Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 20:26

AzzKickah

06-CENSORED

MindStorm schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:06:
[...]

Dat laatste gebeurt dus wel, voor jou verandert er niets, ze kunnen/zullen niet de tarieven van jouw lopende contract aanpassen. Bij een nieuw abonnement of verlenging van je huidige abonnement gebeurt dat wel, maar voor jou is dat dus nog wel even weg.
Is dat echt zo? Ik hoor hier om me heen namelijk mensen heel stellig beweren dat KPN mij ook gewoon die prijzen door de strot kan duwen en mij daarbij de keus geven: die prijzen slikken of kosteloos ontbinden.

Daar hoopte ik hier duidelijkheid over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
AzzKickah schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:
OK, dus.

Ik begin Juni mijn abbo verlengt bij Hi met daarbij een Samsung S2. Ik heb het toestel nu een kleine 2 maand.
Het abbo is voor 2 jaar.

Wat gaat dit nu betekenen voor mij?
Ik ga niet, ik herhaal: NIET mee in deze prijzen-idioterie. Ik ga geen 37,50 euro betalen voor 250MB en slechts 100 lousy smsjes (man ik moet er bijna om lachen). Dan heb ik nog liever geen internet op m'n mobiel, ook al kan ik daar zowat 'niet meer zonder'.

Betekent dit dus dat ik op 5 september mijn contract kostenloos kan gaan ontbinden en dat ik m'n S2 moet inleveren?
Of blijven voor mij de huidige prijzen gelden tot het eind van mijn contract?

Dat laatste lijkt me eigenlijk sterk.
Maar dan wil ik dus geld terug van KPN. Want ik moet dan mijn S2 inleveren waar ik dan al wel 4 maanden voor heb betaald. Dus dat geld wil ik dan terug.

Hoe gaat dit straks?!
Het enige wat jij moet is een zorgverzekering hebben, belasting betalen en tot je 18e leerplichtig. Voor de rest mag je zelf bepalen wat je doet. Als jij een contract hebt behoudt je het oude contract tot dat jij vernieuwt of opzegt. Als KPN zegt dat internet 99 euro per megabyte is dan mogen ze dat prima doen, jij hoeft het product niet te kopen.

De voorwaarden worden los ingevoerd en is geen wijziging voor huidige contracten dus betekent geen kosteloze opzegging van huidige contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK, duidelijk :)

Dan hoef ik me de komende 22 maanden dus nog geen zorgen te maken :)
Fieuw! Net op tijd verlengd dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-08 19:28
Bullet NL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:45:
KPN heeft dit vergeten te vertellen tijdens de persconf.....

[...info over uploadsnelheden...]

bron www.webwereld.nl
Damn, nu besef ik pas hoe ongelooflijk laag die uploadsnelheid van 0,1 Mbps van Hi Web is. Dat doen ze opzettelijk om Skypen onmogelijk te maken. Op deze manier betaal je, wanneer je wil Skypen, indirect daar toch meer voor omdat je een duurdere abonnementsvorm moet afnemen, namelijk het peperdure Hi Messasging. Dat vind ik een nog smerigere truc dan klanten laten bijbetalen voor het gebruik van bepaalde diensten zoals Skype.

Eerlijk is eerlijk: hier heeft Nederland ook wel om gevraagd. Toen KPN met het idee kwam om voor bepaalde diensten extra geld te vragen was het land te klein. 'Dan maar zo' moeten ze gedacht hebben. Maar het is en blijft afzetterij van de bovenste plank.

Voor 300 minuten en 1250 mb data betaal ik nu bij Hi € 33 per maand. Wil ik die 300 belminuten en mobiel internet behouden, dan betaal ik voor een Hi Web abonnement € 45. Wil ik mijn datalimiet van 1250 mb behouden, dan ben ik € 60 kwijt voor een Hi Messaging abonnement (en dan nog ga ik er 50 mb op achteruit). En dan willen ze dat ik bij hun ga verlengen? Dacht het niet, ik laat mijn huidige contract lekker doorlopen of ik stap nog snel over op een goede simonly aanbieder, voordat die door KPN, Vodafone en T-Mobile gedwongen worden hun tarieven ook te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat ik grappig vind aan dit verhaal is dat ze hun verdienmodel hebben aangepast zodat ze nog steeds 'genoeg' inkomsten hebben, inclusief belachelijk lage upload snelheden etc.

echter, voor WhatsApp boeit het niet om 100kB/s of 10 Mb/s te hebben. dat textberichtje komt er toch wel.

Het gebruik van dit soort programma's wordt op deze manier niet minder.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wil vragen aan de mensen die bijvoorbeeld voorbeelden aanhalen over de UK en Denemarken, speelt dit verhaal ook helemaal niet in die landen? Wij horen hier al een jaar morrende providers dat het dataverbruik de pan uit rijst en data limieten die steeds nauwer worden. Zijn er in die landen niet dezelfde tekenen?

Dit omdat het namelijk belachelijk is dat dit in Nederland moet gebeuren. Met zo'n klein land is het relatief gemakkelijk om overal bereik te kunnen creëren. In een groter land met een lagere bevolkingsdichtheid heb je veel meer masten nodig om de afstanden te overbruggen, en er zitten minder klanten op dat netwerk. In Nederland kunnen ze gewoon de bestaande masten opvoeren als het dataverbruik omhoog gaat (Grapjes over Smilde daargelaten), of zit ik nu ongeinformeerde lulkoek te verklaren?

Als Vodafone en T-mobile hier snel mee volgen, dan kan de OPTA zich misschien even achter de oren krabben over hoe de concurrentie in de mobiele markt gesteld is. De Netneutraliteit wet is leuk, maar dit soort 'interventies' vergallen wel de markt en creëren dit soort zwartgallige scenarios. Dezelfde overheid die de concurrentie smoort door tegelijkertijd belachelijk hoge prijzen voor de frequenties te vragen. Als Rutte voor zijn idealen staat dan zou hij bij de volgende veiling wellicht een nieuwe speler mogelijk moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:01:
Wat ik wil vragen aan de mensen die bijvoorbeeld voorbeelden aanhalen over de UK en Denemarken, speelt dit verhaal ook helemaal niet in die landen? Wij horen hier al een jaar morrende providers dat het dataverbruik de pan uit rijst en data limieten die steeds nauwer worden. Zijn er in die landen niet dezelfde tekenen?
Als het daar een probleem zou zijn, waarom geeft een Deense provider dan een abonnement met een datalimiet van 15GB af voor €47? Daarnaast nog gratis sms en mms, en 18 uur gesprekstijd.

Blijkbaar is daar dus geen enkel probleem. Als het een probleem zou zijn, zou er nooit een abonnement met databundel van 15GB gemaakt zijn, maar eerder een fup.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 21-07-2011 12:05 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom is het daar dan allemaal zo Walhalla en horen wij al een jaar dat het hier allemaal niet te betalen zou zijn. Ik bedoel leuk en aardig, maar het verschil is megalomaan groot. De markten moeten dan wel dusdanig verschillend zijn om dit te rechtvaardigen. Meer non-smartphone gebruikers die veel bellen bijv, of minder Whatsapp/Skype om kosten te ontlopen.

Ik ga geen speculaties doen over 'zeer winstgerichte' businessmodellen, maar als je de datalimieten van de nieuwe abbonementen zo bekijkt zit het hem vooral in de infrastructuur die in NL wellicht niet toereikend is, en providers die eerder de consumenten willen afknijpen en het dataverbruik verminderen, dan dat ze meer infrastructuur bouwen. Want het dataverbruik zal hierdoor zeker om laag gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:21
Ik denk dat de Nederlandse providers 3-5 jaar geleden niet genoeg toekomstgericht hebben geïnvesteerd, maar zijn doorgegaan op oude voet
SMS en telefonie O+
Internet -> :? Zal wel niet zoveel worden.

Terwijl men in andere landen wel de verschuiving zag.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Het is tijd voor een nieuwe provider die wel snapt hoe het werkt en met goede prijzen een gigantisch marktaandeel van KPN, T-Mobile en Vodafone in 1x wegsnoept. Bam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

AzzKickah schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:49:
Het is tijd voor een nieuwe provider die wel snapt hoe het werkt en met goede prijzen een gigantisch marktaandeel van KPN, T-Mobile en Vodafone in 1x wegsnoept. Bam.
Is het niet zo dat Tele2 en de combi Ziggo/UPC binnen een jaar hun eigen netwerken moeten hebben opgezet naar aanleiding van de 2.6 GHz veiling van vorig jaar.

"Een voorwaarde van de 2,6 GHz-veiling is dat het bedrijf zijn lte-netwerk binnen twee jaar commercieel moet exploiteren in een gebied van tenminste tachtig vierkante kilometer." Bron: http://www.computable.nl/...rverdelen-frequentie.html

Toegegeven, tachtig vierkante kilometer is niet erg groot maar als er een begin is gemaakt kan de uitrol bij succes verbreedt worden. Zeker omdat Ziggo en UPC sinds kort al mobiel internet aan het aanbieden zijn (via de netwerken van KPN en Vodafone). Hierdoor zouden ze in theorie een abbonement kunnen lanceren waarbij je binnen de gebieden waar ze zelf dekking hebben op LTE zit en daarbuiten via de andere netwerken zit.

Op deze manier zijn er tenminste straks wel weer minimaal vijf netwerken in de lucht zoals dit 'vroeger' ook was voordat Telfort en Orange werden opgeslokt door KPN en T-Mobile

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:31

Shabbaman

Got love?

TomAtTweakers schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:
Eerlijk is eerlijk: hier heeft Nederland ook wel om gevraagd. Toen KPN met het idee kwam om voor bepaalde diensten extra geld te vragen was het land te klein.
Het is nou ook weer niet zo dat netneutraliteit alleen in Nederland aandacht krijgt hoor...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Laatst online: 25-07 13:12
Vodafone wordt ook veel duurder. Tarievenbladen net binnen. Vanavond meer info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 03-08 19:28
Goh, het was te verwachten. Wat toevallig toch weer. Maar van kartelvorming is zogenaamd geen sprake hoor! Straks komt T-Mobile er nog bij en kort daarna worden de virituele en sim only aanbieders simpelweg gedwongen hun tarieven ook te verhogen.

Afzetters zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Gelukkig heb ik deze maand verlengt en kan ik dus nog even vooruit met de huidige voorwaarden. Ik ben nu €30/maand kwijt bij KPN en als ik straks iets vergelijkbaars wil hebben, het gaat me vooral om data, dan ben ik straks €50/maand kwijt. Not gonna happen. Mocht het straks zover komen dan neem ik het goedkoopste prepaid pakket en dan ga ik wel alleen WiFi-en.

Ik ben overigens ook wel benieuwd wat dit straks met de smartphoneverkoop gaat doen. Subsidies worden minder en daarnaast worden de nuttige abonnementen fors duurder. Zal dit niet voor volledige instorting zorgen van de verkoop? Gaat iedereen weer terug naar de dumbphones? Ik ben erg gehecht/verslaafd aan de smartphone maar het moet wel betaalbaar blijven. :|

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 19:13
Ik zit zelf bij Simyo, even snel de alg.voorw. erop nagelezen:

1:16 WIJZIGING VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
1 Simyo is gerechtigd een beding van de overeenkomst, waaronder de Algemene Voorwaarden
en tarieven, te wijzigen.
2 Behoudens het gestelde in het vierde lid gelden dergelijke wijzigingen ook ten aanzien van
reeds bestaande overeenkomsten waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn
verklaard, tenzij Simyo aangeeft dat dat niet het geval is.
3 De wijzigingen treden vier weken na de bekendmaking, of op een latere datum in de
bekendmaking vermeld, in werking, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist, die alsdan
wordt toegepast.

Ze kunnen de prijzen dus eenvoudig verhogen, maandelijks dus.
Misschien toch maar snel een 2jarig sim-only ergens afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Ik betaal gelukkig nog anderhalf jaar €13,50 voor m'n Sim-Only incl. extra snel bij Hi. Die minuten en smsjes gebruik ik niet zo bizar veel, skype overigens al helemaal niet.

Het hele gezeik over VOIP gebruiken via de huidige datapaketten slaat overigens ook nergens op. In mijn omgeving ken ik niemand die (behalve de mensen die één keer laten zien, moet je zien wat ik nu kan, maar het niet echt gebruiken) dit echt gebruikt. Daarnaast is een fair use policy die je niet over 1Gb laat gaan hier ook niet echt toereikend voor als je genoeg belt via VOIP om een dikke bundel te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 11:04
Skann schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:27:
Vodafone wordt ook veel duurder. Tarievenbladen net binnen. Vanavond meer info. :)
Ik ben benieuwd :)
Waar blijft de info?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
Nou, vanaf 1 augustus 2011 gaat Vodafone de abonnementen omgooien.

Het bellen abonnement gaat eruit. Er mag gekozen worden tussen Bel+Sms, Bel+Sms+Web en Bel+SMS+Web Smart.

Aansluitkosten gaan van €24,50 naar €30,-.

Bel+Sms:

De tarieven worden verhoogd. Voor de laagste aantal minuten (65) moet €15,- worden neergelegd.
Het hoogst aantal minuten kost €45,- (425 minuten).

Beltegoed is twee maanden geldig, met LAST IN FIRST OUT systeem. Beltegoed wordt per seconde afgerekend. Voor €9,50 kan er 200MB data worden ingekocht. Bij dit abonnement kan geen BlackBerry data worden genomen.

Buitenbundeltarief is €0,35 per minuut.

Bel+Sms+Web

De tarieven per maand zijn min of meer hetzelfde. Dit gaat een beetje worden zoals KPN doet. Bel+Sms+Web 100 blijft €26,50. Maar met 100 MB datalimiet. Deze vorm loopt tot 650 belminuten. Deze gaat €75 kosten. Elke abonnement omhoog wordt het datalimiet 50MB verhoogd.

Beltegoed is twee maanden geldig, met LAST IN FIRST OUT systeem. Beltegoed wordt per minuut berekend.
Bij dit abonnement is tethering en VOIP niet toegestaan, hier kunnen aparte Blox voor worden ingekocht. Prijzen hiervan zijn niet bekend.

Buitenbundeltarief is €0,30 per minuut.

BlackBerry gaat €7,50 per maand extra kosten.

Bel+Sms+Web Smart

Deze prijzen worden flink verhoogd.

Bel+Sms+Web 100 gaat hier €42,50 kosten, dit is nu €26,50. Het datalimiet gaat naar 500MB, dat is nu 250MB. Roaming vanuit de bundel, VOiP en SMSoiP wordt bij alle B+S+W Smart abonnementen toegestaan. Voor tethering moet nog een aparte bundel worden aangeschaft. Deze blox gaat €5,- kosten voor 200MB. Tevens krijg je bij dit abonnement 500SMSjes per maand gratis.

Betaling is per seconde. Buiten de bundel betaal je €0,35 per minuut en 7,5 cent per MB.

