Na 2 weken aankloten met mijn vorige systeem en eindelijk maar toegegeven dat het niet wou werken vorige week even stevig aan het shoppen geweest bij Mycom voor een nieuwe CPU en moederboord 
(Ja het had geodkoper gekunt ,alleen had ik geen zin om nog 1 dag langer met een onstabiel systeem te werken
)
In ieder geval
Het werd dus een i7 870 met een Asus P7P55D-E Pro moederboord
Tegelijk RAM (Corsair XMS3 DDR3 1333 MHz TW3X4G1333C9A) bij hun omgeruild wat ik bij een ander filiaal van ze had gekocht maar waar 1 DIMM rot van was
In mekaar gestoken en meteen werken
Eerst nog een paar uur lang Memtest+86 laten lopen en het geheugen kwam er perfect doorheen
Tot vorige week ... begon het nieuwe systeem raar te doen
Memtest laten lopen ... en jawel ... error's
[/b]3DE CORSAIR GEHEUGEN SET IN 4 WEKEN TIJD DIE ROT IS [/b]
De DIMM's seperaat getest en de "rotte" module er van tussen gehaald
Deze DIMM heeft constant bij dezelfde hoeveelheid MB een error ,dus gewoon kapot
Alleen punt 1 ... het systeem loopt niet constant vast of klapt er niet constant uit ... wat al raar is ..
En om het nog mooier te maken ... ben nou nog uit verveling wat aan het testen ,alleen nu constante stress testen met Prime95 64-bit
Prime 95 loopt nou inmiddels iets meer als een uur ... en nog geen fout of error gezien
Terwijl bij Memtest86+ de error's meteen te voorschijn kwamen ..
Dus volgens Memtest is het RAM niet goed ,terwijl Prime95 zegt dat er niks aan de hand is
(Systeem is nou ook gewoon weer goed stabiel)
Ik snap het even allemaal niet meer
(Ja het had geodkoper gekunt ,alleen had ik geen zin om nog 1 dag langer met een onstabiel systeem te werken
In ieder geval
Het werd dus een i7 870 met een Asus P7P55D-E Pro moederboord
Tegelijk RAM (Corsair XMS3 DDR3 1333 MHz TW3X4G1333C9A) bij hun omgeruild wat ik bij een ander filiaal van ze had gekocht maar waar 1 DIMM rot van was
In mekaar gestoken en meteen werken
Eerst nog een paar uur lang Memtest+86 laten lopen en het geheugen kwam er perfect doorheen
Tot vorige week ... begon het nieuwe systeem raar te doen
Memtest laten lopen ... en jawel ... error's
[/b]3DE CORSAIR GEHEUGEN SET IN 4 WEKEN TIJD DIE ROT IS [/b]
De DIMM's seperaat getest en de "rotte" module er van tussen gehaald
Deze DIMM heeft constant bij dezelfde hoeveelheid MB een error ,dus gewoon kapot
Alleen punt 1 ... het systeem loopt niet constant vast of klapt er niet constant uit ... wat al raar is ..
En om het nog mooier te maken ... ben nou nog uit verveling wat aan het testen ,alleen nu constante stress testen met Prime95 64-bit
Prime 95 loopt nou inmiddels iets meer als een uur ... en nog geen fout of error gezien
Terwijl bij Memtest86+ de error's meteen te voorschijn kwamen ..
Dus volgens Memtest is het RAM niet goed ,terwijl Prime95 zegt dat er niks aan de hand is
(Systeem is nou ook gewoon weer goed stabiel)
Ik snap het even allemaal niet meer

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.