Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Arrahant schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:56:
Als er mensen behoefte hebben aan een vast groepje en een competitie op de PS4 ontvang ik graag een berichtje met je PSN naam!

Ik zit al met wat spelers in een Nederlandse Destiny clan (ook geboren op Tweakers, Dutch Raiding Party aka DuRP) en we zijn dringend op zoek naar nette coureurs om regelmatig mee te spelen. We zijn nu met een stuk of 5 mensen, dus daar kan wel een mannetje of 15 bij. Iedereen speelt vooralsnog met een controller.

Het team gaat Dutch Racing Party heten en ik denk dat we een topic op ons Destiny forum icm. een Google Docs spreadsheet voor de competitie gaan gebruiken. In overleg kunnen we avonden kiezen om wat races af te werken.
Het lijkt mij wel leuk om mee te doen al zal ik wel eerst m'n psn+ even moeten upgraden en zoals iemand al zei, die spreadsheet is er al. Heb deze toen gemaakt voor driveclub en wellicht kan deze hergebruikt/aangepast/verbeterd worden.
Ben overigens wel een beginner, m'n eerste sim. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-08 16:41
MichelatNL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:32:
[...]

Wil je wat verklappen van je instellingen voor de T300RS? Ben er de hele dag al mee aan het spelen en ook dat filmpje gezien, maar dat wil nog niet echt helpen.
Ik heb ze grotendeels overgenomen van die video. Wel lees ik veel dat gebruikers de FFB veel te zwaar vinden. Ik vind dit zelf eigenlijk wel fijn rijden. Ik voel nu ook prima hobbels, curbstones en uitbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik mis soms wel het gevoel van uitbreken, voelt heel erg ligt aan maar op het moment dat het te laat is om te corrigeren slaat ie wel uit. Ben er nog niet achter welke setting ik hiervoor moet aanpassen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Brad Pitt schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:47:
[...]

Iedere keer 30 seconden wachten vind ik anders bijzonder irritant. Kan gewoon makkelijk uit stoeltje stappen, naar de keuken lopen, eens kijken wat te drinken, inschenken, teruglopen, in stoeltje gaan zitten, en dan alsnog wachten. Handig als je dorst hebt, maar na een paar banen te hebben willen proberen wordt dat snel minder plezant.

Om dan aan de start eventjes stuurtje heen en weer te bewegen om te voelen hoe zwaar deze auto stuurt wat natuurlijk een faal is aangezien dan het stuur uit je handen wordt geslingerd vanwege die bug. Oh well :)
Hoevaak verlaat je het circuit wel niet dan? 30 seconden laden voor een complete sessie met training, kwalificatie, race is toch gewoon acceptabel? Tussen de evenementen door hoeft hij niet opnieuw te laden namelijk.
Tenzij je auto's aan het testen bent en elke keer maar 1 rondje doet ofzo. Dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen. Dit komt in de praktijk echter weinig voor.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Probeer er vanavond ook even bij te zijn voor de veldvulling :P
Helaas van het weekend geen tijd gehad om wat te spelen met de instellingen voor mijn stuur, maar ga straks eens even kijken of ik wat aan dat ISRTV filmpje heb. Ben nog niet echt overtuigd van het stuurgedrag met mijn T300, het voelt nog niet natuurlijk zoals in een echt auto.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Scare360 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:51:
Na tweaken mijn control settings voor de DS4 en argumentatie hiervoor. Ik ben iRacing op een rig gewend dus voor mij een hele stap om weer met een controller te racen.

In de basis alle deadzones op 0. Ik merk zelf geen verschil want ik heb een nieuwe controller maar anders steeds in stapjes van 5 werken voor jouw controller. Ik wil de gevoeligheid zelf controleren met de sticks en triggers, dus alle lineaire progressie (sensitivity) op 0. Zie ook het WMD forum voor meer uitleg hierover.

De speed sensitivity waarde wijkt hiervan af want ik wil bij snellere wagens niet dat nerveuze stuurgedrag op hoge snelheden.

De Controller Filtering Sensitivity weer op 0. Ik merk dat ik bij een waarde hoger dan 30 moeite heb met de apex bij het insturen. Ik speel ook via de playstation tv en het viel mij op dat een waarde hoger dan 0 input lag veroorzaakt. Dit maakt het moeilijker om plotseling gripverlies te counteren.

Overigens speel ik met alle assists off/real afhankelijk van de auto.

Steering Deadzone: 0
Steering Sensitivity: 0
Throttle Deadzone: 0
Throttle Sensitivity: 0
Brake Deadzone: 0
Brake Sensitivity: 0
Clutch Deadzone: 0
Clutch Sensitivity: 0
Speed Sensitivity: 80
Controller Filtering Sensitivity: 0
Damper Saturation: 0
Force Feedback: 100
RPM/Gear Display: Yes
Controller Input Mode: 3
Advanced: Off

De race fun is echt super in deze game. Lekker tegen de AI racen op een uitdagende AI setting. Voor wie denkt ik kan dit niet spelen zonder stuur.. onzin. Mijn stuur staat stof te happen voorlopig.
Deze settings nu.paar.uurtjes.geprobeerd en bevalen m3 prima. All3en had ik constant dat als ik met een rwd auto ietsje uitbrak achter het onmogelijk was dit op te vangen. Hoe snel jenook reageert. Ddus nu de opposite lock help aangezet onder advanced en bam ineens rijd het bijna zoals een gt6/fm5. Overstuur is op tevangen als je op tijd reageert. Speelt ineens veel leuker.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Voxalizer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:50:
[...]

Hoevaak verlaat je het circuit wel niet dan?
Dat vraag ik mij dan ook wel af. Normaliter ben ik toch wel tussen een één en twee uur bezig met een race. Zeker als je practice en qualification meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Phusebox schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:10:
Nou Windows 10 erop gezet.

Framerate gaat flink omhoog naar vrijwel 60 fps.
Echter audio werkt niet en stuur werkt niet...
misschien omdat zinloos 10 niet ondersteund wordt?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Poe. Je verliest echt vrij snel je vertrouwen in de mensheid als je met randoms online gaat racen.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Ik had van een mede tweaker een Bol.com DLC code gekregen omdat hij die over had. Nu staat er nadrukkelijk bij dat de code voor de PS4 is, maar toch is die code 15 tekens (3 x 5).

Als je in de Store gaat kijken dan kan je maar 12 tekens maximaal invullen. Ik heb al zo vaak op die manier DLC gedownload (met code) maar een 15-tekens-code nog nooit gehad...

Iemand een idee? Of heeft de mede-Tweaker (en dus nu ik) een onbruikbare code gehad?

:)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Voxalizer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:14:
Poe. Je verliest echt vrij snel je vertrouwen in de mensheid als je met randoms online gaat racen.
Lol , daar ben ik echt al jaren geleden mee gestopt. Bij AC race ik ook alleen online op de GOT avonden en bij Iracing is het natuurlijk een stuk minder chaos. Dit spel ga ik ook alleen maar met vrienden en een select groepje spelen. Snap niet dat ze niet gewoon Wreckfest of de GTA racemode gaan spelen, want dan heb je precies dat en dan hoort het er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Lol , daar ben ik echt al jaren geleden mee gestopt. Bij AC race ik ook alleen online op de GOT avonden en bij Iracing is het natuurlijk een stuk minder chaos. Dit spel ga ik ook alleen maar met vrienden en een select groepje spelen. Snap niet dat ze niet gewoon Wreckfest of de GTA racemode gaan spelen, want dan heb je precies dat en dan hoort het er ook bij.
En als je zelf een race host met de daarbij behorende anti-cheat regels zoals schade aanzetten (als dat per race kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35
Phusebox schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:10:
Nou Windows 10 erop gezet.

Framerate gaat flink omhoog naar vrijwel 60 fps.
Echter audio werkt niet en stuur werkt niet...
LOL. Meen je dat? Nu ineens zo'n hoge FPS? Dat is knap. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

Ik ben benieuwd wanneer we eens zo een avondje gaan organiseren voor de PS4. Alleen is het dan misschien zo eerlijk dat de mensen met stuurwiel tegen elkaar gaan en met controller tegenelkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Mja, eens. Deed het eigenlijk ook al tegen beter weten in. Ik denk even proberen... Toch maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Maichel schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:21:
[...]

En als je zelf een race host met de daarbij behorende anti-cheat regels zoals schade aanzetten (als dat per race kan?)
Wat wil je daar mee bereiken dan ? Als iemand je een tikje in de bocht geeft heeft hij bijna geen schade. Jij zelf ook niet, maar je staat wel andersom en dat haal je normaal gesproken niet meer in. Zelfs als je ze dan kan kicken dan is die race al verziekt en er komen altijd weer nieuwe bij. Bij AC krijgen we het nu voor elkaar om meestal door de eerste bochten te komen met 15-25 man. Je moet gewoon echt ongelofelijk geluk hebben als je 20 randoms in een server treft die hetzelfde idee hebben van een race.

Als deze game een paar maanden uit is zal het waarschijnlijk beter worden aangezien die stakkers dan al klaar zijn met het gebeuk, er achter komen dat ze gewoon echt niet kunnen rijden en een nieuwe game hebben om zich te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
TRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:23:
Ik ben benieuwd wanneer we eens zo een avondje gaan organiseren voor de PS4. Alleen is het dan misschien zo eerlijk dat de mensen met stuurwiel tegen elkaar gaan en met controller tegenelkaar?
Groepje Niqo90, vuilharrie, skippy[getal], nog iemand waarvan ik de naam ben vergeten (nog lastiger) en ik (a_manders) hebben zaterdag middag even geraced. Redelijk cassual dus je moet er niet teveel van verwachten.

Misschien is er wat te regelen op dinsdag avond vanaf 20:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Utoka schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:27:
[...]

Groepje Niqo90, vuilharrie, skippy[getal], nog iemand waarvan ik de naam ben vergeten (nog lastiger) en ik (a_manders) hebben zaterdag middag even geraced. Redelijk cassual dus je moet er niet teveel van verwachten.

Misschien is er wat te regelen op dinsdag avond vanaf 20:00?
Wat Vuileharrie rijdt serieus rond ? :o Of zit er toch ergens een stripclub verstopt in dit spel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Wat Vuileharrie rijdt serieus rond ? :o Of zit er toch ergens een stripclub verstopt in dit spel ?
Als je beide pookjes indrukt in het time trial menu kom je in een apart ladies of pleasure scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

TRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:23:
Sowieso ben ik voor een apart console/ps4 topic, ik denk dat het beter en overzichtelijker werkt voor alle betrokken platformen mbt organisatie, delen van setups en dergelijke.

Het opsplitsen van mensen met een stuur en controller vind ik een erg slecht idee. Ik ken genoeg mensen die met een controller harder rijden dan ik met een stuur, geen enkele reden waarom dat op GoT ineens niet kan. Kijk eens naar de leaderboards ingame, genoeg mensen met controllers in de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:26:
[...]

Wat wil je daar mee bereiken dan ? Als iemand je een tikje in de bocht geeft heeft hij bijna geen schade. Jij zelf ook niet, maar je staat wel andersom en dat haal je normaal gesproken niet meer in. Zelfs als je ze dan kan kicken dan is die race al verziekt en er komen altijd weer nieuwe bij. Bij AC krijgen we het nu voor elkaar om meestal door de eerste bochten te komen met 15-25 man. Je moet gewoon echt ongelofelijk geluk hebben als je 20 randoms in een server treft die hetzelfde idee hebben van een race.

Als deze game een paar maanden uit is zal het waarschijnlijk beter worden aangezien die stakkers dan al klaar zijn met het gebeuk, er achter komen dat ze gewoon echt niet kunnen rijden en een nieuwe game hebben om zich te vermaken.
Heb zelf nog niet echt naar de host opties enzo gekeken. Is er ook geen optie dat je elkaar niet kan raken ofzo? Natuurlijk...veel minder realistisch maar dit ga je nog veel vaker hebben natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Voxalizer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Sowieso ben ik voor een apart console/ps4 topic, ik denk dat het beter en overzichtelijker werkt voor alle betrokken platformen mbt organisatie, delen van setups en dergelijke.

Het opsplitsen van mensen met een stuur en controller vind ik een erg slecht idee. Ik ken genoeg mensen die met een controller harder rijden dan ik met een stuur, geen enkele reden waarom dat op GoT ineens niet kan. Kijk eens naar de leaderboards ingame, genoeg mensen met controllers in de top.
Als dat zo is, zal het niet uitmaken of je het spilts of niet inderdaad. Afwachten op je topic dan maar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Laten we eerlijk zijn als je echt serieus wil racen ben je zo 1 avond bezig met een track. Eerst 30min - 1uur inkomen, rempunten vinden etc. Vervolgens kwalificaties 30min. En dan racen (dat kan oneindig ronden zijn).

Voor mij lijkt het wel leuk om een avondje gewoon wat tracks te doen. 15-30min kwalificatie en daarna een race van 6 ronden.

Edit: heb je de pits poezen nog niet gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door Utoka op 11-05-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Voxalizer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Setups werken voor PS4, Xbone en PC toch het zelfde? Alleen voor organiseren van avonden misschien iets handiger.
Stuur en controller gaat prima samen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Utoka schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:44:
[...]

Laten we eerlijk zijn als je echt serieus wil racen ben je zo 1 avond bezig met een track. Eerst 30min - 1uur inkomen, rempunten vinden etc. Vervolgens kwalificaties 30min. En dan racen (dat kan oneindig ronden zijn).

Voor mij lijkt het wel leuk om een avondje gewoon wat tracks te doen. 15-30min kwalificatie en daarna een race van 6 ronden.

Edit: heb je de pits poezen nog niet gezien?
Dit lijkt mij ook wel wat leuker ja, practice, kwalificatie en het echte werk. In plaats van dat de races gerusht worden. Zit je er ook wat tactischer in door de pitstop. Altijd leuk om dat ook te "moeten" gebruiken.

Ik heb je trouwens toegevoegd op PSN. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TRK op 11-05-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Good Fella schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Als je beide pookjes indrukt in het time trial menu kom je in een apart ladies of pleasure scherm ;)
Damn, moet dus toch de PS4 versie ook halen :+
Maichel schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Heb zelf nog niet echt naar de host opties enzo gekeken. Is er ook geen optie dat je elkaar niet kan raken ofzo? Natuurlijk...veel minder realistisch maar dit ga je nog veel vaker hebben natuurlijk :'(
Tja dan krijg je wat Gotters in Gta racen noemde. no offence, maar dan ben je bezig met een timetrial met heel veel ghosts als je het mij vraagt. Racen is juist rekening houden met de ander en gedwongen worden om andere lijnen te rijden dan met een qualy of TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

TRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Dit lijkt mij ook wel wat leuker ja, practice, kwalificatie en het echte werk. In plaats van dat de races gerusht worden. Zit je er ook wat tactischer in door de pitstop. Altijd leuk om dat ook te "moeten" gebruiken.
Ben ook wel in voor het wat serieuzere werk; lekker een avondje bezig zijn met een race vind ik veel leuker dan met 5 rondjes weer klaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Damn, moet dus toch de PS4 versie ook halen :+

[...]

Tja dan krijg je wat Gotters ook in Gta racen noemde. no offence, maar dan ben je bezig met een timetrial met heel veel ghosts als je het mij vraagt. Racen is juist rekening houden met de ander en gedwongen worden om andere lijnen te rijden dan met een qualy of TT.
Ja ik ben het zeker met je eens...al denk ik dat dat met randoms onmogelijk gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Maichel schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Ja ik ben het zeker met je eens...al denk ik dat dat met randoms onmogelijk gaat zijn.
Precies wat ik zeg, maar dat kan je dus oplossen door hier gelijkgestemde te zoeken (of op welk forum dan ook). Als er genoeg zijn die leuk willen racen dan maakt het totaal niet uit of je snel of langzaam bent. Als je maar netjes opzij gaat als je gelapt wordt bijvoorbeeld. En de rotte appels voelen zich dan al heel snel niet meer welkom.

Een server met password geeft je denk ik 90% meer kans op een goede race en het belangrijkste is nog de gedachte dat de race niet in de eerste bochten gewonnen wordt. veel mensen zien dat als een kans op een paar plekken te pakken en creëren chaos. Als je even een paar bochten wacht met aanvallen dan heb je veel meer kans op leuke battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ik ben ook meer voor het serieuzere werk, zijn al zat andere games op de ps4 waar je gewoon wat rond kunt rijden en vind het juist wel wat uitdagender zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Ik ben er wel voor in om morgenavond ofzo misschien een wedstrijdje te organiseren met een kleinere groep of als er animo is een grotere groep? En dat we dan binnenkort is een lijstje kunnen gebruiken die ik al meerdere keren voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Beakzz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:55:
[...]

Als je even een paar bochten wacht met aanvallen dan heb je veel meer kans op leuke battles.
Die battles zijn toch ook wat het spelletje leuk maakt :)
TRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:06:
Ik ben er wel voor in om morgenavond ofzo misschien een wedstrijdje te organiseren met een kleinere groep of als er animo is een grotere groep? En dat we dan binnenkort is een lijstje kunnen gebruiken die ik al meerdere keren voorbij heb zien komen.
Morgen avond is GTA avond hier; dan kan ik er niet bij zijn. Vanavond of donderdag kan ik wel.

[ Voor 45% gewijzigd door MoietyMe op 11-05-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
TRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Ik heb je trouwens toegevoegd op PSN. :)
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik wil zo'n hele avond 1 track ook wel een keer proberen maar bijv. dinsdag avond eerst een keer wat 'gerusht' races doen. Weinig tijd om tracks en auto te leren kennen (15min kwalificatie) en daarna een race van een paar ronden. Voordeel is dat je iedereen een beetje leert kennen en dat het wat 'luchtiger' is dan meteen full sim races te gaan doen. Anders krijg je meteen gescheld als iemand iets verkeerd doet omdat je iemands race van 30 ronden per ongeluk om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Utoka schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik wil zo'n hele avond 1 track ook wel een keer proberen maar bijv. dinsdag avond eerst een keer wat 'gerusht' races doen. Weinig tijd om tracks en auto te leren kennen (15min kwalificatie) en daarna een race van een paar ronden. Voordeel is dat je iedereen een beetje leert kennen en dat het wat 'luchtiger' is dan meteen full sim races te gaan doen. Anders krijg je meteen gescheld als iemand iets verkeerd doet omdat je iemands race van 30 ronden per ongeluk om zeep helpt.
Oke, op die manier zou het ook prima kunnen inderdaad. Ik vind het allemaal geen probleem zolang er maar niet van die dwazen tussen zitten, die lekker tegen je op komen rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 14:40
Utoka schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Vanuit het Assetto Corsa topic worden er elke week drie racejes van meestal 10 rondes georganiseerd. Met vantevoren wat tijd om te oefenen en een kwalidicatie van 10 min. Dit geeft laatkomers de ruimte om bij de tweede race aan te sluiten en 10 rondes is lang genoeg om het uitdagend te maken, maar kort genoeg om de concentratie scherp te houden. Misschien een aanrader om zoiets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik zal vanavond even een lobby maken (voor het eerst), om gewoon te touren zodat iedereen wat kan rijden en met elkaar eventueel kan praten via de ingame chat. Ik weet niet of dat mogelijk is dat je een lobby maakt en bv "Nürburgring" kiest en dat iedereen zelf een type auto mag uitkiezen.

Soort van vrij rijden wat je normaal ook kan doen. Daarna eventueel ook gewoon wat racesjes opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Recon24 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:30:
Ik zal vanavond even een lobby maken (voor het eerst), om gewoon te touren zodat iedereen wat kan rijden en met elkaar eventueel kan praten via de ingame chat. Ik weet niet of dat mogelijk is dat je een lobby maakt en bv "Nürburgring" kiest en dat iedereen zelf een type auto mag uitkiezen.

Soort van vrij rijden wat je normaal ook kan doen. Daarna eventueel ook gewoon wat racesjes opstarten.
Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Je kan een auto kiezen in de klasse die de host heeft ingesteld. Je hebt altijd keus.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
The Outlaw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:43:
[...]

Je kan een auto kiezen in de klasse die de host heeft ingesteld. Je hebt altijd keus.
Oke dus het niet mogelijk dat ik bijvoorbeeld een baan kies en dat iedereen zelf daar zijn type auto kan kiezen (leuk voor beetje vrij rijden), en dan ook zonder aantal ronden (dus oneindig bv of time trail).

Ik ga het straks even rustig bekijken.

Edit: Ik heb overigens even alle banen toegevoegd aan de sheet: https://docs.google.com/s...ACe_U/edit#gid=1863307534

[ Voor 15% gewijzigd door Recon24 op 11-05-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Recon24 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Oke dus het niet mogelijk dat ik bijvoorbeeld een baan kies en dat iedereen zelf daar zijn type auto kan kiezen (leuk voor beetje vrij rijden), en dan ook zonder aantal ronden (dus oneindig bv of time trail).

Ik ga het straks even rustig bekijken.

Edit: Ik heb overigens even alle banen toegevoegd aan de sheet: https://docs.google.com/s...ACe_U/edit#gid=1863307534
Volgens mij niet. Het is echt een bepaalde klasse waarin men kan kiezen als je in de pre lobby zit. Wellicht wel een goed idee voor SMS om te overwegen in een update dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Het kan wel. De host kan car type op any zetten, dan zijn er geen restricties wat betreft autokeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan warmup/practice op een uur zetten, dan kan je ook vrij blijven rijden (en dacht ook gewoon vrij joinen en meeracen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

SinergyX schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:19:
Je kan warmup/practice op een uur zetten, dan kan je ook vrij blijven rijden (en dacht ook gewoon vrij joinen en meeracen).
Kan ook op 90 minuten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

Ah tof! Ieder lekker relaxed zijn rondje doen voor zijn plezier op de ring, lijkt me wel gezellig! Soort race/klets lobby :)

Als dit doorgaat ben ik vanavond aanwezig! Ik kan op steam worden toegevoegd met DavidsonNL.

[ Voor 4% gewijzigd door Davidson op 11-05-2015 18:37 ]

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:49
Lijkt me ook wel tof vanavond. De lobby wordt hier gepost neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik ga het zo eventjes uittesten en misschien dat mensen dan in de PSN voice chat willen joinen om te helpen en te kijken naar de settings voor zo'n lobby. Ik kom net van kantoor dus ik ga eerst even wat eten/opruimen.

Mensen die mij willen toevoegen: Recon_NL.

Ik zal even hier straks melden zodra ik een lobby aanmaak enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Davidson schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:29:
[...]

Ah tof! Ieder lekker relaxed zijn rondje doen voor zijn plezier op de ring, lijkt me wel gezellig! Soort race/klets lobby :)

Als dit doorgaat ben ik vanavond aanwezig! Ik kan op steam worden toegevoegd met DavidsonNL.
Volgens mij is dit voor de ps4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Good Fella schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Volgens mij is dit voor de ps4 :)
Oh da's dan weer een beetje jammer :P

Iemand animo voor de PC met zo'n zelfde lobby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson Claxon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:07:
[...]

Erg benieuwd hoe het bevalt na een paar dagen. Speel je op PS4?
Jeps, bevalt PERFECT. Bijna net zo leuk als met mn eigen auto/ motor over de lekdijk jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik ben vanavond wellicht ietsje later dan 20u . Maar wel met een fatsoenlijke framerate. :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

Davidson schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:44:
[...]

Oh da's dan weer een beetje jammer :P

Iemand animo voor de PC met zo'n zelfde lobby?
Sure, als er nog meer mensen interesse hebben.
Gewoon een lobby met een pw?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Heb het spel als snoepje op m'n pc.. Maar het speelt helemaal niet zo fijn🙈.. Alles op medium en dan lage aa.. Om aan de 60 fps te komen, en bij een volle fris dropt het na de 30.. Dus toch miss maar voor ps4 kopen dan?? Draait het lekker soepel op de ps4, en kan het aardig af met een controller?? Heb namelijk een g27, en dat past alleen op m'n pc! Dus balen dat het chappie draait op m'n pc.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
Recon24 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:24:
[...]

Heb deze ook over genomen en ik merk idd dat het erg lekker is met sturen!
Fijn te horen :)

Rij er ook erg lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Phusebox schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:45:
Ik ben vanavond wellicht ietsje later dan 20u . Maar wel met een fatsoenlijke framerate. :+
Hoe wil je dan pCARS gaan spelen zonder stuur support? :P

Zal de sessie wel om 19:30 aanmaken. Wordt dan een practice van 90 minuten (was de max geloof ik) op de Nordschleife. Dan kan iedereen volgens mij tussentijds aanschuiven...

Als je meer mensen in je Steam list hebt met pCARS, voeg ze dan maar toe. Ik heb volgens mij niet alle pCARS Tweakers op Steam namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik vermoed met een nvidia kaart nu ;)

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Fatsoenlijke quality settings ook? En werkt alles nu goed onder Windows 10?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Lekker veel aan te passen in het aanmaken van een lobby zie ik :)

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/539648489239869765/2B1BA5D55059E56DBAF474F071B8BEB168050384/
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/539648489239870313/08516BF6D08424004E51BB97BF3880684AF52596/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Davidson schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
I'm in love! Woensdag ga ik hem halen kan het niet meer aan dat kijken naar alle aanpassingen die je kan doen. Wel voor de PS4 dat dan weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Potverdorie, moet tot 21.30 werken, thuis eten en dan pas kan ik de PS4 weer aanzwengelen. Valt mij trouwens wel op dat het connecten met een lobby nog niet helemaal lekker gaat. Meer mensen deze ervaring? Als ik voor een random lobby kies, lukt het maar zelden om te connecten en wanneer ik handmatig een lobby kies, blijft hij ook regelmatig hangen op het scherm dat er verbinding wordt gemaakt met de lobby. Vaak gebeurt er niets, waardoor ik maar cancel en een andere lobby probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Davidson schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
En toch mis ik opties.

Maar gaan we nordschlampe doen? Dan pas ik.

PS. Grafisch moet ik nog een hoop concessies doen maar ga nu wel van 25-35 fps naar 55-100 fps.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 11-05-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

KlaasjeNL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:20:
Potverdorie, moet tot 21.30 werken, thuis eten en dan pas kan ik de PS4 weer aanzwengelen. Valt mij trouwens wel op dat het connecten met een lobby nog niet helemaal lekker gaat. Meer mensen deze ervaring? Als ik voor een random lobby kies, lukt het maar zelden om te connecten en wanneer ik handmatig een lobby kies, blijft hij ook regelmatig hangen op het scherm dat er verbinding wordt gemaakt met de lobby. Vaak gebeurt er niets, waardoor ik maar cancel en een andere lobby probeer.
Random lobby werkt inderdaad ook bij mij niet altijd, joinen via de lijst lukt daarentegen vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Phusebox schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:22:
[...]

En toch mis ik opties.

Maar gaan we nordschlampe doen? Dan pas ik.

PS. Grafisch moet ik nog een hoop concessies doen maar ga nu wel van 25-35 fps naar 55-100 fps.
Ik wilde dit keer, net zoals straks op de PS4, een practice lobby gaan aanmaken zodat iedereen met een eigen auto lekker rondjes kan rijden zonder een race te hebben tegen elkaar. De Nordschleife leek mij daardoor wel geschikt. Maar er is een een American coastway van 20km als je dat leuker lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gisteren tijdens een online race van RaceDepartment een major bug meegemaakt. We reden op Spa en tijdens de start kreeg ik direct een drive through penalty vanwege een jump start. (ik stond stil!?)
Enfin, een paar andere kregen deze ook en we gingen netjes de pits in.. kom ik de pits uit.. krijg ik een 2000 seconden (!!) tijdspenalty omdat ik twee keer de baan had afgesneden. 8)7 8)7

Heb ik dus 30 minuten aan de kant van de baan gestaan, te genieten van de zonsondergang. :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eglk-ygBqn8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Mensen, ik start zodadelijk een cruize/race lobby als practice van 30 minuten op de Ring. Vrije keuze in auto.

Zal daarna om 20u een nieuw lobby starten met Group A cars op Mazda Laguna Seca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat zijn group A cars? Niet te snelle wagens hè want dan blijft er vaak niet veel spanning in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Rivanov schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:26:
Gisteren tijdens een online race van RaceDepartment een major bug meegemaakt. We reden op Spa en tijdens de start kreeg ik direct een drive through penalty vanwege een jump start. (ik stond stil!?)
Enfin, een paar andere kregen deze ook en we gingen netjes de pits in.. kom ik de pits uit.. krijg ik een 2000 seconden (!!) tijdspenalty omdat ik twee keer de baan had afgesneden. 8)7 8)7

Heb ik dus 30 minuten aan de kant van de baan gestaan, te genieten van de zonsondergang. :+

[video]
Ik heb nu ook al een keer of 3 zo'n onverklaarbare tijdstraf gekregen. 2000 seconden is dan wel erg veel, maar heb al eens 600 seconden gehad terwijl ik bezig was met een snel rondje op Le Mans. Vooral op het eind die snelle bochtencombinaties zijn heerlijk om het gas er vol op te houden en flink wat risico te nemen. Dan is het flink zuur als je een tijdstraf krijgt voor afsnijden terwijl je de apex juist perfect pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Mensen die nog op zoek zijn naar de ideale controller instellingen. Wellicht helpt dit topic op het Project Cars forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Recon24 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:42:
Ik ga het zo eventjes uittesten en misschien dat mensen dan in de PSN voice chat willen joinen om te helpen en te kijken naar de settings voor zo'n lobby. Ik kom net van kantoor dus ik ga eerst even wat eten/opruimen.

Mensen die mij willen toevoegen: Recon_NL.

Ik zal even hier straks melden zodra ik een lobby aanmaak enzo!
Heb je in ieder geval een request gestuurd :)

Voor de baan wil ik toch wel iets anders aandragen dan de ring; zou iets korters namen, dan kan je én nog een fatsoenlijk rondje rijden en kom je mensen ook nog eens tegen (ook de gene die net joinen bijvoorbeeld). Leuke baantjes hiervoor zijn natuurlijk Monza, Laguna Seca, Catalunya of Hockenheimring bijvoorbeeld. Zijn ook niet al te moeilijk circuits :)

Zolang het geen Zolder is ben ik verder al lang blij; wat is dat een klote circuit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Good Fella schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:48:
Zolang het geen Zolder is ben ik verder al lang blij; wat is dat een klote circuit :X
Ik vind het wel een uitdagende baan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

The Outlaw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:50:
[...]

Ik vind het wel een uitdagende baan 8)
Vind die drie chicane een beetje overdreven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
Good Fella schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:55:
[...]

Vind die drie chicane een beetje overdreven :p
Het haalt de snelheid wel uit de baan, dat ben ik met je eens. Maar met GT3 wagens is het heerlijk. Zeker om een endurance te doen. 5 laps, dan is er heel weinig aan omdat op die punten vaak nog wel verschillen worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

The Outlaw schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:45:
Mensen die nog op zoek zijn naar de ideale controller instellingen. Wellicht helpt dit topic op het Project Cars forum.
Thanks! ik moet helaas eens puzzelen. Wilde vanmiddag wat anders proberen en als je wisselt van controller input mode dan resetten je instellingen :o settings verloren die niet perfect waren maar waar ik wel aan gewend ben. Nu worstel ik vooral met die speed sensitivity.. Gevoel van onderstuur (100% ingestuurd) maar het stuurt gewoon te weinig in. Dat was dan wel met de F1 op Catalunya waar je lange doordraaiers met 200+ neemt.

Als er een PS4 lobby is dadelijk wil ik wel joinen om wat te raggen :) psn= Maciejk8

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 11-05-2015 20:01 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik ga nu een room maken op de PS4, wel private, maarja nu moet ik mensen gaan toevoegen :P

Edit: nog niet dus!

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 11-05-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerbo.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 22:24
Zou het voor de PC niet makkelijker zijn om via de steamgroep af te spreken voor een event, in plaats van hier door elkaar de boel vol te spammen?

Zonet een paar rondjes op een community event Formule A in Barcelona gedaan, was leuk om mijn rondetijden steeds omlaag zien te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Vuvuzela schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:58:
[...]

Thanks! ik moet helaas eens puzzelen. Wilde vanmiddag wat anders proberen en als je wisselt van controller input mode dan resetten je instellingen :o settings verloren die niet perfect waren maar waar ik wel aan gewend ben. Nu worstel ik vooral met die speed sensitivity.. Gevoel van onderstuur (100% ingestuurd) maar het stuurt gewoon te weinig in. Dat was dan wel met de F1 op Catalunya waar je lange doordraaiers met 200+ neemt.

Als er een PS4 lobby is dadelijk wil ik wel joinen om wat te raggen :) psn= Maciejk8
Ik had eerst deze settings uit het project cars steamforum overgenomen maar dan stuurt je auto echt als een containerschip. Vanmiddag eens die settings geprobeerd die hier een paar pagina's terug staan en het ging allemaal ineens stukken beter.

[ Voor 5% gewijzigd door addictive_rhymz op 11-05-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik speel het spel tot nu toe met het toetsenbord, op Novice met de assists aan. Op het droge zijn de auto's allemaal heel goed te besturen. Tijdens lichte regen zijn ze ook heel goed te besturen. Tijdens langdurige zware regenval raak ik echter groot in de problemen. Langer dan een halve seconde het gas ingedrukt houden (pijltje omhoog) zorgt er dan voor dat de auto in een onherstelbare slip raakt en hard tegen de zijkant van de baan op crasht. Dit gaat zo door, na iedere poging om een beetje vaart te krijgen slip ik meteen tegen de zijkant aan. Ik heb de AI wat moeilijker gezet als de standaard Novice-instelling, en op het droge en bij lichte regen race ik seconden voor iedereen. Moeiteloos race ik zo in een paar rondjes van laatste plek naar eerste plek. Bij zware regen echter halen ze me allemaal weer in. De AI-cars schijnen er geen moeite mee te hebben en kunnen gewoon vrolijk gas geven en doorrijden.

Mijn vraag is: helpt het als ik een Xbox One controller koopt? Dan kan ik analoog gas geven. Dat werkt dan met een analoge trigger toch? Dan kan ik misschien beginnen met een beetje gas te geven, en dan langzaam wat gas toevoegen. Dat zou misschien kunnen helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het spel makkelijker te besturen bij zware regenval met een Xbox One Controller? Als dat echt zo is dan ga ik er zeker één kopen. Zo één met een kabel erbij voor de PC: pricewatch: Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart + Cable for Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Niet online
addictive_rhymz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:14:
[...]

Ik had ook eerst die settings uit het project cars forum overgenomen maar dan stuurt je auto echt als een containerschip. Vanmiddag eens die settings geprobeerd die hier een paar pagina's terug staan en het ging allemaal ineens stukken beter.
Waren dat deze settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Nee dat waren deze. Maar ik zie nu dat dat het steamforum was en niet de pcars. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasjan.
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 20:54
Hebben de auto's ook glowing brake discs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Is er op dit moment een ps4 room? En hoe joinen jullie elkaar? ik kan nergens iets vinden dat wijst op een optie. Of kan dat alleen door uitgenodigd te worden door de hoster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik probeer hetzelfde.

Zit nu in een andere sessie. Maar loopt nog niet heel lekker ☺
Je kan proberen mijn party te joinen. Psn is tweakers naam.

[ Voor 57% gewijzigd door Shiver23 op 11-05-2015 20:53 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Als iemand op de ps4 wilt racen. Voeg me toe Maciejk8

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 11-05-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 17:53
dusty-2011 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:14:
Ik speel het spel tot nu toe met het toetsenbord, op Novice met de assists aan. Op het droge zijn de auto's allemaal heel goed te besturen. Tijdens lichte regen zijn ze ook heel goed te besturen. Tijdens langdurige zware regenval raak ik echter groot in de problemen. Langer dan een halve seconde het gas ingedrukt houden (pijltje omhoog) zorgt er dan voor dat de auto in een onherstelbare slip raakt en hard tegen de zijkant van de baan op crasht. Dit gaat zo door, na iedere poging om een beetje vaart te krijgen slip ik meteen tegen de zijkant aan. Ik heb de AI wat moeilijker gezet als de standaard Novice-instelling, en op het droge en bij lichte regen race ik seconden voor iedereen. Moeiteloos race ik zo in een paar rondjes van laatste plek naar eerste plek. Bij zware regen echter halen ze me allemaal weer in. De AI-cars schijnen er geen moeite mee te hebben en kunnen gewoon vrolijk gas geven en doorrijden.

Mijn vraag is: helpt het als ik een Xbox One controller koopt? Dan kan ik analoog gas geven. Dat werkt dan met een analoge trigger toch? Dan kan ik misschien beginnen met een beetje gas te geven, en dan langzaam wat gas toevoegen. Dat zou misschien kunnen helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het spel makkelijker te besturen bij zware regenval met een Xbox One Controller? Als dat echt zo is dan ga ik er zeker één kopen. Zo één met een kabel erbij voor de PC: pricewatch: Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart + Cable for Windows
Er zijn een hoop mensen die met een xbox controller op PC rijden, dat werkt voor zover ik heb kunnen lezen net zo goed als met een controller op de console. Dan kan je inderdaad rustig gas bijgeven met de analoge trigger en net zo belangrijk, ook een stuk preciezer remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Foto finish net (om plek 4) tijdens een Formula Rookie race met mede tweakers... helaas was Henkie met 0.07 sec te snel af.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/31867631255248201/2E2ACEF014A617DF2EEE6B16194B661A9AF108EC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Is er vanavond een lobby op de PS4 actief? Wie wat wilt racen kan mij altijd toevoegen: Kabamboo

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Ik wil ook wel meedoen. Zie signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

We zijn nu bezig op de PS4, join Trapgat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Good Fella schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:40:
We zijn nu bezig op de PS4, join Trapgat :)
Hoe? :p
Ik kan nu niet maar tot nu toe is t me alleen gelukt om iemand uit te nodigen na een server gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Diverse races georganiseerd vanavond en was erg tof om te doen! Ging niet altijd even vlekkeloos met aanmaken, maar dat was dan ook wel weer snel verholpen.

Group A (BMW E30, MB E190 en Ford Sierra RS) waren erg leuke wagens om mee te racen op Laguna Seca! Formula Rookie was ook wel lekker op Spa, al waren ze eigenlijk voor mij een beetje te langzaam :P

Daarnaast lekker rondjes gedaan op de Ring en Monza met practice.
dusty-2011 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:14:

Ik race nu zelf met Xbox 360 controller (wired) op de PC en gaat heel prima, ook met regen. Zelfs karts zijn goed te doen! Ik heb deze settings:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/539648489231477054/4394725E06A449798D8EDA1E1634254FF38D65C8/
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/539648489231477338/A77CF9A75F91F2237C06880107127432D82FBB47/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Vuvuzela schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Ik kan nu niet maar tot nu toe is t me alleen gelukt om iemand uit te nodigen na een server gemaakt te hebben.
Ik snap idd ook niet hoe te joinen buiten public servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 01:42

Edd

Davidson schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:52:
Group A (BMW E30, MB E190 en Ford Sierra RS) waren erg leuke wagens om mee te racen op Laguna Seca!
Je vergeet de Clio ;)
Jammer dat ik daar commentaar op kreeg :P
Voor de rest was het fun!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Hopelijk kunnen we morgen nog wat races organiseren. Heb morgen avond lekker tijd! Lees dat er zat geracet is vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
Edd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:58:
[...]

Je vergeet de Clio ;)
Jammer dat ik daar commentaar op kreeg :P
Voor de rest was het fun!
Nou, ik dacht dus in eerste instantie dat Group A die drie waren. Als je namelijk tegen AI racet kom je ook geen Clio tussendoor tegen :P
Daarnaast is de Clio ook een beetje een vreemde eend in de bijt tussen al die 'oudjes' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Vuvuzela schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:48:
[...]

addictive_rhymz schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:57:
[...]

Ik snap idd ook niet hoe te joinen buiten public servers.
Als jullie wat mensen toevoegen via PSN (friend request) dan kan je die mensen joinen via hun account :) Er staat een linkje in de topic waarschuwing naar de PS4 ledenlijst.

[ Voor 6% gewijzigd door MoietyMe op 11-05-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awesome race avondje gehad! Rond 7u met wat maten begonnen, paar tweakers uitgenodigd +- 10 man in game. Leuk te zien dat mensen hier netjes rijden! Check de PSN nickname lijst, krijgt een dikke vette +1 :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik krijg in die Group A wagens echt mijn banden niet opgewarmd. Start je de race met groen en na een ronde zijn ze blauw en blijven ze blauw.

Ik heb nog steeds een probleem om iedereen echt bij te kunnen benen, soms op de meest vreemde stukken verlies ik enorm veel tijd. Met de F Rookie class kon ik echt veel minder snelheid mee de bocht in nemen dan de meeste anderen. Ik zag iemand voor mij de chicane nemen met wel 30 kmh meer terwijl ik maar ternauwernood de bocht haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik speel het op de pc met n Logitech G25, met setup van DIT topic.

Na wat tweaken van de graphics, die toch best pittig blijkt voor mijn Core i7 3770 met 2 x R9-280x :X, moet ik zegen dat het best een lekkere racer is. Ben begonnen in de Ginetta G40 Junior.

Ik vind 1 ding alleen wat frustrerend, vraag me af of dat aan mij, de game of wellicht de auto ligt, maar als ik ook maar iets van een drift veroorzaak, kom ik er eigenlijk nooit meer uit. Opposite lock geeft een gigantische tankslapper en dan sta ik alsnog omgekeerd.

Iemand tips?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puzom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10-2022
Ginetta G55 GT3......wat een wagen! Handling en geluid.....heerlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Puzom op 11-05-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 13:59
TRK schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:58:
Hopelijk kunnen we morgen nog wat races organiseren. Heb morgen avond lekker tijd! Lees dat er zat geracet is vandaag!
Ik kan ook morgenavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Sebastiaannn schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:58:
[...]
Er zijn een hoop mensen die met een xbox controller op PC rijden, dat werkt voor zover ik heb kunnen lezen net zo goed als met een controller op de console. Dan kan je inderdaad rustig gas bijgeven met de analoge trigger en net zo belangrijk, ook een stuk preciezer remmen.
OK, bedankt voor je reactie. Dus de Xbox One controller is wel een goede koop wil je zeggen?
[b][message=44215467,noline]

Ik race nu zelf met Xbox 360 controller (wired) op de PC en gaat heel prima, ook met regen. Zelfs karts zijn goed te doen! Ik heb deze settings:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ok, bedankt voor je reactie. Is er een reden dat je de sensitivities allemaal zo laag hebt staan? Werkt het niet goed met hogere sensitivities?
Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste