Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb deze 4 maanden geleden gekocht voor 27 euro bij www.GK4.me

Momenteel is de prijs 38 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Hmm ik had hem gepre-ordered voor Xbox One bij Intertoys, omdat ik daar nog bonnen van heb liggen, en nu krijg ik te horen dat ze de Xbox One versie niet krijgen...

Digitaal is me te duur op Xbox One.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Net pre ordered in de Xbox store HK voor €47. Brazilië is het minst duur maar dan kan je pas een week later spelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
mowa schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:25:
Net pre ordered in de Xbox store HK voor €47. Brazilië is het minst duur maar dan kan je pas een week later spelen.
Oeh, dat is wel een heel schappelijk prijsje voor de X1 pre order edition én release op 7 mei. Eens uitzoeken
hoe dat precies moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:12:
Hmm ik had hem gepre-ordered voor Xbox One bij Intertoys, omdat ik daar nog bonnen van heb liggen, en nu krijg ik te horen dat ze de Xbox One versie niet krijgen...

Digitaal is me te duur op Xbox One.
Ik zit ook in dubio, ik heb een 10 euro korting bij Amazon, zou dus 53 euro worden, maar ik heb nog nooit mijn discdrive gebruikt en was in de planning dit ook zou te houden, maar verschil naar digitaal is toch nog best veel, zeker als je NL versie (of US versie) wil hebben.

Komt UK versie ook pas later uit? (heb ik nog tegoedje staan).

Beetje jammer dat ze op store.xbox.com duidelijk geen XBO afbeeldingen hebben staan, zo mooi is die game nu denk ik ook weer niet op de XBO (misschien photo mode.. :P).

Andere kant, nu ze versie 2 al hebben aangegeven, voelt dit nu al soort van pre-game en neem aan dat alle grote features (die nu missen) ook pas in 2 gaan komen.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 28-04-2015 17:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

UK versie is 1 dag later dan Europa.
US versie is een week later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:41:
[...]
Andere kant, nu ze versie 2 al hebben aangegeven, voelt dit nu al soort van pre-game en neem aan dat alle grote features (die nu missen) ook pas in 2 gaan komen.
Reken er maar op dat alles wat met circuit/straat racen te maken heeft in deel 1 komt en dat deel 2 iets héél anders wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Dinsdag de Pre-order gedaan van Project CARS voor de Xbox ONE :)
€41,19 ( R$ 119,00 om precies te zijn).
Niet echt gek denk ik.

Ben héél erg benieuwd hoe ie is in vergelijk met Forza 5.
De Game RIDE zat ik ook aan te denken, maar die is nu opgeschoven en komt wel zodra ie in de aanbieding is of via Gold komt.
Forza 6 is ook minder zeker dat ik die haal. Het als maar pushen van extra DLC aankopen is flink vervelend inf Forza 5.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoop wel dat de AI flink verbeterd is ten opzichte van de beta's, want daar zijn ze nogal dom, op zijn zachtst gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 20:22
Phusebox schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:30:
Hoop wel dat de AI flink verbeterd is ten opzichte van de beta's, want daar zijn ze nogal dom, op zijn zachtst gezegd.
Hmm raar. De AI wordt juist geroemd in deze game door de testers. Kan zelf ook niet anders zeggen dan dat het goed racen is tegen de computer.
Heb je een specifieke build getest of zit je ook in het testtraject?

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tom. C schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:35:
[...]

Hmm raar. De AI wordt juist geroemd in deze game door de testers. Kan zelf ook niet anders zeggen dan dat het goed racen is tegen de computer.
Heb je een specifieke build getest of zit je ook in het testtraject?
Ik heb twee builds getest, laatste is van een maand of 3 geleden. Als je om een of andere reden langzaam met problemen op de baan rondrijdt en de AI komt er met twee tegelijk aan knalt er één gewoon vol achterop je, al rijdt je niet op de racelijn.

Verder heb ik regelmatig races gehad waarbij meer dan de helft van het veld uitviel vanwege crashes met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Dat is met de laatste build zeker niet zo, alhoewel het niveau van de AI van invloed is op het aantal en de soort fouten die ze maken. Lagere AI = meer fouten. Gisteren nog op Azure Circuit geracet tegen 35 AI: dringen geblazen bij de langzame bochten, maar de AI gedroeg zich daar heel netjes.

[ Voor 0% gewijzigd door NLxAROSA op 30-04-2015 13:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:39
Zojuist ook maar even een Pre-order geplaatst voor de Xbox One bij de MediaMarkt. Nu al zin in!

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik zie dat je die pre order dlc ook krijgt bij de Mediamarkt en dat scheelt toch bijna 20e met de online versie voor de PS4 dus denk dat ik daar voor ga.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb nog nooit een realistische racegame gezien met goede AI. Ik heb ook erg weinig vertrouwen in de AI in Project Cars. Deze video bijvoorbeeld.

http://youtu.be/2z0sH0zYwlE

De start alleen al, hilarisch. Verderop in de video als je kijkt hoe de AI (niet) reageert op de auto van de speler. Of als je kijkt hoe ze in de buurt van elkaar rijden. Het is gewoon brandhout.

Edit: niet dat ik het een breekpunt vind trouwens. Racegames zijn voor mij vooral een multiplayer genre.

[ Voor 12% gewijzigd door Voxalizer op 30-04-2015 13:55 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Phusebox schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:51:
[...]

Ik heb twee builds getest, laatste is van een maand of 3 geleden. Als je om een of andere reden langzaam met problemen op de baan rondrijdt en de AI komt er met twee tegelijk aan knalt er één gewoon vol achterop je, al rijdt je niet op de racelijn.

Verder heb ik regelmatig races gehad waarbij meer dan de helft van het veld uitviel vanwege crashes met elkaar.
NLxAROSA schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:18:
[...]
Dat is met de laatste build zeker niet zo, alhoewel het niveau van de AI van invloed is op het aantal en de soort fouten die ze maken. Lagere AI = meer fouten. Gisteren nog op Azure Circuit geracet tegen 35 AI: dringen geblazen bij de langzame bochten, maar de AI gedroeg zich daar heel netjes.
Ik ga er van uit dat dit 1 van de bugs is dat er voor heeft gezorg dat PC zo lang is uitgesteld.
Echter maak ik me wat gedragingen betreft meer zorgen over de multiplayer met (maximaal) 35 spelers in een lobby. -O- Dat kan voor enorme rage zorgen maar ook een groot feest worden.
HellStorm666 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:15:
Dinsdag de Pre-order gedaan van Project CARS voor de Xbox ONE :)
€41,19 ( R$ 119,00 om precies te zijn).
Niet echt gek denk ik.
Alleen kan je pas op de 12e starten. Daarom heb ik de HK store gekozen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
mowa schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:03:
[...]

[...]

Ik ga er van uit dat dit 1 van de bugs is dat er voor heeft gezorg dat PC zo lang is uitgesteld.
Echter maak ik me wat gedragingen betreft meer zorgen over de multiplayer met (maximaal) 35 spelers in een lobby. -O- Dat kan voor enorme rage zorgen maar ook een groot feest worden.

[...]

Multiplayer voor consoles was geloof ik max 16, dus het zal niet zo erg worden

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

job115 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:08:
[...]

Multiplayer voor consoles was geloof ik max 16, dus het zal niet zo erg worden
Is idd waar, heb 'n tijdje terug 'n stresstest gezien met 64 spelers dus vandaar.
Online lobbies of up to 16 players are supported on Xbox One, PlayStation 4, and 32-bit PC.
32-player lobbies are available for PC players running in 64-bit mode.
Helaas heb ik er de tijd niet voor anders zou ik de pc versie er bij halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

mowa schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:03:
[...]

Maakte voor mij niet echt uit.
7 en 8 mei werken.
9 mei verjaardag
10 mei tot en met 15 mei naar t buitenland voor m'n werk.
16 mei staat ook al vol.

Dus kan 17 mei pas voor het eerst spelen.
en daar bij, heb al die jaren hier voor t spel ook niet kunnen spelen :+ dus die paar dagen extra.... :z

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

HellStorm666 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:32:

en daar bij, heb al die jaren hier voor t spel ook niet kunnen spelen :+
Euh, ik heb het spel al die jaren hier voor ook niet kunnen spelen. :+ _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

mowa schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:33:
[...]

Euh, ik heb het spel al die jaren hier voor ook niet kunnen spelen. :+ _O-
En wat maken die paar dagen dan uit?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Nou, jou blijkbaar niets. Ik kijk er echter naar uit om volgende week te kunnen racen na al dat uitstel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mowa schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:56:
Nou, jou blijkbaar niets. Ik kijk er echter naar uit om volgende week te kunnen racen na al dat uitstel.
oOo
Can't wait!
Echt heel veel zin in...
Formula C here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Dixons heeft een actie met kortingscode.
Ik heb zojuist een pre order geplaatst voor Project CARS met een USB stick van 8 GB (60,98e totaal) en met de code ontdek2 krijg je dan 15 euro korting wat dus op 45,98e uitkomt. Voor de PS4 btw, maar XBONE versie is even duur zag ik en de PC versie is 49,99.

Lijkt me een goede deal toch?
Alleen vraag ik mij nu af of hier ook de pre order DLC bij zit, dit staat niet vermeld op de site van Dixons zoals bij de Mediamarkt maar daar zal ik morgen even over bellen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiance schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:24:
Dixons heeft een actie met kortingscode.
Ik heb zojuist een pre order geplaatst voor Project CARS met een USB stick van 8 GB (60,98e totaal) en met de code ontdek2 krijg je dan 15 euro korting wat dus op 45,98e uitkomt. Voor de PS4 btw, maar XBONE versie is even duur zag ik en de PC versie is 49,99.

Lijkt me een goede deal toch?
Alleen vraag ik mij nu af of hier ook de pre order DLC bij zit, dit staat niet vermeld op de site van Dixons zoals bij de Mediamarkt maar daar zal ik morgen even over bellen.
Die krijg je niet, die zit alleen bij de digital versie op de website van sony (is al een keer op reddit voorbij gekomen). Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Hoe kan de Mediamarkt dit dan wel op hun site vermelden? Of koop je bij hun een voucher die je online kunt inwisselen?

Als ik de site van PC zelf moet geloven zit ie ook bij de standaard editie als je hem pre ordered.
Nvm, is alleen bij bepaalde webshops waar Dixons, maar ook Mediamarkt, niet tussen staan.

[ Voor 55% gewijzigd door Radiance op 30-04-2015 21:31 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Project CARS - McLaren Mp4 12C Gt3
dat soort setups = kwijl.
vraag me af wat zoiets kost, volgens mij kun je daar bijna een echte auto voor kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen echte MP4 12C hoor ;)
Is de setup zelf ook ergens te zien? Ziet er wel heel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:30:
YouTube: Project CARS - McLaren Mp4 12C Gt3
dat soort setups = kwijl.
vraag me af wat zoiets kost, volgens mij kun je daar bijna een echte auto voor kopen :+
Ik zit wel kwijl naar die setup te kijken, maar rijd hij ook easy-mode op alles? niets blokkeren in de bochten, niets wheelspin, onder/overstuur, niets uitbreken als die stuiterend door die cinanes vliegt.. Ik zou toch verwachten dat iemand met zo'n setup toch wel beetje alles heeft uit staan.

https://www.youtube.com/watch?v=iEx9ESHURSU
Deze lijkt toch wat 'moeierlijk' over de weg te gaan, dat is weer beetje beter.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 30-04-2015 22:26 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:35
Ik zie dat veel mensen nog steeds pre-orderen......stop daar eens mee!!!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Hier zie je die gast van die McLaren pas echt goed aan 't werk; vooral dat heel/toe ziet er stoer uit. Dat ie met handschoenen stuurt ziet er weer 'n beetje idioot uit maar zal wel 'n reden hebben. Misschien is z'n stuur glad of zo. Raceschoentjes heeft ie ook. Het zal me niet verbazen als ie ook met 'n helm op zit. :+
Zo'n setup geeft echter wel 'n pure race-ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door mowa op 01-05-2015 00:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Kol Nedra schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:11:
Dat moet toch iedereen lekker zelf weten ?

Natuurlijk snap ik de nadelen en je hebt ook gelijk, maar dat random in een topic gaan roepen gaat je echt geen zieltjes opleveren voor je kruistocht. Pre-orderen is gewoon een vervroegde beslissing om met een game in zee te gaan en dat hebben sommige mensen nodig.

Zeker als er vlak voor de release acties zijn gaan mensen niet gokken op een lagere releaseprijs. Het is dat ik nog niet weet of ik de PS4 versie ook wil hebben, want anders had ik hem nu bij Dixons in de pre-order gezet.

edit: flauw naamgrapje verwijderd :p

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 01-05-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Edit: Nevermind, mijn scherm stond op de verkeerde setting.

[ Voor 92% gewijzigd door Voxalizer op 01-05-2015 01:17 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:58:
[...]

Dat moet toch iedereen lekker zelf weten ?

Natuurlijk snap ik de nadelen en je hebt ook gelijk, maar dat random in een topic gaan roepen gaat je echt geen zieltjes opleveren voor je kruistocht. Pre-orderen is gewoon een vervroegde beslissing om met een game in zee te gaan en dat hebben sommige mensen nodig.
Ben zelf absoluut geen fan van pre-orderen, maar dat mensen vlak voor release nog even de pre-order goodies meepakken en alvast kunnen preloaden zodat ze op releaseday gelijk vanuit hun (al dan niet luie) stoel kunnen spelen vind ik niet zo heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Kol Nedra schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:11:
Waarom? Ik heb gisteren ook een pre-order gedaan via de site van de Media Markt (slechts 34,99 voor PC), maar ik heb al tijden toegang tot de closed beta, dus weet echt wel dat het goed zit. Nu zou ik door die closed beta wel 10 euro korting krijgen, maar dat is op de prijs via Steam die met korting nog hoger is dan bij de Media Markt. En bij de pre-order krijg je nog wat extra's erbij :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:50:
Geen echte MP4 12C hoor ;)
Is de setup zelf ook ergens te zien? Ziet er wel heel vet uit.
Dit is z'n complete setup:

Procesador: i7-4770k OC 4.2GHz
Grafica: Ati R9 290 OC Tri-x 4GB
Ram: 8GB G.Killer DDR3 2133
Fuente Corsai Gs 800w
Discos duros: SSD + WD 1TB
Caja: Tai-CHi Aluminio
Refrigeración Corsai H80i

3 Pantallas Benq 2760Hs
Cockpit Zalem V27
Monitor 7" vga
Tablet Vortex 7" Dual Core

Volante Thrustmaster T300Rs
Volante TM 28 GT
Volante Ferrari GTE
Caja de cambios TH8RS
Caja de cambios TH8A

Fanatec Clubsport WheelBase V2
Fanatec Formula Wheel Black
Fanatec Wheel BMW M3 Gt2

Camara GoPro Hero 4 Silver Edition
Camara Sony HDR-AS15
Camara Canon Reflex 700D

Ordenador Edicion: iMac i5 27"
Memoria de 16GB Ram
Disco Duro SSD 256
Discos Externo WD 1TB + 2TB
Discos Externo LaCie 1,5TB + 2TB

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Was eigenlijk al een beetje vergeten dat deze game al volgende week uitkomt. Heb hem een tijd geleden al (vrij goedkoop) via g2play besteld. Ben benieuw hoelang de game kan blijven boeien als iRacing fanatiekeling.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik heb net Dixons aan de lijn gehad en zij bevestigen inderdaad dat de pre order bonus er niet bij zit al vermoeden zij wel dat deze op een later tijdstip alsnog te downloaden valt.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Heb m ook bij Dixons besteld met die code voor de Xbox One. Scheelt toch weer 7,50. Jammer van die pre order DLC, maar er zal toch wel weer een season pass komen voor die game? Zoals zowat iedere game tegenwoordig een season pass krijgt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Ik ben morgen "toevallig" jarig, dus dan kan ik m pre orderen met de code die op de site staat, en een verjaardagscode, als dat werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 10:53

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Ik heb hem voor de xbone gepreorderd, ik ben reuze benieuwd , de laatste race game die ik goedgespeeld heb was pgr . Wat ik begrepen heb is dat je je auto niet kan tunen zoals in forza , dat is de reden dat ik deze race gekocht heb.
Gewoon over een leuke track heen sjeezen zonder dat iemend zonder skils je voorbijkomt .

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
DutchOwnage schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:45:
Heb m ook bij Dixons besteld met die code voor de Xbox One. Scheelt toch weer 7,50. Jammer van die pre order DLC, maar er zal toch wel weer een season pass komen voor die game? Zoals zowat iedere game tegenwoordig een season pass krijgt :O
Als je een USB stick erbij neemt van 6e krijg je 15e korting, scheelt je 1,50 en je krijgt er een USB stick van 8gb bij ;)

54,99-7,50=47,49
54,99+5,99=60,98-15=45,98

[ Voor 4% gewijzigd door Radiance op 01-05-2015 12:29 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
Fe® schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:47:
Ik heb hem voor de xbone gepreorderd, ik ben reuze benieuwd , de laatste race game die ik goedgespeeld heb was pgr . Wat ik begrepen heb is dat je je auto niet kan tunen zoals in forza , dat is de reden dat ik deze race gekocht heb.
Gewoon over een leuke track heen sjeezen zonder dat iemend zonder skils je voorbijkomt .
Het is niet mogelijk upgrades op auto's te zetten zoals in forza. Maar het is wel mogelijk om dingen als wiel geometrie (camber, caster etc.), bandenspanning en vering\demping en dergelijke aan te passen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:40:
[...]

Het is niet mogelijk upgrades op auto's te zetten zoals in forza. Maar het is wel mogelijk om dingen als wiel geometrie (camber, caster etc.), bandenspanning en vering\demping en dergelijke aan te passen geloof ik
Dit lijkt mij inderdaad wel, anders is het niet echt een (Sim)Racer.
Mede door dit wordt een race game een race game vind ik, de auto aanpassen naar jou rijstijl (of andersom je rijstijl naar de setup).

Ik kijk voorlopig nog even mee, Project Cars heeft wel mijn intresse gewekt afgelopen week en heeft potentie. :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Gisteren is de car list bekend gemaakt Zie onderaan de pagina of kijk hier.
Valt meteen op dat er oa geen Ferrari's en Lambos bij zitten maar wellicht komt dat in de vorm van een maandelijkse gratis auto of car packs/dlc. Zou dat te maken kunnen hebben met Forza en GT licenties..?
Ithric schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:27:
Mede door dit wordt een race game een race game vind ik, de auto aanpassen naar jou rijstijl (of andersom je rijstijl naar de setup).
Dat is waar. Echter geven ze zo'n game altijd arcade elementen mee, oa in de vorm van allerlei assists zoals; automatisch schakelen + koppelen, stuurhulp, TCS, schade/brandstof/banden, etc. Zo'n game moet natuurlijk wel verkopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
Hmm ik koop de game wel over een paar maanden als er meer auto's beschikbaar zijn, vindt het maar erg karig.

Ik begrijp dat ze een klein budget hadden, echter ga ik geen 60 euro (console) dokken voor een game waarvan er maar bar weinig interessante auto's voor mij persoonlijk inzitten. Mis zo'n beetje alle japanners :/

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
xavento schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:04:
Hmm ik koop de game wel over een paar maanden als er meer auto's beschikbaar zijn, vindt het maar erg karig.

Ik begrijp dat ze een klein budget hadden, echter ga ik geen 60 euro (console) dokken voor een game waarvan er maar bar weinig interessante auto's voor mij persoonlijk inzitten. Mis zo'n beetje alle japanners :/
Dat heeft niet veel met budget te maken, want dit zijn best veel auto's om mee te releasen voor de gemiddelde simracer. Een GT6 of Forza hebben inderdaad heel wat meer auto's, maar dan ook in pakketjes van 10-15 (misschien nog wel meer) die precies hetzelfde rijgedrag / geluid hebben.

Er van uitgaande dat deze ontwikkelaar zijn beste beentje heeft voorgezet moeten we er vanuit gaan dat elke auto in deze releaseversie duidelijk verschillend rijgedrag zal vertonen en alles tot in detail klopt.

Dat er voor jou persoonlijk weinig tussen zit kan natuurlijk en misschien zoek jij wel juist auto's die andere gamers totaal niet interessant vinden en vooral auto's die je niet snel op een circuit tegenkomt (in officiële races)

Er zijn ook altijd heel weinig mods te vinden van japanse bakken in andere simracers dus ik denk dat het gewoon niet populair genoeg is (op wat skylines na). Gezien het feit dat er veel contact is geweest tussen de ontwikkelaar en de fans zal dit zijn waar de meeste op zitten te wachten en waar een licentie voor te krijgen was.

Dan denk ik dat jij met de volgende Gran Turismo beter uit bent, maar wie weet brengt de dlc nog wat boeiends voor je ;)
Ithric schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Zelfs na een jaartje simracen ben ik het daar nog niet mee eens. Een beetje prof racer heeft een team om zich heen die de auto afstelt en de coureur hoeft alleen maar aan te geven wat niet lekker aanvoelt. Aan het hele setup gedeelte heb ik een hekel (ik weet zelfs niet waar alles voor is) en het komt er op neer dat ik heel het internet af zoek naar setups voor een bepaald circuit :+

Ik wil geen "mechanic" sim, maarja er bestaan geen sims waar je kan aangeven wat er mis is met het rijgedrag helaas :)

[ Voor 20% gewijzigd door Beakzz op 01-05-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Beakzz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:04:
Een GT6 of Forza hebben inderdaad heel wat meer auto's, maar dan ook in pakketjes van 10-15 (misschien nog wel meer) die precies hetzelfde rijgedrag / geluid hebben.
Bij GT6 zitten er van de, ik noem maar wat, 1200 auto's 300 Skyline's en 600 20-polygon modellen in ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13

Project cars heeft eigenlijk ook een hele andere insteek. Kijk bijv. naar iRacing. Daarin heb je ook maar een beperkt aantal auto's, maar ze zijn wel perfect uitgewerkt en allemaal uniek.

Het mooie is dat Project cars dit ook heeft. Elke auto is uniek en heeft z'n eigen rijgedrag. Realisme staat erg hoog bij deze game. Als je keer op keer je rondetijden wilt perfectioneren met hulp van afstelling van de auto dan heb je er een hele goede game aan :). Veel auto's is voor dit soort games eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Laatst online: 10-09 15:48
Vraag me wel af wat Dixons doet bij een bestelling met 2 producten en 1 ervan is nog niet op voorraad....
Die USB stick waarover word gesproken komt 'begin' mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Laatst online: 08-09 08:59
Laat ik inderdaad even voorop stellen dat ik het geweldig vindt dat elke auto in de game een andere rijstijl heeft. Dit is ook daadwerkelijk iets waar ik naar op zoek ben. Echter vindt ik persoonlijk de italiaanse auto's heerlijk rijden (uiteraard is dat voor elke game anders), toch had ik stiekem gehoopt dat de ferrari challenge erin had gezeten bijvoorbeeld, hoewel ik allang blij ben dat de Mclaren P1 erin zit.

Ik had ook niet verwacht dat de game het aantal auto's van GT zou overnemen (laten we eerlijk zijn, die game is ook meer een auto-bibliotheek dan een echte race game), en de helft van de auto's van Forza zijn ook niet interessant om mee te racen.

Toch mis ik een aantal merken waar ik persoonlijk graag mee race, en nogmaals, die zullen vast wel komen. En wanneer die erin zitten zou ik de game ook zeker aanschaffen. Echter voor mij is de car line-up momenteel nog niet interessant genoeg.

Waar ik zelf wel vragen over heb is hoe gaat het met de race cups. Is er wel genoeg variatie in de auto's per class? Of gaan we juist alleen maar dezelfde auto's in de races terug zien.

Echter kan het maar zo zijn dat ik binnen een korte tijd al overtuigd ben om hem alsnog te halen. Alleen momenteel ben ik nog niet overtuigd.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:08:
[...]

Bij GT6 zitten er van de, ik noem maar wat, 1200 auto's 300 Skyline's en 600 20-polygon modellen in ;)
Tja mijn mening is dat je Gran Turismo speelt voor de auto's (verzamelen) en niet voor het racen. Leuk om veel keuze te hebben, maar ik heb er nooit een race mee gereden dat aan het eind het zweet in mijn handen stond van de spanning. Toch zijn er ook in mijn vriendenkring genoeg die er bij zweren en blijven volhouden dat alles klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
mannetje19 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:12:
Vraag me wel af wat Dixons doet bij een bestelling met 2 producten en 1 ervan is nog niet op voorraad....
Mijn hdmi connector en een markeerstift zijn nu onderweg.

De games die ik heb besteld (Witcher en Batman op 2 bonnen) komen pas op release.

Dus zodra 1 op voorraad is lijken ze dat al te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

mowa schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:54:
Gisteren is de car list bekend gemaakt Zie onderaan de pagina of kijk hier.
Valt meteen op dat er oa geen Ferrari's en Lambos bij zitten maar wellicht komt dat in de vorm van een maandelijkse gratis auto of car packs/dlc. Zou dat te maken kunnen hebben met Forza en GT licenties..?
Beide licenties zijn erg lastig om te verkrijgen. Assetto Corsa is het gelukt om ze beiden te verkrijgen (alhoewel Lamborghini er nog niet in zit), maar dat heeft bloed, zweet en tranen gekost en heeft er misschien ook nog iets mee te maken dat dat een Italiaanse ontwikkelaar is. Ferrari was eerst exclusief in handen van Turn 10 voor Forza bijvoorbeeld, net zoals de Porsche licentie in handen is van EA.

Dan denk ik eerlijk gezegd dat pCars niet echt een sim (geen game) is voor jou. Een race sim is iets anders dan een arcade game als Gran Turismo of Forza, je moet ook echt oefenen om fatsoenlijk te kunnen rijden. In pCars is er aandacht besteed aan de physics van elke auto afzonderlijk, dat kost veel tijd en geld.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Metalfreak schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:26:
Dan denk ik eerlijk gezegd dat pCars niet echt een sim (geen game) is voor jou. Een race sim is iets anders dan een arcade game als Gran Turismo of Forza, je moet ook echt oefenen om fatsoenlijk te kunnen rijden. In pCars is er aandacht besteed aan de physics van elke auto afzonderlijk, dat kost veel tijd en geld.
Wat heeft het aanbod van auto's nu opeens weer te maken met denigerend praten richting GT en FM? Ik moet nog 1 filmpje tegenkomen waar ik echt onder de indruk ben van dat 'oh zo simmig' verhaal van pCars. Xavento heeft voor mij 100% wat betreft het aanbod, in mijn ogen ronduit karig als je beetje racefan bent (en dan die leuke, wel een Evo X, maar geen WRX...). Natuurlijk komen ze met die DLC packs voor auto's, maar het missen van amerikaanse en aziatische iconen, blijft gewoon raar.

Wel grappig eigenlijk, ze hebben meer banen dan auto's in de game :P

edit, al zie ik nu wel hoe ze aan die cijfers komen, aantal banen in andere layouts.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
mannetje19 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:12:
Boeit me eigenlijk vrij weinig, als ik PC maar op 7 mei in de bus ontvang :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
Metalfreak schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:26:
[...]

daarmee doe je een GT of Forza toch echt tekort. ik ben het eens met dat het geen volwaardige sims zijn, maar dat komt voornamelijk door andere punten dan het rijgedrag van auto's. hiermee laat je het klinken alsof je GT of Forza zo opstart, en maar even de ranglijsten aan puin gaat rijden zonder te oefenen. maar net als bij een Project Cars is hier zeker oefening voor nodig.

wat betreft de car list, inderdaad een beetje karig. maar ik vind het vaak toch het leukst als iedereen in een gelijke auto rijdt, en met zoveel banen is komt dat denk ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
SinergyX schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Wat heeft het aanbod van auto's nu opeens weer te maken met denigerend praten richting GT en FM? Ik moet nog 1 filmpje tegenkomen waar ik echt onder de indruk ben van dat 'oh zo simmig' verhaal van pCars. Xavento heeft voor mij 100% wat betreft het aanbod, in mijn ogen ronduit karig als je beetje racefan bent (en dan die leuke, wel een Evo X, maar geen WRX...). Natuurlijk komen ze met die DLC packs voor auto's, maar het missen van amerikaanse en aziatische iconen, blijft gewoon raar.

Wel grappig eigenlijk, ze hebben meer banen dan auto's in de game :P

edit, al zie ik nu wel hoe ze aan die cijfers komen, aantal banen in andere layouts.
Het enige waarin Project Cars scheelt van een "echte" sim is dat ze er ook opties in hebben gedaan voor de mindere goden onder ons. Dat jij niet de juiste filmpjes hebt gevonden daar kan ik niets aan doen (zou voor je kunnen zoeken, maar dat lukt je zelf ook wel :+)

Het is niet aardig inderdaad om een Forza en GT ineens arcade te noemen, maar dit is wel even wat anders dan die 2 games. Aangezien ik alle builds van PC tot nu toe heb gespeeld moet je dat maar even van me aannemen ;) Forza en Gt zijn gewoon goede games voor een groot publiek dus ik wil het geen slechte spellen noemen, maar het komt niet eens in de buurt van een goede sim.

En tja ik kan er ook niks aan doen dat jij het weinig vindt of dat je bepaalde bakken mist. Iedereen zal wel weer een ander soort auto in de game willen zien, maar wat je krijgt is gewoon niet weinig voor een sim. Het aantal auto's is veel minder belangrijk, want het gaat er om dat de auto's die er in zitten briljant rijden (wat niet wil zeggen dat ik dat ook vond bij de laatste build, want dat was heel wisselend).

Mijn favoriete auto's in Assetto Corsa zijn bijvoorbeeld niet de auto's die ik in het echt zou kiezen als ik het geld had. Juist de auto's die me niet aanspraken blijken geweldig om over de baan heen te gooien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Als je 4 miljoen euro budget hebt i.p.v. 80-120 dan zul je keuzes moeten maken, daar is niets raars aan. Licenties zijn duur en met name de Japanse auto fabrikanten (maar ook de tracks) werkten gewoon niet echt mee.

Ik verwacht zelf wel dat dat na release anders wordt als Project CARS zich heeft bewezen. Dan is er én meer budget én merken/tracks zullen anders in de licentievoorwaarden zitten.

Daarnaast is het gewoon heel veel werk om een auto natuurgetrouw in een sim op te nemen. Kwaliteit boven kwantiteit. Anders eindig je net als bepaalde andere games met karrevrachten met auto's waarvan de topsnelheid niet klopt, de gear ratios niet kloppen, de suspension niet klopt en ze allemaal dezelfde audio-samples gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door NLxAROSA op 01-05-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:12
Pfft, altijd de simcade racers die over hoeveelheid auto's klagen...

In FM en GT heb je ziek veel keuze, maar rijden veel auto's hetzelfde. In 'echte' sims rijdt iedere auto zo gedrailleerd anders. Per auto zit er uren en uren meer werk in de physics.

In AC zitten nu al meer auto's dan ik tijd heb. Om een auto goed te testen in AC heb ik 2-4 uur nodig om überhaupt een idee te krijgen van die auto.

Als Pcars zo realistisch is als ze stellen, zal dat niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Beakzz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:09:
[...]

Het is niet aardig inderdaad om een Forza en GT ineens arcade te noemen, maar dit is wel even wat anders dan die 2 games. Aangezien ik alle builds van PC tot nu toe heb gespeeld moet je dat maar even van me aannemen ;) Forza en Gt zijn gewoon goede games voor een groot publiek dus ik wil het geen slechte spellen noemen, maar het komt niet eens in de buurt van een goede sim.
Onzin, dit komt op mij over als denigrerend geneuzel van iemand die nooit GT heeft gespeeld of het in ieder geval nooit met een goed stuur heeft gespeeld. Met een stuurtje is vooral GT6 zonder assists qua physics vrijwel hetzelfde als PC zonder assists. Ik heb behoorlijk wat uurtjes in de recente builds van PC zitten en het eerste wat me eigenlijk opviel was hoeveel het gevoel overeenkomt met GT6. Als twee druppels water. Wanneer ik van iRacing overstap naar GT6 moet er altijd even weer even inkomen. Van PC naar GT6 totaal niet, het voelt echt hetzelfde.

Over Forza kan ik niet oordelen aangezien ik FM5 nooit met een stuur heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project cars voor PS4 niet meer te pre-orderen via Dixons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Voxalizer schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:27:
[...]

Onzin, dit komt op mij over als denigrerend geneuzel van iemand die nooit GT heeft gespeeld of het in ieder geval nooit met een goed stuur heeft gespeeld. Met een stuurtje is vooral GT6 zonder assists qua physics vrijwel hetzelfde als PC zonder assists.
Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Rij bijvoorbeeld maar eens de Mégane RS in GT6 of in Project CARS. Dat is simpelweg een wereld van verschil, met name omdat FWD in GT6 gewoon compleet kapot is, heeft niets met de realiteit te maken. In GT6 klopt van geen enkele auto de topsnelheid. Grip is in Project CARS compleet anders gemodelleerd en dan heb ik het niet eens over het bandenmodel. Bij Project CARS bestaat een band uit een hele reeks individuele segmenten, flatspots, temperatuurzones, etc. GT6 heeft dat helemaal niet. Project CARS heeft progressieve grip/slip (m.a.w. onder de limiet zijn zowat alle auto's door iedereen te rijden, maar op de limiet houdt dat heel snel op, en het gebied op de limiet waarin je nog can corrigeren is geen aan en uit knop zoals bij GT6, maar net zoals in real life is dat ook progressief in PC), dat heeft GT6 ook niet. De ABS in GT, die stiekum ook de TC en de ABS beinvloedt. De hoogte/luchtdruk die in combinatie met de aspiratie (turbo of niet) verschil uitmaakt in performance. Remtemperatuur/fade. Bandentemperatuur koud/warm/cooked (verschillende gebieden), flatspots. Breedte en type van banden, bandenspanning, etc. etc. Volumetric throttle model. En zo kan ik nog wel even doorgaan, de lijst van zaken die GT6 niet simuleert t.o.v. Project CARS is lang, heel lang.

Niets ten nadele van GT6 (vind het een prima sim, zeker als je ziet wat PD uit de PS3 heeft weten te persen), maar nee: de physics komen niet eens in de buurt van Project CARS. PC en AC zijn heel duidelijk next-gen en de verschillen met de vorige generaties zijn enorm. Het mooie van Project CARS is dat het ook op de PS4 uitkomt, wat betekent dat PD een schepje erbij moet doen met GT7, dus het kan alleen maar beter. :)

Wat leesvoer:

http://en.pcars.shoutwiki.com/wiki/Physics
http://www.wmdportal.com/...ect-cars-seta-tire-model/

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 01-05-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Oh, PC zal echt wel een hoop extra technische details simuleren inderdaad, dat ontken ik niet. En toch vind ik het daadwerkelijke gevoel, en de feedback die uit mijn stuurtje komt, opvallend gelijk aan GT6. Het was direct het eerste waar ik aan dacht toen ik mijn eerste kilometers had gemaakt. Heel anders dan iRacing en AC in ieder geval, makkelijker. Dit is misschien niet wat het hardcore simpubliek wil horen maar zo ervasr ik het.

[ Voor 11% gewijzigd door Voxalizer op 01-05-2015 23:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Makkelijker toegankelijk is zeker waar, één van de klachten van o.a. Ben Collins was dat bij normaal rijgedrag de meeste sims veel te weinig grip hebben. Je kunt nl. ook met een supercar met de ESP en TC uit bij 50 km/h gewoon normaal rijden, is echt niet alsof je op ijs rijdt (anders waren ze ook niet street legal ;)). Pas als je richting de limiet (van de auto, niet van de coureur) gaat worden ze tricky.

En bij GT3/GT4/LMP wagens geldt dat helemaal, die banden hebben bakken met grip.

En v.w.b. de FFB ligt het een beetje aan het stuur dat je hebt, maar afhankelijk van je instellingen tover je er bij PC heel veel extra detail uit.

[ Voor 6% gewijzigd door NLxAROSA op 01-05-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Voxalizer schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:38:
Oh, PC zal echt wel een hoop extra technische details simuleren inderdaad, dat ontken ik niet. En toch vind ik het daadwerkelijke gevoel, en de feedback die uit mijn stuurtje komt, opvallend gelijk aan GT6. Het was direct het eerste waar ik aan dacht toen ik mijn eerste kilometers had gemaakt. Heel anders dan iRacing en AC in ieder geval, makkelijker. Dit is misschien niet wat het hardcore simpubliek wil horen maar zo ervasr ik het.
Even een reactie op dit en je andere bericht waarin je mijn verhaal onzin noemt.....ik ga niet met je in discussie over hoe jij iets ervaart, maar ik heb hier GT6 met exact hetzelfde stuurtje gespeeld als dat ik op de pc gebruik. (De T300 met verloop voor de Fanatec pedals) en ik snap echt niet dat de FFB voor jou hetzelfde aanvoelt. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je op de pc je stuur ook veel te zwaar heb staan om ook maar enig detail te voelen.

Nouja het kan ook zijn dat het gepatcht is, want eerlijk is eerlijk ik heb hoogstens 10 uur in GT6 gestoken. In GT5 iets van 30 dus inderdaad ik ben geen expert in dat spel, maar dat komt omdat het spel me gewoon niet weet te grijpen. De FFB, het geluid en de Ai waren juist de reden dat ik zo snel klaar was met de laatste GT's.

In die tijd ontdekte ik Gamestockcar en daar vandaan ging het naar Assetto, Iracing en Raceroom en dan mag jij het denigrerend gedrag noemen (wat ik al helemaal niet snap aangezien ik juist zei dat het flauw was om die games arcade te noemen :? ), maar ik vind PC een stuk dichter bij dat soort sims komen dan een Forza of Gt6, Met ong. 40 uur GT 5/6 (deel 1 en 2 wel grijs gespeeld :D ) en over de 1000 uur Forza blijf ik bij dat standpunt. Goede games...geen arcade, maar ook zeker geen echte sims. Gewoon wat er het meest bij in de buurt kwam voor de consoles en de rest is hier boven al door Arosa gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 02-05-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Voor mij komen al die details die ik hierboven heb genoemd er ook echt uit tijdens het rijden. Ik kom zelf uit GT-hoek en ik heb mijn rijstijl radicaal aan moeten passen voor Project CARS en Assetto Corsa.

Maar zoals gezegd is FFB instellen een must. In eerste instantie stond mijn G27 te hoog qua FFB strength. Wat je dan krijg is dat details wegvallen als je stuurt. Dus als je bijvoorbeeld over een hobbelig stuk rijdt, dan voel je de bumps (komen bij PC en AC ook echt uit de physics engine, geen canned effects). Maar zodra je gaat sturen is de kracht die je stuur gebruikt om terug te duwen zo groot dat je opeens de bumps niet meer voelt (je voelt dan alleen de tegendruk van het wiel, geen detail meer). Je FFB strength moet dan dus omlaag. Afhankelijk van je stuur heb je ook nog een FFB deadzone (bij G27 is die heel erg groot, zo'n 15-18% bij 100% FFB), die je ook nog moet corrigeren anders voel je sowieso geen details. De genoemde T300RS heeft maar een hele kleine FFB deadzone, dus daar hoef je out of the box niet zoveel aan te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 02-05-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm hopelijk komen er snel referentie settings op internet dan want ik vind de FFB in pC redelijk afwezig. Hobbels? Waar dan, nog nooit gevoeld.

Bij Forza en AC heb ik veel meer gevoel in mijn Fanatec GT2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Wordt (o.a. op WMD) aan gewerkt. Maar een goede start zijn de bestaande wheel setup guides van iRacing en AC. Daarmee zijn de algemene settings van Project CARS prima in te stellen (o.a. FFB strength in combinatie met minimum force, dat in Project CARS 'deadzone removal range' heet). Dan ben je er weliswaar nog niet, maar heb je wel alle details. De per-car settings ben ik zelf nog niet eens aan toegekomen, is voor mij ook nog black-magic zeg maar. ;)

Ik vind zelf de out-of-the-box setup in AC beter dan in PC (in ieder geval voor mijn G27), dus daar kun je ook spieken.

[ Voor 11% gewijzigd door NLxAROSA op 02-05-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55
Vandaag ook maar de knoop doorgehakt om redelijk klaar te zijn voor Pcars en een T300 GTE besteld. Bleef twijfelen tussen een G27 en deze ivm de pedalen, maar ik ga er vanuit dat als de game zo goed is als hij lijkt dat ik er snel genoeg een andere set bij aanschaf en de basis van de T300 zou beter moeten zijn.

Benieuwd hoe het pc racen me zal bevallen na jaren Forza met een controller (vorige stuurtje was een Thrustmaster GT zonder FF 15 jaar terug :)). Dat filmpje met de Capri over de Ring trok me in ieder geval over de streep voor deze game.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:11:
Vandaag ook maar de knoop doorgehakt om redelijk klaar te zijn voor Pcars en een T300 GTE besteld. Bleef twijfelen tussen een G27 en deze ivm de pedalen, maar ik ga er vanuit dat als de game zo goed is als hij lijkt dat ik er snel genoeg een andere set bij aanschaf en de basis van de T300 zou beter moeten zijn.

Benieuwd hoe het pc racen me zal bevallen na jaren Forza met een controller (vorige stuurtje was een Thrustmaster GT zonder FF 15 jaar terug :)). Dat filmpje met de Capri over de Ring trok me in ieder geval over de streep voor deze game.
Bij de T500RS zitten pedalen inbegrepen, volgens mij is deze maar 50 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55
Hoolz14 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:51:
[...]

Bij de T500RS zitten pedalen inbegrepen, volgens mij is deze maar 50 euro duurder.
Die is 100 euro duurder, op zich niet onoverkomelijk voor de betere pedalen, maar die heeft ook de flippers op een vaste positie wat mij niet fijn leek. Bovendien kan ik zo ook nog voor een load cell setje gaan :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:05:
[...]

Die is 100 euro duurder, op zich niet onoverkomelijk voor de betere pedalen, maar die heeft ook de flippers op een vaste positie wat mij niet fijn leek. Bovendien kan ik zo ook nog voor een load cell setje gaan :P
Dat klopt helemaal, al moet ik zeggen sinds ik een TH8A heb ik de shifters niet meer mis :p

Al wil ik toch stiekem nog wel een sequential shifter erbij hebben, ik kan de TH8A wel omvormen maar om dat bij elke race te doen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
De T300 GTE (of RS) staat ook op mijn verlanglijst. Heb al een G27, dus die kan ik verkopen of de pedalen gebruiken voor de T300. Als ik geen stuur had gehad was de keuze voor mij een no-brainer: de T300. Nieuwere technologie en daardoor veel betere FFB. Sowieso vind ik de G27 niet één van Logitechs betere modellen eerlijk gezegd, zeker vergeleken met de G25 (had ik hiervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Even een vraagje over de leaderboard: Staat deze uit, of zijn er bijzondere eisen voordat je tijd aan de lijst wordt toegevoegd? (Ik heb op "leaderboard" gezocht in dit draadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Het begon toch een beetje te kriebelen dus ook maar Pcars besteld en een nieuw stuur.
Was jaren terug van PC overgestapt naar 360 maar na al die licentie ellende toch maar weer terug naar PC.

Mijn T300 GTE kwam gister binnen alleen is het d-pad na een puur uurtjes al stuk 8)7
Hoop niet dat dit een probleem is bij deze dingen.
De FFB was wel echt goed (getest met RaceRoom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
TNJ schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:00:
Even een vraagje over de leaderboard: Staat deze uit, of zijn er bijzondere eisen voordat je tijd aan de lijst wordt toegevoegd? (Ik heb op "leaderboard" gezocht in dit draadje)
Volgens mij zijn de huidige leaderboards alleen voor Time Trial, om te zorgen dat iedereen in dezelfde condities rijdt (weer/temperatuur, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand vanaf wanneer Project Cars op de PS4 te preloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds vorig jaar een PS4 en heb nog geen enkele race game erop, voorheen altijd op de PC (met stuur) en aangezien ik eigenlijk op de PS4 verder wil gaan met gamen zit ik er toch hard aan te denken om deze game ook voor de PS4 te halen.

Denk niet dat ik het zo serieus ga spelen dat ik ook nog een stuur voor ga halen maar kan me eigenlijk niks voorstellen bij het racen met een controller, lijkt me nou niet echt een 'beleving' om het zo maar te zeggen.

Hoop dat het een beetje meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Haha ja PS4 is bij mij ook een drama. Heb er een sinds de release maar nog geen enkele game ervoor.

DriveClub had ik een promotie exemplaar van maar dat was echt een draak van een game.

Heb maar gekozen voor PC want een beetje moe van de compatibiliteit van stuurtjes op console. Liefst zou ik op xbox One spelen vanwege friends list maar een fatsoenlijke stuurtje daar kost 1100 euro.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb ook een Xbox One staan maar ga met Project Cars voor de PC versie (daar heb ik zelfs m'n Game PC voor gekocht/gebouwd :+) Wil het in z'n beste kwaliteit spelen en dat kan helaas niet op de Xbox One.
En ook qua stuurtjes ben ik klaar met console-ondersteuning. Had op de Xbox360 de Fanatec CSR, maar die heb ik verkocht toen ik de Xbox One had gekocht aangezien deze niet meer werkte. Achteraf had ik 'm beter kunnen houden want nu moest ik voor m'n game PC weer een nieuw stuur kopen. ;) Dat is nu uiteindelijk de Logitech G27 geworden, ook een heerlijk stuur.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 06:10:
Weet iemand vanaf wanneer Project Cars op de PS4 te preloaden is?
Ik heb geen officiële linkjes, maar de laatste 5 games die ik gepreload heb kwamen allemaal 48 uur van te voren beschikbaar voor download, dus ik verwacht 5-5-2015 om 00:00.
Ik kijk echt uit naar de release, ga zaterdag een heerlijke formula C marathon houden, lekker racen tot ik er bij neer val :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
Net nog even de carlist doorgenomen.. Maar ik mis de Bentley's die zouden komen.. En het 2015 indycar seizoen, die al aangekondigd waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 19:51

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Eriko1 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:10:
Net nog even de carlist doorgenomen.. Maar ik mis de Bentley's die zouden komen.. En het 2015 indycar seizoen, die al aangekondigd waren!
Die komen per DLC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien ook maar aanschaffen... Heb FH2 voor de One gekocht kort geleden en daar ben ik erg verslaafd aan geworden, en dit ziet er ook erg goed uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er ook een safety car in zit ? ik heb zelf nog geen enkele video van project cars met een safety car gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:57:
Iemand enig idee of er ook een safety car in zit ? ik heb zelf nog geen enkele video van project cars met een safety car gezien.
Volgens mij niet. Zal wel iets voor deel 2 worden. Ook nog geen goed werkende vlaggen gezien dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Hmm ik ga deze ook maar aanschaffen, ik twijfel alleen of het de PS4 of een PC versie gaat worden. Werkt de Logitech G25 met beiden of alleen op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
bones schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:02:
Werkt de Logitech G25 met beiden of alleen op de pc?
Het laatste.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

De game is nog niet eens uit en het gaat al over deel 2? Ik ging er eigenlijk vanuit dat features als safety car en vlaggen in updates zouden worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Deel 2 is niet 'alles wat niet in 1 paste'. ;) Deel 2 wordt hoogstwaarschijnlijk offroad/rally. Deel 1 blijft voor asfalt/circuit en alles wat daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NLxAROSA schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:54:
Deel 2 is niet 'alles wat niet in 1 paste'. ;) Deel 2 wordt hoogstwaarschijnlijk offroad/rally. Deel 1 blijft voor asfalt/circuit en alles wat daarbij hoort.
Dus de komende 5 jaar moeten we het met deze glorified beta doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Phusebox schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:09:
[...]

Dus de komende 5 jaar moeten we het met deze glorified beta doen?
Waar komt dit ineens vandaan ? Heb je de final versie al en valt hij tegen :?

Deze game is behoorlijk getest door de community in de ontwikkelfase en dat er nog dingen toegevoegd worden kan ik alleen maar als een pluspunt zien. Aangezien geen enkele recente sim (zover ik weet) een safety car heeft zie ik dat hier ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Kmoet zeggen dat ik positief verrast ben na het testen van de laatste build.

Gisteren echt vette races gedaan. Hier 1tje: http://youtu.be/585n2WqREHU

Kheb al zo mijn favo wagens: Caterham is zalig, mclaren gt3. Normaal geen fan van open wheelers maar ook de grip en respons van formule wagens zit goed.

Enkel de road cars voel ik echt niet aan. Sturen echt nie in. Ofwel cheat den ai maar onmogelijk om hun bochtensnelheid te volgen. Frustratie alom -.-

Ik kijk wel uit naar dit spel :p ik ben trouwens een die hard sim racer for what it's worth :D

Speelt best vlot op mijn 3 schermkes en alles vrij high.

[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 04-05-2015 09:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Blijft het Leaderboard systeem zoals in de topicstart staat gehandhaafd na release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 04 mei 2015 @ 07:47:
[...]

Volgens mij niet. Zal wel iets voor deel 2 worden. Ook nog geen goed werkende vlaggen gezien dacht ik.
Ik dacht het wel te lezen te hebben op de officiële site van project cars. Dat er dus degelijk een safety car in zit. Het zou zonde zijn als het er niet in zit. Als ik straks op Spa rijd heb ik geen zin dat heel eau rouge geblokkeerd staat omdat er een mega crash is gebeurd en je er dan maar omheen moet wringen omdat ze geen safety car hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Scifo83 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:22:
Kmoet zeggen dat ik positief verrast ben na het testen van de laatste build.

Gisteren echt vette races gedaan. Hier 1tje: http://youtu.be/585n2WqREHU
Is die random 'blur' (neem aan dat het soort van focus moet zijn?) van indash normaal?

Ziet er verder wel bizar mooi uit :) Blijft weer jammer dat er geen demo's komen, ik ga 40 euro neerleggen voor iets wat net als GTA 1 groot crashfestijn gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Die blur kun je uitzetten als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Das helmet cam in de replay die ik gekoze had. Focus naar bochten toe.

Maar ik rij met cockpit view hoor :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Maar die focus is eventueel wel uit te schakelen toch?
En klopt het dat de gear indicator nog niet werkt? Blijft op jouw display in N staan. :+

Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste