Welke RAM moet ik kopen? (2x 4g)

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vorig jaar April ong een nieuwe PC samengesteld en ik heb al bijna het hele jaar last van crashes en dergelijken. Nu ben ik er na zo'n lange tijd, eindelijk achter gekomen, dat er een programma is dat heet Memtest86 (neem aan dat je 't wel kent).

Ik heb dat programma dus gedraait om m'n RAM te testen en wat blijkt nu. Hij vind ontiegelijk veel errors. Ik ben er dus van overtuigd dat 't m'n RAM is, waardoor ik nu al zo'n lange tijd last heb van verschillende 'issues'.

Nu wil ik dus m'n huidige RAM (http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=234345) vervangen door 2 nieuwe sticks. Ik vroeg me af wat op dit moment een goede keus is kwa RAM?

Ik ben bereid aardig wat neer te leggen. Max ligt wel rond de 150 ong though.

Mvg,

Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:02

Hupske

AFCA

Stuur dit setje eerst gewoon terug voor RMA. Krijg je gewoon weer een nieuw setje van Azerty en kijk dan of je nog steeds problemen hebt, voordat je er geld aan uit geeft.

Als zich dan nog steeds problemen voordoen, dan is het wel even handig als je even post wat specs van je pc zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Hupske op 18-07-2011 22:17 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 12:08
mee eens met 1st post. voor minder dan €150 heb je zeker wel een leuk setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat is misschien wel een slim idee ja, alhoewel ik dat al een keer heb gedaan en toen zeiden ze dat er niks aan de hand was.. Ik zal 't echter alsnog doen.

Hier de specs van m'n pc alvast:

- Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz
- ASUS P7P55D
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD502HJ
- OCZ Platinum Dual Channel Kit
- Club 3D HD5850 Overclocked Edition

Thx voor de snelle replies, btw.

PS: Weet iemand hoe me abboneer op dit topic? Kan het zelf niet echt vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees voor de gein mijn topic eens door over dat Asus bord in combinatie met Corsair geheugen:

Asus P7P55D-E + Corsair geheugen

Het moederbord was niks mis mee en het geheugen ook niet. De combinatie echter vloekte als een hagenees met Tourette.

Bottom line: Kingston geheugen werkte wel.

[ Voor 22% gewijzigd door redfoxert op 18-07-2011 22:34 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stond deze combo op de QVL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Nee, en dan nog, Asus kan niet alles testen. Zeggen ze zelf ook. Vaak is het geheugen van de QVL al niet eens meer te krijgen of niet in de gewenste grootte.

Asus zei ook dat het zou moeten werken overigens, reactie kwam lang nadat het geheugen al vervangen was. Via Corsair support werd ook gezegd dat het gewoon zou moeten werken.

[ Voor 23% gewijzigd door redfoxert op 18-07-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mee eens, maar het risico is natuurlijk wel wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:33:
Lees voor de gein mijn topic eens door over dat Asus bord in combinatie met Corsair geheugen:

Asus P7P55D-E + Corsair geheugen

Het moederbord was niks mis mee en het geheugen ook niet. De combinatie echter vloekte als een hagenees met Tourette.

Bottom line: Kingston geheugen werkte wel.
Is mijn geheugen dan Corsair? Volgens mij niet toch? Zie het nergens staan in ieder geval.

En wat bedoel je precies met '' De combinatie echter vloekte als een hagenees met Tourette.'', haha..

Maar als het aan de combi zou liggen, waarom zou ik dan al wel een jaar lang gewoon games hebben gespeeld etc? Wel met BSOD's en crashes, maar dan alsnog. Als de combi niet zou werken, zou je denken dat de pc niet eens bij het inlog scherm komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Er staan wel redelijk wat modules in van OCZ, alleen net niet het type dat jij zelf hebt gekocht. (http://www.asus.com/Mothe...l_Socket_1156/P7P55D/#MSL)
Maar als een memtest fouten aangeeft, dan neem ik toch als eerste aan dat het geheugen gewoon kapot is.
Dus laten we eerst even de garantie gebruiken van Azerty, voordat hij er straks 100 aan uit geeft.
En als Azerty aangeeft dat het product idd niet meer werkt, kan je ook aangeven dat je een ander product wilt.

Zijn er mensen dat met mij eens?

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 18-07-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hij heeft al een keer RMA gedaan met dit geheugen, toen was er volgens Azerty niks aan de hand. Het is dus handiger aan te tonen dat het waarschijnlijk de combo met het mobo is, zoals hierboven ook wordt gemeld. Anders krijg je straks hetzelfde RAM wat wederom problemen oplevert. Of het RAM is nu wel echt stuk natuurlijk, maar dan ziet Azerty dit ook als ze het testen. Verder volledig met je eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel een 'ander product' van dezelfde prijs neem ik aan. Ze zullen me geen betere RAM als garantie geven I guess, tenzij ik bijbetaal (lol?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:47:
Wel een 'ander product' van dezelfde prijs neem ik aan. Ze zullen me geen betere RAM als garantie geven I guess, tenzij ik bijbetaal (lol?)?
Misschien is dit RAM wel helemaal niet stuk als ze het daar testen dus ik zou eerst contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:47:
Natuurlijk voor de zelfde prijs. En als je meer wilt, dan moet je gewoon bijbetalen. Vergeet alleen niet, zijn geheugen kost 75 euro volgens de link. voor die 80 euro kan je volgens mij redelijk wat 8gb setjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik 'm kocht kostte 'ie echter 110,- though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:49:
Toen ik 'm kocht kostte 'ie echter 110,- though.
Ja, de prijzen zijn snel gedaald. Ze zijn nu erg goedkoop en dat is alleen maar in jou voordeel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help deze info jullie misschien wat meer?

Toen ik Memtest draaide heb ik uiteraard de sticks samen gestest, maar ook apart. Nu bleek echter dat ik met de 2 samen, echt super veel errors kreeg. in de 40.000 ofzo, maar toen ik ze apart testte, bleek er maar 1 van de 2, 4 errors te krijgen. Ik heb ze allebei maar 1 test laten doen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Is mijn geheugen dan Corsair? Volgens mij niet toch? Zie het nergens staan in ieder geval.

En wat bedoel je precies met '' De combinatie echter vloekte als een hagenees met Tourette.'', haha..

Maar als het aan de combi zou liggen, waarom zou ik dan al wel een jaar lang gewoon games hebben gespeeld etc? Wel met BSOD's en crashes, maar dan alsnog. Als de combi niet zou werken, zou je denken dat de pc niet eens bij het inlog scherm komt?
Ik kon, soms, ook gewoon Windows installeren maar zodra er spannende dingen mee gedaan werden kreeg ik BSOD's en andere ongein. Grote kans dus dat het gewoon aan de combinatie geheugen en moederbord ligt, ook al heb je in dit geval OCZ geheugen en geen Corsair. Dat maakt voor mijn punt ook niet veel uit.

Punt is hier dat je in ieder geval met Azerty in gesprek moet om de combinatie te bespreken en mogelijk een ander merk geheugen zult moeten proberen. In mijn geval was Kingston wel een goede match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:51:
Help deze info jullie misschien wat meer?

Toen ik Memtest draaide heb ik uiteraard de sticks samen gestest, maar ook apart. Nu bleek echter dat ik met de 2 samen, echt super veel errors kreeg. in de 40.000 ofzo, maar toen ik ze apart testte, bleek er maar 1 van de 2, 4 errors te krijgen. Ik heb ze allebei maar 1 test laten doen though.
En 1 latje bleef geheel ongedeerd qua errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks a lot for all the fast replies btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Memtest moet je sowieso een uur of 8 draaien. Dat zou ik voor beide banken apart doen, ook al sluit je dan nog steeds het combo probleem niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hupske schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:52:
[...]

En 1 latje bleef geheel ongedeerd qua errors?
Ja, maar nogmaals. Ik heb maar 1 test gedraait. En samen gaven ze dus echt ontiegelijk veel..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:53:
Memtest moet je sowieso een uur of 8 draaien. Dat zou ik voor beide banken apart doen, ook al sluit je dan nog steeds het combo probleem niet uit.
Tsja, 1 error is eigenlijk al genoeg om te stellen dat er iets niet klopt natuurlijk, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Geef gewoon aan bij je RMA bericht, dat je erg veel errors krijgt tijdens een memtest. Je 1e gevoel zegt dat het geheugen gewoon kapot is, maar het kan heel misschien nog een combo probleem zijn.

Ik verwacht dan wel dat Azerty zo eerlijk is om het goed te testen om er daarna netjes met jou uit kan komen.

Als hij echt kapot is, geef dan optijd aan dat je een ander product wilt en neem dan geheugen dat in de QLV lijst staat van je mobo. daarvan kan je een link vinden paar berichten terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Hupske op 18-07-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de RMA verstuurd. Ik zal m'n RAM dan ook gelijk morgen versturen (haast verwarrend, die 2 woorden in caps).

Als zij dan toch aangeven dat er niks aan 't RAM mankeert, zal ik gewoon 2 nieuwe sticks kopen. Ik zal wel aan jullie vragen welke ik dan moet kopen, aangezien ik niet nog een keer de mist in wil gaan. PC's zijn superieur tegenover de consoles, maar damn, wat kunnen ze een last met zich meebrengen. Vooral als 't je 1e self-made pc is voor maar liefst 1023 euro (valt nog mee I know).

Nogmaals, erg bedankt voor alle hulp. 1e keer dat ik dit forum gebruik en dus een goede 'first impression'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:53:
[...]

Ja, maar nogmaals. Ik heb maar 1 test gedraait. En samen gaven ze dus echt ontiegelijk veel..
En nogmaals, memtest moet je 8 uur draaien voor een reeel beeld. Het aantal errors zal uiteindelijk toenemen maar met de info van die test heb je een goed beeld voor Azerty. Zij zullen je ook vragen om de test langer te draaien.

En PC's superieur aan consoles. Het is maar net hoe je het bekijkt. Voor 1/5e van jouw PC heb ik een console die qua graphics zeker niet verkeerd is en altijd werkt. Gebruiksgemak is daarin ook een belangrijk punt en dan wint de console het met gemak vind ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, nu maar wachten op hun resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Aghanim schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:05:
[...]

En nogmaals, memtest moet je 8 uur draaien voor een reeel beeld. Het aantal errors zal uiteindelijk toenemen maar met de info van die test heb je een goed beeld voor Azerty. Zij zullen je ook vragen om de test langer te draaien.

En PC's superieur aan consoles. Het is maar net hoe je het bekijkt. Voor 1/5e van jouw PC heb ik een console die qua graphics zeker niet verkeerd is en altijd werkt. Gebruiksgemak is daarin ook een belangrijk punt en dan wint de console het met gemak vind ik.
Jep, die info zal azerty idd wel helpen. Vergeet alleen niet dat er veel leken op dit gebied zijn, dus ze kunnen ook niet al te veel verwachten van een consument lijkt mij?

Console-pc strijd is erg persoonlijk. De 1 houd van de vrijheid van de pc en de andere van het gemak van een console. Met de pc heb je grafisch meestal wel meer als een console en je hebt veel meer mogelijkheden om bij je game mods toe te voegen wat het weer leuker maakt voor jezelf.

^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Ik heb liever alles in 1 (pc), dan alleen games en wat gare apps zoals Zune etc, wat ik nooit zal gebruiken, aangezien het overbodig is met wat er allemaal al is. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb een 360 en PS3, maar ik vind de PC toch zeker wel superieur. Ja, consoles zijn veel goedkoper, maar ook veel beperkter. Vooral deze dagen, zie je toch echt dat ze grafisch achter komen te liggen en games zoals BF3 lopen niet eens op 60fps. Daarnaast moet je tegenwoordig ook behoorlijk wat patchen etc, voordat je kan spelen, dus dat verschil word ook telkens kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Welke bios versie heeft jou mobo eigenlijk?

P7P55D-E Pro en Corsair XMS3 geheugen ... kom er niet uit hier word het leuk in besproken.

[ Voor 57% gewijzigd door Hupske op 18-07-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hupske schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:20:
Welke bios versie heeft jou mobo eigenlijk?
Ik neem aan dat ik daarvoor in m'n BIOS zelf moet gluren? Ik weet waar je op uit bent though. BIOS update, dat kan BSOD's ook tegengaan, I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

dat is een optie. Maar het utility programma van asus kan t ook gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hupske schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:25:
dat is een optie. Maar het utility programma van asus kan t ook gewoon zien.
Moet ik dan hier bij 'Utilities' kijken? Of bij BIOS Utilities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:18:
[...]

Ik heb liever alles in 1 (pc), dan alleen games en wat gare apps zoals Zune etc, wat ik nooit zal gebruiken, aangezien het overbodig is met wat er allemaal al is. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb een 360 en PS3, maar ik vind de PC toch zeker wel superieur. Ja, consoles zijn veel goedkoper, maar ook veel beperkter. Vooral deze dagen, zie je toch echt dat ze grafisch achter komen te liggen en games zoals BF3 lopen niet eens op 60fps. Daarnaast moet je tegenwoordig ook behoorlijk wat patchen etc, voordat je kan spelen, dus dat verschil word ook telkens kleiner.
Vergeet niet dat de consoles die jij noemt ondertussen al meer dan 5 jaar oud zijn. Er komen inderdaad games waar de consoles op hun tenen moeten lopen, maar een pc van 5 jaar oud draait BF3 sowieso niet meer natuurlijk. Maar goed, dit is erg offtopic :)

Persoonlijk vind ik wel dat je weinig info/onderzoek hebt gedaan alvorens een topic te plaatsen hier. Zo had je bijvoorbeeld zelf al uit kunnen vinden of een bios update nuttig is, sterker nog, dat had ik als eerste uitgezocht bij dit soort problemen. Met een beetje geluk lost het je probleem op :)

Als memtest echt fouten geeft (na 8 uur draaien) mag je geheugen wel terug voor RMA. Wat je vervolgens zou moeten proberen is om het te ruilen voor een ander merk wat wel werkt op je mobo. Welk geheugen dit is kun je denk ik wel vinden, eventueel via de QVL, al kun je daar best van afwijken.

Bios versie zie je in je POST-screen, als je snel genoeg kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Heb je het OCZ geheugen handmatig op 1,65v ingesteld in het BIOS? (geheugen-voltage)

Heb je verder de timings van dit geheugen ook aangepast (cas 7 - 7 - 7 - 20 ) of wat losser gezet
( bvb. cas 9 - 9 - 9 - 28 ) om te kijken of de errors in memtest dan verdwenen?
SPECS OCZ3P1333LV4GK:
1333MHz DDR3
CL 7-7-7-20 (CAS-TRCD-TRP-TRAS)
Available in 4GB optimized kits
Unbuffered
Platinum Layered Z3 XTC Heatspreader
Qualified on Intel P55 Chipsets and Core i3, i5, i7 CPUs
Qualified on AMD 7 Series and 8 Series Chipsets, X4/X6 CPUs
Lifetime Warranty
1.65 Volts
240 Pin DIMM

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Het geheugen is denk ik nu al te brak om er nog wat aan te kunnen doen of heb ik dat mis? :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:28:
[...]

Persoonlijk vind ik wel dat je weinig info/onderzoek hebt gedaan alvorens een topic te plaatsen hier. Zo had je bijvoorbeeld zelf al uit kunnen vinden of een bios update nuttig is, sterker nog, dat had ik als eerste uitgezocht bij dit soort problemen. Met een beetje geluk lost het je probleem op :)

Als memtest echt fouten geeft (na 8 uur draaien) mag je geheugen wel terug voor RMA. Wat je vervolgens zou moeten proberen is om het te ruilen voor een ander merk wat wel werkt op je mobo. Welk geheugen dit is kun je denk ik wel vinden, eventueel via de QVL, al kun je daar best van afwijken.

Bios versie zie je in je POST-screen, als je snel genoeg kijkt ;)
Je moet begrijpen dat ik nog best een noob ben, wanneer 't op dit soort techy shit uitkomt. Hoe is het dan raar, dat ik hierover een topic open. Ik vraag simpelweg om wat hulp. Niks te veel gevraagd dus. Ik heb 5 maanden niet meer naar m'n pc issues omgekeken. Puur om 't feit, dat ik van Juni, tot Januari, alleen maar bezig ben geweest. Met het proberen te fixen van m'n PC. Genoeg onderzoek gedaan dus..

Memtest heeft, zoals ik al zei, heel veel fouten aangegeven, dus gaan ze inderdaad terug.

Ik denk dat ik dan maar voor 't merk Kingston ga. Zoals ik al meer lees in diverse topics hier. Blijkbaar doet dat merk 't wel gewoon prima met m'n mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bitshape schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:30:
Heb je het OCZ geheugen handmatig op 1,65v ingesteld in het BIOS? (geheugen-voltage)

Heb je verder de timings van dit geheugen ook aangepast (cas 7 - 7 - 7 - 20 ) of wat losser gezet
( bvb. cas 9 - 9 - 9 - 28 ) om te kijken of de errors in memtest dan verdwenen?

[...]
Ik heb niks handmatig verandert aan m'n RAM.

Anyway, ik stuur ze morgen naar Azerty en dan wacht ik gewoon op de uitkomst. Ik zal 't laten weten, zodra ik de uitkomst heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:36:
[...]

Ik heb niks handmatig verandert aan m'n RAM.
Aangezien je zelfbouwer bent, lijkt me dat erg verstandig dat juist wel te doen cq. te controleren.
Grote kans dat je geheugen wel goed is, maar errors/BSOD's geeft omdat hij default op 1,50v staat te werken. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bitshape schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:39:
[...]

Aangezien je zelfbouwer bent, lijkt me dat erg verstandig dat juist wel te doen cq. te controleren.
Grote kans dat je geheugen wel goed is, maar errors/BSOD's geeft omdat hij default op 1,50v staat te werken. ;)
Oh, okay, dus je raad 't aan om ze allebei op 1,65v te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:40:
[...]

Oh, okay, dus je raad 't aan om ze allebei op 1,65v te zetten?
Het geheugenvoltage op 1,65v, en dan een memtest... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het was niet beledigend bedoeld hoor, maar je hebt echt totaal geen onderzoek gedaan. Je vraagt notabene welk RAM op je mobo past, je weet niet waar je je bios versie kunt zien, wat een QVL is, hoe het zit met timings en voltages en je beweert stellig dat 1 memtest run ruim voldoende is. Daarom komen wij met advies waar je kunt kijken, maar jij vindt dat je 'al genoeg onderzoek gedaan hebt'. Dat je de kennis nog niet hebt is niet erg, daarom kunnen wij je ook helpen, maar een klein beetje eigen inzet wordt wel gewaardeerd. Op al de vragen die je stelt had je direct een antwoord bij de eerste hit op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

God, ik ben ook eens een week op vakantie.... ;)

TS, lees PMG beleid. Daar zie je dat dit soort topics niet toegestaan zijn. Ik zet hier dan ook een slotje op. Voor advies kun je terecht in de bbg topics.

* Edmin gaat weer van zijn vakantie genieten...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.