Hoeveel geef jij uit aan gaming en wat is je motivatie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Dit is eigenljk een soort spin-off van dit topic, maar ik vind dit dusdanig interessant dat ik graag eens meer meningen zou willen horen. Derhalve heb ik dit topic geopend.

Hieronder reageer ik op de vraag van Andiaen aan Dizzy, maar ik zou graag eens weten hoe de rest hierover denk of mee om gaat.

Dus without further ado:
Andiaen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:24:
En nu de eerlijke vraag aan Dizzy waar ik ook heel graag een eerlijk antwoord op wil;

Hoeveel tijd heb je het komende jaar ingeroosterd om al deze spellen te gaan spelen?
De Summer Sale is wel geniaal opgezet. Goedkoop games binnen kunnen halen en het presenteren als de ideale impulsaankoop van menig gamer! Zelf ben ik er ook heel regelmatig voor gevallen!
Misschien een beetje OT, maar ik heb hier zelf ook regelmatig aan zitten denken (ja, ook als de vrouw zich weer afvraagt of ik WEER spellen ben aan het kopen ;) ).

Elke keer neem ik me voor om weinig tot niks te kopen, want ik heb al een backlog van hier tot Tokyo. Toch doe ik het elke keer weer... dus ik ben voor mezelf eens gaan kijken hoe ik dit verantwoord, en ben tot de volgende punten gekomen (dit verschilt waarschijnlijk per persoon, dit is alleen zoals ik het voor mezelf verantwoord).

Dit betreft dus een aantal punten m.b.t. de spellen die ik koop en de reden erachter:

1) De zgn. "must haves" die velen pre-orderen, waar je vaak al LANG op zot te wachten of waar je een enorme fan van bent (in mijn geval bijvoorbeeld BF3 en Red Orchestra 2). Hier hoef je niet lang over na te denken, zijn geen impulsaankopen en vaak al ingecalculeerd in je budget,

2) De games "voor de heb", sommige spellen weet ik van te voren al van dat ze weinig tot niet gespeeld gaan worden maar ik wil ze gewoon hebben. (Dit kan diverse redenen hebben, waaronder een serie die je verzamelt etc.). In mijn geval bijv. Total War - Shogun 2... ik heb een hekel aan RTS games, maar ben een enorme fan van feodaal Japan en alles wat daarom heen hangt. Must have dus, vanuit historisch perspectief.

3) De "snack / indiegames", de "simpele" spellen waar je vaak niet lang achter hoeft te zitten om toch even snel een potje te kunnen genieten. (in mijn geval Trine of zoiets dergelijks). Deze hangt ook nauw samen met punt 4.

4) Games van beginnende/opstartende developers. Hier kom ik op een punt dat ik zeg van oke, ik vind jullie spel of idee tof dus ik wil het ondersteunen. Dit doe ik soms zelfs als ik het spel op zicht niks vind, maar het idee er achter wel. (bijv. Frozenbyte Humble Indie bundle, Audiosurf etc.)

5) Impulsaankopen zoals tijdens de grote Salesweken van bijv. Steam. In mijn geval dit keer bijvoorbeeld Fallout 3, terwijl ik met New Vegas nog niet eens echt ben begonnen. ;(

Ik zou het wel eens interessant vinden om te kijken hoe anderen hiermee omgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ken het principe. Voor mij is gamen mijn hobby en die mag geld kosten. Ik hoef dat niet echt te 'verantwoorden' imho, een ander geeft zijn geld uit aan zijn auto, paarden, shoppen, curling, etc :P Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de hobby kost maar een paar tientjes per maand red ik wel. Dat is in mijn ogen niet zo'n probleem (ik kan het missen en zoals gezegd, hobbies mogen geld kosten).

Ik hanteer verder redelijk dezelfde categorien:

- Must haves, een aantal series die ik gewoon blind koop. Daar zitten games bij die ook echt komen (Heroes of Might and Magic IV bijv. voor mij) maar ook games die niet komen (Baldur's Gate III om maar wat te noemen). Dit zijn voor mij ook de games waar ik het liefst een Special of Collector's Edition van wil hebben. Dat zijn er misschien 4 per jaar max. Dat zijn ook meteen de duurste games.

- Toevalstreffers, games waar ik toevallig tegenaan loop op het juiste moment. Vaak zijn dit games die relatief snel afgeprijsd worden maar die ik toch wel leuk vind. Supreme Commander 2 was zo'n game (die was bij start al 20 euro). Of de Collectors Edition van Bioshock II die voor 20 euro bij de FRS lag.

- 'Simpele' games, vaak Indie games. Daar hoort idd ook een stukje developer-ondersteuning bij. Neem bijv. Terraria, gewoon een hele leuke game voor een prima prijs.

- Impulsaankopen, tsja, daar heb ik er veel van. Steam-sales, FRS 3 voor 2 acties etc, ik ben een budgetbakhoer :P

Dat alles resulteert idd in het feit dat ik heel veel games heb die ik nooit gespeeld heb. Als ik snel tel zit ik op ca 400 games retail en 170 in Steam. Die ga ik nooit allemaal spelen. Is dat dan zonde geld? Wmb niet, ik heb altijd wat als ik me verveel en ik kan me ook prima vermaken met een game van jaren oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heul weinig

pre sales: nooit
net nieuw: 5x in mijn leven denk ik

Ik wacht vaak tot ze wat fatsoenlijker geprijst zijn zeg ~15 euro gem eentje in de 1-2 maanden
Het moet kwa sfeer en grafish interessant zijn. mulitplayer preferred

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 12-07-2011 19:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

vroeger 50 euro per maand, tegenwoordig gemiddeld 50 euro per 3 maand :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik koop ieder jaar ongeveer 10 spellen bij de release. Daarnaast ben ik nogal impulsief, dus als ik koopjes voorbij zie komen wil ik die nog wel eens aanschaffen. Dit betreft allemaal PS3-games trouwens.

Voor de computer koop ik ieder jaar maar één spel bij de release in de winkel: Football Manager. Verder koop ik af en toe eens wat op Steam. Ook vooral de koopjes, de hoofdprijs heb ik daar nog nooit betaald voor een spel.

Afhankelijk van hoelang ik kan wachten op een release, zoek ik wel regelmatig naar de goedkoopste manier om een nieuw spel te kopen. Sites als Zavvi en CDWOW wil ik hiervoor wel eens gebruiken, maar dan moet ik wel 2 weken willen wachten. Een spel dat ik per se wil spelen op de dag dat deze uit komt zal ik gewoon uit de winkel halen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik game met enige regelmaat op mijn iPad of mijn iPhone (ontspanning tussenduur zo, 5 min. tot halfuur max.) MacBook Pro is namelijk te traag voor modernes games. Voor mijn iPhone/iPad doe ik vooral impulsaankopen. Pakweg 5 tot 10EUR/maand

Zodra ik weer een moderne computer heb kan ik me weer wijden aan serieuzere games. Er komt namelijk terug een mooie, snelle Windows-bak in huis (vooral voor CAD) maar ook voor de occasionele game. Als er een game uitkomt die ik ECHT wil dan koop ik die meestal wel meteen. Maar dat gebeurt zelden. De laatste game die ik op de launch heb gekocht was C&C3. Ik was namelijk een grote C&C-fan (Maar nu EA die franchise de grond heeft ingeboord ben ik niet meer enthousiast.)

Daarnaast scout ik de budgetbak ook. Zo heb ik enkele jaren gelden nog leuke titels gescoord. Maar ook al een hele tijd niet meer gedaan vanwege te trage hardware hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik denk ongeveer 300 euro per maand. Vooral omdat ik veel collectors editions koop, en zowel games voor de DS, PS3 en 3DS koop (heb ook een wii, maar daar laatst alleen galaxy 2 voor gekocht en de mario collection, de enige game die er ook nog komt is zelda.)

Dit jaar komen er ook ziek veel goede games uit. (gebruik zelf het programma gamecollector om mijn collectie en mijn toekomstige games die ik wil bij te houden).

3ds:
Animal Crossing
Kid Icarus: Uprising
Mario Kart
Paper Mario
Star Fox 64 3D
Metal Gear
Resident Evil Revelations
Professor Layton
Professor Layton and Phoenix Wright

ps3:
Resistance 3
Twisted Metal
Ratchet & Clank: All 4 One -
The Last Guardian
Batman 2
Team ico collection
Uncharted 3
Mass effect 3
Metal Gear Solid Rising
Final Fantasy Versus
Elders Scroll V
Deus Ex human revolution
Rage
Battefield 3
Modern Warfare 3

DS: devil survivor 2
+ nog wat oude games die ik gemist heb, maar die hebben weinig prioriteit atm.

ps: realiseer me dat een aantal van de games in bovenstaand rijtje 2011 niet gaan halen.

Daarnaast ook nog wat gemiste games die er vast ook nog bij kunnen.
Heb wel een backlog van hier tot tokio. Maar vind het leuk om games te 'verzamelen'. Wel koop ik ook bij lange na niet alle games op dag 1 (dat zou wel erg duur worden.)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Even een kopie van mijn post in het andere topic:
Ik sluit me hierbij aan. Als ik mensen uitleg dat ik games meestal via Steam koop, krijg ik regelmatig het tegenargument "maar dan heb je geen doosje!" te horen. Mij maakt dat echt niets uit. Een "collectie" bijhouden boeit me al lang niet meer (ok, een Steamcollectie toch nog wel een beetje :P ) en de tijd van opscheppen ben ik ook al gepasseerd.

Sterker nog, ik heb veel liever digitale versies. Ik heb al een paar keer voorgehad (zoals met GTA: San Andreas, waar ik dan €50 voor betaalde bij de release) dat ik een aantal jaar later een game nog eens wil spelen en dan blijkt dat de CD/DVD niet meer werkt. Daar gaat dan al je geld 8)7

Ook ik koop redelijk wat games via Steam (al heb ik er geen 600+ zoals iemand hierboven :P ), maar leg me op voorhand een limiet op van €50 per salesperiode. Dat is dus de prijs van 1 nieuwe game, waar je tijdens de salesperiode toch al wel een aantal goede titels mee kunt kopen. Ik heb in m'n wishlist nog een aantal games toegevoegd dat deze salesperiode in een daily deal zijn verschenen, maar ik besloten heb deze nog niet te kopen en andere games even "voorrang" te geven.

Nieuwe games aan volledige prijs koop ik vrijwel nooit; hooguit 1-2x per jaar. Het voorbije jaar was dat Black Ops en Portal 2, maar vanaf nu zal dat ook minderen (of dat zal ik althans proberen). Die CoD-crap hoef ik niet meer (no offence) en Portal 2 is zeker z'n geld waard, maar dat soort games kosten 2 maanden later nog maar de helft op Steam. Uiteraard wist ik dat dat ging gebeuren, maar ja, dat was zo'n game waar ik al jaren op zat te wachten... :P

Een groot deel van de games dat ik koop, zijn games die ik al lang heb gespeeld, maar nooit heb gekocht. Uit respect voor de ontwikkelaars en om m'n collectie op Steam aan te vullen (en ook om altijd toegang te hebben tot deze games, voor als ik ze nog wil spelen) koop ik deze dan. Zo heb ik niet lang geleden de GTA Classic Pack gekocht, terwijl ik die games al heb uitgespeeld :)

Een andere categorie zijn de indie-games; kleine games die makkelijk illegaal te downloaden zijn en waarbij de legale versie niets extra biedt. Die games (Terraria, Amnesia,...) zijn (in korting) zeker hun geld waard en die ontwikkelaars wil ik zeker steunen. Deze mensen verdienen het meer dan die grote ontwikkelaars die er toch nog dikwijls in slagen crap uit te brengen.

Het enige waar ik me enorm aan stoor tegenwoordig (ook op Steam) is DLC. Als een DLC echt een hoop content toevoegt (zoals bij GTA IV) dan wil ik daar zeker een klein bedrag voor geven. Maar DLC's dat bestaan uit een paar (zeer overpriced) maps die de community ook kan maken (CoD) of DLC's die bestaan uit een paar wapens (Just Cause 2) of van die in-game stores waar ze belachelijk veel geld durven vragen (Team Fortress 2, Portal 2, Battlefield: Heroes) zal ik altijd weigeren te kopen. De enige uitzondering die ik hierop maak, zijn van die packs waar de DLC al in zit (zo heb ik het Bad Company 2 Complete Pack gekocht).
Blijkbaar geef ik zéér weinig uit aan games, in vergelijking met anderen. Ik denk dat ik jaarlijks zo'n €200 uitgeef aan games, wat volgens velen hier in mijn omgeving al erg veel is. Als ik dan hierboven bedragen als €300 per maand lees... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ik denk persoonlijk dat ik tussen de 50-75 euro gemiddeld per maand er aan uitgeef. Maar soms de ene maand niets, en dan zoals dus bijvoorbeeld met de Steam Sales ineens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik koop niet meer dan 3 games voor de volle prijs, enkel games waar ik lang naar uitkijk, zoals BF3 e.d. (per jaar).

Dan heb je nog de games die ik interessant vind maar te duur. Daar wacht ik mee tot een sale/pricedrop (zoals nu Portal 2).

Dan heb ik nog games die gewoon leuk lijken voor een zacht prijsje, games die me niet super leuk lijken maar waarvan anderen zeggen dat ze goed zijn. Deze keer de Assasins Creed Pack, erg leuke games trouwens :).

Als laatste heb je nog de overgebleven goedkope spellen/impulsaankopen. Als ik iets goedkoops zie dat me het geld waard lijkt in een weekend deal ofzo, koop ik dat ook. In deze sale was het Defense Grid.

Ik zou zeggen max 200 euro aan "nieuwe" games per jaar, en aan de rest ook zo'n 200 denk ik, waarvan het meeste waarschijnlijk naar die games gaat die me niet super lijken maar wel hoge scores e.d. hebben, en ik voor weinig geld kan kopen.

E: Meh, heb wel zo'n 350 euro aan m'n 3DS + games uitgegeven. Achteraf had ik hem niet gehoeven, nadat ik klaar ben met Zelda gaat hij dan ook in de verkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 12-07-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Sinds steam er is ben ik veel geld kwijt geraakt aan games.
Als ik al mijn steam aankopen bij elkaar op tel dan kom ik ongeveer op 2000 euro uit.
(en de huidige waarde is ongeveer 1000 dollar)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:24
Sinds de aanschaf van mijn xbox 360 in 2008 heb ik 57 games gekocht. Ik koop meestal een game niet bij de release en geef er nooit meer dan €38 per stuk aan uit. Ik koop ze bijna altijd online of als het veel scheelt 2e hands via marktplaats. Als ik dan met een spel klaar ben zet ik hem weer op marktplaats. Aangezien er zo veel leuks uitkomt heb ik bijna nooit behoefte om een game opnieuw te spelen (heel af en toe, bv: fallout 3 of resident evil 5). In totaal ben ik nu zo'n €560 kwijt. Dat is inclusief de console, 2 controllers, arcade stick (inmiddels weer verkocht) en 3 jaar xbox live gold. Zo blijft het goed betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
Kain_niaK schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:12:
Sinds steam er is ben ik veel geld kwijt geraakt aan games.
Als ik al mijn steam aankopen bij elkaar op tel dan kom ik ongeveer op 2000 euro uit.
(en de huidige waarde is ongeveer 1000 dollar)
Mag ik vragen waarom dat is sinds Steam er is?
Je kon voordat Steam er was toch ook gewoon games kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Van die simpele, goedkope, goed doordachte, geniale en (lees: of) specifieke games die je eigenlijk gewoon moet spelen als SpaceChem, Audiosurf, Bit.Trip Beat enz. koop ik opzich altijd wel in een sale. Daarbuiten is de tijd van echt massaal games kopen bij mij vrij snel voorbij gegaan (eigenlijk nooit echt geweest ook). Het enige wat ik nu nog zowat legaal haal zijn de nieuwe COD's en straks natuurlijk Battlefield en Skyrim. Motivatie? Ik kom er toch nooit allemaal aan toe, dus ik download een hoop. Met name "omdat het kan", (uit)spelen komt er nauwelijks echt van. Ik ben geen hardcore gamer wat dat betreft, en meer dan 40 euro wil ik niet uitgeven aan een enkel spel. In een jaar komt dat toch wel neer op maximaal zo'n 300 euro denk ik, niet veel dus.

Wat betreft nieuwe games... Denk aan Brink enzo, die download ik zeker eerst wel even om te kijken of ik het wat zou vinden. Impulsaankopen tijdens de sale willen nog wel eens voorkomen, maar ik behoud mezelf daarvoor door gewoon te zorgen da'k geen geld te besteden heb. Ook games waar ik echt op zit te wachten, maar dan ECHT op het puntje van m'n stoel: nauwelijks. Ik denk nu enkel Skyrim omdat ik toendertijd (en nu zeker ook) echt enorme fan was van Oblivion en alle mods die door de community gemaakt zijn.

Alle punten dan maar even op een rijtje:

1) Must-have & Pre-orders: nooit, echt nooit. Ooit wel gedaan bij Bad Company 2 maar achteraf natuurlijk spijt omdat ik het nauwelijks echt gespeeld heb. Nouja, kun je van tevoren niet weten, maar toch.

2) Voor de heb: Duidelijk, downloaden. Een hele berg games die ik nooit allemaal uit zal spelen maar gewoon wil hebben, met name omdat ik het gekloot rond downloaden en problemen daarbij meer een uitdaging vind. Dikke plus aan deze kant dus.

3) Snack 'n Indie: Ja, geweldig! Nation Red, SpaceChem, Rush, enzovoorts. Allemaal briljante games die ondergewaardeerd zijn, maar waar je geen uren achter elkaar speelt.

4) Beginnend / Opstartend: Dan denk ik aan Homefront en Brink, die ik beide toch wel heb gedownload maar achteraf niks vond om alsnog te kopen. Als het wel echt wat was geweest zou ik dat nog wel doen.

5) Impulsaankopen: Ja, het beste middel om dat te voorkomen is gewoon zorgen dat je geen geld beschikbaar hebt :9 Echt leuke aanbiedingen pak ik nog wel, zoals Just Cause 2 in een eerdere sale (geweldige game, echt) en Medal of Honor deze sale. MoH werd bekritiseerd, en ik kan wel redelijk begrijpen waarom, maar die 10 euro is het dan bijvoorbeeld wel weer waard. Zelden zo'n goeie singleplayer gespeeld en die credit songs zijn fantastisch.

Kortom, geef weinig uit en ben nog geen hardcore gamer. Meer van de hardware zelf. Da's een beetje mijn kijk op dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
MaartenFM schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:38:
[...]

Het gemak en het aanbod lijken me een voor mij persoonlijk al reden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
karstnl schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:39:
[...]

Het gemak en het aanbod lijken me een voor mij persoonlijk al reden genoeg.
Veel spellen zijn op Steam duurder dan in een gemiddelde webshop en het gemak geldt daar voor mij (bijna) net zo goed. Het verzenden duurt alleen een dag dus zal je een dag langer moeten wachten dan op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:36
MaartenFM schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Veel spellen zijn op Steam duurder dan in een gemiddelde webshop en het gemak geldt daar voor mij (bijna) net zo goed. Het verzenden duurt alleen een dag dus zal je een dag langer moeten wachten dan op Steam.
Vooral nu bied Steam een heel groot voordeel vind ik zelf. Het neemt je save-games mee als je ergens anders ( bijvoorbeeld bij een vriend ) inlogt. Daarnaast ook nog je vriendenlijst, en de verschillende communities zijn een groot + punt. Plus vaak heb je probeer weekenden, en zoals met de summer-sale flink hoge kortingen.

Dat veel spellen duurder zijn klopt, maar je hebt ze bij release ( als de servers het aankunnen ) en je hebt altijd alles bij je.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
MaartenFM schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Maar dat hoeft niet, want je kan ook keys kopen bij andere onlineshops. Maar ze zijn volgens mij niet allemaal even betrouwbaar. Dat scheelt je vaak met nieuwe games toch al zeker 50%, en dat vind ik dan ook aantrekkelijk.

Zie anders ook eens dit topic mocht je er niet bekend mee zijn: Legale gamekeys online kopen

[ Voor 9% gewijzigd door Jesh op 12-07-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik heb mezelf gewoon een budget gegeven om aan al mijn hobby's (en kleding) per maand uit te geven. Dat zorgt ervoor dat ik wat kritischer ben met het aanschaffen van games. Maar ik heb alsnog een behoorlijke stapel games die ik nog niet gespeeld heb :o.

Koop meeste van mijn games via internet bij Zavvi/Amazon.co.uk. Betaal meestal rond de €40 of zo voor nieuwe games. Maar probeer zo min mogelijk games bij release te kopen, dat scheelt namelijk nogal veel geld ;). Enige games die ik zeker bij release koop zijn Uncharted serie, Assasin's Creed serie en voor Xbox360 Splinter Cell serie. Ik heb 3 consoles (PS3, Wii en Xbox360) en 1 handheld (PSP), al koop ik voor Wii en PSP vrijwel geen games.

Dus gewoon keihard budget (ik heb er aparte spaarrekening voor) werkt best goed voor backlog opbouwen, dan moet je wel keuzes maken ;).

Ik denk dat ik aan zo'n €30 a €40 euro per maand zit (exclusief hardware aankopen :P). Dat is voor alle apparaten waar ik games op speel :P (PS3, Xbox360, iPad, iPhone, PSP, Wii en Mac (laatste 3 zeer zelden)).

[ Voor 11% gewijzigd door McVirusS op 12-07-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 16:53
Ik denk dat ik gemiddeld 40-50 euro in de maand uitgeef aan gamen.

Wanneer ik nu kijken wat ik dit jaar nog zal kopen en dit jaar gekocht heb.

PS3
*La Noire
*Killzone 3

PC
*Cod Blackops
*Homefront

Xbox
-

Lijstje
Battlefield 3 (PC) 40euro
Modern warfare 3 (PC) 40 euro
Uncharted (PS3) 55 euro
Forza4 (Xbox) 55 euro
Gears of war (Xbox) 55 euro

255 euro + de 4 games * 55 euro = 475 euro = 40 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Dit zijn mijn redenen:

Must haves: 10%
Voor de heb: 0%
snack / indiegames: 0%
beginnende/opstartende developers: 0%
Impulsaankopen: 90%

Ik koop dus vooral impulsief. Sta ik tijdens mijn pauze in de Media Markt en zie ik toevallig een spel liggen wat mij aanspreekt, dan is de kans groot dat ik het koop. In ongeveer 50% van de gevallen is het niets en speel ik het spel vervolgens niet meer. 8)7

Ik neem me nu telkens voor om mij in te houden, maarja, ik ben wat kopen betreft net een vrouw... *O*

Overigens gaat een groot deel van mijn game budget (zover ik aan budgettering doe ) op aan nieuwe hardware. Ik ben best wel een graphics hoer dus het moet er wel goed uitzien. 8)

Uitgaves varieren nogal. Tussen de 0 en 200 euro in de maand (inclusief hardware)

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 12-07-2011 22:01 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Bij mij is het echt heel wisselend. De ene maand koop ik 4 of 5 spellen en vervolgens kan ik een half jaar niks kopen. Meestal bepaal ik bij de release of ik het spel gelijk wil hebben of dat het nog even kan wachten en dat hangt dan ook een beetje af van hoeveel ik die maand al gekocht heb (niet alleen spellen maar ook andere uitgave tellen dan mee, het moet wel betaalbaar blijven allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

MaartenFM schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:38:
[...]

Omdat ik lui ben en games koop uit impulsen.
Ik wil het NU spelen. Geen zin om naar een winkel te gaan of dagen te wachten tot een game geleverd is.
Dus meestal was het gewoon (illegaal) downloaden en spelen.
Toen Steam er kwam begon ik meer games via steam te kopen zodat ik vlot multiplayer kon spelen en daarna begon ik ook games te kopen die alleen maar single player hadden. (meestal omdat er op het moment van de release nog geen goede illegale versie was)
Nu koop ik denk ik 70% van mijn games via steam en de andere 30% download ik meestal illegaal.
(voor alleen single player games is die verhouding denk ik 50 - 50)

[ Voor 11% gewijzigd door Kain_niaK op 12-07-2011 22:14 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Ook heel afwisselend.. de ene maand 100-200 en dat soms 3-4 maanden achter elkaar, dan ook weer 3 maanden waarin ik hoogstens 1 kleine (oudere) game van 5-10 euro koop, ook omdat ik dan die backlog nog heb van voorgaande maanden. Per saldo zal het dus wel redelijk meevallen in vergelijking met andere hobbies, dan merk ik vaak dat gaming opzich wel goedkoop is, als je kijkt naar gameplay uren vs euro per uur zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Ik streef bij games altijd naar minimaal 1 uur speeltijd per euro. Dan vind ik het goede deals.

Bij Skyrim koop ik bijvoorbeeld hem op de release (+ collector's edition omdat dit gewoon helemaal mijn game is). Modern Warfare 2 kon ik dus ook prima op de release kopen (48 euro, 800 uur), net als Oblivion (50 euro, 300 uur), Fallout 3 (50 euro, 150 uur), etc. Singleplayer games waar ik weet dat ik er maar 15 uur instop, zorg ik voor dus dat ik in een sale koop, of als ik hem erg graag wil spelen koop ik hem om daarna weer te verkopen. Alleen PS3 dan dus, want dat gaat zo moeilijk met PC games.

In de steam sale bijvoorbeeld net Battlefield: Bad Company 2 gekocht voor een tientje, en al weer 15 uur inzitten. En daar ben ik nog niet doorheen.
Ook TDU2 gekocht voor 13 euro, maar dat komt ook wel goed.

Echte miskopen heb ik met deze strategie nog nooit gedaan, behalve misschien Crysis 2 (30 euro, 25 uur), maar dat komt omdat geen van mijn vrienden hem uiteindelijk heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Leuk topic en ik denk me onder een aantal te kunnen scharen.

Steam:

• [u]Must-haves[/u] Sommige games koop ik op release-datum, tegen de volle mep, omdat de previews veelbelovend waren. Zoals bij Dragon Age: Origins. Of Battlefield 2. Of Aion: Collectors Edition. En Empire: Total War. Ik negeer dan de kortingen die "Key-only" websites bieden of de korting in de winkel, die er eerlijk gezegd wél vaak is. Pre-cachen en gamen maar na de release. Deze games nemen het grootste gedeelte van mijn portefeuille in beslag maar de minste plek in mijn collectie, kwantitatief gezien dan.
  • [u]Sales[/u] Spellen die enorm goed gevonden worden maar die ik nog niet had. Batman: Arkham Asylum GOTY Edition € 7,49 (of zoiets). Koopjes imho, zeker voor dat geld, en goed voor uren speelplezier. Helaas aan de helft nog niet toegekomen. Deze spelletjes zijn goed voor ongeveer ruim 3/4 van mijn 200 spelletjes in mijn Steam account. Ik heb dan ook moeite me in te houden bij het zien van sommige prijzen tijdens de "Holiday Sales", welke holiday dan ook. Left 4 Dead 2 voor € 5,- en dergelijke, dat werk.
Reallife

• [u]Winkel[/u] Een tijd terug me laten voorlichten in een winkel over wat voor een spel ik nu zou willen spelen. In plaats van een ongebruikte Steam game te spelen, loop ik de winkel uit met Fallout: New Vegas. À € 49,95. Of iets dergelijks. Gebeurt zelden.
  • [u]Graaibak[/u] De resterende 10 procent. Company of Heroes of Far Cry 2 bij de FRS voor € 5 per stuk. Dat werk. Maar ik heb al zoveel games die ik nog moet spelen denk ik dan. Aan de andere kant de gunstige prijs en voor ik het weet jas ik mijn pinpas weer door de kaartlezer bij Free Record Shop Of MediaMarkt.
Al met al kom ik op ongeveer 30 euro per maand, gemiddeld. Waarbij de 1st day games de grootste hap in beslag nemen. Maar dit bedrag was overigens ooit bijna 100 euro, dus ik ben op zich blij met de progressie en zelflerend vermogen. Aangezien deze post wellicht therapeutisch kan werken hoop ik de komende tijd wel de hand op de knip te houden. Moet Steam niet meer met nóg meer acties komen, natuurlijk ;)

[ Voor 21% gewijzigd door usgaap op 13-07-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
-dubbelpost, excuus-

[ Voor 98% gewijzigd door usgaap op 13-07-2011 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is verschillend per jaar, maar gemiddeld gesproken zo'n 80 euro, waarvan 1 (net) nieuw spel. En de rest aanbiedingen op steam zullen zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Dat is nou net het grappige/irritante... ik heb volgens mij maar 2 spellen ooit fullprice gekocht (MW2 en CoD:BO) en laat dat nou net de 2 games zijn waar ik achteraf een gruwelijke hekel aan heb en ik heb ze volgens mij gecombineerd nog geen 10 uur gespeeld.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik koop haast nooit games bij release, dat komt echt zelden voor. Vorig jaar had ik Darksiders bij release gekocht, het jaar ervoor [Prototype] dit jaar Mortal Kombat met release. Veelal koop ik 2e hands, of mooie aanbiedingen of ik haal games uit de budgetbak.

Van veel games ben ik namelijk van mening, dat ze het volle pond gewoon niet waard zijn. 60 euro voor Bulletstorm, of 22 met een leuke aanbieding bij Nedgame is nogal een groot verschil.

Wel heb ik zo nu en dan een impuls en na het zien van wat filmpjes op Youtube, ga ik hem dan kopen. Maar dat zijn eigenlijk nooit nieuwe games, maar games die alweer een poosje meegaan.

Mijn grootste investering tot vandaag, is Super Street Fighter 4, en inmiddels ook de DLC: Arcade Edition. Dat was 30 euro voor de game. 1200MS points voor de DLC, 80 euro voor de controller (naja goed, het is de Hori Tekken 6 Arcade Stick + Tekken 6). Het geld wel meer dan waard, moet ik toegeven. En de controller kan ik ook heerlijk met Mortal Kombat gebruiken.

Dit jaar, is Deus Ex een must have voor mij, en zal ik waarschijnlijk met release kopen. Volgend jaar Darksiders 2 en [Protoype] 2 zijn dan must haves, en zullen ook waarschijnlijk met release gekocht worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Ik geef niet meer zo veel uit aan gaming tegenwoordig. Ik wacht al een jaar of 2 op DIablo 3, en heb sindsdien eigenlijk maar 1 of 2 games gekocht, waaronder Supreme Commander + uitbreiding. Ik speel zo nu en dan nog een beetje Guild Wars, en af en toe een potje Supcom en dat was het eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Ik koop eigenlijk nooit games die fullprice zijn. Ik koop altijd keys op een website, erg handig en goedkoop.
Daarnaast ben ik er nog nooit opgelicht. Zeg nou zelf, wie laat Cod Black Ops nou voor 15 aan je neus voorbij gaan? :)

Dus ik koop wel voor zo'n 60 euro per jaar aan games en dat zijn dan 3 / 4 (nieuw gereleasde) games.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
ik koop elke maand wel een game. Sinds ik mijn spellen bij amazon bestel, zijn de spellen op releasedag goedkoper en geef ik het dus iets makkelijker uit.

Vooral games die de moeite waard lijken koop ik bij release dag of preorder ik. Voor dit jaar heb ik er nog een paar op het lijstje staan. BF3, MW3, Deus Ex, Saints Row, Assassins creed, batman arkam city... :P

Mijn maand bedrag is dus afhankelijk van de releases en daarin de games die voor mij interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

steffex schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:52:
ik koop elke maand wel een game. Sinds ik mijn spellen bij amazon bestel, zijn de spellen op releasedag goedkoper en geef ik het dus iets makkelijker uit.

Vooral games die de moeite waard lijken koop ik bij release dag of preorder ik. Voor dit jaar heb ik er nog een paar op het lijstje staan. BF3, MW3, Deus Ex, Saints Row, Assassins creed, batman arkam city... :P

Mijn maand bedrag is dus afhankelijk van de releases en daarin de games die voor mij interessant zijn.
Ik heb BF3 ookal besteld (voor maar 19 euro :9 )

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 / 600€ p/j Internet (voornaamste reden van gebruik & voor hebben hoge snelheid)
500 / 600€ p/j hardware upgrades and changes: games & MultiMedia voornaamste reden van upgrades (niet desktop prestaties)
50/ 100€ p/j games & software: Ik blijf meestal lang bij 1 spel, verkoop degene die ik niks vind weer door en maak gebruik van aanbiedingen via DLC, Steam of marktplaats
1pk Camel p/d a 4,60 x 365 = 1650€ p/j
1,5l CocaCola p/d a 1,42 = 500€ p/j (strikt noodzakelijke suikers)
Nuon Energie : 2 hignend 850W (PC & Server) = 1000€ p/j
1gr nederwiet a 7,50 x 365 = 2750€ p/j
en veel koejes die dienen als Jet fuel!

= (zonder hennep) zn slordige 3000 p/j en dus +/- 250€ /maand totaa (poeheey)
- donaties voor de -=XTRA=-Gaming servers a 400€ p/j (dit verdwijnt bij Nuon, UPC en de PC shops)
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTm20GgfgBIPh94yH9kbP32Jvd5vSXrPNK89GvQgR199AowwCIH
Met dank aan Tweakers als thuis basis voor Computer enthusiasté

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Sinds ik op mezelf woon geef ik amper geld uit aan games/computers. Nieuwe computer is zeker alweer 2 jaar geleden, en dat was een upgrade en geen nieuwe bak. Ik ga wel binnenkort een nieuwe te kopen, maar dan wel een budget pc. Dit jaar heb ik alleen Minecraft en Terraria gekocht. En nog Tropico 3 tijdens een doordeweekse Steam sale, die was maar 7,50 dat kan ik wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Voorheen gaf ik voor mijn gevoel redelijk veel geld uit aan games/hardware. 50/100€ soms wat meer uitschieters. Nu ben ik redelijk aan het matigen en probeer ik niet meer dan een paar tientjes per maand aan games uit te geven. De must haves probeer ik op dag 1 voor een scherpe prijs te scoren. GT5, Uncharted, FFXIII, MGS4, SFIV.

Veel geld is afgelopen tijd toch stiekem naar hardware gegaan. Zo heb ik stuk of 5/6 DS controllers, 2 Sanwa Arcadesticks, PS Eye and Move meuk, 8 Buzz controllers, Rockband drums + 2 gitaren, DJ Hero draaitafel.
Enige wat ik nog mis een racestuur :(

Probeer ook tegenwoordig impulsaankopen tegen te gaan door toch even stil te staan en goed na te denken... Heb ik het wel echt nodig! O-) Heb ook een redelijk grote backlog. Ik noem het dan ook altijd een ziekte waar ik niks aan kan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Nohead schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:29:
Probeer ook tegenwoordig impulsaankopen tegen te gaan door toch even stil te staan en goed na te denken... Heb ik het wel echt nodig! O-) Heb ook een redelijk grote backlog. Ik noem het dan ook altijd een ziekte waar ik niks aan kan doen :+
In het verleden deed ik ook vaak impulsinkopen, maar tegenwoordig lukt het me om me in te houden.
Waarschijnlijk door het aantal grote games dat er aan het eind van het jaar aan zitten te komen :D (waaronder BF3, AC: Revelations en Uncharted 3).

Vorig jaar heb ik voor ongeveer 300 euri aan games gekocht, maar ik verwacht dat het dit jaar iets minder zal zijn. BF3 zal ik op de releasedag kopen, terwijl ik de andere topgames een tijdje laat liggen omdat ik toch eerst BF3 grijs ga spelen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zelf geef hooguit 100 euro per jaar uit aan games voor mijzelf. Voornamelijk zit ik nog steeds te wachten op Diablo 3.

Ik koop voornamelijk games voor me vriendin. Die is helemaal into FPS games, zoals CoDMW2 en BF2BC en MoH. Nu zit ze echt met smacht te wachten op BF3 en MW3.

Bijna elke dag checkt ze voor nieuwe gameplay trailers voor deze games. (Hoe bedoel je verslaafd)
Maar ik denk ook zo weer van, beter iemand die van gaming houd en FPS (waar ik ook wel van hou) dan iemand die absoluut zich irriteert als jezelf achter de pc zit.

Maar laatste tijd krijgt ze weinig tijd omdat ze model is en nu redelijk vaak op pad is voor fotoshoots.

Ik koop rond de 100 euro voor mezelf aan games.
Me vriendin rond de 7 a 800 euro per jaar en voornamelijk FPS. Heel soms zit er ook Racing games bij zoals GT 5 en Dirt 3. :9

Al met al motivatie is meer gericht op hobby/tijd verdrijf/having a lot of fun! ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Musthaves: 3 per jaar ofzo dus zeg 100-150 euro
Impulsaankopen: deze steam sale volgensmij rond de 30 euro (volgensmij 4 games), zeg dat dat 3x per jaar is. dus ook zo'n 90 euro.
eve online, 2 accounts: 26 euro per maand, 312 per jaar. (alhoewel ik daar nog niet zo lang mee bezig ben, en het is nog maar de vraag of ik ook 2 accounts aan ga houden, en of ik niet wellicht genoeg ga verdienen ingame om met ingame geld gametime te kopen)
totaal: 552 per jaar.

Mijn goedkoopste hobby denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik geef per jaar een €20 uit aan games denk ik :P Meestal één iets oudere game, en één heel oude. Bijvoorbeeld dit jaar Need For Speed Hot Pursuit en Age of Empires II.

Mijn PC heeft ook al een tijd geen upgrade meer gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Games, 150-200 per jaar. Niet meer, ik ben het type dat hetzelfde spel blijft spelen voor en lange tijd (maar niet online)
en neem eveneel voor HW, der is ieder jaar wel iets, een HDD, een GPU, MOBO, CPU.
dan niet te vergeten chips en redbull ook 150-200 per jaar :)
dan komen we op 450-600 per jaar. gezien we toch op meer dan 600u/jaar uitkomen is dit best een goedkope hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04
Ik ben een apart geval denk ik: ik speel alleen maar WoW en geef dus op een jaar ongeveer 150 € eraan uit: de expansion plus de abonnementskosten. Dat is blijkbaar ongeveer evenveel uit als vele anderen in dit topic, alleen komt het steeds bij dezelfde partij terecht :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als ik dit topic zo eens lees dan mogen al die uitgevers/spellenmakers niet klagen met al die bedragen die hier langskomen :D

Bij mij is het heel simpel : Weinig games die me nog kunnen boeien dus hou je veel €€€€ over voor andere dingen of hier en daar een uitbreiding voor een game die je al hebt of natuurlijk iets voor je PC :)
En dan nog is dat heel weinig per jaar !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Laatste paar maanden erg veel games gekocht.

Xbox 360

Gta iv
Halo 3odst
Forza 3
Dirt 3
Dirt 2
Call of duty 4
Mx vs atv unleased.

Ps3

Cod Bo met alle dlc's
Motorstorm

Pc

Wow Alle uitbreidingen plus elke maand 15 euro
Cod Bo
Home front.
Medal of honor 2010
Bad company 2

Heel veel game's zijn toch allemaal impuls aankopen.
Neem bijv Home front, heb er alleen de single player van gespeeld.

Op jaar basis is dit alles dus alles een aardig bedrag.
Koop de meeste games met de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

ik heb een stelregel om 500 euro per jaar aan mijn pc te upgraden.
dit heb ik 5 jaar lang volgehouden,

sinds ik nu vast werk heb, is dat dit jaar iets meer geworden :)

verder koop ik een 3-5 toptitels aan de volle pot, een eenzelfde aantal aan budgetgames.
ook komt er af een toe een gratis spel op maar dat is 1-2 spellen per jaar, als de prijs redelijk is, en het spel is leuk, dan koop ik dat meestal wel.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eigelijk zou ik het gemiddelde moeten nemen over de afgelopen 6-7 jaar, aangezien ik heel veel MMO's speel, zitten de kosten enkel in de speeltijd. Buiten de P2P games (van 10 tot 15 euro in de maand) ook genoeg F2P games, waar goodies soms erg prijzig zijn, maar je ze hoe dan ook wil hebben.

Daarnaast een PS3, waar ik een serie 'must haves' heb, Fifa, Gran Turismo en Tekken. Daarnaast gewoon alles wat interessant lijkt (Move, beetje elke shooter, guitar hero) of handige gadget die alles wat leuker maakt (FragFX, FragnStein, HKS controller).

Verder nog de 'ooooh grappig' aankopen, Castle Crashers, BF2, TF2 of de budgetbak bij de Bart Smit, soms maanden niets, dan opeens weer 5 games.

Denk dat ik qua games/subs enkel al makkelijk 1300 euro per jaar aan tik (dat is 'maar' zo'n 100 euro in de maand, 3 games actief MMO, goodies in F2P's en 1 losse game), hardware/controllers ga ik daar nog wel een aardig stukje overheen. Maar ik zie het als compensatie-principe, waar ik vroeger rustig 100-200 euro in de maand uitgaf aan uitgaan/zuipen, kan ik dat geld nu aan andere dingen uitgeven :)

En waarom? Omdat het kan, simpel :)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 13-07-2011 10:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel ik uitgeef aan games verschilt heel sterk per maand. Gemiddeld denk ik 150 tot 200 euro. Overigens koop ik gewoon veel spellen en niet zozeer dure spellen. Full price betaal ik alleen wanneer het een spel is waar ik heel erg naar uitkeek. Skyrim bijvoorbeeld koop ik op de dag van release. Ik wacht echter steeds vaker tot spellen zijn afgeprijsd. Verder koop ik momenteel veel retrogames.

Wat motivatie betreft; tja, het is gewoon mijn hobby en een hobby kost vaak veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
ik zelf heb maar 2 series die ik echt speel en dat is Assassin's creed en Pokémon.

Dus dat is ongeveer 200euro per jaar dat ik aan de AC serie uitgeef.
De Special edition op xbox360 en wanneer hij op PC uitkomt koop ik daar de normale versie. Als ik het goedkoop 2dehands zie, non platinum, koop ik hem voor de ps3..

Sommige mensen zullen me gek verklaren :p maar 't is een hobby
(zelfs speciaal een PSP gekocht om AC bloodlines te kunnen spelen ;-)) .

Pokémon uiteraard omdat ik er mee opgegroeid ben... toen ik zelfs nog geen engels kon speelde ik blue aan de hand van een "gameguide" die ik op het internet gevonden had.

De enigste andere games die ik op regelmaat koop is Halo en dat is vooral voor als kameraden hier komen voor een game avond.

En dit jaar uiteraard Duke nuken voor pc, puur voor nostalgie en omdat hij goed is.

Ik geef eigenlijk veel meer uit aan xbox1/psx/ps2/snes/sega/gb/gba/gamegear games... Hoeveel dit op jaar basis bedraagt durf ik niet te stellen vast wel meer dan de 200euro die ik hierboven vermeld.

Nota: Sporadisch koop ik een Wii game die goed is zoals de mario games/Kirby/.. andere old Classics die een gevoel van een lang verleden tijd oproepen ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Alle Blizzard games (behalve WoW na uitbreiding 3) wil ik Collectors Editions hebben. Dat zijn zulke briljante games. Gemiddeld zijn dat 1 á 2 games per jaar. Grofweg €120/jr schat ik.

Must haves naast Blizzard games heb ik niet zoveel. Dit jaar waarschijnlijk alleen Deus Ex. Vorig jaar was dat Heroes of Newerth. Eerder dacht ik dat Dungeon Siege 3 misschien ook een must have was. Ben ik blij dat ik de demo gespeeld heb.. brr. Die is van potentieel must have naar must never play gegaan. :X Anyway. Laat dit €50/jr zijn.

Daarnaast komt er soms een titel voorbij die vrienden graag willen spelen. Vaak laat ik me dan wel meeslepen, terwijl ik het zelf (alleen) zelden speel. Black Ops en UT3 waren daar voorbeelden van. Dat komt ook ongeveer 1 á 2x per jaar voor. Da's €100/jr.

Vervolgens heb je de IRL aanbiedingen bij de Bart Smit / FRS. 5 games die je nooit speelt voor €10 zeg maar. Dat "overkomt" me zo'n 3x per jaar. Da's €30/jr.

Steam tot slot, koop ik eigenlijk alleen maar games <=€10. Uplink, Magicka, Plants vs Zombies, Torchlight. Gemiddeld zit dat ook rond de €100/jr.

Wat mensen hier echter niet meerekenen, maar wat ik wel wil meerekenen is de PC / console. Voor mij geldt dat ik geen consoles heb, alleen een PC. Om de 3 á 4 jaar koop ik de BBG voor gaming. Da's €300/jr.

Al met al €700/jr en dat is mijns inziens prima te verantwoorden alszijnde goedkope hobby.

vette teksten toegevoegd voor de TL;DR mensen :P

[ Voor 31% gewijzigd door PromWarMachine op 13-07-2011 11:06 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:02:
[afbeelding]
Met dank aan Tweakers als thuis basis voor Computer enthusiasté
I LOL'd!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Xtr3me4me schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:52:
Ik zelf geef hooguit 100 euro per jaar uit aan games voor mijzelf. Voornamelijk zit ik nog steeds te wachten op Diablo 3.

Ik koop voornamelijk games voor me vriendin. Die is helemaal into FPS games, zoals CoDMW2 en BF2BC en MoH. Nu zit ze echt met smacht te wachten op BF3 en MW3.

Bijna elke dag checkt ze voor nieuwe gameplay trailers voor deze games. (Hoe bedoel je verslaafd)
Maar ik denk ook zo weer van, beter iemand die van gaming houd en FPS (waar ik ook wel van hou) dan iemand die absoluut zich irriteert als jezelf achter de pc zit.

Maar laatste tijd krijgt ze weinig tijd omdat ze model is en nu redelijk vaak op pad is voor fotoshoots.

Ik koop rond de 100 euro voor mezelf aan games.
Me vriendin rond de 7 a 800 euro per jaar en voornamelijk FPS. Heel soms zit er ook Racing games bij zoals GT 5 en Dirt 3. :9

Al met al motivatie is meer gericht op hobby/tijd verdrijf/having a lot of fun! ;)
Dus jou vriendin is model én speelt FPS?

Ik dacht dat ik het goed getroffen had, die van mij houdt wel van RPG's en we hebben samen bijvoorbeeld L.A. Noire zitten spelen, maar shooters is een heel ander verhaal :P

maar goed om ook nog wat on-topic toe te voegen:

Ik koop denk ik gemiddeld ongeveer 1 redelijk nieuwe game per kwartaal, en dat zijn er dan vaak 2 vlak voor de kerst en nog ergens 2 tussendoor ofzo. Voor de rest wacht ik vaak een paar weken en dan haal ik m van zavvi of ergens een leuke deal ofzo.

Het koopsyndroom klinkt mij wel bekend in de oren. Ik koop ook vaak meer dan ik aankan. Bij mij gebeurt dat vaak met Arcade games op XBL. Maar ook de budgetbakken (fysiek en virtueel) zijn vaak slachtoffer van mijn koopwoede. Het probleem is dat ik ook echt alles leuk vind, RPG, FPS, Actie, Racing. Er komen voor mij dus relatief veel "must-haves" uit per jaar helaas. Maar goed het is een leuke hobby en je heb iig áltijd wat liggen om te doen als je je verveelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik game op de PS3 (geen die-hard gamer) en koop de must-have games bij release (Uncharted, CoD, Battlefield, Assassin's Creed, Rockstar games etc.) voor +/- 50 euro. Denk zo'n 6 titels per jaar. Dus zo'n 300-350 euro. De goede titels zijn tegenwoordig zo prachtig gemaakt dat je ze ook graag uit wil spelen, geeft genoeg plezier en 't is een relatief goedkope hobby. Weekendje wat kilometers maken met de auto kost ook al snel 80 euro benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

KingKoning schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Ik dacht dat ik het goed getroffen had, die van mij houdt wel van RPG's en we hebben samen bijvoorbeeld L.A. Noire zitten spelen, maar shooters is een heel ander verhaal :P
Ja zou je niet verwachten echt niet, je zou meer denken dat ze into make-up en zo zit. Maar die van mij houd zich daar ook mee bezig maar games in FPS style, daar is ze gewoon aan verslaafd.
Maar moet wel realistische fps games zijn. Dus geen Crysis 2 of Duke nukem spellen, dat vind ze weer niks.

Met andere woorden, ze schiet liever een extremist taliban een kogel door z'n kop dan een Alien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
Hardware wise ca 400 euro per jaar schat ik als ik de afgelopen jaren bekijk. Zal in de komende jaren waarschijnlijk nog wel iets verder toenemen, gezien ik dat een leuk item en sich vind :p.

Daarnaast, alhoewel momenteel even een stop, heb ik vrijwel continu een sub voor at least 1 MMO lopen. Met ca. 13 per maand komt dat toch al snel rond de 150 euro per jaar uit.

Nieuwe games koop ik zelden, en dan ook echt zelden. Het enige zijn eigenlijk zo nu en dan een nieuwe MMO. Maar qua non-MMO titel is mijn laatste nieuwe game SC2 geweest, en daarvoor MW2. Laten we het ruim nemen, en zeggen 60 euro per jaar.

Deals koop ik veel, mijn steam collectie is momenteel een kleine 300 titels. Alleen koop ik hierbij vrij tactisch, waardoor het budget wise goed uit komt, ca 150 euro per jaar schat ik.

In totaal ruim 750 euro per jaar aan gaming in dat geval, wat nog aardig mee valt al zeg ik het zelf :p. Er zijn duurdere hobbies te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Xtr3me4me schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:51:
[...]

Ja zou je niet verwachten echt niet, je zou meer denken dat ze into make-up en zo zit. Maar die van mij houd zich daar ook mee bezig maar games in FPS style, daar is ze gewoon aan verslaafd.
Maar moet wel realistische fps games zijn. Dus geen Crysis 2 of Duke nukem spellen, dat vind ze weer niks.

Met andere woorden, ze schiet liever een extremist taliban een kogel door z'n kop dan een Alien. :D
Ze is niet toevallig een model wat normaal bij de standjes van MSI enzo staat op grote beurzen? :9 Nee, bijzondere vriendin heb je dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Blue-Tiger schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:57:
[...]

Ze is niet toevallig een model wat normaal bij de standjes van MSI enzo staat op grote beurzen? :9 Nee, bijzondere vriendin heb je dan d:)b
Hahaha nee dat niet, ze staat soms bij nieuwe modellen auto's en Wehkamp en soms voor sieraden.
Computerbeurzen had ik ook al aangeraden, maar vind ze wel interessant. Pikt ze meteen de nieuwste FPS games mee die nog moeten uitkomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
KingKoning schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:35:
[...]

LOL!

Mijn vriendin ziet me altijd FPS'en spelen en dan zegt ze altijd: "Ik snap die spellen van jou niet..." 8)7

Maar dan kruipt ze weer achter haar Wii/DS/Android games en dan doet zij spellen waar ik zoiets van heb: "WTF?"

Ach, ieder het zijne... alhoewel ik het wel erg cool zou vinden als ze ook FPS zou spelen.

/OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om direct de vraag te beantwoorden. Ik geef heel weinig uit aan gaming omdat het niet mijn leven beheerst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Tot nu toe dit jaar:

- €15,= aan games, rest van internet geplukt
- €265,= aan nieuwe game pc.
- €5,= aan eten, langleven het 15-jarige scholierleven..

Soms nog een overschotje aan eten of lanparty's

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:37:
Om direct de vraag te beantwoorden. Ik geef heel weinig uit aan gaming omdat het niet mijn leven beheerst. :)
Met andere woorden:

Gaming beheerst het leven van de mensen die er veel aan uitgeven.

LOLWUT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Jesh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:43:
[...]

Met andere woorden:

Gaming beheerst het leven van de mensen die er veel aan uitgeven.

LOLWUT?
Beheerst is misschien een groot woord. Maar het beïnvloed je leven wel. (Alles beïnvloed je leven.) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 12:54

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb ook wel de games die je gewoon blind koopt (eerste HP games waren geweldig, ik ben geweldige HP fan.) dus die pik ik op op de dag van de release (ookal zijn ze 2 weken erna voor een kwart van de prijs te krijgen omdat niemand ze koopt)
En de must haves (BF3, MW3 etc) Verder heb ik een MMO waar ik 7.50 per maand voor neertel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Foxhound83 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:53:
[...]

Beheerst is misschien een groot woord. Maar het beïnvloed je leven wel. (Alles beïnvloed je leven.) :D
Just asking.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tevreden bent met een spel ben je een gellukig tweaker :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Pong_bs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:10:
[...]

Als je tevreden bent met een spel ben je een gellukig tweaker :)

[afbeelding]
Maar ben je ooit tevreden? Dat is misschien wel de uiteindelijke vraag van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesh schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:23:
[...]

Maar ben je ooit tevreden? Dat is misschien wel de uiteindelijke vraag van dit topic.
Denk het wel :)

Gamen is niet waarvoor me pc ooit voor is geconfigureerd , doe wel vaak een game bf1942.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

SytseHartvelt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:38:
Ik streef bij games altijd naar minimaal 1 uur speeltijd per euro. Dan vind ik het goede deals.
Ik ook :D Ik probeer mijn totale uitgave gelijk te houden aan het aantal uren dat ik game. Soms heb ik een hele goede deal, ik heb bijvoorbeeld iets meer dan een jaar terug het Codemasters racing pack gekocht voor 16 euro, in totaal wel 100 uur aan besteed. Dat weegt weer op tegen bijvoorbeeld de Stalker reeks die ik maar een uurtje heb gespeeld, maar wel een euro of 20 aan heb uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik ben geen goede klant meer voor games. Ik wacht tot de games in prijs zakken of als het even kan leen ik de game van een vriend/vriendin. Ik denk dat ik dit jaar nog geen 100 euro heb besteed aan games en daarvan is ook een deel besteed aan impulsaankopen voor mijn iPad.

Voor de rest gaat er nog enkel geld uit naar games voor de PS3 (met dank aan Zavvi.com). Mijn PC staat vaker uit dan aan dus vind ik het zonde om daar nog geld in te investeren en ik kan alle spellen die ik nog leuk vind om te doen ook gratis op mijn Macbook draaien (lees: Steam en gratis Indieware).

Is er nog een reden waarom ik minder uitgeef? Ja, mijn vriendin is geen voorstander van games, dus ik game minder en besteed liever de tijd die ik heb aan de games die ik nog op een stapel heb liggen. Ook op de PS3 heb ik vaak de regel dat ik minimaal 50% van de trophies moet behalen wil ik beginnen aan een nieuw spel, dus dat is ook een reden dat ik veel tijd kwijt ben aan één spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 16:53
Stefandepefan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:52:
Is er nog een reden waarom ik minder uitgeef? Ja, mijn vriendin is geen voorstander van games, dus ik game minder en besteed liever de tijd die ik heb aan de games die ik nog op een stapel heb liggen. Ook op de PS3 heb ik vaak de regel dat ik minimaal 50% van de trophies moet behalen wil ik beginnen aan een nieuw spel, dus dat is ook een reden dat ik veel tijd kwijt ben aan één spel. :)
Vind het altijd zo raar dat wij mannen ons zo laten beinvloeden door de vrouwen, in mijn geval was het ook altijd zeuren al deed ik maar 10 minuten gamen, maar wat zeggen van de gtst of atwt hoo dat mocht niet.

Iedereen heeft toch zijn hobbies vind het slecht excuus dat jij minder gamed omdat zei geen voorstander is, ok als je 24/7 speelt kan ik het me voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Ik ga game development studeren, dat is naast de lol ook een grote motivatie voor mij. Verder "spaar" ik alle PC Assassin's Creed spellen met het doosje omdat ik vind dat het spel goed in elkaar zit met een geweldig verhaal. Ze staan ook decoratief opgesteld op mijn bureau.

Qua geld houd ik rekening met elk jaar dus 25 euro voor de nieuwe AC. Ik wacht wel eerst even een paar maanden tot hij goedkoper is. En ik houd de gamewereld best goed in de gaten dus als er een interessant spel op komst is houd ik gewoon wat apart de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik merk dat ik heel anders games shop, sinds ik samenwoon/uit huis ben.

Toen ik nog studeerde, had ik gewoon meer geld om uit te geven. Ik was geld kwijt aan mn verzekering, ik had verder geen brommer ofzo. Betaalde een beetje kostgeld (vrij weinig als ik eerlijk ben), koppel dat met een bijbaantje, en ik kocht soms 3-4 release titels in een maand (voornamelijk voor de PS2 toen dertijd, en voor de GC).

Echter, nu ben ik veel meer geld kwijt aan andere dingen en heb ik sinds kort er ook weer een kosten post bij: m'n zoontje. Ik geef nog steeds geld uit, maar anders. Ook omdat de kwaliteit af is genomen. Maar veel heb ik bij games, "die koop ik wel als ie in de budget bak ligt". Als ik voor 60 euro 1 game kan kopen, of 3, maakt dat nog wel een verschil. Kijk voor Mortal Kombat bijv. is het wel leuk als je die met release koopt, voornamelijk omdat ik die ook veel online speel. Dan kan ik vanaf dag 1 tenminste lekker mee komen. Maar voor veel single player games maakt dat niet zo uit. Of het moet een titel zijn waar ik erg gehyped voor ben, zoals Darksiders vorig jaar, dan haal ik hem nog met release.

Ook merk ik dat het vaak ook een stuk interssanter is, om op een GOTY te wachten, zoals bij Fallout 3. Voor minder dan de release prijs, de hele game + alle DLCs.

Ik koop niet perse minder games, zoals ik zei, ipv 1 game voor 60, 3 games voor 60. Eerder slimmer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Ik ben behoorlijk gedisciplineerd als het op het aankopen van spellen aankomt. Ik koop pas een nieuw spel als mijn lijst te spelen spellen bijna af heb. Ik mag van mezelf maximaal een stuk of 3 spellen uit hebben staan waar ik wel of niet mee begonnen ben. Soms haal ik na een jaar een spel ook weer uit de stapel en probeer ik zoveel mogelijk achievements of trophies te halen, maar alleen als het echt een leuk en goed spel is. Zo heb ik laatst nog Ghostbusters: The Videogame opnieuw uitgespeeld, maar nu wel alle collectibles gehaald en bijna alle achievements gehaald. Nadeel is alleen dat bijna niemand het meer online speelt, dus je kan dan niet alles meer halen, maar zo'n achievement hoer ben ik toch niet.

Daarnaast haal ik alleen spelletjes als ze maar hooguit 20 of 30 euro zijn. Ik denk dat ik per maand niet meer dan 5 euro kwijt ben aan gaming. Ja, ik ben een krent ;)

Een collega van me heeft echt een hele bibliotheek aan spelletjes, dus daar kan ik ook wel eens wat bij lenen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Tom schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:47:
Ik game op de PS3 (geen die-hard gamer) en koop de must-have games bij release (Uncharted, CoD, Battlefield, Assassin's Creed, Rockstar games etc.) voor +/- 50 euro. Denk zo'n 6 titels per jaar. Dus zo'n 300-350 euro. De goede titels zijn tegenwoordig zo prachtig gemaakt dat je ze ook graag uit wil spelen, geeft genoeg plezier en 't is een relatief goedkope hobby.
Dat :)

Alleen als toevoeging dat ik er ook nog een XBox 360 naast heb staan voor de toffe exclusives als het aankomende Forza Motorsport 4 en Gears of War 3.

Ik geef ook geen geld uit aan Limited Editions. Of ze moeten niet meer dan tien euro schelen van de gewone versie. Dan wil ik dat nog wel neerleggen voor een steelcase of een paar extra's. Maar €150,- voor een paar extra's en een figure gaat me gewoon wat ver. Ben geloof ik één keer over die regel heen gegaan met Forza 3, daar wilde ik wel de Limited van hebben aangezien je zo veel extra's kreeg dat het het geld waard was. Niet alleen van te voren kreeg je veel extra auto's maar ook tijdens de loop van het jaar kreeg je elke x aantal weken wel een gift-car.

Heb dan ook maar zeer weinig games van dingen als XBox Live Arcade of uit de PSN Store. Alleen echt de goede games als Flower, Flow, Wipeout HD en straks Limbo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Khep zoveel games voor de xbox, ps3, steam en iPad gekocht de afgelopen 2 jaar dat ik voor de komende 5 jaar zoet ben (ook omdat ik niet zoveel tijd heb).

Hieronder zitten games zoals GTA4, RDR, Starcraft, Streetfighter, MGS4, Uncharted 2, Fallout 3 goty, Assassin Creed 2 en nog 30+ andere games waarvan ik de naam ff niet meer weet. Praktisch allemaal in de uitverkoop via Engelse webshops gekocht (voor 15~30 euro p/s). Een enkeling zoals Starcraft voor de volle mep. En veel puzzel games van 0,79~4 euro voor de iPad.

Via Steam heb ik vorig jaar de complete Rockstar collectie gekocht voor een paar tientjes, helaas niet genoeg tijd om er wat mee te doen.

Kortom, ik heb genoeg games ingeslagen om een heeeeeele lange tijd mee door te brengen en ga de komende 5 jaar ook niets meer kopen vermoed ik. Op een enkele uitzondering na dan (zoals Zelda 3DS).

Vroeger speelde ik games een paar keer achter elkaar uit, nu heb ik doordat m'n collectie zo groot is de tijd er niet meer voor en gebruik ik walkthroughs om er efficienter doorheen te gaan

Ik denk niet dat ik ga meedoen met de Kinect of Move hype tenzij ik er irl ook wat aan heb (misschien dancemoves via de Kinect games).

[ Voor 16% gewijzigd door Slashdotter op 15-07-2011 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 12:08

JK

10-20 euro per maand ongeveer, waar ik sommige maanden niets koop.
Enkel must-haves en afgeprijst. Of het moeten zulke goeie spellen zijn dat ik er de volle mep voor wil betalen. De afgelopen 3 jaar zijn dat 2 spellen geweest en nu is er ook niets waar ik naar uit kijk.

Vaak zoek ik koopjes, maar die ik wel echt wil hebben, geen impulsaankopen omdat de prijs zogenaamd goed zou zijn.
Ik koop ze dan ook nog wel eens 2e hands als ze echt goed geprijst zijn en anders wacht ik de aanbiedingen af van Zavvi of als ik weer naar Amerika ga, koop ik er daar altijd wel 1 of 2 per trip.
Mortal Kombat (PS3) ligt hier bijv. voor 60 euro in de winkel, misschien kan je 'm met goed zoeken voor 45 euro krijgen. Ik zag 'm daar bij Best Buy liggen voor omgerekend 30 euro incl. salestax. Meteen meenemen natuurlijk, die wilde ik al hebben en dan vind ik 30 eur. een nette prijs voor een gloednieuwe game.

En zo is Enslaved iets van € 12,45 bij Zavvi incl. verzendkosten... die wilde ik ook graag hebben en die prijs is gewoon echt een lachertje. En zo bouw ik nog een backlog op, want ik game niet heel veel... maar in de winter heb ik meestal buiten niets te doen, dus heb ik weer wat uurtjes vrij om meer te gamen in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:41
Ik heb hier thuis alle consoles staan die er zijn: PS3, Xbox 360, Wii, 3DS, DS lite, PS2, PSP..... dan zou je verwachten dat ik een diehard gamer ben... niets is minder waar! 't is eigenlijk best wel raar maar ik game haast nooit. Hooguit 3/4 uurtjes in de week (op alle consoles samen dus). Games koop ik soms maanden niet en dan ineens een stuk of 7 games tegelijk (wel allemaal op/onder de 15 euro p/s bij UK shops). En juist op de momenten dat ik veel tijd over heb game ik niet. Heb ik juist tijd tekort dan ga ik gamen... Heb iets met verzamelen, maar game dus haast nooit... Beetje dure hobby zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Och, naar de kroeg gaan lijkt me een duurdere hobby, voor diezelfde 15 euro heb je 3 drankjes en een fooi voor de serveerster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een jaar of 6-8 geleden was ik altijd heel sceptisch over het kopen van games. Ik downloadde veel spellen met cracks en alleen als ze echt, echt goed waren kocht ik de game wanneer ik deze tegen kwam tijdens een uitverkoop.
Deze tactiek werkte opzich wel voor mij, daar ik destijds (en nu eigenlijk nog) fan was van de wat oudere/die-hard FPS games (ie. het was makkelijker om deze in de uitverkoop te vinden).

Toen kwam het Steam platform, wat heel onschuldig begon met enkel de Half-life franchise maar ondanks de logheid en beperkingen van de applicatie vond ik het wel wat hebben.
Vandaag de dag, vind ik dat Steam is uitgegroeid tot een erg mooi platform met standaard vaak te hoge prijzen maar met op zijn tijd goede kortingsacties (Ook is het platform wel een standaard in de game wereld in mijn ogen en erger ik me zelfs aan de "Games for Windows - Live" wiens platform erg beperkt overkomt en zich als een crappy logge layer over een game heen sluit).

In de loop van de laatste 4 jaar ofzo, is mijn mentaliteit daardoor ook veranderd en schaf ik games aan waarvan ik zelf vind dat deze het waard zijn om aangeschaft te worden (ik speel het veel, dus koop ik het orgineel en daarnaast is mijn portfefeuille ook aardig gegroeid met een vaste baan).
Dit heeft geleid tot een vrij forse Steam account van inmiddels 162 games.
Hier komt dan natuurlijk wel bij dat ik gaandeweg ook wat games heb gekocht wanneer deze voor een belachelijke prijs weg gingen op Steam (Gewoon omdat het een mooie aanvulling was op de collectie en omdat ik het dan nog wel een keer ging spelen als ik er zin of tijd in/voor had).
Doorgaans is mijn aankoopgedrag erg fluctuerend, van 2-3 maanden 0 EUR. uitgave naar 100-150 EUR. in 1 maand wanneer er goede acties zijn op Steam en er toevallig ook een goede game uitkomt welke ik meteen na release wil hebben of kunnen spelen (Voorbeelden voor mij zijn Oblivion, The Witcher 2 en straks Skyrim).

Opzich merk ik wel, dat ik van 2002 tot 2006 erg veel tijd heb gestoken in computergames (zo'n 2 uur per dag en wel 4 tot 6 uur op sommige weekend dagen). Vandaag de dag is dit een stuk minder geworden, maar ik heb wel gemerkt dat ik niet minder ben gaan genieten van goeie games. Ik vind het nog steeds heerlijk om soms even af te dwalen in de wereld van Oblivion, The Witcher of Half-life.
Maar doorgaans game ik nu enkel een paar uurtjes in het weekend (tenzij ik al wat op de planning heb staan) of ik ga 's avonds op een doordeweekse dag even een paar potjes knallen (CSS, BF:BC2).

[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 15-07-2011 20:31 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Grappig, same here. Vroegah allemaal omgebouwde consoles en alle games downloaden van internet. Kan ik tegenwoordig nog steeds als ik zou willen maar de mentaliteit is veranderd, nu koop ik al m'n games netjes (niet altijd met goede afloop, Mini Ninja's voor 13 euro aangeschaft op de blinde gok, kutspel en heb nog steeds spijt van de centen daaraan uitgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Waar ik vroeger toen ik nog thuis woonde met gemak 3 games per maand in huis haalde t.w.v. 120 euro doe ik dat nu ik op mijzelf woon een stuk minder snel. Er gaan maanden voorbij dat ik geen een game in huis haal en af en toe zijn er maanden waarbij ik meerdere games in huis haal. Veelal via amazon.co.uk voor +/- 40 euro. Ik doe niks met steam, want ik wil gewoon zelf een hoesje in huis hebben liggen. Aan indiegames doe ik ook niet. Van die games die je dus uit de PSN-store haalt of arcade-games op de 360. Dat vind ik de moeite niet waard want te simplistisch en vervolgens vind ik die 5/10 euro het niet waard om daar aan uit te geven.

Dus tja, zeg globaal: 10 euro de maand? 120 euro in 't jaar waarbij ik dan 3 games haal die ik echt wil hebben (lees: Assassin's Creed serie, nieuwe FIFA en/of PES + random wat leuk uit komt) Dat kan variëren, vorig jaar was het Assassin's Creed Brotherhood + FIFA + Red Dead Redemption. Dit jaar: L.A. Noire en ik wacht op AC: Relevations + nieuwe FIFA en/of PES :P Dus nogal simpel qua games aankopen. Dat ik minder games koop heeft ook te maken omdat ik gewoon minder tijd vrij kan maken om te gamen. Nuja, ik kan wel erop los gaan gamen maar dan haal ik gewoon mijn studie niet. Dus studie is prioriteit. Het gamen haal ik nu in de zomervakantie in. Zo kocht ik Brotherhood vorig jaar, speelde het even tijdens de kerst. En vervolgens pas weer in juni ofzo. Heb dus heel wat game-uurtjes tegoed en heel wat in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ik vind het persoonlijk wel grappig om te zien dat meerdere mensen een mentaliteitsverandering hebben ondergaan m.b.t. het kopen versus het downloaden van games (zie bijvoorbeeld Da_maniaC en Slashdotter hierboven).

Dit is precies zoals ik het ook ervaren heb, en de beschrijving die Da_maniaC geeft qua hoe dat in de loop der tijd gegroeid is lijkt bijna precies op de mijne. Ik download eigenlijk niets meer, en koop de dingen die ik graag wil nu liever. Maar goed, nu kan het ook omdat ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

100 a 150 euro per jaar, zijn maar weinig spellen die ik koop ivm te weinig tijd (ps3)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:35

Melkaz

Melkazar

Sinds ik fulltime werk is het aantal game uren iets afgenomen maar het blijft toch een grote hobby. Ik zie het vaak zo, eenmaal thuis, eten op en alles weer afgewassen gaat mijn vriendin 3 uur achter de tv zitten met de IPAD, deze uren besteed ik liever aan gaming.

Mijn kosten:

2 x per jaar WoW subscription, ongeveer 60 euro per keer.
Rond de 5 x per jaar budget games via buitenlandse websites(thehut etc) van <20 euro per stuk
Maximaal twee keer per jaar koop ik games full price, alleen bij de 'klassiekers' , dit jaar nog geen een game full priced gekocht maar waarschijnlijk wordt dit Diablo 3 en Skyrim ;)

Dure hobby? Mwoa, ik heb collega's die niet gamen maar 2 x per week uit eten gaan of elk weekend gaan stappen.

Toen ik nog studeerde werd wel 90% van de games gedownload maar toen speelde ik de meeste games maximaal een uurtje. Nu het allemaal beter betaalbaar is download ik nooit meer games. Liever 5 games per jaar die ik helemaal uitspeel dan 30 downloaden waarvan ik 5% daadwerkelijk uitspeel.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Pagina: 1