Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
Tjonge, volgens mij woon jij megaroyaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoeft niet per se. Als je uitgaat van 2 TV's die elk een ethernet poort hebben. Een AV receiver met ethernetpoort. Een paar computers met elk ethernet poort. Een PS3 of/en Xbox360, Wii met ethernet poort.
Zoals Spais al zei; Wifi is leuk voor een tablet en/of smartphone, maar voor de rest is bedraad toch wel het best.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Afgelopen week hebben ze hier (Monster) ook eindelijk de fiber binnen aangesloten. Origineel is door Caiway geroepen dat in het westland in februari-april diensten afgenomen kunnen worden. Me buurman is alleen bij de caiway shop geweest en die zeggen dat ze een grote achterstand hebben en dat we meer moeten rekenen op September (2013 dus!).

Het is toch wel belachelijk dat zo'n grote organisatie gewoon geen enkele planning lijkt te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, voor de kerst 2013 heb je het! Zie het positief .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Haha, goed punt. Ik heb opzich geen haast, me huidige verbinding werkt goed, maar 300Mbit is altijd leuk meegenomen. het punt van irritatie is natuurlijk dat ze iets roepen en het dan voor de zoveelste keer niet waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach, jullie zitten in het Westland stukken beter dan wij in Krimpen.

Jullie hebben een ongecodeerd basispakket en kunnen op een onbeperkt aantal televisies daar naar kijken zonder daarvoor bij te hoeven betalen.

Wij in Krimpen moeten vanaf het vierde toestel bij Caiway weer een volledig nieuw basisabonnement afnemen voor 18 euro per maand. Wij mogen maar op drie televisies naar het basicpakket kijken van Caiway op één abonnement.

Dus zo slecht hebben jullie het niet daar in het Westland.

Zo verschillend kan blijkbaar één aanbieder zijn klanten tarieven in rekening brengen.

En wij betalen ons nu ook blauw voor de lage snelheden bij Caiway op de glasvezel, dus wees maar blij !

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 03-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

TV en Telefonie kan me eigenlijk een worst wezen. Ik heb nu ook alleen ULTRA (50/4) voor €68 / maand. Ik zou wel eens een officieel statement van Caiway willen zien wat hun verwachte opleverdata zijn voor de verschillende woonplaatsen. Als dat werkelijk "vanaf" September 2013 gaat zijn, dan ben ik pleite. Neem dan wel een jaar vdsl (40/4) voor €35 / maand.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga me nu ook grote zorgen maken. Als Caiway zo achterloopt met alles, komen wij in Krimpen zeker niet in 2013 aan de beurt om het netwerk te upgraden.

En Caiway is zo onfatsoenlijk om ons tot die tijd, de oude veels te hoge glasvezeltarieven te laten betalen.

Dat pikt natuurlijk niemand in Krimpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loomarc
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-11-2012
Ik heb een paar vragen aan caiway rondom glasvezel in wateringen (dus niet wateringse veld)
  • Wanneer komt het beschikbaar?
  • Welke type modem wordt gebruikt?
  • Welke HD-pvr wordt gebruikt? Is deze vergelijkbaar in kwaliteit met de humax 5050c.
  • Kunnen er eventueel ook anderen HD-pvr worden gebruikt, mits zelf aangeschat en aangesloten?
  • Er wordt gesproken dat je op alle apparatuur in huis de eerste 10 tv-zenders kan bekijken. hoe gaat dat in z'n werk?
  • Zou je ook via een humax -usb stick een 2e tv draadloos kunnen aansluiten op de glasvezel via een router?
Ik hoop dat al me vragen beantwoord kunnen worden, betekent voor mij de keuze tussen snel, laat of niet overstappen naar glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat weet niemand, zelfs niet in de plaatsen waar het als eerste beschikbaar moet worden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:38
Ze weten geen ene donder. Ze lopen achter, nog even en dan is het 2 jaar geleden toen ik in het Wateringse veld de eerste graafmachine zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway zal nu toch wel weten welke PVR ze gaan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien op de R&D afdeling wel, maar de eerste-lijns personen die op de helpdesk/service desk/winkel in Naaldwijk weten vaak niet veel meer dan wat er in de "quick-start voor nieuw Caiway Personeel handboek" staat ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 19:30

Spais

The Spais Melange

Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:18:
Tjonge, volgens mij woon jij megaroyaal :-)
Valt wel mee hoor.Klein huis kan ook veel kamers hebben. Even tellen hoeveel portjes in gebruik:

2x NAS (dubbele ethernet aansluiting)
1x Siemens Gigaset met VOIP ondersteuning
1x Wireless AP
6x naar TV tbv van TV, AV Receiver, PS3, Sat Receiver, Humax 5050c en eentje los liggen
3x naar elke slaapkamer
1x naar zolder

Dan zit ik al op 14. Als ik naar de slaapkamers en zolder de COAX in de toekomst moet vervangen door UTP ivm IPTV dan zit ik op 18. Dus ben blij dat ik gelijk voor de 24ports ben gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou de coax niet vervangen, maar gewoon de UTP ernaast aanleggen.

Mijn ervaring is dat de glasvezel er soms weleens uit kan liggen en dan is het erg fijn dat je terug kan vallen op televisie over de coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:21:
Ik zou de coax niet vervangen, maar gewoon de UTP ernaast aanleggen.

Mijn ervaring is dat de glasvezel er soms weleens uit kan liggen en dan is het erg fijn dat je terug kan vallen op televisie over de coaxkabel.
Dat is waar. Maar tegen de tijd dat caiway multi iptv ondersteunt zal dat coax signaal snel uit gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vind het trouwens vreemd als CIf nu afwijkt van het systeem van Reggefiber, want het is bekend dat Caiway ook de glasvezelnetwerken gaan van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101331

DYX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:22:
Afgelopen week hebben ze hier (Monster) ook eindelijk de fiber binnen aangesloten. Origineel is door Caiway geroepen dat in het westland in februari-april diensten afgenomen kunnen worden. Me buurman is alleen bij de caiway shop geweest en die zeggen dat ze een grote achterstand hebben en dat we meer moeten rekenen op September (2013 dus!).

Het is toch wel belachelijk dat zo'n grote organisatie gewoon geen enkele planning lijkt te kunnen halen.
Hoe hebben ze het binnengebracht?
Is het naast de oude gelegd of via een nieuwe buis richting meterkast?

Ik woon sinds een week in Monster en mijn Coax komt rechtstreeks door de voorgevel naar binnen. De glaskabel ligt er vlak naast (nu nog buiten), maar is nog niet binnengebracht. Ik vroeg me af of ik straks zo'n oerlelijke glasvezelaansluiting in mijn woonkamer krijg of dat ze hem netjes doortrekken naar de meterkast..

Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Bij een vriendin van ons in 's Gravenzande is de glasvezel kabel nu ook tot in huis aangelegd. Bij haar is net zoals het bij ons thuis zal zijn het kastje in de woonkamer gemonteerd. Het boorgat vind ik niet heel elegant, maar goed.

Hierbij een foto:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/26275181/public-photos/IMG-20121015-WA0000.jpg

Ik vraag mij nu wel af wat voor modem hier op aangesloten gaat worden. Ik zag al wel een afbeelding voorbij komen van zo'n FTTH-modem, maar was dat gewoon een voorbeeld of de daadwerkelijke modem?

Hebben we specs? Een merknaam?

Is het nu eigenlijk al 100% zeker dat we straks via IPTV televisie gaan kijken, of zou het nog steeds kunnen dat er op de modem een coax aansluiting zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Anoniem: 101331 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:26:
[...]

Hoe hebben ze het binnengebracht?
Is het naast de oude gelegd of via een nieuwe buis richting meterkast?

Ik woon sinds een week in Monster en mijn Coax komt rechtstreeks door de voorgevel naar binnen. De glaskabel ligt er vlak naast (nu nog buiten), maar is nog niet binnengebracht. Ik vroeg me af of ik straks zo'n oerlelijke glasvezelaansluiting in mijn woonkamer krijg of dat ze hem netjes doortrekken naar de meterkast..

Ben wel benieuwd.
Bij de aanleg hadden wij de keuze. De meterkast is bij ons niet handig aangezien deze in het "midden" van de gang staat en vanaf hier de enige mogelijkheid voor een kabel onder de grond is. Wij hebben hem hierom dus bewust naast de huidige coax aansluiting in de woonkamer (zit achter het gordijn in de hoek) laten plaatsen. Vanaf hier kan er makkelijk een utp kabel naar de decoder/tv en naar het modem in de kamer erboven. Ik begreep echter van me broer, dat het bij hem alleen mogelijk was om in de meterkast aan te leggen. Het is dus volledig afhankelijk van je huis (en je fundering)

@Ichiko: hoe ik het tot nu toe begrepen heb, kan je maar 1 tv via IPTV aansluiten. De overige tv's moet je aansluiten via de bestaande coax kabel. De coax aansluiting komt, zover ik het begrepen heb, dus niet uit het modem

[ Voor 9% gewijzigd door DYX op 15-10-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
DYX schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:15:
@Ichiko: hoe ik het tot nu toe begrepen heb, kan je maar 1 tv via IPTV aansluiten. De overige tv's moet je aansluiten via de bestaande coax kabel. De coax aansluiting komt, zover ik het begrepen heb, dus niet uit het modem
Oh? Bedoel je dat er voorlopig nog signaal op de coax blijft?

Maar het is dus in ieder geval zeker dat tv kijken via glasvezel straks via IPTV gaat? (M.a.w., een UTP kabel van de modem naar een nog te ontvangen decoder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tenzij Caiway de tweede glasvezel ook gebruikt, gaat Caiway alleen IPTV over de glasvezel aanbieden.

Bij Reggefiber zie je vaak dat een aanbieder 1 glasvezel gebruikt voor IPTV en internet en telefonie en de andere glasvezel voor DVB-C (+ analoge televisie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
Ik zie eigenlijk nu pas dat Caiway er zelk ook wat over zegt op hun website ikgavoorglas.nl:

Is mijn huidige digitale televisie apparatuur t.b.v. mijn coax aansluiting ook bruikbaar voor mijn glasvezelaansluiting?
Caiway levert digitale televisie over glasvezel. De techniek die we hiervoor gebruiken heet IPTV: TV via het internetprotocol. Deze techniek vereist een speciale ontvanger waardoor het niet mogelijk is om uw huidige HD ontvanger te gebruiken op de televisie die u op glasvezel aansluit.

Naast de glasvezel blijven we ook digitale televisie over coax leveren. Hiermee blijft de coax bekabeling in huis actief en kunt u uw andere televisie(s) in huis daarop aansluiten. U kunt uw huidige apparatuur daar voor gebruken.

Klanten die kiezen voor interactieve tv via glasvezel, ontvangen een digitale ontvanger voor IPTV in bruikleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gelukkig krijgen jullie een mooie Entone IPTV ontvanger met ingebouwde harde schijf.

In Krimpen en Loenen mogen we gewoon tientjes meer per maand betalen voor veel lagere snelheden en een Airties ontvanger zonder ingebouwde harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

mjl

Ugh

Ichiko schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:28:
Ik zie eigenlijk nu pas dat Caiway er zelk ook wat over zegt op hun website ikgavoorglas.nl:

Is mijn huidige digitale televisie apparatuur t.b.v. mijn coax aansluiting ook bruikbaar voor mijn glasvezelaansluiting?
Caiway levert digitale televisie over glasvezel. De techniek die we hiervoor gebruiken heet IPTV: TV via het internetprotocol. Deze techniek vereist een speciale ontvanger waardoor het niet mogelijk is om uw huidige HD ontvanger te gebruiken op de televisie die u op glasvezel aansluit.

Naast de glasvezel blijven we ook digitale televisie over coax leveren. Hiermee blijft de coax bekabeling in huis actief en kunt u uw andere televisie(s) in huis daarop aansluiten. U kunt uw huidige apparatuur daar voor gebruken.

Klanten die kiezen voor interactieve tv via glasvezel, ontvangen een digitale ontvanger voor IPTV in bruikleen
Ja alleen over COAX heb je zo'n slecht signaal dat je wenst weer bij Ziggo te kunnen zitten.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
mjl schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:12:
[...]

Ja alleen over COAX heb je zo'n slecht signaal dat je wenst weer bij Ziggo te kunnen zitten.
oh? Bij mij in Monster heb ik niks te klagen over het COAX signaal. Dat is prima en bovendien heel stabiel.

Nu heb ik alleen een TV in de woonkamer, dus ik zal de COAX niet meer gebruiken, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Je signaal hoort gewoon goed te zijn bij Caiway. Ik heb nooit storing op het signaal tenzij het er geheel uitligt bij een algemente storing.

Als ik jou was, zou ik bij Caiway aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

[...]

Ik moet inderdaad meegaan met de eerdere 2 reacties. Met de COAX heb ik nooit problemen, alleen met de interne bekabeling (betonijzer + COAX kabel gaat niet samen) 1x een probleem gehad, maar dat staat los van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:53:
Gelukkig krijgen jullie een mooie Entone IPTV ontvanger met ingebouwde harde schijf.

In Krimpen en Loenen mogen we gewoon tientjes meer per maand betalen voor veel lagere snelheden en een Airties ontvanger zonder ingebouwde harde schijf.
Ik zie nu wel op de website van Caiway dat dit vanwege technische redenen is. Wat er voor jullie helaas niet bij staat is of en wanneer deze technische beperkingen dan worden aangepakt.

Hoe lullig het ook voor jullie is om daar over te beginnen, ik ben wel benieuwd welke versie van de Entone Amulet wij krijgen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben net zo benieuwd als jij hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Laatst online: 13:03
Weet iemand wat de status is van andere aanbieders dan caiway op het cif glasvezel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke status? ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Laatst online: 13:03
Ik had ergens gehoord dat er volgend jaar andere aanbieders op het CIF netwerk zouden worden toegelaten, maar dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101331

DYX schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Bij de aanleg hadden wij de keuze. De meterkast is bij ons niet handig aangezien deze in het "midden" van de gang staat en vanaf hier de enige mogelijkheid voor een kabel onder de grond is. Wij hebben hem hierom dus bewust naast de huidige coax aansluiting in de woonkamer (zit achter het gordijn in de hoek) laten plaatsen. Vanaf hier kan er makkelijk een utp kabel naar de decoder/tv en naar het modem in de kamer erboven. Ik begreep echter van me broer, dat het bij hem alleen mogelijk was om in de meterkast aan te leggen. Het is dus volledig afhankelijk van je huis (en je fundering)
Interessant.. Ik woon als ik het zo hoor in een vergelijkbare woning. De meterkast zit achterin de hal, en de ombouw steekt feitelijk de woonkamer in. Geen idee hoe je daar van onder bij moet komen (wellicht ergens via de woonkamer, want in de hal ligt beton zonder kruipgat, alleen een waterput bij de deur).
Zelf heb ik het liefst de aansluiting in de meterkast. Ik wil de meterkast binnen afzienbare tijd verplaatsen naar 'naast de voordeur', zodat ik 1m2 extra ruimte heb in de woonkamer. Zit daarom te twijfelen of ik de kabel dan in de meterkast wil laten aanleggen, naast de voordeur of naast het huidige punt in de woonkamer. Dit laatste zie ik niet echt zitten omdat de COAX al lelijk is, laat staan zo'n glasvezelkastje ernaast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke aanbieders komen er dan bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet iemand of ze nog bezig zijn of hebben ze wintervakantie? :P van mij mag het wel eens aangesloten worden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij (Maassluis) zijn zowieso pas begin 2013 aan de beurt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Gisteren besteld. Totaalpakket. Juliahof in Wateringen (dus geen Wateringse Veld).

2 tot 4 weken tot het pakket er is stond er bij.

Ben benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
Spais schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:28:
Gisteren besteld. Totaalpakket. Juliahof in Wateringen (dus geen Wateringse Veld).

2 tot 4 weken tot het pakket er is stond er bij.

Ben benieuwd! 8)
Spannend! Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop dat jij geen blokken in je beeld krijgt met downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zal ze iig niet krijgen, omdat ik geen TV en Telefonie gebruik -_-
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat ze geen losse glas internet pakket hebben. Wisper doet dat namelijk wel. 300Mbit voor €45 zou relax zijn. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Blisterin_Bull op 12-11-2012 11:46 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

We hebben hier nu een Alles-in-1HD Relax voor €55,93 per maand... Down 35 Mbit/s Up 3,5 Mbit/s

Maar Alles-in-1-plus kost €60,00 voor 150Mbit/s up & down...
Dus voor zo'n €4,00 5x zo snel internet? Werkt onze Humax iHDR-5200c dan nog gewoon normaal?
Want je krijgt dus een PVR in bruikleen? Maar die kan niet opnemen want er zit geen HDD in voor zo ver ik begrijp? Vandeweek de CaiWay even bellen, maar dan heb ik alvast wat vooronderzoek gedaan namelijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Entone PVR heeft wel een ingebouwde harde schijf, namelijk 320 gb. Daarnast kan je gewoon de coaxkabel blijven gebruiken voor je televisie en de Humax gewoon gebruiken zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Okee dank, dan zouden we dus een PVR 'overhebben' omdat we de Humax gebruiken...
Of de Humax kan de deur uit, omdat we die nieuwe PVR kunnen gebruiken om op te nemen!

Vandeweek even CaiWay bellen! Dankje!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou de Humax lekker achter de hand houden en je televisie zowel aansluiten op de coax als de IPTV ontvanger. Als de glasvezel er dan uitligt kan je toch blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

CLB schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:39:
Okee dank, dan zouden we dus een PVR 'overhebben' omdat we de Humax gebruiken...
Of de Humax kan de deur uit, omdat we die nieuwe PVR kunnen gebruiken om op te nemen!

Vandeweek even CaiWay bellen! Dankje!
Ik zou zelf gewoon de Humax houden... je weet maar nooit.

BTW Ik snap alleen niet waarom een fabrikant de Entone PVR er zo belachelijk lelijk uit laat zien. Dit zou voor mij een reden zijn om de Humax gewoon te laten staan waar die nu staat en de Entone in de kast te knikkeren... voor mij hoeft toch al die poespas niet die er tegenwoordig allemaal op zit (net als die zogenaamde Smart tv's).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 12-11-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483976

Hoe is de beeldkwaliteit van de Entone 300 tov de Humax 5500C ?
Gaat mij om maximale HD beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een xxx bedrijf is die Caiway ook...

Ik vraag voor het doortrekken van de glasvezelkabel in huis of de glasvezelkabel in de huiskamer komt. 'Ja meneer als dat mogelijk is doen wij dat', dit werd mij door het installatiebedrijf en Caiway verteld. Tijdens het in huis trekken van de kabel plaatst de monteur de glasaansluiting in de meterkast. Dus ik vroeg waarom ze het niet gelijk doortrekken naar de woonkamer. 'Dit is de meest gebruikelijke plaats voor de glasaansluiting'... Ja dus.. een paar meter doortrekken van de kabel en de glasvezelkabel door de buis van de coax heen trekken is te veel gevraag? of te duur? Ik vraag nog aan hem of zij ook de aansluiting in de huiskamer maken. 'Ja meneer, zodra de glasvezel word aangesloten maken wij de aansluiting in de woonkamer'.

Kom ik net een installatiehandleiding van de glasvezelmodem tegen en zie ik dat de glasvezelmodem binnen 2 meter van de glasaansluiting moet komen te hangen. Das mooi, maar dan moet ik dus vanuit de meterkast (waar geen stroomaansluiting zit!!! en dit voor Caiway de goedkoopste oplossing is) 2 utp kabels naar de woonkamer gaan trekken! Wat in onze situatie onmogelijk langs de muur kan lopen.

Caiway en het installatiebedrijf vertellen je dus mooie verhalen, maar in de praktijk maken ze er weer een zooitje van! Het is dat je 'vast' zit aan een kabelbedrijf, want anders was ik allang vertrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Bevestiging ontvangen. 2 tot 3 weken tot het pakket er is....

Topicstarter
Anoniem: 195305 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:00:
Wat een xxx bedrijf is die Caiway ook...

Ik vraag voor het doortrekken van de glasvezelkabel in huis of de glasvezelkabel in de huiskamer komt. 'Ja meneer als dat mogelijk is doen wij dat', dit werd mij door het installatiebedrijf en Caiway verteld. Tijdens het in huis trekken van de kabel plaatst de monteur de glasaansluiting in de meterkast. Dus ik vroeg waarom ze het niet gelijk doortrekken naar de woonkamer. 'Dit is de meest gebruikelijke plaats voor de glasaansluiting'... Ja dus.. een paar meter doortrekken van de kabel en de glasvezelkabel door de buis van de coax heen trekken is te veel gevraag? of te duur? Ik vraag nog aan hem of zij ook de aansluiting in de huiskamer maken. 'Ja meneer, zodra de glasvezel word aangesloten maken wij de aansluiting in de woonkamer'.

Kom ik net een installatiehandleiding van de glasvezelmodem tegen en zie ik dat de glasvezelmodem binnen 2 meter van de glasaansluiting moet komen te hangen. Das mooi, maar dan moet ik dus vanuit de meterkast (waar geen stroomaansluiting zit!!! en dit voor Caiway de goedkoopste oplossing is) 2 utp kabels naar de woonkamer gaan trekken! Wat in onze situatie onmogelijk langs de muur kan lopen.

Caiway en het installatiebedrijf vertellen je dus mooie verhalen, maar in de praktijk maken ze er weer een zooitje van! Het is dat je 'vast' zit aan een kabelbedrijf, want anders was ik allang vertrokken!
Kan je niet eisen dat het installatiebedrijf het kosteloos over komt doen? Tenslotte ben je fout voorgelicht en is het nu onmogelijk voor je het glasvezelproduct van Caiway goed te gebruiken.

Ik zou dit niet pikken als ik jou was.

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-07 14:03
Spais schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:43:
Bevestiging ontvangen. 2 tot 3 weken tot het pakket er is....
Zijn de nieuwe glasvezel pakketen al te bestellen/bekend dan?

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:49
ReTechNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:10:
[...]

Zijn de nieuwe glasvezel pakketen al te bestellen/bekend dan?
Wateringen en Kwintsheul wel. De rest moet nog even geduld hebben. Veel geduld. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38

2xit

Q+M by P+E

Volgens de handleiding dien je je router/pc in de E1 port van het glasvezelmodem te stoppen en je tv in e2. zie plaatje hier onder.

Afbeeldingslocatie: http://eulinkonline.files.wordpress.com/2011/04/glasvezelmodem-schema.jpg

Is het misschien ook mogelijk om de verbinding tussen het modem en de tv (e2) draadloos te doen, door bijvoorbeeld het gebruik een WIFI-router en WIFI-acces point? Of wordt dit tot op heden beperkt door de dataratesnelheid van het 801.11n protocol wat de meeste van ons gebruiken?

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
De bovenstaande afbeelding is niet geheel accuraat.
Hier onder is schematische tekening te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikgavoorglas.nl/site/images/953/Inhuis%20situatie.png
Klik hier voor de webpagina

Thijs
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caiway schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:56:

[afbeelding]

Thijs
Caiway Webcare Team
Moet het niet zo zijn :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/lp6xi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38

2xit

Q+M by P+E

Thijs
Caiway Webcare Team
Beste Thijs,

Fijn, het schema van de caiway-website (die had ik al gezien), maar geen antwoord op de vraag. Is het nu wel of niet mogelijk draadloos signaal van modem naar tv-ontvanger te sturen?

The factory of the future will have only two employees, a man and a dog. The man will be there to feed the dog. The dog will be there to keep the man from touching the equipment.

Always be 2excite(d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij geeft indirect wel antwoord; Het wordt in ieder geval niet ondersteund.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko

[afbeelding]

Thijs
Caiway Webcare Team
Beste Thijs,

Goed om te zien dat Caiway ook dit forum in de gaten houdt. Ik hoop dat jullie hier waardevolle input vandaan kunnen halen en daar ook jullie communicatie op afstemmen.

Een stukje feedback n.a.v. je geposte afbeelding en de tekst op de website waar je naar verwijst;
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun pc rechtstreeks op de modem aansluiten. Volgens mij zou het duidelijker zijn wanneer ook een (wifi) router in het plaatje wordt opgenomen. Een situatie die naar mijn idee bij de meeste klanten van toepassing zal zijn.

Hetzelfde geldt voor de tv aansluiting. Hoe ziet de situatie er nu uit voor mensen met een 2e tv, bijvoorbeeld op de slaapkamer? Het is voor de techneuten op dit forum redelijk aannemelijk dat je dit kan bereiken door er een switch tussen te zetten, maar is dat ook echt zo? Daarnaast vind ik de vraag van een ander forumlid of je dit kan oplossen met een WiFi router dan ook niet meer zo'n gekke vraag.

Food for thought voor jullie Marketing/Communicatie afdeling wat mij betreft.

Ik hoop hier op het forum nog een terugkoppeling van Caiway te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[maassluis] Deze week wordt ik op glasvezel aangesloten , tenminste, de "draad" tot het huis getrokken en het kastje gemonteerd. Ben benieuwd wanneer de verbinding actief gaat worden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, dat is laat. Woon jij in Steendijkpolder dan? Hier in Oost, tegenover het Palet hebben wij de aansluiting al sinds Maart/April. Maassluis staat voor "begin 2013" op de planning.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Haha ja, de originele planning was ook Q4 2011, maar die hebben ze flink overschreden. Woon omgeving centrum bij de Nieuwstraat.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:49
Ze zijn nog op plekken bezig waar je denkt dat ze daar eigenlijk allang klaar moeten zijn. Bij mij in 's-Gravenzande is de aansluiting in de woning in augustus gebeurd, maar 100 meter verderop wordt diezelfde aansluiting pas volgende week gedaan.
Ik begrijp echt niet wat voor planning ze aanhouden. Nou gaven ze voor 's-Gravenzande eerst voorjaar 2013 aan, maar ik mag hopen dat er in 2013 überhaupt nog iets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hopla:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MQcJ7AlaqMGwM9EGBUOfYMRZ/full.jpg

Volgens de monteur zou het eind jan/begin feb live gaan in maassluis

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fietsbel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:18:
Hopla:
Volgens de monteur zou het eind jan/begin feb live gaan in maassluis
Hopelijk had je niet dezelfde monteur als ik :-)

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Ichiko schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:41:
[...]

Beste Thijs,

Goed om te zien dat Caiway ook dit forum in de gaten houdt. Ik hoop dat jullie hier waardevolle input vandaan kunnen halen en daar ook jullie communicatie op afstemmen.

Een stukje feedback n.a.v. je geposte afbeelding en de tekst op de website waar je naar verwijst;
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun pc rechtstreeks op de modem aansluiten. Volgens mij zou het duidelijker zijn wanneer ook een (wifi) router in het plaatje wordt opgenomen. Een situatie die naar mijn idee bij de meeste klanten van toepassing zal zijn.

Hetzelfde geldt voor de tv aansluiting. Hoe ziet de situatie er nu uit voor mensen met een 2e tv, bijvoorbeeld op de slaapkamer? Het is voor de techneuten op dit forum redelijk aannemelijk dat je dit kan bereiken door er een switch tussen te zetten, maar is dat ook echt zo? Daarnaast vind ik de vraag van een ander forumlid of je dit kan oplossen met een WiFi router dan ook niet meer zo'n gekke vraag.

Food for thought voor jullie Marketing/Communicatie afdeling wat mij betreft.

Ik hoop hier op het forum nog een terugkoppeling van Caiway te zien.
Beste Ichiko,

Hartelijk dank voor je welkom. Webcare van Caiway volgt een aantal fora en Tweakers is hier één van.

We kunnen je vraag als volgt beantwoorden:

Als u een router wilt gebruiken om draadloos te kunnen internetten, dan geven wij u het volgende advies:

· Kies een router van zowel een Gigabit Lan als een Wan aansluiting.
· Gebruik altijd een UTP-kabel CAT5E (of hoger).

Let op: het gebruik van een draadloze router heeft een negatieve invloed op uw internetsnelheid.

Let op: Caiway ondersteunt en installeert draadloze routers niet!

Om optimaal gebruik te kunnen maken van uw internetverbindiing raadt Caiway aan om uw pc altijd direct aan te sluiten op het glasmodem. Let daarbij op dat u een gigabit netwerkkaart heeft. Liefst geforceerd op 1G full duplex, dit is een instelling op de netwerkkaart*.

* Hoe kan ik mijn netwerkkaart instellen op 1G full duplex?

· Ga naar apparaat beheer
· Klik het kleine plusje open voor Netwerkadapters
· Maak een rechtermuisklik op de betreffende adapter
· Ga naar Eigenschappen
· Klik op Geavanceerd
· Selecteer Speed & Duplex bij Eigenschappen
· Onder Waarde moet 1000Mbps full duplex staan

Je vraag om een 2e TV aan te kunnen sluiten kunnen we als volgt beantwoorden:

Vanaf volgend jaar kunt u ook uw overige televisies aansluiten op glasvezel. Uw overige tv's aansluiten op glasvezel gebeurt altijd bedraad.

Dat betekent dat u een utp-kabel moet leggen vanaf het glasmodem naar de plaats waar de extra tv-ontvanger komt te staan. Om meerdere tv's op glasmodem aan te sluiten, ontvangt u van Caiway een switch. De switch verbindt u met een utp-kabel aan het glasmodem. Vervolgens verbindt u de tv-ontvangers met de utp-kabel aan de switch.

Bovenstaande informatie informatie (en nog veel meer) staat ook op onze website www.ikgavoorglas.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-07 14:03
Caiway schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:55:
[...]

Beste Ichiko,

Hartelijk dank voor je welkom. Webcare van Caiway volgt een aantal fora en Tweakers is hier één van.

We kunnen je vraag als volgt beantwoorden:

Als u een router wilt gebruiken om draadloos te kunnen internetten, dan geven wij u het volgende advies:

· Kies een router van zowel een Gigabit Lan als een Wan aansluiting.
· Gebruik altijd een UTP-kabel CAT5E (of hoger).

Let op: het gebruik van een draadloze router heeft een negatieve invloed op uw internetsnelheid.

Let op: Caiway ondersteunt en installeert draadloze routers niet!

Om optimaal gebruik te kunnen maken van uw internetverbindiing raadt Caiway aan om uw pc altijd direct aan te sluiten op het glasmodem. Let daarbij op dat u een gigabit netwerkkaart heeft. Liefst geforceerd op 1G full duplex, dit is een instelling op de netwerkkaart*.

* Hoe kan ik mijn netwerkkaart instellen op 1G full duplex?

· Ga naar apparaat beheer
· Klik het kleine plusje open voor Netwerkadapters
· Maak een rechtermuisklik op de betreffende adapter
· Ga naar Eigenschappen
· Klik op Geavanceerd
· Selecteer Speed & Duplex bij Eigenschappen
· Onder Waarde moet 1000Mbps full duplex staan

[knip]

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
Veel gebruikers maken ook gebruik van zogenaamde gigabit green switch. Deze is dan wel een gigabit maar schakelt terug qua power als deze niet of nauwelijks in gebruik is.
A green switch will detect if an Ethernet port is not in use and will reduce the power sent to the given port. A port may not be in use either when no device is connected to the port or when the device that is connected to the port is powered down or in standby mode. Regular switches do not have this capability and therefore consume more power while performing the same functions.
Source: https://www.trendnet.com/company/green/greennet.asp

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Caiway schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:55:
[...]

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
Wat is het verbruik van de glasvezelmodem? hebben jullie hier gegevens van?
Afbeeldingslocatie: http://www.ikgavoorglas.nl/site/images/953/Inhuis%20situatie.png

Edit:
In het andere CIF topic is het voorbij gekomen, het verbruik is 8 watt

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 06-12-2012 22:40 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*bump* vanavond zijn ze nogmaals langsgekomen om de lijn te testen. De monteurs gaven aan dat er nog ±500 huizen gecontroleerd moeten worden voor het einde van het jaar. Maassluis moet eind van het jaar in z;n geheel klaar zijn, dat is de doelstelling die CIF aan zijn monteurs heeft gegeven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedankt voor de info. Ik moet wel zeggen dat Caiway vaag is met de ikgavoorglas site. Regelmatig veranderen subtiel info hier en daar. Eerst stond er voor Maassluis "begin 2013" en sinds een paar dagen "vanaf voorjaar 2013".

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joh, over een maandje staat er najaar 2013. Let maar op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Kortgeleden is er iemand bij mij aan de deur in Honselersdijk geweest voor glasvezel. Hij vertelde dat de glasvezelaansluiting in januari 2013 komt en de levering van abonnement medio voorjaar 2013. Er wordt dus in januari voor ons huis gegraven. Ben benieuwd. Ik heb wel op de hoek van Middelbroekweg/Molenlaan in Honselersdijk gezien dat er werd gegraven en kabel aangelegd.

Zijn er nog meer mensen in Honselersdijk die iemand aan de deur heeft gehad die voor glasvezel even in de meterkast wilde kijken?

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle771 op 12-12-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:28
Ik heb nu een mooie brief gehad dat ik een installatiepakket krijg. Alleen ik had verwacht dat er nog wel iets aan het kastje moest gebeuren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 21:34
Eagle771 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:37:
Kortgeleden is er iemand bij mij aan de deur in Honselersdijk geweest voor glasvezel. Hij vertelde dat de glasvezelaansluiting in januari 2013 komt en de levering van abonnement medio voorjaar 2013. Er wordt dus in januari voor ons huis gegraven. Ben benieuwd. Ik heb wel op de hoek van Middelbroekweg/Molenlaan in Honselersdijk gezien dat er werd gegraven en kabel aangelegd.

Zijn er nog meer mensen in Honselersdijk die iemand aan de deur heeft gehad die voor glasvezel even in de meterkast wilde kijken?
Heb je je portemonnee nog? Sleutels niet gejat?

Januari graven betekent zeker najaar 2013 nog geen werkende aansluiting.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
mastair schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:52:
[...]

Heb je je portemonnee nog? Sleutels niet gejat?

Januari graven betekent zeker najaar 2013 nog geen werkende aansluiting.
Ik heb ook geen haast. Ben tevreden met wat ik heb (Caiway alles in 1 basis). Maar zodra ik op glas kan, overweeg ik wel over te stappen, mits prijzen nog hetzelfde is als nu (50 euro voor basis = 75/75 pakket). Jaartje zonder glas overleef ik wel... ;)
Overigens is dat graven tegelijk met kastje inbouwen. Hij vroeg of ik dat wilde.....uiteraard! Verplicht mij nog niet tot afnemen van glasdiensten.

Update: graafwerkzaamheden begint al over enkele dagen. Heb net brief van CIF Westland ontvangen. Dus wel iets eerder dan januari 2013.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle771 op 13-12-2012 16:06 ]

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
screamhouse schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:43:
Ik heb nu een mooie brief gehad dat ik een installatiepakket krijg. Alleen ik had verwacht dat er nog wel iets aan het kastje moest gebeuren. Iemand hier ervaring mee?
Beste Screamhouse,

Ik ga graag je melding na, maar heb hiervoor je adresgegevens nodig.

Kan je deze in een e-mail naar webcare@caiway.nl sturen?

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Lijkt wel of ze ineens haast hebben. Man aan de deur had over januari 2013. Brief gisteren ontvangen had over: over enkele dagen. Maar ze zijn nu al begonnen. Er wordt mooi groene draad uitgerold. Nu afwachten of jullie klaagzangen nu zijn effect heeft gesorteerd. ;) Maar ik heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57721

had een vraag gesteld over de snelheden die gehaald worden zoals voor een 75 abbo halen de meeste 71/72
150 abbo halen 144 en 300 abbo haalt 285
Waarom halen we niet de beloofde snelheden caiway?
Dit is hun antwoord!!!
In uw e-mail heeft u een vraag over de snelheid.

De snelheden van het glas abonnement kunnen inderdaad verschillen, echter zult u in de snelheid niets merken.
De metingen die vericht worden kunnen nog iets afwijken doordat de apparatuur nog in zijn geheel is geoptimalliseerd voor de snelheden van glas.
Hier gaan wij er ook van uit dat uw pc niet voor 100% met de snelheid overweg kan, ook al heeft u 1 van de nieuwst pc's.
Een marge van zoals u aangeeft is daarom geheel acceptabel.

Hopende u voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Wat moeten we hiermee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57721

of zullen ze bedoelen dat de apparatuur nog "" niet "" is geoptimaliseerd voor glasvezelsnelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat de pc er niet mee overweg kan is bullshit. 300Mbit is maar ~30-~35MB/s. Zelfs 2 jaar oude laptop hdd's kunnen dat verwerken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492571

Wat een gedoe om niets!
Ik haal met gemak die 300 mbps, op pieken zelfs 335!
Binnenkort hier maar een servertje neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/86/botscb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Anoniem: 57721 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:29:
had een vraag gesteld over de snelheden die gehaald worden zoals voor een 75 abbo halen de meeste 71/72
150 abbo halen 144 en 300 abbo haalt 285
Waarom halen we niet de beloofde snelheden caiway?
Kom op zeg, dit zijn heel acceptabele verschillen. Dat is heel normaal. Dat JasonKyteman daar overheen komt is mazzeltje en uitzondering. Merk jij zoveel verschil tussen 285 en 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het incidenteel is, is het acceptabel. Als 90% het niet haalt, is er iets niet goed. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waar haal jij die 90% vandaan? Heb je daar onderbouwing van?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Als je elke testverslag leest over beloofde en werkelijke snelheid, dan zijn die genoemde marges Van Caiway zelfs bijzonder netjes te noemen. Meeste providers halen die marges niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Fietsbel schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:04:
Waar haal jij die 90% vandaan? Heb je daar onderbouwing van?
Nou, JasonKyteman is de eerste die de volle pond haalt. De rest die online berichten post, haalt 285,141 of 71
90% was een figuurlijk getal...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga dit weekend nog 75/75 installeren bij een kennis...
Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:17:
[...]

Nou, JasonKyteman is de eerste die de volle pond haalt. De rest die online berichten post, haalt 285,141 of 71
90% was een figuurlijk getal...
Sorry hoor maar als je >96% van de geadverteerde snelheid haalt is het zeer netjes. Daarnaast zijn er altijd meer klagers dan positieve berichten te vinden.

Die 90% van de mensen met "problemen" breng je wel aan als een feit om je standpunt mee te onderbouwen, welke dus mank gaat.

JasonKyteman haalt in dit geval zelfs ±110% van de beloofde snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Fietsbel op 14-12-2012 20:39 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop juist dat ik ongelijk heb hoor. Ik wil ook wele 330Mbit halen zodra we het hier in Maassluis krijgen ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat hoop ik ook! zou een erg mooie upgrade zijn van Kabel/ADSL :)

[ Voor 81% gewijzigd door Fietsbel op 14-12-2012 22:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Hier sinds gisteren ook glas.

Verschillende speedtesten geprobeerd en ik kwam in eerste instantie ook niet verder dan 150 mbit.
Maar ik vermoede al dat die testen te kort waren om een stabiel beeld te geven...

Nu ook met de ookla v3 beta..... 330mbit down en 328 up....ping 4ms.

Nu TV aan gaan sluiten.....vind t zowieso raar dat de t TV kastje een 10/100 ethernetpoort heeft.
Hebben ze imho niet goed over nagedacht.

Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:55

basdej

OutSystems Consultant

Puff schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:35:
Hier sinds gisteren ook glas.

Verschillende speedtesten geprobeerd en ik kwam in eerste instantie ook niet verder dan 150 mbit.
Maar ik vermoede al dat die testen te kort waren om een stabiel beeld te geven...

Nu ook met de ookla v3 beta..... 330mbit down en 328 up....ping 4ms.

Nu TV aan gaan sluiten.....vind t zowieso raar dat de t TV kastje een 10/100 ethernetpoort heeft.
Hebben ze imho niet goed over nagedacht.

Danny.
het tv kastje heeft zeker niet meer dan 100 mbit nodig hoor ;)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelfs Ultra HD heeft niet meer nodig dan 100 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Caiway schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:15:
[...]

Beste Screamhouse,

Ik ga graag je melding na, maar heb hiervoor je adresgegevens nodig.

Kan je deze in een e-mail naar webcare@caiway.nl sturen?

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
Harma,
bedankt, maar heb de manual op internet bekeken en ik snap nu hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Heeft iemand de APP al werkend?

Ik kom niet verder dan inlogscherm.

Log je in met je mijncaiway gegevens??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook hier haal ik meer dan 75/75...
Zie plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/8670/gaatookhiergoed.png

De loggegevens vindt je in het menu van de Entone, onder Multiscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 21:43
Lekker hoor, ik kan niet wachten. Moet nog wel bedenken of ik voor 75/75 ga of gelijk 300/300. Heb eigenlijk alleen maar 10mbit up nodig dus 75/75 is al gruwelijk, maar het verschil in prijs nodigt uit om maar gelijk 300/300 te nemen. #FirstWorldProblems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is ook nog een 150Mbit abbo hoor ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Even geen tijd gehad om te reageren maar de boel is up-and-running nu!!

Uiteindelijk toch maar abo naar beneden teruggeschroef op 150Mbit. Maar die haal ik wired dik. Speedtests geven up and download 160Mbit+.

Daarnaast had ik een nieuwe router nodig. Ik heb een TP-Link WDR3600 voor € 55,- aangeschaft. Helft van de prijs tov vergelijkbare modellen van Linksys e.d. De WAN/LAN routing features zijn super, volgens testen 800Mbit+. Haal de max snelheid dus ook met gemak als ik wired ben. Tevens is de wireless ook goed. Heb een nogal oude wireless kaart in de laptop zitten dus kan niet optimaal testen. Snelheiden op zo'n 10m van de router met een dikke muur ertussen komt uit op zo'n 80Mbit+ en een verdieping hoger nog steeds 65Mbit+. Volgens mij een aanrader als je wilt besparen. Direct naast de router haal ik zo'n 110Mbit. Lijkt me allemaal voor HD materiaal zelfs voldoende. De QNap NAS download alles en die is wired, dus ik ben een happy camper :)

Als ik de lijn voltrek heb ik geen last met de TV Receiver, geen blokken ofzo. Vind alleen wel dat het apparaat zéér traag is met zappen. Daar wordt je knettergek van. Maar ook als je naar kanaal 115 gaat moet je snel typen anders zit je op kanaal 11. De humax was in dat opzicht 10x beter, snap niet waarom ze voor dit apparaat hebben gekozen, ze hebben er lang genoeg over nagedacht (duurde namelijk erg lang voor het bekend was wat ze gingen gebruiken). Dit was zeker de goedkoopste :) De originele remote is echt waardeloos qua bereik, m'n logitech doet het een stuk beter. Helaas heeft CaiWay wel de AB codes laten aanpassen dus de settings van de logitech servers werken niet. Heb de remote maar laten leren met de originele. Erg irritant van CaiWay.

Maar tot nu toe zeer tevreden als ik het algemene plaatje bekijk.

Edit: Zojuist met andere laptop getest. Op 10m afstand 110 down /140Mbit up. Direct naast de router 150Mbit up en down. Mooi routertjes dus!

[ Voor 11% gewijzigd door Spais op 19-12-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:45

Blister

Dat dan weer wel...

@puff: nee niet met je mijncaieay gegevens. Maar met een gebruikersnaam en wachtwoord welke je in de Entone kan vinden.
Druk op menu op je afstandsbediening. Selecteer bovenin de balk Caiway. Kies onderin Multiscreen. Druk op ok. In die tekst staat je gebruikersnaam en wachtwoord.

App werkt wel. Nog wel weinig zenders...

• screamhouse
vandaag gebeld waar mijn pakket bleef.....was het al 10 dagen geleden verstuurd....;( Nog even wachten dus
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste