Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Topicstarter
In dit topic is het de bedoeling om nieuws, feitjes, bevindingen en wetenswaardigheden rondom Windows Phone 7 Mango (bèta) te delen met de andere gebruikers.

Om zelf af te trappen. Ik ben nu een tijdje aan het spelen met Mango en buiten de vele voordelen zijn de nadelen die ik tegenkom vooral applicatief.
Dit zal vooral komen omdat veel applicaties niet geschreven zijn voor Mango en daarom misschien anders omgaan met taal en datum instellingen.

Voorbeelden: Nu.nl app sluit af als je in een nieuwsbericht naar beneden gaat scrollen. De Foxnews app sluit al af als ik een nieuws bericht open.

In diverse weers apps stel ik Rotterdam in als stad. Die vind hij altijd, maar bijvoorbeeld WeatherBug komt dan terug met Berlare België in de applicatie. Weather4me laat dan Voorburg zien op de livetile.

Al met al allemaal applicatieve issues, die horen bij het draaien van een vroege bèta. Ik kan niet wachten op de definitieve Mango versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je het aanraden om de Mango beta te installeren?
Of wacht je toch maar best op de definitieve versie?

(ik verwacht mijn WP7 toestel (Omnia 7) volgende week, mijn eerste ervaring met WP7)

Ik heb al vanalles opgezocht om mijn toestal te debranden (is een Duits model) en ook hoe ik zou moeten updaten naar de Mango beta. Dus alles zou vlot moeten gaan.

Maar toch houdt iets mij tegen om naar de beta te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Is het al zeker dat whatsapp draait na de Mango update?

Ik heb gehoord dat WP7 Mango applicaties toestaat om je telefoonboek in te laden etc. iets wat nodig is om whatsapp te kunnen draaien. Het enigste wat me er van weerhoud om (nog) geen WP7 te halen is dat whatsapp er (nog) niet op draait en ik mijn telefoonrekening dan enorm zie stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:25:
Zou je het aanraden om de Mango beta te installeren?
Of wacht je toch maar best op de definitieve versie?
Ik heb zelf mijn update naar Mango Beta2 weer teruggedraaid. Het was leuk om er een weekje mee te spelen maar merkte toch dat ik veel smsjes ging missen als ik wachte met het restoren tot de officiële Mango uit komt (1 á 2 maanden verwacht ik zelf). Dat is trouwens het enige wat verloren kan gaan zolang je alle andere data weer kan syncen met de cloud/pc na de restore.

Maar een weekje proberen gaf mij goede hoop op de definitieve versie van Mango:
-Snellere animaties dus minder wachten tussen handelingen
-IE9 werkt zeer snel, alleen het verdwijnen van de tab-knop onderaan het scherm (verplaatst naar context menu) werkt een stuk minder fijn.
-Multitasking werkt zoals beschreven en zodra applicaties met de nieuwe SDK's zijn geschreven zal meer instant resume een boost geven aan de mogelijkheden en algemene werkbaarheid van mijn telefoon.
-Facebook en Messenger Live integratie werkt perfect in Messaging, zeker een verbetering al gebruikt het een stukje meer stroom.
-Bing maps met voice navigatie werkt beter dan verwacht (je moet bij elke bocht even op het scherm tikken om de (engelse, hopenlijk komt een nederlandse/vlaamse ook) stem te horen) al was mijn telefoon na 4 uurtjes rijden 50% leger.

Al met al kan ik niet wachten op Mango en ik zou zeggen probeer het even (vrij simpel maar backup je backup voor de zekerheid een paar keer!) en vorm je eigen mening en post het hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 14:45
Draai zelf al 2 weken Mango en heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Denk dat je een early build had of zo? Draait stabiel en alles werkt. En het is idd een must als je WP7 hebt.
justdowner schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:54:
[...]

Ik heb zelf mijn update naar Mango Beta2 weer teruggedraaid. Het was leuk om er een weekje mee te spelen maar merkte toch dat ik veel smsjes ging missen als ik wachte met het restoren tot de officiële Mango uit komt (1 á 2 maanden verwacht ik zelf). Dat is trouwens het enige wat verloren kan gaan zolang je alle andere data weer kan syncen met de cloud/pc na de restore.

Maar een weekje proberen gaf mij goede hoop op de definitieve versie van Mango:
-Snellere animaties dus minder wachten tussen handelingen
-IE9 werkt zeer snel, alleen het verdwijnen van de tab-knop onderaan het scherm (verplaatst naar context menu) werkt een stuk minder fijn.
-Multitasking werkt zoals beschreven en zodra applicaties met de nieuwe SDK's zijn geschreven zal meer instant resume een boost geven aan de mogelijkheden en algemene werkbaarheid van mijn telefoon.
-Facebook en Messenger Live integratie werkt perfect in Messaging, zeker een verbetering al gebruikt het een stukje meer stroom.
-Bing maps met voice navigatie werkt beter dan verwacht (je moet bij elke bocht even op het scherm tikken om de (engelse, hopenlijk komt een nederlandse/vlaamse ook) stem te horen) al was mijn telefoon na 4 uurtjes rijden 50% leger.

Al met al kan ik niet wachten op Mango en ik zou zeggen probeer het even (vrij simpel maar backup je backup voor de zekerheid een paar keer!) en vorm je eigen mening en post het hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
Ik ga morgen mijn HTC 7 Pro bestellen. Heb ik em woensdag thuis. Maarre het kwijt raken van smsjes met de beta? Dat zou niet mooi zijn. Ik twijfel nog of ik ga updaten naar de beta. Ik gebruik op mijn iPhone ook een iOs 5 beta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Topicstarter
ECiftci schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:02:
Maarre het kwijt raken van smsjes met de beta? Dat zou niet mooi zijn. Ik twijfel nog of ik ga updaten naar de beta.
Je kan vanaf Mango beta niet updaten naar de 'normale' Mango versie. Dus je moet een backup terug zetten van voor je upgrade naar de beta.

Dat is de reden dat je smsjes kwijt raakt. Wil je geen SMS kwijtraken, niet upgraden naar de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ahh ok. Ik heb mijn HTC 7 Pro besteld. Ik denk dat ik wel ga updaten naar mango beta. Het kwijtraken van smsjes vind ik geen ramp. Moet dus wel backuppen met zune op mijn contactpersonen enzo dalijk niet kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

Chrisjuh_15

Facta non verba

Tip: Maak een Google account en zet je contacten daar. Dan staan je contacten altijd netjes online. Werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik een apps for domain account maar mijn huidige iPhone ondersteund geen Google contacts. Maar even kijken hoe ik mijn contacten daar krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Backuppen van je contactpersonen? Die komen toch gewoon in je windows Live/hotmail profiel te staan? Die komen na een reset/update whatever gewoon weer terug zodra je je met dat toestel aanmeldt bij Windows Live.

Mijn Omnia 7 is al tig keer gereset en iedere keer daarna stonden na een paar minuten mijn contacten weer waar ze hoorden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBossJamie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09-2023
Zak aarde schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:51:
Ik zat op 7392 en kreeg een update genaamd 'Samsung Update', die zou een aantal hardwarematige dingen moeten fixen zoals de gevoeligheid van de capacitieve toetsen. Die update mislukte en bracht 'm in een onherstelbare status. Vervolgens via de Samsung tools een clean ROM geflashed en die met Zune geupdate naar 7392 en dat ging allemaal heel soepel want de telefoon was uiteraard weer helemaal leeg na het flashen van de clean rom. Nu is ook dev register gelukt en ben ik aan het updaten naar Mango beta (niet geforceerd maar heb als student een gratis dev account). Problem solved lijkt het dus...
Hoe krijg je als dev account houder de Mango update? Ik probeer nu al een week te zoeken hoe ik m'n game in de marketplace kan krijgen maar heel App Hub is een zooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Volledig offtopic, maar wil toch je vraag beantwoorden. Eerst je telefoon als developer device registreren (even de Windows Phone Developer Registration tool downloaden). Daarna heb ik de tools gebruikt om de mango beta te forceren op een niet-dev telefoon. Hij ziet dan dat je al dev geregistreerd bent en zorgt ervoor dat je via Zune de update krijgt. (die tool heet provision ofzo).

Als 't niet lukt, pm dan even of stel je vraag in 't juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Eigenlijk hoort dat niet in dit topic, maar onder het motto 'hebben we dat ook weer gehad' zal ik het kort toelichten:

Zodra je geregistreerd bent bij AppHub, kun je klikken op submit application. Upload je xap (te vinden in project files/bin/debug van je visual studio project) en loop de overige stappen door. Je app wordt getest, en je zal na een paar dagen de uitslag op je email zien. Dan kan je hem publishen, en is hij beschikbaar.

De mango beta krijg je een email uitnodiging voor, zodra je geverifieerd bent geloof ik. Of dat anders kan weet ik niet.

Maar goed, voortaan even zoeken of een nieuw draadje starten want dit heefy niks met de omnia te maken.

Edit: zak aarde was me voor. Precies waarom ik normaal niet vanaf mn telefoon op GoT hang :X

[ Voor 6% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 25-07-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBossJamie
Excuses voor OT, zal het niet meer doen.

Maar vriendelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 02:07
ppaddo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:07:
Backuppen van je contactpersonen? Die komen toch gewoon in je windows Live/hotmail profiel te staan? Die komen na een reset/update whatever gewoon weer terug zodra je je met dat toestel aanmeldt bij Windows Live.

Mijn Omnia 7 is al tig keer gereset en iedere keer daarna stonden na een paar minuten mijn contacten weer waar ze hoorden.
1: Live account inloggen klaar. (gebruik USA account voor volledige Zune background artist art/ alle APPS/ alle nieuwe BING functies/ vision... UK account werkt voor dit niet!!).

2: Gewoon met je e-mail inloggen en vinkje contac's calendar.. klaar.

3: Facebook inloggen - klaar

en alle contacten/FB albums komen samen. Dit kan je ook anders instellen als je dit niet wilt in Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hyperik schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:49:
[...]

1: Live account inloggen klaar. (gebruik USA account voor volledige Zune background artist art/ alle APPS/ alle nieuwe BING functies/ vision... UK account werkt voor dit niet!!).

2: Gewoon met je e-mail inloggen en vinkje contac's calendar.. klaar.

3: Facebook inloggen - klaar

en alle contacten/FB albums komen samen. Dit kan je ook anders instellen als je dit niet wilt in Mango.
Dat zeg ik :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBossJamie
Voor het installeren van Mango wordt automatisch een backup gemaakt niet?

edit, zo toch maar even de 13 pagina lange instructies lezen. :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door BigBossJamie op 26-07-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik heb nu ook al een tijdje de beta draaien op mijn HD7 en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Laatst had ik de Omnia 7 van mijn vriendin nog even in mijn handen waar NoDo nog op staat. Dan merk je pas hoeveel sneller Mango nu is. Niet dat NoDo langzaam is, als je het gewend bent draait het soepel, maar Mango draait nog zoveel soepeler en sneller. :)

Beetje gedachtenkronkel die ik laatst had: Is de eerste versie van WP7 (dus t/m NoDo) niet stiekem een veredelde beta, zodat MS het water kan testen voor een nieuw mobiel OS? Kijken hoe de mensen op de vormgeving reageren, horen wat het publiek eigenlijk mist, zodat het uiteindelijke OS (Mango en verder) completer is. Ook een reden van deze gedachte is dat ik het idee heb dat er (nog?) geen grote reclamecampagne gelanceerd is, ook niet in de VS. Eigenlijk zijn wij, early adopters, dus proefkonijnen voor de grote lancering, want die gaat er ongetwijfeld komen zodra Mango uit gebracht wordt (de update en de toestellen). En even voor de duidelijkheid: dit bedoel ik niet negatief :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07:32
Dit is altijd al zo geweest met MS. De eerste versies zijn altijd soort van veredelde beta's, wel stabiel over het algemeen, om te kijken of het ook echt geld op gaat leveren.
In dit geval speelt denk ik alleen ook nog mee dat het een soort van nu of nooit situatie waws voor MS op de mobiele markt. Als ze niet een OS hadden gelanceerd was het waarschijnlijk slecht afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
Caelorum schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Dit is altijd al zo geweest met MS. De eerste versies zijn altijd soort van veredelde beta's, wel stabiel over het algemeen, om te kijken of het ook echt geld op gaat leveren.
In dit geval speelt denk ik alleen ook nog mee dat het een soort van nu of nooit situatie waws voor MS op de mobiele markt. Als ze niet een OS hadden gelanceerd was het waarschijnlijk slecht afgelopen.
Wat een onzin zeg. een veredelde beta, dan weet je echt niet wat MS onder beta verstaat en hoe het ontwikkelproces bij grote projecten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Onzin om te zeggen dat het alleen bij Microsoft zo is. Dat zijn geen beta's. Je kan wel denken dat het bèta is, maar dat zijn final versies die altijd voor verbetering vatbaar zijn. Dat is met alle software zo, want anders is software altijd te laat klaar. Je kan dan kiezen om te wachten tot SP1 of nieuwere build.
En wees blij dat WP7 alleen maar sneller is geworden. Vaak is het juist net andersom.

En het is ook geen nu of nooit want dan breng je software uit die echt niet af is en er paniek voetbal gespeeld wordt. Nee, MS bouwt heel erg netjes WP7 op van een stabiel en mooi OS met steeds meer mooie dingen en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:39:
Ik heb nu ook al een tijdje de beta draaien op mijn HD7 en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Laatst had ik de Omnia 7 van mijn vriendin nog even in mijn handen waar NoDo nog op staat. Dan merk je pas hoeveel sneller Mango nu is. Niet dat NoDo langzaam is, als je het gewend bent draait het soepel, maar Mango draait nog zoveel soepeler en sneller. :)
Mooi toch? Ik kom van pre NoDo en dan merk je des te beter de stappen van de eerste release naar NoDo naar Mango. Nog immer rete stabiel en wel steeds sneller en mooier en functioneler. Enjoying the ride :)
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Om de beta te installeren moet ik de tel unlocken, right? En dat kan met WP7Chevron, right? En dat kost 9 dollar, right? Op de site van Chevron zie ik helaas geen linkje naar de tool staan. Heeft iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

ECiftci schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:24:
Om de beta te installeren moet ik de tel unlocken, right? En dat kan met WP7Chevron, right? En dat kost 9 dollar, right? Op de site van Chevron zie ik helaas geen linkje naar de tool staan. Heeft iemand een linkje?
Wrong! Zie mijn post: McBoom in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:55:
[...]
Wat een onzin zeg. een veredelde beta, dan weet je echt niet wat MS onder beta verstaat en hoe het ontwikkelproces bij grote projecten werkt.
Dank je voor het op de persoon spelen. Jij kan niet weten wat ik weet. *edit* overigens is het irrelevant wat MS onder beta verstaat. Het gaat erom wat de eindgebruiker vind. Ik persoonlijk heb te vaak met de eerste versie van een product van MS dat deze aanvoelt als een onaf product. (Een zeer stabiele beta in feite).

Overigens zeg ik niet meteen dat een beta een slecht product is of vol met fouten. De Mango beta is daar onder andere getuige van. Fijne beta die net zo stabiel is als de eerste release. Voor mijn gevoel is WP7.0 alleen gehaast uitgebracht en was het pas met de nodo update echt af.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:57:
[...]En het is ook geen nu of nooit want dan breng je software uit die echt niet af is en er paniek voetbal gespeeld wordt. Nee, MS bouwt heel erg netjes WP7 op van een stabiel en mooi OS met steeds meer mooie dingen en functionaliteit.
Dat is alleen als je de scope niet kan beperken. Iets dat MS overduidelijk wel heeft gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2011 18:33 . Reden: 4 edits is wel genoeg toch? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Hoezo beta? Kom op, een heleboel van die functies zaten ook niet in iPhone os 1 en of 2. Het idee van versies upgraden is immers om nieuwe functionaliteit toe tevoegen... Bijvoorbeeld multitasken, maar ook extra api's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Caelorum schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:28:
[...]

Dank je voor het op de persoon spelen. Jij kan niet weten wat ik weet. *edit* overigens is het irrelevant wat MS onder beta verstaat. Het gaat erom wat de eindgebruiker vind. Ik persoonlijk heb te vaak met de eerste versie van een product van MS dat deze aanvoelt als een onaf product. (Een zeer stabiele beta in feite).

Overigens zeg ik niet meteen dat een beta een slecht product is of vol met fouten. De Mango beta is daar onder andere getuige van. Fijne beta die net zo stabiel is als de eerste release. Voor mijn gevoel is WP7.0 alleen gehaast uitgebracht en was het pas met de nodo update echt af.

[...]

Dat is alleen als je de scope niet kan beperken. Iets dat MS overduidelijk wel heeft gedaan.
Als ik jouw redenering zo volg, dan is een product altijd beta. Want hey, niet genoeg features dus beta. Beta betekent niets anders dan dat het een instabiele versie is met deels of alle functionaliteiten zoals deze uitgezet zijn voor de volledige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ECiftci schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:37:
Hoezo beta? Kom op, een heleboel van die functies zaten ook niet in iPhone os 1 en of 2.
Tja, mijn definitie is redelijk simpel: "Beta betekent niets anders dan dat het een instabiele versie is met deels of alle functionaliteiten zoals deze uitgezet zijn voor het eindproduct". Een nieuwe versie betekent dat de eisen en wensen, van de klant/gebruiker, aan het product zijn verandert. Mij maak je niet wijs dat de eindgebruiker geen copy/paste wilde hebben en dat MS dit niet wist.
Het idee van versies upgraden is immers om nieuwe functionaliteit toe tevoegen... Bijvoorbeeld multitasken, maar ook extra api's
Klopt, maar er is ook een minimum aan features die je mag verwachten..

Maar ik heb geen zin om hier een groot punt van te maken. Ik persoonlijk ben erg tevreden met WP7 en veel van de andere MS producten, daarnaast verdien ik er ook mijn geld mee. Ik ben alleen wel van mening dat veel van de eerste versies van producten van MS onaf aanvoelen. (Niet alleen van MS overigens). Ik kan zelf vrijwel nooit over mijn hart krijgen om de eerste versie aan te raden bij familieleden, erg jammer, maar het is niet anders.
Btw, of ik wel of niet een realistische verwachting heb van een eerste product valt waarschijnlijk nog wel eeuwen over te discussieren :) We gaan wel erg offtopic zo, dus laten we het er maar op houden dat ieder zijn eigen mening mag hebben :P

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Je wist toch precies wat je kreeg met wp7.0. Als het niet voldeed aan je verwachten qua functionaliteit en of stabiliteit, had je het niet moeten kopen. Dat is waarom ik maandag mijn HTC 7 Pro heb besteld. Ik weet dat mango er bijna is... Dat maakt 7.0 nog geen beta product. Eerder een product dat nog niet voldeed aan mijn eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hee, krijg net via zune een update voor de mango beta binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:23:
[...]

nope, we zijn er nog mee bezig en er is nog niets bekend of dat allemaal gaat lukken. Intentie is er wel maar het moet allemaal matchen met de timelines, belangen van verschillende teams etc.
Apart, nog geen paar uur later en de build is beschikbaar voor devs. Misschien gaat er qua communicatie iets niet goed?

@de rest: paar dingen die opvallen aan Beta 2:

- RTM komt voor ontwikkelaars pas beschikbaar met de algemene release. Lijkt me een goed plan.
- Het update-process voor ontwikkelaars verbeterd en versneld. Het gaat nu via de nieuwste Zune Client
- Marketplace Test Kit: dezelfde tool waarmee MS de app van ontwikkelaars controleert in jouw handen

http://windowsteamblog.co...fresh-for-mango-devs.aspx

Paar dingen die volgens een user opvallen:

- New Windows Phone boot logo; the square one
- Twitter and LinkedIn can now be added as accounts
- No new tile colors to be found
- Obvious bug and optimization improvements

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 27-07-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je mag die update ook installeren als je via de 'niet-officiële' wijze de Mango-beta hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar wel. Ik typ dit trouwens met mijn Omnia7, en wat me vooral opvalt: Explorer 9 is nu echt retesnel! Teleurstellend: de nieuwe tint "lime". Normaal mijn favoriete theme, maar nu...:-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

LinkedIn lijkt nu ook te werken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, werkt ook super op mijn Omnia 7.

Wat ik vandaag wel heb opgemerkt is dat ik niet kan inloggen in de chat (facebook/msn) via mobiel netwerk. Inloggen via WiFi gaat wel, en eenmaal ingelogd kan ik wel chatten via mobiel netwerk zonder WiFi.

Kan iemand dit bevestigen, is dit een bug, of ligt dit aan mij? Alle andere toepassingen werken wel via mobiele data, het is dus enkel het inloggen dat niet gaat. Zeer vreemd.

Voor de rest draait de update héél vlot, twitter integratie werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Wel cool hoor...hoe eenvoudig je op een WP7 die niet 'officieel' Dev phone is gewoon Mango updates krijgt! Chapeau voor Microsoft. Overigens zijn beta's van de mobiele OSen altijd eigenlijk wel behoorlijk stabiel, zowel van die van Mango als ook iOS 5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
@c70070540: Inderdaad, heb hier LinkedIn ook al aangezet en die werkt prima.

@NeoCracer: Mobiel vs WiFi kan ik niks over zeggen. Maar MSN werkt bij mij ook nog steeds niet optimaal, ik kan (net zoals in de vorige bèta) bijvoorbeeld geen personen online zien. Wel kan ik gewoon berichten ontvangen, en hier op reageren. Ik moet wel zeggen dat de responstijd super is, er zit amper delay in (wat natuurlijk wel afhankelijk is van je verbinding). Ik vermoed dat MSN bij de releaseversie wel gewoon werkt, we zullen het zien :-)

Nog een paar nog niet genoemde veranderingen (t.o.v. Beta 2) die ik heb opgemerkt:
- Binnen de People hub hebben groepen geen icoontje meer ervoor staan, enkel de groepsnaam is zichtbaar.
- Bij het afsluiten van de telefoon gaat de slider nu netjes tegen de bodem aan i.p.v. dat ie een klein beetje doorschiet.

Het voelt over het algemeen al erg 'af' aan en het is een hele mooie vooruitgang ten opzichte van NoDo. Goed bezig bij Microsoft. :)

[ Voor 30% gewijzigd door RadiusK op 27-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:28:
[...]

Apart, nog geen paar uur later en de build is beschikbaar voor devs. Misschien gaat er qua communicatie iets niet goed?
Dat is duidelijk een understatement :) voor mij was het een verrassing (wel een goede trouwens). men wilde dit heel graag maar de vraag was of het zou lukken. Gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Relief2009 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:28:
[...]
- Twitter and LinkedIn can now be added as accounts
Nice :) Die gaan we ook maar eens proberen, nadat ik heb gekeken of mijn custom control het nog doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:57
Ligt het aan mij of is de balk waar normaal gesproken de opties staan (dus onder de ...) een stuk ingekort? Dit komt wel ten goede van de viewport. :)

Kleine update:
In de vorige beta als je autosuggesties wou activeren was het erg zoeken (nogmaals bedankt Caelorum voor de gouden tip!) waar het ongeveer zou staan. Het staat nu bij: Settings => Keyboard => Typing Settings => *INSERT TAAL* => Tap to change. :)

Tevens is WindowsPhone.com weg en vervangen door 'find my phone'.

[ Voor 55% gewijzigd door Manuel op 27-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Iemand dit al uitgeprobeerd? Erg gaaf dat je fotos op Skydrive in een publieke map worden gezet . Hierdoor heb je geen externe partij nodig om je fotos te hosten voor op Twitter.

http://pocketnow.com/wind...-with-windows-phone-mango

[ Voor 38% gewijzigd door Relief2009 op 27-07-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik ben 'm nu ook aan het installeren op mijn HD7. Moet zeggen dat het vlotjes gaan :) Het zal me benieuwen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
En scrollen in nu.nl lijkt weer normaal te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Manuel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:39:
Ligt het aan mij of is de balk waar normaal gesproken de opties staan (dus onder de ...) een stuk ingekort? Dit komt wel ten goede van de viewport. :)
Yep, is een nieuwe modus van de app bar. (xbox live heeft um ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

MrBB schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:21:
En scrollen in nu.nl lijkt weer normaal te werken :)
lol ja! En ik liep Nu.nl al te vervloeken dat ze wel nieuwe apps voor iOs/Android gingen uit brengen maar geen update voor Wp7!

Ik vind de pictures app ook supersnel geworden. Voorheen was ie bij lange na niet zo snel als nu.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben onwijs aan het twijfelen of ik moet updaten naar de Beta/RTM. In een klein maandje tijd is mango vrijelijk beschikbaar dus ik kan ook nog even op een houtje bijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hey van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik zit net als jou in dubio.. dan maar samen op een houtje bijten. Heb eigenlijk ook weinig zin om eerst te updaten, dan weer terug te moeten naar NoDo en dan weer verder naar de officiele Mango release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2023
ppaddo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:03:

Ik zit net als jou in dubio.. dan maar samen op een houtje bijten. Heb eigenlijk ook weinig zin om eerst te updaten, dan weer terug te moeten naar NoDo en dan weer verder naar de officiele Mango release...
Ik zit ook al te twijfelen. Maar zodra Mango beschikbaar komt inclusief ondersteuning voor NL Marketplace etc dan is een hard reset toch noodzakelijk om van US naar NL account te kunnen switchen toch? Oftewel je bent alle informatie op je phone toch al kwijt. In dat geval zijn het maar een paar handelingen extra (zodra Mango er officieel is: terug naar NoDo backup, updaten in zune, hard reset en verder met NL account).

Maar misschien dat er iets mis gaat met mijn logica vandaag en zit het dus anders in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 08:39
Ik hoop heel hard dat het mogelijk wordt om m'n Live account naar NL om te kunnen zetten, aangezien het ontzettend onhandig blijkt te zijn dat ik die naar de UK heb gezet.... :(
Kom het op allerlei plekken tegen en m'n credit card betalingen gaan in ponden. Heb niet echt zin om een nieuw Live account aan te maken, aangezien ik m'n MSN contacten dan ook kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Perceptor schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:28:
Ik hoop heel hard dat het mogelijk wordt om m'n Live account naar NL om te kunnen zetten, aangezien het ontzettend onhandig blijkt te zijn dat ik die naar de UK heb gezet.... :(
Kom het op allerlei plekken tegen en m'n credit card betalingen gaan in ponden. Heb niet echt zin om een nieuw Live account aan te maken, aangezien ik m'n MSN contacten dan ook kwijt raak.
En toch zal je met een NL liveid moeten inloggen, veranderen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
ppaddo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:03:

Bedankt! Dat zijn precies zijn overpeinzingen inderdaad. Dat wordt idd op een houtje buiten, eventjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:53:
Teleurstellend: de nieuwe tint "lime". Normaal mijn favoriete theme, maar nu...:-S
Ja, Magenta (mijn favoriet) is ook saaier geworden... lijkt wel of ze wat "pit" uit de accentkleuren hebben gehaald. Ook teal is minder pakkend nu. Toch vreemd dit soort veranderingen, want ik heb nog nooit iemand horen klagen over de bestaande kleuren in WP7 (alleen over het gebrek aan meer opties).

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

mark_vb schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Ja, Magenta (mijn favoriet) is ook saaier geworden... lijkt wel of ze wat "pit" uit de accentkleuren hebben gehaald. Ook teal is minder pakkend nu. Toch vreemd dit soort veranderingen, want ik heb nog nooit iemand horen klagen over de bestaande kleuren in WP7 (alleen over het gebrek aan meer opties).
Ik had eigenlijk gehoopt op een kleurenslider in Mango, zodat je je eigen kleur kon maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

op naar huis,ook maar eens zune aanslingeren :P ben benieuwd :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
McBoom schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:28:
[...]

Ik had eigenlijk gehoopt op een kleurenslider in Mango, zodat je je eigen kleur kon maken :)
Met een regeditor kan je wel wat kleuren erbij maken :)

Ze staan als het goed is ergens onder:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\ControlPanel\Themes\ <getal> \Accents]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Mango 7712

SMS notificatie in mijn BT headset!
Settings/speech/read incoming text messages aloud

Twee opties erbij:
Settings/speech/read incoming email messages aloud (wm 6.x kon dit al)
Settings/speech/read incoming calls aloud (wm 6.x kon dit al)

en me is happy!

Nog 1 wensje dan:
Bellers zonder caller ID niet opnemen maar verwijzen naar text:
" Zonder Caller ID neem ik niet op. Probeer het nog eens met Caller ID aan."

[ Voor 4% gewijzigd door Speedster op 28-07-2011 16:43 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Speedster schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:39:
Mango 7712

Twee opties erbij:

en me is happy!

Nog 1 wensje dan:
Bellers zonder caller ID niet opnemen maar verwijzen naar text:
" Zonder Caller ID neem ik niet op. Probeer het nog eens met Caller ID aan."
Ik denk dat wensen hier neergooien niet veel zal helpen. Je kunt beter ergens een feature request indienen zoals op http://wpdev.uservoice.com/forums/110705-app-platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 30-07 09:39
Relief2009 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat wensen hier neergooien niet veel zal helpen. Je kunt beter ergens een feature request indienen zoals op http://wpdev.uservoice.com/forums/110705-app-platform
Ach ik denk Matthijs leest toch mee...

Maar je hebt gelijk ik gooi ze der ook in op http://wpdev.uservoice.com/forums/110705-app-platform

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Dacht even dat ik issue had dat hij via mijn company wifi probeert te connecten (wat niet kan) ook al is Wifi greyed out. Kreeg elke keer onze company security tools pagina in browser.

Maar door update had ik usb kabel er nog in en probeert hij dus alleen via mijn laptop op company network te komen... lukt hem niet :)

fjew baalde ff maar solved, nu snel ff checken wat nog meer is veranderd.

lockscreen nu vol Mango's :P, doet me denken aan laatste beta Windows 7 vol windows (of was het vista :?)

[ Voor 12% gewijzigd door Tonton op 28-07-2011 17:40 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Is de "Find on page" optie nu ineens weg in IE9 in Mango of zie ik hem over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Laatst online: 19-05 02:29
IntoDevel schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:18:
Is de "Find on page" optie nu ineens weg in IE9 in Mango of zie ik hem over het hoofd?
Ja dit was mij ook al opgevallen....,,very odd indeed... :+

Wat betreft de kleuren....ik gebruik praktisch alleen maar Mango....heerlijk kleurtje :P

Heeft er trouwens ook al iemand de HTML5 testen gedaan?(----->Linkje<----)
Ik krijg nu 29 bij Speed Reading en 30 bij FishIE Tank.

Was met de bèta 23 bij Speed Reading...FishIE Tank toen niet gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FWIW WPBench met de eerste WP7 software en met de eerste Mango bèta.
(De 2de Mango bèta resultaten zal ik over 2 weken er bij zetten)

==Trophy met de eerste WP7 software versie 7.0.7008.0

CPU: sequential 10.902 ms, parallel 10.507ms, 21.409 ms
DATA: memory: 13.07 MB/s storage: 2.31 MB/s, 21158 ms
GPU: 663 frames, avg: 22fps

==Trophy met Mango 7661.WP7_5_trial

CPU: sequential 8.391 ms, parallel 7.917ms, 16.308 ms
DATA: memory: 13.07 MB/s storage: 13.07 MB/s, 6384 ms
GPU: 702 frames, avg: 23fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
IntoDevel schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:18:
Zat die er ooit in? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Laatst online: 19-05 02:29
Ja die zat er zeker weten in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:53:
FWIW WPBench met de eerste WP7 software en met de eerste Mango bèta.
(De 2de Mango bèta resultaten zal ik over 2 weken er bij zetten)

knip
Vind het nog best netjes voor zo'n beta :). Waarschijnlijk zal full Mango ook wel wat zwaarder worden voor de phones, gezien er ook meer shit op de achtergrond kan draaien, etc... Dat is wss ook de reden van de zware minimum specs die Microsoft vroeg voor WP7 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Qurius schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:58:
[...]
Vind het nog best netjes voor zo'n beta :). Waarschijnlijk zal full Mango ook wel wat zwaarder worden voor de phones, gezien er ook meer shit op de achtergrond kan draaien, etc... Dat is wss ook de reden van de zware minimum specs die Microsoft vroeg voor WP7 :).
Merkte gisteren dat mijn HTC Trophy 7 mijn hoge kwaliteits mp3 niet leuk vond in combinatie met de avatar in de gamehub. Dat is overigens meteen de eerste keer geweest dat ik het toestel heb zien schokken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Speedster schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:39:
Mango 7712

Twee opties erbij:
hmmz,die zie ik helemaal niet op mijn hd7 :/ * verder zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

psst, hij zou die opties graag zien...

zie: Speedster in "Windows Phone 7 Mango (beta) topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ah kijk,las het gewoon verkeerd :P (was nog vroeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzie geen echte verbeteringe in de nieuwe mango beta to be honest =/
alleen dat zune wat cooler dr uit ziet.
wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:49:
Kzie geen echte verbeteringe in de nieuwe mango beta to be honest =/
alleen dat zune wat cooler dr uit ziet.
wat mis ik?
Naast nieuwe dingen (twitter/linkedin integratie werkt nu, etc) en uiteraard bugfixes. NU.nl bijvoorbeeld werkt nu weer zo als het hoort en zo zullen er veel meer zijn die wij niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ay, ya maar ik gebruik geen twitter nog linkedin haha :P, ik blijf uiteindelijk toch zeer tevreden met mn wp7 niet daarvan, geweldig os, mango beta 1 ook lekker, en ik kijk nu liever via ie9 dan via de app, die allemaal beperkingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Kan je met mango het opslaggeheugen van je wp7 phone ook als diskdrive gebruiken, of nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ECiftci schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:22:
Kan je met mango het opslaggeheugen van je wp7 phone ook als diskdrive gebruiken, of nog steeds niet?
Nope,

Maar dat had je best zelf uit kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Blijkt helemaal niet nodig gezien WP7 muziek via bluetooth kan verzenden. Werkt prima icm de RNS310 van volkswagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 08:17
Yahoo ondersteuning werkt nu veel beter. Een een leuk nieuw icoontje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
mark_vb schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:46:
[...]
Ja, Magenta (mijn favoriet) is ook saaier geworden...
Ik gebruik altijd lime met zwart alsachtergrond maar hij is inderdaad een stuk fletser. Ik zie het duidelijk het evsrchil tussen de WeatherDuck en xboxlive tiles die zijn veel feller van kleur.

Jammer ik zou graag weer de "oude" kleuren terug zien. De kleuren in de design templates zijn toch niet aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:13:
[...]

Merkte gisteren dat mijn HTC Trophy 7 mijn hoge kwaliteits mp3 niet leuk vond in combinatie met de avatar in de gamehub. Dat is overigens meteen de eerste keer geweest dat ik het toestel heb zien schokken ^^
Ik heb het soms op Nodo als ik gewoon hard naar beneden swipe dan komen die tiles/iconen met 0.9sec delay
In de Pictures hub heb ik het ook soms dat de boel wat laagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben zojuist ook naar Mango beta 2 gegaan. Een mod op tweakers die gewoon stock blijft draaien kan achteraf gezien natuurlijk niet (met de hulp van speedster ;) )

Dit is inderdaad wel even een heftige verbetering! Ik kneep hem nog even toen bij de laatste update het proces maar bleef draaien in stap 7 (de feitelijke update), maar geduld is een schone zaak en ik ben nu dus aan het ontdekken wat er allemaal anders is. Die icoontjes zijn ook allemaal wat grover geworden. Ik ben er nog niet uit of ik het een verbetering vind.

LinkedIn werkt erg goed. Met 250+ contacten hoef ik mij niet meer zo'n zorgen te maken dat de plaatjes op mijn people hub continu dezelfde zijn :D Ook mooi dat je kan kiezen in de people hub welk account (LinkedIn, telefoonboek, Facebook enz.) wil zien of gewoon allemaal tegelijk. Handig om business van pleasure te scheiden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-04 21:45
Ik heb gister een Samsung Omnia 7 besteld en heb een aantal vragen over de Mango beta:
  • Is Mango echt een grote vooruitgang? Ik lees hier eigenlijk alleen maar positieve ervaringen, maar heeft niemand last van crashes?
  • Verlies ik de garantie op mijn toestel als ik de telefoon legaal update via Microsoft?
  • Als je naar Mango hebt geüpdatet, moet je dan een Nederlands of Amerikaans live-account invullen? Ik heb gelezen dat je bij de huidige versies een Amerikaans account moet invullen, maar bij Mango kan een Nederlands account toch ook? Of zijn er dan minder apps beschikbaar? Kan je ook twee accounts gebruiken om apps op te downloaden?
  • Raden jullie me aan om naar Mango te updaten?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb van de week Mango Beta 7712 op mijn HD7 geïnstalleerd, maar ik heb vanaf de installatie het probleem dat als ik de telefoon een tijdje niet aanraak en daarna willekeurig wat doe hij de telefoon een reboot geeft.
Ik heb dus 5 tot 10 keer per dag een auto reboot, iemand dit zelfde probleem gemerkt?
Heb nu ondertussen weer een restore gedaan naar de nodo, maar ik mis Mango nu al :)

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb Mango Beta 2 nog maar 1 dag, maar eigenlijk heb ik nergens problemen ondervonden. Alles lijkt te werken als voorheen en beter! Daarnaast zit er met de update tool om Mango te krijgen gelijk een recovery tool bij om je toestel weer terug te krijgen naar NoDo als dat nodig mocht zijn. Dus tenzij er serieus iets mis gaat tijdens de update lijkt mij er weinig risico, ook vwb garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:04:
Ik heb Mango Beta 2 nog maar 1 dag, maar eigenlijk heb ik nergens problemen ondervonden. Alles lijkt te werken als voorheen en beter! Daarnaast zit er met de update tool om Mango te krijgen gelijk een recovery tool bij om je toestel weer terug te krijgen naar NoDo als dat nodig mocht zijn. Dus tenzij er serieus iets mis gaat tijdens de update lijkt mij er weinig risico, ook vwb garantie.
Je hoeft dus niet meer je oude nodo firmware te bewaren?
Dat was voor mij de enige reden om niet te updaten.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, je moet de backup die de update-tool maakt (PreMangoState) bijhouden ! (en meermaals die backup kopiëren zodat je die niet verliest !)
Anders ga je vastzitten op de beta van Mango want je kan van de mango beta niet upgraden naar de officiële Mango als die uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Kan je niet gewoon (zoals op iOS) restoren, zodat je gewoon teruggaat naar de laatste stable?

En staan er in de Nederlands marketplace evenveel apps als in de Amerikaanse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
FrogNL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:36:
Kan je niet gewoon (zoals op iOS) restoren, zodat je gewoon teruggaat naar de laatste stable?

En staan er in de Nederlands marketplace evenveel apps als in de Amerikaanse?
ja, en voor dat restoren heb je je backup nodig. Je moet even zorgen dat je een copy daarvan maakt voor het geval je je pc opnieuw installeert of dat ie crasht etc (eigenlijk net als bij iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Oké, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gezien het OS topic gesloten is probeer ik de vraag hier maar te stellen. Heeft iemand al een indicatie wanneer WP7 naar het Nederlands geupdate wordt (OS?) en of het überhaupt naar het Nederlands geupdate wordt? Dus niet het woordenboek, maar het OS in zijn geheel. Tis namelijk erg lastig iemand te overtuigen om een WP7 phone te nemen als die in het engels is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Omdat een topic gesloten is, is het niet verboden om het toch door te lezen :D

