GT540 1gb / GT550 2gb

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Beste Forumleden,

Voor school moet ik een nieuwe laptop aanschaffen, het betreft hier deze laptops:
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002568
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571

Ik zou geen idee hebben hoe 'goed' deze videokaarten zijn, op welke instellingen je games zou kunnen spelen zonder lag. Zou ik bijvoorbeeld GTA IV, Modern Warfare 2, Battlefield BC2, etc... met alle instellingen op maximaal kunnen spelen ? In mijn desktop PC heb ik een GTX470 inzitten en daarmee kan ik (bijna) alle games zonder lagg op maximale instellingen spelen.
Maar omdat dit een Laptop is zou ik geen idee hebben hoe je de videokaarten zou moeten vergelijken en de specificaties moet beoordelen.

Alvast bedankt,
Rick de Koning

Edit: Ik zou ook kunnen kiezen uit de GT540 2gb.
Maar ik heb dus geen idee in hoeverre deze kaarten in staat zijn om te kunnen worden gebruikt om mee te gamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rickyboy30 op 20-07-2011 14:20 ]

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-01 09:03
Met GTA IV heb ik aan m'n HD6850 (1GB) niet genoeg als ik op de hoogste instellingen wil spelen! Maar 2GB kaartje is volgens mij wel genoeg voor GTA IV geloof ik... (ik weet er ook niet alles van hé)

Maar waarom wil je eigenlijk een laptop waarmee je kunt gamen als je een desktop hebt waarmee je al kan gamen? Kun je die toch beter nog beter maken?! of zie ik dat verkeerd?

• Rickyboy30
Jaa dat klopt, maar dit word een laptop voor op school.
En wat moet je op school doen als er bijvoorbeeld een les vervalt of je even niks te doen hebt ? :p haha.

Maar die GT540 1gb en GT550 2gb zijn voor een 15.6" scherm.
Die GT540 2gb is voor een 17,3" scherm.
Ze hebben allemaal wel precies dezelfde processor, zelfde aantal RAM geheugen, etc...
Dus met welke zou ik het BESTE kunnen gamen ( Dus hoogste instellingen zonder lag ).

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29

Hupske

AFCA

De GT550 lijkt me beter. Alleen er zijn totaal geen benchmarks van te vinden. Maar je moet dan uitgaan van het type nummer en dan lijkt me de 550 beter. Het is precies het zelfde als bijv: 460 vs 470 en daarin is de 470 beter.

Edit: Toch wat gevonden. http://www.tomshardware.c...a%c2-geforce%c2-540m-460m

En als je nog zelf ook had gekeken dan had je t makkelijk kunnen vinden, want ik vind nu meer dan genoeg informatie:
http://www.notebookcheck....orce-GT-550M.42264.0.html

Plaats anders je vraag nog even hier:
[BBG aanschaf] Videokaarten

[ Voor 49% gewijzigd door Hupske op 20-07-2011 14:48 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Rickyboy30
hupske schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:44:
De GT550 lijkt me beter. Alleen er zijn totaal geen benchmarks van te vinden. Maar je moet dan uitgaan van het type nummer en dan lijkt me de 550 beter. Het is precies het zelfde als bijv: 460 vs 470 en daarin is de 470 beter.

Edit: Toch wat gevonden. http://www.tomshardware.c...a%c2-geforce%c2-540m-460m

En als je nog zelf ook had gekeken dan had je t makkelijk kunnen vinden, want ik vind nu meer dan genoeg informatie:

Plaats anders je vraag nog even hier:
Klopt, alleen die site van Notebookcheck.net loopt steeds vast bij mij thuis. ( Op 2 verschillende computers geprobeert, blijft vastlopen).

Ik zal mijn vraag daar nog even stellen. Bedankt!

• Rickyboy30
Iemand? Ik wil graag de laptop vandaag/morgen bestellen.

Thanks!
EDIT: Ik moet nu dus kiezen tussen:
1. De GT540 1gb (15,6")
2. De GT550 2gb (15,6")
3. De GT540 2gb (17,3")

[ Voor 46% gewijzigd door Rickyboy30 op 20-07-2011 19:34 ]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Stuur Darkstone even een bericht. Hij weet er ontzettend veel vanaf. :)

Sowieso past dit topic beter in Complete Systemen & Laptops maargoed dat terzijde.

• Hupske

Hupske

AFCA

Je moet gewoon even naar de benchmark kijken van tomshardware.
Het verschil tussen de videokaarten is maar 1 tot 3 fps. Dat is dus te verwaarlozen.

Alleen ik neem aan dat bij de 3e optie de resolutie ook iets hoger is als bij de 1 en 2e optie?
Om dus het meeste eruit te halen kan je dus het beste kiezen voor de GT550 2gb.

Het is wat je zelf fijner vind. Het zijn iig goede laptops. En Crysis 2 op high met 30 fps lijkt me niet verkeerd.

Verwijderd

Ik dacht al wat is het prijsverschil idioot hoog. Bij de specificaties valt dan te zien dat de versie met een prijs van 850 euro beschikt over een 1080p non-glare scherm in plaats van zo'n standaard 786p glare schermpje. Dit, de harde schijf (750@7200rpm ipv 640@5400rpm), het grotere werkgeheugen voor de grafische kaart en de aanwezigheid van USB3.0 rechtvaardigen het prijsverschil dan wel weer :).

• Rickyboy30
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:10:
Ik dacht al wat is het prijsverschil idioot hoog. Bij de specificaties valt dan te zien dat de versie met een prijs van 850 euro beschikt over een 1080p non-glare scherm in plaats van zo'n standaard 786p glare schermpje. Dit, de harde schijf (750@7200rpm ipv 640@5400rpm), het grotere werkgeheugen voor de grafische kaart en de aanwezigheid van USB3.0 rechtvaardigen het prijsverschil dan wel weer :).
Maar is het dit prijsverschil ook daadwerkelijk waard ? ( De laptop moet jaren meekunnen :) )

• Hupske

Hupske

AFCA

Hiervoor zul je het beste naar een winkel kunnen gaan even bekijken wat het verschil in resolutie is.
Met de wat mindere resolutie ziet je ook nog altijd goed. Voor de rest met de harde schijven moet je zelf even kijken. 7200 zal wat meer lawaai maken, maar is wel iets sneller en heeft iets meer geheugen.

Voor mij zal dat het iig die 200 euro niet waard zijn. Met een wat lagere resolutie lopen je games wat soepeler en van de harde schijf zul je ook weinig merken. Het enige wat een voordeel voor mij zal zijn is usb3.0, maar dat komt ook maar niet vooruit.

Zoiezo gamen op een laptop? Neem dan altijd genoegen met dat het niet op het hoogst gespeeld kan worden.

ik zou die 200 in je zak steken en iets anders leuks van kopen.

Verwijderd

Rickyboy30 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:38:
[...]

Maar is het dit prijsverschil ook daadwerkelijk waard ? ( De laptop moet jaren meekunnen :) )
Of het het voor jou waard is kan ik niet bepalen. Dit topic richt zich volledig op hoge resolutie schermen: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Je kunt hier bijvoorbeeld zien hoeveel meer je op je scherm kwijt kunt en wat zoal voor- als nadelen (kunnen) zijn. Je kunt ook vragen stellen over hoge resolutie schermen.

Ik vind de grotere harde schijf een pluspunt, USB3.0 ook tenminste als je de notebook ook als desktop replacement gaat gebruiken, non-glare vind ik ook een groot pluspunt (maar dat is ook weer strikt persoonlijk) en het grotere scherm lijkt mij ook erg fijn. En of jij het verschil tussen de GT550 en GT540 groot genoeg vindt kun je in onderstaande benchmarks bekijken. Let wel je moet kijken naar de laatste getallen bij de GT540 benchmarks omdat dat de systemen zijn met een i7 mobile. De andere hebben een i5 of i3 aan boord.
http://www.notebookcheck....orce-GT-540M.41715.0.html

Ik neem aan dat je die notebook voor je studie gaat gebruiken. Dat zou ik als uitgangspunt gebruiken voor de aanschaf, want zoals de gebruiker boven mij al zegt is gamen op een notebook niet je van het. Of je moet echt een gamersnotebook aanschaffen met daarin een zware mobiele grafische kaart zoals een HD6970m of GTX 560 of hoger en daar hangt natuurlijk een forser prijskaartje aan.

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 11:01
"double post"

[ Voor 93% gewijzigd door Berreber op 22-07-2011 00:43 ]

If it ain't broke, don't fix it

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 11:01
Gt550 is sneller, ik had er heel veel onderzoek naar gepleegd, 540 vs 550 vs 560 en zoals de nummers al zeggen ze zijn zo goed als het nummer dat er aan gegeven is (tussen deze 3 )

Chip is ook gewoon sneller (clock speed ligt stock hoger)

If it ain't broke, don't fix it

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48
Zoals hier blijkt, is het dezelfde chip, die een iets hogere kloksnelheid heeft bij de GT 550.

Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units

• Rickyboy30
Thanks, weet nog steeds niet of de verschillen 200 euro waard zijn :(
Iemand nog tips ?

• Rickyboy30
Niemand dus :( ?

Verwijderd

Rickyboy30 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:20:
Thanks, weet nog steeds niet of de verschillen 200 euro waard zijn :(
Iemand nog tips ?
Je vindt genoeg aanknopingspunten in mijn bovenstaande post. Uiteindelijk moet je zelf beslissen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar omdat dit een Laptop is zou ik geen idee hebben hoe je de videokaarten zou moeten vergelijken en de specificaties moet beoordelen.
Waarom zou dat uitmaken? Het gaat gewoon om twee verschillende GPUs waar je benchmarks van kunt vinden. Verder zijn de laptops identiek, dus het is echt een simpele GPU keuze. En daar hebben we al genoeg over geschreven:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Vragen erover kunnen (*NADAT* je zelf de moeite gedaan hebt) hier gepost worden:

Mag ik je er trouwens ook even op wijzen dat hoofdletters in technische termen echt een andere betekenis hebben. In je links staat het goed: 1GB / 2GB, waar G=Giga en B=Byte. Jij meent om een of andere reden daar "gb" van te maken. Wat "g" betekent is me onduidelijk, maar b=bit oftewel 1/8 Byte. Ik zou je aanraden om voortaan daar op te letten - hier is nog wel uit context af te leiden wat je bedoelt, maar in een andere situatie is dat niet altijd zo. Wees gewoon consequent en nauwkeurig :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.