Caiway schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:37:
Sinds gisteren zijn we via Webcare ook actief op Tweakers. Uiteraard willen we graag meehelpen om de bovenstaande problemen te verhelpen.
Waarom 10 meter kabel naar je modem als ik vragen mag? Dat zorgt voor onnodig veel belasting op de rest van je installatie.
Omdat de kabel op een plek het huis binnenkomt waar het modem niet geplaatst kan worden (telefoon en internet kabels zitten daar niet aangezien bij de verhuizing CAIWAY me geen passend aanbod kon doen voor de gewenste services en ik dus mijn Tele2 aansluiting meeverhuisd had welke in de meterkast moest worden aangesloten) maar waar vandaan wel een coax naar de meterkast/studeerkamer loopt alwaar het modem ligt en de verdeling naar de telefoonaansluitingen (overigens ook alle telefoons mogen vervangen en m'n centrale weggooien omdat CAIWAY geen puls toestellen blijkt te kunnen ondersteunen met het moden, wat bij Tele2 wel gewoon kon).
Verder zal je met 1 versterker wel uit moeten komen voor tv. Tenzij dat signaal bij beginsel al slecht is maar dan moeten wij daar wat aan doen.
Het signaal is doorgemeten door een monteur, dit zal ongetwijfeld ergens in julie gegevens staan. Het TV signaal was boven het minimum, het internet signaal was net het minimum, dit zal ook verklaren waarom de upload minder is dan wat het abonnement belooft (~900kbit ipv 1,5 Mbit), download is over het algemeen wel 15 MBit, maar prima mee te werken (in iedergeval effectief al 2x zo snel dan de ADSL verbinding van Tele2).
De versterker heeft 4 uitgangen. Ieder met een andere versterking. De TV zat op de aansluiting met de zwakste versterking. Ik heb deze op de hoogste gezet.Op dit moment heb ik wel signaal op NGS HD, hoewel ik moet zeggen dat met het mooie weer er weinig tv gekeken wordt dus niet uitgebreid getest heb.
Omdat het blijkbaar niet lukt met de helpdesk ontvangen we ook graag je adres of klantgegevens zodat we kunnen nagaan wat er intern te verbeteren is. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je ons belt en uiteindelijk niet geholpen bent.
Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team
Ik zal de adres gegevens wel even mailen.Ben benieuwd wat je van de historie gaat vinden, de eerste maand alleen maar vergissingen en verwarring met het niet opgezegde abonnemenet van de vorige bewoners, installatie pakketten die naar hun nieuwe adres gestuurd werden etc ...
NoxiuZ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 00:21:
Als je een retourgeschikte versterker hebt kan je je modem ook op je versterker aansluiten. Zit hier ook gewoon zo aangesloten (wel op een Ziggokabel, maar docsis is docsis).
En kijk eens of je versterker een potmetertje heeft waarop je de versterking kan instellen. Te veel - en te weinig - zijn niet goed.
Alleen als het signaal met veel ruis binnen komt is er niks aan te doen omdat je versterker dan de ruis ook versterkt. En dat het signaal omlaag gaat als er mensen tv gaan kijken? Echt nog nooit van gehoord.
Zie ook hierboven, een andere uitgangspoort lijkt te werken.
De versterker is retour geschikt, en toch werd door de helpdesk aangegeven dat ik voor de versterker de af te splitsen. Dit heeft wel geresulteerd in een stabielere verbinding (hoewel ik bij de eerste installatie dus wel de maximale upload haalde met speedtest, maar dat zal dan door de 10m kabel lengte komen.
Mijn eerste opzet was een deze opstelling met 6 einddozen:
http://www.antenneverster...hv41m-6-aansluitingen.png
Met het verschil dat er dus geen overname punt is maar een losse kabel uit de muur, en aan eindoos 2 het modem.
Uiteindelijk heb ik dus alleen de +7 dB (slaapkamer boven) en de +9 dB (woonkamer) in gebruik en de andere 2 afgedopt met een weerstand en dus afgesplitst direct naar het modem en de versterker vanaf de binnenkomende kabel.
[
Voor 22% gewijzigd door
mjl op 19-09-2012 16:36
]