkt verdorie wel de HK.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

rogue schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:49:
En wat betreft de sfeer, sja, die wordt inderdaad gecreëerd door de regulars. Het zou wat zijn als dat niet zo was. Abuse door users met een @'tje kan altijd over gerant worden, maar dat lijkt me hetzelfde als bij modjes.
@'jes zijn er vaker niet dan wel :)

Je zal ook niet snel kick/bans zien op het kanaal omdat het voor het grootste deel vaste bezoekers en lurkers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is het geen optie om een #tweakers.private aan te maken waar jullie dan gezellig kunnen ouwehoeren? Dan is het probleem direct opgelost lijkt me.

En ik weet het cultuurverschil tussen GoT en FOK, vandaar ook dat ik de log meer op FOK vond lijken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Aghanim op 01-08-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat is een optie, maar dan is het kanaal #tweakers.net ongeveer dood.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:00:
Is het geen optie om een #tweakers.private aan te maken waar jullie dan gezellig kunnen ouwehoeren? Dan is het probleem direct opgelost lijkt me.

En ik weet het cultuurverschil tussen GoT en FOK, vandaar ook dat ik de log meer op FOK vond lijken ;)
Ja en dan zit er niemand meer in #tweakers.net zelf en komt iedereen alsnog naar .private omdat de rest daar zit, probleem verplaatst zich alleen maar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is zeker een optie. Dat is echter vrij lullig voor de mensen die Tweakers.net IRC via een linkje hier joinen want die komen dan in een uitgestorven kanaal terecht omdat niemand daar wil zitten. Niet iedereen die er nieuw komt is er voor de helpdesk, sommige gebruikers willen daadwerkelijk leuk kletsen. En daarvoor is de IRC er natuurlijk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cloud schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:02:
Dat is zeker een optie. Dat is echter vrij lullig voor de mensen die Tweakers.net IRC via een linkje hier joinen want die komen dan in een uitgestorven kanaal terecht omdat niemand daar wil zitten. Niet iedereen die er nieuw komt is er voor de helpdesk, sommige gebruikers willen daadwerkelijk leuk kletsen. En daarvoor is de IRC er natuurlijk :)
Bijna alle gebruikers komen er om te ouwehoeren. IRC is nooit een verlengde van het forum geweest, de titel zegt dat je voor support op het forum moet zijn en iedereen die geen zin heeft om gratis supportmedewerker te spelen dwingen om in een ander kanaal te gaan zitten vermoordt #tweakers.net alleen maar.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 01-08-2011 12:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oh dat wil ik inderdaad ook nog wel even benadrukken; IRC is inderdaad géén uitbreiding op het forum, het is er puur voor de lolz. Ik zie dus inderdaad ook geen heil in het maken van een nieuw kanaal voor de regulars. Misschien dan alleen nog iets duidelijker proberen te maken dat het geen helpdesk is, maar hoe dat moet: geen idee. In mijn ervaring worden tekstuele waarschuwingen vaak over het hoofd gezien (ook hier op het forum).

Het is vrij lastig, ik begrijp de irritaties bij de regulars in het kanaal wel. Maar ik snap ook dat het behoorlijk klote is als je daar komt als nieuweling en oprecht denkt dat je een vraag kunt stellen; waarop je vrij bot de virtuele deur gewezen wordt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Misschien een pagina maken met een heel korte uitleg voordat je op de daadwerkelijke "connect-pagina" komt ?

Nu is het namelijk niet meer dan op IRC klikken en daarna op Connect.

[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 01-08-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

C'est le ton qui fait la musique. Dit geldt op IRC vanuit 2 kanten. Zoals anderen al gezegd hebben, de manier waarop de vraag gesteld wordt maakt al heel veel verschil. Iemand die joined en direct een vraag dumpt, kan een wat lomper antwoord tegemoet zien als wanneer ze even vragen of het kan. Het veel aangehaalde kroeg voorbeeld. Dan kan het nog steeds zijn dat de actieve users op dat moment geen zin hebben in de vraag, maar de toonzetting zal een stuk vriendelijker zijn (voor de meesten toch).

Tijdens de erg vermoeiende discussie hierover op IRC gisteravond heb ik geprobeerd om de TS duidelijk te maken dat zijn idee an sich redelijk is, maar zijn beeld van de meeste "helpdeskers" is verkeerd. Nu is dat niet perse zijn schuld, hij geeft zelf aan pas drie dagen op IRC rond te dwalen. Na een paar jaar op IRC ben je dat constante helpdesken daar gewoon beu.

Het plaatsen van tekstuele waarschuwing werkt inderdaad niet. Men wil het niet lezen, of negeert de inhoud gewoon. Dat is op IRC niet anders als hier op het forum. Er zijn altjid mensen die gewoon gefixeerd zijn op het verkrijgen van een antwoord op hun vraag en daar zelf niet al te veel moeite voor willen doen. Op IRC is het helemaal een "dump snel even je vraag" kwestie, want er wordt in 99% van de gevallen niet eens context gemeld. Dat is bijzonder vervelend.

Verder ben ik het helemaal eens met Cloud en NMe: IRC is geen "light versie" van het forum of FP. Zeker #tweakers.net niet. Het gebruik van dat kanaal is door de jaren heen gevormd tot wat het nu is door de gebruikers. Die gebruikers houden het kanaal in leven.

Hax0r: wat let je om een kanaal aan te maken waar men wel inzetloos mag helpdesken? Begin #vraagbaak ofzo, dan mag je zelf de regels maken en sturen we ze daar wel heen. Misschien zijn er zelfs wel een paar anderen die je willen helpen.
DinX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:33:
Misschien een pagina maken met een heel korte uitleg voordat je op de daadwerkelijke "connect-pagina" komt ?
Dat is het hem nu juist, dat zou verdomd weinig doen. Als men de MOTD, het channel topic en de channel notice al niet leest, waarom zou men die pagina dan wel lezen? Er heeft heel lang, heel duidelijk in diverse meldingen gestaan dat helpdesken echt niet gewenst is. Dat werd allemaal genegeerd. Op een gegeven moment houdt het op met vooraf waarschuwen, dan gaan de users er zelf wel tegen optreden.

Daarbij zijn er best wat kanalen, die allemaal hun eigen regels er op nahouden. Ga je die daar allemaal listen?

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 01-08-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kom ik weer terug op hetgeen ik al eerder gezegd heb, dat het niet meer dan normaal is dat je als binnenkomer eventjes checkt of dat wel de juiste plek is.
alt-92 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:56:

Zou het niet handiger zijn om voordat je een tech-vraag gaat stellen eerst even te checken of dat wel de bedoeling is?
"kan ik hier ook een vraag stellen over $onderwerp x of moet dat ergens anders" > kleine moeite, en voorkomt onnodige frustraties..
Daarmee laat je ook gelijk zien dat je als binnenvaller niet het denkvermogen van een gekneusde druif bezit.
Ik vind het niet altijd even netjes hoe je te woord gestaan wordt op IRC, true.

Maar je mag ook wel eens de hand in eigen boezem steken wat betreft onbeschoft gedrag - tenslotte kom je daar op voor jou onbekend terrein en dan doe je er verstandig aan je aan te passen aan de daar geldende mores.
Vragen we hier op het forum ook tenslotte (de quickstart) dus zo raar is het niet dat je zelf even nadenkt.
rogue schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:49:
Ik ben het eens met de TS dat er een aparte sfeer hangt op #tweakers.net .
[....]
Even zonder gein, de reden dat mensen naar #tweakers.net komen en hun vraag daar neergooien is omdat ze hun vraag niet op het forum willen zetten. Dit omdat ze geen zin hebben om een mooie forumpost te bakken, omdat ze weten dat de vraag niet op het forum past, of omdat ze direct antwoord willen.
En dan zit je op IRC verkeerd als je met die insteek met de deur in huis komt vallen.
Overigens niet alleen op IRC hoor. - je ziet het overal tegenwoordig, het "ik wil nu meteen een antwoord en ik kijk niet waar ik mijn vraag neerplemp" gehalte spat er vanaf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

alt-92 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:37:
Ik vind het niet altijd even netjes hoe je te woord gestaan wordt op IRC, true.
Het voorbeeld van de TS zijn log vind ik persoonlijk zelfs nog een heel nette manier.

Ze hebben hem meteen proberen helpen, zagen dat hij er toch niet zoveel verstand van had en raadden hem dan aan om naar een computerboer te gaan. Ik zie niet in wat daar zo erg aan is ?

Het is niet alsof hij een "rot op met je helpdeskvraag" antwoord gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Even de link doorgenomen. Jammer dat niemand user op irc naar #tmf heeft verwezen voor de vraag van ts in HaX0r in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXII", wat Herman87 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXII" dus wel doet in betreffende topic.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 10-09 21:56
Een andere oplossing zou zijn om iedereen voice te geven na het lezen van regels en/of automatisch na een paar minuten. Dan houd je de snelle-vragen-stellers buiten en kunnen de regulars gewoon doorgaan met hun gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een oplossing is om gewoon niets aan te passen zodat iedereen die wel bekend is met dit soort channels nergens last van heeft. Ook nieuwelingen niet. Die paar gebruikers die een koude douche krijgen nemen we maar op de koop toe. Hoort bij de opvoeding zeggen we dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Nog een opmerking trouwens, die ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen: op de frontpage (Tweakers.net dus) plaats je ook niet je problemen, want daar is Gathering of Tweakers (GoT) voor bedoeld. Als je naar #Tweakers.net gaat, dan is het toch logisch dat je er praat over de frontpage en er niet heen gaat voor je problemen? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hahn schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:18:
Nog een opmerking trouwens, die ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen: op de frontpage (Tweakers.net dus) plaats je ook niet je problemen, want daar is Gathering of Tweakers (GoT) voor bedoeld. Als je naar #Tweakers.net gaat, dan is het toch logisch dat je er praat over de frontpage en er niet heen gaat voor je problemen? :P
Slim bekeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aghanim schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:00:

Eigenlijk stel je dus dat de regulars uit #tweakers.net maar op moeten hoepelen naar een ander kanaal, omdat jij een ander beeld hebt van hoe dat kanaal moet zijn? 8)7

Zoals eerder gesteld: niemand houdt je tegen om je eigen kanaal te maken met regels die passen bij jouw ideaalbeeld van een kanaal. Ik zal de laatste zijn die zegt dat een 'dump hier je vraag' kanaal niet mag. Je zal me er alleen niet zien chatten, want ik kom niet op IRC om de helpdesk uit te hangen, maar om slap te ouwehoeren en zo hier en daar een zinnige discussie te hebben.

Voor wat betreft de toon richting 'luie users' in #tweakers.net: die is soms wat bot. Misschien zelfs soms iets té bot. Echter, als je dagelijks in #tweakers.net komt, zie je dat het niet zozeer een reactie is tegen vragen, maar tegen mensen die joinen, hun vraag neerkegelen, en vervolgens gaan klagen omdat je ze niet direct van een antwoord voorziet (omdat het gesprek dat aan de gang was voordat $luie-user binnenkwam eigenlijk meer de aandacht had).

Zo van:
• --- Gezellig gesprek bezig over auto X of vrouw Y of gadget Z ---
• [12:05:01] * Tweaker_1234 (Mibbit@host.name.nl) has joined #tweakers.net
• [12:05:03] <Tweaker_1234> blabla probleem blabla hoe fix ik dit blabla
• --- Gezellig gesprek bezig over auto X of vrouw Y of gadget Z gaat verder---
• [12:05:30] <Tweaker_1234> WAAROM HELPT NIEMAND MIJ?!!
• [12:05:40] <Regular> Je kan altijd ff een topic openen op GoT?
• [12:05:50] <Tweaker_1234> ja geen zin in
• --- Gezellig gesprek bezig over auto X of vrouw Y of gadget Z gaat verder---
• [12:06:10] <Tweaker_1234> blabla probleem blabla hoe fix ik dit blabla

etc...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik als degene die in regel 11 van het log wat lomp overkomt mijn mening ook maar even spuien dan. ;)

Het grote verschil tussen IRC en GoT in dit verband is dat je in een IRC kanaal dingen niet kunt scheiden. Hier op GoT kunnen discussietopics en helpdesktopics naast elkaar in hetzelfde subforum bestaan, en gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in het helpen van mensen kunnen de helpdekstopics heel simpel omzeilen. Op IRC gaat dat niet, je kunt niet discussie en helpdeskvragen verenigen in één kanaal. Als je dat zou proberen dan zul je zien dat de discussies constant onderbroken worden met helpdeskvragen, dat zit die discussies nogal in de weg en die zouden dan verdwijnen. Aangezien #tweakers.net bedoelt is als discussiekanaal is er dus voor gekozen om helpdesken daar niet toe te staan.

Daar komt bij dat het niet bepaald gaat om mensen die vriendelijk een vraagje stellen. Helpdeskers zijn doorgaans ronduit onbeschoft, ze joinen, dumpen meteen hun vraag, en als ze niet à la minute geholpen worden beginnen ze te schelden, vaak over nerds en het niet hebben van een leven. Bovendien gaat het vaak om vragen die hier op GoT ongetwijfeld een slotje op zouden leveren omdat in 2 seconden op google het antwoord had kunnen vinden. Veel helpdeskers proberen IRC te gebruiken om de regels hier op GoT te omzeilen, ik neem niet aan dat ik uit hoef te leggen dat dat ook niet de bedoeling is.

Daarnaast wil ik er wel even op wijzen dat het beleid inderdaad is dat helpdesken niet toegestaan is, maar dat ook beleid is dat mensen dan vriendelijk naar GoT verwezen worden. Lompe reacties worden niet gewaardeerd, ik weet er alles van. ;) :X Dat gaat wel eens mis, soms vanwege een overvloed van helpdeskers in korte tijd, soms vanwege een regular met een pesthumeur. Da's geen excuus en niet de bedoeling, maar zo gaat het nu eenmaal. Ook IRC users is niets menselijks vreemd.

De suggestie om van #tweakers.net een helpdeskkanaal te maken zou niet werken. We hebben een tijd mensen doorverwezen naar #helpdesk (wat dus wel als helpdesk bedoelt was) maar die kwamen altijd weer terug met de mededeling dat daar niemand zat of de mensen die er wel zaten geen reactie gaven. Het animo om op IRC mensen te helpen is er gewoon niet. #tweakers.net In een helpdeskkanaal veranderen zou er alleen maar voor zorgen dat de server er een dood kanaal bij heeft. Dat lijkt me nogal nutteloos.

Ik moet trouwens zeggen dat het me opvalt dat er een aantal mensen in dit topic zijn die vinden dat het allemaal anders moet, maar zelf nooit op IRC komen. Nu heeft uiteraard iedereen het recht op een mening en het recht die te uiten, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat mensen die op geen enkele manier gebruik maken van IRC het nodig vinden mensen die dat wel doen te vertellen hoe zij dat kanaal moeten runnen. Het is een beetje alsof Fok gaat vertellen hoe GoT gerund moet worden. Je mag best een mening hebben, maar je kunt het ook overdrijven. Alle 175+ mensen die regelmatig in #tweakers.net komen bombarderen tot een stel onbeschofte idioten gaat mij toch wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

Om als irc-regular dan ook even mijn, zeer beknopte, reactie te geven:

IRC is geen democratie, het is een dictatuur of technocratie, net hoe je er naar wil kijken. 1 of meerdere mensen bepalen wat er in het kanaal is toegestaan en wat niet. Indien het beleid door mensen niet wordt gewaardeerd dan kunnen ze het kanaal, al dan niet onvrijwillig, verlaten.

IRC is dan ook geen standaard chatsite, maar een antiek stuk semi-anarchie dat wordt vormgegeven door 'nerds' met eenzelfde interesse, elk kanaal heeft een andere subcultuur en vaste idlers / regulars. Als je de cultuur gaat veranderen dan gaan ze wel ergens anders idlen en gaat het kanaal inderdaad gewoon dood.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Volgens mij is Tweakers.net geworden wat het nu is doordat mensen vragen konden stellen en daar antwoord op kregen. Dat was in het begin ook zo'n beetje het hoofddoel van het forum. Als side-effect bleef men de site bezoeken en deelde men de kennis. Zo is de topicbase opgebouwd en is GoT een verzameling geworden van een hoop kennis, een hoop vragen en antwoorden.

Je kan toch gewoon netjes antwoorden? Ik vind het altijd een beetje triest om mensen niet te behandelen zoals je ze in het echt zou behandelen? Zijn we niet een beetje de realiteit kwijt :? Kunnen we elkaar niet gewoon behandelen zoals we elkaar in het echt ook zouden behandelen? Achter een toetsenbordje is het makkelijk iemand af te kraken / noob vinden.

Je kan een gebruiker ook wegwijs maken, kosten evenveel toetsaanslagen, je bent misschien tegenover je vriendjes minder überstoer maar je doet wel wat goeds. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Ik wil niet op de man spelen, maar IRC een dictatuur noemen is echt :') . Er zijn gewoon regels waar men zich aan dient te houden, zoals in bijna alle landen het geval is. Ook in internet land en in het Tweakers wereldje. Niets bijzonders.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 01-08-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RedHat: er zijn er genoeg die niet de linkjes, adviezen opvolgen en die niet even zoeken voordat ze een vraag stellen. Ik heb er geen behoefte aan om steeds dezelfde vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
PcDealer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:19:
RedHat: er zijn er genoeg die niet de linkjes, adviezen opvolgen en die niet even zoeken voordat ze een vraag stellen. Ik heb er geen behoefte aan om steeds dezelfde vragen te beantwoorden.
Dan kun je zeggen "Tyf op met je vragen, ik ben 1337 ZOMG. Nou optiefen want wij zijn über alles", je kan het negeren.

Ik denk dat de 2e optie de betere is. Dan blijft er ruimte voor mensen die wél willen helpen om te helpen en de mensen die dat niet willen doen dat lekker niet. Het leven is soms zo simpel...

Overigens vind ik zelf de join->vraag->exit gasten ook irritant. Maar ik negeer ze gewoon, hoef ik me er ook niet aan te irriteren .

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 01-08-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Net als dat je een troll-post op een forum kunt negeren ja.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
tdw schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:22:
Net als dat je een troll-post op een forum kunt negeren ja.
Ik neem gewoon even twee uiterste, ik doel op niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De standaard reactie is "dit is geen helpdesk" (ongeveer). Negen van de tien helpdeskers negeert dat en blijft gewoon zeuren. Daar is niets aan te doen, ze doen het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
MueR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:23:
De standaard reactie is "dit is geen helpdesk" (ongeveer). Negen van de tien helpdeskers negeert dat en blijft gewoon zeuren. Daar is niets aan te doen, ze doen het toch wel.
Als de policy is dat helpdeskvragen niet toegestaan zijn, attendeer je er iemand op, luistert men niet dan kan een operator toch gewoon iemand verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:16:

Je kan toch gewoon netjes antwoorden? Ik vind het altijd een beetje triest om mensen niet te behandelen zoals je ze in het echt zou behandelen? Zijn we niet een beetje de realiteit kwijt :? Kunnen we elkaar niet gewoon behandelen zoals we elkaar in het echt ook zouden behandelen? Achter een toetsenbordje is het makkelijk iemand af te kraken / noob vinden.
Je doet nu even de aanname dat als ik anders zou reageren als iemand een gesprek binnen komt stampen, aandacht op komt eisen en dat doet voor iets waarin niemand is geïnteresseerd.
Ik ga dan echt iemand op zijn plaats zetten, ook in real life.
Je kan een gebruiker ook wegwijs maken, kosten evenveel toetsaanslagen, je bent misschien tegenover je vriendjes minder überstoer maar je doet wel wat goeds. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Dat kan, maar daar heeft blijkbaar vrijwel niemand zin in. Misschien is dat ook een teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:25:
[...]

Als de policy is dat helpdeskvragen niet toegestaan zijn, attendeer je er iemand op, luistert men niet dan kan een operator toch gewoon iemand verwijderen?
Ja dat kan, maar dan komt er weer een topic als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:25:
[...]

Je doet nu even de aanname dat als ik anders zou reageren als iemand een gesprek binnen komt stampen, aandacht op komt eisen en dat doet voor iets waarin niemand is geïnteresseerd.
Ik ga dan echt iemand op zijn plaats zetten, ook in real life.

[...]

Dat kan, maar daar heeft blijkbaar vrijwel niemand zin in. Misschien is dat ook een teken aan de wand.
Dan verschillen we van mening. Of we hebben dezelfde mening alleen sommigen zien er een probleem in anderen niet.

Ik vind gewoon als iemand wat vraagt kan hij er netjes op gewezen worden dat het geen helpdesk is en misschien hints krijgen waar hij/zij wel de informatie kan vinden die hij/zij zoekt. Negeert men dat kan er altijd gekickt worden of in een uiterst geval gebanned.

@PCDealer: Dat snap ik. Alleen dat is dan toch niemands pakje aan meer? Het probleem is op IRC opgelost en de admins / moderators van GoT lossen het hier dan wel weer op lijkt mij. Dan is er ook geen ruimte voor discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 01-08-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Operators zijn er een stuk of 6. Net als FP/Forum crew zijn ook die gewoon mensen met een normaal leven, en dus niet altijd aanwezig of actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch gewoon netjes antwoorden?
Zoals ik net vrij uitgebreid omschreef betekent dat de dood van het kanaal. In herhaling vallen lijkt me overbodig.
Ik vind het altijd een beetje triest om mensen niet te behandelen zoals je ze in het echt zou behandelen? Zijn we niet een beetje de realiteit kwijt :? Kunnen we elkaar niet gewoon behandelen zoals we elkaar in het echt ook zouden behandelen? Achter een toetsenbordje is het makkelijk iemand af te kraken / noob vinden.
Grappig dat je er vanuit gaat dat het in werkelijkheid anders gaat. Mensen die stom genoeg zijn om mij irl domme vragen te stellen krijgen over het algemeen een lomper antwoord dan op IRC. Het beleid van #tweakers.net geld buiten dat kanaal namelijk niet. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 17:31 . Reden: lomper _dan_ op irc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

Dat zou betekenen dat onze operators dus fulltime in het kanaal alert moeten zijn om mensen eruit te trappen. Echter hebben deze operators ook een baan en waarschijnlijk ook een leven, waardoor er ook wel eens GEEN ops beschikbaar zijn.

Daarnaast zal de helpdesker in kwestie meestal een iets ander beeld hebben van zijn vraag dan de mensen in #tweakers.net. Namelijk: ze vinden het zelf meestal geen helpdeskvraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
MueR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Operators zijn er een stuk of 6. Net als FP/Forum crew zijn ook die gewoon mensen met een normaal leven, en dus niet altijd aanwezig of actief.
Dan heb je de optie tot negeren nog altijd.

Ik geef alleen aan dat ik het onnodig vind om iemand af te branden. Je kunt wel groen en geel irriteren maar daar heb je jezelf alleen mee. Je kunt iemand negeren en ik denk dat dat (Als de policy iig duidelijk is) meer dan genoeg is.

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 01-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:29:
Even voor mijn nieuwsgierige aard: wanneer heb jij voor het laatst op IRC gezeten? Voor hoe lang? Want gek genoeg zie ik hier voornamelijk mensen reageren die nooit op IRC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:29:
[...]

Stel, jij zit met een berg maten in een kroeg. Het bier vloeit rijkelijk, het is retegezellig en het gaat over <insert boeiend subject>. Vervolgens komt er een willekeurig persoon bij je aan tafel zitten, zegt 'hallo', en dondert een vraag neer over <insert softwarepakket>.

De eerste keer geef je misschien nog antwoord. De 2388e keer, wordt het vervelend. Dus je besluit het te negeren, en door te gaan met je gesprek over <insert boeiend subject>.

Echter die willekeurige persoon gaat nu zijn vraag elke minuut herhalen, schreeuwen, bij je op schoot zitten, in je oor schreeuwen, schelden, etcetera.

Hoe lang zou het duren voor jouw plezier grondig verneukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:27:
Ik vind gewoon als iemand wat vraagt kan hij er netjes op gewezen worden dat het geen helpdesk is en misschien hints krijgen waar hij/zij wel de informatie kan vinden die hij/zij zoekt. Negeert men dat kan er altijd gekickt worden of in een uiterst geval gebanned.
Zoals ik eerder al schreef is dat ook precies wat er gebeurt (uitzonderingen daargelaten). Heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Of negeer je me? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
MueR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Even voor mijn nieuwsgierige aard: wanneer heb jij voor het laatst op IRC gezeten? Voor hoe lang? Want gek genoeg zie ik hier voornamelijk mensen reageren die nooit op IRC zijn.
Ik zie niet in wat dit met deze discussie te maken heeft?

Ik ben vanaf 1998 lid van T.net (Heb alleen na de BC pas later een nieuw account aangemaakt) en heb ook een aantal jaar op IRC rondgehangen. Heb zelfs een lange periode met Kees in de CS: GoT clan gezeten waar ik in die tijd actief lid was en ook vaak op IRC zat.

Is dit genoeg voor je beeldvorming of heb je meer nodig? :)

Maar zoals ik al een aantal keer heb gezegd zou ik mijzelf er ook in mindere mate aan storen, maar ik zou het negeren totdat er een Op aanwezig is die er wat mee kan doen. Ik zou er gewoon lekker overheen lezen. Als ik geirriteerd achter mij computer ga zitten omdat iemand op IRC een vraag stelt dan wordt het voor mij tijd om er achter vandaan te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 01-08-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Overigens helpt verwijderen ook niet, vaak komen ze dan tot 3 keer terug en is een ban nodig.

Het is niet dat dat nou zo heel veel vriendelijker is.

Verder legt Muer het uitstekend uit denk ik, op tweakers dien je de regels te kennen, als je de moeite neemt om die van IRC te lezen is er geen enkel probleem. Er zijn ook nieuwelingen die eerst een vraag wilden stellen en later regulars zijn geworden. Mensen die wél de moeite nemen om uit te zoeken hoe het werkt.
RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:35:
Maar zoals ik al een aantal keer heb gezegd zou ik mijzelf er ook in mindere mate aan storen, maar ik zou het negeren totdat er een Op aanwezig is die er wat mee kan doen. Ik zou er gewoon lekker overheen lezen. Als ik geirriteerd achter mij computer ga zitten omdat iemand op IRC een vraag stelt dan wordt het voor mij tijd om er achter vandaan te komen.
Beetje eenvoudige troll dit en dat weet je volgens mij zelf ook donders goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Hooglander1 op 01-08-2011 17:44 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

Ik zie niet in wat dit met deze discussie te maken heeft?
Dat het voornamelijk de mensen zijn die nooit op IRC zitten die niet snappen waarom we geen helpdeskgedrag willen daar. Net alsof je commentaar levert op de kroeg in het volgende dorp, zonder daar te komen om vanuit ervaring te kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn ervaring met #tweakers.net is sowieso dat mensen echt wel even vriendelijk in de juiste richting geduwd worden. Niet altijd even vriendelijk, sure. Maar dat hangt dus zoals hierboven al gezegd af van hoe onbeschoft de helpdesker zelf is. Iemand die netjes vraagt of iemand hem kan helpen of dat hij elder moet zijn wordt ofwel netjes geholpen, ofwel naar het forum gestuurd. Iemand die als een klein kind in full caps elke minuut zijn vraag herhaalt (ik heb het voorbij zien komen, en meer dan eens :X) krijgt problemen met het hele kanaal. Niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:24

Grvy

Bot

If you dont like it. Stay away from it.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Hans schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:16:
Verder vind ik je verhaal een beetje "Mama ze pesten me op het grote boze Internet". In ieder IRC kanaal zit wel iemand die het niet met je eens is of je zit te jennen of uit te lokken of wat dan ook. Live with it.
Inderdaad, klassieke "omg ik voel me op m'n pikkie getrapt" reactie.

#tweakers.net is het chatkanaal van Tweakers.net, niet het helpdeskkanaal. Mensen die out of the blue binnenkomen en even een snelle hapklare vraag neerdumpen worden daar terecht op gewezen dat dat ongewenst gedrag is. Als ze daar, zoals helaas regelmatig gebeurt, als een 14-jarige kutpuber op reageren met "awww jullie zijn vals tegen me jullie zijn allemaal stom" worden ze door de regulars op hun plaats gezet, niet altijd even vriendelijk. Daarom zitten er chanops (zoals ik) die er net zo min moeilijk over doen om onfatsoenlijke lullen die een chatkanaal als helpdeskkanaal behandelen te verwijderen, als regulars die niet op een nette manier met nieuwkomers omgaan. Als je klachten over hebt over de manier waarop ik en andere beheerders dat doen mag je me daar altijd op aanspreken (in priv graag) en krijg je daar altijd redelijke feedback op als je zelf redelijk bent.

Dit topic is natuurlijk verder keihard kansloos, als je het niet eens bent met hoe het op IRC al 10+ jaar goed loopt, veel plezier met je eigen server installeren in plaats van op het forum gaan zeiken hoe stom wij wel niet tegen je doen.
Dank je, lekker constructief om even 175 mensen te beledigen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
MueR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:39:
[...]

Dat het voornamelijk de mensen zijn die nooit op IRC zitten die niet snappen waarom we geen helpdeskgedrag willen daar. Net alsof je commentaar levert op de kroeg in het volgende dorp, zonder daar te komen om vanuit ervaring te kunnen spreken.
Dan heb jij mijn berichten gewoonweg niet (goed) gelezen. Ik heb namelijk meermalen aangegeven dat ik het wel snap alleen dat ik denk dat er anders mee omgegaan kan worden. Lees ze nog eens door zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Dan heb jij mijn berichten gewoonweg niet gelezen. Ik heb namelijk meermalen aangegeven dat ik het wel snap alleen dat ik denk dat er anders mee omgegaan kan worden. Lees ze nog eens door zou ik zeggen ;)
Jij blijft echter voet bij stuk houden dat er iets moet veranderen op een plaats waar je nu niet komt. Toch heb je blijkbaar een mening over de sfeer/cultuur die er nu hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:01

3DDude

I void warranty's

Hmm, wat een gezeur weer.

Dit soort dingen hoort gewoon bij algemeen IRC Chat, dat er af en toe mensen zijn met een vraag so be it.

3 opties:
- even kort helpen
-- heel uitgebreid-ish helpen
- /ignore <nickname> en niet helpen.

Ik zie het probleem niet zo. Dat ze zeuren om hulp tsjah so be it, blijf je altijd houden.
Om nou van de IRC-Ops te eisen dat ze iedereen kicken en 24/7 er iemand actief is, dat kan je simpelweg niet eisen.

Ik zie het maar zo: Er is altijd wel iemand bereid een ander eventjes optie 1 te doen: kort antwoord/ op weg te helpen en even kort te woord te staan.

Als jullie allemaal gaan lopen klagen en zuchten:
Ben je dan niet precies hetzelfde aan het doen? *vind ik tenminste vergelijkbaar -> mensen die zeuren over dat anderen een vraag neergooien en daar een discussie over gaan houden...*

Mocht je er echt niet van gediend zijn is het altijd aan jezelf om een andere IRC chat te joinen.

Oftewel: mogelijkheden genoeg, keuzes zat.. dus ik zie het probleem niet :P

P.s. op IRC mocht ik joinen heb ik de nick ircmonkey omdat 3DDude niet gepakt wordt ;-)
P.s.2 En nee ik stel zelf niet echt vragen @t IRC ofzo ;-)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

dcm360 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Jij blijft echter voet bij stuk houden dat er iets moet veranderen op een plaats waar je nu niet komt. Toch heb je blijkbaar een mening over de sfeer/cultuur die er nu hangt.
Sja al lult ie nog 500 posts vol, iets veranderen doet het toch niet.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik zeg nergens dat er iets moet veranderen, ik geef echter alleen mijn mening. Daar wordt tegenin gegaan (dat is prima natuurlijk) maar wel met een wedervraag, die beantwoord ik met een stelling waar (and so on).

Misschien heb ik mijn punt niet genoeg verduidelijkt maar dat ga ik bij deze doen:

Ik vind een user naar beneden modden op T.net omdat hij een vraag stelt extreem, netzoals ik dat zou vinden als iemand zegt als iemand binnenkomt met een vrag dat hij op moet rotten. Ik snap dat een joiner die meteen helpdeskt irritant is, maar mijn devies is nog steeds eroverheen lezen ipv erop te reageren.

En wie zegt dat ik nooit op IRC te vinden ben? Niet met regelmaat nee, maar nu wordt er dus een keiharde scheiding gemaakt en wordt er eigenlijk gezegd; je moet eigenlijk niet meedoen met de discussie want je bent er te weinig :? Ondanks dat ik al 13 of 14 jaar lid ben en van die tijd het overgrote deel actief op IRC ben geweest? Nouja, ik snap alle standpunten maar ik houdt er gewoon over op.
Sja al lult ie nog 500 posts vol, iets veranderen doet het toch niet.
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 01-08-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

3DDude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:06:
Mocht je er echt niet van gediend zijn is het altijd aan jezelf om een andere IRC chat te joinen.
De vraag is echter waarom je de meeste tot alle regulars in hemelsnaam wilt verhuizen? Je kan lastig nieuwe mensen in een kanaal gooien waarin al helemaal niemand zit.
RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:09:
Ik vind een user naar beneden modden op T.net omdat hij een vraag stelt extreem, netzoals ik dat zou vinden als iemand zegt als iemand binnenkomt met een vrag dat hij op moet rotten. Ik snap dat een joiner die meteen helpdeskt irritant is, maar mijn devies is nog steeds eroverheen lezen ipv erop te reageren.
Daarom wordt er ook niet tegen elke gebruiker die met een vraag binnenkomt direct gezegd dat ie mag verdwijnen. Nuance ontbreekt in jouw stellig nogal.

[ Voor 42% gewijzigd door dcm360 op 01-08-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:01

3DDude

I void warranty's

Ik heb nooit gezegd dat de regulars moeten verhuizen?
Dat is ieder voor zich he :P
Wat je wel zou kunnen doen is wellicht een #helpdesk maken en daar mensen die willen helpen kunnen daar joinen --> en mensen die vragen hebben kunnen daarheen.
Dan zou ik het omdraaien.

Of er simpelweg een registered channel van maken.
Met een korte uitleg (tijdens reg) dat het niet de bedoeling is er een helpdesk van te maken.
heh /msg Nickserv identify password = nodig om op de server te komen.. :-)
Dit heb ik ook op de rizon servers gehad, ben je niet met je nick geidentificeerd bij de nickserv van de irc server, kan je roepen op die channel wat je wilt, maar komt het niet aan! ;-) .
Moet niet zo'n probleem zijn voor de regulars die wat bekend zijn met IRC :)

Anyway ik ben wel klaar met deze discussie *dus ik verwijder bij deze mezelf :P, vind het allemaal gezegend ;-), no stress, en je er niet druk om maken is imo de beste remedie ^_^*

[ Voor 29% gewijzigd door 3DDude op 01-08-2011 18:17 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:57:
[...]

Dank je, lekker constructief om even 175 mensen te beledigen.
Zóveel nog ja? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

3DDude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:12:
Wat je wel zou kunnen doen is wellicht een #helpdesk maken en daar mensen die willen helpen kunnen daar joinen --> en mensen die vragen hebben kunnen daarheen.
Dat was ook het geval. Er zijn echter weinig mensen die voor de lol in een kanaal als #helpdesk blijven hangen om allerlei mensen te gaan helpen. Jammer, maar helaas werkt het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:12:
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:56:
We hebben een tijd mensen doorverwezen naar #helpdesk (wat dus wel als helpdesk bedoelt was) maar die kwamen altijd weer terug met de mededeling dat daar niemand zat of de mensen die er wel zaten geen reactie gaven. Het animo om op IRC mensen te helpen is er gewoon niet.
Volgende keer iets beter lezen. ;)
Sinds jouw vertrek als operator is het aantal gebruikers eerder toegenomen dan afgenomen. })

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Dan heb jij mijn berichten gewoonweg niet (goed) gelezen. Ik heb namelijk meermalen aangegeven dat ik het wel snap alleen dat ik denk dat er anders mee omgegaan kan worden. Lees ze nog eens door zou ik zeggen ;)
Wat jij vindt dat er moet gebeuren gebeurt allang, maar alleen bij mensen die zich niet als een kind aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
NMe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

Wat jij vindt dat er moet gebeuren gebeurt allang, maar alleen bij mensen die zich niet als een kind aanstellen.
Dan is iedereen het toch met elkaar eens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:16:
[...]

Sinds jouw vertrek als operator is het aantal gebruikers eerder toegenomen dan afgenomen. })
Meh, dat had ik dan wel gemerkt tijdens mijn aanwezigheid als regular user ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik geef toe, het feit dat je er nu helemaal niet meer bent heeft enorm geholpen. :p ;)

offtopic:
En da's wel weer genoeg slowchat in een topic over irc bedenk ik me nu :X

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RedHat schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:18:
[...]

Dan is iedereen het toch met elkaar eens? :P
Nee, want waar iedereen over valt is dat jij roept dat het allemaal nóg vriendelijker moet, en juist omdat je niet vaak op IRC komt kun je dáár niet over oordelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
NMe schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:27:
[...]

Nee, want waar iedereen over valt is dat jij roept dat het allemaal nóg vriendelijker moet, en juist omdat je niet vaak op IRC komt kun je dáár niet over oordelen. ;)
Ik heb mijn berichten teruggelezen en daar kon nog wel wat vraag over zijn ja.

Ik bedoelde niet dat het vriendelijker moest, maar vriendelijk kon. Dat is toch wel een groot verschil. Zolang dat gedaan wordt is het toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat elke keer als ik op irc kom ik er mijn vragen 90% van de tijd wel kan stellen en beantwoord krijg.
Maarja, ik join dan ook irc met een vraag in mijn hoofd, ga daarna nadenken hoe ik dat het beste kort en bondig kan omschrijven en chat onderwijl gewoon mee. Een kwartier of half-uur na het joinen stel ik eens terloops mijn vraag, wordt ik doorverwezen dan chat ik gewoon weer door...

In dat opzicht denk ik wel dat RedHat gelijk had met de volgende quote :
Ik vind het altijd een beetje triest om mensen niet te behandelen zoals je ze in het echt zou behandelen? Zijn we niet een beetje de realiteit kwijt :? Kunnen we elkaar niet gewoon behandelen zoals we elkaar in het echt ook zouden behandelen? Achter een toetsenbordje is het makkelijk iemand af te kraken / noob vinden.
Enkel moet de helpdesker dat eerst doen ( dat is in 1e instantie de vreemde eend in de bijt )
In het echt storm ik ook niet zomaar een kamer vol met onbekenden binnen om maar te gaan schreeuwen dat ik een probleem en dat ik nu geholpen moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Ik ben de hele dag niet op Tweakers geweest dus hier komt een enorme reactie post, kort en bondig in chronologische volgorde:

@hhoekstra - Mijn excuses, dit was niet mijn bedoeling maar iedereen kan je IP zien op IRC en daar kan niemand wat mee behalve je herkennen ergens anders.

@Escovan - Ik associeer pastebin niet met dat soort zaken maar gewoon de makkelijkste plek waar je txt op kan posten. Waarom maak ik me niet geliefd met het feit dat ik iedereen wil helpen? Ik leg hierboven al uit waarom het relevant is, verder heb je wel gelijk en ik zeg al dat dat prima is. Je moet alleen dan user van tevoren waarschuwen.

@RedHat - Nogmaals prima als dat zo is maar geef dat dan ergens aan. Als het een onvriendelijke community is waar je je eerst de kat uit de boom moet kijken omdat er geen echt sociale mensen in zitten moet je dit wel duidelijk maken van te voren. En niet iemand gaan bashen omdat hij dit niet weet.

@alt-92 - Een hoop aannames. Ik lees niet alles van 3 dagen logs, alleen wanneer ik zelf ook wat zei. Ik maak hier niemand de boeman, ik noem alleen het beestje bij zijn naam.

@Hans - Troll, ga jij eerst maar eens mijn reacties goed lezen.

@MueR - Omdat het hier gaat om irritatie van 2 kanten. Ik probeer er een oplossing voor te zoeken. Als ik lekker een channel aanmaak heeft niemand daar wat aan. Want als iemand op IRC komt komt hij direct in #Tweakers.net en daar staan geen verwijzingen of iets, of regels. Kortom er moet gewoon duidelijkheid komen. Ik doe dit ook niet voor mezelf. Ik vind random IRC'n best prima op zijn tijd. Het is alleen niet eerlijk naar de andere n00bs toe.

@alt-92 - Ik kan me prima aanpassen. Maar het is beter als een gebruiker met de juiste insteek binnen komt. Vandaar dat ik zo'n welkomst pagina wil. Is toch niet zo'n gek idee?

@alex3305 - Prima idee!

@Cheatah - Wat een hufterige opmerking.

@Hahn - De link staat onder community. Het zou dus gewoon een deel van de Tweakers community moeten zijn. Maar dat is het niet echt.

@PcDealer - Het is dus maar hoe je het bekijkt. ;)

@Wezz6400 - Je mist de clue een beetje. Er hoeft niks verandert te worden. Het moet alleen duidelijk zijn voor nieuwe gebruikers wat de bedoeling is.

@krvabo - Lees hierboven.

@Whieee - Als je dat gevoel wil. Moet je maar echt naar de kroeg gaan met een paar vrienden. Niet in een openbaar IRC kanaal. Vind dit een beetje trieste vergelijken. En gaat ook niet op.

@Grvy - Preventie is beter. Als het er niet leuk uitziet ga je er uberhaupt niet heen.

@curry684 -
Dit topic is natuurlijk verder keihard kansloos, als je het niet eens bent met hoe het op IRC al 10+ jaar goed loopt, veel plezier met je eigen server installeren in plaats van op het forum gaan zeiken hoe stom wij wel niet tegen je doen.
Lees eens even goed mijn reacties en vooral mijn eerste post. Ik "zeik" niet om hoe stom jullie wel niet tegen mij doen. Waar lees je dit? Waarom reageer je überhaupt hier dan als je aan het einde van je post dit zegt?

Ik ben gewoon stom verbaast over hoe laf je reactie is. Zie je dan echt niet wat het probleem is en welke oplossing ik hier voorstel? Doe maar lekker je oogkleppen op en houdt je ver van deze discussie. Je voegt namelijk niets toe.

Ik reageer op een aantal mensen niet omdat het niet relevant was tot mijn post maar op iemands anders reactie.

Ik hoop dat we het eens kunnen zijn dat er daadwerkelijk wel een probleem is. En dat dit eigenlijk een deel te voorkomen is door mijn suggestie van een regels pagina etc.

Hier wordt iedereen toch beter van? Waarom zouden we dit dus niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Nu online
Het is toch common sense dat je je aanpast in anderman's omgeving?

Als ik ergens als een vreemde binnenkom, ga ik eerst afwachten wat voor sfeertje er hangt en dan pas mijn mond opentrekken i.p.v. direct doen waar ik zin in heb.

Er is geen probleem, en wat dat betreft is er ook amper een relatie tusssen het sfeertje op GoT en irc. Misschien kunnen we beter de link weghalen op de frontpage onder community zodat deze misvatting er ook niet meer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe je het in je hoofd haalt om een grote bek te hebben tegen mensen die hier al 10+ jaar komen, heel verstandig is het niet.

Verwacht je serieus dat er rekening gehouden gaat worden met de enkeling die na op zijn plaats te zijn gezet nog steeds niet snapt hoe dat plaatstelijke stukje wereld werkt? Denk je dat een grote waffel opzetten helpt?

Laat ik je er even op wijzen dat jij hier de naïeveling bent die niet weet hoe het er hier aan toe gaat en dat wij inmiddels echt wel weten wat zin heeft en wat niet. Dat stukje zelfregulering werkt prima.

Ik raad je aan eens in een voetbalcafé binnen te stappen, voor de televisie te gaan staan, en te vragen of mensen eens willen uitleggen hoe dat nu zit met buitenspel. Iedereen weet het, niemand wil antwoorden, en je doet nu alsof het raar is dat de stamgasten boos worden.

Mensen weten dondersgoed wat wel en niet netjes is, ga nu niet doen alsof iedereen de beste intenties heeft. Dat is nonsens en hebben we ook wel vaak genoeg gehoord. Ik zou niet weten waarom ik me ervoor zou moeten schamen dat ik vind dat mensen met een houding van "ik ga het gewoon vragen en als ze boos worden doe ik net alsof ik niet wist dat dat niet de bedoeling was" nodig moeten opdonderen.

Net als het typische "ik heb gezocht maar niks gevonden". Denk niet dat we dom of achterlijk zijn, we weten precies hoe het werkt en hoe je dat het best tegengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:33:
Hier wordt iedereen toch beter van? Waarom zouden we dit dus niet doen?
Aangezien je mijn reacties netjes overgeslagen hebt ;) waarom wel? Waarom zouden degenen die er al lang zitten zich aan moeten passen aan degenen die binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
@Beerkeeper

Jij vergelijkt het met een kroeg. Bij een kroeg weet je ook wat je gaat verwachten. De kroeg heeft namelijk een naam en ligt ergens. Hetzelfde geld voor dit kanaal. Als een kroeg, Heil Hitler heet bijvoorbeeld dan weet ik dat ik daar niet naar binnen moet gaan. Maar als een kanaal Tweakers.net heeft verwacht je daar de leuke community van GOT.

Snap je na deze makkelijke vergelijking eindelijk wat ik bedoel?

Nogmaals: Ik zeg niet dat je je niet moet aanpassen aan andermans omgeving maar andersom. Hoe kom je hier bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:52:
[..]Maar als een kanaal Tweakers.net heeft verwacht je daar de leuke community van GOT.
Op GoT wordt het niet gewaardeerd als er techvragen in de huiskamer worden gesteld. Blijkbaar moet dat dan wel op IRC kunnen, ondanks dat daar een 'offtopic'-sfeer hangt net als in de huiskamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Nu online
HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:52:
@Beerkeeper

Jij vergelijkt het met een kroeg. Bij een kroeg weet je ook wat je gaat verwachten. De kroeg heeft namelijk een naam en ligt ergens. Hetzelfde geld voor dit kanaal. Als een kroeg, Heil Hitler heet bijvoorbeeld dan weet ik dat ik daar niet naar binnen moet gaan. Maar als een kanaal Tweakers.net heeft verwacht je daar de leuke community van GOT.

Snap je na deze makkelijke vergelijking eindelijk wat ik bedoel?

Nogmaals: Ik zeg niet dat je je niet moet aanpassen aan andermans omgeving maar andersom. Hoe kom je hier bij?
Nee, als ik een willekeurige kroeg binnenstap weet ik _niet_ wat ik moet verwachten.
- Is het een homotent (NOFI)?
- Zijn het rockers?
- Popi-jopifiguur?
- Hangkroeg waar de senioren zich bevinden?

En wat heeft de naam Tweakers.net voor verbinding met GoT? GoT is het forum van Tweakers.net. Je gaat #tweakers.net binnen op IRC, ik zie totaal geen link met GoT wat dat betreft.

-- Edit

Een makkelijk voorbeeld, de Lollipop in Tilburg, welbekende kroeg. Als ik niet beter zou weten, zou ik vermoeden dat het een tent is voor de jeugd-die-leert-stappen met energydrankjes. Dat betekent toch niet dat ik dan naar binnenstamp en ga jumpen als een idioot of iedereen om een "Boks ouwe!" vraag?

[ Voor 13% gewijzigd door Beerkeeper op 01-08-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 16:48
Ik kan het niet laten:
Wikipedia: Wet van Godwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
@Cheatah

Pardon? Lees die reactie nog maar eens goed. Ik heb er geen andere woorden voor. Blijkbaar wil je gewoon niet snappen wat ik bedoel of lees je niet goed. Lees ook mijn reactie hierboven maar eens. Zal misschien het wat duidelijker maken voor je. Waarom ga je op de persoon spelen trouwens? Je komt over alsof je je bedreigt voelt, volkomen onterecht want ik heb het beste met iedereen voor.

Jij komt echter nogal asociaal over.

@dcm360

Niemand hoeft zich dus aan te passen! Lees eens goed wat ik zeg. ;) Ik opper alleen voor een regels pagina die duidelijk heid bied voor nieuwe gebruikers. Wat verandert er dan voor reguliere gebruikers? Niks, alleen komen er minder n00bs binnen die voor irritatie zorgen. Snap je het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
dcm360 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:55:
[...]
Op GoT wordt het niet gewaardeerd als er techvragen in de huiskamer worden gesteld. Blijkbaar moet dat dan wel op IRC kunnen, ondanks dat daar een 'offtopic'-sfeer hangt net als in de huiskamer?
Bij de huiskamer weet je waar je aantoe bent want wat daar de bedoeling is is heel erg duidelijk omschreven als je applied voor membership. En ik zie verder de relevantie van je opmerking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:57:
@dcm360

Niemand hoeft zich dus aan te passen! Lees eens goed wat ik zeg. ;) Ik opper alleen voor een regels pagina die duidelijk heid bied voor nieuwe gebruikers. Wat verandert er dan voor reguliere gebruikers? Niks, alleen komen er minder n00bs binnen die voor irritatie zorgen. Snap je het nu?
Je gaat er hier vrij naïef van uit dat als je eerst een lap tekst neerzet, dat mensen die gaan lezen en zich vervolgens netjes aan de daarin gestelde regels gaan houden. Ik wil de hoop in de mensheid niet opgeven, maar helaas werkt het in de praktijk zo niet: mensen slaan de lappen tekst gewoon over en doen wat hun goeddunkt.
HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:58:
[...]

Bij de huiskamer weet je waar je aantoe bent want wat daar de bedoeling is is heel erg duidelijk omschreven als je applied voor membership. En ik zie verder de relevantie van je opmerking niet.
Ik zie ook niet de relevantie van al jouw opmerkingen.

[ Voor 20% gewijzigd door dcm360 op 01-08-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
Beerkeeper schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

Nee, als ik een willekeurige kroeg binnenstap weet ik _niet_ wat ik moet verwachten.
- Is het een homotent (NOFI)?
- Zijn het rockers?
- Popi-jopifiguur?
- Hangkroeg waar de senioren zich bevinden?

En wat heeft de naam Tweakers.net voor verbinding met GoT? GoT is het forum van Tweakers.net. Je gaat #tweakers.net binnen op IRC, ik zie totaal geen link met GoT wat dat betreft.

-- Edit

Een makkelijk voorbeeld, de Lollipop in Tilburg, welbekende kroeg. Als ik niet beter zou weten, zou ik vermoeden dat het een tent is voor de jeugd-die-leert-stappen met energydrankjes. Dat betekent toch niet dat ik dan naar binnenstamp en ga jumpen als een idioot of iedereen om een "Boks ouwe!" vraag?
Waarom houdt je jezelf dom? Als we het zo gaan spelen.

Tweakers.net is geen site over bier en tieten en random dingen. Die zal je nooit op de FP vinden. Dus als we het echt zo zouden bekijken zou er in dat IRC kanaal het alleen om IT dingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
dcm360 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:59:
[...]
Je gaat er hier vrij naïef van uit dat als je eerst een lap tekst neerzet, dat mensen die gaan lezen en zich vervolgens netjes aan de daarin gestelde regels gaan houden. Ik wil de hoop in de mensheid niet opgeven, maar helaas werkt het in de praktijk zo niet: mensen slaan de lappen tekst gewoon over en doen wat hun goeddunkt.
[...]
Je reageert nog steeds niet direct om mijn reactie. Je kan het ze in ieder geval dan verwijten dat ze niet de regels hebben gelezen en ze vrijelijk bashen.

Een hoop mensen lezen gewoon braaf de regels. Doen ze dit niet, dan mogen ze gebashed worden. Dan is het hun eigen schuld.

Ben je dus voor mijn voorstel of niet?

Edit: Ik zag je edit niet toen ik reageerde.
Jij bent dus gewoon een kinderachtige Troll. Ik ga nu niet meer de moeite nemen om op jou te reageren.

[ Voor 12% gewijzigd door HaX0r op 01-08-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Nu online
HaX0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:00:
[...]

Waarom houdt je jezelf dom? Als we het zo gaan spelen.

Tweakers.net is geen site over bier en tieten en random dingen. Die zal je nooit op de FP vinden. Dus als we het echt zo zouden bekijken zou er in dat IRC kanaal het alleen om IT dingen gaan.
Wederom, je gaat eerst van de sfeer proeven alvorens je andere zaken onderneemt. Dat jij bij tweakers.net IT-gerelateerde zaken denkt is wel redelijk logisch. Dat je dan van een koude douche thuiskomt als je #tweakers.net binnenstapt is dan jammer, want daar praten we bij lange na niet altijd over tech-zaken.

Snap je nu mijn eerste zin?

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.