Roaming uit de bundel kan maximaal 60 dagen per jaar en alleen in de passport landen.

Blackberry kost €7,50 per maand extra.

Precieze prijzen per abonnement krijgen jullie nog wel te zien. ;)

De sim only's worden helemaal om te janken trouwens. Bel+Sms+Web 70 sim only gaat €19,95 kosten. Daarvoor krijg je 70 minuten/70SMS en 75MB data.

Wat ik opvallend vind, bij de nieuwe Blox types kan er een Chat blox worden gekocht voor een luttele €15,- per maand. Voor SIM only kost dit €22,50 per maand. In de salestool staat dat dit voor VOIP en MoIP is zoals Skype en Whatsapp. Maar dat is toegestaan bij bel+Sms+web Smart. 8)7 :?

Misschien belangrijk: de abonnementen voor iPhone en Sizz blijven ongewijzigd voorlopig!!

Edit: de 50% actie loopt deze maand nog. Deze gaat er af vanaf 1 augustus en je krijgt dan een 10tje korting ongeveer het eerste jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 11-08 19:13
Je zou er bijna een iPhone voor kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Per 1 augustus al. Dat is snel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dit wijst duidelijk op een prijskartel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-08 14:26

Archimond

Lopende Helpdesk

Helaas loopt mijn contract pas op 16 januari 2012 af.
Ik betaal nu 34 euro per maand voor 300 belminuten, 300sms en FUP internet van Hi.

Met al die verhogingen denk ik dat het voor sommige mensen zelfs voordeliger is om hun huidige abonnementen van 20 tot 35 euro per maand stilzwijgend laten verlengen of een nieuw mobiel met sim only + internet te nemen.

Wat ik mij afvraag, geldt het blokkeren van VOIP en Whatsapp ook voor de klanten die nog een oude contract hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Archimond op 21-07-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Skann schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:03:
Nou, vanaf 1 augustus 2011 gaat Vodafone de abonnementen omgooien.
Hoe kom je aan deze informatie?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
Bullet NL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:43:
[...]

Hoe kom je aan deze informatie?
Ik ben Vodafone dealer. ;) RoD heeft mijn sheets al, en is al bezig....

[ Voor 10% gewijzigd door Skann op 21-07-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Waarom moet je nou weer extra betalen voor tethering? :? Wat maakt het nou uit of ik die 200 mb op mn telefoon binnenhaal of op mn laptop

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vodafone verlaagt datalimieten bij nieuwe abo's

Daar verder over Voda (met dank aan Skann) :)

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 21-07-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nou, als dit de trend wordt ga ik terug naar prepaid en beperk ik het mobiel bellen zo veel mogelijk. Via voip kan ik bijna gratis de hele wereld rondbellen (doe ik toch al, maar dan doe ik dat wel wat meer).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net dat die databundel nog niet eens "stapelbaar" is ook, dus je kan voor 5 euro 250mb kopen maar niet voor 10 euro 500mb.

http://www.nu.nl/internet...-kpn-niet-stapelbaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Klopt, dit heb ik ook gelezen. Ik zou het overigens wel een vreemde zet vinden, kunnen ze meer verdienen aan een gebruiker en dan laten ze het niet toe. Ik denk eerder dat de gebruiker dan binnen z'n bundel probeert te blijven dan helemaal over zal stappen naar de duurdere abonnement variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Bullet NL schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:07:
Klopt, dit heb ik ook gelezen. Ik zou het overigens wel een vreemde zet vinden, kunnen ze meer verdienen aan een gebruiker en dan laten ze het niet toe. Ik denk eerder dat de gebruiker dan binnen z'n bundel probeert te blijven dan helemaal over zal stappen naar de duurdere abonnement variant.
Omdat ze meer verdienen als die groot gebruiker buiten zijn bundel gaat gebruiken.

Het lijkt wel of we met de moderne maffia te maken hebben hier.
Eerst iedereen verslaafd maken, met die goedkope abonnementjes. Als bijna iedereen over is op een smartfone ineens alles verhogen.
En vodafone maakt het wel heel bont met hun 15 euro extra voor VOIP diensten. Maar goed dat is een ander topic.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 27-06 16:52
Jongens ik heb een vraag zit nu bij mtv mobile en heb 1 jaar contract.
Ik heb een bundel van 300 minuten voor 39.50 en 1.5 Gigabyte internet
Kan ik na een jaar na mijn contract dit verlagen naar 32.50 en 180 minuten
Zonder dat mijn voorwaarde wijzigen
Ik wil die 1.5 GB natuurlijk houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

rjn27 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:15:
Jongens ik heb een vraag zit nu bij mtv mobile en heb 1 jaar contract.
Ik heb een bundel van 300 minuten voor 39.50 en 1.5 Gigabyte internet
Kan ik na een jaar na mijn contract dit verlagen naar 32.50 en 180 minuten
Zonder dat mijn voorwaarde wijzigen
Ik wil die 1.5 GB natuurlijk houden
Neen, bij een contract aanpassing ga je de nieuwe voorwaarden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 27-06 16:52
Bullet NL schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:47:
[...]

Neen, bij een contract aanpassing ga je de nieuwe voorwaarden krijgen.
Oke bedankt nou dan zie ik tegen die tijd wel wat het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:47:
Lees net dat die databundel nog niet eens "stapelbaar" is ook, dus je kan voor 5 euro 250mb kopen maar niet voor 10 euro 500mb.

http://www.nu.nl/internet...-kpn-niet-stapelbaar.html
Als je verder leest in dat artikel merk je dat het voor KPN-abonnees niet uitmaakt dat het niet stapelbaar is (het maakt wel uit voor Hi-abonnees). Bij de extra 250MB die je koopt voor 5 euro krijg je bij KPN ook een verlaagd buiten-bundeltrarief van 2ct per extra MB. 250 * 0.02 = 5 euro. Even duur als stapelen dus, behalve dat je zelfs goedkoper uit bent wanneer je niet precies meervouden van 250MB verbruikt.
Volgens het artikel betalen klanten met een Hi-abonnement overigens wel 10 cent voor elke megabyte buiten de bundel, ongeacht het extra 250mb-blok wat ze af kunnen nemen.

Voorbeeld bij verbruik 450MB met basisbundel van 100MB

+ hoge buiten-bundeltarief:
100 "gratis" + 350 * 10ct = €35,- extra

+ theoretische stapelbare extra databundels:
100 "gratis" + 2x250 * €5,- = €10,- extra

+ 1 extra databundel + lage buiten-bundeltarief:
100 "gratis" + 1x250 * €5,- + 100 * €0,02 = €7,- extra

+ 1 extra databundel + hoge buiten-bundeltarief (Hi-abonnement volgens nu.nl)
100 "gratis" + 1x250 * €5,- + 100 * €0,10 = €15,- extra

Het wordt dus weer flink puzzelen om de goedkoopste bundelcombinaties te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hars73 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:01:
Dat is bij KPN ook.. daar moet je bij die nieuwe abonnementen 5 euro extra betalen voor gebruik met een Blackberry.. Why?? Of ik nou met een Blackberry, een iPhone of een oude Nokia data verbruik, dat maakt toch allemaal niet uit?
Een Blackberry gebruikt geen gewone internetverbinding, een provider heeft daar extra apparatuur voor nodig en daarom zijn het apparte abonnementen. Anders zou je net zo goed een ander abo af kunnen sluiten natuurlijk, KPN gaat echt niet zeggen "dat mag niet met een BB". Het werkt gewoon niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

sub0kelvin schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:10:
[...]

Als je verder leest in dat artikel merk je dat het voor KPN-abonnees niet uitmaakt dat het niet stapelbaar is (het maakt wel uit voor Hi-abonnees). Bij de extra 250MB die je koopt voor 5 euro krijg je bij KPN ook een verlaagd buiten-bundeltrarief van 2ct per extra MB. 250 * 0.02 = 5 euro. Even duur als stapelen dus, behalve dat je zelfs goedkoper uit bent wanneer je niet precies meervouden van 250MB verbruikt.
Volgens het artikel betalen klanten met een Hi-abonnement overigens wel 10 cent voor elke megabyte buiten de bundel, ongeacht het extra 250mb-blok wat ze af kunnen nemen.

Voorbeeld bij verbruik 450MB met basisbundel van 100MB

+ hoge buiten-bundeltarief:
100 "gratis" + 350 * 10ct = €35,- extra

+ theoretische stapelbare extra databundels:
100 "gratis" + 2x250 * €5,- = €10,- extra

+ 1 extra databundel + lage buiten-bundeltarief:
100 "gratis" + 1x250 * €5,- + 100 * €0,02 = €7,- extra

+ 1 extra databundel + hoge buiten-bundeltarief (Hi-abonnement volgens nu.nl)
100 "gratis" + 1x250 * €5,- + 100 * €0,10 = €15,- extra

Het wordt dus weer flink puzzelen om de goedkoopste bundelcombinaties te vinden.
Dat wordt echt flink puzzelen ja... stelletje malloten bij die Telco's.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
tis toch maar goed dat ze "maar" 414 miljoen euro winst hebben gehaald over het 1e half jaar van 2011, (in plaas van de 433 miljoen die eerder verwacht was). kunnen we toch echt aan zien dat het slecht gaat met de kpn. misschien eens iets minder spelen op zakkenvullen, maar eens wat aan je netwerk doen zodat je klaar bent voor de toekomst! en als ze de grootverbruikers van data meer willen laten betalen oke, maar waarom zit alles dan vast aan belminuten/sms? rare gedachtengang bij die telco's

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 14:52

Flappiewappie

Hier nog meer

reyals schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:58:
tis toch maar goed dat ze "maar" 414 miljoen euro winst hebben gehaald over het 1e half jaar van 2011, (in plaas van de 433 miljoen die eerder verwacht was). kunnen we toch echt aan zien dat het slecht gaat met de kpn. misschien eens iets minder spelen op zakkenvullen, maar eens wat aan je netwerk doen zodat je klaar bent voor de toekomst! en als ze de grootverbruikers van data meer willen laten betalen oke, maar waarom zit alles dan vast aan belminuten/sms? rare gedachtengang bij die telco's
Wat een argument...

Als jij een jaar 43k verdient en het jaar daarop reken je ook op dit bedrag, en je verdient dan enkel 41k dan baal jij toch ook.

Of je het nodig hebt is een tweede, maar dit is gewoon hoe de hedendaagse economie in elkaar zit. Anders kun je beter maar ook weer je eigen eten gaan verbouwen....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

reyals schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:58:
De verminderde winst is een beginnende trend en als ze hun abonnementen niet veranderen slaat dit snel om in verlies. Nu hebben ze nog even 'speelruimte' om te zoeken naar een nieuw verdienmodel.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Las trouwens in het Brabants Dagblad dat ze de telefoons ook nog eens 50 euro duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

tiswat schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:39:
Las trouwens in het Brabants Dagblad dat ze de telefoons ook nog eens 50 euro duurder maken.
Nou volgens mij maken ze gewoon de korting erop 50 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:21

Sorcerer8472

Mens sana?

TomAtTweakers schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:
[...]

Damn, nu besef ik pas hoe ongelooflijk laag die uploadsnelheid van 0,1 Mbps van Hi Web is. Dat doen ze opzettelijk om Skypen onmogelijk te maken. Op deze manier betaal je, wanneer je wil Skypen, indirect daar toch meer voor omdat je een duurdere abonnementsvorm moet afnemen, namelijk het peperdure Hi Messasging. Dat vind ik een nog smerigere truc dan klanten laten bijbetalen voor het gebruik van bepaalde diensten zoals Skype.

Eerlijk is eerlijk: hier heeft Nederland ook wel om gevraagd. Toen KPN met het idee kwam om voor bepaalde diensten extra geld te vragen was het land te klein. 'Dan maar zo' moeten ze gedacht hebben. Maar het is en blijft afzetterij van de bovenste plank.
Ook leuk: foto's uploaden naar Facebook oid met KPN. Vaak sturen clients toch wel foto's van 1 a 2 MB, vanwege een beetje normale resolutie voor pc-gebruikers, maar met 0,1 Mbps duurt het uploaden van 1 Megabyte gewoon meer dan een minuut :')

Het leuke daarvan is dat dat (bij hetzelfde verbruik, waar ze natuurlijk niet op rekenen) véél meer signallingverkeer kost en een veel grotere belasting op het netwerk is. Liever in 1x die foto met 2 Mbps wegpushen dan dat dat traag met 0.1 Mbps gaat.

Het zou nog het mooist zijn als de snelheid per connectie langzaam omlaag zou worden geschroefd: dan kun je een flinke hoeveelheid data pushen in het begin maar dan wordt het na bijv. 5 seconden trager. Als je dat voor alle verkeer doet dan blijft netneutraliteit van kracht en dan gebruik je het netwerk optimaal.

Doe je het niet dan belast je je netwerk onnodig én frustreer je je klanten, ook al 'hebben ze hiervoor gekozen'. De extra belasting van het netwerk zullen zakelijke klanten niet op prijs stellen gok ik zo... want ik gok dat jeugdigen met een laag budget gewoon stug zullen doorgaan met uploaden van die Facebook-foto's, al duurt dat anderhalve minuut (bij 1 MByte). Ook zal voor hen absoluut niet duidelijk zijn dat ze die snelheid nodig hebben voor het uploaden van foto's. Ze snappen dat gewoon niet.

Het valt me trouwens nu pas op dat zowel KPN als Vodafone 'toevallig' allebei premium-abo's hebben met én sneller internet én onbeperkt SMS erin, dit naast het feit dat de tariefstructuren vrijwel gelijk zijn én buitenbundeltarieven nu schandalig hoog zijn bij veel abo's (35 cent per minuut!) ... lijkt toch wel een beetje op prijsafspraken... :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Misschien moet ik toch maar over naar de Duitse telecom (ik woon net over de grens in duitsland)
voor 10 euro een prepayd kaartje met voor 10 euro onbeperkt internet spreekt me toch wat meer aan.
op dit moment betaal ik bijna 30 euro per maand waarvan 10 euro voor het internet van T-mobile.
bellen en sms-en doe ik bijna nooit.
en zit erg vaak op wifi te internetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:11
Kan iemand mij vertellen of de sim-only abbo's van hi/kpn/vodafone/t-mobile etc ook zullen veranderen? (duurder gaan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-08 13:02

Saven

Administrator

ik werd gebeld voor een half jaar aanbieding ofzo kon ik precies hetzelfde houden wat ik nu had :') of zoiets. was maar half wakker :P

[ Voor 15% gewijzigd door Saven op 29-07-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:48:
Kan iemand mij vertellen of de sim-only abbo's van hi/kpn/vodafone/t-mobile etc ook zullen veranderen? (duurder gaan worden)
Je kan zelf de beschikbare data over de prijsverhogingen opzoeken. Op GoT verwachten we wel wat meer inzet dan wat je nu laat zien. Tevens gaat dit topic alleen over KPN en zijn dochterproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om over te stappen van Hi naar Simyo prepaid. Mijn zoons hebben het en het is gewoon 10 cent per minuut en 10 cent per sms en een maandbundel internet van 200 mb voor 10,-. (ben benieuwd of die tarieven ook omhoog gaan of zo blijven) Als je thuis op wifi zit en gewoon af en toe internet is dat genoeg. Geen bundel dus ook niet in de gaten houden of je buiten je bundel belt dat bevalt mij wel en de ene maand bellen ze weinig en de andere veel en dat maakt met dit niks uit. Maar dan moet je zelf wel een telefoon kopen dat is weer de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Zowel Simyo als jij mag je contract per maand aanpassen/opzeggen en het is te verwachten dat ook daar de tarieven omhoog zullen gaan, aangezien het een dochterbedrijf van KPN is. Het nare aan dat per maand is dus dat ze ineens van tarief kunnen veranderen en dan zit je met de gebakken peren als je een i-netabbo hebt afgesloten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:58:
Zowel Simyo als jij mag je contract per maand aanpassen/opzeggen en het is te verwachten dat ook daar de tarieven omhoog zullen gaan, aangezien het een dochterbedrijf van KPN is. Het nare aan dat per maand is dus dat ze ineens van tarief kunnen veranderen en dan zit je met de gebakken peren als je een i-netabbo hebt afgesloten.
Aan de andere kant kun je dan wel meteen een maand later overstappen als je de prijs te hoog vind. Ik ga waarschijnlijk ook naar SimYo, aangezien ik toch een 2de hands HTC Desire S voor een redelijke prijs kan krijgen, en als ze de prijzen echt flink omhoog gaan gooien stap ik gewoon over naar Ben of een andere provider die zn prijzen wel binnen de perken houd. Tot die tijd profiteren van het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:15:
Ik zit te denken om over te stappen van Hi naar Simyo prepaid. Mijn zoons hebben het en het is gewoon 0.10 cent per minuut en 0.10 cent per sms en een maandbundel internet van 200 mb voor 10,-.
Zo das goedkoop, dus 10 minuten bellen voor 1 cent? Je bedoelt neem ik aan 10 cent per minuut, wel zo handig om in dit soort topics een beetje helder de bedragen neer te zetten imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry is natuurlijk 10 cent :) Zal er voortaan op letten. (heb m'n eerdere bericht aangepast)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-08 22:33
Vraagje... ik heb een tijdje geleden een sim-only aangeschaft van KPN waarbij ik voor 7,50 per maand 'snel' internet ontvang (surf&mail extra snel).
Alleen ik lees nu in mijn contract "Je leven lang internet voor 7,50" :P

Betekend dit dan dat ik over 2 jaar mijn abonnement kan verlengen en internet op de huidige voorwaarde ook krijg voor 7,50 (dus het snellere 1Mbit internet van KPN + FUP) ?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 20:28

Yucko

One clown to rule them all !

Dubbel Fristie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:57:
Vraagje... ik heb een tijdje geleden een sim-only aangeschaft van KPN waarbij ik voor 7,50 per maand 'snel' internet ontvang (surf&mail extra snel).
Alleen ik lees nu in mijn contract "Je leven lang internet voor 7,50" :P

Betekend dit dan dat ik over 2 jaar mijn abonnement kan verlengen en internet op de huidige voorwaarde ook krijg voor 7,50 (dus het snellere 1Mbit internet van KPN + FUP) ?? :D
Nee, op het moment dat je verlengd ga je akkoord met de voorwaarden/prijzen zoals ze op dat moment zijn (je gaat een nieuwe overeenkomst aan voor een bepaalde tijd).

Als ik jou was zou ik je huidige abo zo lang mogelijk laten doorlopen. Nadeel is wel dat tegen de tijd dat je een nieuwe telefoon nodig hebt, dat je deze dan helemaal zelf mag betalen :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 11-08 22:33
Maar dan wel voor 7,50 ?? Anders klopt er niks van die actie...
En ik heb gelukkig nog een abonnement tot april 2013 (320min/sms + S&M extra snel) voor 25,50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 03:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Dubbel Fristie schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:53:
Maar dan wel voor 7,50 ?? Anders klopt er niks van die actie...
En ik heb gelukkig nog een abonnement tot april 2013 (320min/sms + S&M extra snel) voor 25,50 :)
Na de 'vaste periode' van in dit geval 2 jaar, wordt er per maand verlengd met (waarschijnlijk) een maand opzegtermijn voor beide partijen.

Als KPN ooit van dit abo af wil zullen ze je waarschijnlijk een aanbod doen. Pas daarna zullen ze je (na ruime aankondiging ws) afsluiten, maar dan heb je allang tijd gehad om elders een abo te zoeken.

Geen zorgen en niet verlengen als dat niet gunstig is dus :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 10:03
Ik heb even een vraag aangezien ik binnenkort een nieuwe telefoon ga aanschaffen.

Ik wil binnenkort de HTC Sensation of de Samsung Galaxy S2 aanschaffen. Hierbij kwam ik met toeval bij KPN. Deze adviseerde mij de toestel icm. een Personal Sim Smart abonnement aan te schaffen. Door hoog in te stappen zou mijn toestel prijs laag blijven. Aangezien nu een actie loopt dat de eerste 6maanden ieder maand maar 25 euro kost ongeacht de trede, leek dit mij wel een goede actie.

Alleen vraag ik mij het volgende af. Ik mag na 3 maanden de abonnement zonder extra kosten aanpassen. Ik wil dus naar 3 maanden naar de laagste trede van een Personal Sim Smart abonnement gaan. Mijn vraag is dan, indien ik dit aanpas. Valt de laagste trede dan onder destijds getekende voorwaarden of valt deze onder de nieuwe voorwaarden.

De medewerker die ik had gesproken was hier vrij vaag in. Hij zei dat ik dan mag kiezen onder de nieuwe of oude voorwaarden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakr
  • Laatst online: 25-07 10:17
PCMedic schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:23:
Ik heb even een vraag aangezien ik binnenkort een nieuwe telefoon ga aanschaffen.

Ik wil binnenkort de HTC Sensation of de Samsung Galaxy S2 aanschaffen. Hierbij kwam ik met toeval bij KPN. Deze adviseerde mij de toestel icm. een Personal Sim Smart abonnement aan te schaffen. Door hoog in te stappen zou mijn toestel prijs laag blijven. Aangezien nu een actie loopt dat de eerste 6maanden ieder maand maar 25 euro kost ongeacht de trede, leek dit mij wel een goede actie.

Alleen vraag ik mij het volgende af. Ik mag na 3 maanden de abonnement zonder extra kosten aanpassen. Ik wil dus naar 3 maanden naar de laagste trede van een Personal Sim Smart abonnement gaan. Mijn vraag is dan, indien ik dit aanpas. Valt de laagste trede dan onder destijds getekende voorwaarden of valt deze onder de nieuwe voorwaarden.

De medewerker die ik had gesproken was hier vrij vaag in. Hij zei dat ik dan mag kiezen onder de nieuwe of oude voorwaarden. :?
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in beide toestellen en heb zojuist contact gezocht met de klantenservice van KPN. De medewerkster wist mij te vermelden dat je inderdaad na 3 maanden kon verlagen zonder dat het actietarief wijzigt (€ 25). Tevens blijven de huidige voorwaarden behouden bij een verlaging van de abonnementsvorm, contracten die afgesloten worden vanaf 5 september krijgen te maken met de nieuwe voorwaarden.

Dit is op deze manier een zeer interessante optie, ik twijfelde eerst nog door de aanbieding van T-Mobile op Studentmobiel.nl, maar gezien de dekkingsgraad (3G) blijf ik waarschijnlijk toch gebruik maken van het vertrouwde KPN netwerk.

Wanneer je instapt voor 2-jaar met 1500 min/sms kost het toestel slechts 39,95, vervolgens kun je na 6 maanden het abonnement wijzigen naar 100 min/sms (€ 25). Aangezien de eerste 6 maanden de actie geldt van € 25.

Overigens wel het vermelden waard dat op sites als GSMeasy.nl en GSMWeb.nl niets hoeft te worden bijbetaald voor het toestel bij de 450 min/sms, terwijl je op de officiële site van KPN standaard 39,95 betaald bij welk tarievenplan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 10:03
Tweakr schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:07:
[...]

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in beide toestellen en heb zojuist contact gezocht met de klantenservice van KPN. De medewerkster wist mij te vermelden dat je inderdaad na 3 maanden kon verlagen zonder dat het actietarief wijzigt (€ 25). Tevens blijven de huidige voorwaarden behouden bij een verlaging van de abonnementsvorm, contracten die afgesloten worden vanaf 5 september krijgen te maken met de nieuwe voorwaarden.

Dit is op deze manier een zeer interessante optie, ik twijfelde eerst nog door de aanbieding van T-Mobile op Studentmobiel.nl, maar gezien de dekkingsgraad (3G) blijf ik waarschijnlijk toch gebruik maken van het vertrouwde KPN netwerk.

Wanneer je instapt voor 2-jaar met 1500 min/sms kost het toestel slechts 39,95, vervolgens kun je na 6 maanden het abonnement wijzigen naar 100 min/sms (€ 25). Aangezien de eerste 6 maanden de actie geldt van € 25.

Overigens wel het vermelden waard dat op sites als GSMeasy.nl en GSMWeb.nl niets hoeft te worden bijbetaald voor het toestel bij de 450 min/sms, terwijl je op de officiële site van KPN standaard 39,95 betaald bij welk tarievenplan ook.
Dat je bij KPN standaard nog 39.95 erbij moet betalen voor de toestel was mij bekend. ;)
Alleen bekijk ik het zo. Voor die 39.95 kan ik wel mijn gal uitspuien tegen een winkelmedewerker wanneer er iets fouts gaat ipv een telefoonmedewerker :P
Pagina: 1 2 Laatste