Maar om je vraag te beantwoorden, dat komt dus ook met Mango. Maar huidige toestellen blijven -in principe- een engelse UI houden. Het moet wel mogelijk zijn om een NL rom er tegen die tijd op te zetten, uiteraard niet via de normale weg van Zune maar met hulp van de "community".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:41:
Maar om je vraag te beantwoorden, dat komt dus ook met Mango. Maar huidige toestellen blijven -in principe- een engelse UI houden. Het moet wel mogelijk zijn om een NL rom er tegen die tijd op te zetten, uiteraard niet via de normale weg van Zune maar met hulp van de "community".
Ik kan me dit voorstellen wanneer je een UK versie van een bepaald toestel hebt. Maar als je een European versie hebt mag ik toch aannemen dat ook Nederlands middels de normale weg beschikbaar wordt?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:18:
Gezien het OS topic gesloten is probeer ik de vraag hier maar te stellen. Heeft iemand al een indicatie wanneer WP7 naar het Nederlands geupdate wordt (OS?) en of het überhaupt naar het Nederlands geupdate wordt? Dus niet het woordenboek, maar het OS in zijn geheel. Tis namelijk erg lastig iemand te overtuigen om een WP7 phone te nemen als die in het engels is..
wat is het probleem van engels op je telefoon? bij dagelijks gebruik heb je helemaal geen last van het engels. En ik vind het er persoonlijk nog fijner uitzien ook. Al je facebook/twitter/messaging content is toch in het nederlands, de meeste apps zullen engels zijn. Wat is het probleem van een engelse interface nou echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mis en erg spijtig vind dat het nog niet in Mango zit is het copy/pasten van een telefoonnummer in je dialer (keypad).
Zou toch wel mogen in een gsm vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmmzz, gisteren dus bijgewerkt naar Mango Beta 2 7712. Als ik nu mijn toestel aansluit op de PC krijg ik onderstaande melding nadat Zune aangeeft dat ik het programma moet updaten:

(sorry voor de crappy paint copy paste)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aI6rC0xaF6u7OBq60lktQij8/medium.jpg

Is dit een bekende fout? Ik las bij het update proces wel dat je zou moeten bijwerken naar een andere versie van Zune, maar dat doet ie dus blijkbaar niet.

Ik krijg deze melding op 2 verschillende computers, een met XP 32 bit en een met Windows 7 32 bit.

[edit]Owkee, nu ben ik dus de l*l. Die update tool heeft dus wel doodleuk de map c:\premangostate aangemaakt, maar die is dus helemaal leeg! Wel gek, want die tool begon direct met het maken van een back-up (tenminste, zo stond het beschreven). Is er nog een weg terug of zal ik moeten wennen aan deze 7712 versie?

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 05-08-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:09:
Hmmzz, gisteren dus bijgewerkt naar Mango Beta 2 7712. Als ik nu mijn toestel aansluit op de PC krijg ik onderstaande melding nadat Zune aangeeft dat ik het programma moet updaten:

(sorry voor de crappy paint copy paste)

[afbeelding]

Is dit een bekende fout? Ik las bij het update proces wel dat je zou moeten bijwerken naar een andere versie van Zune, maar dat doet ie dus blijkbaar niet.

Ik krijg deze melding op 2 verschillende computers, een met XP 32 bit en een met Windows 7 32 bit.

[edit]Owkee, nu ben ik dus de l*l. Die update tool heeft dus wel doodleuk de map c:\premangostate aangemaakt, maar die is dus helemaal leeg! Wel gek, want die tool begon direct met het maken van een back-up (tenminste, zo stond het beschreven). Is er nog een weg terug of zal ik moeten wennen aan deze 7712 versie?
Ja is bekend, je hebt een nieuwe Zune versie nodig om met Mango te kunnen syncen (4.8)

Backups staan normaal in C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows Phone Update

[ Voor 4% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 05-08-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En Zune 4.8 krijg ik door gewoon bij te werken vanaf Zune.net of direct uit de Zune software? Ik probeer nu het eerste, maar doe dat op een nogal bejaarde computer. Die is nu dus al een behoorlijke tijd aan het zoeken naar updates.

Heet die map onder Win XP anders?

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 05-08-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:42:
En Zune 4.8 krijg ik door gewoon bij te werken vanaf Zune.net of direct uit de Zune software? Ik probeer nu het eerste, maar doe dat op een nogal bejaarde computer. Die is nu dus al een behoorlijke tijd aan het zoeken naar updates.

Heet die map onder Win XP anders?
Nee zune moet je downloaden net als de tool om je phone te upgraden, die update is nog niet publiek op de update servers, developers hebben dit gewoon allemaal netjes bij elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik heb Zune 4.8 gekregen door mee te doen aan de developer program zoals Matthijs al zegt. Mocht je developer zijn dan heb je dit dus gekregen via een uitnoding op je live account en dan kun je inloggen op Microsoft Connect en dan naar je dashboard.

Als je niet meer via zune en de preNoDo backup terug kan is er nog altijd de mogelijkheid om je toestel te flashen naar de standaard rom ;) Daarna kun je gewoon weer updaten naar NoDo en later dit jaar dus weer gewoon naar Mango. Je bent wel je gegevens kwijt die op je telefoon staan ( ik zet alles wat op skydrive kan op skydrive om dit soort incidenten minder lastig te maken ). Maar dit werkt wel gewoon, heb het al vaker gedaan op deze manier.

[ Voor 0% gewijzigd door MarluXiaXl op 05-08-2011 22:49 . Reden: via deze manier? oeps :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ok helder, maareh, op mijn win xp installatie kan ik de back up map dus nergens vinden. Het pad zoals jij die noemt bestaat niet onder xp en zoeken op iets wat er op lijkt geeft ook niet echt resultaat...

@MarluXiaxi: Dat verwachtte ik al, maar toch fijn dat je het even bevestigt. Kan ik tegen de tijd dat de final beschikbaar is fijn aan de slag met het uitvogelen hoe die rom updates werken.

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 05-08-2011 23:12 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste