Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 06:44
Het volgende houdt me al een tijdje bezig en ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Ik gebruik 2 email adressen, 1 hotmail adres voor de onzin en spam op te vangen, en 1 xs4all email adres voor de serieuze zaken.

Nu wil ik overstappen naar een andere isp, maar dat betekend dus ook dat ik mijn email adres bij xs4all ga kwijtraken. Het probleem is alleen, ik heb geen zin om mijn belangrijke email onder te gaan brengen bij een hotmail of gmail.
Laatst al een kennis over de vloer gehad omdat zijn hotmail account is geblokkeerd, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik ineens niet meer bij mijn mail kan komen.

Ik ben dus op zoek naar een provider onafhankelijk email adres wat toch betrouwbaar is, en wat ik dus altijd kan blijven gebruiken onverschillig bij welke isp ik klant ben.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:13
je kunt je xs4all mail adres houden voor een X bedrag per maand.

https://d4armory.io/Player/803500

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een domein naam registeren en daar een forwarding service bij nemen, meestal zitten daar ook een paar email adressen bij. Ben je voor 12 euro per jaar klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 20-07-2011 12:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
eigen domeinnaam?

Bevalt een hoster je niet, verhuis je gewoon je domein, ongeacht je isp.

In alle gevallen natuurlijk wel zelf voor je backups zorgen

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

En anders wordt het iets als mijndomein.nl, voor 19 euro per jaar een domeinnaam met x emailadressen.

Hier stond een dode link.

• tiguan
  • Laatst online: 23:36
Waarom geen gmail dan? Ik gebruik gmail al zo'n 5~6 jaar als mijn prive e-mail adres. Ik heb er tot nog toe nooit problemen mee gehad.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mag het geld kosten?
Dan neem je ergens een domeinnaam met hosting voor mail. Moet voor 5 euro per maand wel lukken.
XS4ALL Pack kost 15 euro per maand.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Canaria schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:21:
Mag het geld kosten?
Dan neem je ergens een domeinnaam met hosting voor mail. Moet voor 5 euro per maand wel lukken.
Voor de helft lukt dat ook wel.

The devil is in the details.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Ik heb goede ervaring met fastmail.net Ik heb het een paar jaar gebruikt en is erg betrouwbaar gebleken. Ook kun je je eigen domeinnaam er naar pointen. Maar uiteindelijk ben ik ook gewoon naar Gmail overgestapt.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Microsoft Office 365 (Plan P1) € 5,25 per user license, per month
Dat is inclusief mail, agenda, contactpersonen, taken etc, kan allemaal gesynchroniseerd worden met je telefoon en je hebt een locatie om je data op te slaan, tot 10GB. Ook nog eens 25GB aan e-mail ruimte en 500MB mysite ruimte en je kan je domeinnaam er aan koppelen.

Ik gebruik dit voor mijn privé situatie, mijn hotmail adressen zijn er ook aan gekoppeld, die worden dus ook netjes daardoor afgehandeld.

Had hiervoor de BPOS versie, die was duurder en minder opties. Dus ik zou er zeker eens naar kijken, je kan een trial doen van 30 dagen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Volgens mij heb je met Gmail en Offline Gmail precies wat je zoekt.

...less is more

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:05
Heb zelf gewoon een eigen domeinnaam met google apps draaien. Kost je paar euro per jaar voor je domein en verder niets.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zit zelf bij DDS op dezelfde reden. Als je per jaar betaalt is dat 30 euro wat ik een prima bedrag vind voor zoiets belangrijks als email.

• Franko P.
Zo, dat gaat snel hier! Bedankt voor de reacties.

Zit nu te bedenken dat ik inderdaad maar beter een eigen domeinnaam kan registreren, dan ben ik in ieder geval isp onafhankelijk voor wat betreft mijn email.

Ik zie dat hier ook veel mensen Gmail gebruiken, ik gebruik het zelf alleen via mn telefoon (android) om wat te mailen naar vrienden. Wat ik me alleen afvraag, (en dat doe ik bij hotmail ook) is die gratis service wel zo betrouwbaar?
Ik bedoel dan, laatst al meegemaakt bij een kennis dat zijn hotmail account gewoon was afgesloten.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47
Zo te zien ben je Android fan, dus denk dat GMail de beste optie voor je is.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Franko P. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:33:
[...]

Ik bedoel dan, laatst al meegemaakt bij een kennis dat zijn hotmail account gewoon was afgesloten.
'gewoon'... MS gaat die account niet zomaar afsluiten, daar moet zeker een reden voor geweest zijn, al dan niet veroorzaakt door jouw kennis...

• Polster
Google heeft zijn mail-zaakjes echt wel goed op orde. Ik denk zelfs betere redundancy dan NL providers en zeker beter dan goedkope shared-hosting bedrijfjes.

Verwijderd

Polster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:37:
Google heeft zijn mail-zaakjes echt wel goed op orde. Ik denk zelfs betere redundancy dan NL providers en zeker beter dan goedkope shared-hosting bedrijfjes.
Mee eens, de enigste reden om niet te kiezen voor gmail is privacy oid, echter zal dat wel los lopen met een prive accountje, maar het kan een reden zijn.

Zo te zien ben je android aanhanger, dus gmail, why not?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Standeman

Prutser 1e klasse

Fire69 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:35:
[...]

'gewoon'... MS gaat die account niet zomaar afsluiten, daar moet zeker een reden voor geweest zijn, al dan niet veroorzaakt door jouw kennis...
^^ idd, lijkt me niet dat MS voor de lol random accounts gaat afsluiten. Waarschijnlijk zal het iets met abuse meldingen te maken hebben (spam via zijn account ofzo).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Canaria schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:21:
Mag het geld kosten?
XS4ALL Pack kost 15 euro per maand.
Ik heb zelf XS4All pack, door overstap naar kabel, het lijkt veel geld maar het werkt wel heerlijk. Plus je houd gewoon toegang tot xs4all/kpn hotspots, web-voip bellen, goeie spamfilter, alle goodies die normaal in de extra service van xs4all abbo's zit.

Maargoed, elk email kan ooit ophouden te bestaan, een chello, zonweb, cistron, planet, natuurlijk bieden de overnemende partijen nog wel een alias aan onder je oude email, maar ook dat zal eens stoppen.

En Gmail, ik heb liever een bedrijf dat zich bewezen inzet voor de 'privacy' van de klant (zie rechtzaken xs4all), dan iemand die verdient hieraan.

Office 365 zit ik erg over na te denken, al is het me nog niet duidelijk of dit voor niet-live/hotmail ook werkt met imap en smtp (auth).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat is er mis met Gmail ? Het is niet zo dat ze informatie uit je mailtjes halen. Hoogstens gebruiken ze informatie als hoeveel mailtjes je krijgt. Maar daar zit jij verder helemaal niet aan gekoppeld. Verder werkt Gmail snel en doet het altijd :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meest ideale is gewoon je eigen domeinnaam, dan kan je altijd eenvoudig zelf wisselen van mail provider.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Gmail? Is altijd betrouwbaar, werkt altijd, kan syncen met je foon (afhankelijk welk type) en verder niks mis mee

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:17
gewoon eigen domain met google apps en je bent klaar. dan heb je zelfs geen hosting nodig.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

brilsmurfffje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:44:
Wat is er mis met Gmail ? Het is niet zo dat ze informatie uit je mailtjes halen. Hoogstens gebruiken ze informatie als hoeveel mailtjes je krijgt. Maar daar zit jij verder helemaal niet aan gekoppeld. Verder werkt Gmail snel en doet het altijd :)
Pardon? Dat doen ze dus wel en die informatie wordt geindexeerd en ook verkocht als dienst aan adverteerders.

Advertenties op basis van inhoud van jouw mails kan niet anders, het is algemeen bekend dat Google dit doet.

Of je dit erg vind of niet is een ander verhaal.

• Franko P.
Standeman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:39:
[...]

^^ idd, lijkt me niet dat MS voor de lol random accounts gaat afsluiten. Waarschijnlijk zal het iets met abuse meldingen te maken hebben (spam via zijn account ofzo).
Klopt, maar na het indienen van alle gegevens van zijn account, inclusief zijn complete lijst email adressen van contactpersonen en mappen binnen zijn email konden ze nog steeds niet verifiëren dat hij de eigenaar was en werd deze dus afgesloten.
Daar heb ik dus geen zin in. :)

Ik twijfel nog tussen een eigen domeinnaam of gmail, zal er nog eens goed over na gaan denken. Bedankt voor de reacties zover, ben veel wijzer geworden.

EDIT
justahuman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:50:
gewoon eigen domain met google apps en je bent klaar. dan heb je zelfs geen hosting nodig.
Jullie maken het met te moeilijk, ook dit neem ik even mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Franko P. op 20-07-2011 12:52 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou ook zeggen Gmail, ken weinig providers waarbij de redundancy beter geregeld is dan bij Google. Heb laatst zelf ook alles naar Gmail overgezet. Ik laat nu Gmail via Pop3 de mail van mijn ISP account en mijn hotmail account ophalen in Gmail omdat veel mensen die adressen nog hebben. Werkt prima, ook icm met de Gmail app voor Android.

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
+1 voor eigen domeinnaam + betaalde e-maildienst. Ik zit bij Nederhost, en ik heb het gevoel dat die lui weten waar ze mee bezig zijn. Kost me ~€25 / jaar. Met IMAP over TLS ben ik nergens aan gebonden en kan op al mijn apparaten e-mail gebruiken.

-1 voor gmail, hotmail, andere gratis diensten. Het zal vast werken, maar ik heb twijfels over privacy en dienstverlening als er wél eens iets aan de hand is. Bovendien is het altijd maar de vraag welke voorwaarden ze morgen hanteren - voor je het weet trekken ze de stekker uit IMAP, bijvoorbeeld.

• Polster
GGS_206 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:48:
Gmail? Is altijd betrouwbaar, werkt altijd, kan syncen met je foon (afhankelijk welk type) en verder niks mis mee
Ook Gmail is niet 100% betrouwbaar:

http://techbu.com/2011/03...ses-thousands-of-accounts
nieuws: Google verklaart platgaan Gmail

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37

• Franko P.
Fuzzillogic schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:52:

-1 voor gmail, hotmail, andere gratis diensten. Het zal vast werken, maar ik heb twijfels over privacy en dienstverlening als er wél eens iets aan de hand is. Bovendien is het altijd maar de vraag welke voorwaarden ze morgen hanteren - voor je het weet trekken ze de stekker uit IMAP, bijvoorbeeld.
Dit is dus precies de reden waarom ik twijfel.

• ik222
  • Niet online
Nee natuurlijk niet maar storingen hou je toch altijd, ook als je bij een of andere hoster mail op je eigen domein afsluit.

• Polster
pennywiser schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:54:
[...]

Noem mij 1 dienst die dat wel is.
Die bestaat niet. Het was een reactie op de quote.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

InflatableMouse schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:51:
[...]

Pardon? Dat doen ze dus wel en die informatie wordt geindexeerd en ook verkocht als dienst aan adverteerders.

Advertenties op basis van inhoud van jouw mails kan niet anders, het is algemeen bekend dat Google dit doet.

Of je dit erg vind of niet is een ander verhaal.
Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen Gmail. Ik vind het niet erg dat de informatie in mails word doorzocht, maar wel dat ik geconfronteerd wordt met advertenties die samenhangen met de inhoud van mijn mailbox.
Daarnaast vind ik een e-mailadres van Gmail of een andere gratis provider nog steeds onprofessioneel staan.

• Lulukai
  • Laatst online: 29-11 16:59

Lulukai

God's gift to women

zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:21:
Een domein naam registeren en daar een forwarding service bij nemen, meestal zitten daar ook een paar email adressen bij. Ben je voor 12 euro per jaar klaar.
Maar dan heb je altijd zo'n verschrikkelijke online web editors. Je kan je domein dan gebruiken in Gmail, maar dan heb ik mijn bedenkingen bij de privacy. Het ideale is de webinterface van Gmail die je kan beheren op je eigen domeintje.

.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eigen exchange server neerzetten? Of een van de vele exchange alternatieven.

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 20-07-2011 12:58 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kijk eens naar basenames. Da's € 12 per jaar, en ik gebruik het nu een paar maanden perfect. Mail komt binnen via pop, versturen gaat via de mailserver van je isp.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Ik zit zelf bij Strato, ook met webhosting. Zij hebben een backup in Duitsland. Vrijwel 99,0 % uptime. Voor 1,90 per maand heb je een domainname en mail pakket.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ruyckske schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:57:
[...]

Maar dan heb je altijd zo'n verschrikkelijke online web editors. Je kan je domein dan gebruiken in Gmail, maar dan heb ik mijn bedenkingen bij de privacy. Het ideale is de webinterface van Gmail die je kan beheren op je eigen domeintje.
Domain met hosting heb je voor een paar euro per maand en dan heb je gigabytes, soms onbeperkt opslag en alle mogelijke connecties naar je mail zoals IMAP, POP, web en dat alles met en zonder SSL.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

marquis schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:00:
Ik zit zelf bij Strato, ook met webhosting. Zij hebben een backup in Duitsland. Vrijwel 99,0 % uptime. Voor 1,90 per maand heb je een domainname en mail pakket.
Dus het ligt er ruim 3 dagen per jaar uit? Dat zou ik niet willen voor mijn mail provider.

• Franko P.
Als ik nu bijvoorbeeld hier kijk: http://www.flexwebhosting.nl/nl/index.php/product-hosting

En ik pak het goedkoopste pakket, dan kost me dat €2,- per maand als ik de domein naam registratie van €8 per jaar er bij tel. 10GB dataverkeer is ruim voldoende voor mij, aangezien ik met de homepage ruimte niets zal doen.
Dan ben ik er in principe al of niet?

Imo is het dan een kwestie van domeinnaam aanmaken, email alias aanmaken en gaan. Of zie ik nu iets over het hoofd?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zoals meerderen al zeggen: eigen domein met forwarding. Dan ben je af van het gedoe wat je normaal hebt als je van provider wisselt mbt email én je kan bijna altijd een hele lading aan aliassen maken (wat ook handig kan zijn)

specs | 3360wP met SE3000

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 16:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

Als betrouwbaarheid je argument is tegen gmail dan zou ik al helemaal niet bij goedkope hostingproviders gaan zitten. Google is groot, heeft een hoop belang om gmail up te houden. Als dat dus dagen down is, kost ze dat veel tijd, geld en pr. Proberen ze dus zoveel mogelijk te voorkomen. Als jij voor 10 euro per jaar een hostingprovider neemt, en hij gaat falliet (voor zo'n prijs, weinig verwonderlijk) of een server gaat stuk durf ik op een briefje te geven dat het daar veel langer gaat duren om jouw mail weer up en running te krijgen. En met een beetje pech is er nog geen backup ook.

Of je neemt gmail en bent direct klaar, of je gaat voor veel geld bij een goede, profesionele hostingprovider zitten die aan backups doet, technische kennis in huis heeft en fallover zaken goed heeft geregeld.

blup

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je hoeft geen hosting te nemen, alleen forwarding. Ik heb mijn domein bij directnic.com (alleen jammer dat je geen .nl domein kunt registeren kan dus wel zie ik net, $15 per jaar). De domeinnaam kost 12 euro per jaar (of nog minder) en ik kan een hele hoop aliassen in stellen die ik forward naar mijn huidige provider. Dus 1 euro per maand kost me dat.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 20-07-2011 13:33 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou er bij een eigen domein met mailadressen wel op letten dat ze een smtp server aanbieden. Erg irritant als je de mailserver van je eigen ISP moet gebruiken!

• Fuzzillogic
Franko P. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:24:
Als ik nu bijvoorbeeld hier kijk: http://www.flexwebhosting.nl/nl/index.php/product-hosting

En ik pak het goedkoopste pakket, dan kost me dat €2,- per maand als ik de domein naam registratie van €8 per jaar er bij tel. 10GB dataverkeer is ruim voldoende voor mij, aangezien ik met de homepage ruimte niets zal doen.
Controleer of ze IMAP en SMTP over SSL/TLS aanbieden, en of hun webmail via HTTPS loopt. Geen IMAP en geen encryptie zijn beide dealbreakers.

Verwijderd

Franko P. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:51:
[...]

[...]

Jullie maken het met te moeilijk, ook dit neem ik even mee.
Maar wel hét beste dat er is _/-\o_ .

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:42:
[...]

Maar wel hét beste dat er is _/-\o_ .
Mits je google als "beste" beschouwt...

• Franko P.
Bezulba schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:29:
Als betrouwbaarheid je argument is tegen gmail dan zou ik al helemaal niet bij goedkope hostingproviders gaan zitten. Google is groot, heeft een hoop belang om gmail up te houden. Als dat dus dagen down is, kost ze dat veel tijd, geld en pr. Proberen ze dus zoveel mogelijk te voorkomen. Als jij voor 10 euro per jaar een hostingprovider neemt, en hij gaat falliet (voor zo'n prijs, weinig verwonderlijk) of een server gaat stuk durf ik op een briefje te geven dat het daar veel langer gaat duren om jouw mail weer up en running te krijgen. En met een beetje pech is er nog geen backup ook.

Of je neemt gmail en bent direct klaar, of je gaat voor veel geld bij een goede, profesionele hostingprovider zitten die aan backups doet, technische kennis in huis heeft en fallover zaken goed heeft geregeld.
Betrouwbaarheid is geen issue bij gmail, dat ben ik met je eens.
Dit wel:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Garyu

WW

+1 voor eigen domeinnaam + betaalde e-maildienst. Ik zit bij Nederhost, en ik heb het gevoel dat die lui weten waar ze mee bezig zijn. Kost me ~€25 / jaar. Met IMAP over TLS ben ik nergens aan gebonden en kan op al mijn apparaten e-mail gebruiken.

Ach, ik denk dat je zonder de benodigde expertise bij ene willekeurige webhost minder support, service en uptime krijgt dan bij een grote dienst. En vooral als je zelf gaat zitten prutsen weet ik niet wat dat betekent voor de kwaliteit en houdbaarheid van je backups. Je bent waarschijnlijk niet de eerste die in "Het grote FFFFUUUUU Topic" komt uithuilen.

Ook privacy hoeft bij een kleine speler natuurlijk niet gewaarborgd te zijn, er zijn er genoeg die vulnerable (legacy) software draaien en dus ook te hacken zijn. Dan ben je je privacy niet alleen aan google kwijt, maar aan een aantal kwaadwillende hackers. Ik weet niet of ik dat liever zou willen hebben. Nee, geef mij maar Google.

[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 20-07-2011 13:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• SinergyX
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bezulba schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:29:
Maar om nu hotmail af te schrijven door een 'verhaal van een kennis'.. tja.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fire69
  • Laatst online: 23:26
[...]
Liever een gigantisch groot bedrijf zoals Google, waarbij het door de miljoenen gebruikers niet meer haalbaar is om manueel door je mail te gaan snuisteren en ze dus gewoon een bot gebruiken.
Beter dan een klein bedrijfje, waar een admin zit die niet veel werk heeft, en als passtime door jouw mail zit te neuzen :P

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:43:
[...]

Mits je google als "beste" beschouwt...
Voor mij en menig persoon de ultieme oplossing (GoogleApps), maar hierover
kunnen de meningen verschillen, maar ik zweer erbij. Nooit problemen, kan 't
altijd goed syncen onder mobile devices, redelijk safe, geen spam etc etc etc.
Tuurlijk zelf hosten kan ook, maar dan riskeer je een nét zo grote downtime en
veiligheid als dat je het bij Google onderbrengt me dunkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 13:54 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:41:
[...]
Office 365 zit ik erg over na te denken, al is het me nog niet duidelijk of dit voor niet-live/hotmail ook werkt met imap en smtp (auth).
Misschien even deze vraag stellen in het Office 365 topic.

Iedereen die zich zoveel zorgen maakt over privacy, die zou inderdaad niet bij Google terecht moeten komen. Wil je betrouwbaar en alles kunnen synchroniseren op je Android toestel, dan zou ik toch echt naar een grote partij kijken die betaald is, en waarbij de service niet afhangt van het doorzoeken van je mail door die grote partij.

[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 20-07-2011 14:03 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Fuzzillogic
Fire69 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:
[...]

Liever een gigantisch groot bedrijf zoals Google, waarbij het door de miljoenen gebruikers niet meer haalbaar is om manueel door je mail te gaan snuisteren en ze dus gewoon een bot gebruiken.
Beter dan een klein bedrijfje, waar een admin zit die niet veel werk heeft, en als passtime door jouw mail zit te neuzen :P
Het gaat niet alleen om het doorneuzen door een admin met verveling, dat gebeurt bij Google ook, maak je daar maar geen illusies over. Het gaat vooral om profiling en om waar en bij wie jouw gegevens uiteindelijk terecht komen. Bij (gratis) google ben jij het product. Voorwaarden kunnen van vandaag op morgen aangepast worden, zonder dat je erg in hebt.

Bij Google speelt nog een ander punt mee: ze zijn zo groot en met o.a. Analytics en Ads zo alom aanwezig dat zij wel ontzettend veel zouden kunnen weten over individuen. En dan kunnen ze claimen dat alle gegevens anoniem worden verwerkt, maar ik hoef niemand hier uit te leggen dat veel op zichzelf anonieme gegevens bij elkaar opeens toch weer tot jou te herleiden zijn.

Door te betalen verwacht ik (naïef wellicht, maar zo groot is mijn alu-hoedje ook weer niet) dat mijn e-mailhoster niet meer mijn e-mail verdient dan wat ik ervoor betaal. Dan ben ik zelf de klant. Voorwaarden mogen niet zomaar veranderen gedurende de looptijd. Als ze daarna toch veranderen dan moeten ze rekening met mij houden: als ik het er niet mee eens ben zijn ze opeens een klant-mét-geld armer.

Verwijderd

Voor mijn privé email heb ik een protectedspeech account, kost uit m'n hoofd een tientje per jaar, maar dan heb je het niet bij je provider, en al je mail is veilig.

• SolvingStorm
  • Laatst online: 17-10 21:11
Vroegah (geen idee of dit nog geldt) stond in de voorwaarden van gmail (in de begin jaren) dat wanneer je een mail verwijderd, deze eigendom van Google word. Als dit nog zo is (moet je dus even de voorwaarden doorlezen, wat zelden iemand doet), zou ik dat ook even meenemen in mijn afweging om Gmail te nemen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Bedenk wel dat als je actief IMAP gebruikt Gmail misschien niet heel handig is. Ik zit momenteel op POP met gmail wat niet ideaal is, maar dat labelsysteem is voor mij geen alternatief voor mijn mappenstructuur. Ik zit bij gmail dus 'vast' aan POP.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gmail IMAP ondersteunt gewoon mappen hoor. Label = map in IMAP.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 20-07-2011 14:31 ]

• Xaero
  • Laatst online: 28-11 10:21
Ik zou ook wat huiverig zijn met Gmail. Stel dat je account ineens niet meer werkt, waar de fuck moet je aankloppen? Kijken ze uberhaupt er dan wel naar? Bij een klein/middelgroot bedrijf weet je waar je moet aankloppen als het niet werkt. Bij Gmail is dat eigenlijk niet haalbaar. Je moet op een support-forum posten, en maar hopen dat je support krijgt..

• MsG

MsG

Forumzwerver

MrAcid schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:31:
Gmail IMAP ondersteunt gewoon mappen hoor. Label = map in IMAP.
Ja, en wat als je een goede structuur hebt met onderliggende mappen? Dan krijg je:

vakantie/franktijk

vakantie/zweden

etc. waarbij puur de structuur wordt weergeven maar er geen echte mapstructuur aan gegeven wordt. Heel onhandig dus.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Xaero schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:37:
Ik zou ook wat huiverig zijn met Gmail. Stel dat je account ineens niet meer werkt, waar de fuck moet je aankloppen? Kijken ze uberhaupt er dan wel naar? Bij een klein/middelgroot bedrijf weet je waar je moet aankloppen als het niet werkt. Bij Gmail is dat eigenlijk niet haalbaar. Je moet op een support-forum posten, en maar hopen dat je support krijgt..
Normaliter, als je een beetje slim bent, heb je gewoon een beheerdersaccount van je GoogleApps,
die je niet gebruikt als primair-adres, je maakt gewoon een extra account aan waaronder/op je gaat
mailen. In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een admin@domein of beheer@domein, waaronder ik 't
allemaal kan instellen en maak een account aan genaamd info@domein waar ik alles op binnen
laat komen, je kunt, als je wat kwijt bent, altijd via de beheer console je ding doen. En de support,
welke ik überhaupt amper nodig heb gehad, werd gewoon snel (beantwoord).

Enige hinder die ik momenteel ondervind is dat mijn K9-applicatie / mailapplicatie onder mijn mobile
devices ervoor zorgen dat er een extra IMAP-mappenlijst bijkomt. Wel alles gewoon onder elkaar en
wel heb ik alle postvak-in dingen in postvak-in, maar verzonden mail vanaf mijn telefoon komt in een
IMAP SENT ITEMS in plaats van SENT ITEMS (maar nu dwaal ik alweer te ver af denk ik).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:43 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gmail labels zijn een soort onhandige kruising tussen tags en een folderstructuur. Ik vind de uitwerking ervan nogal mislukt. Als je een e-mailbericht meerdere tags meegeeft en daarna een mailclient gebruikt, wordt het bericht meerdere keren gedownload.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Canaria schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:41:
Gmail labels zijn een soort onhandige kruising tussen tags en een folderstructuur. Ik vind de uitwerking ervan nogal mislukt. Als je een e-mailbericht meerdere tags meegeeft en daarna een mailclient gebruikt, wordt het bericht meerdere keren gedownload.
Ik vind het label systeem wel handig, maar er is gewoon weinig support voor. Ik had via de standaard Mail.app van OS X ongeveer 23 GB nodig om al mijn mails op te slaan (terwijl mijn mailbox maar 5GB was), simpelweg omdat het niet goed overweg kan met labels. Nu gebruik ik Sparrow (native Gmail support) en het werkt echt als een zonnetje.

.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gmail werkt ook als een zonnetje in Outlook 2010 met IMAP.
Ik snap ook niet waarom mensen roepen wat nou als google hier de stekker uittrekt.
Waarom zou google hier de stekker uittrekken?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En zelfs al trekt Google de stekker er uit, zorg dat alles via je eigen domeinnaam gaat en je kan razendsnel je spul verhuizen naar een andere mailprovider zonder e-mails mis te lopen.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik begrijp echt niet wat mensen tegen labels kunnen hebben!
Labels kun je zo inrichten dat ze precies als mappen werken (max 1 label per e-mail)
Daarnaast heb je dus de mogelijkheid om e-mails meerdere labels te gaven (dus meerdere kopieën in verschillende mappen)

...less is more

• Fuzzillogic
brilsmurfffje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:22:
Gmail werkt ook als een zonnetje in Outlook 2010 met IMAP.
Ik snap ook niet waarom mensen roepen wat nou als google hier de stekker uittrekt.
Waarom zou google hier de stekker uittrekken?
Ik gaf slechts een voorbeeld. Het punt was dat het Google vrij staat om de diensten en voorwaarden aan te passen op een willekeurig moment.

Zo is IMAP-support voor gratis accounts is niet echt in het voordeel van Google: ze hebben geen mogelijkheid om jou dan advertenties te tonen. Ze zouden niet de eerste zijn die dat soort grappen uithalen. Was het niet Hotmail die ooit eens POP3 / IMAP-support schrapte? En Twitter heeft onlangs de links naar RSS-feeds verwijderd. Gewoon, weg. Waarschijnlijk in de hoop dat mensen dan maar naar de site komen en/of zelf een account aanmaken om anderen te volgen. Mij niet gezien.

Een dienst waarvoor je betaalt, ook al is het slechts enkele tientjes per jaar, geeft toch al meer zekerheid. Zeker als het een Nederlands bedrijf is is het ook nog makkelijker om bij problemen in contact te komen. (en: in mijn geval staat datacenter en dus mijn e-mail op servers in Nederland, met zijn strenge privacywetten. De VS kennen weinig privacywetten - als je al het geluk hebt dat jouw gmail-mail in de VS staat)

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:26:
En zelfs al trekt Google de stekker er uit, zorg dat alles via je eigen domeinnaam gaat en je kan razendsnel je spul verhuizen naar een andere mailprovider zonder e-mails mis te lopen.
Daarom, dat is in de regel best snel geregeld allemaal, ik kan mijn records zo weer terugzetten (resetten)
en weer emailHOSTING via mijn huidige domeinhoster voortzetten, moet je wel emailhosting erbij nemen (2,50 euro extra :+).

Maak elke week backup(s) van al mijn belangrijke mailadressen via MailStore (gratis app, kan niet anders dan het aan raden _/-\o_ ) en ik heb een redelijke 'safe' mailenvironment voor mijn mailverkeer, als ik eruit lig heb ik in ieder geval een archief tot op een dag/week terug.

(en ik maak mijzelf niet zo druk om die ene GoogleAd die ik hierdoor laat kweken aan/voor Google)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 18:31 ]

• ralfbosz
  • Laatst online: 28-11 18:47

ralfbosz

xm create bosz -c

HackZois schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:25:
Heb zelf gewoon een eigen domeinnaam met google apps draaien. Kost je paar euro per jaar voor je domein en verder niets.
Precies dit, heb ik ook met mijn domeintjes gedaan. Synced met mijn Android telefoon, perfect. Enige minpunt is dat je met zo'n domein geen Google+ (nog niet) kan doen :(.

rm -r *

Verwijderd

ralfbosz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:42:
[...]

Precies dit, heb ik ook met mijn domeintjes gedaan. Synced met mijn Android telefoon, perfect. Enige minpunt is dat je met zo'n domein geen Google+ (nog niet) kan doen :(.
Ohw, ik voel me zo dom, want ik heb menig persoon 100x invites laten sturen "...in de veronderstelling dat...".

• MsG

MsG

Forumzwerver

funk-e schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:02:
Ik begrijp echt niet wat mensen tegen labels kunnen hebben!
Labels kun je zo inrichten dat ze precies als mappen werken (max 1 label per e-mail)
Daarnaast heb je dus de mogelijkheid om e-mails meerdere labels te gaven (dus meerdere kopieën in verschillende mappen)
Vertel mij hoe ik échte hierarchie aanbreng met gmail imap, zodat dat in mijn client ook als hierarchie wordt gemaakt, en geen surrogaathierarchie door het pad als labelnaam te hebben.

Verwijderd

Voor de veeleisende particuliere email gebruiker ken ik eigenlijk maar 1 specialist en dat is pobox :)

http://www.pobox.com/

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij xs4all is geregeld maar ik gebruik nog steeds mijn zonnet account voor mijn mail (en ook de versatel versie) inmiddels is dat allemaal tele2 en ik zit bij upc. Zodra het adres een half jaar inactief is vervalt het adres pas. Mijn upc mailadres gebruik ik niet (weet ik niet eens).
Check eens bij xs hoe dat zit.. ben je gelijk van alle problemen af..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 04:59:
Voor de veeleisende particuliere email gebruiker ken ik eigenlijk maar 1 specialist en dat is pobox :)

Want? :)

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

HackZois schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:25:
Dit heb ik zelf ook al een aantal jaar. Kost je 50 euro per jaar en wel zo handig. Een e-mail adres ala voornaam@achternaam.nl ofzo iets is altijd netjes. 25 GB online storage, online word, spreadsheet, etc, Office integratie etc.. Heerlijk. Google Apps is echt top, en zeer simpel.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Canaria schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:41:
Dit komt door je mailclient, niet door gmail? Waarom wil je e-mails van gmail downloaden, daar snap ik het nut niet van? Laat de e-mail lekker in de cloud staan. Wel zo safe. Al mijn 20 e-mail adressen gaan naar mijn main gmail account, 25GB online opslag, nooit meer een e-mail kwijt.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Franko P. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:44:
[...]

Betrouwbaarheid is geen issue bij gmail, dat ben ik met je eens.
Dit wel:

[...]
Dus moet je jezelf er niet van afhankelijk maken. Als je Google Apps gebruikt en zelf backups maakt kun je er ook zo weer weg met behoudt van je e-mailadres. Voorlopig heb ik al weer jaren een perfecte e-maildienst.

Hetzelfde kun je zeggen voor de betamax bedrijven (voip), supergoedkoop heel de wereld rondbellen, betrouwbaar. Je spaart er zo 10 euro per maand mee uit wat je bij de meeste voippakketten kwijt bent en het bellen is bijna gratis en bijna onbeperkt. Maar je weet niet wat voor voorwaarden ze morgen hanteren. Dat is ook al een aantal keer veranderd maar voorlopig maak ik er al weer vijf jaar gebruik van met de wetenschap dat ik mezelf er niet afhankelijk van maak.
SolvingStorm schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:15:
Vroegah (geen idee of dit nog geldt) stond in de voorwaarden van gmail (in de begin jaren) dat wanneer je een mail verwijderd, deze eigendom van Google word. Als dit nog zo is (moet je dus even de voorwaarden doorlezen, wat zelden iemand doet), zou ik dat ook even meenemen in mijn afweging om Gmail te nemen.
Je bedoelt denk ik dat mails die je verwijderd niet verwijderd worden uit alle Google systemen. Dat is niet meer als logisch (denk aan backups)
tHe_BiNk schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:17:
[...]

Dit heb ik zelf ook al een aantal jaar. Kost je 50 euro per jaar en wel zo handig. Een e-mail adres ala voornaam@achternaam.nl ofzo iets is altijd netjes. 25 GB online storage, online word, spreadsheet, etc, Office integratie etc.. Heerlijk. Google Apps is echt top, en zeer simpel.
Dat kun je ook nog doen inderdaad, de betaalde versie nemen, dan heb je meer ruimte, support en geen adds.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 21-07-2011 08:43 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Marzman schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:33:
[...]
...]

Dat kun je ook nog doen inderdaad, de betaalde versie nemen, dan heb je meer ruimte, support en geen adds.
Maar dan nog steeds weet je niet van Google wat ze werkelijk met je data doen, en waar het gaat belanden.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

c70070540 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:46:
[...]

Maar dan nog steeds weet je niet van Google wat ze werkelijk met je data doen, en waar het gaat belanden.
Als je een clouddienst afneemt is dat inderdaad een eigenschap dat je niet weet waar de data staat. Op zich ben ik wel een voorstander voor een Europese clouddienst, Microsoft heeft dat wel, maar kan daarbij ook niet garanderen dat er geen data op Amerikaanse servers staat.

Wat Google met je data doet hebben ze verder vrij goed omschreven (duidelijker dan de meeste andere e-mailhosters).

/▌

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Het is idd heel makkelijk al je e-mails vanuit gmail te downloaden als je dat wilt (voor backup of overstap). De Google apps versie van gmail heeft natuurlijk ook een veel hogere "privacy" gehalte vanwege dat het corporate accounts zijn.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 04:59:

Ligt het aan mij of moet je dan direct het duurste pakket nemen om je mail te kunnen bekijken? Webmail, IMAP en POP krijg je pas bij de duurste variant.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

Dit is Tweakers.net. Daarom valt het mij tegen dat zelf het hosten en beheren van eigen mail niet uitgebreider in dit topic wordt besproken. Natuurlijk heeft dat nadelen, maar niet op de gebieden van privacy en opslagruimte. ;)

En betrouwbaarheid kan ook nog wat opgekrikt worden al ken je iemand die ook een eigen mailserver draait.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2011 09:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Bespreek jou setup dan eens, ik ben zeker dat er mensen in geïnteresseerd zijn.

.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het probleem met zelf hosten is dat de betrouwbaarheid meestal niet gegarandeerd kan worden. Wat als je op vakantie bent en je server gaat plat? Dan moet je al een uitwijklocatie hebben, gaat dat om een of andere reden niet goed kan je een vakantie lang onbereikbaar zijn. Dat is voor mij het grootste punt om niet zelf te gaan hosten.

• Fuzzillogic
Betrouwbaarheid van zelf hosten is één ding, maar voor €12/jaar ga ik niet moeilijk doen om anti-spam/virus, security-updates, backup, failover en weet ik wat zelf te bij te houden ook al heb ik een VPS die dat prima zou kunnen. Oftewel: ook voor gemak laat ik het gewoon door een partij doen bij wie ik alle vertrouwen heb dat ze het goed doen. En omdat IMAP een open, vrij protocol is heb ik altijd nog de mogelijkheid om het iemand anders te laten doen, of desnoods wel zelf te hosten. Voor de clients die ik gebruik verandert er dan helemaal niets.

• BackSlash
  • Laatst online: 28-11 18:56
Ik zit met hetzelfde, ik maak nu gebruik van Chello pop3 mail, werkt opzich prima, alleen door de 50 mb mailbox ben ik genoodzaakt om mail van de server te verwijderen. Soms wil je wat oudere mail terugzoeken en dat kan niet altijd en overal, vandaar dat ik opzoek ben naar een alternatief.

Gmail heb ik aan gedacht, maar ik betwijfel of mijn privacy daar wel wordt gewaarborgd. Ik zoek dus liever een (betaald) alternatief. Ik dacht de perfecte oplossing gevonden te hebben voor weinig geld:

http://www.fusemail.com/
  • $2,- per maand (omgerekend €1,41)
  • IMAP, POP3 and SMTP
  • 100GB mailbox
  • Sync with your mobile device (Sync personal or shared calendars, contacts, tasks and notes with your mobile device.)
  • Sync personal or shared calendars, contacts, tasks and notes with your mobile device.
  • 100GB FTP ruimte
  • 50MB attachments
  • Mooie webmail interface
Afbeeldingslocatie: http://ww1.prweb.com/prfiles/2009/02/01/1196344/FuseMailscreenshot.gif
En dan nu de domper...
FuseMail requires a minimum $10 per month spend. If your monthly total is less than $10, it will be adjusted to $10 per month.
:F
Je moet dus minimaal 5 email adressen aanmaken om aan de $2,- per email adres uit te komen...
Je krijgt dan een @fusemail.com adres, anders kun je voor $10 per jaar een domeinnaam registreren.

Zijn er hier misschien 4 mede geïnteresseerden die dit wat lijkt? :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou iets meer uitgeven en gewoon hosted exchange nemen dan.

• BackSlash
  • Laatst online: 28-11 18:56
Hoeveel is "iets meer" dan? Ik heb er namelijk niet heel veel geld voor over :)
Dat Office 365 kost iets van € 5 per maand, zit je toch op € 60 op jaarbasis... dat vind teveel. € 25 op jaarbasis is ook wel het maximale wat ik uit wil geven.

Hosted exchange is overigens geen vereiste, als ik maar een redelijke hoeveelheid aan mail (1GB ofzo) kan opslaan, het SMTP + IMAP heeft en een beetje fatsoenlijke webmail interface.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

BackSlash schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:55:
Hoeveel is "iets meer" dan? Ik heb er namelijk niet heel veel geld voor over :)
Dat Office 365 kost iets van € 5 per maand, zit je toch op € 60 op jaarbasis... dat vind teveel. € 25 op jaarbasis is ook wel het maximale wat ik uit wil geven.

Hosted exchange is overigens geen vereiste, als ik maar een redelijke hoeveelheid aan mail (1GB ofzo) kan opslaan, het SMTP + IMAP heeft en een beetje fatsoenlijke webmail interface.
Als je de agenda optie en dergelijke niet nodig hebt, dan is Office 365 duurder in vergelijking met anderen. Als je wilt synchroniseren met je mobiel, documenten online willen zetten en overal vandaan erbij kunnen... Dan is Office 365 echt niet duur. Maar ja, als je niet meer dan 25 euro uit wilt geven, dan is het geen optie nee.

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:32:
[...]

Ligt het aan mij of moet je dan direct het duurste pakket nemen om je mail te kunnen bekijken? Webmail, IMAP en POP krijg je pas bij de duurste variant.
Exact my thoughts, behoorlijk gelimiteerd voor de basic versie, dus moet je
meteen de duurste nemen, best wel duur vind ik. Nu ben ik voor een tientje
per jaar klaar namelijk.

• WoC
  • Niet online

WoC

Marzman schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:33:
[...]
Dus moet je jezelf er niet van afhankelijk maken. Als je Google Apps gebruikt en zelf backups maakt kun je er ook zo weer weg met behoudt van je e-mailadres. Voorlopig heb ik al weer jaren een perfecte e-maildienst.
[...]
Klein zijspoortje, maar wel passend in de discussie over een goede, betrouwbare oplossing voor privé email: wat zijn goede methoden om een backup (liefst automatisch per ingesteld tijdsvak) te maken je Google Apps mail (of eventueel Gmail). Dat is iets waar ik nu nog naar zoek. Als je dan snel wilt overstappen van aanbieder, wil je wel relatief eenvoudig mail kunnen terugzetten...

Verwijderd

Ik hou van archiveren, dus heb maar een klein deel in 'actief' wat ik 'map' van mijn
IMAP (Gmail) account, rest gaat via MailStore, mocht het misgaan heb ik dus én
altijd een archief en hoef ik geen grote stappen te maken met het maken van een
.PST als ik dat weer moet importeren IN een andere IMAP-provider.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 18:03 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wel toepasselijk: Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/email_address/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/email_address/2.jpg

Wat ik zou doen: Gewoon een domeintje nemen, je achternaam bijvoorbeeld. Kost ongeveer €4-€10 per jaar, afhankelijk van de registrar.
Dan gewoon Google Apps for your Domain nemen (gratis) en je hebt zeg maar Gmail met je eigen emailadres (geen @gmail.com dus!)
Franko P. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:24:

Dan ben ik er in principe al of niet?

Imo is het dan een kwestie van domeinnaam aanmaken, email alias aanmaken en gaan. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Jep, dat is het zo ongeveer. Maar als je voor Google Apps gaat kun je die €2 per maand schrappen. Dan betaal je dus enkel voor de domeinnaam (€8 per jaar bij Flexwebhosting)

[ Voor 56% gewijzigd door Compizfox op 21-07-2011 18:14 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zou sowieso een eigen domein nemen los van wat voor oplossing je verder kiest. Dat raad ik iedereen aan. Met je eigen domein kun je de rest van je leven hetzelfde e-mail adres blijven gebruiken los van waar je mail staat opgeslagen.

Je mail opslaan op een gratis dienst zou ik nooit doen. Gratis is maar zelden echt gratis. Als je niet betaald ben je deel van het product. Verder heb je geen poot om op te staan bij conflicten. Zodra je wel iets betaald heb je als consument een hoop wettelijke bescherming.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Franko P.
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:24:
Ik zou sowieso een eigen domein nemen los van wat voor oplossing je verder kiest. Dat raad ik iedereen aan. Met je eigen domein kun je de rest van je leven hetzelfde e-mail adres blijven gebruiken los van waar je mail staat opgeslagen.

Je mail opslaan op een gratis dienst zou ik nooit doen. Gratis is maar zelden echt gratis. Als je niet betaald ben je deel van het product. Verder heb je geen poot om op te staan bij conflicten. Zodra je wel iets betaald heb je als consument een hoop wettelijke bescherming.
Ik ben inmiddels ook tot deze conclusie gekomen. Alleen nog uit zien te vinden waar ik dat het beste kan doen.
In dit topic staan genoeg suggesties in ieder geval, dus dat gaat goedkomen.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 21:19
Ik gebruik Google Apps standaard. Werkt prima. Eigen domein dus als ik Apps ooit zat ben pak ik de boel op en dan verhuis ik het.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ruyckske schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:14:
Bespreek jou setup dan eens, ik ben zeker dat er mensen in geïnteresseerd zijn.
Ik zal deze handschoen maar eens oprapen.

Mijn mail-setup draait rond m'n IMAP-server. Die IMAP-server is een virtuele machine op mijn thuis-server. Er draait ook een SMTP-server om inkomende mail te accepteren. Daarnaast heb ik nog een tweede SMTP-server op een VPS ergens buiten de deur die ik als reserve gebruik mocht mijn verbinding thuis uitvallen. Die doet niks anders dan mail opvangen en doorsturen.
Verder draai ik fetchmail op de mailserver om mail te downloaden uit de verschillende mailboxen die heb. Die mail wordt vervolgens lokaal aan mijn SMTP-server gegeven.

Die SMTP-server is gekoppeld aan spamassasin om spam buiten de deur te houden.
Als de mail voorbij spamassasin komt wordt hij gefiltered met door Sieve. Het leuke van Sieve is dat het een heuse standaard is die door verschillende mailclients wordt ondersteund. Je kan dus gewoon vanaf je desktop mailfilters instellen die toch op je server worden gedraaid zonder dat je vast zit aan 1 bepaalde mailserver of mailclient.

Aangezien ik IMAP heb kan ik zo'n beetje iedere mailclient gebruiken om m'n mail te lezen.
Daarnaast draai ik RoundCube Webmail zodat ik ook m'n mail kan lezen via een browser. Handig als je op een 'vreemde' computer werkt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

WoC schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:56:
[...]
Klein zijspoortje, maar wel passend in de discussie over een goede, betrouwbare oplossing voor privé email: wat zijn goede methoden om een backup (liefst automatisch per ingesteld tijdsvak) te maken je Google Apps mail (of eventueel Gmail). Dat is iets waar ik nu nog naar zoek. Als je dan snel wilt overstappen van aanbieder, wil je wel relatief eenvoudig mail kunnen terugzetten...
Voor storingen maakt Google eigenlijk al backups en dat gaat bijna nooit fout. Om er niet afhankelijk van te zijn zou het al voldoende zijn een lokale kopie van je mail te hebben (dus toch poppen, ook al gebruik je de webinterface). Maar zelf gebruik ik Google Backup, dan worden via imap alle berichten en labels binnengehaald.

Als je het automatisch wilt laten doen zonder er geld/tijd in te investeren zou je ook via hotmail je gmail kunnen poppen (of andersom).

Een eigen server heb ik ook ooit gehad met spam en virusfiltering. Leuk om mee te spelen, maar sinds Google Apps heb ik er echt geen behoefte meer aan.

/▌

• WoC
  • Niet online

WoC

Marzman schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:40:
[...]
Voor storingen maakt Google eigenlijk al backups en dat gaat bijna nooit fout. Om er niet afhankelijk van te zijn zou het al voldoende zijn een lokale kopie van je mail te hebben (dus toch poppen, ook al gebruik je de webinterface). Maar zelf gebruik ik Google Backup, dan worden via imap alle berichten en labels binnengehaald.

Als je het automatisch wilt laten doen zonder er geld/tijd in te investeren zou je ook via hotmail je gmail kunnen poppen (of andersom).

Een eigen server heb ik ook ooit gehad met spam en virusfiltering. Leuk om mee te spelen, maar sinds Google Apps heb ik er echt geen behoefte meer aan.
Dank voor je reactie. Ik weet dat Google de boel eigenlijk wel goed voor elkaar heeft, maar ik wil gewoon een eigen "off-site" backup hebben, just in case.

Ik gebruik nu af en toe MozBackup om mijn Gmail uit Thunderbird te backuppen. Ik zal eens kijken naar dat Google Backup en het eerder genoemde MailStore. Dat poppen van Google Mail is niet ideaal. Mijn lokale Windows "servertje" met hMailserver laat ik dat nu al doen. Sent-items en label-indeling komen helaas niet mee...
Pagina: 1 2 Laatste