Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Internetters duurder uit bij KPN
Telecombedrijf KPN heeft nieuwe abonnementsvormen geïntroduceerd. Mensen die veel internetten op de mobiele telefoon zijn een stuk duurder uit dan voorheen.

Het nieuwe abonnementensysteem is in drie niveaus verdeeld. Het Bel-SMS-abonnement is bedoeld voor mensen die alleen bellen en sms'en en dus weinig tot geen gebruik van mobiel internet maken. Het goedkoopste abonnement op dit niveau kost €20 per maand voor 100 belminuten of sms'jes. Dat kan oplopen tot €65 per maand voor 650 minuten/sms'jes.

Het tweede niveau, Bel-SMS-Web, is voor mensen die af en toe internetten. Hierbij is de snelheid vastgezet op 2 megabit per seconde voor downloaden en 0,1Mb/s voor uploaden. Het goedkoopste Bel-SMS-Web-abonnement kost €30 per maand en is goed voor 100 belminuten/sms'jes en heeft een datalimiet van 100 megabyte. Het duurste abonnement op dit niveau kost €150 en biedt 1.500 minuten/sms'jes en 1.750MB.

Bel-SMS-WebXL, het hoogste niveau, biedt snelheden van 7,2Mb/s voor downloaden en 2,0Mb/s voor uploaden. Het goedkoopste abonnement hierin kost €35 per maand voor 150 minuten/sms'jes en een datalimiet van 250MB. De hevige internetters kunnen het duurste abonnement kiezen waarbij €152,50 per maand betaald moet worden. Hiervoor krijgen klanten 1.500 minuten/sms'jes en 2.000MB.

Ook bij dochtermerk Hi wordt een soortgelijke structuur met drie niveaus geïntroduceerd. Hierbij ligt de nadruk echter op het versturen van berichten zoals sms'jes en niet zozeer op internetgebruik. De prijzen lopen bij Hi van €17,50 tot €157,50 per maand.

Opvallend is dat de nieuwe abonnementen geen ruimte bieden voor klanten die weinig bellen en sms'en, maar wel veel internetten. Zij zitten vast aan de duurdere abonnementen met veel belminuten die zij mogelijk nooit gebruiken.

KPN benadrukt dat huidige klanten hun bestaande abonnementen blijven houden. De nieuwe abonnementsstructuur geldt voorlopig alleen voor nieuwe klanten.
bron: http://www.telegraaf.nl/d..._uit_bij_KPN__.html?p=2,2

Gaat dit de nieuwe standaard worden?
Internet koppelen aan de bel/sms bundel.
Zo kan iemand die weinig belt of smst nooit een hoog data limiet krijgen.
Nu ga je eigenlijk in 1 stap weer een paar jaar terug in de tijd.
Geen weldenkend persoon gaat natuurlijk 150 euro betalen voor een datalimiet van 1.750, tenzij je ook je bij behorende belbundel gebruikt.

[ Voor 2% gewijzigd door madmaus op 19-07-2011 10:55 . Reden: bron toegevoegd ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoveel verschil die XL variant niet van mijn huidige vodafone maandtarief, ik heb dan wel een 1GB limiet.

Maarja, logische stap en ik zie T-mobile/Vodafone nog wel volgen, ze verdienen minder met SMS/telefoon, dus halen ze dat wel weer uit internet ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Ook Tweakers heeft een artikel online staan betreffende deze KPN stap: nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Naar mijn mening is deze prijsstijging buitenproportioneel, het lukt de KPN qua techniek en netwerk onderhoud en het inkopen van internet MB's (simplistisch) een dergelijk prijsverhoging te rechtvaardigen.

Deze prijsstijging is dus vooral bedoelt om het verdien model van de KPN te verbeteren.
In mijn ogen maakt deze stap van de KPN alleen maar duidelijk dat ze in het verleden vorstelijk hebben verdient aan Bellen en Sms’en.... Het interneten moet nu instant worden gehouden met de zelfde hoge marges.

[ Voor 49% gewijzigd door Bullet NL op 19-07-2011 11:05 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even een linkje naar het artikel met een overzicht van de prijzen: nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Als de concurrenten niets doen (wat ik niet verwacht), dan stap ik na mijn abo (bij Hi) direct over. Ik ben niet van plan om zoveel te gaan betalen. Zeker mensen die vooral data willen, en niet zoveel om belminuten/smsjes geven, zijn nu veel slechter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alleen al het feit dat je de afgelopen jaren onbeperkt mobiel kon internetten voor 10€ per maand geeft weer dat de telco's de markt totaal niet begrijpen. Benodigde investeringen in het netwerk blijven uit omdat het geld kost, dan maar de prijs omhoog om de capaciteit veilig te stellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Holy cow. Ik betaal hier in de UK £10 (€12) voor 100 min/100sms + 1 GB per maand. Ik heb ook een apart €6 abo voor 1GB met prepay prijzen voor telefoon en sms. Beiden hebben alleen een opzegtermijn van 30 dagen, geen looptijd.

Wat een belachelijke prijsstructuur, Nederlandse providers doen een rip-off. Zo wordt prepay internet nog goedkoper?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het lijkt wel alsof de KPN met deze stap gewoon afstand van de consumenten wil nemen en zich gaat richten op de bedrijfsabonnementen.

Daarbij lijkt het ook alsof ze de politiek een en de consument gewoon een hak willen zetten. Ze maken met dergelijke prijzen het een stuk lastiger om tegen een redelijk bedrag veel uit de smatphone te halen. Dit kan worden gezien als een aanval op de Nederlandse voortrekkers rol in nieuwe technieken en diensten. Ik ben benieuwd als de OPTA/NMa niet dwingent kan optreden in een dergelijke grote prijsverhoging.

Natuurlijk er is nu keuze qua netwerk e.d. maar als alle partijen een dergelijke verhoging gaan doorvoeren wordt de markt tot een soort van halt geroepen.
Alles staat en valt met het gene wat Vodafone en T-Mobile gaan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23
Gelukkig zit ik al een tijdje niet meer bij KPN, maar ook bij Vodafone merk je de laatste jaren al goed dat de subsidies op mobiele telefoons omlaag gaan en de abonnementskosten omhoog gaan.

De prijzen die KPN wil gaan vragen voor een paar honderd MB zijn gewoonweg belachelijk. Het lijkt op deze manier wel ADSL/Kabel in België van een jaar of vijf geleden. Waaraan mobiele telefoonabonnementen gekoppeld zijn van een aantal jaar terug in Nederland.

Persoonlijk denk ik dat Vodafone zich als premium provider wil neerzetten welke zich richt op internet. Met andere woorden, veel internet en minder andere communicatie voor een soortgelijke prijs als KPN momenteel heeft. Waarbij T-Mobile (met hun mindere dekking) zich zal gaan bieden om meer budget en consumenten, zoals ze momenteel al doen met hun onbeperkt internet, wat dus ook echt onbeperkt is. Echter zijn dit alleen maar speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:52

switchboy

-ruimte te huur-

Ik hoop dat vodafone en tmobile niet meedoen in deze idioterie. Als die twee bedrijven daar geen reden toe hebben dan zal KPN huilend de prijzen weer verlagen. Het wordt echt hoog tijd dat er nieuwe spelers bijkomen.

De overheid zou hiervoor kunnen moeten zorgen door starters een voordeel te geven bij de aankomende veilingen.

Als je aan het twijfelen bent is dit trouwens wel hét moment om nog goedkoop een smartphone + data abbo te scoren die je dan niet laat verlopen. Op die manier blijf je gunstige prijzen betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door switchboy op 19-07-2011 11:23 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399347

Gef mij maar unlmited/fup gecapped op 256kbit voor mijn part, ik ga echt niet lopen rommelen met data-teller apps omdat ik anders weer een gigantische rekening krijg. Ik gebruik nu al een half jaartje een oude nokia zonder internet, zit net weer naar smartphones te kijken maar ik twijfel nog een beetje dor de belabberde batterylife van die dingen. Als t-mobile hier ook in mee gaat begin in er niet eens meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Het gaat tijd worden (als dat mogelijk is) dat er andere aanbieder mobiel internet gaat aanbieden.
Dat je dan bv belt via KPN maar internet via een andere aanbieder (ziggo?) krijgt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:10:
Holy cow. Ik betaal hier in de UK £10 (€12) voor 100 min/100sms + 1 GB per maand. Ik heb ook een apart €6 abo voor 1GB met prepay prijzen voor telefoon en sms. Beiden hebben alleen een opzegtermijn van 30 dagen, geen looptijd.

Wat een belachelijke prijsstructuur, Nederlandse providers doen een rip-off. Zo wordt prepay internet nog goedkoper?
Dat betaalde ik in de UK ook. En dan heb je ook nog eens veel hogere snelheden (ik zat bij 3). Het is echt niet te vergelijken :/
madmaus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:34:
Het gaat tijd worden (als dat mogelijk is) dat er andere aanbieder mobiel internet gaat aanbieden.
Dat je dan bv belt via KPN maar internet via een andere aanbieder (ziggo?) krijgt.
Ik denk niet dat dat mogelijk is.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 19-07-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is KPN overgenomen door Belgen :+ ? Die 100 MB datalimiet klinkt als wat ze daar voor ADSL deden.

Wat gebeurt er met de prijs van prepay internet? Bij KPN/Hi was dat iets van €10 voor een week? Hier in de UK krijg je bij prepay en £10 opwaarderen een maand internet toegang met 150 MB datalimiet. Ik heb echt medelijden met Nederlandse klanten, zeker daar je bij de contracten ook nog eens vaak 1 of 2 jaar looptijd hebt... :D

Aldi internet gebruikt toch ook Hi/KPN netwerk? Dat zag er niet slecht uit, maar zal wel mee moeten in die prijsverhoging.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 19-07-2011 11:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:13

defiant

Moderator General Chat
Ik ben vooral benieuwd naar wat de ontwikkelingen zullen zijn van bedrijven die proberen de mobiele markt voor cloud gerelateerde diensten proberen aan te boren. Die markt wordt als deze trend doorzet opeens een stuk minder interessant.
switchboy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:20:
De overheid zou hiervoor kunnen moeten zorgen door starters een voordeel te geven bij de aankomende veilingen.
Nederland heeft juist gekozen voor minder overheidsbemoeienis en regelzucht jegens bedrijven.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
Aan de hand van dit bericht (van nu.nl) verwacht ik dat Vodafone ook deze richting op gaat.
Ook Vodafone ziet verschuiving naar mobiel internet
Laatste update: 19 juli 2011 11:31 info
AMSTERDAM - Vodafone komt op ''niet al te lange termijn'' met mededelingen over een mogelijke aanpassing van de abonnementen.

Dat zei een woordvoerder van Vodafone dinsdag in een reactie op de aankondiging van KPN dat het bedrijf de abonnementsvormen gaat veranderen. De zegsman wilde niet vertellen wanneer Vodafone precies met de veranderingen komt.
''Wij hebben al eerder aangegeven een verschuiving naar mobiel internet te zien'', aldus de woordvoerder. ''De tijd van 'all you can eat' voor 10 euro is voorbij. Het is logisch dat wij ons daaraan aanpassen.''

T-Mobile
T-Mobile wilde geen commentaar geven op de aankondiging van KPN. Het bedrijf zei nooit mededelingen te doen over toekomstige plannen.
KPN kondigde maandag aan dat mobiel datagebruik in nieuwe abonnementen duurder wordt. Ook een nieuwe smartphone wordt duurder. Het bedrijf wil klanten niet apart laten betalen voor bepaalde diensten.
Analisten verwachten dat Vodafone en T-Mobile KPN zullen volgen. Victor Bareño van SNS Securities merkt daarbij op dat de beweging wel zal leiden tot meer onrust en concurrentie, wat weer een negatieve invloed heeft op de mobiele markt, aldus de analist.
Het wordt tijd dat de Opta dit eens gaat onderzoeken. Het is niet de eerste keer dat er prijsafspraken zijn gemaakt (Rik van de Boog bij Libertel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

defiant schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:42:
Ik ben vooral benieuwd naar wat de ontwikkelingen zullen zijn van bedrijven die proberen de mobiele markt voor cloud gerelateerde diensten proberen aan te boren. Die markt wordt als deze trend doorzet opeens een stuk minder interessant.
Het het puur (text)data uitwisseling is, zal dat ook binnen de huidige limieten denk ik aardig goed te doen zijn.

Daarnaast hebben de 3 bedrijven aparte databundels voor bedrijven (ik zat voor dacht 15 euro via Zakelijk onbeperkt op internet), die zullen ze ongetwijfelt ook zo interessant mogelijk houden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
SinergyX schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:49:
Het het puur (text)data uitwisseling is, zal dat ook binnen de huidige limieten denk ik aardig goed te doen zijn.
Direct misschien niet, maar als de mobiele internet markt minder interessant wordt heeft dat natuurlijk ook secundaire effecten. Mensen worden voorzichtiger en gebruiken hem minder en zullen ook minder geneigd zijn voorop te blijven lopen met om de 1 a 2 jaar een nieuw model. Als die aandacht verschuift is er natuurlijk ook minder markt voor cloud diensten.

En het zijn juist de casual gebruikers voor wie het internet niet echt hoeft die dit soort zaken als eerste links laten liggen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk eerder dat de providers degelijk van bewust zijn dat 'social internet' al bijna een 'must' is voor veel mensen, facebook, twitter, noem ze maar op, samen met email/apps, dat ze niet eens weten welk abbo ze eigelijk hebben en wat hun limiet is. Cloud zie ik als 'geval' apart, voor een bedrijf an sich al een moeilijke markt.

Toevallig stond ik dit weekend in een telecomzaak, zo'n verkoper praatje houdend over internet en email, duidelijk dat die mogelijke klant echt geen kaas heeft gegeten van hele mobiel internet, hij wilde alleen zijn email af en toe kunnen kijken en via zo'n nieuws app beetje bijblijven. 'Nou meneer, dan heeft u aan 250MB zeker niet genoeg, dat is hoogensts voor 1-2x de week u email nakijken'. En dat noemt zich een 'onafhankelijke' winkel (met ook gewoon een winstoogmerk).

Limieten an sich vind ik geen probleem, zolang ze voor het 'gros van het volk' geen problemen geven voor normaal gebruik (dus niet zoals bij ADSL/kabel 3-4TB in de maand downloaden), maar ze lijken het steeds verder af te knijpen en steeds duurder te maken tot ze op een breekpunt zitten dat mensen dit echt niet meer leuk vinden. Dan een klein stapje terug (euro eraf en 50MB erbij in de maand) en ze maken optimale profit van mobiel internet, soort van paraplu's 10 euro duurder maken als het regent.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 19-07-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 20:06

Royz

Kleurenblind!!

Ik zeg prijsafspraken! Als KPN zijnde ga je echt no way in je eentje ineens zulke dure prijzen neerzetten. Dat doe je alleen als je weet dat je gevolgd wordt

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Securities verwacht dat KPN (KPN.AE) door drie nieuwe op het gebruik van mobiel internet gerichte abonnementsvormen die het bedrijf vanaf september gaat aanbieden de negatieve impact van kannibalisatie kan beperken. Analist Victor Bareno verwacht dat concurrenten Vodafone en T-Mobile de prijswijzigingen voor een groot deel zullen volgen. Waar de marktomstandigheden in de afgelopen jaren relatief stabiel waren voorziet Bareno echter een grotere concurrentiedruk door de veranderingen en kunnen deze wat hem betreft een negatieve invloed hebben op de markt van mobiele telefonie. Bareno handhaaft KPN op hold met een ongewijzigd koersdoel van EUR11,50. Omstreeks 9.20 uur noteert het aandeel 0,5% hoger op EUR9,35, terwijl de AEX met 0,6% stijgt. (EVG)
edit: ben blij dat ik net een abonnement bij VF voor 24 maanden heb afgesloten.

Hoewel ik overigens niet begrijp hoe iedereen zoveel MB kan verstoken op zn mobiel. Ik zit zelf rond de 300 MB per maand.

Ik vind het trouwens wel lelijk dat KPN dataverbruik koppelt aan belminuten en SMS. M.a.w. als je veel data verstookt, _moet_ je per se een abonnement met veel belminuten en sms.

[ Voor 19% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-07-2011 12:12 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hogere prijzen voor mobiel dataverkeer zal toch iig wel als effect hebben dat er steeds meer wifi uitgerold gaat worden? Binnenkort heb ik thuis, op het werk, in de trein EN op veel andere plekken wifi.

Ik ben iig steeds meer aan het nadenken over hoe ik zo veel mogelijk de mobiele telco's kan omzeilen, en dat zullen er meer doen lijkt me..

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 19-07-2011 12:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als Vodafone en T-Mobile slim zijn gaan ze profiteren van de propositie van KPN met deze nieuwe aankondigingen. Dan kan Vodafone zich puur richten op eenieder die wel graag de huidige tarieven wil behouden. En T-Mobile kan zich blijven onderscheiden door onbeperkt internet, zij het traag. En als ik T-Mobile was had ik nooit Flex weggedaan. Juist nu kun je er van profiteren door zoiets weer in de markt te zetten. Reken maar dat menig consument KPN nu links laat liggen en gaat kijken wat Vodafone/T-Mobile gaan doen. Vodafone/T-Mobile kunnen er van profiteren als ze het beter aanpakken dan KPN nu doet. Ik ben alleen bang dat zoals gebruikelijk, de 1 een nieuwe lijn uitstippelt en de andere twee netjes volgen. Want zo is het onderhand wel geworden in NL. Een grote eenheidsworst, geen diversiteit meer en dat riekt gewoon naar kartelpraktijken. Maarja, de OPTA/NMa houden zich stil.

Als consument daarentegen kun je stemmen met je portemonnee. Reken maar dat KPN en consorten dat gaan voelen. Tis alleen jammer dat je straks geen degelijk alternatief meer hebt vanwege het feit dat Vodafone/T-Mobile en KPN elkaar volgen. Dus dan haalt het stemmen met je portemonnee ook weinig meer uit. Het is idd een slechte ontwikkeling. Zoveel jaar terug in de tijd. Alsof wij idd gaan naar de situatie zoals die in België geld m.b.t. ADSL enzo. Maar dan i.p.v. vast internet gaat KPN de truc kopiëren door dit toe te passen op mobiel internet. Uiteindelijk gooien ze hun eigen glazen in. Want door dergelijke abonnementen hebben de consumenten het geld er ook niet voor over om de nieuwste smartphone in huis te halen. Dus die verkoop zal ook stokken i.c.m. nieuwe abonnementen. Dus en geen nieuwe abonnementen, noch nieuwe abonnementen i.c.m. toestellen die afgesloten zullen worden. Want zo'n toestel kan je zelf los wel halen. En dan regel je een sim-only abonnement, prepaid kaart of iets uit het buitenland idd erbij. Want zo absurd word het, dat je nog beter in NL kunt roamen idd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56

Shabbaman

Got love?

_Christiaan_ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:10:
Hoewel ik overigens niet begrijp hoe iedereen zoveel MB kan verstoken op zn mobiel. Ik zit zelf rond de 300 MB per maand.
Met alleen "een beetje" internetten zit ik ook op 300 MB, maar als je youtube gaat kijken of muziek gaat streamen dan loopt het erg snel op.
Ik vind het trouwens wel lelijk dat KPN dataverbruik koppelt aan belminuten en SMS. M.a.w. als je veel data verstookt, _moet_ je per se een abonnement met veel belminuten en sms.
Vodafone doet dat ook al bijna een jaar: bij abonnementen vanaf 150 (ofzo) minuten is je datalimiet 1 GB, daaronder is het 250 MB.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Gezien de ontwikkelingen bij KPN verwacht ik dat Vodafone snel zal volgen. Ik heb nu de neiging om een sim only abo met data en BIS af te sluiten bij Vodafone om een stap voor te zijn. Dan maar de volle mep betalen voor een telefoon waarvan ik niet weet wanneer die uitkomt en hoeveel die zal kosten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ook niet. Als ik 200MB per maand haal is het veel. Ik heb de hele dag wel wat beters te doen dan YouTube-filmpjes te bekijken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dreester schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:24:
Gezien de ontwikkelingen bij KPN verwacht ik dat Vodafone snel zal volgen. Ik heb nu de neiging om een sim only abo met data en BIS af te sluiten bij Vodafone om een stap voor te zijn. Dan maar de volle mep betalen voor een telefoon waarvan ik niet weet wanneer die uitkomt en hoeveel die zal kosten :X
Ik doe dat al jaren zo: zelf de telefoon kopen en SIM-only. Bevalt me uitstekend, de aanbiedingen van de providers waren nooit goedkoper, of gaven me niet het abo dat ik wilde.

Het is net als met laptops of hardware: niet altijd het nieuwste van het nieuwste willen, want daar betaal je extra voor. Even geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Gunner schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Ik ook niet. Als ik 200MB per maand haal is het veel. Ik heb de hele dag wel wat beters te doen dan YouTube-filmpjes te bekijken.
Een beetje kortzichtig, omdat jij het niet boven de 200mb komt moeten anderen de heledag youtube-filmpjes bekijken? Mensen die relatief veel op de weg zitten hebben veelal ook meer MB's nodig om hun apps te voorzien van nieuwe informatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bullet NL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:36:
[...]

Een beetje kortzichtig, omdat jij het niet boven de 200mb komt moeten anderen de heledag youtube-filmpjes bekijken?
Je moet me geen woorden in de mond leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat houd dit dan in voor diegene die al een abo hebben lopen? Gaan die automatisch ook mee omhoog?

Lijkt me absurd als ze dit doen, neem aan dat je dan als consument het recht hebt om van het hele contract af te zien. Tenzij het echt specifiek alleen voor nieuwe abo houders word.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Xtr3me4me schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:57:
Wat houd dit dan in voor diegene die al een abo hebben lopen? Gaan die automatisch ook mee omhoog?

Lijkt me absurd als ze dit doen, neem aan dat je dan als consument het recht hebt om van het hele contract af te zien. Tenzij het echt specifiek alleen voor nieuwe abo houders word.
Nee, een bestaand abbo mogen ze niets mee doen, ze kunnen van uit de KPN wel hun contract wat ze met jouw hebben stop zetten. Maar goed, dit moeten ze ze ruim aangeven en je bent dan ook direct contract vrij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Deze prijsstijgingen zijn te absurd voor woorden. :X Ik heb nu een Hi sim-only abo met aanvullend internet eraan (1gb) en per maand ben ik 25 Euro kwijt. Wil ik naar dezelfde belminuten en 1gb datalimiet toe dan ben ik straks 57,50 kwijt. :')

Overigens ben ik benieuwd wat Vodafone en T-Mobile doen. De vorige keer (met het internet-verhaal wat gelukkig politiek geblokkeerd werd) kwamen die binnen 24 uur met hetzelfde nieuws, wat zou duiden op kartelvorming (volgens mij loopt het onderzoek hier nog naar). Het zou me dus niets verbazen als we binnen no-time dit soort absurde verhogingen ook bij T-Mobile en Vodafone zouden zien. :/

Mijn tip: verleng je abonnement straks niet en laat 'm lekker doorlopen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:25
Zojuist weer terug op mijn stoel geklommen, want dit is toch wel redelijk absurd. Zit nu bij Telfort en heb zojuist verlengd: aangezien ik antieke telefoon heb volstaan 300belminuten en 100smsjes per maand. Dat kost me nu 9.90.
Als Telfort de prijzen overneemt heb ik dus iets nodig tussen Personal Sim Bel-SMS 350 en 450, ofwel 45 euro per maand.
Dat is dus 4.5 keer zoveel, wat voor mij leid naar een eenvoudige conclusie: of ze maken nu drastisch veel verlies (maak je mij niet wijs) of ze draaien je een poot uit waar je u tegen zegt (vrijwel zeker van). Belachelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bullet NL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Nee, een bestaand abbo mogen ze niets mee doen, ze kunnen van uit de KPN wel hun contract wat ze met jouw hebben stop zetten. Maar goed, dit moeten ze ze ruim aangeven en je bent dan ook direct contract vrij....
Zelf zit ik bij vodafone en omdat ik las dat hun ook KPN gaan volgen tot betrekking het verhogen van hun abbo's.
Ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren.
Als dit gebeurt, zal voor beiden bedrijven ontzettend veel geld kosten als mensen hun contracten (waarbij ook internet aangesloten zit) opzeggen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met alleen mail en af en toe news checken en incidenteel Google Maps gebruik zit ik ook op 200/300 MB. Apps updaten enzo kan wel aantikken, dus als je de limiet nadert kun je dat beter over de wifi doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Royz schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:09:
Ik zeg prijsafspraken! Als KPN zijnde ga je echt no way in je eentje ineens zulke dure prijzen neerzetten. Dat doe je alleen als je weet dat je gevolgd wordt
Dit is eigenlijk verreweg de beste samenvatting van dit topic. :) En ik denk ook dat het helemaal klopt. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik las net op Nu.nl een paar reacties van KPN:

“Als je veel wil gebruiken kan dit, maar krijg je wel veel van alles.”
"KPN laat weten dat abonnementen hoofdzakelijk gericht op data, waar bellen en sms'en dus bijzaak zijn, pas over enkele jaren realiteit zullen zijn."

Ik geloof dat KPN het niet helemaal begrijpt. Lopen ze straks weer 2 tot 3 jaar achter de feiten aan.

Ik was laatst in Denemarken en daar zie je al lang een hele andere structuur. Het datagedeelte is daarbij groot (van 300MB tot 20GB dataverkeer) en het aantal belminuten loopt een beetje in verhouding mee. Echter kun je onbeperkt sms-en en mms-en bij vrijwel ALLE abonnementen, zelfs bij de goedkopere.

Bekijk de link maar eens: http://www.3.dk/Privat/mobil/Abonnementer/

En als je ziet dat 149 DKK omgerekend zo'n 20 euro is, dan zijn dat hele andere prijzen dan hier in NL.
En dan is dit één voorbeeld, maar volgens mij hebben de meeste providers in DK deze constructies.

Hoezo pas over 2 tot 3 jaar deze constructies toepassen.. KPN, dan loop je weer achter de feiten aan met oogkleppen op.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 19-07-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ohja ik kijk ook even bij Telenor in Denemarken idd, voor 30 euro per maand heb je 5 uur lullen en 10! Gb dataverkeer..

En voor 50 euro gewoon vrij bellen, vrij sms, en 10gb..

JALOERSsss :)

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 19-07-2011 15:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Het kan ook wel.. alleen durven die providers het hier in Nederland niet.. omdat ze al jaren achter de feiten aanlopen. Er is niemand die eens durft een grote stap vooruit te nemen, waarbij potentiele klanten zeggen. Ja daar ga ik naartoe!

En zo'n stap kun je maar 1 keer nemen. KPN kan dat nu niet meer ineens beslissen en doorvoeren. Dat hebben ze nu al verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 20:06

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb er even over nagedacht; Ik heb geen problemen met een verhoging maar ik wil zelf mijn samenstelling kunnen bepalen. Geef mij gewoon 3 sliders voor belminuten, sms-jes en data dan bepaal ik zelf wel hoe ik die indeel.

Kan iemand dit inbrengen? :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Royz schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:21:
Ik heb er even over nagedacht; Ik heb geen problemen met een verhoging maar ik wil zelf mijn samenstelling kunnen bepalen. Geef mij gewoon 3 sliders voor belminuten, sms-jes en data dan bepaal ik zelf wel hoe ik die indeel.

Kan iemand dit inbrengen? :P
Ja.. daar zat ik ook al aan te denken.. Hoe moeilijk kan het zijn.. en dan kunnen ze eventueel nog met een staffeling werken. Hoe meer belminuten of sms of data je samenstelt, hoe goedkoper per belminuut sms of GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16
Telfort heeft nu hetzelfde gedaan.
Echt Belgische toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Frijns.Net schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:37:
Telfort bestaat niet meer, is gewoon van KPN, niet zo raar dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 01:00
Bron? Ik kan het namelijk niet vinden dat telfort hetzelfde aangekondigd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Lieuwe15 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:41:
[...]

Bron? Ik kan het namelijk niet vinden dat telfort hetzelfde aangekondigd heeft.
Kijk maar eens op de eigen site van Telfort.
Ik kan mijn abo verlengen, en nergens meer kiezen voor de 10,- internet bundel die ik nu in mijn abo heb.
Het is allemaal aangepast naar 1GB bundels of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 01:00
Dat zijn nog wel acceptabele bedragen en dat ligt ook niet in verhouding met de bedragen van kpn. Plus dat je bij weinig smsjes en minuten ook gewoon een groot internetbundel kunt nemen. Bij kpn zijn de minuten/smsjes gewoon verplicht als je grote databundel wilt hebben.
Bij telfort heb je zoals het nu nog lijkt een keus daarin.. Al zijn de kortingen op de goede toestellen wel erg laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01
Dit moeten wel prijsafspraken zijn, KPN zou dit nooit in z'n eentje durven. Als de andere providers niet meegaan, stapt iedereen over.

Lijkt mij dat dit grondig onderzocht moet worden. Een prijsstijging vanwege stijgende kosten is één ding, maar zo extreem is echt absurd. In sommige gevallen worden abonnement 5x(!!!) zo duur als nu.

Iedereen moet gewoon massaal KPN gaan boycotten, dat is de enige manier om hier tegen op te treden. Er zullen vast wel (kleinere) providers zijn die hier niet aan mee doen.

[ Voor 20% gewijzigd door .GoO op 19-07-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het zijn net drugsdealers, ze maken je eerst verslaafd met hun (bijna) gratis product en als je dan niet meer zonder kan betaal je de volle mep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Bij Vodafone is het ook al hetzelfde. Ze zijn dus allemaal mee.
Bij T-Mobile kun je wel nog terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ben ik blij dat ik net verlengd heb, sim only abonnementje.

Ik denk dat ik die gewoon een jaartje doorlaat lopen, en dan kijken wat de markt doet.
Internet gaat dan wel van 5 naar 10 euro per maand, maar dan heb ik nog een gunstig bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de prijzen van de smartphones gaan doen nadat alle providers dit soort tarieven hebben geintroduceerd. Vermoedelijk zullen er minder van dit soort telefoons worden verkocht, al dan niet gecombineerd met een nieuw abonnement. Dit kon nog wel eens een spannende tijd gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

Op deze manier zal ik nooit een nieuw abo nemen maar mijn huidige gewoon niet opzeggen zodat je dezelfde voorwaarden houdt. Dan maar een mobiel los kopen. Deze prijzen zijn ronduit belachlijk, wat willen ze hiermee bereiken?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik hoor al een paar mensen zeggen "huidige abbo niet opzeggen om huidige voorwaarden te behouden". Maar zo werkt dat niet toch?

Toen ik niet verlengt had kreeg ik opeens hogere rekeningen nadat de officiele looptijd voorbij was. Ook kreeg ik toen opeens afrekenen per minuut ipv per seconde. Daar heb ik ook nooit bewust voor gekozen toen der tijd.

Bleh, stelletje smeerlappen zijn het! haha ach ja, mijn huidige abbo loopt nog tot volgend jaar. Tegen die tijd maar verder kijken en anders maar geen internet op m'n mobiel, terug naar het wifi tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 09:18
Het lijkt mij dus, als je op het moment niet aan een contract vast zit, om zo snel mogelijk iets nieuws af te sluiten om zo dus vooral niet uit de nieuwe abo's te hoeven kiezen. Klopt dit?

Zelf kan ik nog ieder moment een nieuw contract afsluiten/verlengen dus dan zit ik in ieder geval nog een jaartje goed (of twee) met een abonnement van bijvoorbeeld 1GB voor €15,- bij Hi. Of zie ik nu iets over het hoofd?

EDIT:
Wat ik me dus ook afvraag is of alle bepalingen in de voorwaarden van oude internetabonnementen m.b.t. het niet toegestaan zijn van VoIP op de telefoon nu dus ongeldig zijn door de netneutraliteitswet?

[ Voor 20% gewijzigd door Cid Highwind op 19-07-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ocdaan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:23:
Ik hoor al een paar mensen zeggen "huidige abbo niet opzeggen om huidige voorwaarden te behouden". Maar zo werkt dat niet toch?

Toen ik niet verlengt had kreeg ik opeens hogere rekeningen nadat de officiele looptijd voorbij was. Ook kreeg ik toen opeens afrekenen per minuut ipv per seconde. Daar heb ik ook nooit bewust voor gekozen toen der tijd.

Bleh, stelletje smeerlappen zijn het! haha ach ja, mijn huidige abbo loopt nog tot volgend jaar. Tegen die tijd maar verder kijken en anders maar geen internet op m'n mobiel, terug naar het wifi tijdperk.
Ze kunnen niet zomaar de voorwaarden veranderen waarmee je akkoord gegaan bent.
Als je korting kreeg kunnen ze die wel afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb zelf het gevoel dat ze altijd een melkkoe hebben gehad aan mensen die over hun belminuten/smsbundel heen gaan en dan ineens facturen van 100+ euro kregen. Nu mensen whatsappen ipv smsen en sowieso gewoon minder bellen zijn ze die inkomsten kwijt.

Nu doen ze hetzelfde met data: bundels met een hoeveelheid data, en hopen dat mensen daar overheen gaan, met weer hoge rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:53
Whatsappen is trouwens NIET gratis.
Na 1 jaar betaal je een paar dollar om de app te mogen gebruiken (iig voor Android).
Zullen dus wel veel mensen na 1 jaar niet meer gaan Whatsappen :P

Dat zou je ook nog als argument tegen KPN kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
madmaus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:30:
[...]

Ze kunnen niet zomaar de voorwaarden veranderen waarmee je akkoord gegaan bent.
Als je korting kreeg kunnen ze die wel afschaffen.
Lijkt mij ook. Jij moet wel op de hoogte worden gesteld als ze een wijziging van je abbo/voorwaarden doen. Dat mogen ze wel doen maar dat moet duidelijk kenbaar gemaakt worden. Ook over die korting: die kunnen ze in veel gevallen niet zomaar afschaffen want bijvoorbeeld in mijn geval: is die levenslang (deel van mijn voorwaarden ).

Ik heb nu een sim only abbo met extra snel internet ( incl fup ) en die loopt tot december 2011 en ik ga dr van uit als ik niets doe dat dat abbo gewoon door blijft lopen met die voorwaarden OF.... ik moet (ruim) voor het einde van mijn huidige abbo een andere aanbieding krijgen. Dat kan ik dan zelf weigeren.

Ik ga er zeker niet mee accoord als ik half januari 2012 opeens een toren hoge rekening krijg omdat KPN zomaar mijn abbo met nieuwe voorwaarden heeft omgezet. Dat mag gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 22:50
Postjuh schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:39:
[...]
Ik ga er zeker niet mee accoord als ik half januari 2012 opeens een toren hoge rekening krijg omdat KPN zomaar mijn abbo met nieuwe voorwaarden heeft omgezet. Dat mag gewoon niet :)
Dat mag inderdaad niet. Maar ze mogen wel aankondigen dat ze jouw voorwaarden gaan aanpassen en dan mag jij het abonnement opzeggen als je het daar niet mee eens bent. Maar tegen die tijd zijn Vodafone en T-Mobile ook om, en kun je alleen nog maar kiezen uit dure nieuwe abonnementen, dus ben je alsnog het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Anakha schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:43:
[...]

Dat mag inderdaad niet. Maar ze mogen wel aankondigen dat ze jouw voorwaarden gaan aanpassen en dan mag jij het abonnement opzeggen als je het daar niet mee eens bent. Maar tegen die tijd zijn Vodafone en T-Mobile ook om, en kun je alleen nog maar kiezen uit dure nieuwe abonnementen, dus ben je alsnog het haasje.
Maar als jij dus net een nieuwe abonnement hebt aangeschaft, voor 2 jaar bijvoorbeeld, dan dwingen zij jou dus een nieuw contract op en wordt je dus financieel benadeeld doordat zij contractbreuk plegen. Is dat überhaupt toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Anakha schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:43:
[...]

Op de site van KPN staat letterlijk:

Als je contract is afgelopen kun je:
- Gewoon gebruik blijven maken van je abonnement
- Op elk gewenst moment verlengen
- Opzeggen met in achtneming van de 1 maand opzegtermijn
Dus pas bij verlengen ga je een nieuw abbo aan en dus als ik niets doe veranderd er ook niets. Zo lees ik het in ieder geval :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-07-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

"Gewoon gebruik blijven maken van je abonnement"

maar niet onder dezelfde voorwaarden dan als je het contract hebt afgesloten....

volgens mij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02
Je 'krijgt' alleen geen nieuwe telefoon. Verder loopt een abo gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Cid Highwind schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:45:
[...]

Maar als jij dus net een nieuwe abonnement hebt aangeschaft, voor 2 jaar bijvoorbeeld, dan dwingen zij jou dus een nieuw contract op en wordt je dus financieel benadeeld doordat zij contractbreuk plegen. Is dat überhaupt toegestaan?
IANAL, maar: ja. Sterker nog, in het verleden waren grote groepen mensen voortdurend op zoek naar kleine wijzigingen in de voorwaarden in de hoop dat ze op grond daarvan hun contract kosteloos zouden mogen opzeggen binnen een paar weken na het afsluiten. Bij een nieuw contract kreeg je namelijk zoveel korting op een toestel, dat het erg fijn was als je meteen weer een nieuw contract kon gaan afsluiten.

Overigens verwacht ik niet dat ze dit binnenkort al gaan doen, dat levert veel te veel negatieve publiciteit op. Ze wachten daar een tijdje mee (bijvoorbeeld 2 jaar vanaf nu) tot de meeste mensen voorbij hun minimumcontractduur zijn en op dat moment kijken ze hoeveel het gebeurt dat mensen inderdaad bij oude bundels blijven hangen omdat ze niet over willen naar de nieuwe structuur. Als dat teveel gebeurt, kunnen ze dan alsnog besluiten om ook de voorwaarden voor 'oude' klanten aan te passen. Dat is dan een veel kleinere groep, en iedereen is al een tijdje gewend aan de nieuwe prijzen, dus levert het dan veel minder gezeik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dennis Lammers schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:38:
Whatsappen is trouwens NIET gratis.
Na 1 jaar betaal je een paar dollar om de app te mogen gebruiken (iig voor Android).
Zullen dus wel veel mensen na 1 jaar niet meer gaan Whatsappen :P

Dat zou je ook nog als argument tegen KPN kunnen voeren.
Euhm, ik ken mensen die het al langer dan een jaar gebruiken en niks hoeven te betalen.

Overigens zie ik niet in hoe KPN dit recht kan lullen, wat ik op de fp heb gezet:
En dan moet je eens kijken wat je in Denemarken kunt krijgen:

http://telia.dk/mobil/abonnement/flexmobil/

170kronen abonnement
Gratis SMS en MMS
1GB Data
3 uur gesprekstijd

170 Deense Kronen = €22,80

Verder:
270 kronen abonnement:
Gratis SMS en MMS
5GB Data
6uur gesprekstijd
270 kronen = €36,20

350 kronen abonnement
Gratis SMS en MMS
15GB Data
18uur gesprekstijd
350 kronen = €47,-

Voor de lol Zweden toegevoegd:
http://www.telia.se/privat/mobilt/abonnemang/

Je kiest daar de "Till vänner" abonnement welke met data 98 Zweedse kronen per maand kost. Dat komt neer op €10,60

Data-abonnement is standaard 1GB.
Het extra abonnement is 5GB data en kost €5 per maand extra

Een sms kost zo'n 7 cent, net als bellen naar vast en bellen naar andere mobiele aanbieders.

Dus laten we zeggen, ik betaal op dit moment 150 belminuten of 150sms.
150*7 = €10,50 + €10,60 voor dat abonnement = €21,10 voor het abonnement dat ik nu heb.

Tsja.. Wat zoun ik daarvoor bij KPN betalen?€43,50
4x 250MB databundel à €5 + abo van €23,50 voor alleen bellen en sms.
het is van de zotte..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
ocdaan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:47:
"Gewoon gebruik blijven maken van je abonnement"

maar niet onder dezelfde voorwaarden dan als je het contract hebt afgesloten....

volgens mij......
Dat denk ik dus wel, het staat er niet bij vermeld dat KPN dan jou voorwaarden mag veranderen, dan krijg je weer een ander abbo in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Postjuh schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:00:
[...]

Dat denk ik dus wel, het staat er niet bij vermeld dat KPN dan jou voorwaarden mag veranderen, dan krijg je weer een ander abbo in mijn ogen.
Lees je huidige voorwaarden maar eens goed door. Daar staat ongetwijfeld ergens in de kleinst mogelijke lettertjes dat KPN zich het recht voorbehoud om de voorwaarden te wijzigen. Als die wijziging voor jou nadelig is, dan heb je het recht om je contract kosteloos op te zeggen per de ingangsdatum van die wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Mij zijn ze in ieder geval kwijt. Zojuist een Vodafone sim only abo genomen van 2 jaar met 300min/sms en 1GB data (Bel+Sms+Web). Ben sowieso goedkoper uit dan mijn huidige Hi abo dat al een tijdje verlopen is. Dan maar de volle prijs betalen voor een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je betaalt niet eens de volle prijs voor een nieuw toestel, je betaalt altijd minder voor een los toestel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ik wil stiekem wel bij KPN blijven maar met deze prijzen.. 22 augustus mag ik mijn abbo verlengen en als ik dit zo zie ben ik net op tijd voor de prijsverhoging? Dan verleng ik mooi 2 jaar met de oude voorwaarden. Of werkt dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 23:06
Als je verlengt krijg je een nieuw contract. gewoon niks doen, het contract laten doorlopen dus. En evt. als je daar behoefte aan hebt een sim-lock vrije mobiel kopen en daar je simkaart in stoppen.

Edit:
Als mijn contact afloopt ben ik ook weg bij kpn/hi.
Ga ik als VF en TM ook hun prijzen absurd hebben verhoogt wel naar hollandse nieuwe of een ander goedkoop simonly abbo.

[ Voor 31% gewijzigd door thvers op 19-07-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik niet begrijp is waarom KPN dit doet. Als je alleen al ziet hoeveel negatieve publiciteit dit oplevert. De PR-afdeling moet zich toch achter de oren krabben nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Gunner schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:55:
Wat ik niet begrijp is waarom KPN dit doet. Als je alleen al ziet hoeveel negatieve publiciteit dit oplevert. De PR-afdeling moet zich toch achter de oren krabben nu.
Omdat ze hopen c.q. er vanuitgaan dat anderen zullen volgen..... en op een of andere manier heb ik het idee dat er naar scheepsbouwer een heel andere wind waait bij het bedrijf.... De winsten moeten worden verhoogt, personeel er uit..... Ze boeken bewust extra afschrijvingen in de boeken om de cijfers naar beneden te halen..... alles op het huidige bestuur na een aantal jaar betere cijfers te laten zien.....

KPN wil gewoon meer winst.... dit is daar een middel toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gunner schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:55:
KPN heeft al gezegd dat het huidige prijsmodel onhoudbaar is, door de sterke stijging van het mobiel-internetgebruik en de belasting daardoor op het netwerk. Zie hier het gevolg. Ze zullen het wel niet voor niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

door de sterke stijging van het mobiel-internetgebruik en de belasting daardoor op het netwerk.
... en een sterke daling van de SMS-inkomsten vanwege apps zoals WhatsApp enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
RoD schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:03:
[...]

KPN heeft al gezegd dat het huidige prijsmodel onhoudbaar is, door de sterke stijging van het mobiel-internetgebruik en de belasting daardoor op het netwerk. Zie hier het gevolg. Ze zullen het wel niet voor niets doen.
Dan vraag ik me af waarom Zweedse en Deense mobiele providers gewoon abonnementen van 5GB en meer aan kunnen bieden.

Imo is KPN gewoon een beetje aan het janken omdat ze een paar miljoen minder winst hebben tov de miljardenwinsten van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

GAIAjohan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:56:
[...]

Euhm, ik ken mensen die het al langer dan een jaar gebruiken en niks hoeven te betalen.

Overigens zie ik niet in hoe KPN dit recht kan lullen, wat ik op de fp heb gezet:

[...]

het is van de zotte..
Dat is het idd. Was net aan het overwegen om misschien een goedkoop abbo'tje te nemen met 250 mb limit oid en weinig sms/bellen, maar die nieuwe prijzen zijn gewoon vele malen duurder, terwijl ik in denemarken voor 7 euro per maand klaar ben!?!?! Hier in nederland 250 mb limiet met 175 SMS of belminuten (waar ik nooit doorheen kom) voor 35 euro... HMMzzz.

Daarnaast vind ik het btw ook belachelijk dat SMS en bellen dezelfde afrekening hebben. SMS kost veel minder data, dus ook minder kosten, maar toch even duur? Heb het nu echt even helemaal gehad met KPN!

BTW vodafone heeft toch iets andere tarieven(PDF!) vanaf september dit jaar, maar nog steeds 27 euro per maand voor 100 minuten/sms en 250 mb limiet.

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 19-07-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GAIAjohan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:56:
[...]

[...]
De prijzen van KPN zijn wel met toestelkorting. Hier was het overigens nog goedkoper, heb een Simyo voor een jaar met 250 belminuten (4,1 uur bellen) of 250 SMS en 1 GB data voor 12 euro. Was toen een actie voor een jaar (een paar weken later opeens voor 3 maanden)
het is van de zotte..
Het is duur inderdaad (normaal gesproken gaan ICT kosten de andere kant op en wordt het steeds meer voor minder geld). Het biedt wel kansen voor bijvoorbeeld een Mobile Vikings om ook eens te kijken wat ze aan kunnen bieden over de grens. Er zullen vanzelf wel aanbieders komen die het wel goedkoper kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 19-07-2011 21:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

Gropah schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:13:
[...]

Dat is het idd. Was net aan het overwegen om misschien een goedkoop abbo'tje te nemen met 250 mb limit oid en weinig sms/bellen, maar die nieuwe prijzen zijn gewoon vele malen duurder, terwijl ik in denemarken voor 7 euro per maand klaar ben!?!?! Hier in nederland 250 mb limiet met 175 SMS of belminuten (waar ik nooit doorheen kom) voor 35 euro... HMMzzz.

Daarnaast vind ik het btw ook belachelijk dat SMS en bellen dezelfde afrekening hebben. SMS kost veel minder data, dus ook minder kosten, maar toch even duur? Heb het nu echt even helemaal gehad met KPN!

BTW vodafone heeft toch iets andere tarieven(PDF!) vanaf september dit jaar, maar nog steeds 27 euro per maand voor 100 minuten/sms en 250 mb limiet.
Die prijslijst waar jij naar verwijst is per 1 juli 2011 als je goed leest en zijn dezelfde tarieven als waar ik iets minder dan 3 weken uit kon kiezen toen ik aan het shoppen was voor een nieuw sim-only abo.

Als Vodafone in dezelfde lijn als KPN volgt qua prijzen dan is dat meteen het laatste abo met internet wat ik voorlopig afneem. Zelfs in Belgie zijn de abo's goedkoper dan wat je op dit moment bv. in die lijst van Vodafone terugvindt (15 euro voor een abo met 2GB data, zie ook de opmerking van de user hierboven over Mobile Vikings).

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Probleem met internet toegang in z'n algemeenheid is dat de meeste mensen alleen differentiatie in snelheid en op mobiele gebied in minder mate verbruik accepteren, terecht overigens. De meeste mensen zien hun (mobiele) provider dan ook als een transparant doorgeefluik en niet als een specifieke dienstverlener. De strategie en visie van mobiele service providers is echter vaak om een service te zien als diensten, verkocht aan de klant als losse pakketten.

De pakket strategie werkt echter niet meer als mensen steeds meer internet gaan gebruiken ten koste van de andere diensten uit de traditionele pakketten, maar daar zijn de mobiele telco's natuurlijk rijkelijk laat mee want de huidige trends waren zeer voorspelbaar. De huidige prijsverhogingen geven daarom ook een verkeerd signaal af, de verkeerde strategie van de telco's wordt afwentel op de klant. Vanwege het oligopolie komen ze er zeer waarschijnlijk ook mee weg.

Overigens blijven problemen spelen zolang internet providers in het algemeen zich niet berusten in het feit dat ze feitelijk een nuts-voorziening leveren en de meeste klanten dat ook zo zien.

Daarnaast is het problematisch dat ook de ICT veel baat heeft bij een toegankelijke, betaalbare en transparante service providers qua innovatie en het aanbieden van nieuwe diensten. Bij de traditionele ISP's in het buitenland zie je dat al bij het data limieten die streaming diensten zoals netflix belemmeren. Voor mobiel zijn dat natuurlijk diensten die minder toegankelijk worden en dus minder snel van de grond zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:02

Barca

In Search Of Sunrise

RoD schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:57:
Even een linkje naar het artikel met een overzicht van de prijzen: nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting

Als de concurrenten niets doen (wat ik niet verwacht), dan stap ik na mijn abo (bij Hi) direct over. Ik ben niet van plan om zoveel te gaan betalen. Zeker mensen die vooral data willen, en niet zoveel om belminuten/smsjes geven, zijn nu veel slechter uit.
Als Hi dit uitvoert ben ik inderdaad ook METEEN vertrokken. Al is het maar uit principe. Ik hoop alleen dat ik mijn abonnement dan kosteloos op kan zeggen cq. kan overzetten naar een andere provider.

Edit... hmmm... ik kan mijn huidige contract gewoon uitzitten. Dat is mooi dan heb ik nog even :+

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 19-07-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit is balen, om het netjes te zeggen ..

Was al aan het shoppen, voor een verlenging in oktober, maar zo te zien blijft het bij een contractduur, totdat er een 'beter' alternatief komt
Ben zelfs al aan het kijken naar een dataonly abo, omdat 90% toch al via mail / socials loopt bij mij, en ik gemiddeld 25€ beltegoed "overhoud" in de maand.
Dan is een 20/30€ data abo met 2 tot 5 gb gewoon te verantwoorden, met een prepaidsim ernaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:49
FreshMaker schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:11:
Dit is balen, om het netjes te zeggen ..

Was al aan het shoppen, voor een verlenging in oktober, maar zo te zien blijft het bij een contractduur, totdat er een 'beter' alternatief komt
Ben zelfs al aan het kijken naar een dataonly abo, omdat 90% toch al via mail / socials loopt bij mij, en ik gemiddeld 25€ beltegoed "overhoud" in de maand.
Dan is een 20/30€ data abo met 2 tot 5 gb gewoon te verantwoorden, met een prepaidsim ernaast
Mits ze die data-only abbo's ook op de schop gooien... Ik hoop het niet.

/me Richub heeft in mei een 2 GB data-only abbo bij KPN afgesloten voor z'n netbookje. Ik ben echt beneuwd wat ze hiermee gaan doen, dalijk gaan we 60+ euro voor een dergelijk 2 GB abbo betalen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

KPN heeft dit vergeten te vertellen tijdens de persconf.....
KPN's nieuwe abonnementen voor mobiel internet leggen niet alleen datalimieten op, maar hebben ook een 20 keer lagere uploadsnelheid. Klanten die dat te krap vinden, moeten naar duurdere abonnementen.

Tegelijk met de invoering van datalimieten, voor verschillende tarieven, voert KPN een snelheidsverlaging door. De downloadsnelheid voor mobiel internet gaat van 3,6 naar 2 Mbps (Megabit per seconde). Tegelijk gaat de uploadsnelheid enorm omlaag: van 2 naar 0,1 Mbps. Deze down- en uploadsnelheden zijn maximaal en gelden voor zowel de KPN- als de Hi-abonnementen.
bron www.webwereld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:49
What The Flying F...?
Dus dan wordt je internet niet alleen duurder, maar ook nog 'ns baggertraag? :r Ongeloveloos. :(
Hopelijk steekt de Opta hier nog een stokje voor.

Wat me net opviel toen ik even op Telfort.nl rondneusde over die nieuwe internetabbo's:
Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/abbo.jpg
Niet geschikt voor Blackberry? Dus een Telfortklant die een Blackberry heeft wordt dubbel gen**id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Dan heb je waarschijnlijk een apart Blackberry abo nodig.
Bij KPN (en dan ook bij Telfort) zijn ook de snelheden drastisch omlaag gegaan.

Je vraagt je af waar je nog voor moet gaan betalen.
De Opta zou er inderdaad iets aan moeten doen.
Op deze manier ga je terug in de tijd wat betreft de mogelijkheden.

Natuurlijk mag een bedrijf geld verdienen, maar het feit dat ze dit allemaal tegelijk wijzigen wijst toch op onderlingen afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Dat is bij KPN ook.. daar moet je bij die nieuwe abonnementen 5 euro extra betalen voor gebruik met een Blackberry.. Why?? Of ik nou met een Blackberry, een iPhone of een oude Nokia data verbruik, dat maakt toch allemaal niet uit?

[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 20-07-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Frijns.Net schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:01:
Dan heb je waarschijnlijk een apart Blackberry abo nodig.
Bij KPN (en dan ook bij Telfort) zijn ook de snelheden drastisch omlaag gegaan.

Je vraagt je af waar je nog voor moet gaan betalen.
De Opta zou er inderdaad iets aan moeten doen.
Op deze manier ga je terug in de tijd wat betreft de mogelijkheden.

Natuurlijk mag een bedrijf geld verdienen, maar het feit dat ze dit allemaal tegelijk wijzigen wijst toch op onderlingen afspraken.
Eigenlijk zou iederen terug moeten gaan naar prepaid en hooguit 20euro per jaar betalen. verder met zn allen t wifi netwerk uitbreiden en openstellen in dorpen en steden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 20:00
Bah, als ik dit zo allemaal lees twijfel ik echt over wat ik met mijn Hi-abonnement moet doen dat volgende maand afloopt.

Aan de ene kant wil ik blijven omdat ik momenteel een mooi contract heb: 300 minuten of 600 smsjes, gesprekken worden na de eerste minuut per seconde betaald, nog het oude 'onbeperkte' mobiel internet (ze gaan pas moeilijk doen als ik over de 1250 mb per maand ga) en dan ook nog eens extra snel (3,6 Mb/s). Dat allemaal voor ongeveer € 33,- per maand.

Aan de andere kant wil ik gewoon geen klant blijven van een bedrijf dat zulke belachelijk hoge prijzen hanteert. Die belminuten en dat hoog datalimiet kan ik nog wel terugvinden bij een sim-only provider maar dan moet ik wel het betalen per seconde en de hogere snelheid van mijn mobiel internet opgeven.

Eén optie valt in ieder geval af: ik ga absoluut niet verlengen bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tom@Tweakers: dat is zeer eenvoudig: gewoon je contract laten verlopen. Geen nieuw contract aan gaan, ondertussen wordt jouw contract telkens stilzwijgend verlengd met 1 maand. Je blijft de oude voorwaarden houden zoals die al reeds golden bij jouw abonnement. Ondertussen heb je niks van doen met de nieuwe abonnementen met bijbehorende tarieven. Zie je op een gegeven moment toch ergens anders iets beters? Met 1 maand opzegtermijn ben je dan bij Hi weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Kan iemand me uitleggen waar de ophef nou precies vandaan komt? Met mn Hi 45 + Eindeloos SMS + BlackBerry internet zit ik ook op 45 + 10 + 17,50. Als ik dan vervolgens uitga van Hi Messaging 60 + BB €5, ga ik er toch niet op achteruit. Het is min of sms, én internet! Niet alles gaat uit 1 bundel zoals ik het lees.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ironisch trouwens in het KPN persbericht:
Consumenten snappen de structuur en vinden elementen van de propositie positief.
Je staat voor de Godfather, die je laat vermoorden vanwege verraad, maar die zegt dat je kinderen beschermd zullen worden. Je snapt de structuur en vind een element van de propositie positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
_Brake_ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:19:
Kan iemand me uitleggen waar de ophef nou precies vandaan komt? Met mn Hi 45 + Eindeloos SMS + BlackBerry internet zit ik ook op 45 + 10 + 17,50. Als ik dan vervolgens uitga van Hi Messaging 60 + BB €5, ga ik er toch niet op achteruit. Het is min of sms, én internet! Niet alles gaat uit 1 bundel zoals ik het lees.
Jij had al een abonnement met voor het geld weinig data tov minuten en sms.
Veel mensen willen juist veel data en weinig minuten.
Ik heb bv maar 150minuten/300sms (en eigenlijk zou ik nog wel minder willen) en internet met een fup 1GB.
Bij KPN of Hi ben ik dan minstens 52,50 euro kwijt vanwege data.terwijl ik atm 22euro per maand kwijt ben. bovendien krijg ik dan 325 nutteloze belminuten en eindeloos SMS, terwijl ik die niet nodig heb, want ik bel nooit.
Als Zweedse providers daarnaast 5GB limiet aan kunnen bieden zonder belminuten voor €15 snap ik KPN niet, en hoe KPN dat recht kan lullen!

En als een Deense provider gewoon met

Gratis SMS en MMS
15GB Data
18uur gesprekstijd
350 kronen = €47,-

aan kan komen snap ik de KPN al helemaal niet.

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 20-07-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
gambieter schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:21:
Ironisch trouwens in het KPN persbericht:

[...]

Je staat voor de Godfather, die je laat vermoorden vanwege verraad, maar die zegt dat je kinderen beschermd zullen worden. Je snapt de structuur en vind een element van de propositie positief.
:D inderdaad.

Dit hele verhaal doet mij aan als een bedrijf dat ziet waar een gat in de markt ligt om meer winst te pakken, en bij het invullen van die kans geen moment stilstaan bij toegevoegde waarde voor de klant, maar alleen hoe ze hun eigen zakken kunnen vullen. Een beetje wat je bij banken zag (naar mijn idee is dit iig in Nederland wel enigszins veranderd); alles voor de winst, fuck de behoefte van de klant.

Je moet wel enorme oogkleppen op hebben wil je als KPN'er niet zien dat dit niet lekker landt in de markt. Maarja, als je al met de concurrent hebt afgestemd dat zij volgend maakt dat niets uit natuurlijk; de klant heeft dan uiteindelijk geen keuze meer.

Vreemde houding. Volgens mij gaat de eerste leverancier die komt met een "slider" systeem voor sms, bel en data een enorme slag slaan in het aantrekken van klanten.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik ben bijna geneigd een smeekbrief naaar Teliasonera te sturen of ze aub de Nederlandse markt willen betreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Webwereld heeft net een mooi artikel geschreven betreffende mobile internetmarkt....

http://webwereld.nl/nieuw...-mobile-ook-duurder-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 01:32

thof

FP ProMod
GAIAjohan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:32:
Ik ben bijna geneigd een smeekbrief naaar Teliasonera te sturen of ze aub de Nederlandse markt willen betreden..
Ik zeg... Doen! :+

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Bullet NL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:
Webwereld heeft net een mooi artikel geschreven betreffende mobile internetmarkt....

http://webwereld.nl/nieuw...-mobile-ook-duurder-.html
Nogmaals wordt hier bevestigd dat we allerminst te maken hebben met een vrije markt, maar met een schoolvoorbeeld van een oligopolie. Totdat dit doorbroken wordt heeft de consument maar te slikken wat de grote spelers doet omdat er voor hen absoluut geen reden tot concurrentie is wanneer je de markt netjes in drieën kan verdelen en ieder een respectabele hoeveelheid winst binnen kan harken.

Op het moment ziet het er naar uit dat het het beste is om nog even op het oude Hi Online 2010 abonnement door te torren, met hierbij het Hi Eindeloos Online 2009 pakket. Voor mijn gevoel is het internet nooit te langzaam geweest, maar met de nieuwe aanbiedingen ga ik er met een gelijk aantal belminuten al flink op achteruit en zou ik op slechts 500MB data uit komen. Misschien dat Vodafone toch nog interessant is, daar 1GB op zich nog wel te doen is voor mij. Maar als je tegenwoordig niet veel meer SMSt en/of belt maar wel zo'n 1 GB aan data wilt kunnen verbruiken, dan is KPN/Hi dus al geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264400

Ik zou willen zeggen: "Goeiemoggel, dat ip duur!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:46

AzzKickah

06-CENSORED

OK, dus.

Ik begin Juni mijn abbo verlengt bij Hi met daarbij een Samsung S2. Ik heb het toestel nu een kleine 2 maand.
Het abbo is voor 2 jaar.

Wat gaat dit nu betekenen voor mij?
Ik ga niet, ik herhaal: NIET mee in deze prijzen-idioterie. Ik ga geen 37,50 euro betalen voor 250MB en slechts 100 lousy smsjes (man ik moet er bijna om lachen). Dan heb ik nog liever geen internet op m'n mobiel, ook al kan ik daar zowat 'niet meer zonder'.

Betekent dit dus dat ik op 5 september mijn contract kostenloos kan gaan ontbinden en dat ik m'n S2 moet inleveren?
Of blijven voor mij de huidige prijzen gelden tot het eind van mijn contract?

Dat laatste lijkt me eigenlijk sterk.
Maar dan wil ik dus geld terug van KPN. Want ik moet dan mijn S2 inleveren waar ik dan al wel 4 maanden voor heb betaald. Dus dat geld wil ik dan terug.

Hoe gaat dit straks?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
AzzKickah schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:
Betekent dit dus dat ik op 5 september mijn contract kostenloos kan gaan ontbinden en dat ik m'n S2 moet inleveren?
Of blijven voor mij de huidige prijzen gelden tot het eind van mijn contract?

Dat laatste lijkt me eigenlijk sterk.
Maar dan wil ik dus geld terug van KPN. Want ik moet dan mijn S2 inleveren waar ik dan al wel 4 maanden voor heb betaald. Dus dat geld wil ik dan terug.

Hoe gaat dit straks?!
Dat laatste gebeurt dus wel, voor jou verandert er niets, ze kunnen/zullen niet de tarieven van jouw lopende contract aanpassen. Bij een nieuw abonnement of verlenging van je huidige abonnement gebeurt dat wel, maar voor jou is dat dus nog wel even weg.

[ Voor 0% gewijzigd door MindStorm op 20-07-2011 15:07 . Reden: typo ]

Pagina: 1 2 Laatste