APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Doe maar IMAP-penMarzman schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:40:
[...]
Voor storingen maakt Google eigenlijk al backups en dat gaat bijna nooit fout. Om er niet afhankelijk van te zijn zou het al voldoende zijn een lokale kopie van je mail te hebben (dus toch poppen, ook al gebruik je de webinterface).
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Als je het goed instelt wel, maar volgens mij doen niet alle imapclients "alle mail" lokaal bewaren. Ook heb je een extra risico dat als Google een keer een fuckup maakt en je mail is weg dat je offline mail ook weg is voor je het door hebtCompizfox schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Doe maar IMAP-penDan wordt alles tenminste netjes gesynchroniseerd.
Voornamelijk om je niet afhankelijk te maken van Google. Als Google morgen zegt "IMAP en POP3 werkt alleen nog op de premium accounts" dan ben je te laat. Als je er vertrouwen in hebt dat dit niet gebeurd hoef je het niet te doen, maar ik heb het bij Microsoft met Hotmail zien gebeuren. Dat werd steeds kreupeler gemaakt tot Gmail kwam, Microsoft wakker werd en Hotmail weer op is gaan pimpen.tHe_BiNk schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:V03:
[...]
De vraag is waarom wil je überhaupt je gmail backupen? Ik zie totaal het nut er niet van in. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zijn gmail (google apps mail) kwijt was door toedoen van Google. Als je wilt overstappen dan trek je de mail er zo uit, dat is geen probleem. Als je bij Google blijft waarom backupen? Toen ik nog thunderbird gebruikte jaren geleden was backupen wel verstandig, sinds het in de cloud van Google staat kijk ik er niet meer naar om. Voor MKB is het ideaal.
En inderdaad als je verbinding er even uitligt, maar dan kan ik het ook nog wel op mijn telefoon bekijken (of als Gmail er uit ligt de berichten in mijn inbox in elk geval op mijn telefoon)
[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 22-07-2011 13:59 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Naja, dat is dus gewoon een kwestie van instellen. Thunderbird kan het iig.Marzman schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:55:
[...]
Als je het goed instelt wel, maar volgens mij doen niet alle imapclients "alle mail" lokaal bewaren.
Die kans lijkt me toch niet zo erg groot. En IMAP is echt geweldig als je je mail bekijkt om meerdere computers/apparaten. Als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon een bepaald mailtje verwijder via de HTC mail client, dan is-ie ook weg op mijn PC (Thunderbird)Ook heb je een extra risico dat als Google een keer een fuckup maakt en je mail is weg dat je offline mail ook weg is voor je het door hebtDaarom doe ik liever poppen of Google Backup (gebruikt ook imap), ook al mis je dan de labels.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dit topic gaat over "betrouwbare" privé e-mail. Backup lijkt me dan een passend onderwerp. Google heeft in het verleden al eens problemen gehad. Zover ik weet hebben ze dit keurig opgelost, hulde. Maar ik wil gewoon een backup hebben als het wel een keer fout gaat en daarom stel ik hier de vraag hoe anderen dat doen. Mail is tegenwoordig zo belangrijk, als daar data van verloren gaat, dan kan dat vervelende gevolgen hebben. Iedereen maakt daar een eigen afweging natuurlijk, jouw standpunt lijkt me duidelijktHe_BiNk schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:03:
[...]
De vraag is waarom wil je überhaupt je gmail backupen? Ik zie totaal het nut er niet van in. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zijn gmail (google apps mail) kwijt was door toedoen van Google. Als je wilt overstappen dan trek je de mail er zo uit, dat is geen probleem. Als je bij Google blijft waarom backupen? Toen ik nog thunderbird gebruikte jaren geleden was backupen wel verstandig, sinds het in de cloud van Google staat kijk ik er niet meer naar om. Voor MKB is het ideaal.
Al mijn mail staat ook "in the cloud" en Thunderbird is op mijn workstation gewoon ideaal om het bij elkaar te brengen en om geen verschillende webinterfaces te gebruiken. Een backup vanuit TB is dan een mogelijkheid. TB slaat de mail ook lokaal op. Maar zoals eerder gezegd, als er iets fout gaat, dan synct hij de boel met bijvoorbeeld een lege mailbox.
Voor het MKB lijkt me Google Apps ideaal, zelfs voor grote bedrijven. Ik weet alleen niet in hoeverre in de SLA garantie voor data of backups wordt gegeven? Daar zou ik me dan wel in verdiepen. Ik focus me hier op de privé oplossingen zoals Gmail en Google Apps "personal".
Bij mij ook, ik noemde poppen puur voor het hebben van de mail. Ik heb het een tijdje zo gedaan maar gebruik gewoon de webinterface. Daarvoor gebruikte ik Thunderbird met Imap maar de webinterface werkt eigenlijk beter (zoeken is super, labels zijn super en het werkt op elke PC) en mijn telefoon idd.Compizfox schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:20:
[...]
Naja, dat is dus gewoon een kwestie van instellen. Thunderbird kan het iig.
[...]
Die kans lijkt me toch niet zo erg groot. En IMAP is echt geweldig als je je mail bekijkt om meerdere computers/apparaten. Als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon een bepaald mailtje verwijder via de HTC mail client, dan is-ie ook weg op mijn PC (Thunderbird)
/▌
Voor grote problemen hebben we de computer
tharkun schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:30:
Een tijdje geleden kwam ik http://www.zoho.com/ tegen. Aangezien ik tevreden ben met gmail heb ik er niet verder naar gekeken. Maar het ziet er veelbelovend uit
Die stem
/▌
.
Het privacy aspect zou hem wel kunnen zitten in de Amerikaanse regering. Maar dat zelfde probleem heb je met Skype en elke ander Amerikaans product voor communicatie. Bovendien is de Nederlandse regering ook meester in het aftappen van communicatie.
/▌
.
Ik vul het alleen even aan omdat dit het eerste is waar mensen altijd aan denken bij Gmail. Een kleine host valt ook wat voor te zeggen, persoonlijk vraag ik me af of dan je privacy beter gewaarborgt is (maar ieder zijn ding), en je kan natuurlijk kiezen voor offline opslag ipv alles in de cloud op te slaan (dat heeft ook allebei weer zijn voor en nadelen, ook mbt privacy).
/▌
Dat is idd een probleem. Maar niet onoverkomelijk. Zoals je zelf zegt heb je gewoon een uitwijklocatie nodig, en/of een backup, of een vorm van redundantie.Tsurany schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:45:
Het probleem met zelf hosten is dat de betrouwbaarheid meestal niet gegarandeerd kan worden. Wat als je op vakantie bent en je server gaat plat? Dan moet je al een uitwijklocatie hebben, gaat dat om een of andere reden niet goed kan je een vakantie lang onbereikbaar zijn. Dat is voor mij het grootste punt om niet zelf te gaan hosten.
Mail (imap en smtp) heb ik thuis draaien, met mijn eigen domeinnaam. Daarvoor heb ik FreeBSD met Jails ingericht, draaiend op een ZFS RAID-Z pool met 3 schijven. Elke jail zijn eigen ZFS filesystem. Postfix en dovecot (met greylisting, spamfilter en AV) draaien in 1 jail en wordt uurlijks gesnapshot. 2-de jail draait roundcube webmail en staat zo ingesteld dat ik met meerdere email accounts, ook van verschillende domeinnamen, mail kan uitlezen. Zo hoef ik niet elke keer naar een andere webmail adres. (luiheid rulez
Als mijn internet eruit ligt, of mijn server om wat voor reden dan ook niet bereikbaar is, dan wordt de mail opgevangen op een 2-de server (in een datacenter). Deze 2-de server wacht netjes tot mijn thuis server weer up is en stuurt vervolgens alles door. Alle mail die tijdens de storing gestuurd is komt dan gewoon alsnog netjes binnen.
Geen last van reclame, of andere afhankelijkheden. En mijn mail is zo ook echt van mij
[ Voor 3% gewijzigd door d1ng op 03-09-2011 16:44 ]
Ik heb een vergelijkbare setup, alleen niet met ZFS oid. Mijn bakje thuis is simpel, gaat ie stuk dan gaat ie stukd1ng schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:42:
[...]
Dat is idd een probleem. Maar niet onoverkomelijk. Zoals je zelf zegt heb je gewoon een uitwijklocatie nodig, en/of een backup, of een vorm van redundantie.
Mail (imap en smtp) heb ik thuis draaien, met mijn eigen domeinnaam. Daarvoor heb ik FreeBSD met Jails ingericht, draaiend op een ZFS RAID-Z pool met 3 schijven. Elke jail zijn eigen ZFS filesystem. Postfix en dovecot (met greylisting, spamfilter en AV) draaien in 1 jail en wordt uurlijks gesnapshot. 2-de jail draait roundcube webmail en staat zo ingesteld dat ik met meerdere email accounts, ook van verschillende domeinnamen, mail kan uitlezen. Zo hoef ik niet elke keer naar een andere webmail adres. (luiheid rulez)
Als mijn internet eruit ligt, of mijn server om wat voor reden dan ook niet bereikbaar is, dan wordt de mail opgevangen op een 2-de server (in een datacenter). Deze 2-de server wacht netjes tot mijn thuis server weer up is en stuurt vervolgens alles door. Alle mail die tijdens de storing gestuurd is komt dan gewoon alsnog netjes binnen.
Geen last van reclame, of andere afhankelijkheden. En mijn mail is zo ook echt van mij
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '