DIY NAS, de software

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Dit topic is in navolging van een ander topic van mij
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1461651
waarin in documenten van mijn ubuntu servertje wou openen/opslaan op de ipad van mijn vrouw.
Dit is gelukt min of meer. Webdav werkt prima om via pages docs te openen en op te slaan.

Nu komt de volgende stap, het beschikbaar maken van de docs op haar pc op het werk. Gezien het werk de functionaliteit niet aanbied en ze af en toe thuis wil werken, wil ik het mogelijk maken documenten te up/downloaden.
Dit zette me aan het denken, dit projectje begint al aardig op een zelfbouw NAS te lijken!
Ik kan vanaf windows, mac en IOS nu goed bij de files.
Vanaf het werk (xp) zou het goed kunnen met webdav (kan je gewoon mounten), maar dat is blijkbaar door group-policy verboden. Vanuit je browser (ie) kan je alleen maar files inzien met webdav...
Gezien mijn ubuntu machine ook een LAMP is, moet het vrij eenvoudig zijn om een php script te deployen welke connect naar de gedeelde documenten folder.
Het probleem is alleen daar iets goeds en voornamelijk iets moois voor te vinden. De WAF (wife acceptance factor) speelt ook mee natuurlijk. Heeft iemand daar een goed suggestie voor? Ik heb genoeg scripts gezien, maar niks ziet er leuk uit en werkt ook nog eens leuk. Misschien is er wel 1 die ala sharepoint direct via word kan werken (dat gaat ook over webdav geloof ik).

Misschien is het verder leuk om dit topic verder uit te breiden met nog andere software dat je op een zelfbouw NAS zou willen zien naast de gebruikelijke usenet tools uiteraard ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou je vraag? :?

En kan dat niet in dit topic:
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
het beschikbaar maken van de docs op haar pc op het werk.
Alleen dan hoe..

Ik kreeg de indruk dat dat topic eigenlijk alleen over hardware en raid gaat, niet over mogelijke software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals CiPHER al aangeeft kan dat prima in het DIY RAID NAS topic. :) Daar hoeft het niet alleen over de hardware en RAID te gaan. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.