Goeie AV receiver zonder toeters en bellen ?

Pagina: 1
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
Ik ben al een tijdje aan het overwegen hoe verder uit te breiden.

Momenteel heb ik aan een oude Sony versterker 2 mooie vloerluidsprekers hangen.
Mogelijk wil ik dit uitbreiden met een center en misschien later nog een paar rears.

Ik wil ook graag mijn muziek vanop mijn iMac afspelen. Nu kan ik dit laten doen door een receiver met netwerkaansluiting te kopen, of door een Blu- Rayspeler met netwerkfaciliteiten (LG schijnt goede mogelijkheden te hebben).
Wat zou jullie voorkeur genieten?
Iemand tips voor 5.1 versterkers die echt goed zijn?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00

Tazzios

..

wat valt onder toeters en bellen?
Tegenwoordig zitten er zoveel aansluitingen op en audio instel mogelijkheden op, maarja valt dat al onder toeters en bellen?
Budget voor reciever?
Welke speakers wil je er op?

Iemand tips voor 5.1 versterkers die echt goed zijn?

Wat "goed" is hangt van de eisen af

Je hebt ook recievers die een netwerk aansluiting hebben heb je geen extern apparaat meer nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Tazzios op 11-07-2011 09:40 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
Mijn speakers zijn 2x KEF IQ 90.
Eventueel komt er nog een center (IQ60c of een opvolger ervan) bij en 2 rear (Q100 of IQ10).

Budget: zal ik wel bij elkaar zoeken of wat langer wachten.
Momenteel hangt er een goede 10 jaar oude SONY Stereo receiver met 2x100W aan zonder HDMI. Als ik iets anders koop moet het wel een verbetering zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:25
Ik zou een marantz 1501 of 1601 nemen ofzo is prima als het je alleen te doen is HDMI en dergelijke en eigenlijk voornamelijk stereo wilt met je huidige vloerstanders.

1601 Heeft apple airplay

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 11-07-2011 16:25 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00

Tazzios

..

Gezien je speakers zou ik in de volgende 2 topics kijken:
Het Marantz Receiver/Home Cinema ervaringen/discussie Topic
Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4

Ik heb zelf alleen ervaring met Onkyo (met de JBL ES serie er aan) maar dat zou een beetje misstaan bij jou speakers.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou ook voor een kleine Marantz gaan zeker in combinatie met KEF. Ik heb zelf een SR4003 met dezelfde speakers en wil uiteindelijk ooit misschien eens upgraden naar AV8003. De MARANTZ NR1501 AV RECEIVER is op dit moment in de summersales terug te vinden voor 300 euro en de NR1601 voor 449 8)

Verwijderd

Gewoon om een suggestie te doen: Cambridge Audio 650R. (Alleen even Nederland aanklikken).

Voor het geld heb ik nog geen betere geluidskwaliteit gehoord. Bij Correct in Rotterdam hebben ze nu een zilveren exemplaar voor €999,- (adviesprijs €1599,-). Cambridge is een merk zonder al te veel toeters en bellen, maar alom geroemd om hun geluids- en bouwkwaliteit.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Tommie12 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:44:
Momenteel hangt er een goede 10 jaar oude SONY Stereo receiver met 2x100W aan zonder HDMI. Als ik iets anders koop moet het wel een verbetering zijn.
Staar je niet blind op vermogen. Vermogen is namelijk geen enkele aanduiding van hoe de kwaliteit van een receiver of versterker is. En sowieso moet je nooit naar het opgegeven vermogen kijken. Nu weet ik niet uit welke lijn die Sony is, dus het kan best zijn dat deze receiver 2 x 100 Watt levert, maar het kan ook zo maar zijn dat je op 2 x 50 Watt uit komt. Dus, welk type heb je nu staan?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1