Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 375601

Topicstarter
Ik zie wel overal terugkomen dat de meesten zich bont en blauw ergeren aan het trage zappen van de Entone. Is hier volgens Caiway iets aan te doen?

Ik vrees anders dat een hoop klanten het Entone kastje straks op een plank in de kast zetten en niet gebruiken en gillend teruggaan naar de coaxkabel.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 16:34

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ha Westlanders,

Ik heb een vraag maar ik toch maar moeilijk een duidelijk antwoord op kan krijgen. De postcodecheck van ikgavoorglas.nl geeft aan dat ik een pakket kan kiezen voor Q2 2013, de postcodecheck van CIF geeft aan van niet. De reden dat dit voor mij zo belangrijk is zijn de problemen met de huidige trage ADSL en het ontbreken van een kabelaansluiting.

Ik moet namelijk als er geen glasvezel komt echt iets anders gaan ondernemen.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:38
In de entone kan ik geen wachtwoord en gebruikersnaam vinden, als ik caiway druk dan zie ik onder informatie en dan Airties handleiding maar kom niet verder. Ik wil de multiscreen graag gebruiken. @ oplossing al gevonden...

[ Voor 6% gewijzigd door babbi op 20-12-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
babbi schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:28:
In de entone kan ik geen wachtwoord en gebruikersnaam vinden, als ik caiway druk dan zie ik onder informatie en dan Airties handleiding maar kom niet verder. Ik wil de multiscreen graag gebruiken. @ oplossing al gevonden...
Via het menu van de entone kan je onder instellingen kiezen voor Multiscreen. Hier kan je de inlognaam en het wachtwoord achterhalen.

Michiel de Vries
Caiway Webcare

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
DualDevil schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:12:
Ha Westlanders,

Ik heb een vraag maar ik toch maar moeilijk een duidelijk antwoord op kan krijgen. De postcodecheck van ikgavoorglas.nl geeft aan dat ik een pakket kan kiezen voor Q2 2013, de postcodecheck van CIF geeft aan van niet. De reden dat dit voor mij zo belangrijk is zijn de problemen met de huidige trage ADSL en het ontbreken van een kabelaansluiting.

Ik moet namelijk als er geen glasvezel komt echt iets anders gaan ondernemen.
Wanneer de postcode check op www.ikgavoorglas.nl aangeeft Q2 2013 dan kan je dit aanhouden. Ik zou me dan op dit moment geen zorgen maken over de aanleg van glas in je directe omgeving.

Met vriendelijke groet,

Michiel de Vries
Caiway Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 16:34

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Kun je dan verklaren waarom CIF en Ikgavoorglas niet met elkaar overeenkomen? Dat zou mij namelijk wel geruststellen.

Wel bedankt voor de reactie, erg prettig dat er op deze manier support geleverd wordt. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door DualDevil op 22-12-2012 19:16 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:06

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De website van CiF wordt niet echt onderhouden in dit opzicht. Ja, er word een standaard pagina voor een plaats in elkaar geflanst die tot op het moment van opleveren niet meer wordt geupdate. De CiF pagina voor Maassluis bijvoorbeeld is al sinds Oktober 2011 niet veranderd.

Systeem specs

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:38
screamhouse schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:43:
vandaag gebeld waar mijn pakket bleef.....was het al 10 dagen geleden verstuurd....;( Nog even wachten dus
Pfff wordt pas begin volgende week waarschijnlijk, gaat nu wel lang duren en ik durf mijn huidige provider nog niet op te zeggen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 18:54

mjl

Ugh

Kwam er hier maar glas, dan maar weer een kastje naast de TV. Via de kabel is het weer eens geen doen om rustig een avond tv te kijken... Heb nu al een jaar gezeik met CAIWAY. Morgen voor de zoveelste keer een monteur die niks kan vinden en een halve dag wachten zodat je niks op een dag kunt doen.
screamhouse schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:30:
[...]

Pfff wordt pas begin volgende week waarschijnlijk, gaat nu wel lang duren en ik durf mijn huidige provider nog niet op te zeggen.
Ach bij mij duurde het ruim een maand voordat ze door hadden dat ik een nieuwe klant was, het kan soms dus even duren tot je de juiste spullen hebt ...

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 27-12-2012 15:26 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 21:43
Zeg Caiway die beloofde Februari 2013 gaan we nog wel halen in Maassluis he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De website was laatst nog aangepast van "Begin 2013" naar "Vanaf voorjaar 2013". Daarnaast zijn er berichten dat de glasvezel pakketten op zijn bij Caiway, wat waarschijnlijk voor ons betekent dat... :|

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voorjaar 2014 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik mag toch hopen dat mijn pakket deze week komt, anders ben ik er nu al klaar mee en blijf ik wel bij mijn huidige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop het ook voor je, maar als ze echt op zijn die pakketten geef ik je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ach ja, morgen maar weer eens bellen, als er dan nog geen T&T nummer is, dan weet ik genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
screamhouse schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:55:
ach ja, morgen maar weer eens bellen, als er dan nog geen T&T nummer is, dan weet ik genoeg
Als je een email met je postcode en huisnummer stuurt naar webcare@caiway.nl, kijk ik gelijk hoe ver je aanmelding is.

Thijs
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Thijs, zojuist gestuurd.

Gr Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Helaas heb ik je mail niet kunnen achterhalen. Zou je deze nogmaals kunnen opsturen?

Met vriendelijke groet,

Michiel de Vries
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Beste Michiel, zowel door Thijs als Harma is mijn mail beantwoord. Helaas kan ik er niet veel mee en dit heb ik zojuist teruggemaild. mvg Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55
Iemand enig idee wat de planning voor de Lier is? Op ikgavoorglas.nl staat geen termijn, terwijl dit er volgens mij wel ooit opgestaan heeft.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 21:34
En voor Den Hoorn?

Kabel ligt er al een tijdje... ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101331

Dit is ook balen..
De monteur is nu bij mij thuis bezig om de kabel naar binnen te brengen. Ik heb aangegeven de aansluiting naast de voordeur te willen hebben (omdat ik in de toekomst daar mijn meterkast wil plaatsen).
Nu schijnt dat niet te kunnen omdat op dezelfde plek (ongeveer) de gasleiding naar binnen loopt. Nu komt die lelijke aansluiting met uiteindelijk een joekel van een modem dus midden in mijn eetkamer. Ik zal dus niet of mogelijk nooit een netjes weggewerkte aansluiting (in de meterkast) kunnen krijgen en als ik dat dan wil betaal ik 400 euro om de boel te laten verplaatsen.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en is er een goede reden waarom de aansluiting niet in de buurt van een gasleiding naar binnen gebracht kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:10

DvE

ORA-00000

Anoniem: 101331 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:47:

Zijn er meer mensen met deze ervaring en is er een goede reden waarom de aansluiting niet in de buurt van een gasleiding naar binnen gebracht kan worden?
Wat is in de buurt? Glas zou geen last mogen hebben van dat soort leidingen.
Misschien alleen 'gevaarlijk' om in de buurt van de gasleiding bezig te zijn?
Volgens mij komt die bij mij max. ongeveer een cm of 20 van de gasleiding het huis binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wij hebben nu een Alles-in-1-HD-Relax pakket a €55,93 per maand met 35 / 3,5 internetsnelheid...
We gaan overstappen naar een Alles-in-1-glas pakket, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke.
Basis a €50,00 per maand met 75 / 75 internetsnelheid, maar wel 50 zenders ipv de 110 die we nu hebben
Plus a €60,00 per maand met 150 / 150 internetsnelheid, en ook de 110 zenders zoals we nu ook hebben.

Denk dat het het Basis glas-abbo wordt, 50 zenders is toch wel genoeg...

Jammere vind ik wel dat er UTP-kabels naar de televisie moeten, wat bij ons geen mogelijkheid is...
Dus de nieuwe PVR zou ergens onder 'n bed gaan verstoffen en dan behouden we onze Humax 5200C.

Voor €5,93 minder dus 2x zo snel downloaden en 15x zo snel uploaden en 60 zenders minder... of...
Voor €4,07 meer dus 5x zo snel downloaden en 40x zo snel uploaden... Wat ook aantrekkelijk is (voor mij)

Alleen ik ga binnenkort het huis uit, zit m'n moeder met 'n 150/150 abbo voor der email en ING :+
Wat zijn de kosten die zijn verbonden aan de stap van Plus naar Basis, een soort boete bedoel ik dan?
Dan zouden we hier nog een paar maanden Plus kunnen hebben en als ik uit huis ga naar Basis overgaan!

En de apparatuur is niet op voorraad lees ik op de site, vanaf februari ofzo weer... Ook a shame :p

Gaat over Wateringen trouwens waar glas al geconnect kan worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 07-01-2013 13:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101331

DvE schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:27:
[...]

Wat is in de buurt? Glas zou geen last mogen hebben van dat soort leidingen.
Misschien alleen 'gevaarlijk' om in de buurt van de gasleiding bezig te zijn?
Volgens mij komt die bij mij max. ongeveer een cm of 20 van de gasleiding het huis binnen.
In de buurt is niet ver. Ik denk dat de gasleiding op zo'n 40 - 60 cm diepte binnenkomt (normale diepte). Om de een of andere reden wilde de monteur daar niet aansluiten.
Nu blijkt achteraf dat de kabel gewoon 20cm boven het maaiveld de gevel ingeduwd wordt. Dus nu begrijp ik het al helemaal niet.

Het enige wat ik kan bedenken: de kabel lag al op de plek waar hij nu naar binnen is gebracht. De knakker had dus wat verder moeten graven en had er geen zin in. Nu zit ik dus met:

1) een kabel die 20cm over de gevel loopt voor deze naar binnen gaat (en door wie dan ook is door te knippen, onhandig als ik ooit eens een beveiligingsinstallatie zou willen plaatsen). Hierdoor kan ik in mijn geveltuintje niet graven, omdat ik risico loop dat ik de kabel doormidden hak met een schop
2) een aansluiting met uiteindelijk een modem (en die zijn best groot voor glasvezel) en router middenin mijn eetkamer ipv in de (toekomstige) meterkast waar ik het had willen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
CLB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:45:
Wij hebben nu een Alles-in-1-HD-Relax pakket a €55,93 per maand met 35 / 3,5 internetsnelheid...
We gaan overstappen naar een Alles-in-1-glas pakket, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke.
Basis a €50,00 per maand met 75 / 75 internetsnelheid, maar wel 50 zenders ipv de 110 die we nu hebben
Plus a €60,00 per maand met 150 / 150 internetsnelheid, en ook de 110 zenders zoals we nu ook hebben.

Denk dat het het Basis glas-abbo wordt, 50 zenders is toch wel genoeg...

Jammere vind ik wel dat er UTP-kabels naar de televisie moeten, wat bij ons geen mogelijkheid is...
Dus de nieuwe PVR zou ergens onder 'n bed gaan verstoffen en dan behouden we onze Humax 5200C.

Voor €5,93 minder dus 2x zo snel downloaden en 15x zo snel uploaden en 60 zenders minder... of...
Voor €4,07 meer dus 5x zo snel downloaden en 40x zo snel uploaden... Wat ook aantrekkelijk is (voor mij)

Alleen ik ga binnenkort het huis uit, zit m'n moeder met 'n 150/150 abbo voor der email en ING :+
Wat zijn de kosten die zijn verbonden aan de stap van Plus naar Basis, een soort boete bedoel ik dan?
Dan zouden we hier nog een paar maanden Plus kunnen hebben en als ik uit huis ga naar Basis overgaan!

En de apparatuur is niet op voorraad lees ik op de site, vanaf februari ofzo weer... Ook a shame :p

Gaat over Wateringen trouwens waar glas al geconnect kan worden :)
Beste CLB,

Bij het aangaan van je glasvezelabonnementen ga je een nieuw contract aan met de duur van minimaal één jaar. Binnen dit jaar kan je je abonnement niet verlagen. Na dit jaar wordt het abonnement maandelijks opzegbaar en is downgraden mogelijk.

Ik verwijs je voor meer informatie graag naar onze website www.ikgavoorglas.nl/site/nl/klantenservice/voorwaarden

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 22:01
Zo, bij mij hebben ze vandaag ook de glasbox in de meterkast geplaatst :)

Op het kastje zijn twee getallen handgeschreven, als volgt:
1. 1,05
2. 0,45

Wat zou dat betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57721

ik denk de gemeten demping voor elk glasvezeltje(2 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Caiway schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:51:
[...]
Beste CLB,

Bij het aangaan van je glasvezelabonnementen ga je een nieuw contract aan met de duur van minimaal één jaar. Binnen dit jaar kan je je abonnement niet verlagen. Na dit jaar wordt het abonnement maandelijks opzegbaar en is downgraden mogelijk.

Ik verwijs je voor meer informatie graag naar onze website www.ikgavoorglas.nl/site/nl/klantenservice/voorwaarden

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
Hi Harma,
Deze vraag ben je vergeten, en het staat ook niet in de voorwaarden.
Actievoorwaarden
1. Deze actie loopt van 1 oktober 2012 tot en met december 2012. De volledig ingevulde aanmelding dient uiterlijk op 31 december 2012 door Caiway te zijn ontvangen om uw aanmelding te kunnen verwerken.
Apart, de actie is alweer afgelopen en we hebben alleen nog maar kunnen voorinschrijven. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
De actievoorwaarden zullen aangepast worden. De actie loopt op dit moment dus nog gewoon.

Met vriendelijke groet,

Michiel de Vries
Caiway Webcare Team
eagl0r schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:46:
[...]

Hi Harma,

[...]

Deze vraag ben je vergeten, en het staat ook niet in de voorwaarden.

[...]

Apart, de actie is alweer afgelopen en we hebben alleen nog maar kunnen voorinschrijven. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

haha en weer wordt de boete-vraag niet beantwoord :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
In het topic IPTV op je HTPC wordt veel gesproken over IPTV van andere providers met een Amino setop box. Bij caiway zit er een Entone setopbox bij heb ik begrepen. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is die entone even weg te doen en die utp kabel rechtstreeks in een netwerkaansluiting van mijn server te stoppen. Daarbij het verhaal te volgen uit het topic en dan de volgende software gebruiken: DVBLink for IPTV
Ik heb nu 2 DVB-C kaarten in mijn server waarbij ik met de software van dvb-logic alle kanalen heb van Caiway die zonder smartcart (FTA) te ontvangen zijn. Me server regeld dus de tv in huis en ik heb in huis dus ook geen setopboxen staan. Die wil ik dus strax ook niet als ik glas heb. Dit wordt niet door caiway ondersteund, maar dat vind ik niet erg en neem ik voor lief.

Ik ben een beetje huiverig deze vraag hier te stellen aangezien Caiway zelf hier ook op het forum zit en daardoor misschien aanpassingen komen. Maar ik ga het toch doen:
De grote vraag is dus zit er incriptie op de kanalen van het basis paket? En hoe worden de kanalen verzonden, is dit het zelfde als bij elke IPTV aanbieder of werkt caiway anders?

Mocht iemand hier iets over weten, dan hoor ik het graag.

Anders toch binnekort maar eens testen bij mijn moeder of er op een of andere manier het IPTV singaal door te geven is aan windows media center.

offtopic:
CLB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:45:
....Alleen ik ga binnenkort het huis uit....
CLB wanneer ga je verhuizen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Fietsbel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:15:
haha en weer wordt de boete-vraag niet beantwoord :P
Volgens mij wel toch? Je gaat de eerste keer een contract aan voor 1 jaar. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
Anoniem: 57721 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:17:
ik denk de gemeten demping voor elk glasvezeltje(2 stuks)
Klopt ja. Hoe lager de waarde, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Hoe zit het nou met de levertijd van de Entone? Ik heb in December het pakket voor Wateringen aangevraagd en vorige week donderdag hebben ze dat kastje vervangen voor dat glasvezel kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Ik dacht laat ik ook even mailen of Februari wel gehaalt gaat worden:
Wel kunnen wij u vertellen dat er géén vertraging is op het gebied van glasvezel [..]
- Caiway klantenservice
Mooi, eind Februari is heel Maassluis online op glas dus!

[ Voor 7% gewijzigd door eagl0r op 12-01-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

eagl0r schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:56:
Ik dacht laat ik ook even mailen of Februari wel gehaalt gaat worden:

[...]

Mooi, eind Februari is heel Maassluis online op glas dus!
Er is geen vertraging op het gebied van de glasvezel, maar als ze niet genoeg pakketjes hebben schiet het nog niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien begrijpen ze je vraag ook niet helemaal. Ze kunnen ook zeggen dat er genoeg bandbreedte is met glasvezel waardoor er geen vertraging optreedt, lol. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 20:12
boppos schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:25:
In het topic IPTV op je HTPC wordt veel gesproken over IPTV van andere providers met een Amino setop box. Bij caiway zit er een Entone setopbox bij heb ik begrepen. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is die entone even weg te doen en die utp kabel rechtstreeks in een netwerkaansluiting van mijn server te stoppen. Daarbij het verhaal te volgen uit het topic en dan de volgende software gebruiken: DVBLink for IPTV
Ik heb nu 2 DVB-C kaarten in mijn server waarbij ik met de software van dvb-logic alle kanalen heb van Caiway die zonder smartcart (FTA) te ontvangen zijn. Me server regeld dus de tv in huis en ik heb in huis dus ook geen setopboxen staan. Die wil ik dus strax ook niet als ik glas heb. Dit wordt niet door caiway ondersteund, maar dat vind ik niet erg en neem ik voor lief.

Ik ben een beetje huiverig deze vraag hier te stellen aangezien Caiway zelf hier ook op het forum zit en daardoor misschien aanpassingen komen. Maar ik ga het toch doen:
De grote vraag is dus zit er incriptie op de kanalen van het basis paket? En hoe worden de kanalen verzonden, is dit het zelfde als bij elke IPTV aanbieder of werkt caiway anders?
Heb hier ook een servertje met Windows Mediacenter en twee DVB-C ontvangers. In Wateringse veld blijft Caiway het DVB-C signaal op de coax kabel vooralsnog leveren. Ht IPTV signaal is versleuteld naar ik begrijp, en er lijkt nog geen hoe methode te zijn om het op te vangen. Via de multiscreen optie in (waarmee je bijv. via iPad kan kijken) zou in theorie een mogelijkheid moeten zijn. Maar dan moet iemand wel eerst een applicatie maken die dat doet.

Ik wacht met spanning af, maar vertrouw voorlopig op m'n DVB-C opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Maarten @klet.st schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:56:
[...]
Heb hier ook een servertje met Windows Mediacenter en twee DVB-C ontvangers. In Wateringse veld blijft Caiway het DVB-C signaal op de coax kabel vooralsnog leveren. Ht IPTV signaal is versleuteld naar ik begrijp, en er lijkt nog geen hoe methode te zijn om het op te vangen. Via de multiscreen optie in (waarmee je bijv. via iPad kan kijken) zou in theorie een mogelijkheid moeten zijn. Maar dan moet iemand wel eerst een applicatie maken die dat doet.

Ik wacht met spanning af, maar vertrouw voorlopig op m'n DVB-C opstelling.
Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik woon nu in Honselersdijk en over een half jaar in De Lier en beide plaatsen hebben nog geen aangesloten glas verbinding geloof ik. Maar mijn moeder heeft wel glas thuis met een Entone ontvanger. Het signaal dat naar de entone gaat is dus versleuteld? Zijn er ook andere IPTV ontvangers op Caiway Westland Glas aan te sluiten? Zoals een Amino of een AirTies?

De handleiding zoals in het topic hieronder is dus niet te doen als het signaal versleuteld is?
IPTV op je HTPC

Misschien toch maar eens langs bij me moeder met een test pctje... >:)

edit:
Ik zat net het volgende bericht te lezen over de AirTies stb: Anoniem: 120071 in "IPTV op je HTPC". Waarschijnlijk zaterdag maar eens testen. Daarna een handleiding zoals hier maar eens testen http://thasaidon.net/iptv/

[ Voor 13% gewijzigd door boppos op 14-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag 2 brieven van Caiway gehad dat ik het pakket binnen 1 week zou moeten ontvangen, hopelijk komt die dan ook en zit ik niet in die gigantische wachtrij.

Hoe zit het met het opzeggen van je oude abbonement bij KPN ( huidige bij Caiw zal gewoon omgezet worden ). Ik las dat Caiway dat voor je zou regelen maar vandaag in de krant stond dat je goed moest kijken wanneer je dat zelf opzegt..Iemand?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 17-01-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:51:
Hoe zit het met het opzeggen van je oude abbonement bij KPN ( huidige bij Caiw zal gewoon omgezet worden ). Ik las dat Caiway dat voor je zou regelen maar vandaag in de krant stond dat je goed moest kijken wanneer je dat zelf opzegt..Iemand?
Als je voor nummerbehoud hebt gekozen zeggen wij de telefoniedienst bij KPN op.
Internet en televisie dien je zelf op te zeggen.

Thijs
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:16:
[...]

Als je voor nummerbehoud hebt gekozen zeggen wij de telefoniedienst bij KPN op.
Internet en televisie dien je zelf op te zeggen.

Thijs
Caiway Webcare Team
Internet en televisie heb ik momenteel gewoon bij Caiway, ik neem aan dat het dan intern geregeld wordt bij jullie? :P

Nog een vraag over het zenderaanbod, ik heb momenteel het complete zenderpakket en ik las dat ook die meegaat naar glasvezel ter aanvulling, is dit zo? Ik mis bij het totaal pakket van glasvezel namelijk het totale Enjoy pakket wat je op de kabel bij het 'complete' abbonement wel had. En als je gisteren die brief hebt ontvangen met de activeringscode en dat je de Entone binnen 5 dagen ontvangt, is dat zo of zit je nu gewoon ook in die lange wachtlijst waarbij de Entone pas over weken komt?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 18-01-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:41
Is het mogelijk om via een andere aanbieder als Caiway glasvezel te nemen in het westland (Poeldijk) als ze klaar zijn met aanleggen of hebben ze hier alleenrecht op?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 13:55
Req- schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:22:
Is het mogelijk om via een andere aanbieder als Caiway glasvezel te nemen in het westland (Poeldijk) als ze klaar zijn met aanleggen of hebben ze hier alleenrecht op?????
Eerst alleen caiway. Hoop wel dat er meerdere komen.

Ik was bij een vriend in naaldwijk en die had ook nog een reggefiber liggen. Dus 2 glasvezel aansluitingen.

Is dat standaard in nieuwbouw wijken?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451786

De FTU in je meterkast (aansluiting) bevat 2 poorten. Poort 1 is aangesteld tot dienst-provider Caiway en Poort 2 kan in een later stadium gekozen worden voor een e.v.t. andere provider doorgifte. Caiway is hier de aangewezen provider.

Reggefiber legt in bepaalde gebieden ook de glas-infrastructuur aan. Dit staat los van de ''dienst-provider''

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 20-01-2013 15:27 . Reden: check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boppos schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:25:

Mocht iemand hier iets over weten, dan hoor ik het graag.

Anders toch binnekort maar eens testen bij mijn moeder of er op een of andere manier het IPTV singaal door te geven is aan windows media center.

Of je pakt de XboX voor je TV zenders ;)

offtopic:

[...]

CLB wanneer ga je verhuizen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
Wimlem schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:47:
[...]

Eerst alleen caiway. Hoop wel dat er meerdere komen.

Ik was bij een vriend in naaldwijk en die had ook nog een reggefiber liggen. Dus 2 glasvezel aansluitingen.

Is dat standaard in nieuwbouw wijken?
In het Westland momenteel wel, ik heb ook in Naaldwijk 2 aparte binnenkomende glaskabeld. Één specifiek voor Caiway en de ander voor bv een KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Anoniem: 451786 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:03:
[...]
Of je pakt de XboX voor je TV zenders ;)
Kan je mij uitleggen hoe jij een xbox werkend heb met de utp kabel van je glasvezel modem?

En let even op de manier waarop je een reactie schrijft. 8)7 Het lijkt namelijk net of ik die zin heb geschreven omdat je mij hebt ge-quote en daar bij bent gaan schrijven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

excuus boppos.
Check dit bericht even over XboX
http://www.totaaltv.nl/ni...levisie_via_Xbox_360.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinterklaas is vroeg dit jaar, zomaar even het pakket binnen vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nice!, in welke plaats woon je? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wateringen. Morgen maar even alles installeren. 8) Kan die Entone trouwens tegen het overeind zetten van dat kastje? Of moet deze plat staan?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 23-01-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het mogelijk is om op de glasvezelmodem een andere VoIP provider in is te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 114616 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:41:
[...]

Wateringen. Morgen maar even alles installeren. 8) Kan die Entone trouwens tegen het overeind zetten van dat kastje? Of moet deze plat staan?
De Entone is zo ontworpen dat de basisplaatsing plat is, maar overeind zetten is ook mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 195305 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:16:
Weet iemand of het mogelijk is om op de glasvezelmodem een andere VoIP provider in is te stellen?
Je telefonieaansluiting plug je in de Genexis. Het is niet mogelijk om een andere VoIP provider in te stellen.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:44:
[...]

Je telefonieaansluiting plug je in de Genexis. Het is niet mogelijk om een andere VoIP provider in te stellen.

Met vriendelijke groet,

Harma
Bedankt voor je snelle reactie.... dan maar even een mooi plekje zoeken voor de Siemens centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
No problemo, alleen snap ik je xbox verhaal nog niet. Dat heeft toch niks te maken met het inzetten van mijn server voor het opnemen/delen van het iptv signaal via de software van DVB-logic. Het is leuk dat een xbox dat kan straks, maar het heeft ook niks met glasvezel van Caiway te maken?

Ik heb nu dus thuis een server met 2 DVB-C kaarten met software van DVB-Logic. In huis (en daar buiten) kijk ik dus via alle pc's (en andere apparaten) naar het tv signaal van die 2 kaarten. Bij elke tv staat een HTPC-tje welke het signaal van de server haalt en de tv wordt dus eigenlijk alleen als scherm gebruikt. Nu vraag ik me dus of het mogelijk is het IPTV signaal ook mijn netwerk in te sturen zodat één apparaat ook dit signaal kan "bekijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, alles lijkt te werken :7 Haalde direct verbonden met de modem 310/300 wat zeer netjes was, nu mij router ertussen zit haal ik nog maar 80 (Linksys WRT160n en WRT54 ) :') .

Toch binnenkort maar even een betere router halen die het hele huis met wifi aankan, niet te duur is en de snelheid kan handelen.... Iemand tips voor een niet al te dure router die vanaf beneden de zolderverdieping kan halen met een sterk signaal?

Zat zelf te denken aan deze:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

Maar ik kan totaal niet inschatten hoe goed deze is. De ene keer goede en de andere keer weer minder. 60 eur is iig wel ongeveer het budget.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 23-01-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Waarom werken die 2 andere Ethernet aansluitingen niet? Nu kan ik 2 apparaten naast de modem niet aansluiten, maar moet er een extra router tussen. Is niet echt mileuvriendelijk, staat er weer 10w continu te verstoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
screamhouse schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:15:
Waarom werken die 2 andere Ethernet aansluitingen niet? Nu kan ik 2 apparaten naast de modem niet aansluiten, maar moet er een extra router tussen. Is niet echt mileuvriendelijk, staat er weer 10w continu te verstoken
Waarschijnlijk worden die 2 later gebruikt voor 2 extra tv decoders. Hier zit dus TV signaal op dan en geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Zojuist weer even gebelt met Caiway. Maassluis wordt Maart/April geactiveerd, inderdaad door een tekort aan apparatuur. :'(

Als je vooringeschreven hebt krijg je vanzelf een bevestigingsverzoek, en als je daarmee inschrijft kom je in de activatie-queue boven de mensen te staan die geen voorinschrijving hebben. Bevestigen of mjn voorinschrijving goed geregistreerd was konden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Genexis is gecofigureerd voor 1 telefoonpoort geschikt voor een DECT-telefoon (set). Het Basis station kan indien van goede kwaliteit in de meterkast aangesloten worden.
- De 1ste RJ45 poort is de ''internettoegangs-poort''. Hierop kun je een GB router aansluiten met e.v.t. WiFi voor Multiscreen en draadloos internetten. Zorg voor een goede router i.v.m. de hoge snelheid van Glasvezel + een goede wifi verbinding voor multiscreen TV op je iPad.
- De 2de RJ45 poort is voor de IPTV decoder. Op de 2de poort kan in de toekomst een hoogwaardige ''swich'', aangesloten worden voor de uitbreiding naar nog 2 extra IPTV decoders (voorlopig totaal 3 IPTV decoders) (of in de toekomst een TV die IP + het Macadres ondersteund)

De overige 2 poorten op de Genexis zijn NIET geconfigureerd en zullen NIET werken. In verband met de IP / MAC adres toewijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

eagl0r schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:40:
Zojuist weer even gebelt met Caiway. Maassluis wordt Maart/April geactiveerd, inderdaad door een tekort aan apparatuur. :'(

Als je vooringeschreven hebt krijg je vanzelf een bevestigingsverzoek, en als je daarmee inschrijft kom je in de activatie-queue boven de mensen te staan die geen voorinschrijving hebben. Bevestigen of mjn voorinschrijving goed geregistreerd was konden ze niet.
Nou lekker zoiets zou je toch verwachten dat ze een goede planning maken.. :F

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Oja, en de downgrade boete na het eerste jaar is €25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de eerste vastloper van de Entone gehad...hoop dat de nieuwe software dit gaat oplossen. Moet verder wel zeggen dat ik de klachten van sommige op dit forum niet herken over de afstandsbediening van de Entone, werkt allemaal prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is dat CAIW een monopoliepositie heeft want anders zou het bedrijf niet meer bestaan met hun amateuristisch voorkomen. :F Fingers crossed voor maart/april...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 21:34
Het is andersom natuurlijk.

Ze zijn zo onprofessioneel omdat ze toch een monopoliepositie hebben.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zonet een folder/ansichtkaart van Caiway in de bus gevonden. Vanaf April kunnen we, lees: bestellen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het wel een tekort aan apparatuur of gebruikt Caiway dat als smoes?

Zoals je overal kan lezen, regent het klachten over de Entone IPTV ontvanger die Caiway gebruikt.

Ik kan me voorstellen dat Caiway wacht met de verdere uitrol todat de Entone goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-07 14:03
Heb mij inmiddels ingeschreven voor een voorinschrijving.
En toch zijn de prijzen vergelijkbaar van de glasvezel met bijvoorbeeld xs4all. KPN is in dit geval zelfs nog duurder voor de zelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:37:

Zoals je overal kan lezen, regent het klachten over de Entone IPTV ontvanger die Caiway gebruikt.

Ik kan me voorstellen dat Caiway wacht met de verdere uitrol todat de Entone goed functioneert.
En ik herken alleen die vastloper wat echt heel sporadisch voorkomt ( en de missende functionaliteiten ). Die afstandsbediening werkt juist prima en de knoppen zijn ook echt niet slecht.
ReTechNL schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:55:
Heb mij inmiddels ingeschreven voor een voorinschrijving.
En toch zijn de prijzen vergelijkbaar van de glasvezel met bijvoorbeeld xs4all. KPN is in dit geval zelfs nog duurder voor de zelfde snelheid.
Toen ik de folder van KNP op de mat kreeg dacht ik heel even van shit, had ik maar meerdere aanbieders vergeleken....Komt niet eens in de buurt van Caiway. Echt een prima abbonement!

Router is binnen, volgas internet nu :D
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/35ktwnm.png

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 30-01-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
Bij mij in Monster is begin deze maand de glasvezel aansluiting in het huis gemonteerd. De monteur wilde de aansluiting direct activeren. Echter, hiervoor had hij ook een website nodig van Koning&Hartman en hier was volgens de monteur voor de zoveelste keer storing. Nu kon hij het werk niet afmaken. Hij vertelde dat er nog iemand langs zal moeten komen voor een werkje van 2 minuten.

Het punt is dat ik hierna niks meer van niemand heb vernomen. Ik heb daarom de Caiway klantenservice gemailt om te vragen hoe nu verder.

Daarna is het helaas van het kastje naar de muur gestuurd worden. Caiway heeft gereageerd dat zij alleen de abonnementen leveren en ik daarom bij CIF moet zijn. Dus ik naar de website http://www.cif-glasvezel.nl/ op zoek naar contactgegevens. Voor 'Aanleg Westland' kan je bellen met 088-2433888. Als je dat nummer belt krijg je een keuze menu. Optie 1 voor vragen over de aanleg en aansluiting. Vervolgens wordt je gewoon doodleuk doorverbonden met VolkerWessels. Ik heb nu al 3 keer gebeld en iedere keer krijg ik een antwoordapparaat. Deze heb ik ingesproken, maar ben nog altijd niet terug gebeld.

Om gek van te worden dus... 8)7

Iemand hier die wellicht hetzelfde aan de hand heeft en weet hoe dit verder afgehandeld wordt? Of iemand die weet hoe ik wel met iemand in contact kan komen die hier wat over weet te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:40
Heel vervelend. Ik had hetzelfde probleem met die activatie, alleen hij kwam toen dezelfde middag nog terug omdat de site het weer deed. Dit was eind augustus in 's-gravenzande. Bij mijn broer kwamen ze een week later terug voor de activatie, dus ik denk dat er bij jou ergens iets is fout gegaan. Wat zegt VolkerWessels? En heb je al Koning&Hartman gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Ichiko schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:35:
Bij mij in Monster is begin deze maand de glasvezel aansluiting in het huis gemonteerd. De monteur wilde de aansluiting direct activeren. Echter, hiervoor had hij ook een website nodig van Koning&Hartman en hier was volgens de monteur voor de zoveelste keer storing. Nu kon hij het werk niet afmaken. Hij vertelde dat er nog iemand langs zal moeten komen voor een werkje van 2 minuten.

Het punt is dat ik hierna niks meer van niemand heb vernomen. Ik heb daarom de Caiway klantenservice gemailt om te vragen hoe nu verder.

Daarna is het helaas van het kastje naar de muur gestuurd worden. Caiway heeft gereageerd dat zij alleen de abonnementen leveren en ik daarom bij CIF moet zijn. Dus ik naar de website http://www.cif-glasvezel.nl/ op zoek naar contactgegevens. Voor 'Aanleg Westland' kan je bellen met 088-2433888. Als je dat nummer belt krijg je een keuze menu. Optie 1 voor vragen over de aanleg en aansluiting. Vervolgens wordt je gewoon doodleuk doorverbonden met VolkerWessels. Ik heb nu al 3 keer gebeld en iedere keer krijg ik een antwoordapparaat. Deze heb ik ingesproken, maar ben nog altijd niet terug gebeld.

Om gek van te worden dus... 8)7

Iemand hier die wellicht hetzelfde aan de hand heeft en weet hoe dit verder afgehandeld wordt? Of iemand die weet hoe ik wel met iemand in contact kan komen die hier wat over weet te zeggen?
Beste Ichiko,

We willen graag in deze situatie mediator zijn.

Kan je dit verhaal met je adresgegevens zenden aan webcare@caiway.nl? We dragen dan zorg dat de door jou omschreven situatie wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:37:

Inmiddels is de Entone weer op voorraad en wordt er uitgeleverd aan klanten.

Alle glasvezelklanten (exclusief Krimpen en Loenen) hebben onderstaande e-mail ontvangen.

U maakt nu gebruik van onze nieuwe Alles-in-1 Glas diensten. Nogmaals dank hiervoor. Wij hopen dat de installatie en activatie soepel zijn verlopen en dat u nu naar volle tevredenheid gebruik maakt van de diensten via glasvezel.
Een aantal interactieve diensten nog niet beschikbaar
Op onze website en in de folder staat dat u ook gebruik kunt maken van de interactieve diensten Uitzending Gemist, Video on Demand en Multiscreen TV. Uitzending Gemist en Video on Demand zijn helaas nog niet beschikbaar. Onze excuses hiervoor. Vanaf nu kunt u wel gebruikmaken van Multiscreen TV (vooralsnog alleen op Apple besturingssysteem) voor Nederland 1, 2 en 3, alle zenders van RTL en de zenders van SBS. U kunt hier klikken voor de handleiding Multiscreen TV

Caiway is hard aan het werk om de andere diensten zo snel mogelijk voor u beschikbaar te maken. Een aantal diensten wordt momenteel getest door onze klantpanels. Zodra de resultaten van deze tests goed zijn, worden de diensten ook voor u beschikbaar. Wij houden u per mail op de hoogte over wanneer de interactieve diensten beschikbaar komen.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
Caiway schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:49:
[...]

Beste Ichiko,

We willen graag in deze situatie mediator zijn.

Kan je dit verhaal met je adresgegevens zenden aan webcare@caiway.nl? We dragen dan zorg dat de door jou omschreven situatie wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Harma
Beste Harma,
Bijzonder vriendelijk van je om in dit verhaal de verantwoordelijkheid te pakken. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb zojuist per mail mijn verhaal verzonden naar het gevraagde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 18:54

mjl

Ugh

Ik zie ineens dat CAIWAY zowaar een ipad app heeft. Ik krijg 'm alleen niet aan de praat omdat er hier in Naaldwijk geen glasvezel mogelijk is. Zou wel mijn TV frustraties kunnen oplossen van het regelmatig wegvallen van o.a. NET5.

Weer jammer dat de IPTV app niet gebruikt kan worden bij een normale kabel alles in 1 klant. Bij iedere andere kabelaar is dat tenslotte wel mogelijk.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gisteren alles-in-1-glas aangevraagd, Plus van 150Mbps a €60,00
Apparatuur was op voorraad en zou binnen twee weken geleverd worden! Okee...
eagl0r schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:38:
Oja, en de downgrade boete na het eerste jaar is €25.
Ons is gezegd, dat dit gratis is, van Plus naar Basis, door meerdere personen.

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 02-02-2013 11:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:01

basdej

OutSystems Consultant

nee, je kaart is wireless,die snelheid is enorm veel lager en je router kan maar maximaal 144 mbit van wan naar lan aan

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500392

CLB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 05:50:
Als ik dit zo lees vraag ik mij echt af wat ik verkeerd doe. Ik kreeg om precies te zijn 13 november 2012 de bevestiging van mijn inschrijving per mail. Helaas tot op heden nog geen glasvezelpakket mogen ontvangen. Ga binnenkort voor de zoveelste keer maar weer eens bellen.

Gr Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

basdej schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:27:
nee, je kaart is wireless,die snelheid is enorm veel lager
en je router kan maar maximaal 144 mbit van wan naar lan aan
Okee bedankt, ik kijk het even aan, en anders wordt het maar een upgrade van de hardware... Jammer mja :)
Whatabout wireless, met m'n huidige setup en een 35Mbit lijntje, download ik gewoon met de volle 4,4Mb hoor.
Anoniem: 500392 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:03:
Als ik dit zo lees vraag ik mij echt af wat ik verkeerd doe. Ik kreeg om precies te zijn 13 november 2012 de bevestiging van mijn inschrijving per mail. Helaas tot op heden nog geen glasvezelpakket mogen ontvangen. Ga binnenkort voor de zoveelste keer maar weer eens bellen.
Geen idee... Misschien is de regio nog niet klaar? En wij moeten 't ook nog maar zien hoor uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500392

CLB schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:47:
[...]

Geen idee... Misschien is de regio nog niet klaar? En wij moeten 't ook nog maar zien hoor uiteraard :)
Regio is Wateringen, verschillende Caiway aansluitingen zijn al geswitched naar glasvezel hier in de buurt. Kreeg door dat het allemaal vertraagd was door levering modem en/of Entone, dus als ik nu hoor dat alles weer voorradig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:01

basdej

OutSystems Consultant

CLB schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:47:
[...]

Okee bedankt, ik kijk het even aan, en anders wordt het maar een upgrade van de hardware... Jammer mja :)
Whatabout wireless, met m'n huidige setup en een 35Mbit lijntje, download ik gewoon met de volle 4,4Mb hoor.
klopt, maar veel sneller dan die 4,4 MB zal het niet echt gaan, 75mbit en 150 zul je sowieso niet halen over wireless B,G of N. Heel misschien met ac, maar ik verwacht niet dat je aparatuur dit al ondersteunt.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 500392 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:15:
[...]

Regio is Wateringen, verschillende Caiway aansluitingen zijn al geswitched naar glasvezel hier in de buurt. Kreeg door dat het allemaal vertraagd was door levering modem en/of Entone, dus als ik nu hoor dat alles weer voorradig is.
Beste cor538,

Kan je een e-mail met vermelding van je adresgegevens sturen naar webcare@caiway.nl? We gaan graag na waarom je aanmelding nog niet is verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Op zondag 17 februari 2013 zullen er tussen 08:00 uur en 18:00 uur werkzaamheden plaatsvinden.Als gevolg van deze werkzaamheden zullen de onderstaande diensten tussen de genoemde tijden niet beschikbaar zijn:

* Mijncaiway
* Activeren van diensten (activeren.caiway.nl ikgavoorglas.nl/activeren)
* Pay per events voor zondag werken niet.
* Postcode check

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Caiway schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:57:
[...]
Inmiddels is de Entone weer op voorraad en wordt er uitgeleverd aan klanten.
Dat was snel. Betekend dit ook dat de opleverdatum voor Maassluis eindelijk eens naar voren geschoven gaat worden ipv naar achteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:41
Wat is de hoogste glasvezelsnelheid die ik met een Draytek Vigor 2850n (of met een andere router) wireless zou kunnen halen. Er wordt 300mbps beloofd maar zou dit mogelijk kunnen zijn??

[ Voor 10% gewijzigd door Req- op 09-02-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.smallnetbuilde...charts/bar/67-5-ghz-dn-40
En dat is het maximaal behaalbare snelheid op de 5ghz (AC)band. Genoeg routers die het onder "de meest gunstige" omstandigheden wel halen (lees: laptop/of andere ontvanger die 5GHZ met 3x3 antennes ondersteunen (doet 90% niet)) binnen 5 meter afstand van de router zonder muren). Als er een verdieping tussen zit, OF betonnen muren, keldert de snelheid op de 5GHZ band gigantisch.
Eigenlijk moet je niet verwachten de 300Mbit snelheid via draadloos altijd te kunnen halen (zie reviews waar enkel de upload of download wel wordt gehaald, maar niet beide, en al zeker niet tegelijkertijd).
Het zal nog wel een aantal jaren duren voordat draadloos op (of enigszins) hetzelfde niveau zal/kunnen komen als bedraad.

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 09-02-2013 23:07 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien dat je sneller haalt met een powerlan adapter?

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 20:12
Req- schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:08:
Wat is de hoogste glasvezelsnelheid die ik met een Draytek Vigor 2850n (of met een andere router) wireless zou kunnen halen. Er wordt 300mbps beloofd maar zou dit mogelijk kunnen zijn??
Effectief haal ik 120 tot 130 mbit/s op een 5Ghz 802.11n wireless verbinding met een laptop met Centrino 6205 wireless chip (ondersteunt max 300 mbit/s op 802.11n) en een Asus RT-N66u als router. Afstand tussen beide is circa 5 meter.
Die router kan dus ook 450 mbit/s, maar dat ondersteunt de laptop niet.

Heb ook maar even op de 2.4 Ghz band getest met dezelfde apparatuur, dan haal ik maar 75mbit/s. De 2.4Ghz band zit hier dan ook redelijk vol, in tegenstelling tot de 5 Ghz. Kortom, gebruik 5 Ghz indien mogelijk :)

(ik heb overigens een Caiway 300 mbit/s glasvezel verbinding, dus die is niet de beperkende factor, bedraad kom ik eigenlijk altijd boven de 200 mbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 05:50:
En de apparatuur is zojuist geleverd, binnen twee weken dus :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YD8Cuapjj2hwJuTURl774b6S/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Das mooi, wat "krijg" je erbij??

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
ThaOdie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:59:
Heerlijk kun je vanavond uitzendinggemist kijken.
Geluksvogel. 8)7

Ps werkt de app voor Android ook voor alle apparaten?
Bedoel ook de b merken? :?
Weet iemand dat????

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen028 op 15-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
jeroen028 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:35:
[...]

Heerlijk kun je vanavond uitzendinggemist kijken.
Geluksvogels. 8)7

Ps werkt de app voor Android ook voor alle apparaten?
Bedoel ook de b merken? :?
De Live TV App is op dit moment beschikbaar voor de Ipad en voor de Iphone. Voor tablets en telefoons die draaien op android is de App nog niet beschikbaar deze is op dit moment nog in ontwikkeling.

Met vriendelijke groet,

Michiel de Vries
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:44:
[...]

En de apparatuur is zojuist geleverd, binnen twee weken dus :)
[afbeelding]
In welke plaats woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ThaOdie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:59:
Heb even heel snel gekeken, maar het is een:
Entone - apparaat 320GB HDD blabla, met afstandsbediening
Nieuw modem, hyperhypermodern uiterlijk, lijkt wel Startrek
25M UTP-kabel / 10M UTP-kabel / HDMI-kabel van 2 meter ofzo

Nog niks aangesloten, helaas niet 'even' tijd :)

Wateringen btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Caiway schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:38:
[...]

De Live TV App is op dit moment beschikbaar voor de Ipad en voor de Iphone. Voor tablets en telefoons die draaien op android is de App nog niet beschikbaar deze is op dit moment nog in ontwikkeling.

Met vriendelijke groet,

Michiel de Vries
Caiway Webcare Team
Komt deze ook voor windows phone?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Ontwikkeling???
Staat op de website dat het aangeboden wordt?
Mis ik nou iets.

Wanneer is de app er dan voor Android?

Ik had dit op 10 augustus 2012 gelezen zie onder
Het is nu 15 februari 2013.

Voor iOS komt dat in oktober, Android vanaf november. Webbased komt er ook aan.Dat zal overigens voorlopig alleen van toepassing zijn voor de nieuwe glasvezelaansluitingen. 
Bert Vellekoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:38:
[...]

Heb even heel snel gekeken, maar het is een:
Entone - apparaat 320GB HDD blabla, met afstandsbediening
Nieuw modem, hyperhypermodern uiterlijk, lijkt wel Startrek
25M UTP-kabel / 10M UTP-kabel / HDMI-kabel van 2 meter ofzo

Nog niks aangesloten, helaas niet 'even' tijd :)

Wateringen btw :)
Als je de Xperia ZL / Z eerder hebt dan ik besloten heb om dat ding te halen kom ik even langs bij je :P

*Hadden mensen in Wateringe e.o. ook last op dinsdag van een storing met het internet?
jeroen028 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:46:
Ontwikkeling???
Staat op de website dat het aangeboden wordt?
Mis ik nou iets.

Wanneer is de app er dan voor Android?

Ik had dit op 10 augustus 2012 gelezen zie onder
Het is nu 15 februari 2013.

Voor iOS komt dat in oktober, Android vanaf november. Webbased komt er ook aan.Dat zal overigens voorlopig alleen van toepassing zijn voor de nieuwe glasvezelaansluitingen.
Bert Vellekoop
Ik vind het onbegrijpelijk dat in deze tijden Android nog na IOS komt, ongeveer de hele wereld draait Android en die zijn nu de dupe dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 15-02-2013 16:51 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste