Toon posts:

Verschil in lensen

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik wil graag het verschil weten tussen de lenzen DT 1.8/50 SAM en de DT 2.8/30. Beiden zijn van Sony en passen op een sony alfa 300.

Alvast hartelijk dank voor de reacties!
Groetjes,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ben,

Het is op dit forum gebruikelijk om eerst zelf goed onderzoek te doen naar wat je wilt weten. Kom je er dan nog niet uit, dan kan je het altijd nog vragen. Omdat je nieuw bent zal ik je even een zetje in de goede richting geven: Het grote Sony dSLR- en objectieventopic v2011 lijkt me een goede plek om te beginnen.

Succes! ;)

Ps. het is waarschijnlijk ook een goed idee om het forumbeleid en een aantal FAQs te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ze verschillen in brandpuntsafstand (50mm vs 30mm) en lichtsterkte (grootste diafragma van 1.8 vs 2.8)

Nu je weet wat je getallen betekenen, helpt het om even de volgende pagina door te lezen:

Wikipedia: Objectief (fotografie)

Als je trouwens op zoek bent naar een lens voor dagelijks, gevarieerd gebruik, dan kan je beter een 30mm nemen dan een 50mm (op jouw camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:06
Welkom op GoT ben1906. Zoals bovenstaande reacties ook al laten zien is het hier niet de bedoeling om zomaar een vraag neer te zetten. We verwachten dat je eerst probeert om zelf een oplossing te vinden. Als dat niet lukt kan je hier een topic openen, maar laat dan wel zien wat je al gevonden hebt en wat je nog niet snapt. Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen.

Bovenstaande linkjes gaan je een heel eind op weg helpen, ook kan je nog de Fotografie FAQ (gedeeltelijk) doorlezen. Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.