Beste tweakers,
Ik heb even moeten zoeken naar een account wat ik had hier op het forum maar ik heb hem dan uiteindelijk toch nog kunnen vinden.
Ik heb sinds ongeveer 3 weken ook Bad Company 2 op de PS3. De PS3 zelf heb ik ook nog maar net een maandje dus het is voor mij ongelooflijk wennen aan de controls. Zelf heb ik altijd CoD op de PC gespeeld en het spelen met een muis gaat me voorlopig toch nog beter af ben ik bang.
Afijn, ik heb zo mijn redenen om toch bij de playstation te blijven. Nu zit ik een beetje met een probleem. Ik heb namelijk het idee dat mijn ervaring als online speler echt blijft steken op de controls. Vandaar dat ik hoop dat iemand van jullie me toevallig wat tips kan geven om mijn manier van spelen te verbeteren.
Ik ga tijdens het spelen vrijwel altijd dood door mensen die ik niet zie. (naast me, achter me, noem het maar op). Het valt ook echt niet mee, om aan de besturing van de playstation te wennen als je continu achterna gezeten wordt door mensen die rank 50 al bereikt hebben en dus een x aantal honderd uren achter die machine hebben gezeten. Soms stop ik maar gewoon even met spelen omdat de frustraties te groot worden.
Intussen heb ik zo'n 26 uur gespeeld en heb uiteindelijk een k/d van 0.80, zie
stats.
Op de PC kon ik vrij snel in de rondte kijken om de omgeving een beetje te 'scannen', maar met de controller van de PS3 gaat het rondkijken daar net niet snel genoeg voor. Ik heb de sensitivity iets hoger dan driekwart staan. Ik heb hem op maximaal geprobeerd maar dan ga ik voor lange afstanden veel te veel corrigeren waardoor ik dus uiteindelijk mis schiet. (veel te gevoelig dus).
Door het online bekijken van video's kan ik zeggen dat mijn speelstijl wel wat verbeterd is, maar het grootste probleem is en blijft de besturing. Vooral als ik moet schieten op lopende mensen. Van een wat grotere afstand hoef je de crosshair niet zo veel te bewegen, maar het grootste probleem zit hem vooral in de korte afstanden. Vaak kijk ik met de rechter stick zo veel rond dat ik de tegenstander niet eens fatsoenlijk meer in beeld heb. Een soort van schrikreactie zeg maar (ik weet niet hoe ik het moet uitleggen), maar feitelijk beweeg ik de rechter stick in dat soort situaties dus veel te veel, met als gevolg dat ik simpelweg weer neergeschoten wordt.
Zijn er toevallig meer mensen die BC2 op de PS3 spelen die me tips kunnen geven? En hoe hoog hebben jullie de sensitivity staan?
Bij voorbaat dank!
Erik