Caiw en stabiel internet (?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Sinds april heb ik caiw en met enige regelmaat werkt het internet niet (maassluis), voornamelijk gebeurt dit in het weeekend. Zo ook nu weer, geen internet. Ik lees wel meer klachten maar is het inderdaad echt ook zo vaak mis bij jullie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Welkom bij de club ik heb zelf ook geregeld buiten kantooruren storingen die gemakkelijk 5 kwartier duren en die gewoon niet op de site vermeld staan. dus dat je nog meer van dit soort storingen kan krijgen is zeker wel een feit. En in de voorwaarden staat duidelijk wij geven geen sh om de klant, maar willen wel extra geld innen voor onze "kwaliteit" verbinding. :X

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Klopt inderdaad wat je zegt, als je zoekt op de site zie geen berichten van onderhoud of soortgelijke meldingen.
Erg jammer, met m'n ADSL had ik max 1 error per jaar en dat melden ze altijd ruim van te voren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Het is trouwens caiway :)

En je kunt ze eens bellen als je weer eens geen internet hebt, dan kunnen zij wel kijken waar het aan ligt.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie zeggen dat deze problemen op de glasvezel bij Caiway niet voorkomen.
Tenzij er een storing is, altijd stabiel internet. Wij kunnen in Krimpen alleen internet over de glasvezel krijgen van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
painkill schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:49:
Het is trouwens caiway :)

En je kunt ze eens bellen als je weer eens geen internet hebt, dan kunnen zij wel kijken waar het aan ligt.
Ze zullen altijd als eerst zeggen dat het aan je eigen netwerk ligt.
En als je überhaupt iemand aan de telefoon krijgt na 2 uur / 25 wachtende voor je dan is meestal de storing al weer voorbij.
Ik heb bij mij zelf de regel, als je geen internet hebt en je belt de caiway. En er zijn meer als 15 wachtende voor je. Dan kun je er van uitgaan dat je niet de enigste bent zonder internet. Meestal hang ik dan ook gelijk de telefoon weer op. Dit omdat ik geen zin heb om 2 uur aan de telefoon te zitten wachten en dan alsnog te horen van de medewerker dat ze eerst willen dat je je modem reset en dan je router en dan een laptop direct op je binnen komende lijn om te testen of je wel egt geen internet hebt en dan te horen ja we hebben storing -_-...

BTW, ik had dit eerst ook bijna iedere week, meestal op een zaterdag avond of op zondag. Maar sinds ik in het bezit ben van een Arris modem heb ik eigenlijk nergens meer last van. alleen nog incidenteel eens in de maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

Nee hoor standaard 30 minuten wachten bij CAIWAY... ook als er geen storing is. De hulp verlening is dan vervolgens ook om te huilen...

"Nee meneer het ligt echt aan u, maar we willen wel een monteur sturen, betaald u de kosten...."

Sinds ik CAIWAY heb de eerste 9 maanden niets dan gedoe. Eindelijk werk het redelijk (behalve HD zenders, die blokken nog regelmatig) dus blijf ik er maar vanaf.

Oja end e belofte van glasvezel: als je 10 meter buiten je dorpsgrens woont kun je het al gevoegelijk vergenten ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD zenders horen niet blokken. Welke coaxkabel gebruik je en wat is de afstand tussen de wandcontactdoos en je digitale ontvanger of televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:06:
HD zenders horen niet blokken. Welke coaxkabel gebruik je en wat is de afstand tussen de wandcontactdoos en je digitale ontvanger of televisie?
zie: mjl in "Caiway glasvezel in Westland"

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je beeld al blokken vrij inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:38:
Is je beeld al blokken vrij inmiddels?
Meeste zenders wel, bijv National geographic channel niet, en na ~19:00 als iedereen tv gaat kijken gaat die zender op zwart. Net 5 is vaak ook niet al te best...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoort niet dat 's avonds je HD beeld slechter wordt. Ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord.

Is je signaal al doorgemeten? Komt het hard genoeg je huis binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:02:
Het hoort niet dat 's avonds je HD beeld slechter wordt. Ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord.

Is je signaal al doorgemeten? Komt het hard genoeg je huis binnen ?
Ja, signaal bij binnenkomst is laag maar binnen de gestelde eisen (van CAIW), netwerk binnen is nieuw en ook doorgemeten, geen noemenswaardige verliezen. Monteur is onderhand al 3x langs geweest.

De helpdesk verwijt het aan de versterker (welke inderdaad geen signaal doorgeeft als de stekker uit het stopcontact ligt ...), welke RMA is gestuurd en na een rekening van 70 euro aan onderzoekskosten volledig goedgekeurd terug is gekomen.

Volgens de medewerkers van de CAIW shop in Naaldwijk is de verklaring van het wegvallen van het signaal 's avonds is dat dan meer mensen tv gaan kijken en het signaal bij ons dan verzwakt wordt en dus te laag is voor de 5 meter kabel die naar de tv loopt. Ik moest dan bellen met de helpdesk en dan zouden ze op afstand het signaal wat omhoog kunnen gooien. Je raad het al: de helpdesk kon dat niet voor ons doormeten en regelen op afstand ....

Het is als volgt aangesloten:

Kabel (Groen/oranje coax) van CAIW naar een f-connector splitter (omdat het modem niet achter de versterk mocht van de helpdesk maar direct moest worden afgesplitst
- 1 lijn naar het modem (direct naar een wanddoos, lengte kabel ~10m)
- 1 lijn naar een Hirshman signaal versterker (1->4) van 10-15 cm.

Dan vanaf de versterker 1 kabel naar boven (Daar alleen een sd decoder dus geen last) is een 15-20 meter denk ik. En 1 kabel in de woonkamer (5 meter inclusief wanddoos en kabel naar TV).

Wat ik nog ga proberen is een extra versterker er bij tussen te zetten voor de huidige versterker, die is alleen niet retour geschikt maar wie weet helpt het... gebruik toch geen interactive TV.

Wat dat betreft was glasvezel mischien een uitkomst voor de TV beneden, behalve dat dan de decoder weer een extern kastje wordt en nu juist met een CI+ modulle in de TV zit....

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 03-08-2012 09:38 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke coaxkabel gebruik je? Koka 799 is al weer wat verouderd. Er zijn kabels met lagere demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:34:
Welke coaxkabel gebruik je? Koka 799 is al weer wat verouderd. Er zijn kabels met lagere demping.
Iets met Kabelkeur en Hirshmann geen idee wat er op de kabel staat, ze liggen nu allemaal in de muur.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te horen Koka 799 die is dubbel afgeschermd. Tegenwoordig heb je al veel coaxkabels die viervoudig zijn afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Sinds gisteren zijn we via Webcare ook actief op Tweakers. Uiteraard willen we graag meehelpen om de bovenstaande problemen te verhelpen.
Fietsbel schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:10:
Sinds april heb ik caiw en met enige regelmaat werkt het internet niet (maassluis), voornamelijk gebeurt dit in het weeekend. Zo ook nu weer, geen internet. Ik lees wel meer klachten maar is het inderdaad echt ook zo vaak mis bij jullie?
Heb je van ons al een reactie gekregen op dit verhaal? Anders zien we graag je adres of klantgegevens tegemoet per mail of DM.
ReTechNL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:33:

BTW, ik had dit eerst ook bijna iedere week, meestal op een zaterdag avond of op zondag. Maar sinds ik in het bezit ben van een Arris modem heb ik eigenlijk nergens meer last van. alleen nog incidenteel eens in de maand...
Als dat werkelijke elke maand is gaan we eens kijken wat er aan de hand is. Mogelijk is het normaal onderhoud of we kunnen je verbinding nog wat verbeteren.
ThaOdie schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:16:
Welkom bij de club ik heb zelf ook geregeld buiten kantooruren storingen die gemakkelijk 5 kwartier duren en die gewoon niet op de site vermeld staan. dus dat je nog meer van dit soort storingen kan krijgen is zeker wel een feit. En in de voorwaarden staat duidelijk wij geven geen sh om de klant, maar willen wel extra geld innen voor onze "kwaliteit" verbinding. :X
Volgens mij was je al via een ander forum geholpen?
mjl schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

Ja, signaal bij binnenkomst is laag maar binnen de gestelde eisen (van CAIW), netwerk binnen is nieuw en ook doorgemeten, geen noemenswaardige verliezen. Monteur is onderhand al 3x langs geweest.

De helpdesk verwijt het aan de versterker (welke inderdaad geen signaal doorgeeft als de stekker uit het stopcontact ligt ...), welke RMA is gestuurd en na een rekening van 70 euro aan onderzoekskosten volledig goedgekeurd terug is gekomen.

Volgens de medewerkers van de CAIW shop in Naaldwijk is de verklaring van het wegvallen van het signaal 's avonds is dat dan meer mensen tv gaan kijken en het signaal bij ons dan verzwakt wordt en dus te laag is voor de 5 meter kabel die naar de tv loopt. Ik moest dan bellen met de helpdesk en dan zouden ze op afstand het signaal wat omhoog kunnen gooien. Je raad het al: de helpdesk kon dat niet voor ons doormeten en regelen op afstand ....

Het is als volgt aangesloten:

Kabel (Groen/oranje coax) van CAIW naar een f-connector splitter (omdat het modem niet achter de versterk mocht van de helpdesk maar direct moest worden afgesplitst
- 1 lijn naar het modem (direct naar een wanddoos, lengte kabel ~10m)
- 1 lijn naar een Hirshman signaal versterker (1->4) van 10-15 cm.

Dan vanaf de versterker 1 kabel naar boven (Daar alleen een sd decoder dus geen last) is een 15-20 meter denk ik. En 1 kabel in de woonkamer (5 meter inclusief wanddoos en kabel naar TV).

Wat ik nog ga proberen is een extra versterker er bij tussen te zetten voor de huidige versterker, die is alleen niet retour geschikt maar wie weet helpt het... gebruik toch geen interactive TV.

Wat dat betreft was glasvezel mischien een uitkomst voor de TV beneden, behalve dat dan de decoder weer een extern kastje wordt en nu juist met een CI+ modulle in de TV zit....
Waarom 10 meter kabel naar je modem als ik vragen mag? Dat zorgt voor onnodig veel belasting op de rest van je installatie.

Verder zal je met 1 versterker wel uit moeten komen voor tv. Tenzij dat signaal bij beginsel al slecht is maar dan moeten wij daar wat aan doen.

Omdat het blijkbaar niet lukt met de helpdesk ontvangen we ook graag je adres of klantgegevens zodat we kunnen nagaan wat er intern te verbeteren is. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je ons belt en uiteindelijk niet geholpen bent.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee versterkers adviseer ik niet. Je moet het echt met één versterker redden. Hoeveel DB versterkt de versterker het signaal ? Welke merk en type is het ?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Als je een retourgeschikte versterker hebt kan je je modem ook op je versterker aansluiten. Zit hier ook gewoon zo aangesloten (wel op een Ziggokabel, maar docsis is docsis).

En kijk eens of je versterker een potmetertje heeft waarop je de versterking kan instellen. Te veel - en te weinig - zijn niet goed.

Alleen als het signaal met veel ruis binnen komt is er niks aan te doen omdat je versterker dan de ruis ook versterkt. En dat het signaal omlaag gaat als er mensen tv gaan kijken? Echt nog nooit van gehoord.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Misschien dat dat nog geldt voor een ouderwets rijgsyteem?

• mjl

mjl

Ugh

Caiway schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:37:
Sinds gisteren zijn we via Webcare ook actief op Tweakers. Uiteraard willen we graag meehelpen om de bovenstaande problemen te verhelpen.

Waarom 10 meter kabel naar je modem als ik vragen mag? Dat zorgt voor onnodig veel belasting op de rest van je installatie.
Omdat de kabel op een plek het huis binnenkomt waar het modem niet geplaatst kan worden (telefoon en internet kabels zitten daar niet aangezien bij de verhuizing CAIWAY me geen passend aanbod kon doen voor de gewenste services en ik dus mijn Tele2 aansluiting meeverhuisd had welke in de meterkast moest worden aangesloten) maar waar vandaan wel een coax naar de meterkast/studeerkamer loopt alwaar het modem ligt en de verdeling naar de telefoonaansluitingen (overigens ook alle telefoons mogen vervangen en m'n centrale weggooien omdat CAIWAY geen puls toestellen blijkt te kunnen ondersteunen met het moden, wat bij Tele2 wel gewoon kon).
Verder zal je met 1 versterker wel uit moeten komen voor tv. Tenzij dat signaal bij beginsel al slecht is maar dan moeten wij daar wat aan doen.
Het signaal is doorgemeten door een monteur, dit zal ongetwijfeld ergens in julie gegevens staan. Het TV signaal was boven het minimum, het internet signaal was net het minimum, dit zal ook verklaren waarom de upload minder is dan wat het abonnement belooft (~900kbit ipv 1,5 Mbit), download is over het algemeen wel 15 MBit, maar prima mee te werken (in iedergeval effectief al 2x zo snel dan de ADSL verbinding van Tele2).

De versterker heeft 4 uitgangen. Ieder met een andere versterking. De TV zat op de aansluiting met de zwakste versterking. Ik heb deze op de hoogste gezet.Op dit moment heb ik wel signaal op NGS HD, hoewel ik moet zeggen dat met het mooie weer er weinig tv gekeken wordt dus niet uitgebreid getest heb.
Omdat het blijkbaar niet lukt met de helpdesk ontvangen we ook graag je adres of klantgegevens zodat we kunnen nagaan wat er intern te verbeteren is. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je ons belt en uiteindelijk niet geholpen bent.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team
Ik zal de adres gegevens wel even mailen.Ben benieuwd wat je van de historie gaat vinden, de eerste maand alleen maar vergissingen en verwarring met het niet opgezegde abonnemenet van de vorige bewoners, installatie pakketten die naar hun nieuwe adres gestuurd werden etc ...
NoxiuZ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:21:
Als je een retourgeschikte versterker hebt kan je je modem ook op je versterker aansluiten. Zit hier ook gewoon zo aangesloten (wel op een Ziggokabel, maar docsis is docsis).

En kijk eens of je versterker een potmetertje heeft waarop je de versterking kan instellen. Te veel - en te weinig - zijn niet goed.

Alleen als het signaal met veel ruis binnen komt is er niks aan te doen omdat je versterker dan de ruis ook versterkt. En dat het signaal omlaag gaat als er mensen tv gaan kijken? Echt nog nooit van gehoord.
Zie ook hierboven, een andere uitgangspoort lijkt te werken.

De versterker is retour geschikt, en toch werd door de helpdesk aangegeven dat ik voor de versterker de af te splitsen. Dit heeft wel geresulteerd in een stabielere verbinding (hoewel ik bij de eerste installatie dus wel de maximale upload haalde met speedtest, maar dat zal dan door de 10m kabel lengte komen.

Mijn eerste opzet was een deze opstelling met 6 einddozen:

http://www.antenneverster...hv41m-6-aansluitingen.png

Met het verschil dat er dus geen overname punt is maar een losse kabel uit de muur, en aan eindoos 2 het modem.

Uiteindelijk heb ik dus alleen de +7 dB (slaapkamer boven) en de +9 dB (woonkamer) in gebruik en de andere 2 afgedopt met een weerstand en dus afgesplitst direct naar het modem en de versterker vanaf de binnenkomende kabel.

[ Voor 22% gewijzigd door mjl op 19-09-2012 16:36 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

De webcare van CAIWAY is ook niet effectief.... laat ik m'n gegevens achter en hoor ik vervolgens helemaal nix meer...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

mjl schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:33:
Dewebcare van CAIWAY is ook niet effectief.... laat ik m'n gegevens achter en hoor ik vervolgens helemaal nix meer...
https://twitter.com/Caiway.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat erg dat je internet zo bagger is zeg. Dat mag echt niet. Je betaalt bij Caiway al de hoofdprijs. Dan mag daar wel wat voor tegenover staan.

• mjl

mjl

Ugh

Twitter wat is dat ;) -- twitter is nou iets waar ik me echt niet mee bezig hou....

Nee eerst hier mooi weer spelen "we gaan het oplossen..." en dan niks van je laten horen. Tiepisch CAIWAY gedrag wat ik nu al bijna een jaar te verduren heb.

't is dat je er voor TV aan vast zit (ADSL is geen optie...)

-------

Verwijderd

Klopt wel wat je zegt. Ik heb in het verleden een klacht over Caiway ingediend op klacht.nl. De klacht werd helemaal niet oplost, maar wel gesloten op de website door Caiway, zijnde opgelost.

Ze zijn met tijd en wijlen goed in een klant goed te bedotten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ach de soap gaat verder. Sinds kort hebben we last van wegvallend signaal (zo nu en dan blokken en dan een minuut of wat op zwart (zwak of geen signaal) op in ieder geval Nederland 1 en 2 (HD zenders). Ik weer eens bellen met de helpdesk, na een half uur wachten een lange discussie met de helpdesk medewerker --> conclusie: we kunnen niks voor u doen, tot ziens....

Er is niks veranderd in huis, dus daar kan het niet aan liggen. Zu zullen wel wat gesloopt hebben met de ongevraagde opgravingpraktijken van ze bij ons in de tuin.

Willen ze dat ik "even" de TV aansluit op de hoofdaansluitng om het een avondje testen. Komt er op neer dat ik dus een dag geen internet kan gebruiken of kan bellen (want het modem moest er ook af...) en ik de TV weer van de muur los kan gaan monteren. Terwijl ik dit al 3 maal heb "getest" zonder resultaat.

Ze konden ook een monteur langs sturen, nee een tijdstip kunnen ze niet afspreken en ook niet 's avonds, maar als we niet thuis zouden zijn worden kosten in rekening gebracht. Op de vraag of de monteur dan een half uur van te voren zou kunnen bellen wordt gezegt: Nee dat doen we niet. Dus je moet een hele dag vrij nemen en braaf thuis zitten en dan komt je montuer net 10 munuten na 17:00 langs. Daar hebben we voor de 5de keer dus niet weer zin in... Ik heb ze voorgesteld dan mijn tarief van 100 euro per uur te betalen voor de uren dat ik wederom zou moeten wachten...

Laten ze nou eindelijk het signaal eens omhoog gooien, zal het hele probleem wel opossen lijkt me.

Uiteindelijk dus WEER niet geholpen bij CAIWAY. Het is echt een ballentent welke totaal geen service levert aan zijn klanten. Ik zat voorheen Ziggo, nagenoeg altijd goede beeldkwaliteit en geen storingen. Nu bij CAIWAY een arrogante helpdesk en bij vlagen een goed beeld.

Maar ja je zit er aan vast, een andere kabel hebben we niet hierzo en ADSL is helemaal geen doen hier (van de 20MB had ik 6 MB snelheid bij Tele2).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch gek, als je belt naar Caiway begint het bandje altijd met de tekst: CAIWAY HEEFT KWALITEIT HOOG IN HET VAANDEL STAAN.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:33:
Klopt wel wat je zegt. Ik heb in het verleden een klacht over Caiway ingediend op klacht.nl. De klacht werd helemaal niet oplost, maar wel gesloten op de website door Caiway, zijnde opgelost.

Ze zijn met tijd en wijlen goed in een klant goed te bedotten..
Naar aanleiding van jou opmerking op klacht.nl een klacht geplaatst. Schijnt door CAIWAY opgelost te zijn .... heb niks van ze vernomen, ook de monteur die langs zou zijn geweest niet gezien. De bewering van de defecte versterker is in iedergeval onzin: als er geen spanning op een versterker staat zal deze inderdaad geen signaal versterken... nogal wiedes.

http://www.klacht.nl/caiw...-zenders-in-de-avonduren/

Ook hier door caiway als opgelost aangemerkt, als klacht indiener kun je dan niet meer terug veranderen in "onopgelost". Rare site die klacht.nl
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:11:
Toch gek, als je belt naar Caiway begint het bandje altijd met de tekst: CAIWAY HEEFT KWALITEIT HOOG IN HET VAANDEL STAAN.....
En ze vragen je een enquete in te vullen na het gesprek. Tot nog toe al zo lang moeten wachten en dan geen oplossing gekregen dat ik daar al geen zin meer in had (of gewoonweg was vergeten) dus nooit ingevuld...

[ Voor 19% gewijzigd door mjl op 10-10-2012 16:27 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is te schandalig voor woorden, dat Caiway klachten op klacht.nl wegboekt, terwijl de klacht helemaal niet is opgelost. Hoe laag kan je zakken als bedrijf.

Ik vind dat je zo niet met je klanten om kan gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hopla, zojuist weer een storing. 10 minuten geen DNS server

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:07:
Het is te schandalig voor woorden, dat Caiway klachten op klacht.nl wegboekt, terwijl de klacht helemaal niet is opgelost. Hoe laag kan je zakken als bedrijf.

Ik vind dat je zo niet met je klanten om kan gaan !
Nee, daar kunnen ze wel wat verbeteren. Ik ben het klagen zat, intenet werkt nu naar behoren en met de versterker op maximum de laatste weken geen volledig wegvallend beeld meer gehad... Je ziet dat je je eisen vanzelf bijstelt als je niet geholpen wordt...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je versterker op maximum lijkt me geen goede situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:34:
Je versterker op maximum lijkt me geen goede situatie
Even nuanceren: de versterker heeft 4 uitgangen, deze hebben allemaal een iets andere versterkingswaarde. Ik heb de woonkamer nu op de hoogste van deze 4 gezet.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Al een week een bagger verbinding. Kom net boven de 600KB/s uit. Uiteraard zijn er zogenaamd geen storingen bekend. Kansloze bende

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon klagen bij Caiway!

Je betaalt tenslotte voor een goed product .

Je woont toch niet toevallig in Gouda he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJGCS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2023
Allen,
Zelf ook klachten in IJsselstein de laatste weken met erg onbetrouwbare snelheden. 's Avonds en in het weekend tergend langzaam (2MB down volgens speedtest.net, 20MB abbo). Contact gehad met de heldpesk en te horen gekregen dat er een capaciteitsprobleem is in mijn regio. Binnen enkele weken opgelost volgens de medewerker. Heb om verdere verduidelijking gevraagd, zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
AAARHGHGH het is weeeeeer zover, een pagina als tweakers duurt bijna een minuut om in te laden
Maar nee meneer er is geen storing! :( [Maassluis]
Meer mensen last van een brakke verbinding?

39

• mjl

mjl

Ugh

Kansloos weer bij CAIWAY. Is er een monteur van henzelf langs geweest (let wel van caiway zelf... niet van hun onderaannemer) naar aanleiding van mijn klacht op klacht.nl gestuurd door de webcare. Die heeft de boel nagekeken maar intern is er niks aan de hand, zelfs complimenten voor het gebruikte materiaal. Daarna heeft het TV-signaal zich een tijdje goed gehouden (was een grote storing geweest en alles was gereset) maar sinds een paar weken is het weer hommeles. Veel digitale artefacten en momenten dat het signaal helemaal weg valt voor 5-30 minuten (soms enkele uren...).

Ik bellen met de helpdesk (~2 weken geleden)... we bellen u terug. Wordt niet gedaan...

Ik net weer bellen na 3x een uur in de wacht: Hele standaard verhaal weer - sorry doe ik niet meer aan mee, heb nu al een jaar klachten en de installatie hier is gewoon goed! - Komt er morgen weer een monteur (tussen 8:30 en 13:00 - lekker lang dagdeel, zelfs postNL kan dat beter tegenwoordig - zit ik weer vast aan huis ***!!! Ze hadden zelfs belooft dat de vorige keer de laatste keer zou zijn).

Als ze nou eens echt zouden uitzoeken wat er aan de hand is. Nee, mag ik vast weer eens voorrijkosten gaan betalen want buiten is niks aan de hand, nee als de monteur weer eens frot is het signaal gewoon goed.

Het is dat er geen concurentie is hier (ADSL is te ver van de centrale voor ipTV en een schotel is mij te veel gedoe - hoewel het ondertussen al uit zou kunnen) anders was ik al lang weg bij CAIWAY.

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 27-12-2012 15:06 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama zeg!! Maar dan moeten toch meer mensen in jouw straat dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:26:
Wat een drama zeg!! Maar dan moeten toch meer mensen in jouw straat dit probleem hebben?
Bij de buren hebben ze de kabel net vervangen (kabelbreuk). De andere 8 adressen hier kijken nagenoeg geen TV...

Monteur kon weer niks vinden (stabiel signaal, de connector maar weer eens aangedraait...). In 2013 gaan ze mischien nieuwe apperatuur installeren in het Westland, dat zou het dan wel oplossen.

Gisteravond weer mooie blokjes over het scherm, nog niet opgelost dus (tja als ze ook niks doen...).

[ Voor 32% gewijzigd door mjl op 30-12-2012 13:47 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak een filmpje en zet dat op You Tube met duidelijke naam. Dat heeft iemand in Krimpen ook gedaan toen met de glasvezel. Wellicht dat het Caiway stimuleert om het probleem echt op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:15:
Maak een filmpje en zet dat op You Tube met duidelijke naam. Dat heeft iemand in Krimpen ook gedaan toen met de glasvezel. Wellicht dat het Caiway stimuleert om het probleem echt op te lossen

[video]
Ik blijf bezig, de hele avond een camera op je TV richten en hopen dat het weer eens mis gaat....

CAIWAY is gewoon een bedrijf met de administatie overhoop en zonder fatsoenlijke service. Klanten worden niet serieus genomen bij klachten; ze draaien elke keer weer het standaard riedeltje af. Ik moet maar leren leven met de storingen vrees ik. Na een jaar klagen hou ik er mee op.

Volgens de monteur worden volgend jaar alle wijkkasten vervangen. Ik hoop dat dat wat oplost. Glasvezel waren ze in iedergeval niet van plan in onze wijk.

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 04-01-2013 13:14 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen glavezel? Waar woon je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:35
GRMBL! Eerst bijna een hele dag storing en nu er weer internet is, haal ik maar liefst 500KB/s..... :(
En uiteraard is 'de storing opgelost' en de helpdesk de rest van het weekend dicht....Beloofd nog wat voor Glasvezel binnenkort.... |:(

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets met je ethernetkaart niet in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nou...het is op al de PCs in huis......lijkt me niet dus. Op het modem van Caiway brandt het tweede lichtje oranje, terwijl dat volgens mij groen moet zijn.....Reset helpt ook niet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Naaldwijk.... ach kansloos die CaiWay. Brengen ze een ipad app uit kan je het alleen met glasvezel gerbuiken, en dat leveren ze niet. Zelfs bij UPC kan iedere klant de horizon app gebruiken.

Vroeger waren ze zo vooruitstrevend. Maar sinds ze overgekocht zijn door de grote investeerders is er niks nieuws meer te ontdekken.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, Caiway heeft ook als enige kabelaar meer zenders verwijderd de afgelopen jaren dan er zijn bijgekomen. Alleen de tariefsverhogingen waren talrijk. Diverse HD versies van zenders ontbreken en de gaten in de EPG liegen er ook niet om.
Jammer dat het schip zover gezonken is.

Hoop dat de boel snel eens echt flink verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Zo....ze zijn weer wakker na het weekend....snelheid is weer terug....ZUCHT! Doe dat dan voordat je het licht uitdraait op zaterdagmiddag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

MasterMaceMichu schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:17:
Zo....ze zijn weer wakker na het weekend....snelheid is weer terug....ZUCHT! Doe dat dan voordat je het licht uitdraait op zaterdagmiddag.....
Tja hier tijdens dit weekend ook weer veel storingen, ditmaal internet - traag of afwezig. Bellen kon ook de hele dag niet dus de helpdesk bellen was onmogelijk. Aangezien ze een 0800 nummer hebben kan ik mobiel natuurlijk niet gratis bellen en het gebruikelijke uur in de wacht staan is mij teveel van het goede.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ha, het is weer zover. Zit je midden in een film (Kings Speech) en ff een paar blokken. Dan stilstaand beeld voor een minuut ofzo en dan op zwart - geen signaal. 5 minuten later ofzo deed het het weer. Zal de komende tijd wel voortduren totdat er weer een bij een algemene storing de wijkkast wordt gereset.

Dat was overigens voor RTL8. Zenders er boven en onder werkten wel... CAI-AWAY een mail gestuurd via het contact formulier, de helpdesk bellen heeft geen zin na 20:00, je bent eerst een minuut bezig door een menu te komen en dan krijg je de melding: we zijn gesloten.... Zet dan dat hele menu uit..... Ook maar een twiter account genomen en een berricht gestuurd. Ben benieuwd of dat dat gaat helpen.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is belachelijk dat de storingsdienst van Caiway op veel cruciale momenten onbereikbaar is.

In het weekend kan je het gewoon schudden.
Het begrip service kent Caiway echt niet!

Ik schat zo in dat Caiway nog wel een jaar of tien op de laagste plaats van de providermonitor van de consumentenbond blijft staan...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb al een jaar lang niet meer gebeld met Caiway als er problemen zijn. Twitter en Facebook werken veel beter.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1