Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:01:
ok helder, maareh, op mijn win xp installatie kan ik de back up map dus nergens vinden. Het pad zoals jij die noemt bestaat niet onder xp en zoeken op iets wat er op lijkt geeft ook niet echt resultaat...
Kun je via start run dit eens proberen: %LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows Phone Update
XP heb ik echt al heeel lang niet aangeraakt dus geen idee wat het exacte path is.

[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 05-08-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
ok helder, maareh, op mijn win xp installatie kan ik de back up map dus nergens vinden. Het pad zoals jij die noemt bestaat niet onder xp en zoeken op iets wat er op lijkt geeft ook niet echt resultaat...

@MarluXiaxi: Dat verwachtte ik al, maar toch fijn dat je het even bevestigt. Kan ik tegen de tijd dat de final beschikbaar is fijn aan de slag met het uitvogelen hoe die rom updates werken.
Zo even uit mijn hoofd was de users map onder XP nog documents and settings oud. Gewoon naar je mijn documenten gaan en dan 1 stap terug naar he user folder. App data is standaard een hidden folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 08:17

@MarluXiaxi: Dat verwachtte ik al, maar toch fijn dat je het even bevestigt. Kan ik tegen de tijd dat de final beschikbaar is fijn aan de slag met het uitvogelen hoe die rom updates werken.
Hij zou in de map c:\premangostate moeten staan. Hij komt niet in de map die mathijs zegt omdat je niet via Zune update en dat heb je waarschijnlijk ook niet gedaan waardoor die map niet bestaat.

Heb je de tool van een andere schijf gestart? Kijk eens al je harde schijven na want volgens mij kopieert hij hem niet naar de C schijf maar naar de schijf waar hij opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caelorum schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Zo even uit mijn hoofd was de users map onder XP nog documents and settings oud. Gewoon naar je mijn documenten gaan en dan 1 stap terug naar he user folder. App data is standaard een hidden folder.
Hmmmz weird, Ik heb de application data map gevonden, maar in de submap Microsoft staat niets dat verwijst naar Windows Phone... Zune geeft echter wel aan dat ie een backup 'ergens' heeft staan.

Dat wordt toch maar "gewoon" een rom flashen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kan iemand met Mango zien of er bij de APN instellingen de mogelijkheid is gekomen om meer in te vullen dan alleen de APN naam en inlog/pass?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:22
ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

Hmmmz weird, Ik heb de application data map gevonden, maar in de submap Microsoft staat niets dat verwijst naar Windows Phone... Zune geeft echter wel aan dat ie een backup 'ergens' heeft staan.

Dat wordt toch maar "gewoon" een rom flashen
Probeer voordat je de telefoon opnieuw flashed eens: How do I return back to nodo after flashing the Mango Beta - xda-developers
maratropa schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:45:
kan iemand met Mango zien of er bij de APN instellingen de mogelijkheid is gekomen om meer in te vullen dan alleen de APN naam en inlog/pass?
Om het even van boven naar beneden te quoten:
  1. APN
  2. User name
  3. Password
  4. Proxy server/URL
  5. Proxy port

[ Voor 26% gewijzigd door Manuel op 05-08-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Leuke kost om te lezen, maar essentieel daarin is dat in de folder premangostate bestanden staan. Die was bij mij dus helemaal leeg. Er valt dan ook weinig te restoren. Ik wacht wel totdat de final Mango ROM's komen en anders flash ik wel terug naar pre Nodo en ga ik lekker weer verder met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
Onder Mango lijkt het transparante lockscreen niet meer te werken. Als je niet aan het sliden bent, herhaalt het scherm alle informatie. Voorheen was het onderscherm dan gewoon zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.urbannature.nl/_div_/_fora_/lock.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
http://pocketnow.com/wind...plorer-as-a-network-drive

Skydrive als netwerklocatie instellen in Windows Explorer.
Ontzettend handig voor de Mango gebruikers onder ons, gezien de ondersteuning die toegevoegd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20
cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:04:

Ontzettend handig voor de Mango gebruikers onder ons, gezien de ondersteuning die toegevoegd wordt!
Bedankt voor de tip! Eindelijk een makkelijke manier om bij die gratis 25GB storage te komen en dadelijk makkelijk bestanden van en naar WP7 te halen.

Ik probeerde laatst een foto van mijn PC via Zune naar m'n telefoon te krijgen maar dat weigerde die... hij wou alleen afbeeldingen van de telefoon naar de PC syncen... andere afbeeldingen op mijn PC werden niet eens weergegeven, ook niet als ik het als nieuwe folder toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:04:

Ben ik ook al enkele keren tegengekomen. Maar ik krijg het niet werkend onder Mac OSX. Ook niet als ik het https:// adres gebruik van mijn skydrive.
In plaats van mooi de WebDAV standaard te gebruiken... Microsoft wil precies niet dat hun Cloud-diensten populair worden...
(ik zeg dit niet alleen omdat ik mijn SkyDrive niet op OSX krijg als netwerkschijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

Ben ik ook al enkele keren tegengekomen. Maar ik krijg het niet werkend onder Mac OSX. Ook niet als ik het https:// adres gebruik van mijn skydrive.
De links die ik terugkrijg worden door Windows tijdens het mappen herschreven. Wellicht dat als je de directe url gebruikt het wel werkt?

link van skydrive: https://v3noea.docs.live.net/{NUMMERS EN LETTERS}
mapped naar: \\v3noea.docs.live.net@SSL\DavWWWRoot\{NUMMERS EN LETTERS}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

In plaats van mooi de WebDAV standaard te gebruiken... Microsoft wil precies niet dat hun Cloud-diensten populair worden...
(ik zeg dit niet alleen omdat ik mijn SkyDrive niet op OSX krijg als netwerkschijf)
Wie zegt dat ze dat niet willen? Er komt vast een client eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:50:
[...]

De links die ik terugkrijg worden door Windows tijdens het mappen herschreven. Wellicht dat als je de directe url gebruikt het wel werkt?

link van skydrive: https://v3noea.docs.live.net/{NUMMERS EN LETTERS}
mapped naar: \\v3noea.docs.live.net@SSL\DavWWWRoot\{NUMMERS EN LETTERS}
Ik heb directe url's gebruikt, in heb de gemapte url's gebruikt. Niets werkt. Ik heb echt alles geprobeerd.
Een 'omweg' is nu om de 'Microsoft Document Connection' te gebruiken die bij Office for Mac 2011 zit. Daarmee kan je files uploaden/downloaden etc. Maar eigenlijk zou ik liever de SkyDrive als netwerkschijf willen zodat ik daar rechtstreeks files kan op opslaan, zonder een omweg via apart programma.
Dan pas zou alles mooi samenwerken met WP7 Mango.
Relief2009 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:08:
[...]

Wie zegt dat ze dat niet willen? Er komt vast een client eraan.
SkyDrive bestaat al sedert 2007, op 4 jaar tijd kan je zo'n product innoveren en bekend maken. Met Mango en de omschakeling van SkyDrive naar HTML5 is er al héél wat vooruitgang geboekt, maar het kan veel beter.
Apple's iCloud is al bekender dan SkyDrive en het is nog niet eens actief... Zie daar waar Microsoft telkens de mist in gaat, desondanks ze hun clouddienst al 4 jaar hebben en ruimschoots de tijd gehad hebben om het beter te maken. Persoonlijk vind ik dat er in die 4 jaar tijd niet veel veranderd is.

Met Mango werkt het al geweldig samen, ik draai de beta en vind het geweldig dat alle foto's automatisch worden geüpload naar SkyDrive (ja, hier was Microsoft Apple voor). En Office synchroniseerd geweldig met SkyDrive. Maar nu moeten ze ook eens de andere kant aanpakken, namelijk SkyDrive laten naadloos samenwerken met een computer (PC én Mac). Veel mensen zitten te wachten op een gratis Cloud-dienst met 25GB gratis opslag.

Nu kan je zeggen, dan moet je maar geen Mac kopen, dan werkt alles wel beter samen. Maar ik vind dat Microsoft héél solidair is met de Apple gebruiker (zie naar Windows Phone Connector for Mac, Live Mesh voor Mac, Office, etc.) Dus is het 'vanzelfsprekend' dat ze ook SkyDrive Mac-vriendelijk moeten maken.
Maar ik besef evengoed dat een WP7-gebruiker met een Mac als computer vrij 'uniek' is denk ik.

Sorry als dit een beetje off-topic is, Mango wordt wel een paar keer aangehaald, maar toch gaat het hoofdzakelijk over SkyDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Met Mango zouden we toch ook de mogelijkheid krijgen om custom ringtones in te stellen? Is dat in Beta 7712 nog niet ingebouwd? Ik probeer die optie te vinden, maar zie zowel in de peoplehub, de musichub als in de option geen mogelijkheid om dit in te stellen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05-2020
Zou het misschien kunnen dat we toch wel de NL user interface kunnen gebruiken.
http://bit.ly/pRcqMj
Lijkt me wel. Als je dit uitvoert voordat je overgaat op mango RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
ppaddo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 07:49:
Met Mango zouden we toch ook de mogelijkheid krijgen om custom ringtones in te stellen? Is dat in Beta 7712 nog niet ingebouwd? Ik probeer die optie te vinden, maar zie zowel in de peoplehub, de musichub als in de option geen mogelijkheid om dit in te stellen. Klopt dat?
Het staat hier duidelijk uitgelegd.
http://bit.ly/lFoO5m

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mja je kan nu wel een andere instellen, maar je kan alleen kiezen uit een lijstje vooringestelde ringtones. Volgens mij kon dat niet voor mango. Wie weet bestaan ze dat wel onder custom ringtones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

omoe3 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:21:
Zou het misschien kunnen dat we toch wel de NL user interface kunnen gebruiken.
http://bit.ly/pRcqMj
Lijkt me wel. Als je dit uitvoert voordat je overgaat op mango RTM.
Lekker handig dat je dit moet doen VOORDAT je naar de Mango Beta 2 gaat...Het lijkt me eigenlijk ook vrij stug dat die register hack niet uit te voeren zou zijn onder Mango!?! Misschien nog even geduld en dan zal dat ook vast wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Caelorum schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 08:27:
[...]

mja je kan nu wel een andere instellen, maar je kan alleen kiezen uit een lijstje vooringestelde ringtones. Volgens mij kon dat niet voor mango. Wie weet bestaan ze dat wel onder custom ringtones
Errr, dat kon toch al vanaf de allereerste versie van WP7? :?
Vanaf Mango krijg je als het goed is de mogelijkheid om via Zune extra geluid te uploaden naar je telefoon. Verder zou er geloof ik ook een API beschikbaar komen waarmee dat te doen was, maar ik meen dat MS daar in Mango nog geen GUI voor gemaakt had, dat zouden 3rd party developers moeten doen.

Als ik het me goed herinner, draai nog geen Mango, dus ben niet he-le-maal goed op de hoogte :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Kan, in Zune een muziek bestand(je) veranderen naar genre ringtone en syncen dan komt ie in de lijst tevoorschijn. zijn wat limieten zoals lengte en khz etc.http://www.wp7.nl/1798/wp7-mango-preview-eindelijk-custom-ringtones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BM schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

Errr, dat kon toch al vanaf de allereerste versie van WP7? :?
oh.... ^^
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
Kan, in Zune een muziek bestand(je) veranderen naar genre ringtone en syncen dan komt ie in de lijst tevoorschijn.
lekker omslachtig ook ^^ Neem aan dat dat nog wordt verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:19:
[...]
lekker omslachtig ook ^^ Neem aan dat dat nog wordt verandert?
Binnen Zune is dat toch juist vrij simpel. Hoe wil je het nog sneller dan?
Voor op de telefoon zelf zullen er apps komen die ringtones aan zullen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het ging me dan ook om op de telefoon. Maar apps zullen moeten voldoen lijkt me. Al vind ik zelf dat dit iets is wat met een simpel extra dialoogvenstertje oid ook wel had kunnen worden opgelost in het OS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Caelorum schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:36:
Het ging me dan ook om op de telefoon. Maar apps zullen moeten voldoen lijkt me. Al vind ik zelf dat dit iets is wat met een simpel extra dialoogvenstertje oid ook wel had kunnen worden opgelost in het OS zelf.
Ja, een mp3 als ringtone instellen zou wel handig zijn ja.

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 09-08-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ervaren jullie ook met de beta 7712 dat de batterij duur verkort wordt? Ik heb het idee dat ik toch net wat minder lang kan met een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren, schijnbaar is er een methode om je UI taal te veranderen naar Nederlands. Althans, het werkte voor Japans en er wordt gesuggereerd dat het ook voor Nederlands zou moeten werken:

www.wpcentral.com/add-jap...language-packs-mango-beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omoe3
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:14:
Heren, schijnbaar is er een methode om je UI taal te veranderen naar Nederlands. Althans, het werkte voor Japans en er wordt gesuggereerd dat het ook voor Nederlands zou moeten werken:

www.wpcentral.com/add-jap...language-packs-mango-beta
Beetje onnodig om 3 keer dezelfde link te plaatsen.
omoe3 in "Windows Phone 7 Mango (beta) topic"
In het wp7 nieuws berichten topic staat het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Laatst online: 04-03-2023
ppaddo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:47:
Ervaren jullie ook met de beta 7712 dat de batterij duur verkort wordt? Ik heb het idee dat ik toch net wat minder lang kan met een lading.
Ik heb 7712 draaien op een Trophy. het is mij nog niet opgevallen dat de accu minder lang meegaat. Ik kan mijn telefoon nog steeds twee dagen gebruiken zonder op te laden. net als bij NoDo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 02:29
... beta 7712... batterij duur...
Wellicht dat het alleen een Omnia probleem is. Ik heb 'm nu standaard elke nacht aan de lading, waar ik voorheen nog wel eens een nachtje kon overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miscchien gebruik je nu je telefoon ook wat intensiever dan vorige maand om alle nieuwe features van Mango beter te bestuderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:43:
[...]
Miscchien gebruik je nu je telefoon ook wat intensiever dan vorige maand om alle nieuwe features van Mango beter te bestuderen
Dat wel natuurlijk, plus een extreem drukke dag met mails en bellen.. eens kijken of het vandaag weer zo is, tot nu toe is het redelijk rustig op mijn mail en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Naar aanleiding van cpt.skydiver zijn reactie over de RTM versie van Mango heb ik het ook maar even geprobeerd en met succes!

Voorheen:
Applying updates to device
             Id: \\?\usb#vid_045e&pid_04ec&mi_00#6&2a7c5fbf&0&0000#{..}
             SN: SN-HIER
           Name: ManuelWP7
       KITLName: ....
   Manufacturer: HTC
        ModelId: 4
          Model: HD7 T9292
 MobileOperator: 000-88
        Version: 07.10.07712.03-00.00.00000.00-00.00.00000.00

Nu:
Checking your phone's status: Completed in 0.02 seconds
Checking system requirements: Completed in 0.04 seconds
Downloading updates: Completed in 3.49 seconds
Checking system requirements: Completed in 0.03 seconds
Transferring updates: Completed in 20.53 seconds
Preparing to install: Completed in 58.26 seconds
Restarting your phone: Completed in 78.15 seconds
Installing updates: Completed in 266.29 seconds
Restarting your phone: Completed in 35.19 seconds
Completing updates: Completed in 49.23 seconds
The device has been updated to version 07.10.07720.03-00.00.00000.00-00.00.00000.00

Alles wat je moet weten is te vinden op de onderstaande links:
xda-developers - View Single Post - Mango RTM 7720 released to MS employees! (DOWNLOAD)
xda-developers - View Single Post - Mango RTM 7720 released to MS employees! (Instructies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maareh is dit nog specifiek voor een bepaald toestel? Lekker engels overigens.
Kan je nu je toestel op een volledig NL interface zetten?

En waarom heb je een externe schijf nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 13-08-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
De beginpost is nu een stuk duidelijker zie ik. Ik zie geen reden om een externe schijf te gebruiken?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1215501

Edit: wie is het met mij het eens dat Mango je telefoon "levend" maakt vergeleken met NoDo?

[ Voor 56% gewijzigd door Relief2009 op 13-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Topicstarter
Ik ben hem nu aan het downloaden.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn voortgang. (Omnia 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Alles is gelukt en ingelogt met mijn NL account.

Marketplace doet het behalve de Tweakers app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar ook met een NL UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik heb alles op NL behalve de taal is Engels, de MP is wel NL maar Samsung zone doet het niet.( error code:805a0194)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zolang je geen Nederlandse taal op je telefoon had, komt er niet op magische wijze Nederlands als taal erbij. Daarvoor ben je nog afhankelijk van een custom rom of je OEM.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 13-08-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee dat snap, maar het was me niet helemaal duidelijk of dit nu een ROM update was of een OS update. Het is dus het laatste. Dan wacht ik nog wel even tot de ROM's voor een Omnia 7 met NL interface beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
ppaddo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:58:
Maareh is dit nog specifiek voor een bepaald toestel? Lekker engels overigens.
Kan je nu je toestel op een volledig NL interface zetten?

En waarom heb je een externe schijf nodig?
Gewoon een OS update, niets speciaals eerlijk gezegd buiten dat 'Not for sale' weg is gehaald.

De externe schijf zou nodig zijn als je nog NoDo draait en vanaf daar wilt upgraden. Je moet wat opslag hebben om die back-up op te slaan zodat je 'terug in de tijd' kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daarnet de laatste beta geinstalleerd via een rom en alles is nu in het NL !!! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
http://www.wpcentral.com/group-messaging-mango-mms-gambit

Dit zal echt een groot probleem vormen bij de lancering hier. MMS staat bij het versturen van groepsberichten standaard als default. Hierdoor kan je flink veel kosten maken. Ik begrijp eigenlijk niet waarom MS dit als default heeft ingesteld?

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 13-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Waarschijnlijk om alle berichten in 1 groepsconversatie te krijgen in plaats van losse sms draadjes.

Ik geloof dat ik 0 mms'jes in mijn T-Mobile relax abbo heb, dus het is maar goed dat ik dit nu zie. Anders zou dat behoorlijk prijzig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:13:
Waarschijnlijk om alle berichten in 1 groepsconversatie te krijgen in plaats van losse sms draadjes.

Ik geloof dat ik 0 mms'jes in mijn T-Mobile relax abbo heb, dus het is maar goed dat ik dit nu zie. Anders zou dat behoorlijk prijzig zijn...
Waarom zou je daar mms voor nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Mms gaat toch gewoon over je dataverbinding heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Ik zal toegeven, het is meer een gok. Ik weet alleen dat MMS meer data verstuurd dan SMS, en dus misschien via de headers de conversatie kon herkennen en groeperen.

Of MMS over je data verbinding gaat of niet, weet ik niet. Ik gebruik het nooit, en heb er nooit naar gekeken. Maar als het gewoon over data gaat is er voor mij niks aan de hand :)

Edit: even opgezocht by T-Mo, en een MMS kost hetzelfde als een SMS qua beltegoed. SMS verdubbelaar geld ook voor MMSjes.

[ Voor 15% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 13-08-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de RTM van XNA-forum alleszins niet geïnstalleerd op mijn Omnia 7.
Bij het rebooten gaat het mis, en blijft het hangen.

Gelukkig kan je dan steeds herstarten naar 7712. Ik denk dat ik gewoon op 7712 ga blijven en dan als officiële Mango 7720 gereleased wordt pas updaten.

Wat ik wel vervelend vind (ik weet niet of het aan Mango 7712 of aan Omnia 7 ligt) is dat wanneer ik een telefoonoproep krijg, ik wel kan opnemen, maar ik heb geen geluid of ik kan niet in microfoon zeggen.
Het is niet niet bij alle oproepen, maar toch een frequent probleem... Nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
HyperioN schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:22:
Mms gaat toch gewoon over je dataverbinding heen?
Hoe het wordt verstuurd, dat weet ik niet eerlijk gezegd, maar MMS kost net als SMS geld. De kosten van MMS gaan of af van je prepaid tegoed of erbij bij je overige kosten van je abbo.

[ Voor 10% gewijzigd door Relief2009 op 13-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:51:
Ik krijg de RTM van XNA-forum alleszins niet geïnstalleerd op mijn Omnia 7.
Bij het rebooten gaat het mis, en blijft het hangen.

Gelukkig kan je dan steeds herstarten naar 7712. Ik denk dat ik gewoon op 7712 ga blijven en dan als officiële Mango 7720 gereleased wordt pas updaten.

Wat ik wel vervelend vind (ik weet niet of het aan Mango 7712 of aan Omnia 7 ligt) is dat wanneer ik een telefoonoproep krijg, ik wel kan opnemen, maar ik heb geen geluid of ik kan niet in microfoon zeggen.
Het is niet niet bij alle oproepen, maar toch een frequent probleem... Nog iemand?
Dat had ik eerst ook! Ik deed vervolgens de volgende stappen, en toen werkte het wel!

Verwijder Zune en de WP-Update tool.

Installeer de Zune die je mee krijgt in het RAR bestand. Installeer dan de meegeleverde update van de Update tool.

Sluit je Omnia 7 vervolgens aan, en wacht totdat de PC hem herkent, als Zune opstart sluit deze dan.

Run dan de batt file. Denk eraan, het kan wel 5 min duren voordat ie gereboot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TZC-T1-FX schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

Dat had ik eerst ook! Ik deed vervolgens de volgende stappen, en toen werkte het wel!

Verwijder Zune en de WP-Update tool.

Installeer de Zune die je mee krijgt in het RAR bestand. Installeer dan de meegeleverde update van de Update tool.

Sluit je Omnia 7 vervolgens aan, en wacht totdat de PC hem herkent, als Zune opstart sluit deze dan.

Run dan de batt file. Denk eraan, het kan wel 5 min duren voordat ie gereboot is.
Daarnet nogmaals geprobeerd, al verschillende keren Zune en die Update Flash Tool geherinstalleerd, steeds zonder succes... Scherm blijft gewoon lange tijd op Goodbye staan, en dan 'crasht' het cmd-scherm, zonder enige melding.
Als dan de Omnia 7 weer opstart zie ik een scherm "Update unsuccesful"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Relief2009 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:30:
[...]
Hoe het wordt verstuurd, dat weet ik niet eerlijk gezegd, maar MMS kost net als SMS geld. De kosten van MMS gaan of af van je prepaid tegoed of erbij bij je overige kosten van je abbo.
En zijn soms wel het tienvoudige van een sms ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Zijn er eigenlijk nog NADELEN aan het gebruiken van een NL account, zolang je de search settings op engels houdt?

Dan heb je toch ook alle functies zoals navigatie in maps en dergelijke?

Ik zit namelijk een beetje te twijfelen of ik voor de ingebouwde MSN nu mn nederlandse ID moet gaan gebruiken, omdat ik niet weet wat ik aan andere functionaliteit kwijt raak.

Kon het localisatietopicje zo snel niet meer vinden, en het hoort ook deels bij mango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Daarnet nogmaals geprobeerd, al verschillende keren Zune en die Update Flash Tool geherinstalleerd, steeds zonder succes... Scherm blijft gewoon lange tijd op Goodbye staan, en dan 'crasht' het cmd-scherm, zonder enige melding.
Als dan de Omnia 7 weer opstart zie ik een scherm "Update unsuccesful"
Heb je Zune op de default locatie laten installeren? Of op een andere locatie/partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Topicstarter
Eindelijk Mango RTM op mijn Omnia staan.

Eerst begonnen op een WinXP pc. Daar installeerde Zune niet.
Daarna op een Win 7 pc verder gegaan. Daar liep wpupdate vast.

Toen dat verholpen was kreeg ik timeouts bij het herstarten van mijn telefoon.
Uiteindelijk niet de batchfile als admin gestart, maar de batchfile vanaf een admin commandprompt gestart.

Vraag me niet waarom, maar dit laatste was de oplossing. :)

Vanavond zal ik hem eens aan Zune hangen en kijken of er nog updates zijn.
Denk het niet, ik had hem al eens naar de kc1 firmware geflashed.

Nu in de trein naar Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je nu eigenlijk Live Messenger gebruiken? Ik vind nergens een optie en deze feature ging er toch inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:03:
Waar kan je nu eigenlijk Live Messenger gebruiken? Ik vind nergens een optie en deze feature ging er toch inzitten
Dat vind je gewoon bij 'Messaging'. Waar je ook met facebook kan chatten als je account is ingesteld op je telefoon.

Let wel, alleen je hoofdaccount (Live-ID) kan op Windows Live Messenger. Gecombineerd met een facebook account voor facebook-chat.
Wat ook helpt is je facebook hier koppelen met je Live ID, soms kunnen er problemen optreden als je dit niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:03:
Bij je ME tile kun je aangeven dat je online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Voor een volgende versie zie ik wel verbetering mogelijk. Messaging moet een hub worden zodat je daarin ook third-party apps kan integreren. Dat zorgt er ook voor dat je voor andere apps geen aparte losse tile hoeft te hebben. Notificaties third-party apps natuurlijk wel integreren in de messaging live-tile.

[ Voor 16% gewijzigd door Relief2009 op 14-08-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:46:
Voor een volgende versie zie ik wel verbetering mogelijk. Messaging moet een hub worden zodat je daarin ook third-party apps kan integreren. Dat zorgt er ook voor dat je voor andere apps geen aparte losse tile hoeft te hebben. Notificaties third-party apps natuurlijk wel integreren in de messaging live-tile.
integratie van 3rd party zou super zijn inderdaad.Of het nu whatsapp, KIK of eBuddy XMS is. allen vanuit 1 scherm zou super zijn. We zullen volgend jaar wel weer zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:53:
[...]

integratie van 3rd party zou super zijn inderdaad.Of het nu whatsapp, KIK of eBuddy XMS is. allen vanuit 1 scherm zou super zijn. We zullen volgend jaar wel weer zien ;)
Ik denk dat MS het ook wel inziet, alleen moeten jullie nog genoeg features overhebben voor volgende updates :p Het hele idee van WP7 is dat alles in Hubs geintegreerd is. Maar ik moet wel zeggen: Mango is echt een hele verademing vergeleken met NoDo. Vooral qua performance.

Weet iemand toevallig of ik op de 1 of andere manier mijn Google Contacts op telefoonnummer kan filteren. Mijn contactenlijst zit vol met losse mailadressen.

[ Voor 28% gewijzigd door Relief2009 op 14-08-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Relief2009 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:55:
[...]
Weet iemand toevallig of ik op de 1 of andere manier mijn Google Contacts op telefoonnummer kan filteren. Mijn contactenlijst zit vol met losse mailadressen.
Je kan alle contacten van google eruit filteren :P
Anders via Gmail webinterface alle overbodige contacten uit 'mijn contactpersonen' verplaatsen naar 'andere contactpersonen'. Die laatste categorie wordt namelijk bij mij niet meergenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:55:
[...]

Ik denk dat MS het ook wel inziet, alleen moeten jullie nog genoeg features overhebben voor volgende updates :p Het hele idee van WP7 is dat alles in Hubs geintegreerd is. Maar ik moet wel zeggen: Mango is echt een hele verademing vergeleken met NoDo. Vooral qua performance.

haha, het is echt niet zo dat ze zeggen, dit doen we niet anders hebben we niets voor de volgende versie. Er zijn altijd teveel wensen en features om te bouwen, dat past gewoon niet in de release planning, of je moet de komende 10 jaar gaan zitten programmeren en niets releasen, maar das ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Daar kan ik me heel goed in vinden. Ik nam zelf altijd te brokken, waardoor er geen doorkomen mee aan was.
Tegenwoordig werk ik héél specifiek per feature. Dan kan zodra ik er zin in heb, direct een nieuwe stable versie de deur uit. Versienummers schieten omhoog, nog erger dan Chrome, maar daar maak ik me niet druk om :+

Het is goed om te zien dat MS zich weet te beheersen, en daardoor op schema blijft lopen. Want zoals de ervaring leert houdt de pers er nou eenmaal van om MS te pesten, en zo'n vertraging zou dus behoorlijk wat negatieve aandacht opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

haha, het is echt niet zo dat ze zeggen, dit doen we niet anders hebben we niets voor de volgende versie. Er zijn altijd teveel wensen en features om te bouwen, dat past gewoon niet in de release planning, of je moet de komende 10 jaar gaan zitten programmeren en niets releasen, maar das ook niet handig.
Ik begrijp dat er teveel wensen zijn, maar soms is het belangrijk om aan bepaalde zaken prioriteiten te geven. Halve integratie is namelijk ook niet de bedoeling. Het is mooi dat er meer integratie is, maar soms gaat het ten koste van de gebruiksvriendelijkheid (zoals je dit ziet bij Messaging).

Hierbij dus een feature request, Messaging hub voor Tango graag :P

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 15-08-2011 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 09:30
Op het moment heb ik een android toestel maar ik ben steeds minder tevreden over Android (ik heb diverse Android toestellen gehad). Daarom ben ik aan het rondkijken wat eventueel mijn nieuwe plaform wordt als ik binnenkort een nieuw toestel ga kopen.

Na echt dagen op internet reviews, youtube filmpjes, fora's, etc bezocht te hebben over diverse aspecten van WP7, zit ik te twijfelen of WP7 wat voor mij is. Op zich vind ik het een aantrekkelijk OS. Waarom:
- Smooth (erg belangrijk voor mij. Vandaar dat Android mij steeds meer tegen gaat vallen);
- Ziet er professioneel uit (ook een reden voor mij om Android te verlaten; platform ziet er wat simpel en inconsistent uit);
- Duidelijk;
- Metro is in mijn ogen een goed bedachte interface;
- Snelheid op 'standaard' hardware;

Nu is WP7 ondertussen voor mij een stuk duidelijker geworden, maar ik heb toch nog wat vragen:
1) Ik las dat WP7 niet alle kalenders van een account kan syncen (dus ook niet alle google calendars). Is dit waar? En hoe zit dat met Mango?
2) Wifi wordt uitgeschakeld als je het scherm uitzet (standby). Krijg ik dan nog wel notificaties -waarschijnlijk via 3g- van bv nieuwe e-mails? En wat als er geen 3G verbinding is? Moet je dan zelf kijken of je e-mails hebt?
3) Als je een e-mail forward, dan schijn je deze niet te kunnen editten voordat je deze verstuurd. Klopt dit?
4) Updaten van google calendars schijnt niet altijd goed te gaan?
5) Er kunnen maar een beperkt aantal apps op de achtergrond 'draaien'. En draaien tussen '' omdat ze maar iets van 16s per 20 minuten krijgen. Zien mensen dit als een beperking? Kan me goed voorstellen van wel;
6)Hoe is de snelheid op de huidige 1GHz devices? Van wat ik gezien heb op youtube enzo, gaat het aardig rap?

Als laatste zit ik nog met een moeilijke keuze. Stel dat ik voor WP7 ga, dan moet ik nog een device hebben. De verwachting is dat ergens in september nieuwe devices op de markt komen. Deze zullen single core zijn en rond de 1GHz zitten. Het 'enige' voordeel is dat ze een snellere videoprocessor hebben en minder stroom verbruiken (45nm opv 65nm). Het nadeel is dat ze waarschijnlijk een stuk duurder zullen zijn dan de huidige WP7 modellen.

Is het dan niet verstandiger om, als je toch niks om spelletjes geeft, de huidige WP7 modellen te kopen omdat deze zowat 'niks' kosten. De nieuwe toestellen zullen niet zo heel veel voordelen hebben denk ik. Wat zouden jullie doen? Een van de huidige toestellen kopen (lekker goedkoop en ze krijgen mango), of de nieuwe afwachten (waarschijnlijk veel meer betalen en voegen relatief weinig toe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Anteros schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:35:
Nu is WP7 ondertussen voor mij een stuk duidelijker geworden, maar ik heb toch nog wat vragen:
1) Ik las dat WP7 niet alle kalenders van een account kan syncen (dus ook niet alle google calendars). Is dit waar? En hoe zit dat met Mango?
Voor zover ik weet synced WP7 niet je shared calendars van google, wel je primaire. Maar ik gebruik gmail zeer weinig, dus daar zal iemand anders meer duidelijkheid over kunnen geven.
2) Wifi wordt uitgeschakeld als je het scherm uitzet (standby). Krijg ik dan nog wel notificaties -waarschijnlijk via 3g- van bv nieuwe e-mails? En wat als er geen 3G verbinding is? Moet je dan zelf kijken of je e-mails hebt?
Als je tel locked is krijg je natuurlijk wel gewoon email notifications (en facebook/live chat notifications) via gprs/3G. Zodra je unlocked is Wifi in mijn geval op verschillende netwerken (thuis, op de zaak en bij 2 mensen thuis) meteen weer connected overigens.
3) Als je een e-mail forward, dan schijn je deze niet te kunnen editten voordat je deze verstuurd. Klopt dit?
Net even geprobeerd, Je kan typen boven een forwarded mail, maar typen in de content van de mail die je forward is onmogelijk. Dus toevoegen aan de mail kan wel, wijzigingen aanbrengen niet, tenzij je de mail natuurlijk copy/paste in een nieuw bericht.
niet genoeg ervaring mee.
5) Er kunnen maar een beperkt aantal apps op de achtergrond 'draaien'. En draaien tussen '' omdat ze maar iets van 16s per 20 minuten krijgen. Zien mensen dit als een beperking? Kan me goed voorstellen van wel;
dit is een goede uitleg van multitasking in WP7 en verschillende scenarios. Na WM5 tot 6.5 en Android gebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik denk dat de WP7 manier van multitasken meer voordelen dan nadelen heeft in dagelijkse scenarios. Alleen voor bijvoorbeeld GPS trackers is het minder handig.
6)Hoe is de snelheid op de huidige 1GHz devices? Van wat ik gezien heb op youtube enzo, gaat het aardig rap?
Snelheid is totaal geen zorg in WP7. Elk toestel voelt erg snel en responsive, veel meer dan bij elk Android toestel dat ik gehad heb of heb mogen gebruiken en iPhones van familie en vrienden.
Als laatste zit ik nog met een moeilijke keuze. Stel dat ik voor WP7 ga, dan moet ik nog een device hebben. De verwachting is dat ergens in september nieuwe devices op de markt komen. Deze zullen single core zijn en rond de 1GHz zitten. Het 'enige' voordeel is dat ze een snellere videoprocessor hebben en minder stroom verbruiken (45nm opv 65nm). Het nadeel is dat ze waarschijnlijk een stuk duurder zullen zijn dan de huidige WP7 modellen.
Volgens mij staan er ook 1.5GHz devices op de agenda (al dan niet rumored) en misschien zelfs nog die Samsung Galaxy S2 WP7 variant, maar daar is haast niets over bekend. Maar voor de snelheid hoef je het niet te doen, WP7 hardware van dit moment is in WP7 zeer snel en met Mango zelfs nog sneller geworden. Enige echte scenario wat ik kan bedenken waar het uit kan maken is HTML5 webapps en de hardware acceleration die IE9 op WP7 heeft.
Is het dan niet verstandiger om, als je toch niks om spelletjes geeft, de huidige WP7 modellen te kopen omdat deze zowat 'niks' kosten. De nieuwe toestellen zullen niet zo heel veel voordelen hebben denk ik. Wat zouden jullie doen? Een van de huidige toestellen kopen (lekker goedkoop en ze krijgen mango), of de nieuwe afwachten (waarschijnlijk veel meer betalen en voegen relatief weinig toe)?
Ligt er denk ik aan hoe je ervoor staat wat betreft abonnement...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@mark_vb: Super voor je reactie! Daar heb ik heel wat aan. Alleen heb je nu een ding gezegd waardoor WP7 voor mij afvalt :(.... Het niet syncen van je secundaire google agenda's. Mijn vriendin en ik gebruiken dit erg veel en werkt super. Zou dus flink balen als dit niet kan? Iemand die er wat meer over kan zeggen? Iemand die dit probleem opgelost heeft dmv alternatieven? Agenda's delen is namelijk echt een must voor mij... O ja, ik koop het toestel los, dus een abbo is niet van toepassing.

Op dit moment heb ik een Nexus S en ben dat ding echt beu. Soms lags, soms unresponsive, onprofessionele apps, enz. Heb filmpjes van Sensation, evo 3D en Galaxy S2 gezien en de S2 is misschien nog te doen qua snelheid. Maar kom op, 1.2GHz dual-core en dan nog steeds last hebben van performance issues... alleen daarvoor zou ik Android al de rug toe willen keren. Maar ja, er zijn gewoon erg weinig alternatieven.

De nieuwe iPhone is wat, maar ben eigenlijk tegen het Apple regime. Ook de 100-en icoontjes op de screen is ook van de jaren zestig. Bediening, interface, enz is natuurlijk wel goed (heb een iPad en eerlijk is eerlijk, dat werkt goed).

Keuze zal dus Android of WP7 worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anteros schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:23:
@mark_vb: Super voor je reactie! Daar heb ik heel wat aan. Alleen heb je nu een ding gezegd waardoor WP7 voor mij afvalt :(.... Het niet syncen van je secundaire google agenda's. Mijn vriendin en ik gebruiken dit erg veel en werkt super. Zou dus flink balen als dit niet kan? Iemand die er wat meer over kan zeggen? Iemand die dit probleem opgelost heeft dmv alternatieven? Agenda's delen is namelijk echt een must voor mij... O ja, ik koop het toestel los, dus een abbo is niet van toepassing.
Kun je niet gewoon een extra live of google adres gebruiken voor dit delen van een agenda ? Dan zet je deze beide als extra account op je telefoon en maak je daar beide afspraken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mark_vb: Super voor je reactie! Daar heb ik heel wat aan. Alleen heb je nu een ding gezegd waardoor WP7 voor mij afvalt :(.... Het niet syncen van je secundaire google agenda's. Mijn vriendin en ik gebruiken dit erg veel en werkt super. Zou dus flink balen als dit niet kan?
Windows Phone kan wel ook secundaire agenda's synchroniseren.
Er schijnt echter een probleem te zijn met een niet standaard configuratie van Google mbt calenders of zoiets.

Maar er is een workaround:
http://www.wp7.nl/1990/ti...ogle-agendas-onder-mango/

edit:
(als ik het zo nalees is het meer een opzettelijke blokkade van Google, kunnen ze bij MS misschine beter toevoegen aan de EU klachten)

Ik zou trouwens gewoon een extra live account pakken of zoiets als je toch naar WP7 overgaat.

Een goedkope huidige WP7 telefoon kun je trouwens makkelijk op Duitse ebay oppikken.
Ik zag al een simlokvrije Omnia 7 voor 175 euro weggaan. Als je geen front facing camera nodig hebt of 8 megapixels dan is zo'n toestel een prima optie en als het je niet bevalt dan heb je er ook niet al te veel aan verloren.
Anders moet je even wachten op de aankondignen van de nieuwe telefoons (mogelijk woensdag al)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@mcetweaker: Dat is idd ook een optie. Daar had ik nog niet aan gedacht.

@hAl: Super! Ik had het ff gelezen en begrijp wat ze bedoelen. Toen de iPad net uitkwam, kon je ook niet de secundaire agenda's syncen. Ik heb toen dit zelfde truukje gedaan voor de iPad. Waarschijnlijk is het nu wel mogelijk voor de iPad.

Ik ben blij dat WP7 weer een mogelijkheid is :). Nu nog apps zoals NU.nl, Rabobank bankieren (gebruik ik erg vaak en ook dit is een reden voor mij om misschien niet voor WP7 te kiezen), our groceries, etc...

Misschien iemand een kleine tip voor de huidige WP7 toestellen? Zit te twijfelen tussen een Omnia 7, Thropy of wachten op de nieuwe serie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra

Op dit moment heb ik een Nexus S en ben dat ding echt beu. Soms lags, soms unresponsive, onprofessionele apps, enz. Heb filmpjes van Sensation, evo 3D en Galaxy S2 gezien en de S2 is misschien nog te doen qua snelheid. Maar kom op, 1.2GHz dual-core en dan nog steeds last hebben van performance issues... alleen daarvoor zou ik Android al de rug toe willen keren. Maar ja, er zijn gewoon erg weinig alternatieven.

De nieuwe iPhone is wat, maar ben eigenlijk tegen het Apple regime. Ook de 100-en icoontjes op de screen is ook van de jaren zestig. Bediening, interface, enz is natuurlijk wel goed (heb een iPad en eerlijk is eerlijk, dat werkt goed).

Keuze zal dus Android of WP7 worden denk ik...
Syncen van secundaire agendas zit er met Mango in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Anteros schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:35:1) Ik las dat WP7 niet alle kalenders van een account kan syncen (dus ook niet alle google calendars). Is dit waar? En hoe zit dat met Mango?
Is een nasty beperking van Google. Maar gelukkig is er een work around: zie ook de reactie van hAI.
Als je geen 3G hebt komt er ook niks binnen, je hebt dan geheel geen data verbinding. Maar waarschijnlijk krijg je gelijk een notificatie wanneer wifi weer actief word.
Klopt
Tot nu toe nog nooit problemen mee ondervonden.
Wat wil je in de achtergrond draaien wat erg belangrijk is voor je?
Snelheid is meer als voldoende, nooit haperingen in het OS, en met Mango zal het alleen maar beter worden volgens de berichtgeving.

Ik zou een product uit de huidige line-up kiezen. Waarom een nieuwer en sneller toestel als je het toch niet gebruikt?

/edit

Ik heb zojuist eens getest met 3G uit en ik krijg gewoon een notificatie over wifi als het scherm uitstaat. Het is alleen geen push mail meer (als in direct een notificatie), maar waarschijnlijk op een gezette interval een check via wifi.

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 15-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik heb het idee dat hij wel synct op WLAN. Ik krijg namelijk wel gewoon meldingen van mail als ik data connections uit zet en het scherm uit staat. Hij check dat periodiek denk ik dus wat minder vaak als op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Als je wifi aan hebt staan en dan de telefoon lockt/scherm uit zet, maakt de telefoon zijn downloads over wifi af (bijvoorbeeld uit de marketplace). Verder gaat om de zoveel tijd de wifi weer even aan, zodra hij naar email / notificaties kijkt.
[b][message=36582545,noline]Nu nog apps zoals NU.nl, Rabobank bankieren (gebruik ik erg vaak en ook dit is een reden voor mij om misschien niet voor WP7 te kiezen), our groceries, etc...

Misschien iemand een kleine tip voor de huidige WP7 toestellen? Zit te twijfelen tussen een Omnia 7, Thropy of wachten op de nieuwe serie....
App van NU.nl staat al een tijd in de marketplace, en Matthijs heeft eens gezegd dat de Rabobank aan hun app werkt. Verder zijn de verschillen tussen de toestellen al honderfaftigdoezend maal besproken. Daarvoor raad ik je aan maar even terug te lezen, en de toestel-specifieke topics raad te plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt die workaround van google calendar toch niet hoor. Als ik die m.google.com/sync pagina bezoek met mijn iPad of Safari (in iOS compatibel), dan komt er op 'Device not supported'.

Dus gebruik ik 2 google accounts voor verschillende kalenders te syncen in WP7 Mango. En op iCal op mijn MacBook zet ik gewoon één google account die dan machtigingen heeft over die tweede kalender.
Werkt ook goed, en is nog steeds efficiënt. Vraagt wel wat meer werk om op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:00:
Bij mij werkt die workaround van google calendar toch niet hoor. Als ik die m.google.com/sync pagina bezoek met mijn iPad of Safari (in iOS compatibel), dan komt er op 'Device not supported'.
In de comments bij het artikel staat nog
Voor mensen die een foutmelding krijgen als ze naar http://m.google.com/sync gaan, zorg dat je de taal wijzigt in Engels (US) dan krijg je wel het juiste menu te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:04:
[...]
In de comments bij het artikel staat nog

[...]
Oké, bedankt voor de tip!
Nu geraak ik inderdaad verder dan de foutmelding. Maar ik kan de de extra kalenders niet aanvinken. Er staat wel een kadertje, maar ik kan er niet op klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Domino: Bedankt voor je reactie. Wat voor mij bv op de achtergrond zou mogen draaien: Skype (of soortgelijks), chatapp, profile changer, our groceries, enz. Maar idd, niet zo heel veel. Verder goed om te horen dat WiFi sync (of 3G sync) wel werkt als telefoon op standby staat. Al is het maar op gezette tijden. Geen issue meer dus.

@cPT.cAPSLOCK: Ik wist niet dat NU.nl al in de marketplace staat. Zal eens kijken of ik ergens makkelijk de market kan browsen. Verder wilde ik niet de verschillen tussen de toestellen (heb al vanalles over de trophy en Omnia 7 gelezen), maar meer ervaringen. Misschien iemand die beide gehad heeft? Maar goed, zal nog eens goed de Trophy en Omnia 7 topics doorlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Als je Mango hebt kun je gewoon bij de lijst op het zoek icoontje klikken en dan nu.nl in typen, krijg je hem gelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@LOTG: Ik heb (nog) geen WP7, dus dat gaat een beetje lastig... :) Ik ga ff op i-net kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Anteros schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:12:@Domino: Bedankt voor je reactie. Wat voor mij bv op de achtergrond zou mogen draaien: Skype (of soortgelijks), chatapp, profile changer, our groceries, enz. Maar idd, niet zo heel veel. Verder goed om te horen dat WiFi sync (of 3G sync) wel werkt als telefoon op standby staat. Al is het maar op gezette tijden. Geen issue meer dus.
Skype word als het een beetje meezit onderdeel van het OS dus ook multitask. Chatapps a la messenger, kik (valt voor mij ook onder chat) en wellicht in de toekomst whatsapp werken feilloos met notificaties en daarmee vervalt ook de 'verplichting' voor multitask wat mij betreft.

Een apps als 'Profile changer' ken ik niet op WP7. Hoewel het me erg handig lijkt.
Our groceries lijkt me niet pre emptive te hoeven draaien, een sync op gezette tijden is toch zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anteros schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:17:
@LOTG: Ik heb (nog) geen WP7, dus dat gaat een beetje lastig... :) Ik ga ff op i-net kijken.
http://wp7applist.com/
Domino schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:23:
[...]
Chatapps a la messenger, kik (valt voor mij ook onder chat) en wellicht in de toekomst whatsapp werken feilloos met notificaties en daarmee vervalt ook de 'verplichting' voor multitask wat mij betreft.
Feilloos zal ik het niet noemen. De notificaties zijn nog lang niet zo realtime en betrouwbaar als een app die zelf een verbinding open houdt met de chatdienst.
Over het algemeen komen notificaties wel lekker snel door, maar ik heb het ook wel eens meegemaakt dat het een paar minuten duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zo, net de 7720 er op gezet. Updaten ging toch wel even lastig:

Waar liep ik tegenaan:
• De installer van de WPUpdate tool installer updatet de files niet. Oplossing: eerst uit c:\program files\zune de files UpdateWP.exe en wm7update.dll handmatig verwijderen en de installer van WPUpdate Tool opnieuw draaien. De oude updatewp.exe was nog uit april.
• De update batchfile draait goed, maar… bij "Restarting your phone" treedt er een time out. Oplossing: aangepaste ISVTo7720.bat waar de packages van om van 7661 naar 7712 te gaan uitgehaald zijn. (Ik zal al op 7712). Zie ook: http://www.mascobz.com/wi...m-7720-timeout-error-fix/

Nu reboot de telefoon wel binnen de time out period. OS Version is nu 7.10.7720.68 :)

Het eerste punt was al gemeld zag ik.... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Devster op 15-08-2011 15:15 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Weet iemand toevallig wat ik voor gmail het beste kan gebruiken qua e-mail account?

Ik heb gebruikt gemaakt van de outlook/exchange optie en push gaat prima. Maar ik heb ook een label in gmail waar mails worden geplaatst van mijn zakelijke mail en daar krijg ik binnen gmail niet direct een bericht van. Wordt push binnen labels (folders in WP7) wel ondersteund? Of synchroniseert je telefoon eens in de zoveel tijd?

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 16-08-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Hier ook Optimus 7 met Mango 7720.
Ook ik moest die aangepaste bat file gebruiken en een keer de bat file op pauze zetten, restart...zie XDA forum

ik wou nog even terug komen op deze quote over multitasking:
En respons:
dit is een goede uitleg van multitasking in WP7 en verschillende scenarios. Na WM5 tot 6.5 en Android gebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik denk dat de WP7 manier van multitasken meer voordelen dan nadelen heeft in dagelijkse scenarios. Alleen voor bijvoorbeeld GPS trackers is het minder handig.
ik heb hier helemaal geen last van? voor apps waar het essentieel is wordt er bij install gevraagd: can run in background? en mijn workout tracker (top app trouwens) legt alles vast hoor!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Relief2009 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:51:
Weet iemand toevallig wat ik voor gmail het beste kan gebruiken qua e-mail account?

Ik heb gebruikt gemaakt van de outlook/exchange optie en push gaat prima. Maar ik heb ook een label in gmail waar mails worden geplaatst van mijn zakelijke mail en daar krijg ik binnen gmail niet direct een bericht van. Wordt push binnen labels (folders in WP7) wel ondersteund? Of synchroniseert je telefoon eens in de zoveel tijd?
Labels werken prima:

Op WP7, open je GMail. Klik folders. Klik 'Show all folders'.
Je krijgt nu een lijst te zien met je labels. Klik daar het label dat je wilt hebben en klik 'Sync this folder' .

Wordt gewoon gepushed, ook als het postvak in overslaat.
Hij geeft er alleen geen melding van (of +1 op de tile) als hij niet in je inbox komt.

[ Voor 5% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 16-08-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:43:
[...]

Hij geeft er alleen geen melding van (of +1 op de tile) als hij niet in je inbox komt.
Maar evt. kun je folder/label wel pinnen op het startscreen zodat je wel ziet of er een update in de folder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Tonton schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:11:
Hier ook Optimus 7 met Mango 7720.
Ook ik moest die aangepaste bat file gebruiken en een keer de bat file op pauze zetten, restart...zie XDA forum

ik wou nog even terug komen op deze quote over multitasking:

[...]
En respons:
[...]

ik heb hier helemaal geen last van? voor apps waar het essentieel is wordt er bij install gevraagd: can run in background? en mijn workout tracker (top app trouwens) legt alles vast hoor!
Wat ik zeg is dat ik oldschool multitasken pas in 1 scenario gemist heb (als ik ga hardlopen of snowboarden met Endomondo en tijdens de workout besef dat ik mijn muziek niet aangezet heb, waardoor de track op pauze gaat tijdens het uitzoeken van muziek in de Zune hub).

Wat jij bedoelt is dat hij "under lock" mag draaien neem ik aan, daar is geen enkel probleem. Maar zodra je uit de App gaat krijgt die app geen toestemming om continu GPS coords te updaten.

[ Voor 32% gewijzigd door mark_vb op 16-08-2011 11:04 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
mark_vb: hij beschikt over Mango, waar de app dus wél echt in de achtergrond kan blijven draaien. Is inderdaad can run in background in plaats van under lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:41:
mark_vb: hij beschikt over Mango, waar de app dus wél echt in de achtergrond kan blijven draaien. Is inderdaad can run in background in plaats van under lock.
Ja, ik beschik ook over mango, maar (naast het feit dat apps uit de Marketplace nog niet voor Mango ge-compiled zijn) is er voor zover ik weet geen multitask scenario waar een App constant op kleine intervals GPS updates weg kan schrijven in de achtergrond. Of ik moet iets gemist hebben...

zoals Matthijs Hoekstra schreef in de generieke WP7 thread:
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:03:

"Ramon schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:01
[...]
Ook niet helemaal waar. De multitasking van Mango wordt natuurlijk pas echt cool zodra apps de background API's kunnen/gaan gebruiken. Dan kan je bijvoorbeeld RunKeeper of SmartRunner je route blijven laten berekenen zonder dat die app op de voorgrond actief is. Hier zit ik heel erg op te wachten ;)"

En dat is nou net een scenario wat helaas nog niet met multitasking wordt ondersteund. agents die op de background draaien kunnen elke 20 minuten zo'n 15 seconden werk uitvoeren. dat is voor dit soort apps niet genoeg. Deze apps moeten dus nog steeds 'under lock' blijven draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door mark_vb op 16-08-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Via background agents kan gewoon de gps-data doorgegeven worden. Dat is een van de voorbeelden die steeds gegeven werd in alle praatjes over mango.
Maar dat de apps nog niet voor mango gecompiled zijn was ik inderdaad vergeten, want submitten kan uberhaupt pas vanaf de 22e ofzo... My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
En dat is nu juist iets dat background agents niet kunnen (tenzij 1 update in de 20 minuten genoeg is, wat bij GPS trackers niet het geval is tenzij je kruipend naar lourdes gaat oid) Zie edit in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Vreemd. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik figuren als Joe Belfiore heb horen zeggen dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:17:
Vreemd. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik figuren als Joe Belfiore heb horen zeggen dat het wel kan.
In een ander scenario waarschijnlijk. Het is wel mogelijk namelijk om een taak 10 minuten te laten draaien alleen moet de telefoon daarvoor aan de oplader en verbonden zijn met een WiFi punt. Zie ook: MSDN: Scheduled Tasks Overview for Windows Phone (helemaal onderaan)

Een background agent kan in ieder geval heel veel alleen niet 'echt multitasken', de redenen hiervoor staan trouwens ook op de link die ik hierboven heb gezegd. Echt multitasken gaat gepaard met veel batterijgebruik en laat dat nou net iets zijn wat Microsoft niet wil hebben, tenzij de gebruiker het echt wilt. Kwestie van prioriteiten stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Ik heb laatst bij een aantal mensen hun birthday's ingevuld. Nu geeft hij bij de meeste aan dat ze volgend jaar een dag eerder jarig zijn. Heeft iemand hetzelfde probleem?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja dat had ik ook al gezien. Vreemd misschien nog een bug, zou te maken kunnen hebben met timezones ofzo in combinatie met zomer/wintertijd (verjaardagen gaan in om 12 uur, dus een uur verschil kan een dag maken.

Edit: Ik zie dat zin in de windows live contactpersonen lijst ook verkeerd staan terwijl ze wel goed staan in mijn telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door LOTG op 16-08-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mark_vb schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:10:
En dat is nu juist iets dat background agents niet kunnen (tenzij 1 update in de 20 minuten genoeg is, wat bij GPS trackers niet het geval is tenzij je kruipend naar lourdes gaat oid) Zie edit in mijn vorige post.
Je hebt gelijk, jouw scenario is iets wat met Mango alleen ondersteund wordt door een app 'under lock; te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

@Matthijs

Zit straks in de Nederlandse versie de speech functie, in de rtm namelijk geconstateerd dat deze nu niet beschikbaar is onder Nederlands OS
Pagina: 1 2 3 Laatste