Anteros schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:35:
Nu is WP7 ondertussen voor mij een stuk duidelijker geworden, maar ik heb toch nog wat vragen:
1) Ik las dat WP7 niet alle kalenders van een account kan syncen (dus ook niet alle google calendars). Is dit waar? En hoe zit dat met Mango?
Voor zover ik weet synced WP7 niet je shared calendars van google, wel je primaire. Maar ik gebruik gmail zeer weinig, dus daar zal iemand anders meer duidelijkheid over kunnen geven.
2) Wifi wordt uitgeschakeld als je het scherm uitzet (standby). Krijg ik dan nog wel notificaties -waarschijnlijk via 3g- van bv nieuwe e-mails? En wat als er geen 3G verbinding is? Moet je dan zelf kijken of je e-mails hebt?
Als je tel locked is krijg je natuurlijk wel gewoon email notifications (en facebook/live chat notifications) via gprs/3G. Zodra je unlocked is Wifi in mijn geval op verschillende netwerken (thuis, op de zaak en bij 2 mensen thuis) meteen weer connected overigens.
3) Als je een e-mail forward, dan schijn je deze niet te kunnen editten voordat je deze verstuurd. Klopt dit?
Net even geprobeerd, Je kan typen boven een forwarded mail, maar typen in de content van de mail die je forward is onmogelijk. Dus toevoegen aan de mail kan wel, wijzigingen aanbrengen niet, tenzij je de mail natuurlijk copy/paste in een nieuw bericht.
4) Updaten van google calendars schijnt niet altijd goed te gaan?
niet genoeg ervaring mee.
5) Er kunnen maar een beperkt aantal apps op de achtergrond 'draaien'. En draaien tussen '' omdat ze maar iets van 16s per 20 minuten krijgen. Zien mensen dit als een beperking? Kan me goed voorstellen van wel;
dit is een goede uitleg van multitasking in WP7 en verschillende scenarios. Na WM5 tot 6.5 en Android gebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik denk dat de WP7 manier van multitasken meer voordelen dan nadelen heeft in dagelijkse scenarios. Alleen voor bijvoorbeeld GPS trackers is het minder handig.
6)Hoe is de snelheid op de huidige 1GHz devices? Van wat ik gezien heb op youtube enzo, gaat het aardig rap?
Snelheid is totaal geen zorg in WP7. Elk toestel voelt erg snel en responsive, veel meer dan bij elk Android toestel dat ik gehad heb of heb mogen gebruiken en iPhones van familie en vrienden.
Als laatste zit ik nog met een moeilijke keuze. Stel dat ik voor WP7 ga, dan moet ik nog een device hebben. De verwachting is dat ergens in september nieuwe devices op de markt komen. Deze zullen single core zijn en rond de 1GHz zitten. Het 'enige' voordeel is dat ze een snellere videoprocessor hebben en minder stroom verbruiken (45nm opv 65nm). Het nadeel is dat ze waarschijnlijk een stuk duurder zullen zijn dan de huidige WP7 modellen.
Volgens mij staan er ook 1.5GHz devices op de agenda (al dan niet rumored) en misschien zelfs nog die Samsung Galaxy S2 WP7 variant, maar daar is haast niets over bekend. Maar voor de snelheid hoef je het niet te doen, WP7 hardware van dit moment is in WP7 zeer snel en met Mango zelfs nog sneller geworden. Enige echte scenario wat ik kan bedenken waar het uit kan maken is HTML5 webapps en de hardware acceleration die IE9 op WP7 heeft.
Is het dan niet verstandiger om, als je toch niks om spelletjes geeft, de huidige WP7 modellen te kopen omdat deze zowat 'niks' kosten. De nieuwe toestellen zullen niet zo heel veel voordelen hebben denk ik. Wat zouden jullie doen? Een van de huidige toestellen kopen (lekker goedkoop en ze krijgen mango), of de nieuwe afwachten (waarschijnlijk veel meer betalen en voegen relatief weinig toe)?
Ligt er denk ik aan hoe je ervoor staat wat betreft abonnement...
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com