Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:02
Soccer98 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:45:
Even een vraagje. Ik ben bezig met een career langs alle Formule-klasses. Ben nu aanbeland bij de koningsklasse Formula A. De auto's zijn echter onbestuurbaar voor de controller.

Als ik gas geef, breekt de wagen gelijk uit. Wat kan ik veranderen qua settings zodat de auto bestuurbaarder word? Speel gewoon met controller, dus settings voor racing wheel hebben geen nut.
Probeer eens de settings van deze settings als basis. Er is daarnaast genoeg uitleg wat welke setting doet. Ik had alleen de throttle en brake sens op respectievelijk 15 en 10. Steering sens had ik ook wat lager dacht ik. Maar dat weet ik niet zeker meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Campo di Casa op 19-01-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Campo di Casa schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:29:
[...]

Probeer eens de settings van deze settings als basis. Er is daarnaast genoeg uitleg wat welke setting doet. Ik had alleen de throttle en brake sens op respectievelijk 15 en 10. Steering sens had ik ook wat lager dacht ik. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Bedankt. Ik merk dat de auto wat beter bestuurd kan worden. Toch breekt ie nog uit als ik gas. Zijn er nog specifiek settings die ik kan veranderen aan de auto zelf om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Probeer eens de volgende settings:
- diff acceleration hoger zetten
- preload van diff hoger zetten

Houdt er alleen rekening mee dat dit je weggedrag in de bochten kan beinvloeden...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:02
Traction controle aan, of minder gas geven :) de fa heeft nogal wat power. Je kan dit pas gebruiken als de downforce hoog genoeg is.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben eergisteren toch ook maar begonnen met Project CARS, en wat speelt het heerlijk. Een realistische game met een career-mogelijkheid, dat blijkt dus voor mij de ideale combinatie te zijn. Helaas kwam ik er zojuist pas achter dat je zelf je auto kunt kiezen, ik ging er hiervoor blindelings van uit dat je andere auto's moest vrijspelen oid.

De Ariel Atom Supercharged rijd heerlijk (behalve in regen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 21:44
Patch 8.0 is inmiddels uit voor de PC en PS4!

http://forum.projectcarsg...97698719060a7a126af3f76a0
Project CARS – PS4 Patch 8.0 – Release Notes

Vehicles
• McLaren F1 GTR - adjusted cockpit exposure, fixed visual clipping issues.
• Radical RXC Turbo - Fixed typo in statistics file. Engine now correctly displays as V6 not V8, Fixed asymmetry typo in default setup spring rates.
• Lotus 51 - Fixed a typo giving 100 steps to rear fast rebound damper settings instead of 10. Default values were unaffected.
• Renault Megane RS265 - Fixed typo causing asymmetry in default setup springs.
• KTM X-Bow - Fixed clipping on the roof camera.

Tracks
• Cadwell Park – Fixed an issue where cars while on the main straight would hit the pit wall at a certain spot and be disqualified.
• Ruapuna all layouts - updated the position of the pit exit trigger so it's after the start line trigger. Full optimisation pass done on all the layouts to improve performance.

Physics, Tires and Setups
• Further adjustment of heating on under-inflated tires where it was reduced as part of the discontinuity fix.
• Fixed issues with players not being able to save setups to DLC tracks, if they started their profile with older versions of the game.

Controllers
• Fixed long standing missing functionality in Thrustmaster PS4 implementation -- the ignore device gain setting was not being honoured meaning the soft lock was being applied at the master gain level instead of full gain.

GUI
• DLC cars and tracks will now remain selected between game sessions.
• Fixed a bug where some tracks with forced rolling starts was locking out the rolling start option after moving to a different track.

UDP
• Extended joypad and dpad bitfields to include some extra buttons on steering wheels. Added 'same class as player' flag in participant info mSector field. Fixed a couple of issues with packet types 1/2 not sending at the correct rate.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dat wordt weer opnieuw leren rijden met de GT auto's waarschijnlijk, net als na de vorige update...

Laten we hopen dat het nu een ECHT opgelost is...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:44

Superkiwi

Hoi doei

*nvm ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2016 00:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

De Stanceworks track & Car DLC komt niet de 26e lees ik, maar de 29e.

Wat ik me trouwens ook al een tijd afvroeg, op de homescreen stond onder Free Practice een Coming Soon veld. Dit is met een recente update verdwenen. Wat missen we nu dan? Wat ik kon vinden online is dat men custom kampioenschappen niet meer ging doen (??)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DerOllie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:50:
Wat missen we nu dan? Wat ik kon vinden online is dat men custom kampioenschappen niet meer ging doen (??)
Er zijn een hoop dingen geschrapt, de makers hebben ook toegegeven dat ze iets te veel beloftes hebben gemaakt. Of in ieder geval, meer toegezegd hebben dan dat ze waar zouden kunnen maken.

Dingen die we dus (waarschijnlijk) niet in Pcars 1 zullen zien, maar hopelijk wel in deel 2:
  • Goede ondersteuning voor triple screen setup
  • Custom Championships
  • Oval tracks
  • Pit crew
  • Ondersteuning voor DirectX 12
En vast nog wel wat meer dingetjes.
Verder is ook gezegd dat de focus meer naar Pcars 2 word verschoven, met andere woorden: de patches zullen kleiner zijn en minder inhoud hebben.
Er komen nog wel een aantal DLC's uit, maar die liggen volgens mij al een tijdje klaar. Dus daar word ook weinig tot geen tijd meer ingestoken.
Wel jammer dat het zo gaat, Pcars is net iets langer dan een half jaartje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:25:

Dingen die we dus (waarschijnlijk) niet in Pcars 1 zullen zien, maar hopelijk wel in deel 2:
  • Goede ondersteuning voor triple screen setup
Tragisch idd.

Ik hoop ook dat de ondersteuning van triple-screen verbeterd. Het zou mooi zijn als je als gebruiker de hoek mocht ingeven van de buitenste displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik las dat ze april weer beginnen met Community events.
Heb er een hoop gemist, dus hoop weer op wat leuke challenges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben een PC noobie, vind het spel echt ubermooi. Wat ik niet begrijp is hoe het zit met de updates en auto's, want ik vind het aantal autos erg karig. Kun je ergens een overzicht downloaden?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Op de officiele site is dit overzicht te vinden:

http://www.projectcarsgame.com/cars.html

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
SalimRMAF schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:03:
Ik ben een PC noobie, vind het spel echt ubermooi. Wat ik niet begrijp is hoe het zit met de updates en auto's, want ik vind het aantal autos erg karig. Kun je ergens een overzicht downloaden?
https://www.gtplanet.net/...ect-cars-car-list.305494/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dit kende ik al. :) Ik bedoel meer te zeggen: kan ik custom Add-ons downloaden? Zoals de Mercedes S klasse?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Nee je kan zelf geen auto's toevoegen, je bent daarvoor echt afhankelijk van de spelmakers...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
SalimRMAF schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:55:
[...]

Dit kende ik al. :) Ik bedoel meer te zeggen: kan ik custom Add-ons downloaden? Zoals de Mercedes S klasse?
Project Cars ondersteund geen Mods. Dan moet je bij bijvoorbeeld Assetto Corsa zijn. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Weet iemand waar de controler instellingen worden opgeslagen van de PC versie? Ik wordt moe ervan ,dat pCARS al je controller instellingen vergeet, als hij bij de start niet aan staat of verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Ik speel Pcars nu een paar weken en ik het spel wordt steeds leuker. Ik ben geen hardcore racer en heb nog wel wat hulp opties aan staan. Er is alleen 1 ding wat ik graag anders zou zien en is dat ik KM ipv MPH kan instellen en dat de temp in Celsius staat ipv Fahrenheit want ik kan dat niet vinden.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Pulpje1974 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:37:
Ik speel Pcars nu een paar weken en ik het spel wordt steeds leuker. Ik ben geen hardcore racer en heb nog wel wat hulp opties aan staan. Er is alleen 1 ding wat ik graag anders zou zien en is dat ik KM ipv MPH kan instellen en dat de temp in Celsius staat ipv Fahrenheit want ik kan dat niet vinden.
Options -> Gameplay -> Onscreen Guides & Display
Display units: Imperial <- Change to Metric

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Dank je dat is toch prettiger rijden vind ik.
Heb net endurance 24 le mans gedaan in lmp2 en gewonnen maar bij de eerste poging begon na 40 min het beeld te draaien, ik heb toen eer reset gedaan en bij de 2e poging ging na 40 min rijden mijn camera stand punt veranderen. Ik heb deze toen op andere stand gezet en toen bleef hij hetzelfde maar ik kon niet meer terug naar wat ik in eerste instantie had. Is dit een bekend probleem of ligt het bij mij?

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Regelmatig zie ik op de chat/teamspeak bij onze PC club vragen over setups. "Waar vind ik een goede setup?" Vaak wordt er verwezen naar standaard setup sites enzo. Toch bouw ik ze het liefst zelf. Omdat:
1) Setups zijn persoonlijk
2) PCARS wordt nog wel eens gepatched.. setups werken soms niet meer 'goed'
3) Niet elke baan/auto is setup voor te vinden.

Bovendien wil ik ook nog toevoegen dat setups niet "magisch" zijn. Setups verbeteren met name rijgedrag in probleembochten, voorspelbaarheid van de auto (balans) en/of bandenslijtage. Maar het gaat op zijn eerste plaats ook er om dat je elke apex raakt, elk tractiezone & rempunt maximaliseert. Voor beginners is dat wss beetje "sensory overload". Focus dus daar eerst op zou ik zeggen - hoewel je altijd auto&circuits hebt waar eigenlijk 1-2 setup tweaks nodig zijn om enkel veilig rond te kunnen komen (Willow Springs was laatst een goed voorbeeld van)

Ik heb echter ook niet het wiel opnieuw uitgevonden en kijk daarom vaak in "setup guides". Ik ben nog van de GTR(2) generatie, dus houd beetje aan die documenten vast. Op dit moment gebruik ik vaak dit PDFje: http://xploresimracing.com/Series/XSR_SetupGuide.pdf

Er zijn ook andere guides te vinden, die omschrijven min of meer hetzelfde. Als je goed oplet omschrijft Project Cars in de garage min of meer hetzelfde ernaast, maar minder gestructeerd. Daarintegen heeft deze guide wel te veel stappen, maar hopelijk kan ik jullie wegwijs maken welke stappen je over kan slaan. Veel is ook beetje fine-tuning werk dat je vaak niet nodig hebt.

Ik stel de volgende settings aan, op volgorde van belangrijkheid:
- Banden spanning
- Rem druk & balans
- Downforce
- Gearing
- Differentieel
- Schok dempers
- Anti roll bar
- Vering

Oke sorry dat zijn nog heel wat punten O-)
Misschien dan maar vlug door heen gaan, waarom & wat:

Banden spanning
Voor ruwe pace erg belangrijk. Maar vreet wel je banden.
Over algemeen, omdat we redelijk kort racen, is de banden spanning standaard te hoog. Ik pas deze bijna altijd naar beneden aan. Ik let dan op de temperaturen na een rondje of 3-4 (vaak settle point bij veel auto's), en slijtage na een rondje of 8-10.
Let ook op de bandenspanning van je pit stop instelling! Bij veel wagens is die standaard op absoluut max, en rijd je opeens op 2x zo hoge bandenspanning (letterlijk).

De omschrijving in de guide is specifiek voor GTR2. In PCARS is de tijd delta zomaar een halve seconde.

Rem druk & balans
Remmen is niet leuk maar wel erg belangrijk. Harder remmen = minder tijd op de rem = meer tijd op het gas.

Daarom zet ik de rem druk altijd op 100%. Als je met ABS rijd schat ik in dat dit "gratis tijd" is, ik neem aan dat PCARS dan wel uitzoekt hoe het de banden niet blokkeert.
Ik rijd zonder ABS, dus ik moet iets meer oppassen dat ik de remdruk netjes afbouw. Niettemin kan je vaak wel een halve tel of langer vol op de rem staan, met name bij downforce wagens. Je hebt dan enorm veel profijt van bvb 10% meer rem piek kracht.
Enige moment dat ik de rem druk wel zou verlagen is als trail braking moeilijk wordt.

Wat betreft rembalans: zou ik enkel aanpassen als de auto uitbreekt of beide voorbanden blokkeren. Een band die blokkeert omdat die onbelast is (binnenband) vind ik niet zo gek. Denk aan de hairpin bij Nurburgring.. daar ontkom je er haast niet aan.

Downforce
Hoeveel downforce is erg lastig te zeggen - circuit maar ook strategie afhankelijk. Soms zit ik er ook compleet naast (wat betreft high/low downforce karakter) heb ik het idee.
Downforce werkt alleen in hoge snelheid bochten. In langzame bochten heeft het geen zin. Het corrigeren van een specifiek deel in de bocht vaak ook niet.

Wat betreft balans kan je vaak het meeste aanpassen aan de achtervleugel. Immers is bij veel GT wagens de front een splitter met 1-2 settings.
Overstuur -> meer rear wing. Onderstuur -> minder rear wing.

Gearing
Vaak weinig keuzes, vooral bij de simpelere wagens. Zorg er voor dat de versnellingen lang genoeg zijn dat je eventueel kan slipstreamen, maar kort genoeg dat je alle versnellingen gebruikt. Als je het lastig vind om chicanes/hairpins uit te acceleren, zou je kunnen kijken of een iets langere 1st ratio is die dat wat versimpelt (eigenlijk een soort permanente short-shift).

Toch wil ik wat toevoegen, want het is eigenlijk wel belangrijk. Open eens de telemtrie HUD. Zie het vermogen staan? Sommige auto's kan je verder doortoeren dan nodig. Met name gemerkt in de LMP klasse wagens maar ook in de Ginetta. Ik schakel altijd rond piek van de vermogensband. Ik bepaal die door op een punt op te schakelen dat ik in de volgende versnelling min of meer evenveel pk's weer heb (maar dan dus voor de piek). Ik rijd dan altijd op de top van de motor. Als je in mijn onboard replays er op let (sorry staan her en der in PC league topic), zal je wel zien wat ik bedoel. :+

Het is natuurlijk niet heilig - ik staar er niet de hele dag naar.., in race trim ook onmogelijk dat niveau van perfectie te behalen. Maar ik ben er van overtuigt dat bvb de Radical SR3 tot zijn rev limiet door toeren tijdverlies oplevert.

Differentieel
1 heel belangrijk onderdeel en misschien wel een truukendoos. De Power en Coast lock geven aan hoeveel verschil in wielsnelheid mag zijn in Power (100% gas) en coast (0% gas). Daar wordt het vermogen op verdeeld. Normaliter stuurt een differentieel al het vermogen naar band met minste weerstand (onbelaste binnenband) en met het "lock" garandeer je dat het andere wiel ook power krijgt. Vandaar dat een "limited slip diff" een must is voor een sport/race wagen.

Het effect merk je doordat de balans (drastisch) wijzigt als je gas geeft en weer lift. Vandaar het cruciaal is om af te stellen - het bepaald in sterke mate hoe aggressief je in een tractie zone op het gas kan, maar ook in een remzone op rem kan blijven (trail braking).

In het kort:
- Als de auto overstuurt als je geen gas geeft, heb je te weinig coast lock. Verhoog die eens met 5% of 10%.
- Als de auto onderstuurt als je geen gas geeft, heb je te veel coast lock. Verlagen.
Remmen is ook geen gas geven.. maar natuurlijk nog wel iets dramatischer. Je kan dan de rembalans en deze setting wijzigen.

- Als de auto onderstuurt als je veel gas geeft, heb je te veel power lock. Verlagen.
- Als de auto overstuurt OF geen tractie geeft heb je te weinig power lock. Verhogen.
"Geen tractie geeft" wil zeggen dat zodra je op gas gaat, de auto niet perse uitbreekt maar dat je bvb aan de motor wel hoort dat er iets slipt. Vaak is het de binnenband die onbelast is, maar al het vermogen krijgt. Die kan het niet kwijt -> slip -> geen acceleratie. Je wil dan het diff meer locken om meer vermogen naar het andere wiel te sturen.

Deze setting heb ik persoonlijk als bepalend ervaren, en moet je spelenderwijs denk ik ontdekken. Laat de auto eens door een bocht glijden zonder gas. Onderstuur? Geef eens een dot gas bij. Heb je nog onderstuur? Dan is dit het wss niet. Is onderstuur weg, kan je eens kijken naar het diff.
Omgekeerd is ook waar; wil de auto enkel rechtdoor als je gas geeft, verlaag dan het power lock eens.
Geef je gas en de auto draait 180 graden om, sorry maar dat heb je dat zelf gedaan. Niets met differentieel aan de hand. O-)

Wees niet bang om in een oefen sessie dus eens wat te proberen - het is een sim dus crashen is gratis :+ IMHO behoort het tot "de baan leren kennen" - je wil immers een apex kunnen raken met een mooi aanrempunt maar ook weer een redelijk moment op het gas.

Schok dempers
Dit is truukendoos #2 wat betreft balans. Als diff niet wil helpen, en de auto geen downforce (meer over) heeft gebruik ik de schok dempers. Vaak niet echt een intiutie op te volgen, dus ik zoek het altijd op in de guide -> zie punt 18.

Schok dempers helpen voor de entree & Exit van een bocht. De vering (komt later) voor algemeen, dus ook midden bocht. Hoewel je misschien "algemeen" eerst zou doen, zit ik weinig aan de vering. Ik zou eerder terug gaan naar de eerdere punten om dat op te lossen.

Iig, schok demper settings gebruik ik in 2 gevallen:
1) Auto wil de bocht niet lekker in sturen
2) Auto wil spinnen bij uitkomen van de bocht.
Ik vind slow bump/rebound het belangrijkst om aan te passen. Fast bump/rebound is meer voor curbs en dus als je daar hard over heen wil rossen (IMHO "puntjes op de i" van een setup).
De algehele niveau's let ik niet op. Meestal reageren de auto's goed in PCARS, persoonlijk heb ik enkel problemen gehad met algehele sufheid van een auto in de Mercedes GT3. Ik zou enkel naar die settings grijpen als ik in die auto moet rijden.

Vering
Dat is de spring rate en ARB. Ik pas vaak enkel de ARB aan, als ik al iets aanpas. ARB is voor langzame bochten, de mechanische grip. Punt 13 van de guide vind ik wel doeltreffend - met front ARB stel je de puntigheid van de auto af, en de rear maakt de balans af. Zodra een auto lekker een bocht in wil mikken zonder te protesteren zit je goed.

De spring rates (punt 15) vind ik lastig te diagnoseren. Zoals het zegt "globally understeering" wil een chronisch probleem aangeven, terwijl je als bestuurder van een listige auto ("doet niet wat ik wil") van alles probeert dat te corrigeren. Wanneer kan je je zelf uitsluiten? :| Ik pas deze settings in de praktijk dan ook maar weinig aan.

Tenslotte, als iemand het hele verhaal heeft afgelezen, moet je er een beetje bekend mee raken welke setting je moet hebben voor welk probleem. Ik raad sowieso aan eerst 1 stint te rijden voordat je begint met setuppen.. waar basseer je anders je wijzigingen op (buiten wat je algemeen prettig vind - zoals rembalans ofzo).
Settings die zin hebben maar ik dus haast niet aanpas: engine & brake ducts, camber, caster, toe in en ride height. Ja deze settings hebben allemaal effect op de tijd en zo, maar in mijn ervaring is het effect minimaal en echt de puntjes op i.

Verder pas niet teveel in 1x aan, rijd altijd even op warme banden om beetje feeling te krijgen of het geholpen heeft, etc. Het is lastig om dit op tijd te doen, immers ben je zelf ook een factor. Bovendien moet je beetje opletten op een placebo effect - want "sja hier stond dat differentieel dit oplost - dus ja nu stuurt de auto opeens een stuk beter!" :+

edit: toch even volgorde gewijzigd van diff met downforce/gearing. Ook stukje bijgeschreven wat diff lock is en waarom het belangrijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 28-01-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Thanks voor de duidelijke uitleg! *bookmarked*
Ga ik zeker wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Hans1990 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:27:
Regelmatig zie ik op de chat/teamspeak bij onze PC club vragen over setups. "Waar vind ik een goede setup?" Vaak wordt er verwezen naar standaard setup sites enzo. Toch bouw ik ze het liefst zelf. Omdat:
1) Setups zijn persoonlijk
2) PCARS wordt nog wel eens gepatched.. setups werken soms niet meer 'goed'
3) Niet elke baan/auto is setup voor te vinden.

...
Wow, mooie post Hans, erg nuttig. _/-\o_

Ik heb denk ik ongeveer dezelfde guide al gebruikt: http://www.racedepartment...ps-guide-from-gtr2.99873/. Goed om nu te kunnen lezen welke van die stappen echt iets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik doe echt nooit wat aan setups. Enkel als een auto wat glibbert in moeilijke bochten, gooi ik de downforce omhoog en rijdt het weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Project CARS - Stanceworks Track Expansion is live!

4 nieuwe wagens:
  • BMW 1-Series M-Coupé Stanceworks Edition
  • BMW 2002 Turbo Stanceworks Edition
  • KTM X-Bow-R
  • MX-5 RadBul Formula Drift
1 nieuwe track:
  • Bannochbrae
http://store.steampowered.com/app/334780/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:34:
Project CARS - Stanceworks Track Expansion is live!

4 nieuwe wagens:
  • BMW 1-Series M-Coupé Stanceworks Edition
  • BMW 2002 Turbo Stanceworks Edition
  • KTM X-Bow-R
  • MX-5 RadBul Formula Drift
1 nieuwe track:
  • Bannochbrae
http://store.steampowered.com/app/334780/
Meteen gekocht, die track (in Schotland?) alleen al is prachtig! Ooit eens gezien in een sneak peak afbeelding met een Mercedes 300 SLR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wagens zijn ook niet mis hoor! KTM is geweldig, MX-5 is crazy!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:49:
De wagens zijn ook niet mis hoor! KTM is geweldig, MX-5 is crazy!!
Absoluut! Die MX-5 met die knalpijpen uit de motorkap is gewoon bruut! Die BMW 2002 en 1M zijn trouwens ook erg gaaf, en die Ford Falcon is mooi geschikt voor een event op Mount Panorama Circuit (Bathurst) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
knip

[ Voor 98% gewijzigd door foxtrot81 op 29-01-2016 21:28 ]

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is te spelen met xbox controller, genoeg mensen die dat doen.
Maar een stuurtje is wel erg aan te raden, al is het maar een 2e hands Logitech DFGT.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:25:
[...]

Het is te spelen met xbox controller, genoeg mensen die dat doen.
Maar een stuurtje is wel erg aan te raden, al is het maar een 2e hands Logitech DFGT.
Dat zou ons ook wel mooier lijken idd enkel 350,- phoe he, wat zou een leuke starter zijn voor max 50,-

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foxtrot81 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:45:
[...]

Dat zou ons ook wel mooier lijken idd enkel 350,- phoe he, wat zou een leuke starter zijn voor max 50,-
Logitech Driving Force GT is rond de 70 euro 2ehands. Die bedoel ik.
Jij zit denk ik naar de G29 Driving Force te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:10:
[...]

Logitech Driving Force GT is rond de 70 euro 2ehands. Die bedoel ik.
Jij zit denk ik naar de G29 Driving Force te kijken. ;)
We gaan voor een stuurtje ;-)

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand al met de drift auto's gereden, is het gewoon een normale race auto of is driften een stuk makkelijker ermee?
(geen idee of dat het doel van de dlc was, maar vroeg het me af)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ithric schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:33:
iemand al met de drift auto's gereden, is het gewoon een normale race auto of is driften een stuk makkelijker ermee?
Die MX-5 Radbull bedoel je?
Is een pittig bakkie, 1200pk hou je niet zomaar ff in bedwang!
Racen gaat lastig, maar driften is ook een kunst!
Maar wel erg gaaf!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ithric schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:33:
Ik speel met controller, maar vind het praktisch onmogelijk, het is me wellicht 2x gelukt op heel wat rondjes om een fatsoenlijke drift heen te leggen, er is zooooooveel vermogen dat je heel lastig de balans kan houden. Nogmaals, controller hier, en heb wellicht de instellingen ook wat te gevoelig staan, maar met een normale racewagen kan ik prima uit de voeten.
Vergt dus nog veel oefenen IMHO, zeker niet uit of the box driftbaar...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Op Brands Hatch is de BMW 1 M-coupe Stanceworks ook niet de bocht om te krijgen. Ik ben er ook mijn front-spoiler in de 3e/4e bocht kwijt geraakt (niet extreem over de curbs) bij de eerste keer de baan op en heb AI auto's zo'n 20cm in de lucht zien stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even met KTM X-Bow en andere Roadcars op Zolder.
Wat een heerlijk wagentje is het toch!!

[YouTube: https://youtu.be/rSJqOtD4htI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sjo weer een hernieuwde kennismaking gehad met pcars, alleen nu met een wheelstand en een t300rs.

Ik kan zowaar een beetje meekomen nu. Kon letterlijk geen bocht normaal doorkomen met de controller. (Mijn gebrek ws niet de controller. :P )

Maar is nog wel wennen moet nog ff wat meer ffb (jack spades als uitgangspunt) instellingen doen want ik voel geen onderstuur nu.

Maar spel is zo ontzettnd veel beter met een stuur. _/-\o_

[Edit] die onzin autootjes zoals die mazda radbull mogen ze van mij wel achterwege laten trouwens. Biedt weinig meerwaarde voor dit spel lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 01-02-2016 22:36 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Welke wheelstand heb je en hoe bevalt die? Ik zit er zelf ook al een tijdje aan te denken zoiets aan te gaan schaffen namelijk ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:21:

[Edit] die onzin autootjes zoals die mazda radbull mogen ze van mij wel achterwege laten trouwens. Biedt weinig meerwaarde voor dit spel lijkt me.
Ben ik niet helemaal met je eens, heb gisteren even gereden en is echt een geweldige auto.
Als je die eenmaal onder de knie hebt, dat maakt wel wat los dan. :+
Er zijn genoeg andere auto's, dit is gewoon leuk voor de fun factor denk ik. (overpowered en amper sturen. d:)b 7(8)7

Nou de auto drift echt behoorlijk, merkte het zelfs in mijn FFB.
Het is enorm wennen en zoals veel Turbo auto's moet je echt oppassen met op het gas gaan. :D
Hij is goed op te vangen in een Drift, maar de remmen stellen niet bijster veel voor volgens mij. O-)

Kortom voor Fun races volgens mij geweldige auto, voor serieus iets minder geschikt verwacht ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Vind het wel een grappige auto hoor, maar voegt bij het soort spel (wat ik er so far van gezien heb en das nog niet veel ) als Pcars niet zoveel toe.

Vind ik dan he, mijn laatste racegame waar ik meer dan een paar uur heb ingestoken was geoff crammonds gp2. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Flagg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:41:
Vind ik dan he, mijn laatste racegame waar ik meer dan een paar uur heb ingestoken was geoff crammonds gp2. :+
Lol, herkenbaar! Ook vroeger inderdaad bizar veel uren in gestoken. Ook in de voorloper daarvan, op de Amiga. Was in die tijd waanzinnig knap spel, snapte niet hoe 'ie dat uit de beschikbare hardware wist weten te persen. Dagelijks tijd voor vrij gemaakt om te kunnen spelen.

Zag pas echter wat video beelden terug en dat was toch wel weer even een klap in het gezicht. Sommige herinneringen kan je beter gewoon zo laten. En ja, die framerate klopt zo (7Mhz, no GPU) :P

Good old times _/-\o_

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:41:
Vind het wel een grappige auto hoor, maar voegt bij het soort spel (wat ik er so far van gezien heb en das nog niet veel ) als Pcars niet zoveel toe.

Tuurlijk mag je dat vinden inderdaad, was ook geen aanval ofsow.

PCars is (voor mij) een race game en niet direct een Simulatie, dus dan mag je af en toe ook fun cars hebben die eigenlijk absurd zijn.

Zelf vond ik het ook altijd al leuk om te driften in NFS etc, misschien dat ik daarom deze ook best leuk vond. (al had ik hem totaal niet onder controle, de keren dat ik een drift kon houden waren gewoon echt leuk)

het geeft weer een nieuw aspect erbij vind ik en het is niet een DLC met enkel deze auto dus evengoed voor iedereen wat. 8)

Ze zijn op zich lekker bezig, als blijven sommige bugs/features nog best raar en vervelend vermaak ik me tot nog toe goed in PCars. d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ithric schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:22:
[...]

Tuurlijk mag je dat vinden inderdaad, was ook geen aanval ofsow.

PCars is (voor mij) een race game en niet direct een Simulatie, dus dan mag je af en toe ook fun cars hebben die eigenlijk absurd zijn.

Zelf vond ik het ook altijd al leuk om te driften in NFS etc, misschien dat ik daarom deze ook best leuk vond. (al had ik hem totaal niet onder controle, de keren dat ik een drift kon houden waren gewoon echt leuk)

het geeft weer een nieuw aspect erbij vind ik en het is niet een DLC met enkel deze auto dus evengoed voor iedereen wat. 8)

Ze zijn op zich lekker bezig, als blijven sommige bugs/features nog best raar en vervelend vermaak ik me tot nog toe goed in PCars. d:)b
Hou op over "sim" ik heb de afgelopen dagen wat rondgestruind op verschillende racefora ivm instellingen voor de t300 maar er worden complete veldslagen geleverd over of het een sim is of niet, en welke wel, en waarom niet. Sommige fora zijn nagenoeg onleesbaar geworden daardoor.

Volwassen mensen die ruzie maken over een spelletje :') Mijn spelletje is beter dan jou spellletje, jonguh. :D

En dan nog console <---> pc erbij en het feest is compleet. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Hou op over "sim" ik heb de afgelopen dagen wat rondgestruind op verschillende racefora ivm instellingen voor de t300 maar er worden complete veldslagen geleverd over of het een sim is of niet, en welke wel, en waarom niet. Sommige fora zijn nagenoeg onleesbaar geworden daardoor.

Volwassen mensen die ruzie maken over een spelletje :') Mijn spelletje is beter dan jou spellletje, jonguh. :D

En dan nog console <---> pc erbij en het feest is compleet. *O*
Haha, klopt ja.
Het zijn maar woorden en gaat erom of het een leuk spel/tijd verdrijf is of niet.
Daar is PCars zeker goed in dus, het voldoet hier complete aan de verwachting. 8)

spoiler: title
PC beats Console. :+ _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ithric schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Haha, klopt ja.
Het zijn maar woorden en gaat erom of het een leuk spel/tijd verdrijf is of niet.
Daar is PCars zeker goed in dus, het voldoet hier complete aan de verwachting. 8)

spoiler: title
PC beats Console. :+ _O-
Net ff wat verder met mijn career iets met renaultjes ( net na de 125cc karts) en ik maar worstelen en kloten om een beetje vooraan te komen en maar niet lukken.

Om er vervolgens achter te komen dat er meerdere classes zijn en ik "gewoon" *hijg puf* op de tweede positie rondknal van mijn class. Maar ja de difficulty van de AI staat nog maar op 65%, lastig zat nu met een of andere Ruf. :)

Maar hier gaan nu heeeeeeeel veel uur inzitten,ben ik bang. :+

spoiler:
ps4 rules, happy peasant here

[Edit] nu met die caterham bezig geweest, mijn god wat een gezwabber zeg. :P Dat wordt spierpijn morgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 02-02-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Renaultjes gesproken....
Net even een deftige tijd neergezet (2:23:921) met de Renault Megane Trophy V6 (die kutbak ja :P) op Bannochbrae

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CZFTKRk_lj0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Netjes gedaan! Ik vind het maar een gare racewagen hoor, stuurt als in een bak boter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had woensdag even gereden met de MX5 (1000+ PK), dit is echt gewoon puur fun.
We reden op Watkins Glenn short. (Met alle vlaggen/penalties/Schade off)

En dan proberen een mooie drift te maken/houden en met 340 km/H op de kombocht af! _/-\o_ :9~
Wat een ervaring was dat, constant tegensturen en met je gas spelen om de auto op het zwart te houden.

*Dit is echt een leuke aanvulling voor een verloren uurtje ofsow. :9
Racen zal ik niet heel snel doen denk ik, maar gewoon lekker klooien. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:44
Ik wil graag asap een stuurtje voor pCars... G27 (€298 nieuw) of G29 (€329 nieuw inclu extra copie pCars)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pana schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:13:
Ik wil graag asap een stuurtje voor pCars... G27 (€298 nieuw) of G29 (€329 nieuw inclu extra copie pCars)
Cool! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:44
Oeps, vraagteken vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag asap een stuurtje voor pCars... G27 (€298 nieuw) of G29 (€329 nieuw inclu extra copie pCars)?
G27 kost 2ehands rond de 175 euro. En soms zie je ze voorbij komen in combinatie met een WheelstandPro of zelfs een PlaySeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Mmm... Ik ben zelf heel blij met de H-shifter die bij de G27 zit. Die kost bij de G29 ook weer 60 euro o.i.d.. Daarnaast is het verschil in techniek niet heel erg groot, dus als je een G27 ook prima vindt dan zou ik lekker die nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

G25 tweedehands, dan heb je ook een sequentiele schakelaar erbij ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Damian schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:39:
G25 tweedehands, dan heb je ook een sequentiele schakelaar erbij ;)
Gelukkig wel want de normale shifter is helaas Fisher Price poep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje te kijken naar P Cars, heb hem wel bij anderen op de PS4 en PC gespeeld maar heb zelf geen stuurtje meer.. Momenteel alleen een controller voor PC, en hij is nu in de steam sale voor E20,- te krijgen.

Is het een beetje te doen met controller, zal ik bijvoorbeeld online meekomen of is een stuur echt een must?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:32:
Is het een beetje te doen met controller, zal ik bijvoorbeeld online meekomen of is een stuur echt een must?
Heb zelf in de eerste tientallen uren veel plezier gehad in pCars met een PS3 controller. Qua meekomen kan ik niks nuttigs overzeggen, want nu met een stuur kan ik nog steeds niet meekomen. Maar dat zal eerder aan mij liggen dan aan het stuur/Pcars :+

Ik zou gewoon de gok wagen!

[ Voor 3% gewijzigd door JayZeeTie op 09-02-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Mclaren F1 GTR Spa 2.08.62

Laatst de weekelijkse time trail event Spa met de Mclaren F1 GTR gereden. Pff wat een auto; de 1ste en 2de versnellingen zijn erg listig. Eau Rouge aansnijden is ook erg listig (zoals je ziet), vaak hit en miss. Een keer zit je in de verkeerde "groove" van de track en glijd je naar buiten, andere keer rijd je perfect over de kerb, en nog andere keer (zoals op het eind te zien) teveel kerb en stuiter je er (keihard!) van af.

Maar goed, ik mag niet klagen, de ronde tijd is niet verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:32:
Zit al een tijdje te kijken naar P Cars, heb hem wel bij anderen op de PS4 en PC gespeeld maar heb zelf geen stuurtje meer.. Momenteel alleen een controller voor PC, en hij is nu in de steam sale voor E20,- te krijgen.

Ik heb de laatste tijd wat met de controller geracet (PS4) ipv met de T500.
Het is te doen, maar ik haal nooit de nauwkeurigheid die ik met het stuur wel heb.
Online zullen vast wel meer mensen met controller racen, maar ik denk dat je het tegen de stuur racers aflegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
dvdkiwi schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:23:
[...]

Ik heb de laatste tijd wat met de controller geracet (PS4) ipv met de T500.
Het is te doen, maar ik haal nooit de nauwkeurigheid die ik met het stuur wel heb.
Online zullen vast wel meer mensen met controller racen, maar ik denk dat je het tegen de stuur racers aflegt.
Dat valt wel mee. Bij het groepje op de PS4 waar we mee rijden (zie PS4 draadje) zitten meerdere jongens die behoorlijk snel met controller zijn en snellere tijden rijden dan stuurracers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Campo di Casa schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:30:
[...]

Dat valt wel mee. Bij het groepje op de PS4 waar we mee rijden (zie PS4 draadje) zitten meerdere jongens die behoorlijk snel met controller zijn en snellere tijden rijden dan stuurracers.
en als je de online timetrial rankings bekijkt zijn alle top-10s een mix van stuurtjes en controllers, en niet zelden staat er een controller bovenaan - 't is maar net wat je gewend bent en bovenal een kwestie van circuitkennis en timing

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een hele opluchting, want ik speel normaal gesproken voornamelijk time-trails :) (dit ivm public lobby racen vaak toch een rammers bende wordt en ik eerst moet spelen voor ik beter wordt voor betere lobbies ;))
Hij is hem nu ana het instaleren, we gaan het zien! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:35:
Dat is een hele opluchting, want ik speel normaal gesproken voornamelijk time-trails :) (dit ivm public lobby racen vaak toch een rammers bende wordt en ik eerst moet spelen voor ik beter wordt voor betere lobbies ;))
Misschien zou je dan eens met een groepje Tweakers moeten rijden. Dan gaat het er een stuk netter aan toe. Public lobby's kan je beter vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:35:
Wat hierboven gezegd wordt, volgens mij heeft elk platform wel een soort league vorm.
Publics heb ik al vermeden vanaf het begin, ik doe enkel Single of in de GOT League voor PC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 19:29

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Vanmiddag komen mijn T300 stuurtje en playseat binnen. Is het echt aan te raden om de FFB instellingen te veranderen (per auto)? Of zijn de standaard waarden voor een amateur in eerste instantie voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zou zeggen probeer het uit.
Het is te doen met standaard settings, maar aangepaste instellingen rijdt wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Tweakarim schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:41:
Vanmiddag komen mijn T300 stuurtje en playseat binnen. Is het echt aan te raden om de FFB instellingen te veranderen (per auto)? Of zijn de standaard waarden voor een amateur in eerste instantie voldoende?
Er zit wel degelijk verschil in. Zoek een goeie setup voor je T300 set en kijk daarna of je nog de FFB setup voor een bepaalde auto wilt aanpassen. Een goeie bron in de site van Oscar Slim. Linkje staat iig in OP van het PS4 draadje. Verwacht in dit draadje ook wel een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien alleen voor PS4 en Xbone.
Kijk maar bij stuurwielen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:41:
[...]

Zo te zien alleen voor PS4 en Xbone.
Kijk maar bij stuurwielen...
Voor de PC racer

http://forum.projectcarsg...k-Spade-FFB-Tweaker-Files

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het hele weekend beetje geprobeerd te hebben met van alles en nog wat, uiteindelijk een aardige tijd met time-trails eruit weten te persen.. Ronde is voor mij niet perfect maar heb het o zo lastig om mn eigen tijd weer te beaten laat staan de #1 te beaten..
Om te beginnen is het wel belangerijk dat je de juiste instellingen voor een controller weet te vinden heb ik gemerkt, en ben nu happy met mijn settings waarmee ik aardig uit de voeten kan. Gebruik een DS4 op de pc nu. Het is absoluut mogelijk om mee te komen met de jongens die steering wheels gebruiken, dat zeker! :)
Nja iig na veel gesleuteld te hebben is hier tot nu toe mijn snelste ronde met de GT4 Aston Martin @ Snetterton 200. Rijdt voornamelijk nog maar de GT4 / GT3 auto's tot ik meer feeling met het spel heb :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8qoxnEk-30o]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Volgende DLC zal wel een American / USA pack worden, zo te zien worden het de volgende wagens:

- Ford Fusion Nascar
- Corvette C7R (GT3)
- Cadillac ATS V.R GT3
- Dallara DW12 Indycar

Free car: Aston Martin Vantage GT12

Leuke pack en free car, racers! (GT12 is de Porsche 911 GT3 van AM)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
DerOllie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:12:
Volgende DLC zal wel een American / USA pack worden, zo te zien worden het de volgende wagens:

- Ford Fusion Nascar
- Corvette C7 GT3
- Cadillac ATS GT3
- Dallara Indycar

Free car: Aston Martin Vantage GT12

Leuke pack en free car, racers! (GT12 is de Porsche 911 GT3 van AM)
Gaaf, nu nog een paar Italiaanse GT3 auto's erbij, dat zou het GT3 geweld in Project Cars afmaken :) Maar dat zal wel weer een licensing dingetje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:55

djbarney

XBL: DeejayBarney

UTwizard schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:45:
[...]

Gaaf, nu nog een paar Italiaanse GT3 auto's erbij, dat zou het GT3 geweld in Project Cars afmaken :) Maar dat zal wel weer een licensing dingetje zijn?
Ik blijf er op hopen dat er inderdaad nog eens een dealtje met Ferrari gemaakt kan worden, zeker omdat Slightly Mad Studio's hiervoor ook al eens een Ferrari licensed racegame gemaakt heeft. Helemaal realistisch is die hoop echter niet.. :)

Ik zie wel uit naar die Corvette C7 trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Rechten van Ferrari zijn in handen van Turn10 studio's, de makers van de Forza reeks. Zij hebben echter wel aangegeven dat die rechten niet alleen aan hun voorbehouden zijn en best bereid zijn deze met andere ontwikkelaars te delen (zal vast tegen betaling moeten). Daarintegen zitten er in spellen zoals Assetto Corsa wel Ferrari's en Lamborghini's...

Naast de Italiaanse GT3 auto's zou ik ook graag de nieuwe modellen GT3 auto's in het spel zien: McLaren 650S GT3, de nieuwe Audi R8 GT3.
Daarnaast mis ik de Nissan GTR GT3 ook nog in het lijstje...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:28:
... de GT4 Aston Martin @ Snetterton 200. Rijdt voornamelijk nog maar de GT4 / GT3 auto's tot ik meer feeling met het spel heb :)
Is ook een heerlijk karretje. Ik heb op (bijna) alle tracks aardige tijden neergezet met de Aston V8, als "JAMF ETR". De BMW Z4 gromt ook heerlijk (audio-porno). De M3 breekt beheersbaar uit onder power, maar bij het remmen staat hij snel achterstevoren. De Audi schreeuwt, heeft een iets meer beheerste voet nodig om het vermogen op de weg te krijgen en moet iets zachter geveerd worden als het wegdek oneffen is. De McLarren is erg goed; snel, goede grip en stabiel (en best stil).

Iemand al gekeken van welke auto het interieur op twitter is? :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbVOSYLXEAAIG75.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNJ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:45:
[...]
Iemand al gekeken van welke auto het interieur op twitter is? :

[afbeelding]
Aston Martin V12 Vantage GT3

http://www.driving.co.uk/...ack-bred-v12-vantage-gt3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Aston Martin V12 Vantage GT3
Vreemd dat ze het dan vandaag op twitter zetten? Of is het nieuws dat dat de volgende free car is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de volgende free car volgens Instagram.

https://www.instagram.com/p/BBzXwAHzBro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:11
Hoop dat de Mercedes AMG GT er deze maand al bij zit.

Dan zou het best een leuk GT pack kunnen worden. :*)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Volgens mij is die screenshot van die Aston Martin Vantage GT12 (die eerder genoemd wordt)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:54
Laatst viel me iets vreemds op met de banden druk in Timetrail.
Ik heb een setup gemaakt waarbij de banden druk 1.25 is. Als ik de TT start is de druk dat ook echter zodra je zelf moet gaan rijden schiet de banden druk gelijk omhoog richting de 1.70.

Dit heb ik al vaker zien gebeuren maar kan het niet verklaren. Je gaat me niet vertellen dat binnen 100m je banden al zoveel warmer zijn geworden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:43
Als ik me niet vergis is de druk die je in je setup instelt de druk in koude toestand.

Bij time trial heeft alles direct de optimale temperatuur en zijn je banden een graad of 90, de druk die daarbij hoort is de druk die je ziet.

Het moment waarop pCARS de optimale temperaturen aan de auto meegeeft is blijkbaar op het moment dat de auto losgelaten wordt, dat zou verklaren waarom je het ineens ziet verspringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 10:51
als je ook een tweede scherm app gebruikt zie je ook dat de temp van de banden terug loopt / op loopt ten gevolgen van je rij gedrag.

.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:02
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/12715879_589488297865138_5034537080916143762_o.jpg
Eindelijk :D

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Heeft iemand een tip voor de oversturende problematiek van de Formula Rookie?

Ik heb alles al geprobeerd. Waaronder springs, dampers, toe... alleen meer negative camber op de achterwielen nog niet.

Het doet zich vrijwel alleen voor in de langzame tot 3 versnelling bochten. Ik kan er maar niet achter komen. Heb van alles geprobeerd. Maar de AI blijft me gewoon simpel voor bij rijden als ik het tegenwerk. Op Sonoma bijvoorbeeld. De eerste bocht de heuvel op.. moet ik in de 2 langzaam pakken anders breekt de achter kant uit.

Wat ga ik zelf nog doen:

Telemetrie mee laten draaien en kijken of ik het daar in kan vinden.

• Riqy
Probeer eens met de acceleration en deceleration van je diff te spelen (weet niet of je dit bij deze auto kan aanpassen)

Ik gok zo: Acceleration naar beneden bijstellen (indien mogelijk)

My iRacing

• NinjaTrek2891
Riqy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:32:
Probeer eens met de acceleration en deceleration van je diff te spelen (weet niet of je dit bij deze auto kan aanpassen)

Ik gok zo: Acceleration naar beneden bijstellen (indien mogelijk)
Dat is het eerste waar ik na gekeken heb. En das nie mogelijk bij deze helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
The US Car Pack will be out March 1. Small delay to allow Update 9.0 to be out on all platforms before the Pack is out.
Aldus SMS: https://www.instagram.com/projectcarsgame/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Word er hier ook online geraced of enkel via de GOT racing? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:52:
Word er hier ook online geraced of enkel via de GOT racing? :-)
Nee alleen via GoT Racing, daar zijn die topics ook voor bedoeld. Dit is een algemeen topic over de game zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Davidson schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:57:
[...]

Nee alleen via GoT Racing, daar zijn die topics ook voor bedoeld. Dit is een algemeen topic over de game zelf ;)
Jup daarom vroeg ik het even. Want ik was ff confuzzeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Iemand ervaring met Crew Chief?
Ik krijg hem volgens het appje helemaal aan de praat. Maar er gebeurd verders niets.

Zelf geprobeerd: Opstarten in Elevated mode, pCars pad goed gezet.
Onderstaand twee screens. één van het opstarten en de 2e van de settings.

Specs: Win10, pCars
[[Screens Removed]]

Het werkt al weer. Vergeten shared memory aan te zetten!!

[ Voor 20% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 23-02-2016 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
Plug hem hier ook schaamteloos. Heat 2 van onze nieuwe cup met de RUF GT3. Pittig wagentje maar erg leuk om mee te rijden.

Slechte kwalificatie en geen sterke start. Daardoor wel een leuke inhaalrace. Ondanks een paar foutjes toch nog P3 (van de 13) veilig kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik kom er net achter dat Bathurst een rot baan is. :)
Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste