Caiway glasvezel in Westland

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

babbi schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:02:
Inderdaad maar wat mij al opviel het vroegere Kabelfoon(Caiway nu), ze waren al heel duur vergeleken met andere providers. Dan praat ik misschien over 15 jaar geleden. Maar ze zijn zeker de duurste:(
Het enige voordeel was wel dat ze als een van de eerste op de markt waren met kabelinternet, dat heeft me een hoop telefoontikken bespaard. :P
Alleen anno 2012 zulke tarieven vragen is echt belachelijk.

Niet voor niks nog een topic gestart: Caiw en stabiel internet (?)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Topicstarter
Ik begrijp ook niet waarom Caiway die tarieven zo hoog houdt.

Recent heeft Telfort de prijs van internet en bellen met dezelfde gesprekskosten als Caiway ( 9 cent per minuut) maar dan 30 mb/s verlaagd naar 22,50 per maand. Alles in 1 kost 34,50 euro per maand. Bij Caiway betaal je 44 euro per maand op de coaxkabel en heb je slechts 15 mb./ seconde.

Op de glasvezel bij Caiway moet je zelfs 50 euro per maand betalen en heb je slechts op 1 televisie beeld!!! De snelheid is dan 25 mb/s. Dat is maar liefst 16 euro per maand duurder dan Telfort!!!

Echt, dit kan zo niet langer met deze extreme tarieven hoor Caiway !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:09

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil echt niet bijdehand doen hoor, want ik ben het wel met jullie eens (betaal 67 euro voor alleen ultra-internet), maar kunnen we wat minder over de huidige prijzen hebben en het voornamelijk over glasvezel nieuws houden? ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:38
Welk glasvezel nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, wat voor nieuws ????
De nieuwigheiden die ik me van Caiway voor de geest haal, zijn tariefsverhoging van het basicpakket, twee keer in 1 jaar tijd!. Gesprekskosten telefonie gestegen naar absurd niveau.

Het coderen van het basicpakket in Krimpen omdat de Rekam erbij zou komen, maar tegen de Rekam zelf zeggen dat ze er niet klaar voor zijn technisch. Maar wel de codering op het basicpakket houden.

Dat zijn de nieuwstjes waar ik mee te maken heb als Caiway klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, ik bedoel dus dat wel het wel met elkaar eens zijn dat de prijzen te hoog zijn enz. Dat waren we een week geleden ook al. Van de hele tijd over hetzelfde onderwerp te hebben wordt niemand vrolijk(er). :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway moet zorgen dat we vrolijk worden, niet wij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 12:13
Caiway gaat vanaf 1 februari beginnen met het aanbieden van diensten via het glasvezelnetwerk in Maassluis en Midden-Delfland. De kernen van de gemeente Westland waarin het glasvezelnetwerk tegen die tijd is aangelegd, zullen vanaf 1 mei gebruik kunnen maken van de diensten. Dit liet een woordvoerder van Caiway weten in een interview op WOS Radio.

Per 1 augustus zal Caiway de website www.ikgavoorglas.nl lanceren, die in de daaropvolgende maanden gevoed zal worden met informatie over actuele werkzaamheden met betrekking tot de aanleg van het glasvezelnetwerk. Daarnaast zal ook informatie te vinden zijn over de aangeboden diensten en de daarbij behorende prijzen.

wos.nl

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat is heel fijn maar het Wateringse Veld is al heel lang gereed hoe zit het daarmee dan? En dan via de radio nog eens. Eerst zien en dan geloven. Maar de prijzen wat zullen die brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

babbi schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:43:
Maar de prijzen wat zullen die brengen....
Tsja als ze dan eindelijk ergens in februari 2013 komen dan moet inderdaad de prijs ook nog aantrekkelijk zijn (wat ik overigens niet denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ze moeten wel meegaan anders neemt niemand het af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05

mjl

Ugh

Glasvezel? Dat hadden ze mij ook belooft toen ik het abonnement nam, echter als je net buiten de dorpsgrens zit krijg je helemaal niks.... Ja een kabel verbinding die alleen maar gezeik oplevert (wegvallende internet verbindingen, HD zenders sie het nooit goed doen, telefoon die altijd maar weg valt, medewerkers die onbeschoft zijn aan de telefoon etc.).

Ik heb jarenlang bij Ziggo (Digitale TV) en Tele2 (Internet+bellen) gezeten in mijn vorige woonplaats, nog nooit zoveer gedoe gehad (helemaal geen gedoe eigenlijk). Ik heb bij CAIWAY zo'n 9 maanden met ze aan de lijn gehangen.... ik heb het nu opgegeven, na m'n eerste jaar eens zien bij wie ik internet en telefoon ga afnemen. Hopen dat daarmee het TV signaal ook nog eens beter wordt anders wordt het een schotel op het dak.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is je binnen huis bekabeling wel van goede kwaliteit? De HD zenders horen uitstekend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12:05

mjl

Ugh

Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:02:
Is je binnen huis bekabeling wel van goede kwaliteit? De HD zenders horen uitstekend te zijn.
Al 3x een monteur gehad, niks aan de hand met de kabels en het signaal (hoewel laag) zou goed genoeg moeten zijn. HD zenders doen het vaak wel maar als er 's avonds veel tv wordt gekeken in de omgeveing springen er standaard een aatal uit .... de montuer komt natuurlijk altijd overdag kijken...

Ook al op een andere aansluting in de vedeelkast gezet, helpt wel iets maar nog niet ideaal.

Overigens is het hele huis voorzien van hirschman spullen, dus daar is niks mis mee .... Ik heb alles laten vervangen (alle electro & coax) toen we er in trokken.

Ach de buurman zit nog 50 meter verder van de verdeelkast hij ziet bijna geen enkele digitale zender zonder blokken.

Overigens zijn ze telkens verbaasd als ik ze omschrijf dat er alleen maar een groene kabel de muur uit steekt direct de versterker in (nu op aanwijzing van de helpdesk eerst een splitter voor het 1x modem en 1x versterker). Een fatsoenlijke wanddoos heeft hier nooit gezeten.

[ Voor 13% gewijzigd door mjl op 28-07-2012 21:28 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway moet gewoon zorgen dat jouw signaal in huis sterk genoeg binnenkomt.
Zo niet, dan leveren ze een wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Dat doen ze zowieso als je naar de prijzen kijkt. Maar zullen nu echt op glas die belachelijke prijzen hanteren en die stomme lage uploadsnelheden? Dat vind ik nog het ergste van de lagere abo's. En de prijs natuurlijk en zeker van de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik las recent dat Verbree weg is bij Caiway en een Zweegman die vroeger bij UPC zat nu de scepter zwaait bij Caiway. Nou dan weet je het wel:
Steeds hogere tarieven en alles een extra dienst tegen betaling !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Lekker mee allemaal:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Wimlem schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:10:
Per 1 augustus zal Caiway de website www.ikgavoorglas.nl lanceren, die in de daaropvolgende maanden gevoed zal worden met informatie over actuele werkzaamheden met betrekking tot de aanleg van het glasvezelnetwerk. Daarnaast zal ook informatie te vinden zijn over de aangeboden diensten en de daarbij behorende prijzen.
Mhhh, het is nu 1 augustus, maar site is nog niet online. Bij Caiway beginnen ze blijkbaar niet zo vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DYX schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

Mhhh, het is nu 1 augustus, maar site is nog niet online. Bij Caiway beginnen ze blijkbaar niet zo vroeg...
Misschien 1 augustus 2013? (Caiway kennende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan me niet herinneren dat een toegezegde datum of termijn bij Caiway ooit klopte. Toen bij ons twee jaar geleden glasvezel kwam zou er binnen een aantal maanden uitzending gemist op te krijgen zijn. Het is er nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ze lopen met alles achter maar ruim aan kop met de bedragen die ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Telefonietarieven binnenland zijn de hoogste van Nederland.

Internettarieven op de glasvezel afgezet tegen de snelheid, het duurste van allemaal!

Concurrentie op de glasvezel zou Caiway gelijk de das omdoen.

Het woord "open" wat CIF gebruikt in de term "open netwerk" slaat volgens mij op open uw portemonnee !! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Haha dat laatste klopt zeker en dan zo wijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
DYX schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

Site is inmiddels in de lucht.
Blij om te zien dat Caiway eindelijk in deze eeuw is beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
gertjuhh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Site is inmiddels in de lucht.
Blij om te zien dat Caiway eindelijk in deze eeuw is beland.
Jammer om te zien dat ze alles weer in pakketten stoppen.

Er staat ook niets over extra tv's aansluiten. Prijzen vallen imho nog mee!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

We zijn in ieder geval al aanbeland bij normale snelheden tegen redelijke prijzen.

Inderdaad wel jammer dat het pakketten moeten zijn. Telefonie zijn ze totaal niet interessant mee.

Wat betreft je extra TV's, op deze link staat dat ze het signaal op je coax laten staan. Dat kun je dan gebruiken voor extra (hd) ontvangertjes :)

[ Voor 39% gewijzigd door strandbal op 07-08-2012 15:40 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

strandbal schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:38:
Inderdaad wel jammer dat het pakketten moeten zijn. Telefonie zijn ze totaal niet interessant mee.
Denk dat ze hopen dat mensen toch gebruik gaan maken van hun telefonie.. zit nu ook in mijn pakket, maar doe er niets mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Hoppa laat maar komen in het Wateringse veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

*eindelijk* komen ze met concurrerende snelheden en prijzen. Het hoogste abonnement lijkt zelfs goedkoper dan we nu hebben (tv + internet). Dus wacht geduldig af tot wanneer ze het hier komen aansluiten. Laat die 300Mbit/s maar komen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:22
Kan ik mijn huidige Caiway modem via de coaxkabel blijven gebruiken?

Zodra uw diensten zijn overgezet naar glas dan zijn televisie, internet en telefonie hierop aangesloten. Het coax signaal blijft aanstaan zodat u uw andere televisie(s) in huis daarop kan aansluiten. Hiervoor heeft u wel een HD ontvanger nodig of een smartcard.

Mooi! Geen extra kosten en apparatuur voor de andere tv's in huis! En de pakketten zijn ook beter dan ik had verwacht. 75/150/300Mbit voor respectievelijk 50/60/70 euro. Heb nu Alles-in-1 Relax met 35/3,5 mbit voor 55. Als dat internet van ze nu ook eens stabieler wordt, misschien wordt het dan nog eens wat met dit Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het 'voordeel' van Caiway vond ik altijd dat je je eigen (HD-)decoder mocht kopen, en nu krijg je er eentje in bruikleen "u krijgt hiervoor een digitale PVR ontvanger van ons in bruikleen".

Weten jullie welke PVR er geleverd gaat worden en wat deze kan (bijv 2 zenders tegelijk opnemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 195305 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:37:
Weten jullie welke PVR er geleverd gaat worden en wat deze kan (bijv 2 zenders tegelijk opnemen)?
Caiway gebruikt voor IPTV de AirTies high definition Air 7120, zie ook de handleiding van de interactieve HD-ontvanger op de klantservicepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan je verklappen dat het internet op de glasvezelvan Caiway heel stabiel is. Bijna nooit storingen of dips in de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Moet maar heel snel oktober worden. Maar als ik het zo lees dan blijft coax gewoon bruikbaar maar voor tv en hoef je het niet te betalen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, je internet en telefonie wordt overgezet naar de glasvezel. Je televisiesignaal blijft gewoon aanwezig op de coaxkabel en daar hoef je ook niet extra voor te betalen. Dit om het mogelijk te maken om op meer televisies te kijken in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ok maar ik heb geen internet van Caiway en ook geen telefoon alleen tv, dus tv signaal blijft dan. Maar het glasvezel tv kijken krijg je erbij toch ook als je de coax signaal voor tv behoud?

[ Voor 31% gewijzigd door babbi op 08-08-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij ons in Krimpen wel, maar op de nieuwe website lees ik dat je op dit moment alleen totaalpakketten kan bestellen. Alleen over de glasvezel televisie kijken kan dus niet. Ook een pakket zonder telefonie kan niet.

Van Caiway zijn kant gezien begrijpelijk, want de telefonietarieven van bijna tien cent per minuut zijn de hoogste van Nederland. Als je kon kiezen geen telefonie af te nemen, zouden veel mensen daar voor kiezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Bestellen gaat nog niet, vanaf oktober voor de mensen in het Wateringse Veld. Reserveren dat lijkt dat het gaat maar de oranje knop is nog niet aanwezig. Wat ik bedoelde stel ik neem een glaspakket maar nu heb ik geen internet diensten van Caiway en geen telefonie alleen tv maar blijft het coax signaal ook nog actief als glas opgeleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, je coax blijft actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avdkooij schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:47:
[...]

Caiway gebruikt voor IPTV de AirTies high definition Air 7120, zie ook de handleiding van de interactieve HD-ontvanger op de klantservicepagina.
Zoals ik het zo zie (die PVR) blijft m'n tv gewoon op de coax hangen.

De PVR ziet er niet uit, net zoals de afstandsbediening en je moet ook nog eens een externe harddisk aansluiten. Daarnaast kan je niet 2 programma's tegelijk opnemen.

Caiway, bied ook eens bijv alleen internet via glas aan, ipv die pakketten!

Nog wel een positief berichtje... prijzen zien er wel beter uit dan eerst..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 08-08-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Maar hoe zit het met de extra zenders die we nu ook via de extra smartcard kunnen ontvangen? Op de site is dit onduidelijk. Krijg je dezelfde zender (+eventuele pakketten) via glasvezel en coax door en dat je dus alleen betaald voor je abonnement via glas + eventuele extra smartcards of komen hier nog extra kosten bij? (lijkt me van niet, maar toch...)

Ik vind dat de site daar niet echt 100% duidelijk antwoordt op geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 195305 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:38:
[...]

Zoals ik het zo zie (die PVR) blijft m'n tv gewoon op de coax hangen.

De PVR ziet er niet uit, net zoals de afstandsbediening en je moet ook nog eens een externe harddisk aansluiten. Daarnaast kan je niet 2 programma's tegelijk opnemen.

Caiway, bied ook eens bijv alleen internet via glas aan, ipv die pakketten!

Nog wel een positief berichtje... prijzen zien er wel beter uit dan eerst..
Het zal een andere ontvanger worden dan de eerder gebruikte 7120, details hierover volgen nog.
DYX schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:07:
Maar hoe zit het met de extra zenders die we nu ook via de extra smartcard kunnen ontvangen? Op de site is dit onduidelijk. Krijg je dezelfde zender (+eventuele pakketten) via glasvezel en coax door en dat je dus alleen betaald voor je abonnement via glas + eventuele extra smartcards of komen hier nog extra kosten bij? (lijkt me van niet, maar toch...)

Ik vind dat de site daar niet echt 100% duidelijk antwoordt op geeft.
Als je een extra zenderpakket hebt kan je deze zowel via glasvezel als via coax gebruiken. Het abonnement wordt dus actief op zowel IPTV als je smartcard.

Bij overige vragen horen we het graag!

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04 11:43
Caiway schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:31:
Hierbij dan mijn vraag: Op welke termijn gaan deze pakketten geleverd worden in Krimpen aan den IJssel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Caiway schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:31:
Hierbij dan mijn vraag: Op welke termijn gaan deze pakketten geleverd worden in Maassluis?
Bepaalde wijken zouden al begin 2012 worden aangesloten althans volgens de toegestuurde nieuwsbrieven.
Nu horen we niks meer wat de status is..

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Aangesloten als in "aanleg in huis" volgens mij. Bij mij thuis is de aansluiting ook al gerealiseerd in Maart. Ik denk (speculeer speculeer) dat wij of rond December aan de beurt zijn, of rond Februari. Dat omdat nog niet heel Maassluis al aangelegd is. Vooral rond steendijkpolder zag ik tot twee weken terug hier en daar nog groene kabels voor de gevel van huizen uit de grond steken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik me aanmeld voor een nieuw alles in 1 pakket, krijg je dan ook de nieuwe PVR, als je in Krimpen woont?

Is dat een PVR met ingebouwde hardeschijf of gaat het opnemen in the cloud ?

Kan je niet meer alleen televisie afnemen over de glasvezel?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 08-08-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze in maassluis in februari beginnen en eind mei klaar zijn met de oplevering.. :|

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
johnthebest schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:55:
[...]

Hierbij dan mijn vraag: Op welke termijn gaan deze pakketten geleverd worden in Krimpen aan den IJssel?
Daar wordt aan gewerkt, de termijn is echter voor nu nog onbekend.
Fietsbel schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:08:
[...]

Hierbij dan mijn vraag: Op welke termijn gaan deze pakketten geleverd worden in Maassluis?
Bepaalde wijken zouden al begin 2012 worden aangesloten althans volgens de toegestuurde nieuwsbrieven.
Nu horen we niks meer wat de status is..
Een deel van de werkzaamheden is inmiddels al afgerond, dat betekent dat er een glasvezelaansluiting binnen de woning geplaatst is. De daadwerkelijke oplevering van de diensten zal naar planning in Q1 2013 vallen. Een exactere planning volgt uiteraard nog.
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:44:
Als ik me aanmeld voor een nieuw alles in 1 pakket, krijg je dan ook de nieuwe PVR, als je in Krimpen woont?

Is dat een PVR met ingebouwde hardeschijf of gaat het opnemen in the cloud ?

Kan je niet meer alleen televisie afnemen over de glasvezel?
Het is de bedoeling dat je in Krimpen exact het zelfde aanbod krijgt als in de andere gebieden. Wel is het zo dat ook daar diverse werkzaamheden nodig zijn om dit mogelijk te maken. De PVR werkt in the cloud.

De PVR zal werken met een ingebouwde harde schijf, opnemen in de cloud word later verwacht.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team

[ Voor 5% gewijzigd door Caiway op 13-08-2012 13:51 . Reden: Opnemen in de cloud nog niet direct mogelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet of ik blij moet zijn met in the cloud opnemen.
Ik lees weinig goede berichten daarover bij de gebruikers van KPN IPTV.

Blijven het wel Airties ontvangers of wordt het een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:34:
Ik zou hier ook niet echt blij mee zijn... Mocht het internet/tv signaal eruit liggen, dan kan je zelfs geen opgenomen programma's bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zouden het dezelfde vervelende Motorola IPTV ontvangers worden die KPN, Telfort en XS4all gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
  • Laatst online: 19-05 10:36
Caiway schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:05:
[...]

Het is de bedoeling dat je in Krimpen exact het zelfde aanbod krijgt als in de andere gebieden. Wel is het zo dat ook daar diverse werkzaamheden nodig zijn om dit mogelijk te maken. De PVR werkt in the cloud.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team
Wanneer staat Aalsmeer op de planning? Ze zijn hier bijna klaar met graven maar ik zie Aalsmeer niet op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aalsmeer heeft een aparte website. Die komt weer niet voor op de website ik ga voor glas.

Misschien wachten ze met diensten totdat UIthoorn ook verglaasd is ?

In dit artikel komt Aalsmeer wel gewoon voor waar de nieuwe diensten komen.

Nieuwe abonnementen van Caiway op de glasvezel

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 12-08-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdhughes
  • Laatst online: 19-05 10:36
Ah, mooi. Moet zeggen dat ik verrast ben door dit aanbod. Ik had glasvezel bij Caiway eigenlijk al afgeschreven op basis van het eerdere aanbod, maar dit ziet er best goed uit.

Nadeel is wel dat je niet echt veel keuze mogelijkheden hebt (als het hier bij blijft), het is een beetje alles of niets. Geen los internet en als je toevallig van the History channel houdt (zoals ik) en hem graag in HD wil hebben, dan zit je gelijk aan het duurste pakket vast terwijl dit nu een losse aanvulling is. Maar ja, dan heb je wel gelijk een 300/300 verbinding + alle zenders en telefonie en dan is 70 euro per maand best acceptabel (maar voor mij ook wel maximaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
De combipakketen hebben ze gedaan omdat je de coax signaal gratis behoud. Anders had je internet glas en coax tv apart gehad. Telefonie is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:34:
De caiway webcare heeft een uurtje geleden z'n post aangepast, dat opnemen met een harddisk werkt en opnemen in de cloud 'pas later wordt verwacht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik las het. Hij krijgt een ingebouwde harde schijf. Dat is toch wel netjes.
Ik kan niet wachten totdat mijn Airties wordt omgeruild door Caiway voor een model met een ingebouwde harde schijf. Ik hoop tevens dat je dan eindelijk je zenders in een favorietenlijst zelf kan nummeren.
Bij de Airties die nu gebruikt wordt, kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
Wateringen is toegevoegd aan de plaatsen waar je de '3-in-1 Glas' pakketten kunt reserveren / voorinschrijven.

Zie de site 'ik ga voor glas', het rijtje linksonderaan de pagina.
Overigens heeft Wateringen op andere plekken op de site, waaronder de homepage, nog de status 'graafwerkzaamheden'. De site is dus niet consistent.

[ Voor 49% gewijzigd door avdkooij op 22-08-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan inderdaad meer info zien als je de postcodecheck uitvoert. Maassluis staat namelijk voor Februari 2013 op de planning en je kan al reserveren.

Systeem specs

Topicstarter
Ik hoorde gisteren dat alleen de gemeenten die dit jaar aan de beurt komen een IPTV ontvanger krijgen met ingebouwde harde schiijf.
De gemeenten die in 2013 aan de beurt komen ( waaronder ook Krimpen, waar ik zelf woon) krijgen een IPTV ontvanger zonder harde schijf, die opneemt "in the cloud".

• babbi
Ok van wie heb je dat gehoord?

Topicstarter
Ik heb gebeld met Caiway en een medewerker van Caiway vertelde me dat .
De inwoners van Oudenbosch en Waterings Veld boffen dus.

Ik vind het niks, opnemen in the cloud. Verbinding eruit, kan je geen opnames bekijken.

Ik heb liever dat Caiway de klant zelf laat kiezen, maar blijkbaar ziet de directie het weer anders.

Er is in Krimpen al zoveel fout gegaan, dit kan er ook nog wel bij :-)

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 23-08-2012 10:38 ]

• babbi
Ok en voor de Krimpenaren nog iets gehoord over jullie update naar de glas in 1 paketten?

Topicstarter
Ja, dat gebeurt pas in maart of april 2013. Heb ook daarover wat geplaatst bij het onderwerp Krimpen elders op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
cdhughes schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:36:
Ah, mooi. Moet zeggen dat ik verrast ben door dit aanbod. Ik had glasvezel bij Caiway eigenlijk al afgeschreven op basis van het eerdere aanbod, maar dit ziet er best goed uit.

Nadeel is wel dat je niet echt veel keuze mogelijkheden hebt (als het hier bij blijft), het is een beetje alles of niets. Geen los internet en als je toevallig van the History channel houdt (zoals ik) en hem graag in HD wil hebben, dan zit je gelijk aan het duurste pakket vast terwijl dit nu een losse aanvulling is. Maar ja, dan heb je wel gelijk een 300/300 verbinding + alle zenders en telefonie en dan is 70 euro per maand best acceptabel (maar voor mij ook wel maximaal).
Caiway zal inderdaad geen losse abonnementen aanbieden. Je zult echter wel de keuze krijgen om bij het Alles-In-1 Glasvezel Basis nog een extra zenderpakket te kiezen. Als je History channel interessant vind, kan je dus met het basis pakket het extra zenderpakket 'Delight' erbij kiezen.
cdhughes schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:49:
[...]

Wanneer staat Aalsmeer op de planning? Ze zijn hier bijna klaar met graven maar ik zie Aalsmeer niet op de website staan.
Aalsmeer heeft inderdaad een andere website. Meer informatie kan je hier terug vinden: http://www.glasvezelweken.nl/aalsmeer/

Mike Eggen
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Laatst online: 20-05 21:43
Bij deze toch wel even applause voor Caiway want dit had ik niet verwacht.
Symmetrisch, en nog hogere snelheden, geweldig!

Nou blijft februari nog wel een eindje weg dus schroom niet om het eerder op te leveren Mike.
Denk aan al die extra inkomsten als je in November al oplevert! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Caiway schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Caiway zal inderdaad geen losse abonnementen aanbieden. Je zult echter wel de keuze krijgen om bij het Alles-In-1 Glasvezel Basis nog een extra zenderpakket te kiezen. Als je History channel interessant vind, kan je dus met het basis pakket het extra zenderpakket 'Delight' erbij kiezen.

[...]

Caiway Webcare Team
Zonde. Ik zit ook niet te wachten op telefonie en TV via glasvezel. Ik wil puur een internetverbinding en niet de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ditto. Het is de laatste tijd de trend (bij alle kabelaars volgens mij) om alle klanten naar de triple play pakketten te pushen, door de losstaande diensten uit de markt te prijzen. Zo zie je dat bij Caiway het oude ULTRA abbo met 10Mbit gedaald is met een prijsverlaging van €5 (was 50/4 voor €50, nu 40/4 voor €45 ofzo).
Ik heb nog dat oude ULTRA abbo voor €50 + €17 standaard TV abbo = €67 totaal per maand, voor alleen Internet, praktisch gezien (standaard TV abbo heb je niets aan zonder decoder ^_^). Daarnaast is het Lounge triple play pakket €66, dus goedkoper als het oude losstaande ULTRA abbo -_-
Nu kan ik natuurlijk wel "downgraden" naar die nieuwe ULTRA only, maar dat scheelt maar €5, terwijl ik 10Mbit moet inleveren. Aan de andere kant kan ik natuurlijk net zo goed het Lounge pakket nemen, maar omdat ik al klant ben, krijg ik de decoder+meuk niet gratis, plus dat het glasvezel gebeuren relatief dichtbij is.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je krijgt de glasvezel hardware wel gratis in bruikleen als je een glasvezelabonnement neemt.

Het maakt niet uit of je al klant bent van Caiway.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, ik had het ook over Lounge, niet over de glasvezel apparatuur. :P

Systeem specs

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 19:30

Spais

The Spais Melange

Bij ons hebben ze vanmorgen de glasvezel aansluiting in de meterkast gerealiseerd! (Wateringen, Wijk Juliahof).

Volgens de voorinschrijving in het najaar leverbaar! Op naar de 300Mbit ;-)

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Foto? Of is het simpelweg zo (maar dan zonder het gele kabeltje):
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-KFk8M74JAQ0/T2G5Y8c864I/AAAAAAAAAB8/MJgWf2PITmw/s912/ftth.png

Systeem specs

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:22
Spais schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:29:
Bij ons hebben ze vanmorgen de glasvezel aansluiting in de meterkast gerealiseerd! (Wateringen, Wijk Juliahof).

Volgens de voorinschrijving in het najaar leverbaar! Op naar de 300Mbit ;-)
Bij ons in 's-Gravenzande (Edelstenenwijk) is de aansluiting ook vanochtend gerealiseerd.

Hetzelfde kastje als Blisterin_Bull
Jammer dat wij hier dan tot het voorjaar moeten wachten, terwijl we schijnbaar op hetzelfde schema lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Farid_A op 30-08-2012 12:48 ]

• babbi
Hier in het Wateringse Veld is dat al voor de zomer gebeurd. Nu aansluiten en snel bestellen hoop ik..

• Spais

Spais

The Spais Melange

Ze hebben de glasvezel geblazen, kastje aangesloten, getest en aangemeld. Aan het einde ging die iemand bellen en moesten er codes worden ingevoerd e.d. (Was zelf niet thuis, moeders vertelde het). Zit ook een stickertje op met alle gegevens. Dus nu alleen nog wachten tot het aangeboden wordt.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg20/scaled.php?server=20&filename=img20120830205348.jpg&res=landing

(Heb even de nummertjes zwart gemaakt op de foto.)

[ Voor 22% gewijzigd door Spais op 30-08-2012 21:08 ]

• babbi
Jullie hebben een hele andere dummy dan in het Wateringse Veld. Dat model wat wij hebben hangt volgens mij ook in Krimpen en bij andere glasvezel providers. Maar misschien veranderd met het aankoppelen van de modem de boel wel geen idee..

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

grrr .. ik wil iptv de rest van caiway kan me gestolen worden .. moet ik een pakket ofzo gaan afsluiten ?
ik heb internet en voip van xs4all zeer tevreden geen gezeur voor downloaden etc .. datalimieten etc ..

Tja vanalles

• babbi
Nee je moet een heel pakket nemen als je Caiway glas neemt, iptv alleen is onmogelijk. Maar datalimieten is toch niet aan de orde met glas, dat zijn riddertijd praktijken. Zover ik weet is dat er niet maar een paar jaar geleden wel met Caiway kabel. Ik kreeg vaak genoeg een belletje van hun met de melding snelheid word gekort tot eind van de maand. Vandaar dat ik bij Caiway gelijk de deur dicht trok. Maar de mannen uit Krimpen weten meer want die hebben al een tijdje glas. Maar geen limieten toch?

Topicstarter
Toch zijn er in Krimpen genoeg mensen die alleen IPTV hebben van Caiway op de glasvezel.
Ik kan me niet voorstellen dat Caiway die klanten opeens laat vallen als ze geen compleet pakket willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04 11:43
Ik heb genoeg gedownload met de verbinding (350GB in een rustige maand), maar niks gehoord. Denk ook niet dat er veel overboeking op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Dit jaar met middel kabel abo (Alles in 1 Relax):

Jan: 256Gb
Feb: 720Gb
Mrt: 471Gb
Apr: 555Gb
Mei: 781GB
Jun: 176Gb
Jul: 180Gb
Aug: 545Gb

Nooit wat gehoord over de FUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

babbi schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:57:
Jullie hebben een hele andere dummy dan in het Wateringse Veld. Dat model wat wij hebben hangt volgens mij ook in Krimpen en bij andere glasvezel providers. Maar misschien veranderd met het aankoppelen van de modem de boel wel geen idee..
Wat bedoel je precies met dummy? Dit kastje is aangesloten en getest. Dus niet alles vezeltje geblazen en weer wegwezen.

Maar als ik er zo naar kijk dan moet er alsnog een keer een monteur komen als het modem aangesloten moet worden, want het kastje is verzegeld (en geen idee wat er precies in zit onder die 1 en 2 klepjes). Dus geen doe-het-zelf meer als vroeger met kabel/adsl lijkt me dan. Zou wel typisch CaiWay zijn om daarvoor dan €100 te rekenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

Anoniem: 375601 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:02:
Toch zijn er in Krimpen genoeg mensen die alleen IPTV hebben van Caiway op de glasvezel.
Ik kan me niet voorstellen dat Caiway die klanten opeens laat vallen als ze geen compleet pakket willen.
Volgens mij kan je met deze glas internet snelheden beter een Ai1 abo nemen dan met je internet via ADSL blijven klooien. Als je de telefoon te duur vind dan neem je die toch ergens anders af? Ik heb zelf trouwens een Siemens set gekocht (basisstation en 2 handsets) welke voip ondersteunen. Heb een 12voip account en ik betaal bijna niks. Nederlandse vaste nummer gratis, mobiel 6 ct, buitenland spotgoedkoop. Dus gewoon een normale telefoon in je handen en je merkt niet dat je via voip belt. Die vaste lijn van CaiWay gebruik ik alleen als ik de helpdesk moet bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Met dummy bedoel ik de bovenkant(plastic kap) op de onderkant van het router gedeelte. Maar als ik naar jou foto kijk is het een heel ander ding. Waarschijnlijk krijgen wij een Genexis en jullie wat anders maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

babbi schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:33:
Met dummy bedoel ik de bovenkant(plastic kap) op de onderkant van het router gedeelte. Maar als ik naar jou foto kijk is het een heel ander ding. Waarschijnlijk krijgen wij een Genexis en jullie wat anders maar weet het niet zeker.
Ach zolang die maar die 300Mbit erdoorheen kan stampen dan vind ik alles best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
babbi schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:33:
Wat je op de foto ziet, is inderdaad de FTU die CIF gebruikt.
Zie meer info op http://www.attema.nl/cgi-...?id=oqiqKZ9g&mv_arg=00622. Je kunt ook ook een gedetailleerde montagehandleiding voor monteurs downloaden.

CIF is dus afgestapt van het Genexis systeem met een grondplaat waar het modem (NTU) opgeschoven wordt. Bij dit type FTU zitten er losse (glasvezel)kabeltjes tussen FTU en modem. Dit systeem is eigenlijk gelijk aan een ADSL-modem dat je middels een RJ-11-kabeltje verbindt met het ISRApunt en ook gelijk met een kabelmodem dat je middels een coaxkabel verbindt met het AOP..

ik ben wel benieuwd welk Modem caiway gaat gebruiken. Kan Bert hier uitsluitsel over geven?

[ Voor 6% gewijzigd door avdkooij op 31-08-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais

Spais

The Spais Melange

avdkooij schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:00:
[...]

Wat je op de foto ziet, is inderdaad de FTU die CIF gebruikt.
Zie meer info op http://www.attema.nl/cgi-...?id=oqiqKZ9g&mv_arg=00622. Je kunt ook ook een gedetailleerde montagehandleiding voor monteurs downloaden.

CIF is dus afgestapt van het Genexis systeem met een grondplaat waar het modem (NTU) opgeschoven wordt. Bij dit type FTU zitten er losse (glasvezel)kabeltjes tussen FTU en modem. Dit systeem is eigenlijk gelijk aan een ADSL-modem dat je middels een RJ-11-kabeltje verbindt met het ISRApunt en ook gelijk met een kabelmodem dat je middels een coaxkabel verbindt met het AOP..

ik ben wel benieuwd welk Modem caiway gaat gebruiken. Kan Bert hier uitsluitsel over geven?
Bedankt voor deze info! Ik was niet thuis tijdens installatie en was toch wel benieuwd wat er nou in dat doosje zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Blisterin_Bull schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:43:
Foto? Of is het simpelweg zo (maar dan zonder het gele kabeltje):
[afbeelding]
Foto van hoe het er bij ons in Oudenbosch uit ziet:
Toch vreemd dat ze het op zoveel plaatsen allemaal anders aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeker, want toen ik van de week Caiway belde, werd mij weer verteld dat alle glasvezelmodems in Krimpen vervangen gaan worden door een ander model, maar ook weer van Genexis

• avdkooij
  • Niet online
Met de nieuwe FTU, sluit CIF niet meer aan op het systeem van Reggefiber. Een soortgelijk systeem is wel op andere plekken in de wereld in gebruik, bijvoorbeeld bij TM (Telekom Malaysia).

De FTU van TM
Afbeeldingslocatie: http://www.athena.my/FIOS/FIOS5.jpg

De FTU wordt mbv een glasvezelkabeltje, verbonden met de PON-poort (Passive Optic Network) van het FTTH-modem.
Afbeeldingslocatie: http://www.athena.my/FIOS/FIOS4.jpg

Bron

Topicstarter
Dus je krijgt nu twee kastjes in de meterkast in plaats van één zoals wij nog hebben in Krimpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Niet online
klopt. Een afwerkdoosje, waar de glasvezel vanuit de straat in eindigt (FTU) en als tweede een FTTH-modem.

In sommige vallen komt het overigens niet in de meterkast maar de woonkamer. Bijvoorbeeld als de hoofdaansluiting van de CAI of Telefoon moment ook al in de woonkamer zit, dan wordt het afwerkdoosje daarbij geplaatst.
Voor deze gevallen is het een groot voordeel (ten opzicht van de huidige Reggefiber FTU), dat de CIF FTU veel kleiner is en een neutrale kleur (wit ipv fel oranje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
avdkooij schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:39:
klopt. Een afwerkdoosje, waar de glasvezel vanuit de straat in eindigt (FTU) en als tweede een FTTH-modem.

In sommige vallen komt het overigens niet in de meterkast maar de woonkamer. Bijvoorbeeld als de hoofdaansluiting van de CAI of Telefoon moment ook al in de woonkamer zit, dan wordt het afwerkdoosje daarbij geplaatst.
Voor deze gevallen is het een groot voordeel (ten opzicht van de huidige Reggefiber FTU), dat de CIF FTU veel kleiner is en een neutrale kleur (wit ipv fel oranje).
Die fel oranje kappen worden alleen gebruikt in de meterkast installaties. Als er in een andere ruimte wordt aangelegd zijn ze wit bij Reggefiber.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Topicstarter
Mijn FTU is ook gewoon wit in de meterkast, aangelegd door CIF.

• Spais

Spais

The Spais Melange

Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:07:
Mijn FTU is ook gewoon wit in de meterkast, aangelegd door CIF.
Hij had het toch ook over de Reggefiber FTU?

Topicstarter
Jawel, maar ik geef juist aan dat CIF ook witte gebruikt, zoals bij ons in Krimpen. Dus niet alleen Reggefiber!

• eagl0r
  • Laatst online: 20-05 21:43
Als het witte kastje op de 2e foto het modem van Caiway wordt kan ik dan concluderen dat deze een ingebouwde 4 poorten switch heeft zonder WiFi?

Ik heb nu een modemrouter (2-in-1) met 4 poorten en wifi maar zeker met 300mbit lijkt me 8 poorten wel handig. Paar PC's, servertje, NAS, TV(s), media center(s).. Misschien zou ik wel 12 of 16 ports kiezen als dat er is.

[ Voor 20% gewijzigd door eagl0r op 20-09-2012 22:10 ]

• Spais

Spais

The Spais Melange

eagl0r schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:06:
Als het witte kastje op de 2e foto het modem van Caiway wordt kan ik dan concluderen dat deze een ingebouwde 4 poorten switch heeft zonder WiFi?

Ik heb nu een modemrouter (2-in-1) met 4 poorten en wifi maar zeker met 300mbit lijkt me 8 poorten wel handig. Paar PC's, servertje, NAS, TV(s), media center(s).. Misschien zou ik wel 12 of 16 ports kiezen als dat er is.
Gewoon op één port je eigen switch hangen lijkt me beter. Heb hier een 24 port 1gbit switch staan met 96gbps switching capability. Elke kamer heeft cat6 met aansluiting in de muur en 6x cat6 naar tv meubel in de huiskamer. Nog genoeg portjes vrij om later alle coax kabels (ook in elke kamer) te vervangen met cat6 als alles iptv wordt ipv alleen in de huiskamer. Wifi is leuk voor je tablet maar blijft toch onbetrouwbaar. 1x alles goed regelen en wat geld erin stoppen en je bent good to go voor jaren. Als je gelijk cat6 legt kan je later ook nog een 10gbit switch kopen zonder dat je je kabels moet vervangen. Er is niets irritanter dan slechte bekabeling. Zie iedereen met coax door het hele huis van 10 jaar oud. Was prima met analoog maar met digitaal zit je lego-tv te kijken.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste